Plush ABO - ku przestrodze!

filipsworks
filipsworks

Tekst dla ludzi zastanawiających się nad przejściem do Misia.


Podsumowanie kilku dni z #plush, czyli świetna jakość usług core'owych - tragiczna jakość oprogramowania systemu billingowego.

 

tl;dr – System billingowy Plusa został zbudowany w myśl catchphrase’a Drew’a Carey’ego z „Whose Line Is It Anyway?” – mianowicie „[…]where everything is made up and the points don't matter.” Tyle, ƶe tu zamiast punktów są zapisy ich własnych regulaminów i… pieniądze.

 

A więc zaczynajmy:
01.10.br udało się! Umowa podpisana, oczekiwanie na przeniesienie numeru. Pomijam podejście kuriera, który nawet nie spojrzał na dowód (umowę mogła podpisać dowolna inna osoba, której płeć zgadza się przynajmniej "w miarę"), pomijam dołączenie zupełnie innych dokumentów (regulaminu, cennika etc.) od zupełnie innej - starszej oferty. Pomijam pakowanie karty SIM i dokumentów w karton jak po butach i wypchanie wolnego miejsca papierem pakowym przez Centrum Dystrybucyjne Cyfrowego Polsatu. Jest i karta! Misiu szoł mi de Internet!.


Pierwszego otrzymałem równieƶ SMS z numeru 2615: "Dotychczasowy operator potwierdził termin przeniesienia numeru . Plus."

Pierwszy zgrzyt... Jaki termin? Jaki to jest termin... Patrzę w dokumenty - nic nie ma... Patrzę na lakoniczny SMS - nic nie ma. Po 2 minutach przebijania się przez IVR Plusa rozbudowany niczym Terry Crews, którego bicepsy w reklamach Starej Przyprawy mają własne bicepsy - udało się. Po krótkiej weryfikacji i rozmowie otrzymałem informację. "12.10".

Niech będzie... Widocznie Pomarańcza trzyma numer niczym pies ulubioną, gumową kość...

 

Początek koszmaru:
12.10.br dokonało się przeniesienie numeru. Szybki swap kart, instalacja konfiguracji przez OMA (wiadomości konfiguracyjne Internetu i MMS) i juƶ jest! Czas zobaczyć co Miś ma w bebechach…


Próba logowania do EBOKu, a właściwie do nowej nakładki na stary EBOK, jaką jest Plus Online. Pomijam to, ƶe ktoś, kto projektował UX/UI pojawił się w Polkomtelu (lub u podwykonawcy) z hyclowskiej łapanki, poniewaƶ pełno jest błędów UX (np. wciśnięcie tabulacji w polu loginu(nr. tel) nie przenosi do pola na eHasło/Pluskod5, o nie!. Przenosi po prostu do linków z opisem eHasła i Pluskod5 – do następnych elementów na stronie. Tak więc ƶeby przejść do pola z hasłem musimy wcisnąć tabulator 3 razy - przecieƶ atrybut tabindex został stworzony, bo W3C nie miało co robić i zrobiło standard dla hecy!).

Ale, ale. Mimo pokonania trudności z kategorycznym olaniem jakiegokolwiek UX przez dostawcę Misia - udało się… tylko chwila. Jakie jest to hasło? Gdzie mogę załoƶyć konto? Gdzie się podział anno domini 2018? – kliknięcie w link i juƶ wiem – jakby mi ktoś w mordę dał… Ƶeby się zalogować musisz albo czekać na pierwszą fakturę, albo (znów) przywitać się z IVR’owym Terrym Crewsem… wybrałem to drugie (╯︵╰,).

 

Punkty nie mają znaczenia:
W międzyczasie okazało się, ƶe Plus Online w wersji aplikacji na system Android częściowo działa bez logowania. m.in. pozwala na zobaczenie rachunków „do zapłaty”. Następny strzał w ryj – przeszło 30zł, a miało być 25zł – nawet nie zacząłem z tego korzystać. No nic… przebiję się przez Terrego to zapytam.

