•  

    pokaż komentarz

    Przecież to oczywiste, że jak amerykanie oficjalnie zaczną ingerować za płotem u papko Putina to nic dobrego z tego nie wyjdzie.
    Z drugiej strony nic dobrego i tak nie będzie.

    •  
      s....1 via Android

      +94

      pokaż komentarz

      @rzet: tak czy tak jest źle ale jak rosja dostarcza broń separatystom to jest ok

    •  

      pokaż komentarz

      tak czy tak jest źle ale jak rosja dostarcza broń separatystom to jest ok

      @stron1: Gdzie ja tak napisałem, że to ok?

      To oczywiste, że to nie koniec. Dlatego dobrze mieszkać 3tyś km z dala..

    •  

      pokaż komentarz

      @rzet: Co to za jednostka miary "tyś" ?

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @rzet: jeśli nie rozmawiać, to będzie wspaniale jak również nie pisać.

    •  

      pokaż komentarz

      Moskwa uprzedziła Waszyngton, że jeśli Stany Zjednoczone dostarczą Ukrainie broni, rosyjskie wojska ruszą na Kijów

      @rzet: Ruscy jedynie zapomnieli dodać, że jak nie dostarczy, to też ruszą. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  
      z.......7

      +2

      pokaż komentarz

      Przecież to oczywiste, że jak amerykanie oficjalnie zaczną ingerować za płotem u papko Putina to nic dobrego z tego nie wyjdzie.

      @rzet: Putin nie jest w stanie toczyć wojny przeciwko USA i UK

    •  

      pokaż komentarz

      Putin nie jest w stanie toczyć wojny przeciwko USA i UK

      @zerozero7: haha. Wojna skończy się zanim się zorientujesz, pytanie co po niej zostanie.

    •  
      z.......7

      +17

      pokaż komentarz

      @rzet: Broń atomowa jest bronią dyplomatyczną, nie rzeczywistą

    •  

      pokaż komentarz

      @zerozero7: Chyba że, jej właścicielem jest człowiek niezrównoważony psychicznie np. Putin.

    •  
      z.......7

      +15

      pokaż komentarz

      @MattG: Gdyby Putin rządził sam, to co innego. Jednak Putin nie rządzi sam - jest naciskany i ugłaskiwany przez swoich współpracowników.

    •  
      S....o

      -15

      pokaż komentarz

      @MattG: czemu uważasz Putina za człowieka niezrównoważonego psychicznie? Ja bym raczej powiedział, że jest politykiem wybitnym i idzie w kierunku swojego celu niezależnie od poświęceń.

    •  
      z.......7

      +27

      pokaż komentarz

      czemu uważasz Putina za człowieka niezrównoważonego psychicznie? Ja bym raczej powiedział, że jest politykiem wybitnym i idzie w kierunku swojego celu niezależnie od poświęceń.

      @Shiroo:
      Jakie cele osiągnął? Zszargał reputację swojego kraju na arenie międzynarodowej. Wrzucił kraj w kolejną recesję ekonomiczną, podobną jak w latach 90-tych. Skutecznie hamuje rozwój gospodarczy Rosji przez wrzucanie biznesmenów do więzień. Nawet zorganizował wypad na "jedno z województw" (Czeczenia), by zrobić tam masakrę.

      Politykę Putina porównałbym z chińską podróbą - na zewnątrz stoi świetnie, bo propaganda działa, ale realne atuty tego co robi są mizerne. To jeden z najgorszych polityków dla Rosji od dawna.

    •  

      pokaż komentarz

      @zerozero7:

      To jeden z najgorszych polityków dla Rosji od dawna.
      śmiechłem hardo. Kim był Jelcyn w takim razie albo Gorbaczow? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Skutecznie hamuje rozwój gospodarczy Rosji
      Tylko, że jak doszedł do władzy to PKB Rosji wynosiło 197mld dolarów (my posiadaliśmy tylko o 30 mld niższe ( ͡º ͜ʖ͡º)). Teraz ich PKB wynosi ponad 2 biliony dolarów. Skonsolidował społeczeństwo, przywrócił jakiś ład w kraju.

