•  

    pokaż komentarz

    Chyba najlepszy odcinek, jak do tej pory. SciFun podciągnął się w sztuce realizacji filmów na YouTube.

  •  
    N................y

    +133

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez moderatora

  •  

    pokaż komentarz

    Świetny odcinek, przypomniał mi za co ubóstwiałem tę i inne arcyciekawe teorie z Mass Effecta i jak bardzo znienawidziłem całą serię po trójce...

    •  

      pokaż komentarz

      @Pompeqijusz: 3 nie była zła. Ja ją znienawidziłem przez ostatnie 20 minut gry. Extended cut wcale nie poprawiło mojego zdania

    •  

      pokaż komentarz

      @sebastian-koziel: Trójka była wybitną grą, którą zniszczyła końcówka i przesadna reakcja graczy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pompeqijusz: Mass effect to jak dla mnie jedna z najlepszych historri sci-fi ever, biorąc pod uwage filmy, gry, książki ...

    •  

      pokaż komentarz

      @sebastian-koziel: zakończenie ME3 ratowała Teoria Indoktrynacji, ale Extended Cut zaprzepaściło możliwość zastosowania tej teorii

    •  

      pokaż komentarz

      @Tremade: reakcja graczy WCALE NIE BYŁA przesadzona. Przez całą grę wpajało się im pewne rzeczy, które w końcówce są całkowicie podważane. Powiem więcej, gdybym wiedział, że seria skończy się jedną z największych chujni w dziejach ludzkości to bym nawet jej odpalał. Ostatnie 20 minut zniszczyło całkowicie wszystko co działo się wcześniej (w moim wypadku jakieś 100h gameplaya).

    •  

      pokaż komentarz

      tę i inne arcyciekawe teorie z Mass Effecta

      @Pompeqijusz: Maszyny zabójcy to arcyciekawa teorie z Gay Effecta?

    •  

      pokaż komentarz

      @BQP: Abstrahując od tego, że Ci ostatnie 20 minut zniszczyło wszystko wcześniejsze (jakoś tego nie rozumiem, ale to subiektywne odczucie). to konkretnie co było podważane w końcówce?

    •  

      pokaż komentarz

      @Sad_Statue: odrzućmy teorię indoktrynacji. Za co Shepard miał rozprawę sądową na początku 3? Za to, że w 2 zniszczył przekaźnik masy, co doprowadziło do zniszczenia CAŁEGO układu. W ostatnich minutach zostają niszczone WSZYSTKIE przekaźniki, co powinno zniszczyć całą galaktykę. Tak się nie dzieje. Nikt nie zna technologii żniwiarzy a tu nagle w rozszerzonej wersji mówią nam, że ludzkość wzięła się za odbudowę przekaźników. Skąd?! Podczas finałowej batalii dostali olśnienia i poznali jeden z największych sekretów wroga?! Nie ma nigdzie o tym ani słowa, ale odbudowują. Armia całej galaktyki znajduje się w jednym układzie... Powinni wszyscy zdechnąć z głodu, albo wyrżnąć się nawzajem i zjeść. Też nie ma o tym ani słowa. Po zniszczeniu maszyn (czerwony promień, bo tylko tym się te zakończenia różniły co jest tak potwornym absurdem, że głowa mała) widać jak Shepard bierze oddech. Jak?! Spadł z kosmosu i sobie przeżył? Szczególnie, że widać jak się rozpada i ginie? Brak sensu logiki i czegokolwiek. Zielone zakończenie. Z dupy się wziął Joker z Normandią, uciekają cholera wie po co skoro I TAK PROMIEŃ NIC by im nie zrobił, wszak układ dalej stoi, to mimo ucieczki i tak nie uciekli (?!) bo nastąpiła synteza. Że co?! Skąd ze statku wyszła Liara, skoro do zginęła podczas próby wejścia w ten durny promień na końcu?! Dlaczego Mały frajer będący żniwiarzem cały czas gada o tym jak bardzo maszyny nie mogą żyć z ludźmi pokojowo, mimo, że przez całą grę widzimy coś całkowicie odwrotnego? No i jeszcze to, że masz tam pasek zbierania armii i tak dalej, który NIE MA ŻADNEGO znaczenia. ŻADNEGO. Mógłbyś tej floty nie robić w ogóle i lecieć sobie samą Normandią - zakończenie byłoby takie samo. To tak na szybko tylko. Tak więc te 20 minut zniszczyło całą radość jaką miałem z tej serii. Ponad 100h szlag trafił. Zamiast czuć satysfakcję, to czułem złość i żenadę.

