•  
    m......t

    +8

    pokaż komentarz

    Warszawa Centralna – Gdańsk (z postojami w Warszawie Wschodniej, Iławie, Malborku i Tczewie): ok. 2 h 40 min / ok. 3 h (po korekcie)

    Tylko z litości nie wspomnieli, że trasa kończy się w Gdyni, a nie w Gdańsku?
    Dzisiaj, jadąc jakimkolwiek pociągiem odcinek Gdynia - Gdańsk to prawie 1 godzina! Czemu? Bo pociągi zatrzymują się kolejno w : Sopocie, Oliwie, Wrzeszczu i dopiero w Gdańsku.

    •  

      pokaż komentarz

      @mwitbrot: faktycznie z tymi postojami to przesada, żeby nawet EIC się zatrzymywało w Oliwie, Wrzeszczu, Sopocie. Ale z czasem to przesadzasz, nie godzina a max 35min a niektóre pociągi (zwłaszcza te intercity) schodzą nawet do 26min.

    •  
      n....o

      +1

      pokaż komentarz

      @mwitbrot:
      @emtei:

      Ale o co Wam chodzi... Jeśli EIC miałby skakać tylko po miastach wojewódzkich to zatrzymałby się w Gdańsku Głównym i tyle. A tak to zamienia się w pociąg podmiejski i podwozi ludzi dalej do ułatwiając im dotarcie do domu w Oliwie, Sopocie czy Gdyni. Ja bym tego nie ruszał, jeśli już to wywalił rzeczy między Warszawą i Gdańskiem.

      We Francji TGV jadące na południe z Paryża skacze bez zatrzymania przez pół kraju do Aix-en-Provence w 2 godziny, po czym dalsze 100 kilometrów np. do Nicei potrafi podjeżdżać jako w zasadzie pociąg podmiejski prawie drugie tyle czasu i moim zdaniem jest to optymalne.

    •  
      m......t

      +1

      pokaż komentarz

      @neoneo:

      Ale o co Wam chodzi... Jeśli EIC miałby skakać tylko po miastach wojewódzkich to zatrzymałby się w Gdańsku Głównym i tyle. A tak to zamienia się w pociąg podmiejski i podwozi ludzi dalej do ułatwiając im dotarcie do domu w Oliwie, Sopocie czy Gdyni. Ja bym tego nie ruszał, jeśli już to wywalił rzeczy między Warszawą i Gdańskiem.

      @neoneo: Szczególnie na trasie Gdynia - Zielona Góra ;)
      W Trójmieście zbędne są z pewnością Oliwa i Wrzeszcz. Sopot dyskusyjny, bo to malutka wioska, ale w sezonie jednak sporo turystów się trafia.

      Pociąg na długiej trasie powinien po prostu olewać malutkie dziury! Dlaczego, jeśli już o tej Warszawie mówimy, PolskiBus jedzie z Gdańska i w drodze do Warszawy zatrzymuje się tylko w Ostrudzie? Zatrzymuje się właściwie tylko na szczanie, a dzięki temu, że nie staje w dziurach jedzie 5 godzin, a nie, jak pociąg, 6,5h.

    •  

      pokaż komentarz

      @neoneo: tylko że to bardzo wydłuża czas podróży ludziom z Gdańska, a akurat co jak co ale 3miasto ma świetną komunikacje aglomaracyjną skm itp. Więc ci z mniejszych stacji spokojnie mogą sobie podjechać.. Chociaż fakt rozwiązanie które opisujesz też ma sens, taka sytuacja będzie na przedłużeniach do Bielska-Białej (z Katowic) i do Rzeszowa (z Krakowa). Tam bedzie to typowo dowożenie ludzi z regionu, a nie tylko aglomeracji.

    •  

      pokaż komentarz

      @emtei: No właśnie skm powinno rozwozić ludzi już po dzielnicach Trójmiasta, bo teraz to robi, a EIC powinien wpaść do Gdańska Gł. do Gdyni gł. i dalej morzem do Skandynawii :P

    •  

      pokaż komentarz

      Ja bym tego nie ruszał, jeśli już to wywalił rzeczy między Warszawą i Gdańskiem.

      @neoneo: Te "rzeczy" między Warszawą a Gdańskiem też po coś w rozkładzie są. Nie wiem jak z Iławą, ale postoje w Malborku czy Tczewie są istotne bo to stacje przesiadkowe. Wysiadając w Malborku można przesiąść się na pociąg w kierunku Grudziądza bądź Elbląga, wysiadając w Tczewie przesiadasz się na pociąg w kierunku Bydgoszczy/Torunia lub Chojnic. Postoje EIC w mniejszych miastach nie zostały zaplanowane z myślą o mieszkańcach tychże.

  •  
    P.......5

    +2

    pokaż komentarz

    Kilka tygodni temu na stacji Warszawa Zachodnia zatrzymał się pociąg z Rosji (Stare radzieckie lecz zadbane wagony). Widziałem jak otworzyły się drzwi w wagonie sypialnym i ze środka wyłoniła się kobieta z obsługi, rzecz jasna w pełnym kolejarskim umundurowaniu. Nie zajęłoby to szczególnie mojej uwagi, lecz nagle stało się coś czego byłem w stanie pojąć przez moment, otóż ta kobieta wyjęła skądś ścierkę i stojąc w połowie stopni wagonu, zaczęła polerować mosiężnej barwy poręcze, przymocowane po obydwu stronach drzwi... Tam musi chyba panować jakaś wyższa kolejowa kultura :)

  •  

    pokaż komentarz

    Żaden problem. Żeby nie było siary wydłużą czas przejazdu tradycyjnego składu i będą się chwalić, że Pendolino jeździ kilka godzin szybciej.

  •  

    pokaż komentarz

    W sumie pierwszy raz zamiast podnosić hejt, zainteresowałem się tematem pendolino, ale chyba za mało jeszcze konkretów, chociażby na http://eicpremium.intercity.pl

    No ale poczekamy, na pewno trasę, którą często przejeżdżam polskim busem, lub podobną, z ciekawości przejadę EIC, dla porównania. Kto wie, może po latach wrócę jako regularnie korzystający z usługi klient, bo chyba o to chodzi.