•  
    N...........w

    -17

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez moderatora

    •  
      N...........w

      +53

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @Nielubiedrzew: Nie rozumiem opisu znaleziska (PKP Intercity>Pendolino) i sensu tych zdjęć. A Pendolino nie jest PKP Intercity? Przecież ta spółka je kupiła. I obydwie konstrukcje są nowoczesnymi pociągami.

    •  
      N...........w

      -33

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @Nielubiedrzew: Chłopie, to jest stara lokomotywa. Zarówno Husarze jak i Pendolino to są nowoczesne, względnie drogie i szybkie pociągi. Pendolino będzie jeździło w gorszym czasie (ale nie wolniej) bo będzie musiało się zatrzymywać na większej ilości przystanków/ To jest masakra jak dla mnie, bo Pendolino powinno mieć maksymalnie wyśrubowane czasy, a nie zatrzymywać się wszędzie jak TLK. Ale niektóre kursy mają jechać bez zatrzymania.

      Sam miałem wstawić ten artykuł tylko z rynku kolejowego. Tylko Twój opis jest trochę bzdurny.

      źródło: upload.wikimedia.org

    •  
      N...........w

      -23

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @Nielubiedrzew: Jak najbardziej to jest absurd. Pendolino pojedzie i te 230 km/h na CMK, następnie wyhamuje we Włoszczowej czy w Zawierciu i w sumie pojedzie tyle samo co 20 letnie EP09 160 km/h. Szkoda.

      Do tego Husarze ciągną pociągi Ekspress InterCity, a Pendolino będą Ekspress InterCity PREMIUM, które będą zatrzymywały się w wielu pipidówach takich jak moje miasto. I te EICP będą uwaga, TAŃSZE od obecnych EIC. Co te Premium oznacza? Tylko wyższy standard pociągu?

    •  

      pokaż komentarz

      Kibel

      źródło: swr.podkarpackakolej.net

    •  

      pokaż komentarz

      @kakaowymistrz: @Nielubiedrzew:
      W tym wypadku to nie polskie absurdy tylko europejskie. Musieli dodać te postoje w mniejszych miastach żeby unia dała dofinansowanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Nielubiedrzew: swoją drogą najszybsza lokomotywa na świecie :)

    •  

      pokaż komentarz

      @davidoff_OB: Bo brudne i śmierdzące jak kible w pociągach. Do kibla nie wchodzisz jeżeli nie musisz. A tak naprawdę to nie wiem skąd to się wzięło.

      A coraz częściej spotykane zmodernizowane kible to turbokible albo turboklopy. Można słownik mikoli napisać.

    •  

      pokaż komentarz

      @kakaowymistrz: przecież ta inwestycja od początku do końca była, jest i będzie piarem, robionym polskim kolejom, jak też szansą na grube koperty. Wystarczyłaby analiza polskiego rynku, polskiego stanu torów, polskich producentów, żeby naprawdę rozsądne decyzje podjąć. No, ale co tam. Na kolei wały się robiło, robi i robić będzie, robiąc jakieś piarowskie gówniane zakupy, żeby swoje kieszenie przykryć.

      Te łapówkarsko-aferalsko-zdradziecko zakupione składy nie mają w Polsce uzasadnienia. Ja mam w dupie, czy z Krakowa do Gdańska jadę 11 czy 11,5 godziny. Nie przyjmuję do wiadomości, że to niby nowe remonty torów będą, nowe inwestycje itp. Niech się te k#$@a PKP cargo, PKP Noclegi, PKP tory, PKP siedzenia, PKP stonka w kiblu, PKP lampy i PKP coś tam k#$@a, bo każdy dyrektor chce te 50 tysiaków mieć, ogarną. Ta inwestycja to nawet nie absurd. To skandal. Nie chce mi się już pisać o specyfikacji technicznej polskich Pendolino, a tych oferowanych na zachodzie. Wcisnęli nam gówno, za to gówno jakiś j%@?ny zdrajca wziął w łapę. Taka to historyjka, zwana żartobliwie modernziacją polskich kolei.

