•  
    b.......l

    +29

    pokaż komentarz

    ciesze sie ze ktos bierze odpowiedzialnosc za swoja prace i zada za nia zaplaty :) serce rosnie

    jeszcze tylko dane sprzedazy za kwartal by sie przydaly zeby podbudowac innych zw warto

    •  

      pokaż komentarz

      @bazingaxl: "oO" w niecały rok zarobiło około 20 tys zł po podatkach :) Nad grą pracowałem 4 miesiące więc da się wyżyć - tym bardziej w Polsce :) Oczywiście jest trochę dodatkowych kosztów, jak licencje, promocje itp.

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: zarobiła tyle łącznie we wszystkich sklepach? Czy ciężko jest przeportować gry na różne systemy?

    •  

      pokaż komentarz

      @Wierszu: Łącznie we wszystkich sklepach. Z portowaniem nie ma problemu, bo gra jest zrobiona w Unity3d.

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: aż serce rośnie widząc, że komuś się udaje ;)
      Jakieś wskazówki gdzie/za ile/kiedy się promować? Ile kosztowała promocja/reklama? Wydałem grę w google play którą mam zamiar rozwijać, i myślę nad tym jak to to promować gdy będzie już 'zjadliwe' ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Gratulacje!

    •  

      pokaż komentarz

      troche dziwne bo ta krótka gre znalazłem na joemonster ponad 3 miesiace temu, zaghrałem ładnie działała i oki
      dziś ja osdszukałem i cos się pozypało bo podmieniono grafike na jakąś niedokończona aby wygladała jak wersja testowa

      http://joemonster.org/gry/64424/Hook

      bynajmniej ta gra już troche ma a dam obie ęce sobie obciać że wtedy normalnie wygladała

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: w jaki sposób się rozliczasz za sprzedaż w google play? Podobno trzeba samemu rozliczać vat we wszystkich krajach w których się sprzedaje, a do tego konieczne jest prowadzenie działalności. Faktycznie tak jest?

    •  

      pokaż komentarz

      @Kalan: Dokładnie. Choć od stycznia Google Play działa jak App Store i to oni rozliczają VAT. Wcześniej byli pośrednikiem w sprzedaży i trzeba było ogarniać VAT samemu.
      Korzystam z infakt.pl i tam mi wszytko ogarniają.

    •  

      pokaż komentarz

      Choć od stycznia Google Play działa jak App Store i to oni rozliczają VAT.

      @loginov: świetna informacja! Właśnie też kończę mój projekt nad którym pracowałem prawie 2 lata, wychodzi na to że mogę teraz bez problemu udostępnić na wszystkie platformy :)

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: nie wiem czy się cieszyć czy bluzgać, ale co tam :)

      strasznie się cieszę, że ci się udało. Sam kupiłem oO kiedy miałeś tutaj swój pierwszy wykop i prezentację gry :D nigdy jej nie przeszedłem, skończyłem chya tylko dwa etapy :)

    •  

      pokaż komentarz

      Choć od stycznia Google Play działa jak App Store

      @loginov: No chyba nie do końca jak App store. App store działa na zasadzie udostępnienia licencji czy jakoś tak i za to płacą autorowi. Dostaje on jakby tantiemy za to że apple sprzedaje jego grę. Tak samo jak autor książki. I jest to o tyle dobrze że można to robić nawet bez działalności gospodarczej. Nie jest się wtedy Vatowcem. Tylko dochodowy trzeba odprowadzić.
      I chyba sklep windowsa działa na tej zasadzie.

      A google to całkiem inna bajka. Google standardowo się wypina na użytkowników i tylko udostępnia platformę. Każdą sprzedaż trzeba rozliczać zapisywać do księgi rozchodów i przychodów. Teoretycznie za każdym razem jak ktoś kupuje grę na Google play to trzeba wystawić paragon chyba. Strasznie popieprzone jest to z Google playem. A od stycznia zmieniło się tylko to że przynajmniej Vat spada z bani.

