•  

    pokaż komentarz

    Klimat jest totalnie zabity. Wiele recenzentów odnosi wrażenie,że to klon Call of Duty, z tym, że strzelamy do masowo pojawiających się obcych.
    Obcy praktycznie w ogóle nie są agresywni. Za to w AVP srało się w majtki jak tylko "radar" coś wykrył...
    Modele postaci ich animacja pozostawiają niesmak. Widać to na każdym gameplayu. Grafika rodem z roku 2004...
    Nie wspominając o takich smaczkach jak: obcy wydają jakieś dziwne dzwięki (zupełnie inne niż te w filmowej sadze) i obcy-taran.

    •  

      pokaż komentarz

      @Wulfee: AVP! Musze sobie to zainstalowac znow.. gra świetna

    •  

      pokaż komentarz

      @Wulfee: Mi się śmiać chciało jak oglądałem Wonzia grającego w A:CM, jedyne co potrafił powiedzieć na plus to to, że można drzwi za sobą zamykać:) Ale dzielnie się bronił, przez pół godziny się zarzekał że grę skończy, a na końcu powiedział że sprawdzi jeszcze tylko tryb co-op. Ja widziałem grę tylko na jego filmiku na którym grał na twardzielu (prawie najwyższy poziom trudności) i muszę powiedzieć że nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać. Siłowanie się z obcymi, obcy chodzący na dwóch nogach w pozycji jakby nosili telewizory, umierający po dwóch strzałach, czy w końcu najlepsze- uderzenie kolbą które ich ogłusza (albo zabija...)? Do dzisiaj nie wiedziałem o co chodzi z tą nagonką na tą grę, ale po obejrzeniu jej w akcji dziwię się jak mogła dostać aż 40% metascore.

    •  

      pokaż komentarz

      @tygry: jeste na steam za grosze wersja AVP classic 2000. Działa na win7 bez najmniejszych problemów i prawie codziennie o różnych porach ktoś gra na multi.

    •  
      m......s

      +1

      pokaż komentarz

      @kosmo1989: Dzięki za info, właśnie zakupiłem :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Wulfee: Czy oni zawsze muszą sp$$!#@%ić grę A bądź AvP, tyle lat czekania, a stać ich tylko na taki shit bez klimatu. AvP 1 / 2 to miód malina, nawet na multiplayer dało się obsrać na pewnych mapach :). Co do tego nowego AvP mam mieszane uczucia, z jednej strony animacje alienów świetne, z drugiej trochę mało dynamiczne, no i krótkie to niestety.

    •  

      pokaż komentarz

      @cookiemonstar: no i pierwszy (i drugi pewnie też) AvP miał boski tryb co-op. Tłuczenie we trzech z karabinów i miotacza ognia do stada obcych było bezcennym doświadczeniem :)

    •  

      pokaż komentarz

      @cookiemonstar: Wiem, że to nie to samo ale jest jeszcze coś takiego jak Natural Selection 2 - tylko multiplayer.

    •  

      pokaż komentarz

      Do teraz pamiętam, że jak jakieś drzwi się wygięły w AvP2, to uciekałem przez pół mapy. To była gra...
      @WesolyLudwiczek: był też Alien Swarm (wersja wydana na Steam, Alien per se tylko w nazwie, choć też jacyś nieludzie) miał genialny co-op, każdy miał swoje zadanie, momentami była adrenalina jak horda napieprzała i trzeba było nieźle się gimnastykować, żeby przeżyć. Albo w momentach kiedy zostawałeś sam przez przypadek i już myślałeś, że zaraz umrzesz, bo źle przeładowałeś, a tu kumpel wpada i Ci osłania dupę.
      No ale to był tylko projekt (f2p) i z czasem jak zaczęło ubywać serwerów, a Valve nie dokładało map to gra upadła, a szkoda, bo takiej kooperacji mało się naoglądałem. RIP.