      podobną jak w latach 90-tych
      (╯︵╰,). Jelcyn dostał kraj, który na przestrzeni 9 lat umniejszył swoje PKB o 300 mld dolarów, spowodował niesamowity wzrost korupcji oraz właśnie wtedy powstał ten poryty system oligarchiczno państwowy. Ba, ludzie wtedy nawet pensji i emerytur nie dostawali (a jak dostawali to po paru miesiącach i nie koniecznie taką jak powinna być). Mówienie, że ta recesja jest jakkolwiek podobna do lat 90...( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  
      z.......7

      +5

      pokaż komentarz

      Tylko, że jak doszedł do władzy to PKB Rosji wynosiło 197mld dolarów (my posiadaliśmy tylko o 30 mld niższe ( ͡º ͜ʖ͡º)). Teraz ich PKB wynosi ponad 2 biliony dolarów

      @Shiroo: PKB Wielkiej Brytanii wzrosło od czasów objęcia przez Putina władzy w Rosji, z 1,5 bln do 3 bln $. Czy to też zasługa Putina?

      spowodował niesamowity wzrost korupcji oraz właśnie wtedy powstał ten poryty system oligarchiczno państwowy

      Którego Putin nie umniejszył, a nawet pogłębił.

      Mówienie, że ta recesja jest jakkolwiek podobna do lat 90...( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Może nie w kwestii emerytur, ale rubel od 2003 konsekwentnie spada, a w grudniu osiągnął krytyczny pułap. Reszta się zgadza (PKB Rosji rośnie, PKB per capita także, z wahnięciami).
      Pytanie ile jest tu zasług Putina? I dla przykładu, jednym z sukcesów Putina było włączenie Rosji do G8 - podczas gdy niedawno ich wykluczyli.
      To co prezentuje na Ukrainie może być największą porażką Putina - właściwie wszystkie jego osiągnięcia spuszcza w klozecie

    •  

      pokaż komentarz

      @zerozero7:

      To co prezentuje na Ukrainie może być największą porażką Putina - właściwie wszystkie jego osiągnięcia spuszcza w klozecie
      Możliwe, ale było jedyną możliwą opcją dla niego. Wyobrażasz sobie, aby państwo które chce wrócić do swojej świetności i potęgi pozwoliło na zmianę w kraju we swoim podwórku? Jakbym z tym nic nie zrobił to siłowniki by go wyrzucili. Putin jest twarzą pewnej frakcji to oczywiste, ale ta frakcja ma swoje możliwości. On nie decyduje o wszystkim jednoosobowo, musiał to zrobić.

      Może nie w kwestii emerytur, ale rubel od 2003 konsekwentnie spada
      Oj nie, rubel nie spada od 2003. Przez dobrych 10 lat oscylował w tych samych wartościach w poszczególnych okresach non stop, przed krachem w 2009 w okolicach 1/25, a po około 1/33.

      Którego Putin nie umniejszył, a nawet pogłębił.
      Tutaj bym polemizował. Kiedyś oligarchowie robili co chcieli i to raczej Jelcyn był wodzony za nos. Teraz mam wrażenie, że to raczej Putin decyduje kto ile kasy może mieć. Co więcej, może mieć tą kasę dopóki oni wykonują jego polecenia.

      PKB Wielkiej Brytanii wzrosło od czasów objęcia przez Putina władzy w Rosji, z 1,5 bln do 3 bln $. Czy to też zasługa Putina?
      Hmm raczej nie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale trzeba mu oddać, że w ciągu jego rządów, krajowe PKB wzrosło 10-krotnie. Wydaje mi się, że to całkiem przyzwoity wynik. Fakt, ile w tym zasługi Putina to ciężko stwierdzić (jego dobrym posunięciem było obniżenie podatków itd.) aniżeli sytuacji na rynku (wzrost cen ropy). Zdecydowanie ukrócił jednakdziwaczny wręcz proceder zubożenia Rosji.

      Osobiście rzekłbym, że jest jednym z bardziej znaczący polityków (jak na razie) w XXI wieku i nie tylko dlatego, że anektował inne ziemie. Ba, to wydaje mi się raczej na jego porażkę (mieć kraj w swojej sferze a skończyć tylko na jego skrawku jako anektowanym). Ale biorąc pod uwagę jaką pozycję miałą Rosja przed jego wyborem, a teraz no to trudno polemizować, że jednak sporo sukcesów miał.

