•  

    pokaż komentarz

    Ogladajac ten filmik cisnienie rosnie. Moge sie zalozycn ze czesc z tych glupkow to Litwini ich manewry widzialem nie raz.
    Niestety taka marna infrastrukture mamy w Polsce dodajcie do tego brak kultury jazdy, powszechne chamstwo, cwaniactwo i leczenie kompleksow na drodze.
    W Polsce przejechanie 300km zajmuje nieraz6- 8 godzin. Kierowcow gonia terminy i jezdza jak wariaci.
    Obecnie pracuje w UK jako kierowca i po calym dniu pracy jestem zrelaksowany w Polsce bylem zestresowany na maxa.
    Nie chce juz pracowac w takich warunkach. Do dobrego czlowiek latwo sie przyzwyczaja.

    •  

      pokaż komentarz

      W Polsce przejechanie 300km zajmuje nieraz6- 8 godzin. Kierowcow gonia terminy i jezdza jak wariaci.

      @Kaiser_Soze: I to jest usprawiedliwieniem? Co powiesz dziecku jak taki debil zabije Ci żonę.
      To że nie właściciel firmy sępi na winiety to nie jego sprawa. Albo jedziesz wygodnie autostradą, albo bokami zgodnie z przepisami. Jak widzę cześć tych mistrzów kierownicy to się zastanawiam kiedy kogoś zabije.

      A najgorsze jest to, że jak ktoś w końcu zginie to taki palant nawet za bardzo nie ucierpi bo siedzi wysoko.

    •  

      pokaż komentarz

      @robot_: Ja ich nie usprawiedliwiam. Jezdza tak samo jak kierowcy osobowek. Czyli 80% dobrze a reszta jak debile. Zawsze sie jakas zakala trafi i nie chodzi o to, ze sie nie boi to po prostu taki typ.

    •  

      pokaż komentarz

      @robot_: Nie znam firmy ktora placi za autostrady (pewnie takie gdzies sa). Janusze biznesu oszczedzaja na wszystkim. Czy wiesz np. ze zadna ciezarowka nie ma zima opon zimowych bo nie ma takiego obowiazku prawnego to i wszyscy na letnich jezdza lol.

    •  

      pokaż komentarz

      Czy wiesz np. ze zadna ciezarowka nie ma zima opon zimowych

      @Kaiser_Soze: e tam. Coraz częściej firmy zakładają zimówki do ciężarówek (na oś napędzaną - na pozostałych osiach zimówki nie robią różnicy). Braciak od kilku lat ma przekładane opony co sezon.
      Po autostradach też cały czas jeździ. Jak szef normalny to nie oszczędza tam gdzie nie powinno się szukać oszczędności.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kaiser_Soze: Raczej jeździ się na wielosezonowych. I to nie jest to, że janusze oszczędzają, tylko, że takie składy latają po całej europie, u nas może leżeć śnieg, pojedzie taki do Francji czy Hiszpanii, a tam będzie cieplutko. A przecież nikt nie będzie ze sobą woził drugiego kompletu 12 kół, żeby je co chwilę przekładać...

      I jeszcze jedno, opony zimowe mają o wiele gorszą przyczepność na np. deszczu, a jak wiadomo, na autostradach i często uczęszczanych drogach jest więcej wody i błota niż śniegu...

    •  

      pokaż komentarz

      @czapajew: Pisze z wlasnego doswiadczenia. Znalem wiele kierowcow i firm i nikt nie widzial zimowek czy wielosezonowych opon na oczy bo sa za drogie. Jezdza na lysych az druty wylaza.
      Teraz w UK mam spoko nie wozi sie nawet zapasow. Jest kapec to dzwonisz po serwis. Przyjezdzaja, zmieniaja opone i tyle a zimy nie ma:)

    •  

      pokaż komentarz

      @Kaiser_Soze: Łyse opony z drutami nie wytrzymują pod ciężarem także już nie przesadzaj, mało doświadczenia chyba nabrałeś skoro pierdoły piszesz. Jeżdżę w polskiej firmie i też nie wożę zapasu! Chociaż wolałbym mieć, bo zanim assistance przyjedzie, zmieni oponę to i 3-4h potrafi minąć, a sam robiłem to w 1,5h.. I się człowiek rozruszał przynajmniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @roman-cojapacze: Niestety skoro nie widziales lysych opon ani opon z drutami w ciezarowkach to musze stwierdzic, ze to ty malo widziales. Tak jezdzilo wielu kierowcow z ktorymi mialem kontakt, oczywiscie w malych firmach gdzie jest 1-6 ciezarowek. Lyse to norma, druty to juz patologia ale widzialem i takie. Wielosezonowe mialem na osi napedzanej a reszta letnie no i dwa lancuchy w schowku i jakos to bylo. Bywalo jednak i tak, ze lancuche sie rwaly a i tak mozna bylo wcale nie wyjechac na ulice.

      W UK zaden kierowca nie zmienia sam kola ( no chyba, ze z kontynentu), wiec mobilna wymiana opon jest rozbudowana. Ostatnio czekalem 30 minut na pana. Opone dal oczywiscie nowa ale LingLong:)
      Tez kolo sam zmienilem nawet w 1.2h i to zima w -25C ale dziekuje za taka rozrywke wole na silownie sobie pojsc.
      Ps. w osobowce tez wolalbys zima jezdzic tylko na napedzanej osi na calorocznych?

    •  

      pokaż komentarz

      Lyse to norma.