    •  

      pokaż komentarz

      @WesolyLudwiczek: Wiem widziałem, ale to nie ten klimat troszkę. AvP ma to coś w sobie, taki przykład, oczywiście nie pamiętam jaka już mapka z AvP2, ale dość rozbudowana sieć wentylaci i taki kawałek bazy, dużo ciemnych korytaży itp. Ja corpem z minigunem, rotor odpalony kompletna cisza tylko słychać obracające się lufy i ciskam się przez te wentylacje w skupieniu, a tu za rogiem na mnie praetorian czeka, obsrany wywaliłem cały magazynek nic kompletnie nie widząc, mało zawału nie dostałem. Potrafisz znaleźć mi taki multiplayer dziś? Nieziemski klimat po prostu, teraz to tylko call of battlefield 7 gdzie respisz się, starasz się zabić jak najwięcej, padasz i tak w kółko. Już nawet stary jary CS 1.5/1.6 miał te świetne momenty gdy zostawało 1naX i każdy w skupieniu trzymał kciuki aby koleś zrobił jakąś fantastyczną akcje. L4D/2 czasami ma takie sytuacje, jak sam zostajesz, chwila spinki i adrenalinki.

      @Jarasss: Alien Swarm fajne jako co-op na 4, uwielbiam gry w takim stylu i oj bardzo bym pragnął znaleźć taką bardziej rozbudowaną, ale klimatu nie ma co porównywać ;).

    •  

      pokaż komentarz

      @cookiemonstar: Nie no oczywiście, w Alien Swarmie to nacisk jest na zręczność, szybkie zmiany magazynków. W AvP nie ma nacisku na taką zręczność, ale trzeba szybko pieluchy zmieniać... niby i to przeładowanie i to przeładowanie, ale rzeczywiście atmosfera całkiem inna, czuć zapach strachu w AvP...

    •  

      pokaż komentarz

      @Jarasss: W swarmie dużo się dzieje, co chwilę jakies hordy wiesz czego się spodziewać, w avp to większość czasu chodzisz po ciemnych korytarzach, i jako człek to tylko słyszysz dźwięk trackera. Od czasu do czasu chrzęk predatora czy aliena mmm.

    •  

      pokaż komentarz

      @Wulfee: AVP w ogóle nie miało klimatu w porównaniu z modem do Quake'a "AlienQuake". Niestety, zanim twórca AlienQuake'a zdążył dokończyć robotę - zgłosili się do niego prawnicy właściciela praw autorskich. Skutek taki, że nie powstało nigdy FPP o Alienach z dobrym klimatem :(

  •  

    pokaż komentarz

    Ja rozumiem, że przycięto szatę graficzną produkcji na rzecz wydajności na konsolach, szczególnie w trybie coop, ale litości - zabito prawie cały klimat. Nie wspominając już o tym, że gracze mogą, a nawet powinni czuć się oszukani.

  •  

    pokaż komentarz

    Zgadzam się. Obecne konsole są naprawdę mocno przestarzałe. Taki DMC na PS3 wygląda koszmarnie, grafika przypominała mi czasy pierwszego Maxa. Szkoda, że wszystko odbija się na jakości produkcji na PC. Dlatego bardzo się ucieszyłem na wieść, że nowy Wiedźmin wyjdzie już na nowe konsole.

    •  
      n......k

      +24

      pokaż komentarz

      @Czarny_Klakier: Ja rozumiem, że konsole są przestarzałe, ale dlaczego gra na PC jest także okrajana do "wydajności" konsolowej?

