•  
    s.....7

    +25

    pokaż komentarz

    Zmarnowany potencjał. Osobiście wiele genialnych rozwiązań SAABa było dla mnie wystarczającym uzasadnieniem do zakupu aut tej marki.

    •  
      J...............a

      +5

      pokaż komentarz

      @shaman7: wymień proszę kilka genialnych rozwiązań, nieodstępnych u innych producentów?
      ile nowych aut marki SAAB kupiłeś?

    •  
      P.........j

      +11

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Guzik do wyłączenia podświetlenia przycisków od radia i klimy i stacyjka we wkurzającym miejscu. ;) Niemniej jednak, te auta miały to coś, że z wyglądu się podobały.

    •  
      s.....7

      +42

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Zagłówki SAHR, nieprzeciętne bezpieczeństwo. Komfort i ergonomia pokrewna do Scani i Irizara - osobiście uważam, ze w tej kwestii żadna marka nie moze sie z SAABem równać. W kazdym innym aspekcie tj. osiagach, awaryjności, stylistyce, kosztach eksploatacji marka ta nie ustępuje konkurencji. Nie wspomnę o wielu detalach, takich jak stacyjka kluczyka umieszczona na środkowym panelu, co redukuje mozliwosc wystąpienia poważnych urazów kolan w trakcie zderzenia itp. Marka ta ma na swoim koncie wiele bardzo istotnych przełomów w motoryzacji. Nie wspomnę o prototypowych rozwiązaniach tej marki (np. Saab aero x 180 degree vision), ktore rownież mogły znacząco wpłynąć na nasze ogólne wrażenia z użytkowania samochodów. Nie ma co ukrywać, ze większość ludzi przy zakupie samochodu kieruje sie ceną i solidnoscia samochodu(sprzedaż SAABa do GM bardzo negatywnie wpłynęła na ta kwestie), a ich wymagania odnośnie opisanych przeze mnie charakterystyk sa minimalne.

    •  

      pokaż komentarz

      @shaman7: Rozumiem, ze gwiazda czy smiglo przy saab-ie to pazdzierz? ;)
      Kazda marka ma swoich fanow. Serdecznie pozdrawiam:)

    •  

      pokaż komentarz

      @Plackartnyj: Stacyjka jest w mega wygodnym miejscu, zastanówmy się czy umiejscowienie stacyjki pod kierownica nie jest właśnie we wkurzającym miejscu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Plackartnyj: a jak porsche ma po lewej to co?

      wg mnie to miejsce jest ok

      edit:
      zwróć uwagę, że powinno się używać ręcznego - przy odpalaniu masz to obok siebie

    •  
      a......0

      -1

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Odpowiedzieli na twoje pytanie. Możesz coś dodać? Czy już sam w swojej skromności uznałeś, że jesteś debilem, który tylko potrafi zadać pytanie podparte swoimi uprzedzeniami bazującymi na kampleksach i chęci zaistnienia? Typowy nicnieosiągacz, który p$$@!@!i bez sensu, byle tylko zabełkotać.

      Głośna krowa mało mleka daje i powinieneś zostać oficjalnym patronem tego powiedzenia.

    •  
      a......0

      0

      pokaż komentarz

      @jayjay1337: To jest pryszcz, który nic nie zrozumie. Strzeli salwę w postaci tego pytania i nawet nie próbował sam dotrzeć do faktów. Typowy cieć internetowy.

