•  

    pokaż komentarz

    No i dobrze. Nie lubię Minecrafta, a na tym wszyscy mogą skorzystać.
    a) Microsoft zaprzęgnie ludzi do roboty i może w końcu to coś zacznie być grą, a nie puzzlami dla ludzi z autyzmem
    b) Microsoft wszystko doszczętnie sp?%!$%#i i będziemy wolni od wprost niewyobrażalnej ilości filmików z Minecraftem na YT

    •  

      pokaż komentarz

      @Wiedmolol: Tylko nie rozumiem po co te 2 miliardy za studio które oprócz Minecrafta nic nie zrobiło (niby te Scrolls szykują, ale nie sądzę że to będzie sukces na skalę chociaż zbliżoną do MC). Nie wiadomo jaki oni mają potencjał, niby z Minecraftem im się poszczęściło, mieli oryginalny pomysł etc. . Nie za późno trochę na zaprzęganie ludzi do roboty nad grą, którą oni już od kilku lat dopracowują? ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @Mhussajn: O Scrollsach całkowicie zapomniałem. Już dobre kilkanaście miesięcy temu widziałem gameplay na YT i od tej pory nie widziałem żadnego newsa o tej grze. Prawda jest taka, że już się spóźnili. Blizzard ma swojego Hearthstone, który jest darmowy i ma spore grono graczy.

      I z tego co wiem to są jeszcze inne karcianki na rynku - np. Hex albo, dla bardziej "profesjonalnych" graczy, jest seria Magic na Steamie. IMO nie ma już miejsca na grę od Mojang.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mhussajn: Uważam, że Minecraft jest wart więcej niż dwa miliardy.
      Po pierwsze: ich zysk w zeszłym roku wyniósł 128 milionów dolarów. Przy wycenie dwóch miliardów daje to wskaźnik P/E na poziomie 15,6. To nawet nie tak dużo jak weźmiemy pod uwagę, że obecne giganty internetowe mają P/E powyżej 100!!
      Po drugie: to najprawdopodobniej Notch, czyli główny udziałowiec zgłosił się do Microsoftu z tą ceną. Już wielokrotnie powtarzał, że suma dwóch miliardów dolarów go satysfakcjonuje. Sam Notch po ostatnich kontrowersjach związanych z EULĄ ma pracę w swojej firmie po dziurki w nosie.
      Po trzecie: Minecraft ma jeszcze bardzo duży, niewykorzystany potencjał. Minecraft dla grupy wiekowej 8-16 jest tym czym Angry Birds dla 3-8. Różnica jest taka, że marka Angry Birds jest eksploatowana do granic możliwości (są już chyba wszędzie gdzie mogą być), a Minecraft ma tylko niedużo wartą umowę z Lego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Wiedmolol: Śmieszy mnie taki ból dupy na temat minecrafta w jutubie, przestań oglądać z nim filmiki to nie będą ci podsyłać nowych.

    •  

      pokaż komentarz

      @weirdman: Myślisz, że ja napędzam tę machinę? Nie oglądam żadnych filmików z Minecraftem, nie subskrybuję żadnego kanału, na którym takie filmiki się pojawiają. I tak połowa YouTuba zaj@?#na jest MC. W polecanych, w sugerowanych, w popularnych. Filmiki gdzie gość przez 10 minut drze się do mikrofonu i podnieca się zabiciem pojonka jakby przeżywał swój pierwszy, intymny raz z kobietą mają po np. ~10 milionów wyświetleń. Mam młodszego brata, który jarał się Minecraftem także widziałem jakie gówno oglądał. Potem wziąłem się trochę za niego i teraz lubi GTA. Jakiś postęp jest.