      Dlatego tym bardziej nie uważam, że NIE jest niezrównoważony psychicznie. Jest cyniczny, kłamliwy i niezwykle... bezkompromisowy? Ale na pewno nie jest psychopatą. Zahamował nad korozją Rosji w 1999 roku, kiedy niemal Federacja Rosyjska zaczynała się rozpadać niczym ZSRR. Owszem, zrobił to krwawo ale jednak skutecznie.

    •  

      pokaż komentarz

      @rzet: No wiadomo. Rozpoczęło by się pokazowe porównywanie wielkości benisów.

    •  

      pokaż komentarz

      Broń atomowa jest bronią dyplomatyczną, nie rzeczywistą

      @zerozero7: powiedz to tym z nagasaki.

    •  

      pokaż komentarz

      @zerozero7: Żartujesz sobie chyba? Nie wiem czy pamiętasz lata 90-te i to co się działo w Rosji za Jelcyna po tych przemianach. Ale to były straszliwe dziady przy nas nawet a teraz jest na odwrót.

    •  

      pokaż komentarz

      @surlin: "trzy tysie", mówi się tak przecież :/

    •  

      pokaż komentarz

      @Shiroo: przedstawiasz "suche" fakty a tak naprawdę nie masz pojęcia o czym piszesz bawisz się we Sigmunda F .
      A całą prawdę o Tobie przedstawia ostatni akapit , w którym czuć wyraźną sympatie do wschodu z Twojej strony
      wiec jeśli mogę Ci coś polecić przeprowadź się do rusków to zobaczymy jak szybko wrócisz.
      ps. Tyran - Zrównoważony psychicznie ???
      przypomnę może bo co poniektórzy zapomnieli o wpływach tych Pał. u nas w KRAJU!!
      ...jak widać praktykowane zgodnie z XXI Wiekiem na wszystkich płaszczyznach .
      Nie bez powodu Rosja to stan umysłu ...
      kolejny Agent chce nas nabić w butelkę ....
      usuń konto i nie kompromituj się wiecej

    •  

      pokaż komentarz

      @jan-kowalski71: Ostatni akapit to sympatia? No k%#%a mać, zapomniałem jak to za Jelcyna było świetnie. Z całym szacunkiem, w latach 90 Federacja Rosyjska się rozpadała i tutaj nie ma wątpliwości. Ciężko zanegować fakt, że Putin przyczynił się do zatrzymania tego stanu rzeczy.
      I jakim k%#%a tyranem? bo w TVN Ci tak powiedzieli? W jaki sposób Putin jest tyranem? no na litość Boską. przywódca Syrii też jest tyranem? Nie nazywajmy kraju, który nie ma takich samych wartości jak my, że zaraz tyran tam rządzi. Oczywiście nazywanie Rosji demokracją to też subtelny overkill, ale ich system partyjny jest o wiele bardziej liberalny aniżeli np. chiński.

      Przedstawiłem suche fakty. Tak jak wyglądała Rosja w latach 90.

      przypomnę może bo co poniektórzy zapomnieli o wpływach tych Pał. u nas w KRAJU!!
      Jaki k%#%a ma związek przywództwo Putina i sytuacja geopolityczna aktualna do tego? To mam jakoś inaczej fakty przedstawiać? Że Jelcyn spoko ziomek był?

      kolejny Agent chce nas nabić w butelkę ....
      usuń konto i nie kompromituj się wiecej

      p??$%?#nij się w czambuł schizofreniku( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Shiroo: ostani akapit to ostani akapit cyt:
      "Dlatego tym bardziej nie uważam, że NIE jest niezrównoważony psychicznie. Jest cyniczny, kłamliwy i niezwykle... bezkompromisowy? Ale na pewno nie jest psychopatą. Zahamował nad korozją Rosji w 1999 roku, kiedy niemal Federacja Rosyjska zaczynała się rozpadać niczym ZSRR. Owszem, zrobił to krwawo ale jednak skutecznie."