    •  
      j..........n

      +2

      pokaż komentarz

      @focer: Ręcznego? W Saabie nie wyciągniesz kluczyka bez wrzucania biegu wstecznego, co automatycznie blokuje koła.

      pokaż spoiler i nie przymarźnie w zimie :)

    •  
      J...............a

      -9

      pokaż komentarz

      @asd-1800:
      jedyne co masz do powiedzenia to wyzywanie ludzi od debili i pryszczy?

      przecież każdy wie, że podobne rozwiązania dostępne są w wielu innych autach, aktywne zagłówki, odpalanie przez rozrusznik (tez niweluje urazy kolan przy wypadku), a ergonomii takiej jak maja ciężarówki to nawet nie skomentuje bo nie wiem czy to zaleta czy wada

      ja pytałem o rozwiązania których nie ma w innych modelach oraz o to ile nowych Saabów kupił

      na te pytania niestety nie otrzymałem odpowiedzi, więc się do postu nie odniosłem

      jakoś sprzedaż super nowoczesnych, wyjątkowych aut marki Saab była znikoma - Saab zbankrutował, a inne marki z przestarzałymi rozwiązaniami i technologiami nadal istnieją, ale w internecie pełno obrońców marek samochodowych, którzy w swoim życiu nigdy nie kupili nowego samochodu, a narzekają z byle powodu, a to że Bentley wprowadza SUV-a do sprzedaży, lub Ford Mustang ma czterocylindrowy silnik a nie V8, a to że niektóre auta mają jakąś "duszę",

      taki super mądry i oczytany jesteś to wymień jakieś rozwiązanie którego inne auta nie mają bo aktywne zagłówki to nawet Dacia posiada

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Przez wielu fanatykow Scania jest uznawana za najlepsza ciezarowke ( mi tam najlepiej jezdzi sie Mercedesem Actrosem). Duzo wygodniej jezdzi sie ciezarowka niz osobowka ze wzgledu chocby na fotele.
      Chyba, ze mowimy o zawieszeniu pneumatycznym( takim autem nie mialem okazji sie przejechac).

    •  
      a......0

      +2

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Zobacz na ocenę twojej wypowiedzi.

      wymień proszę kilka genialnych rozwiązań, nieodstępnych u innych producentów

      Wiesz co oznacza słowo rozwiązanie? Oczwyście, że jest użyte rowiązanie SAABa u innych producentów.

      @jayjay1337 podał ci odpowiedz na twoje "pytanie". Nadal nie widzisz tego co powinieneś? Polski truda być.

    •  
      J...............a

      +3

      pokaż komentarz

      @asd-1800: od ponad 100lat dostępne są samochody z silnikami spalinowymi różnych marek

      a moje pytanie brzmiało:

      wymień proszę kilka genialnych rozwiązań, nieodstępnych u innych producentów?

      Saab nie dostosował oferty do oczekiwań klientów i upadł, na jego miejsce przyjdą inne marki i rozwiązania typu " kluczyk w bagażniku"

      minusują ci sami znawcy motoryzacji co nigdy w życiu nowego samochodu nie kupili, a jednocześnie próbujący ustalać linie modelowa dla danej marki

      dana marka pada bo nie znajduje klientów na nowe auta, rynek wtórny ma marginalne znaczenie

    •  
      J...............a

      0

      pokaż komentarz

      @asd-1800: pochwal się ile tych rewolucyjnych Saabów posiadasz w garażu i wymień modele

      to przecież zupełnie inna technologia samochodów i żadna inna marka do pięt im nie dorasta, rozwiązanie nie stosowane nigdzie indziej, silnik spalinowy, aktywne zagłówki, anty-wypadkowa stacyjka

      żaden inny producent tego nie oferuje

    •  

      pokaż komentarz

      @shaman7: Kolega wie co mówi :)
      W całości zgadzam się z Twoim wpisem.

    •  
      P.........j

      +1

      pokaż komentarz

      @RaVek: Pewnie, kwestia gustu. Dla mnie najwygodniejsze jest miejsce, w którym się wkłada kartę do Renault. W tunelu środkowym przydaje się jak najwięcej schowków, gniazdko z prądem, uchwyt na napoje. Jeżeli tunel środkowy w ogóle jest, bo generalnie lubię duże vany, w których go wcale nie ma bo jest płaska podłoga.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kaiser_Soze:
      Niestety Scania tez zostala sprzedana. A wiekszosc akcji kupil nie kto inny jak VAG.