    •  

      pokaż komentarz

      @nasadnik: Dlatego, że obecnego 80% rynku to gry na konsole? [tak chodzi o pieniądze]

    •  
      h.....h via Android

      -2

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @hugerth: przecież zawsze się robi wersje tekstur na pc... na low, mid, high (i czasem większe)

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  
      n......k

      -14

      pokaż komentarz

      @corinarh: Czyli że po prostu do dalszych, niedemowych leveli nie chcialo się im robić 2 wersji oświetlenia? Zbyt trudno przygotować jakiś schemat, że automatycznie/manualnie takie i takie konsolowe światło jest zastępowane konkretnym, ładniejszym w wersji pc? Ile to pracy dla dwoch? Miesiąc? Dwa? To już skrajne maksimum. Dwie osoby po 4k dolarów x 2 msc? Nie znam się na gamedevie, ale naprawde nie wierze, żeby byly to jakies horrendalnie wysokie pieniądze, by dorzucic pare efektów. Chciałem kupić tę grę, ale jestem mocno zniesmaczony różnicami. Gdyby gra od razu prezentowala sie wizualnie tak jak produkt finalny, to pewnie kupiłbym ją, bo nie miałbym tego kontrastu. Czuje się w tym momencie tak, jakbym pewnie się czuł, gdyby Disney zapowiedział reboot Star Warsów.

    •  

      pokaż komentarz

      @nasadnik: Skoro się nie znasz to lepiej nie rób wyliczeń co ile kosztuje :)

    •  

      pokaż komentarz

      @corinarh:

      Dlatego, że obecnego 80% rynku to gry na konsole? [tak chodzi o pieniądze]
      Jest odwrotnie. Od zawsze zapowiadali, że konsole przejmą rynek gier, ale od lat 90-tych nie udało im się przekroczyć tej magicznej bariery. Obecnie już na to nie ma szans, za dużo jest laptopów, które mogą mieć parametry o wiele lepsze od konsol. Do tego zaczynają królować tablety i smartphony, o wiele łatwiej zrobić coś na pc i tylko dostosować do tabletów/smartphonów z Windows 8, androidem (w przyszłości Ubuntu), niż robić 2 albo 3 oddzielne produkty na niekompatybilne platformy.

      Do tego wydawanie gier na konsole jest droższe, bo od każdej trzeba płacić tantiemy.

    •  

      pokaż komentarz

      @GeraltRedhammer: Co masz na myśli z tym Ubuntu? Zastąpi wg Ciebie klasycznego Androida?

      W rynku konsol nigdy nie chodziło o maksymalną moc sprzętu, ale właśnie o ciągłość i kompatybilność na przestrzeni lat. Nie skreślałbym ich tak szybko.

    •  

      pokaż komentarz

      @Altar:

      Co masz na myśli z tym Ubuntu? Zastąpi wg Ciebie klasycznego Androida?
      Ma w połowie tego roku pojawić się na kilku tabletach i smartphonach, a czy zastąpi nie wiem. Obecnie już możesz je zainstalować, ale w obecnej wersji nie jest za bardzo dostosowane do obsługi przez małe urządzenia.

      W rynku konsol nigdy nie chodziło o maksymalną moc sprzętu, ale właśnie o ciągłość i kompatybilność na przestrzeni lat. Nie skreślałbym ich tak szybko
      Na razie przegrały, po premierze nowych urządzeń mogą okazać się rewelacyjne jeśli będą wydajniejsze i tańsze od PC.

    •  

      pokaż komentarz

      @GeraltRedhammer: dodam jeszcze że wydając grę na pc, wydajesz ją dla wszystkich posiadaczy pc. Jeśli chodzi o konsolę to niektóre gry przeznaczone są dla poszczególnych konsol. I tak potencjalna część odbiorców konsolowych dzielona jest na 3.
      Osobny temat to cena. I właściwie można też zahaczyć o piractwo. Bo jak tu nie zacząć najpierw ściągać piraty przed zakupem jeśli nawet dema są oszukane. Są co prawda recenzje ale osobiście nie lubię spoilerów. A niestety każda wideo recenzja ich trochę dostarcza.

    •  

      pokaż komentarz

      @GeraltRedhammer: Zawsze po premierze konsole są wydajniejsze, lub porównywalne z mocnymi PeCetami - i mimo wszystko, tańsze w stosunku do nich. Później spadają na drabince wydajności, jednak gry stają się coraz ładniejsze, kiedy deweloperzy poznają sprzęt. Później faktycznie gry brzydną w stosunku do tych z PC, ale nadal są maksymalnie grywalne. Wtedy nadchodzi czas na nową generację. Jednak przez całe lata zachowują optymalny balans między wydajnością i wyglądem, bez konieczności inwestowania w sprzęt. To jest właśnie moc konsol.