    •  

      pokaż komentarz

      @jan-kowalski71: i kolejne
      cyt : "Z całym szacunkiem, w latach 90 Federacja Rosyjska się rozpadała i tutaj nie ma wątpliwości. Ciężko zanegować fakt, że Putin przyczynił się do zatrzymania tego stanu rzeczy."
      co ty pierdo#@$ch gdybyś kurde mógł napisałbyś to CZEROWNYM Z POGRUBIENIEM I KURSYWĄ.

    •  

      pokaż komentarz

      @Shiroo: przez takie cipy jak ty czerwone doj#@%ło niejednego Polaka.

    •  

      pokaż komentarz

      @jan-kowalski71: I to jest nieprawdą, że Federacja Rosyjska się rozpadała? Przecież kraj biedniał z roku na rok, ludzie emigrowali, a co nuż jakiś region podnosił głowę aby też się odłączyć (Czeczenia chciała odłączyć się od FR).

      przez takie cipy jak ty czerwone doj%#?ło niejednego Polaka.
      Jesteś upośledzony, naprawdę. Przedstawiłem fakty, nie ma tam żadnej sympatii czy pogardy dla Rosji. Po prostu ich kraj szedł po równi pochyłej podczas władzy Jelcyna (i temu naprawdę ciężko zaprzeczyć), a Putin jakoś ustabilizował kraj. Czy w sposób odpowiedni ciężko powiedizeć.

      tl;dr wróć do podstawówki gimbopatrioto.

    •  

      pokaż komentarz

      @Shiroo: Pan raczy nie wiedzieć ,jaką barwną postacią jest W.Putin i czemu ten kraj sorry Federacja Rosyjska znalazła się w tak wielkiej i problematycznej sytuacji... Nie wie ?? to niech POCZYTA czym się zajmował po 93 roku
      jak p%%!?#%nął z ziomkami 60 miliardów zielonych i zęby to tylko raz...
      a towarzysz Jelcyn to ALKOHOLIK innymi słowy człowiek ,który na wszystko i wszystkich ma wyj#$?ne ,wiec nie rozumiem przypisywanie zasług osobom ,które w taki sposób postępują
      innymi słowy 6 lat rozrabiał 99r jelcyn out putin in i układamy lego technics ku chwale przygłupowi z wykopu, który
      z wpadł w reformę szkolnictwa i gibazjum mu się czkawką odbija .

    •  

      pokaż komentarz

      @rzet: Nie masz racji. Nawet gdy USA nie będzie kombinować nic dla Ukrainy, to Putin i tak powie: kombinowaliście!
      I rozpocznie ofensywę na Kijów, zgodnie z obietnicą.

  •  
    N............r

    +84

    pokaż komentarz

    Ja wiem że eskalacja konfliktu to nic mądrego, ale część mnie chciałaby by Rosjanie w odpowiedzi usłyszeli: "Jeśli rosyjskie wojska ruszą na Kijów, to nasze ruszą na Moskwę."

  •  

    pokaż komentarz

    Niech ruszą. Zobaczycie wtedy wszyscy co to znaczy potęga nowoczesnej broni.

    •  

      pokaż komentarz

      @mentools: Pytanie tylko: czyjej. I módlmy się lepiej,żebyśmy nie zobaczyli jej z bliska albo na horyzoncie.

      Niech amerykanie nie mącą, bo nic nie zmienią.Bankrut to bankrut, ekonomii nie oszukasz,wyżej d... nie podskoczysz.

    •  

      pokaż komentarz

      @mentools: Dokładnie, po raz drugi w ciągu 100 lat Rosjanie przekonają się że nie liczy się ilość a jakość. Och wait...

      pokaż spoiler Zapomniałem że Rosjanie jednak nie mówią dziś po niemiecku...

    •  

      pokaż komentarz

      @tank_driver: Z drugiej strony nie wiadomo czy Ruscy by sobie dali radę z Niemcami gdyby nie dostawali sprzętu i zaopatrzenia od aliantów.

    •  

      pokaż komentarz

      @mentools: A Rosjanie niby z czego będą strzelać z łuków? Wolałbym nie oglądać potęg nowoczesnej broni. To bardzo niebezpieczne i krwawe. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Fafrocel: Tego to juz sie nie dowiemy. Jedno jest pewne, dzisiaj to jest inny kraj, bogatszy o doswiadczenia, dzis juz wiedza ze jak liczyc to tylko na siebie.