    •  

      pokaż komentarz

      @shaman7: IMHO Saaby skończyły się na krokodylu (900), potem GM zrobił z tego opla w ładniejszej stylistyce.
      Ale trzeba im przyznać, to że silniki turbo umieli robić.

    •  
      s.....7

      +1

      pokaż komentarz

      @muodyVR6: Jeśli ktoś nie przywiązuje uwagi do szczegółów i lubi uogólniać, to Porsche Cayenne będzie dla niego VW Touaregiem, bo dzieli z nim wspólną płytę podłogową. Bentley i Bugatti to również VW... Saaba zgubiło partnerstwo z General Motors, które ludziom za bardzo kojarzyło się z Oplem i Daewoo. Dla drogiego, komfortowego i niosącego na barkach dziedzictwo starej i legendarnej 900 James'a Bonda było to jak widać tragiczne w skutkach. W pewnym momencie była też mowa o zakupie Saaba przez Koenigsegga, ale całe przedsięwzięcie, w obawie przed wzmocnieniem konkurencji, zostało zablokowane właśnie przez GM. Najtrudniej jest gdy jesteś skrajnością. Nie ważne, czy tą dobrą, czy złą. Ogół nie lubi ryzykować i trzyma się starych, solidnych i oklepanych rozwiązań.

    •  
      p........8

      +1

      pokaż komentarz

      @focer: łada mojego dziadka z 78 roku też ma stacyjkę po lewej.

      I taka ciekawostka odnośnie porshe, wstawili stacyjkę po lewej, bo to ułatwienie dla sportowców, którzy musieli rozpoczynać wyścig od biegu, lewą ręką odpalali auto, a prawa mogła wbijać jednocześnie bieg, lub zapinać pasy i tak już to u nich zostało.

    •  
      s........e

      +1

      pokaż komentarz

      @piotreek88: Na filmach pokroju Russian Car Crash Compilation widać , że Łady maja potencjał sportowy :)

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: SAAB opracował unikalny wtrysk wody w silnikach turbodoładowanych. Dzięki niemu silnik generował moc wyższą o mniej więcej 20KM (w porównaniu do silnika bez wtrysku) i legitymował się niższym spalaniem..

      Nie wspomnę o wkładzie, jaki SAAB wniósł w rozwój układów turbosprężarkowych.

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Już wspomniałem o wtrysku wody, którego nie ma w innych modelach, ale w gruncie rzeczy Twoje wymaganie jest absurdalne! Podążając za Twoją logiką, można twierdzić, że np. Mercedes nie ma wartości, bo każde rozwiązanie obecnie oferowane w ich autach dostępne jest u konkurencji. Pokreślam KAŻDE! I nieważne, że np. ABS poraz pierwszy pojawił się w S klasie. Wbrew temu co myślisz, o wadze marki decydują jednak rozwiązania, które pojawiły się u niej poraz pierwsze. Tutaj SAAB wykazywał się niezwykłą pomysłowością.

      Co ciekawe dużym brakiem pomysłowości wykazują się koncerny japońskie. W większości kopiują rozwiązania wymyślone przez Europejczyków i nawet szczególnie się z tym nie kryją. Rozumiem, że nie ma sensu cenić jakiejkolwiek marki z Kraju Kwitnącej Wiśni. :)

    •  

      pokaż komentarz

      @shaman7: Dodajmy zajebistą opcję "bezpieczeństwa", dzięki której nie wyciągniesz kluczyka jeśli nie wrzucisz wstecznego biegu. Super rozwiązanie.

