•  

    pokaż komentarz

    nie moge sie doczekac az amazon wejdzie na rynek PL. zmiecie konkurencje, empiki, merliny i z pewnoscia baaardzo utrze nosa grupie Allegro.

  •  

    pokaż komentarz

    Taka mała rada. Przy zakupie w polu nazwiska (właściciela karty) darujcie sobie wpisywanie, jeśli macie, w nazwisku jakieś polskie litery - dosyć, że każdy polski znak zmieni się na "?" i uniemożliwia przejście płatności, to próba wyjaśnienie miłej hindusce, że w naszym języku są takie litery nie jest najłatwiejszą sprawą. W moim nazwisku jest Ź, więc zaczaiła dopiero po wysłaniu zdjęcia litery Ź. W każdym razie przechodzi płatność bez polskich znaków. Potwierdzam też szybkość przesyłek. W okresie przedświątecznym doszedł do mnie Kindle w 5 dni.

    •  

      pokaż komentarz

      @elgruby: Dokładnie tak - najlepiej wszystko, w tym adres, wpisywac bez polskich liter. Kurier trafi.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vroobelek: ile zapłaciłeś łącznie z cłem vatem i przesyłką i skąd zamówiłeś?
      Nie sądzisz że 3G szczególnie doi baterię i nie dziwota że krótko trzymała??
      Myślę że ten miesiąc to tylko przy wykorzystywaniu tego tylko do czytania bez włączonych inszych funkcji i nie nonstop.

    •  

      pokaż komentarz

      @EmmetBrown: zawsze zamawiam z Amazona, bo to jedyny oficjalny sposób na kupienie Kindle w Polsce. Wolę unikać pośredników, u których wszystko jest w porządku, póki nie zaczną się kłopoty. Np. handlarze z Allegro twierdzą, że sami realizują gwarancję - i tutaj już nie będzie tak różowo.
      Wyliczenie z opłatami masz tutaj: http://swiatczytnikow.pl/ile-wlasciwie-kosztuje-kindle-w-polsce-ceny-z-wysylka/

    •  

      pokaż komentarz

      @elgruby: Mój zamówiony niecały rok temu w lutym doszedł w 44 godziny od chwili złożenia zamówienia :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Vroobelek: Może ciężko dzisiaj mi się myśli lub to całkiem inny powód, ale wyjaśnij mi proszę po co produkowana jest okładka do tego urządzenia z lampką. To chyba tylko może przeszkadzać, nie łatwiej ekran rozjaśnić?

    •  

      pokaż komentarz

      ile zapłaciłeś łącznie z cłem vatem i przesyłką i skąd zamówiłeś?

      @EmmetBrown: po obecnym kursie dolara chyba lepiej z allegro zamawiać... dosłownie kilka dni temu kupowałem classica i na amazon wyszło mi jakoś 560zł ((110$ +20 przesyłka +20 cło)x3.50), na allegro - 450 z wysyłką (wysyłka z PL, wersja z reklamami, ale co mi tam).

    •  

      pokaż komentarz

      @Paulo_Coelho: Kindle ma ekran E Ink, on nie świeci sam z siebie i po ciemku nic nie przeczytasz.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paulo_Coelho: Lampka jest po to abyś mógł czytać w nocy, w ciemniejszym pomieszczeniu.

    •  

      pokaż komentarz

      @shagwest: I chcesz mi powiedzieć, że te droższe wersje (1500zł, 1700zł) też są bezużyteczne bez światła dziennego?

    •  

      pokaż komentarz

      @Paulo_Coelho: czytniki takie jak kindle mają papier elektroniczny, który nie świeci i wygląda jak normalna książka. A do normalnej książki w ciemności potrzebujesz lampki :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Paulo_Coelho: Kindle Fire ma już LCD, jest to właściwie tablet. Ekran E Ink w tańszych Kindlach to zaleta, a nie wada. Dzięki temu czyta się z tego jak z książki, mniej męczy wzrok, a bateria trzyma nieporównywalnie dłużej.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @Vroobelek: Normalna książka jest jednak trochę tańsza.
      Jakbym miał wybierać między czytaniem po ciemku e-booka z jakąś lampką (nierównomiernie padające światło), a czytaniem tego samego na laptopie to zdecydowanie wybrałbym drugą opcję. Trochę się zawiodłem na tym urządzeniu, a chciałem kiedyś sobie sprawić ;(

    •  

      pokaż komentarz

      @Paulo_Coelho: możliwe, że zmienisz zdanie jeśli poczytasz z 15 minut na czytniku. :-) Ja mam również ipada, ale nie wyobrażam sobie dłuższego czytania na nim.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vroobelek: Ja osobiście przyzwyczaiłem się do czytania e-booków tak, że lepiej mi się czyta na ekranie monitora niż normalną, drukowaną książkę, więc jeśli ktoś ma tak jak ja, to lepiej odpuścić sobie Kindle'a na rzecz jakiegoś tańszego tabletu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paulo_Coelho: Która wersja kosztuje 1700 zł?