      Aha. I zapomniałem. Nawet niech to "pędolino" wpuszczą na polskie tory komercyjnie. Jużem się nauczył, co to polska kolej. Najdłuższe trasy w kraju robię Skodą Fabią na gaz (bo tanio) albo pekaesami typu pks czy polskibus czy lokalne busy. A okazyjnie czasem nawet z lotniska do lotniska. Niech ch!@ trafi polską kolej i związkowców kolejowych, zdrajców, co to na państwowym kradną, żal tylko sprzątaczek dworcowych i pań kasjerek. A tym setkom dyrektorów z setek kolejowych spółek wielki czarny ch!@ w dupę.

    •  

      pokaż komentarz

      @rissah: Matko, ile agresji, malkontenctwa i bzdur. Chyba cie kiedyś pociąg potrącił skoro takim hejtem jedziesz. Nie wszystko jest idealnie, nie chcesz jeździć pociągami to nie jeździj. Pendolino z Krakowa do Gdańska będzie jechało w czasie 5-5:30 i z pewnością będę z tego połączenia korzystał.

    •  

      pokaż komentarz

      @kakaowymistrz: pociągami jeździłem ostatnio, gdy Intercity z Rzeszowa do Krakowa i w drugą stronę zapewniał bilety last minute, niezłe warunki i czas 2'12 (samochodem robię tę trasę obecnie, nawet korzystając z dobrodziejstw autostrad, w jakieś 3 godziny). Zdarzały się też losowe trasy po całym kraju, z obserwacji - zupełnie subiektywnych - wynika, że jest coraz gorzej. Ja rozumiem remonty torowisk, rozumiem inwestycje, ale Pendolino to wał i tyle, projekt z góry ustawiony na piary i dorobienie się prominentów. Na dzień dzisiejszy nie ma racji bytu, biorąc pod uwagę uwarunkowania lokalne w Polsce. Tak ogromną kasę można było rozsądniej wydać. Nie jestem agresorem z założenia. Nie robi mi różnicy te 15 minut na trasie kilkaset kilometrów, a tyle właśnie zyskam, jarając się nowoczesnym składem. Nie widzę żadnych, ale to żadnych plusów tej inwestycji polskich kolei. A staram się być obiektywny, uwierz.

    •  

      pokaż komentarz

      @Nielubiedrzew:
      Nie wiem czy wiesz, ale lokomotywa tego samego typu co husarz (Siemens ES64U4), ustanowiła rekord prędkości dla lokomotyw (czyli tradycyjnych pociągów) wynoszący 357 km/h. Odbyło się to jednak z wykorzystaniem wydajniejszej sieci trakcyjnej w Niemczach. Pendolino pobiło natomiast rekord swojej rodziny niedawno właśnie w Polsce jadąc "tylko" 293 km/h Rodzina pociągów Pendolino to około 600 wyprodukowanych do tej pory składów jeżdżących w rożnych krajach świata.

      źródło: upload.wikimedia.org

    •  

      pokaż komentarz

      @Nielubiedrzew: Spamujesz zdjęciami jak johanlaidoner :D

    •  

      pokaż komentarz

      Pendolino będzie jeździło w gorszym czasie (ale nie wolniej) bo będzie musiało się zatrzymywać na większej ilości przystanków/ To jest masakra jak dla mnie, bo Pendolino powinno mieć maksymalnie wyśrubowane czasy, a nie zatrzymywać się wszędzie jak TLK

      @kakaowymistrz: musi się zatrzymywać w malborkach i innych iławach żeby ludzie mogli korzystać, takie wymagania dała unia sypiąc eurasy na zakup pendolino

      Pendolino pojedzie i te 230 km/h na CMK, następnie wyhamuje we Włoszczowej czy w Zawierciu i w sumie pojedzie tyle samo co 20 letnie EP09 160 km/h. Szkoda.

