Co się dzieje z Vobis.pl?

Piotr_Sz
Piotr_Sz
Witajcie!

Zapytam wprost - czy ktoś może mi powiedzieć, co dzieje się ze sklepem Vobis, a dokładnie jego internetową odsłoną - vobis.pl? Już prawie 3 miesiące (brakuje 4 dni) czekam na zakończenie procesu gwarancyjnego... i ciągle nie wiem, jak i kiedy to nastąpi (bo mimo wszystko wierzę, że kiedyś to się stanie). Kontakt ze sklepem jest (w mojej ocenie) bardzo słaby i już od dłuższego niczego do sprawy nie wnosi.

No, ale po kolei. Na przełomie stycznia i lutego zakupiłem w vobis.pl słuchawki Samsun LevelOn. Początkowo - wszystko ok, szybka przesyłka, żadnych problemów.

Niestety, po kilku miesiącach pałąk słuchawek zaczął pękać w okolicy zawiasów służących do ich składania. Samsun Service Plaza zasugerował, że jest to element nienaprawialny i w związku z tym, słuchawki należy reklamować u sprzedawcy. Tak też uczyniłem.

No i tutaj vobis.pl zawiódł mnie zupełnie. Jak już wspomniałem, blisko 3 miesiące czekam na zakończenie gwarancji. Ze względu na czas trwania tegoż procesu, zażądałem już zwrotu należności (nie jestem już zainteresowany wymianą/naprawą).

Po zgłoszeniu tegoż żądania następuje ciekawe zdarzenie - otrzymuję odpowiedź, iż "Pana reklamacja została uznana, natomiast Polskie prawo nie określa terminu na zwrot środków więc proszę o cierpliwość". To stwierdzenie nie do końca zgadzało się z moją wiedzą - byłem przekonany, że prawo przewiduje termin "niezwłoczny", co rozumie się przez 14 dni. Sprawę skonsultowałem z Rzecznikiem Konsumenta w Warszawie, który potwierdził słuszność moich żądań (zwrot ceny zakupu ze względu na brak uzasadnienia tak długiego czasu rozpatrywania gwarancji) oraz terminu, w jakim zwrot środków powinien nastąpić.

Ostatecznie zwróciłem się do wspomnianego Rzecznika z pisemną prośbą o interwencję.

Pytanie - czy macie pomysł, co jeszcze można zrobić? Może osób takich jak ja jest więcej i w większej grupie powinniśmy zwrócić się do odpowiednich instytucji (Rzecznik Konsumenta? UOKIK? inne?) o pomoc w mediacjach ze sklepem?

Kalendarium:

8.08.2017 - wysłanie zgłoszenia reklamacyjnego do Vobis (późny wieczór)
9.08.2017 - informacja od Vobis, reklamacje będą przyjmowane od 14.08 ze względu na przenoszenie magazynu
18.08.2017 - otrzymuję list przewozowy
21.08.2017 - zjawia się kurier, nadaję słuchawki
4.09.2017 - informacja od Vobis - słuchawki poddawane są czynnością serwisowym
20.09.2017 - moje zapytanie o postępy. Brak odpowiedzi.
26.09.2017 - moje ponowne zapytanie.
29.09.2017 - odpowiedź Vobis, reklamacja ma zostać zakończona do końca następnego tygodnia
8.10.2017 - moje zapytanie o stan gwarancji. Brak odpowiedzi.
18.10.2017 - moje żądanie przesłania słuchawek lub zwrotu należności do 23.10.2017. O ile to nie nastąpi, proszę o pomoc Rzecznika + innych klientów
19.10.2017 - odpowiedź Vobis, iż gwarancja została uznana, jednak prawodawstwo polskie nie określa czasu zwrotu należności...
30.10.2017 - informuję sklep Vobis.pl o mojej rozmowie z Rzecznikiem - w szczególności o terminie 14 dni na zwrot środków. Jako, że moje żądanie zgłosiłem 18 października późnym wieczorem, mogę przyjąć 19 października za datę początkową. Ostateczny termin zwrotu wypada więc 2 listopada.

Po dziś dzień żadnej odpowiedzi na mail powyżej nie otrzymałem. No chyba, że za odpowiedź przyjmujemy automat informujący o przyjęciu zgłoszenia w systemie...