Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #multiplacontent #volvo

Trochę takie gorzkie żale:

Nowe volvo XC90, czyli jak z mięsnej krowy zrobić mdłą świnię z kurzym sercem.

Po pierwsze, wygląda kompletnie nijako. Jakby to Chińczycy projektowali (oh wait...). Taki dokładnie grill, o zgrozo, ma być teraz wyróżnikiem w nowej gamie modeli. Jedyne co w tym designie ma sens to nawiązanie do starych kombiaków szwedzkiej marki, czyli proste, poziome linie co lepiej widać w rzucie bocznym. Co nie zmienia faktu, że takie projekty były na czasie w latach '70. W środku oczywiście personalizowane wyświetlacze w miejscu zegarów (pozytyw) i dotykowy tablet zamiast pokręteł i przycisków na konsoli (minus). Dobrze, że chociaż regulację radia pozostawiono na wierzchu. I parę guzików na kierownicy.

Po drugie, silniki. W ofercie znajdą się dwa dwulitrowe diesle: 187 KM (FWD) oraz 222 KM (4x4). Trochę słabo jak na auto tej wielkości. No ale jeszcze jest benzyna, prawda? Dla przypomnienia, w dotychczasowym modelu można było wybierać między 2.5 turbo (R5) , 2.9 turbo, 3.2 (R6) i 4.4 V8. Od 210 do 320 koni (do tego diesle). Więc, nawet w dobie downsizigu, można by się spodziewać rezygnacji z V-ósemki i wyboru w zakresie 2.2-3.2 litra. A takiego wała! Jest dostępny tylko 4-cylindrowy dwulitrowiec (jak i diesle - po co mieszać klientom w głowach tymi cyferkami). Wspomagany przez turbinę i sprężarkę mechaniczną osiąga moc 316 szwedzkich kucy. Dostępny również jako hybryda plug-in z silnikiem elektrycznym (80 KM) sprzęgniętym z tylną osią. Wtedy cała moc spalin spływa tylko na przednią ośkę. Hmmm... I ten wariant jest określany jako najbardziej wydajny i ekonomiczny, bo ma najmniejszą emisję CO2. Na prawdę, nie spotkałem w naszym kraju jeszcze ani jednej osoby, która brałaby to kryterium pod rozwagę przy zakupie nowego auta. Może ma to odrobinę sensu w miejscach, gdzie ilość wydzielanego CO2 jest proporcjonalna do opłat, ale w Polsce? Po co to w ogóle w katalogach?

Aha, no i 315 koni z 2-litrówki, do tego w dupowozie o metrykaliach wieloryba. Powodzenia, dalej nie skomentuję.

Nie twierdzę, że dzisiejsza motoryzacja jest zła i kiedyś to było lepiej, bo sam wolę jeździć nowymi samochodami w każdych warunkach (poza weekendowym cruisingiem). Ale gdy widzę, jaką kaszanę niektórzy odstawiają, to boję się, że gdy już będzie mnie stać ( ͡° ͜ʖ ͡°) na daily za pół bańki, to i tak nie będę mógł kupić niczego wartego takich pieniędzy.


Koniec płaczu, idę poprzeglądać świeże złomy na otomoto w dziale do 3 tysi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
zoniu - #motoryzacja #multiplacontent #volvo

Trochę takie gorzkie żale:



Nowe volv...

źródło: comment_zSaLjdhAK2WHd1yVPMh3hSaLsesFNTTK.jpg

Pobierz
  • 13
@zoniu: dla mnie z wygladu nie jest brzydki. Co do reszty sie nie wypowiem bo mnie nie stac na takie cudo wiec nawet glowy sobie nie zawracam. Mooooze jak uzywane beda po 30 000 to zaczne glowkowac ;)
@bzooora: w sumie...jak na okolice kierownicy patrzę, to trochę masz rację.

@Jelen_Maurycy: wnętrze jest bardzo proste, ale w gustowny sposób i to jest in plus. Tylko ja osobiście wolałbym pokrętło od klimy i kilka dyskretnych przycisków jak te na dole, zamiast tableta. Źle się to obsługuje podczas jazdy.

@JanTadeusz: a ten głośnik na podszybiu jak bąbel na nosie? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Co do całej
@bzooora: Jakoś mi się wydaje że od ładnych kilku lat europejskie auta są jakieś takie nudne, podobne do siebie i odnosi się wrażenie jak by projektował je ten sam człowiek. Jak się popatrzy na auta lat 80-tych czy 90-tych to widać różnorodność, każde auto miało swój charakter a teraz tak jak by szli po najmniejszej linii oporu. Czasem włosi albo Francuzi zrobią coś nowego ale poza tym nudy.
@zoniu: z zewnątrz ładne, w środku ładne, ale z mechanicznego punktu widzenia - do dupy i jeszcze głębiej.

Silniczek pożal się #mujborze 4 cylindry, 300 kuca z 2.0 - jakie to ma doładowanie?! Pamiętam jak o S60/V70 R (2 generacja) mówiono, iż są bardzo wysilone (2.5, 300 KM) bo mają po jednym barze doładowania. Przyznam, że jak na dupowóz to sporo, jestem bardzo ciekaw jakie jest tutaj. Stare XC90 nie grzeszyło
@JanTadeusz: Żadna na mirko tajemnica czym jeżdżę, ale co to ma do dyskusji? :D Ja tylko chciałem poznać, dlaczego DLA CIEBIE to auto jest idealne ;)

jestem bardzo ciekaw jakie jest tutaj


@GOTOVE: doładowanie? Tego na bank nie znajdziesz w żadnych oficjalnych informacjach :D Tam tylko się dowiesz, że zamontowano opony o rewelacyjnie niskich oporach toczenia (ale i tak nie wiadomo jakich dokładnie).