    •  
      J...............a

      -1

      pokaż komentarz

      @pw83:
      @shaman7 napisał

      osobiście wiele genialnych rozwiązań SAABa było dla mnie wystarczającym uzasadnieniem do zakupu aut tej marki.

      i głównie tego zdania dotyczyło moje pytanie dotyczące rozwiązań które nie są dostępne obecnie w samochodach konkurencji

      wiadomo że każda większa marka samochodowa wprowadziła jakieś rozwiązania, możesz sprawdzić w zgłoszonych patentach, jedne są mniej inne bardziej rewolucyjne, ale po pewnym czasie i tak podobne rozwiązania dostępne są u innych producentów

      nie pytałem o historyczne rozwiązania, tylko te obecne w ostatniej gamie modelowej dostępnej w sprzedaży
      było wiele firm innowacyjnych w przeszłości, które po pewnym czasie upadły, nie tylko w branży motoryzacyjnej

    •  
      p........r

      +2

      pokaż komentarz

      stacyjka we wkurzającym miejscu. ;)

      @Plackartnyj: dorzucę swoje 3 grosze. Saabem jeżdżę znacznie rzadziej niż autami innych marek z klasycznie umiejscowionym kluczykiem (pomijam rozwiązania bezkluczykowe bo to mija się z celem) a jednak uważam, że wkurzające jest standardowe miejsce.
      Prosty przykład:
      Wsiadasz do Saaba, wygodnie opierasz plecy na fotelu i z opartymi plecami bez odrywania od fotelu wkładasz kluczyk, miejsce jest bardzo dobrze widoczne z tej pozycji, nawet gdy jest ciemno bo lampka z góry to oświetla.
      A teraz przypadek klasyczny.
      Siadasz, opierasz się w fotelu po czym omackiem starasz się trafić w stacyjkę za kierownicą, której nie widzisz. Rysujesz kluczykiem wszystko wokół aż w końcu pochylasz się by zobaczyć gdzie ta cholerna stacyjka się znajduje. Problem szczególnie widoczny w nocy.

      Także to akurat jest wielki plus Saabów. Może się to wydawać irytujące ale głównie dla osób u których przyzwyczajenie przesłonęło logikę. Poza tym inżynierzy Saaba są na tyle specyficzni, że potrafią wiele wysiłku włożyć w zaprojektowanie rzeczy na które reszta producentów zupełnie nie zwraca uwagi - na przykład pojemnik na kubek typu butterfly.

  •  

    pokaż komentarz

    Saaba zabili księgowi i c?%%#wi marketingowcy. Inżynierów mieli zajebistych. Pamiętam filmik jak któryś z saabów był zrzucany na dach z pewnej wysokości, to słupki dachowe pozostawały na swoim miejscu, podczas gdy u innych marek z dachu nie było co zbierać...Była też akcja jak przejęli ich amerykanie i kazali obniżyć koszta względem bezpieczeństwa, to i tak inżynierowie saaba zrobili wszystko po swojemu co zwiększyło koszta produkcji, więc amerykanie się wk$?!ili. Podobno sytuacja się powtórzyła i amerykanom nerwy puściły i dali sobie spokój.

    •  
      J...............a

      +6

      pokaż komentarz

      @cyther: klienci zabili Saab'a, a raczej ich brak

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Według mnie zabił ich właśnie brak odpowiedniego marketingu. Dzisiaj, przy odpowiednim marketingu (snobów nie brakuje) ten samochód byłby hitem.

    •  
      J...............a

      +3

      pokaż komentarz

      @cyther: konkurencja w segmencie premium jest bardzo duza:
      BMW, Mercedes, Lexus, Volvo, Audi, Maserati, Infinity, Aston Martin, Acura, Lancia, Lincoln, Jaguar, Cadilac, Buick, Alfa Romeo, Porsche, Subaru, Mitsubishi, seria DS Citroena, seria Genesis Hyundaia, seria Crown Toyoty,

      nie łatwo sie wybic ze stara gama modelowa, tak juz jest ze niektóre marki upadaja i powstają nowe Lancia tez upada, Alfa romeo tez nie najlepiej na ich miejsce wchodzi Maserati, z nowych graczy jest jescze Hyundai i DS od Citroena, za parę lat pewnie dołączą chińskie marki
      jest już tajwański Luxgen