    •  
      z.......7

      +7

      pokaż komentarz

      Bankrut to bankrut, ekonomii nie oszukasz,wyżej d... nie podskoczysz.

      @k87l: Mówisz o Stanach - Stany to bankrut? Wiesz u kogo są zapożyczeni chociaż?

      pokaż spoiler Ten dług jest nieistotny

    •  

      pokaż komentarz

      @zerozero7: Stany w dłuższej perspektywie pewnie też,ale mówiłem o tym państwie upadłym u naszych granic że jest bankrutem: http://www.defence24.pl/analiza_ukraina-hrywna-nurkuje-recept-brak - bo może nie ?

      Z tej perspektywy Rosja biorąca sobie na okupację (i utrzymanie) Ukrainę,to byłoby to,o co wierząca część z nas powinna się modlić dniami i nocami (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) - bo stawianie takiego trupa na nogi... Grecja to dziś przy Ukrainie małe piwo.

    •  
      z.......7

      +4

      pokaż komentarz

      @k87l: A to jasne. I nie powinno dziwić - po niedawnym przewrocie rządowym, a teraz w trakcie wojny z Rosją.
      USA powinno wesprzeć Ukrainę, ponieważ Rosja powinna dostać po łapach i wiedzieć, że nie może tak sobie naruszać suwerenności sąsiednich krajów. USA podpisywało traktat budapesztański, więc mają dodatkowe obligacje względem Ukrainy. Mam nadzieję, że wywiąże się ze swoich umów.

    •  

      pokaż komentarz

      Mam nadzieję, że wywiąże się ze swoich umów.
      @zerozero7: Nadzieja matką głupich.USA jak niegdyś Wielka Brytania nie ma sojuszników,tylko interesy. I dzięki temu jak dotąd są czym są.

      USA powinno wesprzeć Ukrainę, ponieważ Rosja powinna dostać po łapach i wiedzieć, że nie może tak sobie naruszać suwerenności sąsiednich krajów
      Rosja nie ustąpi,bo tu nie chodzi o suwerenność innych krajów tylko jej bezpieczeństwo narodowe. USA zrobiłoby dokładnie to samo,gdyby Rosja zamierzała zainstalować znów pociski na Kubie albo wspierała jakiś przewrót w Meksyku.
      Ba.Gdyby Ukraina była u granic USA i Rosja była bodaj wiązana przez Waszyngton z przewrotem tam, to już dawno Kijów byłby kupą gruzów.

      Szanse,że Rosja odda Krym dobrowolnie są równe dokładnie zero.Szanse na to,że pozwoli sobie na ryzyko dołączenia Ukrainy do NATO równe są dokładnie tyle samo. Prędzej Rosyjska generalicja zaora Ukrainę pociskami Topol z głowicami nuklearnymi i dla pewności posypie solą żeby nawet nic zmutowanego nie wyrosło,niż pozwoli na Ukrainę w NATO.

    •  
      z.......7

      +8

      pokaż komentarz

      @k87l: Więc Rosję czeka "ciągnięcie jaj przez 4 km tłuczonego szkła".
      W tym konflikcie nie ma dwóch stron. Jest Rosja vs reszta świata. Jeżeli nie zbastują z Ukrainą, to Rosja rozsypie się na małe mniejsze państewka. Jeżeli zaorają Ukrainę głowicami nuklearnymi, to będą mieli misje interwencyjne u siebie, zerwane relacje dyplomatyczne z każdym krajem. Cofną się do jaskinii
      Trzeba mierzyć siły na zamiary. Rosja to nie jest USA - nawet nie jest partnerem do rozmowy dla Niemiec. Rosja może być partnerem do rozmowy dla Polski, z ich PKB.

    •  

      pokaż komentarz

      @k87l: Ameryka potrzebuje wojny by rozruszać gospodarkę.

    •  

      pokaż komentarz

      przekonają się że nie liczy się ilość a jakość. Och wait...

      Zapomniałem że Rosjanie jednak nie mówią dziś po niemiecku...

