•  
    k......k

    +5

    pokaż komentarz

    Centra usług nowoczesnych dla biznesu - jak to dumnie brzmi :D
    Ile z tego to zwykłe call center, które w innych wykopach będziecie nazywać obozami pracy? :)

    •  

      pokaż komentarz

      @kasiczek: Obóz pracy czy nie, to choćby grosze dawali to i tak chyba lepiej niż by siedzieli na bezrobociu i robili różne typu patologie jak akcje na żula na przykład.

    •  

      pokaż komentarz

      Kim są pracodawcy? To przede wszystkim centra outsourcingu procesów biznesowych (Business Process Outsourcing, BPO) i informatycznych (ITO), które odpowiadają za 45% ogólnego zatrudnienia w branży, centra usług wspólnych (Shared Service Centers, SSC) - 35% oraz ośrodki badawczo-rozwojowe (R&D) - 20%. W tutejsze centra usług inwestują przedsiębiorstwa z 24 państw, głównie z Unii Europejskiej (m.in. Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Holandii) oraz USA. Kogo zatrudniają? Przede wszystkim specjalistów z wyższym wykształceniem oraz studentów, posługujących się biegle językiem angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim i hiszpańskim, a także innymi, mniej popularnymi językami obcymi (m.in. duńskim, szwedzkim, norweskim, holenderskim, czarnogórskim, suahili, mołdawskim). Dziś, centra usług obsługują procesy biznesowe łącznie w 34 językach obcych.
      @kasiczek: To trochę więcej niż call cnter: ITO to usługi informatyczne, SSC może zajmować się takimi procesami takimi jak księgowość, sprawy kadrowe, obsługa prawna, zakupy/logistyka. Tutaj masz listę firm, które utworzyły u nas centra BPO. Uważanie tego za zwykłę call center to nieporozumienie.

    •  
      k......k

      +3

      pokaż komentarz

      @Kaczypawlak:
      Pewnie, ze dobrze. Tylko, ze te centra mimo że się tak wspaniale nazywają to takie XXI wieczne kopanie rowów. Chciałam się jedynie odnieść go górnolotnego tonu tytułu i treści pod nim. To taki sukces, że jesteśmy tanią, niewykwalifikowana siłą roboczą. Jednak jak sam piszesz dobrze, że to my, a nie np. sąsiedzi nam ta miskę ryżu z przed nosa zgarnęli

      @Endis
      Mam nadzieję, ze to przede wszystkim oznacz większość. W sumie nie mam nic przeciwko temu żeby się mylić.

    •  

      pokaż komentarz

      @kasiczek: Obsługa klienta oczywiście zawiera się w tym sektorze i od tego zapewne się zaczynało. Na dole artykułu masz obszerny raport, w którym znajdziesz wiele szczegółowych informacji, m.in. zdanie:

      Zwraca uwagę fakt, że dominująca część analizowanych podmiotów zmieniła w ostatnim roku swój profil działalności, wprowadzając bardziej zaawansowane usługi.
      Na stronie 32 masz wykres z rodzajami usług i ilością centrów, w których są świadczone, na stronie 34 pokazano, w czym specjalizuje się dane miasto, strona 51 pokazuje stanowiska i wynagrodzenia oferowane przez ten sektor.

    •  
      k......k

      0

      pokaż komentarz

      @Endis:
      Ładny raport. Mi się wcześniej rzuciło w oczy zdanie:
      "Ten sektor oferuje pracę dzisiejszym studentom i absolwentom. Może nasz system studiów nie tworzy ludzi wybitnych, ale z pewnością sprawnych pracowników niezbędnych w branży usług biznesowych - stwierdził prezes PAIiIZ Sławomir Majman.

      No ale jak napisałeś od czegoś trzeba zaczynać i jak widać całość się rozwija.

    •  

      pokaż komentarz

      @kasiczek: Kopaniem rowow nazywasz prace za place, która jest równa albo wyższa niż średnia krajowa dla świeżaka po studiach? Kopaniem rowów nazywasz opłacane kursy, szkolenia, możliwości awansu, rozwoju?

  •  

    pokaż komentarz

    lokalizacja możne i dobra ale podatki tuskowe

  •  

    pokaż komentarz

    A do tego w korupcji doganiamy Brazylię!

    Ach same sukcesy :D