      @kakaowymistrz: za 20 lat dalej będziemy mieli pendolino a w teorii szybkich torów dużo więcej

    •  

      pokaż komentarz

      @rissah: No ciężko by mi uwierzyć w Twoją obiektywność, bo wylałeś w poprzednim poście wiadro pomyj. Ale teraz na spokojnie:

      Robią modernizacje i remonty, mnóstwo kasy płynie na kolej z różnych źródeł - przecież to dobrze, ale trzeba przyznać, że za długo to trwa. Z Rzeszowa do Krakowa TLK będzie po modernie jeździł 1:30 160 km/h. Po to modernizują wagony, a Pendolino zwolni najszybsze EP09 na tą trasę. CMK i E65 modernizują na prędkości 160-200-230 km/h. Na tą trasę zamówiono Pendolino. Tak, również po to aby podnieść PR kolei. Co jest w tym dziwnego? Pociągi te są niewiele droższe od tych na 160 km/h. To sprawdzona w wielu krajach konstrukcja. Nie wiem kto miałby się na tym niby dorobić czy mieć polityczne profity, skoro początki zamówienia były za czasów Pisu, a odebrał już rząd PO. To jest projekt głównie kolejarzy, a teraz jest wykorzystywany politycznie

      @edek_z_fabryki: Tylko niestety u nas jest do dupy zasilanie 3kV i Husarze mają u nas Vmax 200 km/h. Ale dobre i tyle.

      @coo84: No wiem. Ale liczę na to, że jednak niektóre kursy będą realizowane bez zatrzymywania. Ze strony PKP IC wynika, że np. EICP Krk-Wwa nie będą się zatrzymywały we Włoszczowie.

    •  

      pokaż komentarz

      @kakaowymistrz: za mlodu zawsze sie balem tego ustrojstwa czekajac na peronie :>

  •  

    pokaż komentarz

    Czemu, czemu k@%!a kiedyś kolej była czymś wielkim, jeździła przez każdy wyp$#@ówek i była szybsza niż dziś. Dziś po wojnie, po komunie w dobie wysokich technologii jadę 10 godzin ze Śląska na Pomorze.

  •  

    pokaż komentarz

    Pomijając ślamazarność trwających inwestycji (kosztowne moRdernizacje trwające lata zamiast remontów i budowy nowych szybkich linii na 350 km/h) to sprawa przedstawia się mniej więcej tak:

    Zakup Pendolino został dofinansowany przez UE, ale ta UE wymusiła, aby te pociągi zatrzymywały się w mniejszych miejscowościach. Pierwotnie Pendolino miało jeździć tylko po dwóch najszybszych liniach, z Katowic i Krakowa do Warszawy CMK (200-230 km/h) i z Warszawy do Gdańska (160-200 km/h). Ale będą jeździć także do Rzeszowa, Bielska Białej i Gliwic, zatrzymując się w wielu mniejszych miejscowościach. I cały zysk czasowy zostanie zjedzony przez np. postoje we Zawierciu i we Włoszczowie, a Husarz nie trzymany przepisami i jadący 160 km/h pojedzie odrobinę szybciej albo w takim samym czasie. Ale nie wszystkie kursy Pendolino będą się wszędzie zatrzymywać.

    Dlaczego nie kupiono zatem więcej Husarzy? Bo EZT takie jak Pendolino są tańsze w użytkowaniu. Pendolino ma mniejszą moc i jest lżejsze o prawie 100 ton w porównaniu do klasycznego podobnego składu. A to się przenosi na wyższe opłaty za tory i większe zużycie prądu. Husarze są też trochę wolniejsze (niedługo 200 km/h wobec 250 km/h) i Pendolino po zmianie przepisów będzie mogło jeździć szybciej na łukach.

    •  

      pokaż komentarz

      @kakaowymistrz: Linie 350kmh?
      A kto będzie takie bilety kupował?
      Inwestycja w linie Y nie zwróci się w Polsce i przez 100 lat.

      100 razy bardziej przyda się zwiększanie ilości linii z gwarantowany 160kmh.

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: Studium wykonalności dla linii Y na 350 km/h wykazało, że ten projekt jest opłacalny. Kwestia biletów to jest ustalenie odpowiedniej taryfy takiej jak jest w innych tego typu kolejach w Europie. Kupujesz bilet na mało popularny kurs, wcześniej albo na ostatnią chwilę - jedziesz taniej.