      @tank_driver: Zapomniałeś też, że Rosjan jest mniej niż obywateli Sojuza. Amerykanie mogą ich czapkami nakryć.

    •  

      pokaż komentarz

      Jest Rosja vs reszta świata. Jeżeli nie zbastują z Ukrainą, to Rosja rozsypie się na małe mniejsze państewka.

      @zerozero7: Raczej pójdzie wtedy na noże "ze światem".I albo świat ustąpi albo będzie overkill. Ty chyba nie rozumiesz zupełnie Rosjan i mentalności radzieckiej.Oni są gotowi żreć gruz przez lata,byle była "Bolszaja Rasija" (czy jak się to pisze). To są w gruncie rzeczy takie same biedne suk...y jak my.Prędzej sie dadzą pokroić żywcem niż okupować,a wszelkie smutki będą zwalczać przy pomocy narzekania i wódki.

    •  
      N......x via Android

      -9

      pokaż komentarz

      @tank_driver: nie ma co sie oszukiwac. Rosjanie nie sa glupi, maja swietnych dowodcow, sprzet i pieniadze nieporownywalne do naszych. Tak jak o polakach sie sadzi ze na czolgi rzuca sie z szabelkami tak o rosjanach ze beda nosic jeden karabin na dwoch zolnierzy.

    •  

      pokaż komentarz

      @tank_driver: dzięki przesyłowi konserw butów benzyny broni z usa

    •  

      pokaż komentarz

      @NYCBronx: W pełni się z Tobą zgadzam. Odnośnie ich techniki wojskowej to można krótko powiedzieć że pokazują że mają jedno, drugie stoi w hangarach a trzecie jest w pełni opracowane i czeka na swoją kolej.

    •  
      z.......7

      +4

      pokaż komentarz

      Raczej pójdzie wtedy na noże "ze światem"

      @k87l: Ale bądźmy realistami! To jest przegrana pozycja, raz dwa i będą skończeni. I uwierz mi, gdy zabraknie towarów do kupowania w Rosji to lud będzie inaczej gadał. Szczególnie teraz, gdy masz szeroko dostępne media (choćby jak internet), które zwiększają świadomość obywatelską ludzi. Która co prawda jest licha w Rosji (ze względu na propagandę). Na pewno nie jest tak, że Rosja jest w stanie tu chociaż stanąć do walki, a co dopiero skutecznie walczyć z całym światem.
      Polacy to nie Rosjanie. Żyjemy na wyższych standardach, niż statystyczny Rosjanin, i mamy więcej w głowie.

    •  

      pokaż komentarz

      @k87l: No Rosjanie mają dziwaczną mentalność. Ch!@ że zryją gruz ważne aby mateczka Rosja byłą wielka i wszyscy jej się bali.

      Rosja nie ustąpi,bo tu nie chodzi o suwerenność innych krajów tylko jej bezpieczeństwo narodowe. USA zrobiłoby dokładnie to samo,gdyby Rosja zamierzała zainstalować znów pociski na Kubie albo wspierała jakiś przewrót w Meksyku.
      Ba.Gdyby Ukraina była u granic USA i Rosja była bodaj wiązana przez Waszyngton z przewrotem tam, to już dawno Kijów byłby kupą gruzów.

      Szanse,że Rosja odda Krym dobrowolnie są równe dokładnie zero.Szanse na to,że pozwoli sobie na ryzyko dołączenia Ukrainy do NATO równe są dokładnie tyle samo. Prędzej Rosyjska generalicja zaora Ukrainę pociskami Topol z głowicami nuklearnymi i dla pewności posypie solą żeby nawet nic zmutowanego nie wyrosło,niż pozwoli na Ukrainę w NATO.
      A tutaj zgadzam się w 100%. Właściwie jeszcze trzeba dodać, że oddanie teraz Ukrainy równoznaczne byłoby z utratą statusu mocarstwa i wszelkiej strefy wpływu, jako że USA pokazałoby, że może nawet im u płota srać, a Ci nic nawet nie zrobią. Rosja więc po prostu musi być zaangażowana w konflikcie na Ukrainie i nie ma opcji aby odpuściła.