    •  

      pokaż komentarz

      @Paulo_Coelho:
      @dran2: droższe wersje mają po prostu 10" ekran (czyli są przeznaczone do czytania PDF). I tak, też mają papier elektroniczny - to jest ich podstawowa zaleta ;)

    •  

      pokaż komentarz

      Normalna książka jest jednak trochę tańsza
      @Paulo_Coelho:
      Czytnik e-booków to nie książka. To urządzenie do czytania książek. Same książki trzeba sobie kupić (są trochę tańsze niż papierowe) lub poszukać darmowych (legalnych lub nie). Przewaga czytnika nad książką papierową?
      Wymienię ci na podstawie mojego czytnika, ONYX BOOX 60 (używam go od prawie 2 lat)
      1. Ekran e-ink nie męczy wzroku jak LCD czyta się jak papier ale za to wielkość czcionki można sobie dowolnie ustawiać (co jest istotne dla osób z wadą wzroku).
      2. W 1 urządzeniu możesz trzymać kilkaset książek.
      3. Mam syntezator mowy IVONA, pięknie czyta po polsku, czasem jak jestem zmęczony to po prostu słucham książki.
      4. Ma słownik który może być wywoływany w trakcie czytania książki (zaznaczam słowo i od razu mam tłumaczenie)
      5. Mam szkicownik (bajer, ale czasem się przydaje) oraz możliwość notatek na plikach PDF (zaznaczanie tesktu, gryzmolenie itp.) za pomocą rysika.
      6. Wyszukiwanei fraz i adnotacji, robienie zakładek i indeksów. Czytnik zawsze pamięta gdzie skończyłem czytać.
      7. Na ONYXA powstają rożne programiki ułatwiające pracę, kalkulatory, organizery i proste gierki.
      8. Wbudowane WiFi - moge przeglądać strony, szału nie ma ale bywało ze w obcym miescie właziłem w Google Map żeby poszukać jakiegoś miejsca.
      9. W czasie czytania można słuchać mp3. Np. kursy językowe mp3 + pdf
      ... papierowa ksążka tego nie ma

      Wady:
      1. Co jakieś 7-10 dni trzeba ładować. Jak korzystam z WiFi to częściej.
      2. Czasopisma w formacie PDF czasem się "rozjeżdżają". Polega to na tym że zdjęcia które oryginalnie powinny być oblane tekstem są jakby osobno a tekst osobno. W czytaniu to nie przeszkadza.
      3. Obrazki są w 16 Odcieniach szarości

  •  

    pokaż komentarz

    W moim Kindle zepsuł się ekran, niestety z mojej winy (a raczej z winy kolegi, który usiadł mi na plecaku). Całe szczęście przysłali mi nowego, ale musiałem im za niego zapłacić do czasu aż nie dojdzie do nich stary. I etykiety UPS mi nie dali, w związku z czym zapłaciłem 150 zł za przesyłkę Pocztexem - oddali mi to, ale na tych wszystkich operacjach straciłem koło 30 zł (przewalutowanie). Chociaż i tak jestem im wdzięczny. :)

    •  

      pokaż komentarz

      Chociaż i tak jestem im wdzięczny.

      W rączki powinieneś całować. Kurde, znajdź mi inną firmę która nie dość że sprzedaje swój sprzęt w tak niskiej cenie, to jeszcze wymienia go bez pytania i dochodzeń (pomimo uszkodzenia z własnej winy). W Polsce naprawa gwarancyjna telefonów które padną po kilku miesiącach sprawia cyrk, 1500 zwrotów, bo na pewno spadł, bo na pewno zalany, w związku z czym gwarancja nie obowiązuje. Amazon: "Nie działa? Ok, masz nowy, daj stary." To jest klasa.

    •  

      pokaż komentarz

      @oli: nie ma co ukrywac, ze Kindle jest sprzedawany za bezcen - oni chca zarabiac na ebookach, nie na hardware

    •  

      pokaż komentarz

      @feuerfest: A co w tym urządzeniu jest takiego wartościowego? Chodzi mi właśnie o hardware.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paulo_Coelho: Co, chcesz dostać kosztorys części? Wartościowe jest to, że urządzenie ma bardzo wysoką funkcjonalność i jakość, przy czym cena jest dużo niższa niż ceny urządzeń o niższej funkcjonalności innych producentów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paulo_Coelho: w skrocie, stara analiza Kindla 2

      The total Kindle 2 cost comes to $309, consisting of -
      Components – $190.
      Development Costs – $62.50.
      Customer Acquisition Costs – $40.
      Manufacture – $7.
      Sprint Wireless Costs – $5.
      Returns and Defective Kindle 2s – $2.50.
      Packaging and China to US Shipping – $2.
      Other Costs – $0.
      Total: $309.
      There you have it – the raw cost of components might be just $190. However, when you factor in necessary costs, like development and marketing, you get $309.
      Note: This is actually a conservative estimate as we are completely disregarding the cost of highlighting Kindle throughout Amazon.com, assuming Sprint gets just $5 upfront, and leaving out various other costs like Amazon warehousing.