      Też kombinuję gierki na mobile i mam wystawione dwie na Google play. Na razie praktycznie na nich nie zarabiam, bo w sumie dopiero je dorabiam (właśnie dziś skończyłem. teraz kleję trailer), ale ogólnie przeraża mnie sprzedaż w Googlu. Nie mam DG więc muszę kombinować. W app store może sprzedawać każdy bez kombinacji i przekrętów i bez zakładania DG i bulenia ZUSu. tak samo chyba w M$. Nie wiem jak jest w Steamie, muszę się dowiedzieć, bo też chcę swoją grę na tego greenlighta spróbować.

      Co robiłeś żeby wypromować tą pierwszą grę? Jakaś reklama, recenzje w serwisach? Ile kosztuje w praktyce ten infakt dla takiego małego indie?

    •  

      pokaż komentarz

      @Curry_: Od stycznia Google odpowiada za VAT, zobacz tutaj: https://support.google.com/googleplay/android-developer/answer/138000?hl=pl

      Pierwszą grę, czyli oO wrzuciłem na wykop i reddita. Słałem maile na strony z recenzjami gier i zgłosiłem grę na Pixel Heaven :) Generalnie bez szaleństw.

      Infakt kosztuje 150 zł miesięcznie. Rozwiewają każdą moją wątpliwość, jak czegoś nie wiem, ślę maila i po dniu się dowiadują co i jak :) Księgowość i doradztwo online - skupiam się na robieniu gier a nie pierdołach ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: no ja wiem że odpowiada. Tak właśnie napisałem. I tylko to się zmieniło od stycznia. A dalej trzeba wszystkie sprzedaże z googla rozliczać na DG i cały cyrk z tym. Masz działalność zarejestrowaną? Bo ja robię bez DG, nie będę przecież ZUSu płacił. I o ile z Applem jest luz to z googlem jest kombinacja.

      No z wykopem to miałeś szczęście że trafiłeś na główną, na pewno pomogło. A na reddicie patrzę wszystkie tematy jakie masz opublikowane to o swoich grach, miałeś jakieś problemy z tym? Nie jestem jakoś mocno into reddit ale gdzieś przeczytałem że za takie ewidentne autopromowanie chyba banują czy coś. Nie miałeś z tym problemów żadnych?

      Tym infaktem muszę się zainteresować...

      A te maile do recenzentów słałeś to ktoś coś napisał i dało to jakiś wynik w sprzedaży/ściągalności?

    •  

      pokaż komentarz

      @Curry_: A to ciekawe. Rzeczywiście inna sytuacja, ja mam działalność. Może warto się wbić do inkubatora i 2 lata nie płacić ZUSu ?

      Co do reddita, to problem się pojawił - dosłownie przed chwilą mi zbanowali ostatni wpis. Nie wiedziałem, że mają takie zasady :P

      Wpis na popularnej stronie, np. na "rock, paper, shotgun" to automatyczny wzrost sprzedaży przez kilka dni. Kilkadziesiąt procent. Warto też pisać do youtuberów. Jeśli chodzi o gry to jest to bardzo skuteczny sposób promocji.

      Podrzuć linka do swoich gier.

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: A widzisz... Ja to tak ostrożnie do tego reddita podchodzę, bo świeżak tam jestem (ze 2-3 msc) więc wolę na razie nie szarżować z autopromocją. Aczkolwiek jak patrzę ile masz tematów o grach to chyba nie jest to AŻ tak karalne.

      Co do zusu to nie nie nie. Prędzej założę firmę za granicą niż zapłacę zus. A poza tym nie muszę bo oddelegowuję sprzedaż z googla na kogoś kto już i tak płaci zus więc, nie ma problemu. A na Applu nie trzeba zusu i DG bo sprzedajesz jako prywatna osoba. Tzn właśnie nie sprzedajesz tylko Apple sprzedaje i ci za to płaci. A na googlu to TY sprzedajesz. Google jest do bani generalnie pod tym względem.

      A do tych stron to co pisałeś? Możesz się podzielić mniej więcej treścią albo jakimś linkiem gdzie jest opisane co i jak wysyłać? Do wielu stron wysyłałeś? Możesz podrzucić jakieś stronki albo tych YTerów na PW albo coś.

