•  

    pokaż komentarz

    Przewrotny tytuł, bo na pewno o tym uczą. To tylko uczniom się nie chce słuchać, nie mówiąc już o zapamiętaniu tego.

    •  

      pokaż komentarz

      @yosemitesam: nie do końca, jeżeli się nie jest na profilach humanistycznych, zazwyczaj historia nowożytna jest niedokończona. Materiał leci, tu temat wypadnie bo akademia, tu bo 1 dzień wiosny. Pamiętam, że i w gimnazjum i w LO miliard razy przerobiłem Aleksandra Wielkiego, ale nigdy Aleksandra Kwaśniewskiego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dudek89:
      A nie uważasz, że człowiek powinien być ciekawy świata i powinien sam próbować zgłębiać wiele tematów?

    •  

      pokaż komentarz

      @yosemitesam: no to mogą na "mnie" "wymusić" naukę o Olku, Wałęsie itd. a dać mi jako ciekawostkę Aleksandra, Brutusa czy Seneke. Nie sądzisz, że dla mnie jako Polaka byłoby to lepsze? Czy może powinienem zostać młodym Persem i palić znicze pod Termopilami ?

    •  

      pokaż komentarz

      @Dudek89:
      skonczyłem i liceum i studia. Traf chciał, że na studiach równiez zdawałem egzaminy z historii. I byłem bardzo zdumiony, kiedy zgłębiając wiedzę dowiadywałam się, że w szkole średniej czesto mnie okłamywano. Podawano pólprawdy, zatajano informacje, upraszczano w stopniu wypaczającym temat. Działo się tak dlatego, że w szkole średniej dostajesz świat w pigułce, pewne podstawy, które powinienes sam chciec rozwinąc. Nie widzę różnicy między Seneką, a Kwaśniewskim. Człowiek w miarę wykształcony powinien znac obu. Moim hobby jest genealogia - interesują mnie tylko wybrane aspekty historii między XVII a XX wiekiem. Ale mam pojęcie i o Cyceronie i Gomułce. I nie rozumiem, jak mozna go nie mieć.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dudek89:
      @yosemitesam: obaj macie po części rację. Po 1 pamiętam w liceum, że nauczyciel miał bardzo dobrze rozłożone lekcje, wiele istotnych rzeczy mówił, zarówno w 1 klasie o Grekach, Rzymie itd. jak i w 3 o 2 wś i PRL-u. Jednak nie zrobiliśmy dużej części materiału zarówno z antyku, średniowiecza jak i czasów współczesnych, bo wiele osób nie interesowała historia i zajmowali się raczej przeszkadzaniem niźli pomaganiem (mogli tylko siedzieć na tyłku i nawet nie słuchać ale nie gadać cały czas).

      Po drugie - pamiętajcie, że o współczesności uczymy się w ostatniej klasie, kiedy już niedługo są matury, egzaminy gimnazjalne itd. Także, nauczyciele zazwyczaj mówią po łebkach tematy, bo muszą jeszcze powtórzyć zagadnienia przed egzaminami. A na pytanie - to czemu uczymy się tyle o Grecji itd. odpowiem - że historia bardzo często się powtarza i aby wyciągać wnioski - a nie tylko wkuwać na blachę, bo co nam po takiej wiedzy? - trzeba zacząć od początku, zobaczyć jaki człowiek był kiedyś i czy coś się zmieniło. Dlaczego dzieją się takie a nie inne rzeczy i co jest zazwyczaj ich powodem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dudek89:
      A powiedz mi - o jakie wydarzenie historyczna mam zapytać absolwenta liceum, żeby je dokładnie znał. To znaczy - żeby znał je na tyle, na ile mówi szkolny program. Boję się, że z odpowiedzią na większośc tematów byłyby problemy.

