•  

    pokaż komentarz

    I bardzo dobrze. To jest najgłupsza akcja w historii świata, która nigdzie na świecie nie została wdrożona w taki sposób, aby nie trzeba było jej dotować z budżetu państwa. Jest to po prostu nieekonomiczne, niepraktycznie i nie przynosi żadnych efektów.

    •  
      k....t

      +4

      pokaż komentarz

      @cheslavv: poszukaj zyskow pkp cargo

    •  

      pokaż komentarz

      @cheslavv: No jeżeli ktoś chce pozbywać się głównych atutów kołowego transportu przenosząc go na tory to nie ma co się dziwić. Poza tym tam gdzie się to opłaca produkty transportuje się koleją. Tym bardziej nie mogę zrozumieć powodów powstania tej akcji. Skoro istnieje możliwość wyboru transportu towarów to dlaczego ktoś chce zmuszać do pozbawienia się tej możliwości.

    •  

      pokaż komentarz

      @Baron_Al_von_PuciPusia: To jest takie typowe polskie myślenie pt.: "Jak rozwiązać jeden problem tworząc dziesięć kolejnych"

    •  

      pokaż komentarz

      @kyeelt: Daj link do zysków PKP Cargo z transportu TIRów. Hmm, czy może jednak nie realizują takiej usługi ze względu na oczywistą konieczność dopłacania do niej?

    •  

      pokaż komentarz

      @cheslavv: Realizują. Niektóre firmy same przerzucają się na transport kombinowany: http://moto.onet.pl/1652573,1,tiry-z-drog-na-tory-i-rzeki-polak-potrafi,artykul.html?node=20372 .
      Co nie dziwi dotyczy to głównie transportu węgla, który z oczywistych powodów jest bardziej opłacalny koleją.
      Inna sprawa dokładnie tłumacząca chęć niektórych firm do transportu koleją:

      aktywność Unii Europejskiej w pomocy finansowej firmom idącym naszą drogą, jeszcze bardziej upewnia nas w słuszności tego założenia.
      No i przy okazji w artykule po raz kolejny dowiadujemy się, że bardziej opłaca się nam sprowadzać węgiel z Chin na Śląsk niż wydobywać węgiel na Śląsku i tam też sprzedawać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Baron_Al_von_PuciPusia: Chyba nie rozumiesz idei akcji Tiry na Tory. Tu nie chodzi o transport kombinowany. Poza tym jak widzisz opłaca się on tylko w przypadku transportu specyficznego rodzaju towaru. Transport sprzętu AGD, RTV, półproduktów i żywności nigdy nie będzie ekonomiczny tą metodą. Przynajmniej do czasu, kiedy każdy sklep będzie posiadał własną bocznicę kolejową.

    •  

      pokaż komentarz

      Chyba nie rozumiesz idei akcji Tiry na Tory.

      @cheslavv: Transport kombinowany to realizacja akcji Tiry na Tory. Cytat ze strony kampanii:

      Jaka jest pointa tej opowieści? Bolesna. Szwajcarzy, Niemcy, Austriacy, Holendrzy, Francuzi, a nawet Czesi bogacą się i inwestują w transport kombinowany, a my z utęsknieniem czekamy na załatanie kolejnej dziury…

      Transport kolejowy czy wodny jest zazwyczaj kombinowany. To właśnie dlatego, że torów i rzek nie ma wszędzie. Jedynie w wypadku towarów, które są dostarczane pomiędzy producentem, posiadającym dostęp do infrastruktury kolejowej a np. portem, który z oczywistych względów taką infrastrukturę posiada, można mówić o jednolitym sposobie transportu.
      Więc jednak Ty, kolego masz problem ze zrozumieniem idei akcji, której treścią jest właśnie przeniesienie transportu z jednolitego kołowego do kombinowanego kolejowego, wodnego i w ostateczności kołowego.

      Inną sprawą jest natomiast to, że jak widać w artykule firmy korzystające z takiego sposobu są wspierane finansowo przez UE a na stronach akcji można się dowiedzieć, że np. w Szwajcarii transport kołowy jest dodatkowo obarczany opłatami. Między innymi powoduje to, że transport kombinowany staje się konkurencyjny. Inaczej by tak nie było!
      Transport kombinowany jest korzystny jedynie przy transporcie pewnych towarów. Tam gdzie nie liczy się prędkość dostaw lub tam gdzie lepiej przeprowadzić transport przy użyciu jednego pociągu niż przy użyciu wielu ciężarówek.

      Więc mi nie zarzucaj ignorancji czy niewiedzy kiedy się zwyczajnie ośmieszasz.

      Cytat z ustawy o transporcie dotyczący transportu kombinowanego:

      Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
      13) transport kombinowany — przewóz rzeczy, podczas którego samochód ciężarowy, przyczepa, naczepa z jednostką ciągnącą lub bez jednostki ciągnącej, nadwozie wymienne lub kontener 20-stopowy lub większy korzysta z drogi w początkowym lub końcowym odcinku przewozu, a na innym odcinku z usługi kolei, żeglugi śródlądowej lub transportu morskiego, przy czym odcinek morski przekracza 100 km w linii prostej; odcinek przewozu początkowego lub końcowego oznacza przewóz:


      a) pomiędzy punktem, gdzie rzeczy są załadowane, i najbliższą odpowiednią kolejową stacją załadunkową dla odcinka początkowego oraz pomiędzy najbliższą odpowiednią kolejową stacją wyładunkową a punktem, gdzie rzeczy są wyładowane, dla końcowego odcinka lub

      b) wewnątrz promienia nieprzekraczającego 150 km w linii prostej ze śródlądowego lub morskiego portu załadunku lub wyładunku;

    •  

      pokaż komentarz

      @cheslavv: Tiry na drogach potrafią być bardzo uciążliwe ale zgadzam się, że przyniosłoby to zdecydowanie więcej problemów niż pożytku.

  •  

    pokaż komentarz

    Tajne spotkanie z rządem w sprawie TIRÓW NA TORACH?

  •  
    s.....................i

    +8

    pokaż komentarz

    Organizatorzy kampanii zrezygnowali jednak ze spotkania z powodu warunków postawionych przez ministerstwo.
    Huh, myślałem że minister wyznaczył spotkanie na cmentarzu lub stacji benzynowej żądając miliona euro w nieoznaczonych banknotach.

  •  
    b....r

    +7

    pokaż komentarz

    "Tiry na tory" będzie wspierane przez rząd jedynie w sytuacji kiedy każda ciężarówka na wagonach będzie miała włączony silnik. Spalanie na biegu jałowym jest dość spore więc powinno się opłacić.