•  

    pokaż komentarz

    . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

    źródło: img1.demotywatoryfb.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @Jaro070: on jest rekinem kapitalizmu posiadającym szereg działek wokół Krakowa, firmę spedycyjną oraz diluje Mercedesami

    •  

      pokaż komentarz

      @Jaro070: Odnośnie tego obrazka - no i niech ktoś powie, że za tzw. "komuny" było źle. Powtarzam - dla zwykłego, szarego człowieka - pracownika (nieuwikłanego w politykę), był to złoty czas. Praca, praca, praca - była.... wnioski niech wyciągnie każdy.

      Nie mówię, że było idealnie - ale czy teraz jest ??? - co takiemu zwykłemu człowiekowi dała tzw. "wolność" ??? co on z tego ma ??? dla niego liczy się to aby mieć co włożyć do gara - a w tamtych czasach nie musiał się zastanawiać jak przeżyć do pierwszego.

      pozdrawiam

    •  

      pokaż komentarz

      @klonmarcin: w sumie nie wiem nawet od czego zacząć : D

    •  

      pokaż komentarz

      @Jaro070: ale o co chodzi? Doprowadził specjalnie do upadłości? Przecież to dla niego same straty...firmy i tak by pewnie upadły a tu jest mowa, że "Uśmiercił polski rynek motoryzacyjny", chyba trochę przesadzone...

    •  

      pokaż komentarz

      @klonmarcin: dawno nie widziałem tak rakogennego komentarza xd

    •  

      pokaż komentarz

      @klonmarcin: Należy sobie uświadomiśc, że to jak jest teraz, to zasługa komunistów. To oni przejmowali majątek narodowy po roku 1989 i oni przyjęli taki, a nie inny model gospodarczy.

      Gdyby w 1989 roku komuna upadła, to bylibyśmy znacznie bogatszym krajem niż jesteśmy obecnie. Komuna nie upadła i ma się bardzo dobrze.

    •  

      pokaż komentarz

      @Tremade: Widzę, że niektórzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem - czy ja pochwalam tego pana z obrazka ??? Ja piszę całkowicie o czymś innym. Jestem przekonany, że wielu wypoków z pocałowaniem ręki chciałoby powrotu tamtego systemu - choćby dla pracy - była wszędzie - ale co ja będę się wysilał.

      Propaganda ostatnich 25 lat zrobiła swoje - co widać po minusach i komentarzach.

    •  
      M.............l via iOS

      +9

      pokaż komentarz

      @klonmarcin: I wp$@?%%%ał cały miesiąc ocet bo nic innego nie było xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Jaro070: A pomyślł chociaż o tym gdzie te autobusy miały ciągle być kupowane aż w takich ilościach (pomijając fakt że Jelcz i Autosan aż do lat 90 nie miały gdzie i za co kupować/opracowywać nowe technologie a wraz z upadkiem systemu można było kupować znacznie nowocześniejsze, wygodniejsze i zróżnicowane w zadaniach, zachodnie autobusy) oraz przy takiej liczbie pracowników (podajesz liczbę ponad 7000 pracowników czyli mniej więcej 25% wszystkich pracowników koncernu metalurgicznego POSCO, 4 największego producenta stali na globie z Południowej Korei) zakłady były skrajnie niewydolne czy fakt że te zakłady produkoały w ramach 1 linii produkcyjnej wszystko potrzebne do produkcji (zamiast zamówić potrzebne części u wyspecjalizowanych dostawców np z zamiast produkować kable u siebie zamówić je u dostawcy który specjalizuje się w produkcji kabli) sprawiało że zakład był bardzo kosztowny w utrzymaniu produkcji i nie elastyczny w dostawach dla innych firm kompomentów i nie mógł skoncetrować się na rozwoju firmy i sprzedaży swoich towarów. A jego poprzednicy (pana Zasady) w porównaniu do Solarisa nie chcieli startować w zagranicznych przetargach

    •  

      pokaż komentarz

      @klonmarcin: nie propaganda tylko pamięć. Jak nadrobisz zaległości z historii to zauważysz, że praca była ale niskiej jakości i nisko płatna. Kolejki, puste półki i towary, które ciągle okazywały się bublami. To, że każdy miał pracę to nie jest żaden argument.

    •  

      pokaż komentarz

      choćby dla pracy - była wszędzie
      @klonmarcin:
      Pamiętam jak Polak tą pracą zarabiał dniówką na puszkę Coca-Coli kupionej w Niemczech , jak szczytem lansu było posiadanie reklamówki po jeansach a na oryginalne takie spodnie nie wystarczała wypłata.
      Pamiętam jak stałem po lekcjach w podstawówce codziennie godzinę w kolejce po powidła śliwkowe po masło po cukier po kawę dla mamy.
      Pamiętam jak zimą ojciec wracał nad ranem z kolejki po mięso by zmieniła go mama bo była nadzieja że je kupi około 10-tej jak otworzą sklep.
      Pamiętam cud jakim był zakup składaka w dniu 1-szej komunii bo rzucili rowery do sklepu.
      Pamiętam że kurczak był mięsem wykwintnym "na niedzielny obiad" i że telefon stacjonarny był tylko jeden w całym bloku.
      Pamiętam jak z Kuby na święta przypływał statek z pomarańczami i cała Polska czekała na rozładunek po komunikacie w dzienniku telewizyjnym.
      Pierwszego banana moja siostra zobaczyła jak miała kilka lat.
      Do pociągu jadącego na wakacje do babci ojciec wrzucał mnie przez okno bo inaczej stał bym około 400 km drogi w przejściu o ile bym się do niego dostał.
      Pamiętam jeszcze setki nędznych epizodów ale jako dziecko nawet nie wiedziałem że może być inaczej więc dobrze to wspominam podobnie jak ty ale ja mam świadomość że to była nędza.

