Mercedes W222 Po Liftingu. POWAŻNA WADA I BRAK HOMOLOGACJI !

Crosoft
Crosoft

     W październiku 2017 r. zakupiłem w Mercedes DDB Auto nową klasę S (W222) po „liftingu”. Jestem też posiadaczem S klasy jeszcze przed „liftingiem” z 2014 roku, lecz nowe systemy wspomagające jazdę – między innymi takie jak wspomaganie wyprzedzania, jak i reklama w prasie oraz informacje sprzedawców w salonie Mercedes, zachęciły mnie do kupna nowej wersji. Niestety po wyjechaniu z salonu nie stwierdziłem działania systemu wspomagającego wyprzedzanie. Po kilku dniach oddałem auto do serwisu. Samochód był już wielokrotnie w serwisach w Polsce. Niestety bez rezultatu. Samochód przy aktywnym tempomacie po włączeniu kierunkowskazu nie pozwał na przekroczenie linii przerywanej a jednocześnie zaczynał przyspieszać, chcąc uderzyć w samochód poprzedzający.


Jazda takim samochodem zagraża mojemu bezpieczeństwu oraz innym użytkownikom dróg!

    Właścicielem pojazdu jest Mercedes-Benz-Leasing Polska, któremu chciałem wypowiedzieć umowę z powodu braku możliwości usunięcia wady. Wysłałem Żądanie odstąpienia od umowy dwukrotnie – pismem z dnia 26 kwietnia 2018 oraz z dnia 21 maja 2018r. Otrzymałem odpowiedź od Mercedes-Benz-Leasing: „informujemy, iż w wyniku podjętych czynności weryfikacyjnych oraz oględzin ustalono, że nie posiada on wady fabrycznej dającej podstawę do odstąpienia od umowy ze zbywcą, tj. DDB Auto Bogacka Sp. j.”. Z informacji uzyskanych w serwisach wiem, że pojazd posiada wadę fabryczną w postaci braku wgranego kodu K32 przy jednoczesnym zainstalowanym kodzie 23P. Nowy system wyprzedzania wprowadzony do auta po „lifcie” nie miał homologacji na Polską w momencie produkcji tego egzemplarza. Moim zdaniem wyprodukowanie tego auta bez kompletnego oprogramowania zagraża bezpieczeństwu wszystkich użytkowników dróg, jest niezgodne z instrukcją obsługi, reklamą tego samochodu w prasie i innych mediach oraz z informacjami sprzedawców w salonie Mercedes.

Dla potwierdzenia wadliwości przedmiotowego pojazdu, zdecydowałem się na ocenę działania tych systemów przez niemiecki serwis Mercedes Benz. Samochód przebywał w serwisie Mercedes daimler AG Berlin Salzufer 1, 10587 Berlin od 30 lipca 2018 do dnia 15 sierpnia 2018r. Wada systemu została częściowo skorygowana o tyle, że przy aktywnym tempomacie po włączeniu kierunkowskazu samochód już tak nie przyspiesza do pojazdu poprzedzającego, ale nadal nie ma możliwości przekroczenia linii przerywanej. Serwis niemiecki potwierdził wystąpienie wadliwości systemu wspomagania wyprzedzania. Potwierdził też, że jest to spowodowane brakiem wgrania kodu K32, na który w momencie produkcji auta Mercedes Benz Polska nie otrzymał aprobaty.

WIEM, ŻE TAKICH POJAZDÓW W POLSCE JEST CO NAJMNIEJ KILKA.

Proszę o pomoc w odnalezieniu oszukanych nabywców Mercedesa W222 z października ubiegłego roku.