      Ja to dopiero raczkuję w tym biznesie. Mniej więcej rok i miesiąc temu zacząłem się uczyć programowania i zdobyciu teorii z książki wdrażałem ją przez 10 miechów tworząc moją pierwszą grę LINK . Wrzuciłem nawet kiedyś na wykop ale nie wyszło.
      Niedawno w między czasie zrobiłem drugą gierkę na ostatnie Ludum Dare LINK i ją przerobiłem na Androidana razie (na iOS też ale jeszcze nie opublikowałem).
      Ta druga jest do poprawki jeszcze optymalizacyjnie ale na razie kończyłem tą pierwszą bo parę rzeczy nie działało tak jak trzeba. Dzisiaj akurat skończyłem, teraz jakiś normalny trailer kleję i aktualka na GP i premiera na iOS. Jak już będzie na iOS to wrzucę na Greenlighta wersję PC zobaczę, to może i przy okazji napędzi trochę i wersje mobilne.
      Wrzucałeś już coś na tego GreenLighta, łatwo jest się dostać jak jakiś tam poziom gry jest? Długo trwa to głosowanie, bo jakoś nie mogę się doczytać?

    •  

      pokaż komentarz

      A poza tym nie muszę bo oddelegowuję sprzedaż z googla na kogoś kto już i tak płaci zus więc, nie ma problemu.

      @Curry_: A jak ten ktoś Ci płaci to nie musisz dodatkowo płacić dochodowego? Chyba że robi to w formie darowizny, ale do tego jest ograniczenie (kilka tys / rok bez podatków) albo jest w 1 gr. podatkowej.

      A poza tym, na serio ktoś się może przyczepić do braku DG za sprzedaż na androidzie? Skoro płacisz dochodowy, płacony jest vat, to jedyne co mogą na Ciebie nałożyć to karę grzywny za brak prowadzenia działalności gospodarczej. Taką karę dostał nielubiany na wykopie Sylwester Wardęga po akcji z ciasteczkowym telefonem, ale to było o ile pamiętam jakieś 1,5 tys zł, (za zarabianie na reklamach na youtubie).

    •  

      pokaż komentarz

      @michalson18: nie znasz znaczenia slowa- nie uzywaj

    •  

      pokaż komentarz

      @Curry_: Przeszukaj http://gamasutra.com/, znajdziesz tam dużo ciekawych artykułów na temat marketingu gier dla niezależnych twórców. Na www.gdcvault.com też masa świetnych materiałów. Lista youtuberów: http://youtubers.brightside-games.com/ ;)

      Z Greenlightem nie mam dużego doświadczenia, dopiero co wrzuciłem moje gry. Słyszałem, że dużo łatwiej się dostać niż kiedyś, ale się nie zagłębiłem w temat.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kalan: wole się nie wypowiadać dokładnie na forum publicznym jak to u mnie działa ;D Myślałem kiedyś o tym żeby robić na chama i płacić tą śmieszną karę ale na razie zarobki nie te żeby to rozważać a poza tym ciekawe czy to tak można sobie ciągle tak robić i tylko co jakiś czas się dostaje karę. Musiałbym się wgłębić w temat. Chociaż w sumie na razie mi to nie potrzebne, bo teraz też jedyne co muszę ekhm..... ten ktoś kto zarabia na moich grach na androida musi płacić tylko dochodowy dodatkowo od gier bo resztę i tak płaci ze swojej DG. Ale kiedyś zgłębię temat.

      @loginov: no na Gamasutrze czytałem parę ciekawych rzeczy, mam w ulubionych. Będę musiał przejrzeć dokładniej.
      Z greenem to fakt, dopiero doczytałem że dopiero wrzuciłeś obie.
      A powiedz jeszcze, tym recenzentom czy YTerom to rozsyłasz ten Press Kit co masz na stronie tak? Coś do tego,jakaś prywata, że "hej... to jest moja nowa gierka, czy nie zechciałbyś..." czy oficjalnie sam press kit.

      A jeszcze jedno pytanie, widziałem gdzieś tam rozdawałeś kody do gry. To są kody które podaje się gdzieś w sklepie żeby "kupić" za darmo grę czy gdzieś w grze żeby odblokować jakąś treść? Jaki system to obsługuje?

    •  

      pokaż komentarz

      @Curry_: Bardziej bezpośredni mail. Jak najkrótszy, w kilku słowach opis gry, link do trailera i strony z grą.