    •  

      pokaż komentarz

      @klonmarcin: Powiem ci tak: Było chujowo.

      Równo nie znaczy uczciwie.

      Ale nie martw się jak byłem w twoim wieku też tak myślałem, ale 12-latkiem nie jest się wiecznie.

    •  

      pokaż komentarz

      @ultra: Masz cholernie podobne do moich wspomnienia...

    •  

      pokaż komentarz

      @ultra: ja wiem - wstydzicie się przyznać rację - poprzeć fakty - ale cóż.

      Jakoś mimo tej "nędzy" nikt z głodu nie umierał i nie szukał po śmietnikach. Nie robił "castnigów" w stylu "kolacja z szefem" itd... itp...

      Co z tego, że wg was to była prac "niskiej jakości" ??? zwykłego człowieka to nie obchodziło - liczył się jego byt. Nie musiał - jak dzisiaj - w wolnym kraju z poniżeniem pracować na śmieciowej umowie.

      Można tak wymieniać w nieskończoność - ale jak to mówią - było minęło....

    •  

      pokaż komentarz

      @Faraday: Inaczej bym to sformułował. Komuna upadła, ale wiele głów do dziś ma w głowie komunistyczny styl myślenia wyższych stołków (co wolno wojewodzie, to nie tobie smrodzie).

  •  
    s.............i

    +16

    pokaż komentarz

    Autosany są nie do zajechania

  •  

    pokaż komentarz

    Piękne to te autobusy nigdy nie były, ale z drugiej strony nierzadko mają po kilkadziesiąt lat i jeżdżą do tej pory. Jeżdżą i niestety jeździć będą :)

    •  
      D.......s

      +7

      pokaż komentarz

      @bananob4: Nowych autosanów chyba nie widziałeś. Nawet spoko są.

    •  
      s.......k

      +5

      pokaż komentarz

      @Dolomedes: Stare H9-21 też mają swój urok. Ledwie dwie godziny temu takim jechałem i choć trzęsło niemiłosiernie to i tak uwielbiam te autobusy. W żadnym innym tak wygodnych siedzeń nie uświadczyłem (tylko jelcze stare umywać się do nich mogą).

    •  

      pokaż komentarz

      Nowych autosanów chyba nie widziałeś. Nawet spoko są.

      @Dolomedes: Ale niestety "nawet". Nie są do końca spoko. W Lublinie jeździ kilkadziesiąt Sancity 12LF zakupionych niedawno. No i niestety w porównaniu z kupionymi kilka lat wcześniej Mercedesami Citaro czy Conecto wypadają słabo. Mam porównianie, bo dojeżdżam codziennie komunikacją miejską do pracy. W Autosanach wszystko skrzypi, bzyczy, wibruje czy też klekocze. Jakość materiałów użytych do wykończenia już na pierwszy rzut oka pozostawia wiele do życzenia. Nie wspominając o rozkładzie siedzeń. Ja - przy wzroście 190 cm nie mam tam po prostu miejsca na nogi. Komfort podróży w mercach jest jednak - IMHO - o wiele wyższy. Co oczywiście nie świadczy o tym, że życzę Autosanowi źle :/.

    •  

      pokaż komentarz

      @szamaan: Fajnie, że ocieniasz autobus po wykończeniu wnętrza, ale tak się sklad, że to nie autosan robi wykończenie. To zewnetrzna firma prywatna takie plastki pakuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @luki211: Wytłumacz mi, dlaczego będąc codziennym pasażerem mam autobusu nie oceniać pod tym kątem? Owszem - będąc kierowcą takowego oceniałbym go po komforcie i łatwości prowadzenia, ale kierowcą nie jestem. O niezawodności nie mogę pisać, bo za krótko jeżdżą. Poza tym odniosłem się również do komfortu podróży - nie mogę po prostu w nim usiąść wygodnie. Jestem użytkownikiem tego autobusu i oceniam go pod tym kątem, w jaki sposób go użytkuję. I co ma mnie - biednego żuczka, który nie ma jak w tym autobusie usiąść, nawet, gdy nie podróżują nim staruszki, którym wychowanie nakazuje miejsca ustąpić - obchodzić, że wykończenie robi zewnętrzna firma? Ostatecznie sprzedaje się autobus pod marką "Autosan", nieprawdaż? Może po prostu trzeba znaleźć lepszą zewnętrzną firmę. Jeszcze raz powtarzam - nie życzę firmie źle. Po prostu zwracam uwagę, że jakość tego, co proponują pozostawia nieco do życzenia (co również może być składową kłopotów firmy). Gdyby Autosanem jeździło mi się tak, jak Connecto, to słowa żalu bym nie napisał i cieszył się w duchu, że to nasze, polskie, takie fajne jest. Bo powinno być i nie wiem, czemu by nie mogło :) Trajtki Solarisa oceniam bardzo pozytywnie. Pzdr!

  •  
    b......j

    +7

    pokaż komentarz

    8 tysięcy osób produkowało rocznie 4,5 tysiąca autobusów. Czyli jedna osoba produkowała rocznie pół i trochę autobusu. Niebywała wydajność... To ile taki autobus musiałby kosztować aby utrzymać 2 pracowników rocznie ?

  •  

    pokaż komentarz

    Warto wspomnieć, że w Autosanie na początku swojej kariery (a właściwie przed) pracował jako projektant nadwozi niejaki inż. Zdzisław Beksiński. Oto jedno z jego dzieł:

    źródło: i.wp.pl