    •  

      pokaż komentarz

      @Wiedmolol: Trafiasz do danej grupy wiekowej, jeżeli oglądasz inne filmy z tej grupy. Tak więc przestań oglądać chłam, a nie będziesz dostawał chłamu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Wiedmolol: nigdy nie widziałem minecrafta w powiązanych. coś robisz źle

    •  

      pokaż komentarz

      @Wiedmolol:

      b) Microsoft wszystko doszczętnie sp##%$##i i będziemy wolni od wprost niewyobrażalnej ilości filmików z Minecraftem na YT
      W jakim sensie wolni? Te filmiki są targetowane na 6-12 lat. Nikt ci oglądać nie każe.

    •  
      j............y

      -1

      pokaż komentarz

      @Wiedmolol:
      A ja się zastanawiam czy coś straciłam nie grając w tę grę. Nieraz czytałam o jej sukcesie ale ani razu mi nie przyszło w nią zagrać, ani też oglądać gameplaye.

  •  

    pokaż komentarz

    Najpierw kafelki wprowadzili, teraz czas na klocki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Microsoft wszystko wykupuje. Zaczęło się od Bungie, potem Nokia, teraz to. Jeszcze trochę a całe państwa zaczną wykupywać.

  •  

    pokaż komentarz

    Zapewne chodzi tylko wyłączenie o prawa do używania nazwy Minecraft, po co gigantycznej korporacji taka gra? Mogą spokojnie stworzyć coś podobnego i lepszego bez naruszania praw autorskich. Minecraft, Dayz to gry który już miały swoje 5 minut i ich model tworzenia, polityka twórców polegała raczej na tym, aby się wybić i się raz pokazać, a nie 'trwać' na rynku.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fusofuso: Grę Microsoft mógłby przepisać od zera w miesiąc, ale najcenniejszym zasobem Mojangu nie jest kod źródłowy, tylko miliony graczy, którzy już w Minecrafta grają, tysiące stworzonych przez nich wtyczek, narzędzi i serwerów. Przekonanie istniejącej bazy graczy, żeby się przesiedli mogłoby być bardzo kosztowne. Niewykluczone zresztą, że Notch dostał propozycję nie do odrzucenia - albo sprzedajesz to co masz, albo idziemy na wojnę i wydamy całą kasę, którą byś dostał na marketing MSCrafta.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fusofuso: gdyby polityka twórców była taka jak mówisz to dajmy na to DayZ nie byłoby w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się gier na steamie NON STOP

    •  

      pokaż komentarz

      @Fusofuso: To tak nie działa. Na tej zasadzie FB czy Google nie kupowało by startupów za miliardy tylko zatrudniało ludzi do "napisania tego samego". Użytkownicy, marka, patenty itp - to wszystko się liczy.

    •  

      pokaż komentarz

      @rzep: Dawniej startupy to były coś, niezależni twórcy itp. brzmiało dumnie. Dzisiaj tworzy się startup aby za 1-2 lata go sprzedać za grube $$. Z czym dzisiaj kojarzą się niezależni twórcy gier? Mi z wiecznymi wersjami alpha gier i wykupowaniem edycji beta za 20euro gier które nigdy nie wyjdą. Minecraft jest akurat bardziej pozytywnym przykładem :) ale niestety większość tak teraz wygląda jak opisałem.

      @Mhussajn: To fajnie... tylko to był tylko i wyłącznie hype i nic więcej. Fajnie się bawiłem w becie DayZ ale od czasu ogłoszenia standalone widać od razu było, że ta gra polegnie przez głównego twórcy, który już dawno uciekł od tej gry. Smutna historia, ale wspomnienia zostaną. I to właśnie hype niepotrzebnie w dzisiejszych czasach nakręca rynek gier i to po prostu jest złe.

  •  

    pokaż komentarz

    Znakomita gra, ale bez modów nie ma co robić, oczywiście pojawił się tutaj #boldupy Lepiej żeby 12 latki siedziały na serwerach minecraft niż innych gier, zdecydowanie bardziej denerwowałoby was +10 000 000 więcej dzieci na cs lub bf itd.