      @Kaiser_Soze: idź wieczorem na pierwszy lepszy parking na którym stoją ciężarówki. Popatrz na opony (tylko uważaj, bo możesz w łeb dostać za kręcenie się przy autach) i zapisz ile z nich ma łyse opony. Jak na 20 ciężarówek znajdziesz jedną z łysymi oponami to stawiam Ci piwo. 1 na 20 to nie jest norma. Zdarzają się ewenementy, które tak jeżdżą. Ale normalny, szanujący swoje życie kierowca nigdy nie pojedzie w trasę niesprawnym samochodem (w tym z łysymi oponami), więc sporo winy za taki stan rzeczy ponoszą sami kierowcy.
      (Tylko idź na parking przydrożny, a nie do sąsiada, który ma 8 wywrotek i wozi co popadnie nie wyjeżdżając poza granice powiatu, bo w takich firmach wiele można zobaczyć)

    •  

      pokaż komentarz

      @Kaiser_Soze: nasze ciezarowki tzn z Polskich firm jezdzace po Unii sa utrzymywane w bardzo dobrym stanie i nie pieprz glupot o lysych oponach,bo jak kierowca jest debil to pojedzie na takich. W wiekszosci aut sa wielosezonowki,albo jak kolega pisal zimowki sa zakladane na os pedna.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kaiser_Soze: Trochę nieładnie z jego strony, że dał Ci jakąś chinke. Wzywałem Assistance we Francji i Hiszpanii i zawsze dawali taką samą oponę jaka była.
      Tak jak sosna119 napisał, przejdź się na parking w UK, tam też dużo naszych jeździ i popatrz na opony, bo jazda na łysych wiąże się z poważnymi konsekwencjami, kierowcy i przedsiębiorcy w PL już o tym wiedzą.

      PS
      W osobówce jest mniej opon, są tańsze, wystarczają na długi okres, więc nie porównuj tego, bo to nie na miejscu.

    •  
      k......k

      0

      pokaż komentarz

      @Kaiser_Soze: popatrzcie przy drodze jak ścierwa opon od tirów leżą. Opony tirowcy wymieniaja jak sie zużyją tak, aż pekną.

    •  
      k......k

      0

      pokaż komentarz

      @Kaiser_Soze: popatrzcie przy drodze jak ścierwa opon od tirów leżą. Opony tirowcy wymieniaja jak sie zużyją tak, aż pekną.

    •  

      pokaż komentarz

      @patryk691: Ja sie obracalem w srodowisku kierowcow krajowych tzw w kolo komina i troche szacunku.
      @roman-cojapacze

    •  

      pokaż komentarz

      @kffiatek: To jest kwestia opony bieznikowanej i tego ze taki bieżnik sie czasem odkleja. Opona wcale nie musiała być łysa.

  •  

    pokaż komentarz

    3:37 - jak miał inaczej skręcić? Raczej by się nie złamał. W takim przypadku nie widzę nic złego, szczególnie, że nikt nie jechał z naprzeciwka lewym pasem. Raczej nie miał szans wykonać tego manewru "prawidłowo".
    3:48 - antyradar na dole ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @fstab: Ten koleś wyjechał pod prąd, to był zjazd z drogi głównej a nie wyjazd na nią.

    •  

      pokaż komentarz

      @fstab: A do tego wymusił pierwszeństwo.

    •  

      pokaż komentarz

      @fstab: 3:37 Zgadza się. Nawet jest to zgodne z przepisami, bo jest przepis który mówi że jeżeli nie jest się wstanie wykonać manewru ze swojego pasa, to można skorzystać z innych pasów pod warunkiem ze nie utrudni to innym użytkownika drogi. Jak zdawałem na CE to nawet na egzaminie czasami się zadawałem np w lewo z pasa do jazdy na wprost bo inaczej bym ciągnął po krawężniku.

      Poza tym trzeba tez mieć trochę wyrozumiałości szczególnie w miastach. Kierowcy często szukają jakiegoś adresu, który czasem jest w takich miejscach że trudno wjechać i zmiany decyzji w ostatniej chwile sa niestety na porządku dziennym. Wiem, bo sam jeżdżę a niestety nei wszystko można przewidzieć. Nawigacja mówi Ci skręć w lewo, ty sie ustawiasz na odpowiednim pasie, a juz przy samej krzyżówce widać np że skrajnia drzew jest zbyt niska by przejechać tą drogą i trzeba zmieniać pas na inny.

    •  
      z.........n via Android

      -5

      pokaż komentarz

      @fstab: mogl troche ciasniej wziac ten zakret

    •  

      pokaż komentarz

      3:37

      @kajttek @fstab: Mi to wyglada tak jak qps666 napisal, gosc w 3:37 wyjechal na trase pasem do zjazdu z glownej drogi - z lewej strony wysepki ktora rozdziela zjazd/wyjazd. Jakby minal wysepke z prawej (jak to jest w zwyczaju w prawostronnym ruchu ) - mialby wyprofilowany wjazd na głowną droge i nie wladowałby sie na żadne inne pasy.

  •  

    pokaż komentarz

    Nie wiem jak u pozostałych, ale we mnie się gotuje.

  •  

    pokaż komentarz

    Powiem tak: widziałem każdy z tych manewrów w wykonaniu pojazdów osobowych. Są debile w osobówkach, są i w ciężarówkach. Nie znoszę tytułów na onetową modę nastawionych na sensację. TIR, pijany, pirat - słowa klucze.