      Standard 160 km/h jest dobry dla aglomeracji czy lokalnych połączeń. Dla pociągów dalekobieżnych już nie wygląda to tak różowo. Po wybudowaniu A2 przewozy na linii kolejowej Poznań-Warszawa spadają, a jest w standardzie 160 km/h. U mnie też kończą autostradę i nie wiadomo czy po zakończeniu moderny do 160 km/h ludzie wrócą na kolej, bo czas podróży będzie niewiele lepszy.

      Argumentem za uwaleniem projektu Y było to, że warto właśnie najpierw zmodernizować inne linie do 160. Y nie zaczęto budować, a jakoś kolejne modernizacje nie ruszyły z kopyta, jest tyle ile było.

    •  

      pokaż komentarz

      @kakaowymistrz: Teraz bilet na IC Poznan warszawa kosztuje 160 zł.
      Ile miałby kosztować na linii Y?
      300, 600? Taż aby linia miała JAKĄKOLWIEK rentowność, choćby i 1%?
      W Polsce nie ma dość biznesmenów żeby to się opłaciło, posłowie wolą latać samolotami :P

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: Nie wiesz ile bilety by kosztowały, bez sensu te ceny. Nie wiem jaką kwotę założyli w SW, ale badania wykazały, że by się to opłacało, zarówno dla pasażerów jak i dla kolei. Wszędzie koleje dużych prędkości są opłacalne i rentowne. Z 300 zł byś zapłacił pewnie za bizneskę kupioną 5 min przed odjazdem.

      Kolejarze w końcu się budzą, że konkurencja autobusowa i lotnicza im ucieka i nie będzie sztywnej taryfy zależnej tylko od odległości. Bilety na Pendolino w pierwszej kolejności mają takie być, dlatego bilety mają być od 49 zł bez znaczenia na jaką trasę. Tak samo bilety na takie TGV kupisz już za 20-30 euro. To nie musi być abstrakcyjnie drogie, na pewno droższe od autobusów, ale wielu by zapłaciło te 100-200 zł aby z Wrocławia do Warszawy przejechać w półtora godziny.

      źródło: 1.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @kakaowymistrz: 130-170 zł to się za pociąg warszawa wrocław płaci DZISIAJ.
      A jedzie 5 godzin.

      Ceny promocyjne mnie nie interesują w przypadku pociągów. Pociąg ma działać jak pociąg, nie jak samolot.
      Przychodzę 10 minut przed odjazdem kupuję bilet, jadę. I zawsze wiem ile zapłacę.
      A nie ruchoma taryfa, promocje, bilety od 1zł itp itd.

    •  

      pokaż komentarz

      130-170 zł to się za pociąg warszawa wrocław płaci DZISIAJ.
      A jedzie 5 godzin.

      A Pendolino pojedzie 3,5h i będzie kosztować od 49 zł, średnio 110 zł. I za te ok. 110 zł będziesz mógł do Gdyni nawet dojechać.

      Ceny promocyjne mnie nie interesują w przypadku pociągów. Pociąg ma działać jak pociąg, nie jak samolot.
      Przychodzę 10 minut przed odjazdem kupuję bilet, jadę. I zawsze wiem ile zapłacę.
      A nie ruchoma taryfa, promocje, bilety od 1zł itp itd.

      No to jesteś w mniejszości, bo klienci nie tego oczekują. W innych krajach taryfa też jest często zależna od obłożenia pociągu, nie od odległości. Stworzono w PKP IC taryfę 15 dni wcześniej i -15% i od razu znacznie zwiększyła się sprzedaż biletów w przedsprzedaży. Tańsze bilety na Polskiego Busa wyprzedają się na pniu. Przewozy Regionalne wprowadziły bilety 1, 9, 19, 29 zł bez znaczenia gdzie się jedzie i serwery siadają, tak ludzie wykupują. PKP IC jest spóźnione, konkurencja ucieka.

      @graf_zero:

    •  

      pokaż komentarz

      No to jesteś w mniejszości, bo klienci nie tego oczekują. W innych krajach taryfa też jest często zależna od obłożenia pociągu, nie od odległości. Stworzono w PKP IC taryfę 15 dni wcześniej i -15% i od razu znacznie zwiększyła się sprzedaż biletów w przedsprzedaży.