      W kwestii tego, czy przegrały - nie wydaje mi się. Tablet nie zastąpi hardkorowi dużego TV, a biurko z komputerem nie zastąpi fotela / kanapy :)
      Natomiast jestem skłonny zgodzić się z tym, że tablety i smartfony niestety zarżną handheldy. Póki co barierą jest bateria, bo o ile padnięcie konsolki wybaczymy, to smartfona jednak chcielibyśmy używać też do czegoś innego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Altar:

      Jednak przez całe lata zachowują optymalny balans między wydajnością i wyglądem, bez konieczności inwestowania w sprzęt. To jest właśnie moc konsol.
      Niestety zdaniem prducentów konsole nigdy nie były w stanie pociągnąć mojej ulubionej serii Total War :-( Nie ma na nie też ofert dla wymagjących graczy poza kilkoma i porządnych strategii.

      Tablet nie zastąpi hardkorowi dużego TV,
      Nie ma problemu z podłączeniem tabletu do tv, ba nawet przy puszczaniu filmów w wyższej rozdzielczości i niektórych grach ma to sens i nie będzie pikselozy.

      a biurko z komputerem nie zastąpi fotela / kanapy :)
      Eeee? Może jestem dziwny , ale mam super wydajnego PCeta, który zastępuje mi wszystko. Mam mały monitor do pracy i duży do filmów, tv, czasem gier. Pada niby też mam, ale nie używam. Nie widzę jednak powodu dlaczego z tej możliwości nie korzystać jak ktoś lubi.

      Póki co barierą jest bateria, bo o ile padnięcie konsolki wybaczymy, to smartphona jednak chcielibyśmy używać też do czegoś innego.
      Tutaj wychodzi brak kreatywności producentów. Nie widzę przyczyny dlaczego nie stosują rozwiązań np. z lustrzanego i nie oferują dodatkowej części do tabletu z dodatkową baterią. To nie jest problem, chociaż pewnie zwiększy ciężar przynajmniej o 30%

    •  

      pokaż komentarz

      @corinarh:

      Dlatego, że obecnego 80% rynku to gry na konsole? [tak chodzi o pieniądze]
      No i właśnie, czy się dzisiaj opłaca kupować te konsolowe gry zawyżone cenowo w stosunku do wersji PC, nie dość, że drożej to Cię jeszcze robią w jajo.

      Może wypuszczą tekstury w wyższej rozdzielczości, tj. np. do Skyrima - nie wiem, czy nieoficjalne, ale coś tam ściągałem swego czasu.

    •  

      pokaż komentarz

      za dużo jest laptopów, które mogą mieć parametry o wiele lepsze od konsol.

      @GeraltRedhammer: w konsolach nie chodzi o parametry...

    •  

      pokaż komentarz

      @Pchelek: Chodzi o wygodę i parametry. Teraz mają tak słabe, że nie opłaca sobie nimi zawracać głowy, bo gry na nie zdecydowanie ustępują PCetowym a takiego total war to nawet na minimalnych ustawieniach nie pociągną. Są dla tych którzy mają je z czasów ich świetności i nie mają dobrego PC. Jeszcze dla tych którzy lubią kinecta, bo fajny jest a na PC chyba czegoś takiego jeszcze nie ma.

    •  

      pokaż komentarz

      @GeraltRedhammer: na PC nie ma platformówki która chociaż w połowie byłaby tak dobra jak Mario. Tutaj grafika nie gra żadnej roli, chodzi o zabawę. Na PC nawet nie wychodzą takie tytuły bo wiadomo że ten kto chce w nie grać kupi sobie konsolę, do puli dorzuć jRPG, gry na splitscreen, bijatyki, przygotówki jak God of war czy Uncharted itd.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pchelek: Wszystkie gatunki o których napisałeś są na PC. Oczywiście brakuje kilku tytułów, które zostały przez wydawców przypisane do określonych platform. Ale większość jest.