    •  
      S......a

      +1

      pokaż komentarz

      @BQP: To tylko gra. Przez to, że miałeś za mało wojska zginęła ci Liara :)

    •  

      pokaż komentarz

      @BQP: Plus, ale parę rzeczy się nie zgadza w tym co piszesz:
      - Pasek armii ma znaczenie, im krótszy tym więcej osób z załogi ginie na koniec, tylko w przypadku gdy pasek jest wystarczająco długi pokazywana jest scena oddychającego Sheparda na końcu. Także stan w jakim znajduje się Ziemia zależy od tego paska.
      - Scena jak Shepard bierze oddech - zwróć uwagę na pozostałe elementy sceny, szczególnie beton, może to świadczyć o tym, że nigdy nie był w kosmosie tylko cały czas zalegał tam gdzieś na glebie po tym jak dostał od żniwiarza.
      - Nie pamiętam dokładnie w którym zakończeniu to było (chyba Control, niebieskim), ale jedno z nich nie niszczy doszczętnie przekaźników, tylko tę kulkę ze środka, w tym wypadku "odbudowa" ma trochę inne znaczenie, być może samą kulkę da się odbudować.
      - Co do niszczenia przekaźników to zwróć uwagę że to co zrobił Shepard w 2 to niekoniecznie musi być jedyny możliwy sposób niszczenia przekaźników, może da się je niszczyć bez niszczenia systemu.

      Reszta by się zgadzała, czyli Normandia nie ma po co sp!#@$@#ać w przypadku zielonego zakończenia oraz cała armia galaktyki zdechłaby z głodu po zniszczeniu przekaźników. Nie za bardzo wiem o co chodzi z Liarą, zasada jest prosta, im krótszy pasek armii tym więcej kolegów ginie, Liara nie powinna wyjść z Normandii jeśli zginęła podczas walki. To czy ginie podczas walki też zależy od paska armii. Ogólnie to polecam do analizy:
      http://www.youtube.com/watch?v=rPelM2hwhJA
      http://www.ign.com/wikis/mass-effect-3/Endings
      Jedyne co mi się nie podobało w zakończeniach, to że poszli na łatwiznę z trzema kolorami. Oprócz tego zakończenia były spoko, tzn. nie odpowiadały na nic, a takie mi się podobają ;-)

    •  

      pokaż komentarz

      @Santeria: ona zginęła przez to, że wybrałem ją na ostatnią misję

      pokaż spoiler umierają Ci, którzy z Tobą idą, bez względu na wojsko.


      tylko w przypadku gdy pasek jest wystarczająco długi pokazywana jest scena oddychającego Sheparda na końcu.
      Nieprawda. Ja miałem wojsk od pierona, znajomego to waliło i mieliśmy to samo.

      - Scena jak Shepard bierze oddech - zwróć uwagę na pozostałe elementy sceny, szczególnie beton, może to świadczyć o tym, że nigdy nie był w kosmosie tylko cały czas zalegał tam gdzieś na glebie po tym jak dostał od żniwiarza.

      I o to chodziło graczom. Takie były teorie, które w rozszerzonym zakończeniu zostały zniszczone. Shepard tam był i walczył - oficjalne stanowisko BioWare'u.

      Nie pamiętam dokładnie w którym zakończeniu to było (chyba Control, niebieskim), ale jedno z nich nie niszczy doszczętnie przekaźników, tylko tę kulkę ze środka, w tym wypadku "odbudowa" ma trochę inne znaczenie, być może samą kulkę da się odbudować.

      Nieprawda. Wszystkie przekaźniki w każdej wersji zostają ZNISZCZONE. Nie ma nigdzie mowy o kulce, zresztą sam filmik pokazuje rozwalający się przekaźnik.

      może da się je niszczyć bez niszczenia systemu.
      Twórcy nic o tym nie mówią. W jedynce uszkodzony przekaźnik niszczy układ, w dwójce sami niszcząc przekaźnik, rozwalamy układ, a tu nagle nie? Bez jakiegokolwiek słowa wyjaśnienia?

      Edit: dajnie masz pokazane na filmiku, który dałeś co się dzieje z niebieskim promieniem, stacja zostaje zniszczona.

    •  

      pokaż komentarz

      @lawicko: Zapomniałem Cię wyżej zawołać :)

    •  

      pokaż komentarz

      @BQP: Nie wiem co jest w Twojej kopii nie tak z tym wojskiem i paskiem, ale u mnie Liara przeżyła ostatnią misję i potem wylazła z Normandii, więc nie zawsze muszą zginąć. Zresztą potwierdzają to niezliczone filmiki na youtube.

      Zapodaj jakiegoś linka do oficjalnego stanowiska BioWare bo przyznam się, że nie śledziłem za bardzo co mieli do powiedzenia po tym jak przeszedłem grę.

