•  

    pokaż komentarz

    Witam, tu autor programu. Dwa słowa wyjaśnienia: wydawca JakDojade.pl dostaje dane od MPK całkowicie za darmo (dysponuje kopią ich porozumienia), nie ma chyba powodu dla którego inni też nie mieliby ich dostawać, jeśli sobie tego życzą. Po stronie MPK nie powstaną żadne koszty, bo jestem gotów przyjmować dane w takim formacie jaki przygotowano dla JakDojade.

    Będzie to skądinąd sytuacja znana jako ponowne wykorzystanie informacji publicznej, zgodnie ze znowelizowaną ustawą o dostępie do informacji publicznej udostępnienie mi tych danych to nie wybór lecz obowiązek MPK Kraków. Sprawa jest w toku, o rozwoju będę informował na www.transportoid.com

  •  

    pokaż komentarz

    Czyli - chcesz za darmo udostępnienia czegoś, co wymagało by od nich nakładu środków, po to, żeby na tym kasę robić, argumentując to tym, że udostępniają podmiotowi trzeciemu który za darmo to udostępnia i ma z nimi umowę. Zakop za cwaniactwo.

    •  

      pokaż komentarz

      @deval: Ty nazywasz to cwaniactwem, ja - oczekiwaniem równego traktowania. Zresztą dlaczego przewoźnik miałby zamykać dostęp do danych rozkładowych? Przecież im bardziej dostępne tym lepiej dla pasażerów. Dla porównania - we Wrocławiu od dziesięciu lat możesz sobie ściągać rozkłady w formacie XML (http://www.um.wroc.pl/zdikzip/rozklady_xml.zip) i używać w dowolnym celu.

    •  
      I......o

      +2

      pokaż komentarz

      @deval: Ale tu chyba chodzi o to, że jakdojadę też nie jest serwisem charytatywnym, oni też zarabiają na informacjach z MPK, tylko że w inny sposób.

    •  

      pokaż komentarz

      @deval: Ale MPK nie obi tego dla siebie, nie robi nakładu środków po to by to odsprzedawać i na tym zarabiać, ale robi to dla pasażerów i nie chce udostępnić aplikacji stworzonej dla tych pasażerów właśnie, do tego darmowej, więc autor nie zarabia na niej i nie jest to żadne cwaniactwo

    •  

      pokaż komentarz

      @deval:
      Chyba nie czytasz ze zrozumieniem.

      Transportoid jest w tym zakresie darmowy (jeśli chodzi o same rozkłady) płatne są usługi premium jak lokalizowanie przystanku. Podmiot trzeci może i udostępnia za darmo ale ma kasę z reklam (czyli już nie tak za darmo).

      Jedyny nakład środków MPK jest taki, żeby spakować plik i wysłać na maila (w najprostszym przypadku).

      Jedyna różnica jest taka, że jedna strona ma umowę a druga takiej umowy mieć nie może bo nie.

  •  

    pokaż komentarz

    MPK udostępnić danych nie chce a na dobrą sprawę sami powinni dawać do dyspozycji swoim klientom jakąś prostą aplikację. Tymczasem nawet ich rozkład online nie jest dostosowany do przeglądania na telefonach.

  •  

    pokaż komentarz

    Jak wyglądało pozyskiwanie danych od przewoźników w innych miastach, nie było problemu? Dane były udostępniane za darmo? Czy tylko w Krakowie są problemy z pozyskaniem tych danych?

  •  

    pokaż komentarz

    Ci co twierdzą, że Transportoid jest bardziej komercyjnym projektem od jakdojade.pl to radzę zmienić dilera. W jakdojade od samego początku są wklepane reklamy i nic z nimi nie można zrobić. Transportoid to w pełni darmowa aplikacja, a to, że autor chce zarobić na dodatkowych funkcjach nie ma związku z samymi rozkładami udostępnianymi przez przewoźników. Autor nie czerpie korzyści z udostępniania rozkładów. Nikt nie każe Kowalskiemu kupować premium za 10zł. Może używać i darmowej wersji bez kilku, często zbędnych dodatków.
    MPK sobie strzela w kolano nieuzasadnioną odmową. Niepoważna firma.