      Trochę dziwne, że jeszcze nikt nie stworzył bijatyki mulitplayer, z trybem turniejowym, ale także walkami drużyn. To by był dopiero sukces finansowy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pchelek: God of War to przygodówka?
      Pozwól że zacytuję mistrza: hahahaha, hohohoho, hihihihi.
      Przecież to typowa siekanka jest. Chcesz przygodówkę, to zagraj sobie w Siberię.

    •  
      N.........V via iOS

      -1

      pokaż komentarz

      @Czarny_Klakier: widziałeś w ogole wersje na konsole?

    •  

      pokaż komentarz

      @moooka: bzdura gry konsolowe nie są zawyżone cenowo (jedyny wyjątek do POLSKA) w każdym innym cywilizowanym kraju cena ma najwyżej róznicę +/- $5 czyli np. nowa gra będzie kosztować 60 usd na konsolach a 55 usd na PC

    •  
      N.........V via iOS

      -1

      pokaż komentarz

      @Czarny_Klakier: to mieliśmy dwie rożne wersje ;) bo wersja z ps3 niczym nie odbiega od PC, jedynie na komuterze jest mozliwosc 1080p i na ps3 są momenty gdzie gra "przychaczy". Jednak graficznie różnic nie ma.

  •  

    pokaż komentarz

    bym normalnie mówił, że hejtujecie bez sensu (że czemu coda nie hejtujecie) ale teraz przyznam wam racje to jest kpina w żywe oczy, czemu zabili klimat tej gry? Gdzie dynamiczne oświetlenie, mgła, hd tekstury, itd. Tak wogóle to demo było ogólnie dostępne czy tylko jako render mający przyciągnąć graczy i walnąć ich w ryj po kupieniu gry?

    •  

      pokaż komentarz

      bym normalnie mówił, że hejtujecie bez sensu (że czemu coda nie hejtujecie) ale teraz przyznam wam racje to jest kpina w żywe oczy, czemu zabili klimat tej gry? Gdzie dynamiczne oświetlenie, mgła, hd tekstury, itd. Tak wogóle to demo było ogólnie dostępne czy tylko jako render mający przyciągnąć graczy i walnąć ich w ryj po kupieniu gry?

      @corinarh: mnie ciekawi czy demo też było na konsolę w takiej jakości, bo jak tak, to jaja na całego.

    •  

      pokaż komentarz

      @corinarh: Mi to wygląda właśnie na sprytny chwyt marketingowy. Użyli assetów i sekwencji z gry i zrobili sobie ładny render ze wszystkimi bajerami.
      Po prostu nie ma innej opcji, bo obcinanie tego wszystkiego by im się po prostu nie opłacało. Kto mając działającą technologię, ba, nawet całe fragmenty scenariusza i tyle modeli, tekstur i animacji tak po prostu to wszystko wywala? Wersja ze zmienianiem się kupy nie trzyma.

    •  

      pokaż komentarz

      @Caddox: No wygląda na to że to demko było po prostu pre-renderowanym fejkiem.

      Nie zdziwię się jesli prędzej czy później ktoś w Stanach poda ich do sądu i tą sprawe wygra - to jawne oszustwo, rozumiem że w szeroko pojętej reklamie wychwala się plusy produkcji a nie wspomina o minusach, ale to tak jakby po tych wszystkich trailerach Hobbita okazało się że niby efekty są, ale zamiast epickich starć jest siłowanie na ręke, miał być smok a jest jaszczurka a Gandalf nie ma brody a wąsy.

      A Gearbox niech się zajmie Borderlands bo to jedyne co im ostatnio wychodzi (swoją drogą jak patrze na te alieny to zachowują się jak te różne zwierzątka z B2 - biegną byle atakować).