      Jeśli chodzi o niszczenie przekaźników, to jest różnica pomiędzy zakończeniem 'Control' i pozostałymi, dokładnie chodzi o to, że w niebieskim zakończeniu brakuje sceny gdzie przekaźnik na końcu eksploduje. Oczywiście zależy tu wszystko od tego jak chcemy interpretować brak tej scenki, każdy może inaczej. Nie mogę teraz znaleźć tego filmiku z kulką ale kurde gdzieś go widziałem na yt. Jeszcze poszukam. Za to znalazłem przykład czerwonego zakończenia z Extended Cut gdzie przekaźniki nie wybuchają (przewiń na 8:50):
      www.youtube.com/watch?v=HAs3QdpfRss
      Zauważ też jedną znacznie ważniejszą rzecz, mianowicie Cytadela nie wybucha w niebieskim zakończeniu, a potem Extended Cut wyjaśnia, że to właśnie Cytadela wysyła mniejszy puls i nie niszczy przekaźników. Specjalnie dla Ciebie cytat z wiki (zawiera spoilery oczywiście):

      pokaż spoiler The Destroy (red) option will result in the destruction of all synthetic life. The Crucible will fire a beam/pulse into the mass relay network, spreading the blast across the galaxy but destroying every relay in the process. The Citadel is also destroyed, breaking into pieces. Before choosing the Catalyst warns Shepard that it is possible new machines will be built in the future.


      pokaż spoiler The Control (blue) option results in Shepard sacrificing corporeality to command the Reaper fleet. The Reapers will then leave Earth; presumably at the will of the Commander. Instead of firing a beam, only a pulse will be released from the Citadel. The pulse spreads throughout the mass relays network, causing them damage, but not as much as the other endings. No harm will be caused to the Citadel, which then seals itself.


      pokaż spoiler In the Synthesis (green) ending, Shepard adds their energy to the Crucible's, thus creating a new, synthesized DNA. The Catalyst explains that this is the best option, since synthesis is the pinnacle of evolution, and will render the Reapers obsolete. The Crucible emits a green light/beam, altering all denizens of the galaxy on the genetic level. The mass relays are destroyed during the Crucible's use. The Citadel is also destroyed, breaking into pieces.


      Przy okazji masz tam też wyjaśnione ile paska wojska potrzeba, żeby squad members przeżyli i wyłazili potem z Normandii. Możliwe że pozwoliłeś Illusive Man'owi zabić Andersona, wtedy potrzebujesz aż 5000 punktów żeby zobaczyć najlepszy koniec (jeśli wybrałeś czerwony - Destruction).

    •  
      S......a

      0

      pokaż komentarz

      @BQP: Grałeś w pełną grę? Extended Cut obniżaj capa wojsk. Bo u mnie nikt nie zginą z załogi (nie licząc postaci, które olałem i nie robiłem ich sub-questów tak np. Kasumi)

    •  

      pokaż komentarz

      @BQP:

      .W ostatnich minutach zostają niszczone WSZYSTKIE przekaźniki, co powinno zniszczyć całą galaktykę.
      No właśnie nie zostają zniszczone. Zostają "przeładowane". Też mi się takie tłumaczenie średnio podoba, ale tak to twórcy wyjaśnili.

      >Nikt nie zna technologii żniwiarzy a tu nagle w rozszerzonej wersji mówią nam, że ludzkość wzięła się za odbudowę przekaźników.

      A cholera go wie, ile im to zajęło. Np. przy kontroli, Shepard mógł im pomóc.

      >widać jak Shepard bierze oddech.

      Podobno to zakończenie występuje tylko w wypadku, gdy gracz wszystko ogarnie luks i wybierze czerwone zakończenie. Uznałbym to za smaczek w stronę miłośników serii. I tak krzyczo, że Sheparda nie będzie w kolejnych częściach, więc można to równie dobrze uznać za jakieś pośmiertne skurcze czy inne zwidy.

      Z dupy się wziął Joker z Normandią, uciekają cholera wie po co skoro I TAK PROMIEŃ NIC by im nie zrobił,
      Skąd mają wiedzieć, co im zrobi promień?

      Skąd ze statku wyszła Liara, skoro do zginęła podczas próby wejścia w ten durny promień na końcu?!
      Konkretnie kiedy zginęła?

      przez całą grę widzimy coś całkowicie odwrotnego?
      No kurde, mnie i moich znajomych zawsze kobiety robiły w wała. Wniosek - wszystkie kobiety to ku*wy. Cholera, on ma dane z setek/tysięcy/milionów cyklów, więc ma nieco szerszy obraz.

      No i jeszcze to, że masz tam pasek zbierania armii i tak dalej, który NIE MA ŻADNEGO znaczenia. ŻADNEGO
      Tu się zgodzę.

      I ogólnie się w wielu aspektach mogę zgodzić. Oryginalne zakończenie ma wiele luk, ale ja ciągle uważam, że ten cały hejt to takie hurrrr durrr zj$@#li zakończenie. W poprzednich częściach też takich rzeczy mieliśmy od groma, a jakoś nikt się nie czepiał. Jest czego się czepiać, lecz nie rozumiem, czemu to ludzi aż TAK boli.

  •  

    pokaż komentarz

    Skąd on wie gdzie jest "północ" galaktyki ?

  •  

    pokaż komentarz

    I to jest porządny materiał popularnonaukowy!