Udało się. Rozmowa z konsultantem… Pluskod5 przyszedł SMS’em, a w kwestii opłaty pokraczne wyjaśnienie, ƶe coś zostało naliczone za okres przed przeniesieniem, coś za okres po przeniesieniu – bez ƶadnego wskazania na miejsce podstawy w dokumentach. Myślę sobie „juƶ wiecie co wam w co i jak najdłuƶsze” – nie werbalizuję jednakƶe tej myśli w kierunku konsultanta – wszak odrealnienie i liczne niedopatrzenia ze strony działów odpowiedzialnych za procesy biznesowe nie są mi obce i chłopu na słuchawce nic do tego. Dziękuję za wyjaśnienie, ƶegnam się i rozłączam…

No cóƶ… moƶe dalej będzie lepiej. Internet śmiga aƶ miło. Połączenia latają, SMS’y lód-miód. No i przyszedł czas na nią – usługa pakiet Video (osobno rozliczany pakiet na transmisję TwojejTuby). Wszystko fajnie, pięknie… ale jak sprawdzić ileƶ go pozostało? tl;dr – nie da się bikoz of rizons.

W aplikacji Plus Online? Nie! Pod kafelkiem linkującym do szczegółów tego pakietu – nie ma ƶadnych liczników. Na dashboardzie są tylko liczniki odnośnie pakietu podstawowego i roamingowego. W WEBowej wersji Plus Online to samo (a właściwie jeszcze biedniej).

Czas zanurkować w regulaminy, cenniki itp. Po krótkim przekopaniu się przez dokumenty jest rozwiązanie! Punkt 12. paragraf 7 dokumentu Regulamin Promocji „Plush ABO – Tylko SIM (SKLEP INTERNETOWY) 3” („Regulamin Promocji”) Wersja z dnia 25/05/2018r. mówi:

Abonent może sprawdzić pozostały limit jednostek danych dostępnych w Pakiecie Video ekstra wysyłając P na numer 2580. 


Więc wysyłam i co? W zwrotce dostaję jedynie informację o pakiecie transmisji danych w roamingu w UE… brak jakiegokolwiek info o Pakiecie Video. Myślę sobie – moƶe błąd jakiś? Przypominam sobie najsłynniejszy tekst z IT Crowd’a i w jego myśl próbuję ponownie – znów to samo. Nosz karwasz twarz. Dość tego!

 

W nicość z logiką:
Ale cóƶ to?! – SMS’y pod 2580 są płatne choć w regulaminie ani słowa o tym… patrzę w cennik i faktycznie - przynajmniej to działa zgodnie z „dokumentacją”… Oh! Wait! Jednak nie! To teƶ nie działa. W cenniku 29gr/sms, a w billingu 23gr/sms Niby na moją korzyść, ale powyƶszy fakt sprawił iƶ przelana juƶ wcześniej czara goryczy zamieniła się w czarę łajna. Cytując Łódzkiego klasyka: „Czy ktoś to w ogóle tetował?!”

Czy płacąc pieniędzmi – takimi prawdziwymi… nie piaskiem znad morza, nie kapslami, ani ƶadnym „Bóg zapłać” nie moƶna oczekiwać usługi działającej choć trochę zgodnie z dokumentacją?!

Dziś na adres BOKu złoƶona została reklamacja: Wniosek o anulowanie opłaty za SMS’y z uwagi na niewykonanie usługi przez Polkomtel oraz prośba o wskazanie najbliƶszego terminu, w którym mają techniczną moƶliwość zwolnienia numeru w celu przeniesienia go do innego operatora z zaznaczeniem iƶ nie chodzi tu o okres wypowiedzenia – wszak umowa zostanie wypowiedziana bez zachowania takiegoƶ z uwagi na liczne, raƶące zaniedbania ze strony Polkomtel’a w świadczeniu usług, które realizowane są w sposób niezgodny z umową.

To be continued…



Zdjęcie wykorzystane jako obraz znaleziska: Autor: Tim Evanson@flickr https://www.flickr.com/photos/... na licencji https://creativecommons.org/li...