@nocnyfarmer86: u nas w OSP nie mamy żadnych pieniędzy za gaszenie... Podjęliśmy decyzję że działamy dla ludzi a nie dla pieniędzy i wszystkie pieniądze zarobione przekazujemy na konto straży i gdy uzbiera się jakaś lepsza kwota to przekazujemy ją na nowy sprzęt
@RatownikMagiczny: kiedyś mieliśmy takiego z 5 tysiącami, dźwięk może i magiczny, ale uwierz mi po przesiadce na nowszą renówkę ani trochę za dziadkiem nie tęsknię :D przynajmniej nie trzeba krzyczeć żeby się słyszeć w kabinie
Na początku trochę chaosu w tym wszystkim (podnoszenie bramy, tylko jeden radiotelefon itp. - myślałem, że to wszystko jest dogadane wcześniej jak w pitstopie F1), ale bardzo podoba mi się zapał (o ile to odpowiednie słowo do opisu strażaka) i zaangażowanie w akcje panów ochotników. Dzięki, że jesteście, robicie świetną robotę!
IMHO ten sprzęt powinien hutę odwiedzić. A kierowca na tym zakrecie ...
Czy to wyjechanie na 2 pas było takie do śmiechu ? Ma szczęście, że nic nie jechało.
Chyba powinien mieć swiadomość tego, że ten sprzęt jest wiekowy, kubicą nie jest, i nie jest on dostosowany do tego typu prędkosci. Aby kiedyś wyjazd do gaszenia trawy nie skończył się tragedią.
@Tylko_nocny: Krótsze służą zwróceniu uwagi kierujących przy np. skrzyżowaniach lub przy większym natężeniu ruchu, a dłuższe gdy nie ma potrzeby uruchamiania krótszych ( ͡°͜ʖ͡°)
@Tylko_nocny: Dłuższy sygnał jest lepiej słyszalny z dużej odległości krótszy natomiast lepiej wpada w ucho i przebija się przez wyciszone auta ale niestety już z bliska.
Konkretnie:w zależności od prędkości realnie kierujący mają od 3 do 6 sekund od usłyszenia sygnału na reakcję aby zdążyć udrożnić przejazd pojazdu uprzywilejowanego. Dlatego nieocenione jest w tym światło które u nas jest niedoceniane niestety, producenci na ciężkie wozy gaśnicze instalują lampeczki 3 lub 4
Co ma zrobić kierowca jeśli nie może zjechać na pobocze (np. przez wysoki krawężnik), przyspieszyć (ale zaraz dogoni następny i się droga zapcha) czy zwolnić lub się zatrzymać?
Powiem szczerze, że nigdy nie widziałem zaleceń jakichkolwiek służby jak wg nich mają się zachowywać kierowcy poza tym, że wymagają zrobienia miejsca do przejazdu.
Może gdyby wspominać o tym na tych śmiesznych kursach na prawo jazdy to by odniosło jakiś
Tak trochę z innej beczki, zawsze mnie intrygowało jak to jedni potrafią narzekać na policje, inni na pogotowie, ale nigdy nie usłyszałem żeby ktoś nienawidził strażaków ;)
Komentarze (138)
najlepsze
Czy to wyjechanie na 2 pas było takie do śmiechu ? Ma szczęście, że nic nie jechało.
Chyba powinien mieć swiadomość tego, że ten sprzęt jest wiekowy, kubicą nie jest, i nie jest on dostosowany do tego typu prędkosci. Aby kiedyś wyjazd do gaszenia trawy nie skończył się tragedią.
Konkretnie:w zależności od prędkości realnie kierujący mają od 3 do 6 sekund od usłyszenia sygnału na reakcję aby zdążyć udrożnić przejazd pojazdu uprzywilejowanego. Dlatego nieocenione jest w tym światło które u nas jest niedoceniane niestety, producenci na ciężkie wozy gaśnicze instalują lampeczki 3 lub 4
Co ma zrobić kierowca jeśli nie może zjechać na pobocze (np. przez wysoki krawężnik), przyspieszyć (ale zaraz dogoni następny i się droga zapcha) czy zwolnić lub się zatrzymać?
Powiem szczerze, że nigdy nie widziałem zaleceń jakichkolwiek służby jak wg nich mają się zachowywać kierowcy poza tym, że wymagają zrobienia miejsca do przejazdu.
Może gdyby wspominać o tym na tych śmiesznych kursach na prawo jazdy to by odniosło jakiś
Tak wygląda powszechnie używana dmuchawa do gaszenia płonących szybów naftowych, 2 silniki rakietowe na czołgu :-)