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Buicka juz teoretycznego nie ma. Alfa Romeo ma wypuszczać nowe modele kosztem Fiata. Maserati? Zobaczymy jak przyjmie sie ich nowy model. Seria Crown Toyoty wychodzi tylko na kilka rynków. Acura? Chyba Honda. Saaby były fajne, ale modeli było zdecydowanie za malo. 9-5 i 9-3 to niewiele żeby móc utrzymać markę chociażby nie wiem jak zajebiste były. Teraz każdy liczący się producent musi mieć Suva, crossovera i kilka malcow do miasta.

    •  
      J...............a

      +1

      pokaż komentarz

      @C4sh: napisałem tylko, ze cały segment jest duży, jedne marki radzą sobie lepiej inne gorzej

      Buick akurat bardzo dobrze sobie radzi - ponad milion sprzedanych aut w 2013 z czego ponad 800tys przypada na rynek chiński

      w segmencie premium jest jeszcze jedna nowa marka - Tesla

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Akurat większość marek amerykańskich już jest wykupionych. Z wymienionych przez Ciebie marek ja osobiście postawiłbym na Subaru. Jaguar i Land Rover należy do Hindusów. Z niemieckich marek może jeszcze bym łyknął Porsche. VW na bank był nie kupił, tak samo jak Skody. Może bym się zastanowił nad BMW ze względu na zawieszenie i napęd. Audi ostatnimi czasu daje dupy ze swoim quattro. Jeśli chodzi o design, to z miłą chęcią łyknąłbym Dżuliettę. Jeśli chodzi o resztę, to dla mnie plankton.

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Subaru, Mitsubishi i Aston Martin to nie premium. Dwie pierwsze to marki popularne, a ten ostatni marka luksusowa. Maserati nie wchodzi za Alfę, tylko rywalizuje z Porsche. Alfa pracuje nad nowymi modelami i zdobywa rynek USA. Luxgena premium bym nie nazwał, ot marka popularna.

    •  
      J...............a

      +2

      pokaż komentarz

      @DanielAquarius: Aston Martin i Maserati wyżej stoi

      ale takie marki jak Subaru i Mitsubishi to konkurencja dla Saab-a - Subaru nawet miało z Saab-em te same modele w ofercie

      np saab 9-2x = subaru impreza

      źródło: upload.wikimedia.org

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: mitsubishi to samochody klasy forda. Nawet dla vw nie są konkurencją. To że jest wersja evo lancera nie zmienia faktu że lancer to niewiele więcej niż laguna.
      Saab był marką premium. Subaru również. Mitsubishi, mazda, toyota są samochodami dla ludu. To że nam sie wydaje że są drogie nie zmienia faktu że do nowyvh opli dzieli je przepaść. Tu nie chodzi o nazwy. Jakosc materiałów w oplu bije na głowę mitsubishi. A w saabie materiały biją opla.

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Konkurencja za duża, pełna zgoda. Od pewnego czasu SAAB nie miał już funduszy, żeby nadążać za rozwojem technologii. Ale błagam, nie porównuj marek premium, w tym SAAB-a, do Mitsubishi czy jakichkolwiek serii od Citroena lub Toyoty. Od autach premium od Hyundaia pozwolę sobie milczeć - są mniej realne niż Yeti. Obu nikt nie widział, ale o ostatnim przynajmniej się wspomina.

    •  
      J...............a

      -1

      pokaż komentarz

      @pw83:
      marki wymienione są jako marki dla snobów w porównywalnej klasie do Saab-a

      sam Saab-a do Mercedesa bym nie przyrównywał, bo moim zdaniem stoi o klasę niżej,

      sam widziałem model Equus na żywo i Saab w ostatnich latach nie miał żadnego modelu w tym segmencie, spójrz na dane techniczne, tak samo Toyota Crown to są auta premium, a to czy mają znaczek japoński lub koreański spada na drugi plan
      Hyundai Equus, silnik 430KM, długość 5160mm, rozstaw osi 3045mm, tylni napęd, bogate wyposażenie, jaki model Saab-a może z tym konkurować?