      Kody to po prostu rozdawanie gry za darmo na iOSa.

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: Acha na iOS. No właśnie, bo na Googlu nie widziałem takiej opcji nigdzie a iOS dopiero poznaję.
      I zgaduję że jak do tych recenzentów i YTerów wysyłałeś prośby o recenzje to oczywiście dawałeś im kod za darmo?

      Ja to mam gry za darmo a w grze mam opcję kupienia wersji proto najwyżej porozdaję recenzentom kod na odblokowanie pro.

      A na tym oO zarabiasz/łeś tylko na sprzedaży czy reklamy jakieś też? Możesz powiedzieć ile masz ściągnięć na wszystkich platformach? Na iOS nie podają a ciekawi mnie na ile wymierna jest teoria że na iOS dużo więcej/częściej ludzie wydają kasy.

      // a i jeszcze, jak na steam robiłeś wersje to bawiłeś się w implementowanie tych steamowych achievementów? Jeśli tak to są do tego jakieś plugi czy trzeba samemu kombinować?

    •  

      pokaż komentarz

      @Curry_: Najlepiej wysyłać wersję PC, żeby łatwo im się to nagrywało.

      Na androidzie mam 2600 sprzedanych, a iOSie 1500, więc w przypadku oO jest trochę na odwrót.

      Na steamie jeszcze nie dodawałem achievementsów.

      Usuwanie reklam w grze jest niezłym sposobem na monetyzacją, ale obczaj CrossyRoad. Jeśli chcesz - oglądasz video reklamę i za to dostajesz bonusy w grze. Wg mnie to genialny pomysł.

    •  

      pokaż komentarz

      Najlepiej wysyłać wersję PC, żeby łatwo im się to nagrywało

      @loginov: No tak. To ma sens. Będę musiał przygotować jakieś demko na PC i porozsyłam na te strony i do YT.

      A te dane to mnie zaskoczyłeś. Wszędzie gdzie kto nie pisał to właśnie że na iOS więcej ludzie kupują. Wiesz, może ma to znaczenie że taka trudna ta gra. Na iOS jest więcej bogatych ludzi chętnych zapłacić za grę ale i na pewno więcej jest też casuali jednak.

      A z tymi wideo reklamami to mam to. Wcześniej miałem dwie wersje - pro i free, teraz wyrzuciłem pro, jest tylko free w której można odblokować pro i w wersji darmowej są reklamy między levelami i droższe rzeczy w sklepie (growym sklepie) a w obu, w pro i free, jest możliwość obejrzenia właśnie wideo za extra 5 monet albo wypełnienie ankiety za extra 40 monet. Dobra jest ta opcja z ankietami. O ile wiem że ludzie niechętnie może podchodzą do ankiet to jak ktoś raz obada temat (w sensie gracz) to przy każdej możliwej okazji będzie wypełniał bo nawet się z gry nie wychodzi, tylko pojawia się w grze nakładka, klik klik, 4-6 pytań ABC (można przecież ściemniać) i ok, extra bonus wpada, a nawet nie trzeba z gry wychodzić (na dobrą sprawę to szybciej wychodzi tą ankietę wypełnić niż obejrzeć wideo reklamę z AdColony która trwa 15 albo 30 sekund). Na razie w ogóle nie promowałem gry, ściągnięć mam ok. 100 (plus ze 200 z samych chin, nienaliczonych w Google play. Spiratowali czy co?) i parę osób już wypełniało te ankiety. za jedną wypełnioną ankietę jest conajmniej 30 centów więc jest nieźle.
      Także i wideo to dobry pomysł, ale nie nachalnie między poziomami, że trzeba czekać, bo to perwa, ale jako bonus, dla chętnych, ale i te ankiety to zajebista sprawa jak już ktoś sprawdzi co to.