      A zwiększyło się obłożenie trasy? :D

      Tańsze bilety na Polskiego Busa wyprzedają się na pniu. Przewozy Regionalne wprowadziły bilety 1, 9, 19, 29 zł bez znaczenia gdzie się jedzie i serwery siadają, tak ludzie wykupują. PKP IC jest spóźnione, konkurencja ucieka.

      Mówisz o tym "serwerze" co maksymalnie 5 biletów na minutę mógł sprzedać?

      @kakaowymistrz:

      A co do Ygreka.
      Robię taką prymitywną kalkulację.
      koszt - 50 miliardów.
      amortyzacja 50 lat :)
      Koszt na rok 1miliard.
      Liczba pasażerów żeby mialo to sens? 10, 30, 50 milionów rocznie?

      Przy twoich cenach - pewnie by się udało, ale chyba wymagałoby to znacznego zwiększenia mobilności Polaków i co więcej - musieliby chciec jeździć masowo i regularnie pomiędzy dużymi miastami, a nie z małych miejscowości do lokalnego dużego miasta.

    •  

      pokaż komentarz

      A zwiększyło się obłożenie trasy? :D
      Skąd ja mam wiedzieć. PKP IC ma wielki spadek pasażerów. Pociągi wleką się przez modernizację to się im nie dziwię. Chodzi o to, że ludzie chcą kupować wcześniej, jeżeli przewoźnik sprzeda taniej bilety. Dla przewoźnika to też jest bardzo wygodne, bo zawczasu wie jakie będzie obłożenie.

      Mówisz o tym "serwerze" co maksymalnie 5 biletów na minutę mógł sprzedać?
      Nie wiem ile tam na min sprzedawał, ale w nocy dopiero udało mi się kilka biletów kupić.

      Co do Y to możemy sobie tak dłużej teoretyzować. Trzeba by przeczytać SW. I nie przesadzaj z tymi 50 mld, bo koszt Y jest szacowany na 20-30 mld razem z pociągami. Koszt wybudowania 1 km KDP jest niższy niż koszt wybudowania 1 km autostrady.

      @graf_zero:

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: tu nie chodzi o zwrot tak samo jak w przypadku autostrad.

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: wczoraj smigalem na trasie Rzym - Neapol szybka koleja - trasa 230km w 1:10h, prawie caly czas 290km/h. Bilet rezerwowany tydzien wczesniej - 19eur, bilet kupowany w automacie 10min przed wyjazdem - 60eur. Czestotliwosc - co godzine, nawet czesciej... Pociag byl w polowie pusty. Jak widac jakos sie im oplaca tak tanio kursowac!!

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: Skad wiesz jak bedzie wygladal transport za 50 lat? Jakie beda ceny paliwa? Czy beda samochody? Ludzie beda podrozowac coraz wiecej. Chocby na takiej zasadzie jak teraz lataja tanimi liniami na weekend do londynu. Wsiadasz do pociagu i jedziesz na drugi koniec kraju do zoo. O taka mobilnosc chodzi. Teraz kalkuluje sie pojechac samochodem, koszt wychodzi podobny, czasowo roznie (czasem lepiej czasem gorzej). Pociagiem jest bezpieczniej, nie zmeczysz sie w srodku, bo to nie ty kierujesz, a na peron z biletem w reku podjezdzasz na 5min przed odjazdem, a nie na conajmniej godzine nie wspominajac o wykrywaczach metalu i sciaganiu butow.

    •  

      pokaż komentarz

      Po wybudowaniu A2 przewozy na linii kolejowej Poznań-Warszawa spadają, a jest w standardzie 160 km/h.

      @kakaowymistrz: i po modernizacji linii E20 na odcinku nie wzrosną, podczas tej modernizacji nie zostanie chyba zlikwidowane żadne skrzyżowanie kolizyjne, a linie powyżej 160km/h wymagają likwidacji takich skrzyzowań.