    •  

      pokaż komentarz

      @yosemitesam: Ja zdawałem biologię i chemię, tzn. że mam się dziwić jak ktoś nie będzie znał wzoru glukozy glukozy? Czy nie znał całej reakcji fotosyntezy? Ja nie mówię nie uczyć historii tej przed naszą erą ;) mówię tylko, że warto by było coś o niej powiedzieć. A tak się składało, że gdyby nie to, że sam ogarnąłem trochę nikt by mi o tym nie powiedział, bo zawsze czasu brakowało. Dodatkowo mało to jest ludzi którzy edukację kończą na gimnazjum? Zawsze warto by im coś jednak przekazać z obecnych czasów (a nóż by zechcieli posłuchać).

    •  

      pokaż komentarz

      @Dariel: Ja akuratnie bardzo lubiłem te tematy starożytne, lubię do nich wrócić coś doczytać w wolnej chwili. Ale bardzo dobrze to podsumowałeś, że zawsze nie było czasu. I właśnie z tym się zgadzam. Zawsze brakuje czasu w tej ostatniej klasie. Czy gdyby trochę skrócić materiał z Karolów Wielkich a oddać go Jaruzelskiemu (ekhm) to czy nie byłoby to lepsze dla gimnazjalistów i licealistów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dudek89:
      Zgadzam się z tobą. Ale ciągłe obwinianie szkoły, że nie nauczyła, to grube nadużycie.

    •  

      pokaż komentarz

      @yosemitesam: tak samo jak i uczniów :) możemy zostawić sprawę po środku i myślę, że dojdziemy do porozumienia.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dudek89:
      Skoro doszliśmy do porozumienia, to chyba przejdziemy do historii wykopu...

  •  

    pokaż komentarz

    Tymczasem z aktualnego repertuaru teatrów w Warszawie:

    Teatr Dramatyczny
    Jezus Chrystus Zbawiciel
    W 1971 roku Klaus Kinski, jeden z najbardziej kontrowersyjnych i najwybitniejszych aktorów niemieckich dwukrotnie wygłosił własną wersję życia Jezusa Chrystusa.

    Teatr na Woli
    Kamasutra
    „Kamasutrę” przenika zmysłowość, która nie ogranicza się do miłości, ale wzbogaca nas w różnych wymiarach. Seks jest tu najwyższą formą przyjemności, a przyjemność to esencja udanego życia.

    Teatr Remus
    Obsesja
    „Obsesja” to spektakl poruszający w nietypowy sposób tematykę dyskryminacji. Zespół Teatru Remus zebrał w nim autentyczne historie – świadectwa osób, które doświadczyły agresji na tle rasowym

    Teatr Konsekwentny Koneser
    Sukienka z dziurką
    Grupa Artystyczna TERAZ POLIŻ w Teatrze Konsekwentnym Koneser. Lekcja kobiecej seksualności.

    •  

      pokaż komentarz

      @sheeple: Całe to p%#@!$%enie o tym, jaki to teatr jest "wyższy" niż kino jest bez sensu. Utrzymywanie scen z naszych podatków jest zaś bez sensu - skoro nikt nie chce chodzić na przedstawienia, to widać... nikt ich nie chce.

    •  

      pokaż komentarz

      jaki to teatr jest "wyższy" niż kino jest bez sensu. Utrzymywanie scen z naszych podatków jest zaś bez sensu
      @Falcon: W zasadzie się z tym zgadzam ale teatr jest także potrzebny (tak jak i kino). Nie ma sensu porównywać tych dwóch gałęzi sztuki. Co do dofinansowywania twórczości teatralnej - także jestem przeciwny. Sądzę nawet, że wtedy nie było by tam tyle gówna co teraz

  •  
    w........7

    +2

    pokaż komentarz

    jesli ucza to z woli nauczyciela bo w podrecznikach (wiekszosci) nic o tym nie pisze, polecam sprawdzic

  •  

    pokaż komentarz

    @anonim1133: Mógłbyś poprawić link do znaleziska, na ten z powiązanych ?