      Ja wczoraj właśnie skończyłem Trailer kleić LINK bo się zabierałem do tego jak pies do jeża, grę już niby skończyłem, ale tak podpatrzyłem jak te kody rozdajesz i postanowiłem że jeszcze dodam opcję z tymi kodami (ale nie w sklepie tylko już w grze, na odblokowanie darmowe PRO, albo dla recenzentów specjalne kody > odblokowane PRO + extra monety żeby mogli kupić wszystko w grze i przetestować), potem tylko jeszcze stronkę internetową muszę ogarnąć, bo też zamulam z tym i potem będę się bawił w promocję. No na greenlighta najpierw zgłoszę coby jak już ktoś się zainteresuje to i od razu mógł tam zagłosować. No kręci kręci, powoli do przodu, może coś z tego będzie :D

      A powiedz jeszcze, jak nie tajemnica, ktoś tam się pytał czy da się wyżyć, odpowiedziałeś że da, ale jak bardzo da? W sensie tylko tym się zajmujesz (grami/apkami) i po utrzymaniu działalności w PL jest z tego jakaś fajna kasa? Średnia krajowa wpada w ogólnym rozrachunku? :D

    •  

      pokaż komentarz

      @Curry_: Niezły hardcore na trailerze ! Dawaj znać jak wrzucisz na Greenlighta :)

      Ta średnia krajowa wpada ;) Przeprowadziłem się na wioskę, żeby zminimalizować koszty ;D Gdy mi brakuje kasy na zrobienie czegoś swojego to robię mini gry w html5 i sprzedaję licencję, albo szukam na zlecenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: Nie jest tak trudno jakby się mogło wydawać, ale na pewno nie jest to typowa casualówka. No ale tak sobie ubzdurałem na pierwszy projekt.

      Może do końca łikendu mi się uda tego greena ogarnąć, właśnie siadam robić te kody i stronę i potem greenlight. Dam znać ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: Miałem dać znać jak wrzucę na Greenlighta to daję znać :D

      http://www.wykop.pl/link/2381664/moja-gra-na-steam-greenlight-prosze-was-o-wsparcie/

      Tak w ogóle kiedyś gadaliśmy o tym reddicie, że się dziwiłem że masz same tematy o grach a mówiłeś że nikt się nie czepia. Ja wczoraj pierwszy raz wrzuciłem coś o swojej grze na r/gaming, właśnie przy okazji tego Greenlighta, kilka minut i już się Mod przypultał, że nic nie robię tylko się auto-promuję. WTF? Pytam jak to, przecież pierwszy raz napisałem. A on do mnie że większość moich postów ma charakter auto-promocyjny bo dużo razy publikowałem obrazki na r/photoshopbattles (taki sub gdzie się przerabia śmiesznie zdjęcia) i mi usunął temat :D Widzisz. Dlatego mnie zaskoczyło że miałeś same tematy o grze i nikt się nie czepiał. Reddit jest dziwny :D

      link na reddicie

    •  

      pokaż komentarz

      @Curry_: Meh, no dziwny. Głosuję! Zagadaj z groupees.com, sprzedasz trochę kopii i zdobędziesz dużo głosów na gl :)

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: Ooo... A co to te groupees.com? Trzeba chyba mieć już gotową grę, tak? I wtedy oni sprzedają bundla z tą grą? czy mogę podlinkować do wersji mobilnej? O co w tym chodzi?

    •  

      pokaż komentarz

      @Curry_: Sprzedajesz niedokończoną grę, każdy kto kupi taką wersję dostanie pełną jak skończysz.

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: Acha. Ale niedokończoną w sensie, ze np. tylko kilka leveli do przetestowania, tak? ale gameplayowo wszytko na gotowo?

    •  

      pokaż komentarz

      @loginov: Aaa, to sam tam nie składałeś? No dopytam bo tak czytam FAQ to jakoś nie do końca jasne :D

      A jeszcze pytanie, jak nie tajemnica. Jakie miałeś statsy do akceptacji na Greenlighcie?

  •  
    t......3

    +25

    pokaż komentarz

    kupiłem, zagrałem, jutro kolokwium - to Twoja wina ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    A tak na serio - brawo! Fajny pomysł, estetyczne wykonanie, świetna muzyka :) Gra hipnotyzuje!

  •  

    pokaż komentarz

    Masz w planach dodanie Oo na steama przy pomocy steamgreenlight ?

  •  

    pokaż komentarz

    Jak dla mnie powinieneś przyspieszyć trochę te animacje, a tak ogólnie to wygląda przyjemnie.