      Mysle ze plus minus 20% to jest trafna analiza. Nawet gdyby wziąć same komponenty i podzielić na pół wyszłoby $95, a sprzedają je od $80 dolarów, czyli poniżej kosztów produkcji.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paulo_Coelho: Coś taki zły o ten czytnik, nikt nie chce czytać Twojej twórczości w pdfie?

  •  

    pokaż komentarz

    Tu nie chodzi o polski standard obsługi tylko o polskiego klienta... Polak kombinuje, więc trzeba inaczej do niego podchodzić. Amazon traktuje rynek globalnie więc dostajemy taką samą obsługę jak kraje, w których nie ma takiego zagęszczenia cwaniaków na m^2

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @ShooleR: zawsze znajdzie się paru cwaniaków. ja staram się być uczciwy i oczekuję od firmy, że potraktuje mnie tak, jak ja traktuję ją, albo nawet lepiej, bo to ja jestem jej klientem i dzięki mnie ona żyje.

    •  

      pokaż komentarz

      @UlfNitjsefni: ona nie żyje dzięki Tobie, tylko dzięki wszystkim klientom. Działa tak jak działa ze względu na istotnie statystyczną większość klientów, a nie ze względu na wyróżniające się jednostki :) sorry, ale tak jest.

    •  

      pokaż komentarz

      @ShooleR: nigga please... a nie sądzisz, że jak wszystkich klientów będzie się traktować źle, to ci odpłyną do konkurencji? pisałem raczej w imieniu wszystkich klientów :)

    •  

      pokaż komentarz

      @UlfNitjsefni: Ty w ogóle rozumiesz o czym ja pisze? Jak w PL będziesz tak zajebiście traktować ludzi (mając klientów tylko z PL) to pójdziesz z Torbami i będzie Ci latać co na to konkurencja bo Ciebie na rynku już nie będzie.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @ShooleR: nie rozumiem, bo piszesz nieprawdę. jak w PL czy w zimbabwe będzie traktować klientów źle, to i tak pójdziesz z torbami. a jak pójdziesz z torbami z powodu reklamacji, tzn że sprzedajesz jakieś gówno i biznes i tak nie miał racji bytu

    •  

      pokaż komentarz

      @UlfNitjsefni: naprawdę widzisz tylko w czarno-białych barwach? Gdzie napisałem, że lepiej traktować klientów źle? To ty się przyczepiłeś do tego bo nie zrozumiałeś, że ja mówię o różnych poziomach obsługi klientów w naszym kraju i na rynkach globalnych.

      Amazon wysyła od razu nowe urządzenie, bo wierzy klientowi i na świecie to się sprawdza. U nas jak się da to robi się przekręty jak np piwo za 2 gr w tesco czy gdzie tam (nawet tu się tym wszyscy zachwycali) więc klienta się sprawdza, ocenia zniszczenia urządzenia itp - i dopiero wydaje nowe, wcześniej prosząc o zwrot zepsutego - bo kombinujemy. To nie jest "złe traktowanie" klienta, to jest traktowanie klienta adekwatnie do tego jaki jest.

      I nikt tu nie pójdzie z Torbami z tego powodu, bo wszyscy tak robią! Każda większa firma patrzy klientowi na ręce przy reklamacjach, wyjątków jest bardzo mało.

    •  

      pokaż komentarz

      @ShooleR: i sądzisz, że jak amazon tak wymienia (i inne firmy też) to nie zdarzają się cwaniury, którzy zniszczą sami i wymienią na nowe? jakoś nie sądzę, że w Polsce odsetek cwaniaków i złodziei jest diametralnie większy niż w reszcie świata. na 100 klientów z reklamacją, nawet jak 10 znajdzie się nieuczciwych to i tak opłaca się wymienić i zyskać 90 zadowolonych i oddanych klientów niż zrezygnować z nich, a potem czytać na wykopie, jaki to zły sprzedawca mnie chce oszukać, wziął kasę, a potem juz go nic więcej nie interesuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @UlfNitjsefni: nic mi nie pozostaje tylko życzyć Ci w takim razie powodzenia w biznesie w naszym kraju - poważnie, nie nabijam się. I szczerze Ci życzę, żeby Twoich poglądów nie przekreśliło doświadczenie, bo niestety w 99% przypadków w tym kraju poglądy zmieniają się po kilku latach prowadzenia biznesu w tym kraju - nie tylko w stosunku do urzędów etc.

    •  

      pokaż komentarz

      @ShooleR: dziękuję, również życzę wszystkiego dobrego :)

  •  

    pokaż komentarz

    Ta firma to miatrzostwo swiata. Znajomy trzymal swojego kindla w bagazniku i podczas stluczki cos go przygniotlo i ekran sie uszkodzil. Obsluga pytala go czy nic mu sie nie stalo, a nie co sie stalo z kindlem. Od reki wyslali nowy.

    To bylo jakies 1,5 roku temu. Od tamtej pory mam dla nich ogromny szacunek.

    Kiedy dokladnie startuje ten polski amazon?