    •  

      pokaż komentarz

      @flager: Ale zostaną zlikwidowane wąskie gardła, więc czas podróży powinien się skrócić. Problem w tej linii jest inny, mieliśmy wybudować linię Y, a wobec UE zobowiązaliśmy się, że na E20 priorytet będą mieć pociągi towarowe. Linia Y nie powstanie. Miejsca na pociągi osobowe na E20 nawet po modernizacji może być mało.

      Nie tyle co likwidacja przejazdów (przy okazji modernizacji do 160 km/h i tak bardzo dużo wiaduktów i tuneli się buduje), ale z tego co wiem to jeszcze przy torach głównych nie może być peronów, tory muszą być w większej odległości od siebie, musi być sygnalizacja kabinowa itp. Jedyna linia która teraz jest modernizowana i może być w przyszłości dostosowana do 200 km/h to linia nr 6.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie tyle co likwidacja przejazdów (przy okazji modernizacji do 160 km/h i tak bardzo dużo wiaduktów i tuneli się buduje)

      @kakaowymistrz: Uwierz mi, przy obecnym projekcie modernizacji E20 nie ma chyba żadnego nowego obiektu czy tunelu

      z tego co wiem to jeszcze przy torach głównych nie może być peronów, tory muszą być w większej odległości od siebie
      tak do 200km/h rozstaw torów na odcinku prostym to min 4m, przy prędkości 201÷250 to 4,5m.
      Na obecnie projektowanej modernizacji tej linii rozstaw po modernizacji nadal będzie wynosił 4,0m.
      Ogólnie to płakać się chcę jak widać, że ważna linia kolejowa Berlin-Warszawa-Moskwa będzie miała takie same parametry jak przedtem. Bardzo perspektywiczne podejście.

    •  

      pokaż komentarz

      Uwierz mi, przy obecnym projekcie modernizacji E20 nie ma chyba żadnego nowego obiektu czy tunelu
      Kierowałem się obserwacjami modernizacji odcinków Kraków-Rzeszów i Katowice-Kraków. Mnóstwo przejazdów się likwiduje.

      Bardzo perspektywiczne podejście.
      No właśnie :/ Modernizacja znowu będzie trwała pewnie co najmniej 3-4 lata w dobrym przypadku, wszyscy na A2 się przesiądą. A po modernie tylko towarowe będą pewnie jeździć. U mnie modernizacja trwa już 3 rok, kolejne odcinki autostrady są oddawane, ludzie już zapominają o kolei.

      @flager:

    •  

      pokaż komentarz

      Kierowałem się obserwacjami modernizacji odcinków Kraków-Rzeszów i Katowice-Kraków. Mnóstwo przejazdów się likwiduje.

      @kakaowymistrz: nie wiem jak było na tych liniach, ja jestem bardzo blisko tematu E20, to na ten temat mogę się wypowiedzieć.

    •  

      pokaż komentarz

      @flager: Hmm, a orientujesz się jaki byłby realny czas przejazdu np. Warszawa-Poznań, Warszawa-Berlin np. dla takiego BWE po modernizacji i po wybudowaniu tego: http://www.rynek-kolejowy.pl/50304/rzad_chce_budowac_nowa_linie_kolejowa_z_warszawy_do_lowicza.htm ?

    •  

      pokaż komentarz

      @kakaowymistrz: ja znam się na obiektach mostowych i takie kwestie nie są moją domeną, więc niestety nie udzielę Ci odpowiedzi.

  •  
    m......t

    +8

    pokaż komentarz

    Warszawa Centralna – Gdańsk (z postojami w Warszawie Wschodniej, Iławie, Malborku i Tczewie): ok. 2 h 40 min / ok. 3 h (po korekcie)

    Tylko z litości nie wspomnieli, że trasa kończy się w Gdyni, a nie w Gdańsku?
    Dzisiaj, jadąc jakimkolwiek pociągiem odcinek Gdynia - Gdańsk to prawie 1 godzina! Czemu? Bo pociągi zatrzymują się kolejno w : Sopocie, Oliwie, Wrzeszczu i dopiero w Gdańsku.