    •  
      p........r

      0

      pokaż komentarz

      Saaba zabili księgowi i c?%%#wi marketingowcy. Inżynierów mieli zajebistych. Pamiętam filmik jak któryś z saabów był zrzucany na dach z pewnej wysokości, to słupki dachowe pozostawały na swoim miejscu,

      @cyther: to był top gear. konkurentem było bmw wyprodukowane w podobnym roku.

    •  

      pokaż komentarz

      @c0achu: a teraz sobie przetłumacz, co to znaczy volkswagen :)

    •  

      pokaż komentarz

      @mar111cin: wiem co to znaczy. Napisałem że mitsubishi nie stsnowi konkurencji dla vw a co dopiero wyżej. VW nie jest i nie bd klasą premium. W vag mają od tego audi. Tym bardziej cos gorszego od vw nie bardzo mozna porownac do klasy premium czili do aut takich hak mercedes, saab, volvo, audi et cetera.

    •  
      p........r

      0

      pokaż komentarz

      Od autach premium od Hyundaia pozwolę sobie milczeć - są mniej realne niż Yeti. Obu nikt nie widział, ale o ostatnim przynajmniej się wspomina.

      @pw83: jeśli mówimy o rynku polskim to jest w tym sporo prawdy ale w Stanach np. sporo osób słyszało i widziało. Na europejskie rynki dopiero trafia genesis sedan a topowy model to EQUUS, który pewnie nie szybko pojawi się na polskim rynku (o ile w ogóle się pojawi).

    •  

      pokaż komentarz

      @c0achu: to czym jest VW? oprócz napompowanej ceną bańki?

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Z AM i Maserati można przyznać rację, ale z Mitsubishi i Subaru nie. Idąc tą drogą, to VW można nazwać premium, bo A4, to droższy Passat. Już nie wspominam o tym jak kiepsko wykończone wnętrza mają te obydwie marki. Japońskie premium to: Lexus, Infiniti i Acura.

    •  

      pokaż komentarz

      @JanuszProgramista: Który model może konkurować? Obecnie żaden, bo firma nie może wygrzebać się z problemów finansowych. Dlatego w tej chwili Saaba umieściłbym pomiędzy autami dla ludu a autami premium. Dawniej mógł śmiało konkurować z takimi autami jak Volvo czy Alfa Romeo, które uchodzą za auta premium, choć do Mercedesa czy BMW nikt ich nie porównuje.

      Dwie ostatnie marki razem z Audi, Lexusem, Jaguarem i innymi stworzyły segment luksusowych aut adresowanych do zamożnej części społeczeństwa. Saab celował zawsze w wyższą klasę średnią, która najbardziej ucierpiała w kryzysie finansowym.

      Wskrzeszenie Sabba w tej formie nie mogło wypalić. W końcu oferowali auto na bazie Vectry C w 2014 roku za cenę nowych konstrukcji. Bez dużego kapitału na opracowanie nowego modelu Saab nie podniesienie się z upadku. W dzisiejszych czasach oznacza to, że Saaba musiałby kupić jakiś duży koncern, który posiada technologię. (Może VW?). Jednak póki co nie ma chętnych.

  •  

    pokaż komentarz

    Szkoda Saaba, coś nie mają szczęścia, ale też się nie sprzedawał w przeciwieństwie do volvo, które widać na co drugiej ulicy.

  •  

    pokaż komentarz

    Jeśli nie kupią go Chińczycy tak jak Volvo to już jest trupem.

Dodany przez:

avatar tomyclik dołączył
205 wykopali 5 zakopali 11.7 tys. wyświetleń