    •  

      pokaż komentarz

      @mwitbrot: faktycznie z tymi postojami to przesada, żeby nawet EIC się zatrzymywało w Oliwie, Wrzeszczu, Sopocie. Ale z czasem to przesadzasz, nie godzina a max 35min a niektóre pociągi (zwłaszcza te intercity) schodzą nawet do 26min.

    •  
      n....o

      +1

      pokaż komentarz

      @mwitbrot:
      @emtei:

      Ale o co Wam chodzi... Jeśli EIC miałby skakać tylko po miastach wojewódzkich to zatrzymałby się w Gdańsku Głównym i tyle. A tak to zamienia się w pociąg podmiejski i podwozi ludzi dalej do ułatwiając im dotarcie do domu w Oliwie, Sopocie czy Gdyni. Ja bym tego nie ruszał, jeśli już to wywalił rzeczy między Warszawą i Gdańskiem.

      We Francji TGV jadące na południe z Paryża skacze bez zatrzymania przez pół kraju do Aix-en-Provence w 2 godziny, po czym dalsze 100 kilometrów np. do Nicei potrafi podjeżdżać jako w zasadzie pociąg podmiejski prawie drugie tyle czasu i moim zdaniem jest to optymalne.

    •  
      m......t

      +1

      pokaż komentarz

      @neoneo:

      Ale o co Wam chodzi... Jeśli EIC miałby skakać tylko po miastach wojewódzkich to zatrzymałby się w Gdańsku Głównym i tyle. A tak to zamienia się w pociąg podmiejski i podwozi ludzi dalej do ułatwiając im dotarcie do domu w Oliwie, Sopocie czy Gdyni. Ja bym tego nie ruszał, jeśli już to wywalił rzeczy między Warszawą i Gdańskiem.

      @neoneo: Szczególnie na trasie Gdynia - Zielona Góra ;)
      W Trójmieście zbędne są z pewnością Oliwa i Wrzeszcz. Sopot dyskusyjny, bo to malutka wioska, ale w sezonie jednak sporo turystów się trafia.

      Pociąg na długiej trasie powinien po prostu olewać malutkie dziury! Dlaczego, jeśli już o tej Warszawie mówimy, PolskiBus jedzie z Gdańska i w drodze do Warszawy zatrzymuje się tylko w Ostrudzie? Zatrzymuje się właściwie tylko na szczanie, a dzięki temu, że nie staje w dziurach jedzie 5 godzin, a nie, jak pociąg, 6,5h.

    •  

      pokaż komentarz

      @neoneo: tylko że to bardzo wydłuża czas podróży ludziom z Gdańska, a akurat co jak co ale 3miasto ma świetną komunikacje aglomaracyjną skm itp. Więc ci z mniejszych stacji spokojnie mogą sobie podjechać.. Chociaż fakt rozwiązanie które opisujesz też ma sens, taka sytuacja będzie na przedłużeniach do Bielska-Białej (z Katowic) i do Rzeszowa (z Krakowa). Tam bedzie to typowo dowożenie ludzi z regionu, a nie tylko aglomeracji.

    •  

      pokaż komentarz

      @emtei: No właśnie skm powinno rozwozić ludzi już po dzielnicach Trójmiasta, bo teraz to robi, a EIC powinien wpaść do Gdańska Gł. do Gdyni gł. i dalej morzem do Skandynawii :P

    •  

      pokaż komentarz

      Ja bym tego nie ruszał, jeśli już to wywalił rzeczy między Warszawą i Gdańskiem.

      @neoneo: Te "rzeczy" między Warszawą a Gdańskiem też po coś w rozkładzie są. Nie wiem jak z Iławą, ale postoje w Malborku czy Tczewie są istotne bo to stacje przesiadkowe. Wysiadając w Malborku można przesiąść się na pociąg w kierunku Grudziądza bądź Elbląga, wysiadając w Tczewie przesiadasz się na pociąg w kierunku Bydgoszczy/Torunia lub Chojnic. Postoje EIC w mniejszych miastach nie zostały zaplanowane z myślą o mieszkańcach tychże.

  •  

    pokaż komentarz

    Żaden problem. Żeby nie było siary wydłużą czas przejazdu tradycyjnego składu i będą się chwalić, że Pendolino jeździ kilka godzin szybciej.