    •  
      B.....8

      +4

      pokaż komentarz

      @tank_driver: Zapominasz o jednym szczególe. Pół świata na wszystkich frontach było przeciw Niemcom.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale bądźmy realistami! To jest przegrana pozycja, raz dwa i będą skończeni.
      @zerozero7: Problem w tym,że oni tak nie uważają.I to uparcie.

      Z wojskowych praw Murpy'ego:
      27.Jeśli zabezpieczyłeś dany obszar [ w znaczeniu: wygrałeś] upewnij się,że wróg też o tym wie.

      I uwierz mi, gdy zabraknie towarów do kupowania w Rosji to lud będzie inaczej gadał.
      Pisałem już.Będą żreć gruz byle była "Bolszaja Rasija" ,a jak głód przyciśnie to z wrzaskiem "ura !" ruszą do ataku
      (i grabieży rzecz jasna ( ͡° ͜ʖ ͡°) )

    •  

      pokaż komentarz

      @Bialy88: Nie zapomniałem o tym, oczywistym jest że gdyby Niemcy nie musiały walczyć na kilku frontach i gdyby lotnictwo Aliantów nie niszczyło strategicznych obiektów to wojna mogłaby się skończyć zupełnie inaczej. Mam nadzieję że nie dojdzie do wybuchu nowej wojny i nie będzie dane nam się przekonać czy wyglądałaby ona podobnie jak ta ostatnia. Wystarczy już tego zabijania aby po kilku latach wrócić do niemal tych samych granic...

    •  
      z.......7

      +3

      pokaż komentarz

      Pisałem już.Będą żreć gruz byle była "Bolszaja Rasija" ,a jak głód przyciśnie to z wrzaskiem "ura !" ruszą do ataku

      @k87l: Ale to jest tylko gołe słowo. Ja tam jestem sceptyczny - gdy zabraknie podstawowych dóbr, ludzie robią się nieposłuszni. Masz nawet przykład - rewolucja październikowa. To świetny przykład, bo sytuacja w Imperium Rosyjskim była podobna jak teraz w Rosji. Ekonomia kiepska, analfabetyzm powszechny, w końcu ludzie się skrzyknęli by rozpierdzielić to wszystko w drobny mak (i wprowadzić jeszcze gorszy syf, no ale ironia jest domeną historyczną ( ͡° ͜ʖ ͡°) ).
      Dlaczego teraz ma być inaczej? W ogóle jakie społeczeństwo żarło gruz, byleby tylko "dobrobyt kraju" (jakkolwiek to rozumieć) był wysoki? To jest mgliste, kiepsko zdefiniowane i odrealnione pojęcie. Ludziom zawsze potrzebne są konkrety, i o tym historia uczy.

    •  
      B.....8

      -1

      pokaż komentarz

      @tank_driver: Jestem ciekawy jak by się skończyła wojna, gdyby brały w niej udział tylko Niemcy i Rosjanie- nawet wyłączając Polaków, jako tych którzy regularnie i skutecznie odcinali Niemcom dostawy ubrań, żywności. Biorąc pod uwagę fakt że USA cały czas było w tyle z wynalezieniem bomby atomowej za Niemcami, a pod koniec się wysunęli na prowadzenie, kiedy Niemcom prawie się udało- z Rosjanami byłoby bardzo ciężko.

      Mówi się że niemieccy naukowcy celowo opóźniali pracę nad tą technologią, bo zdawali sobie sprawę z tego co to oznacza.

    •  

      pokaż komentarz

      Masz nawet przykład - rewolucja październikowa.

      @zerozero7: Dziecko,bo chyba dzieckiem jesteś. Rewolucja Październikowa to:
      1.Całe dziesięciolecia wrzenia przedrewolucyjnego,aktów terrorystycznych narodnej woli których kulminacją było zamordowanie cara (nie,nie Mikołaja II,a Aleksandra II : https://pl.wikipedia.org/wiki/Aleksander_II_Romanow)
      2.Masowa agitacji w całej Rosji przez całe lata,ba dziesięciolecia - i nieudana rewolucja w 1905.
      3.Do tego w 1917 - przegrana praktycznie wojna, utrata sporej części kraju oraz masowy głód.
      4.Bolszewicy wysłani przez Niemców z kasą w zaplombowanym wagonie obiecujący ludziom cuda na kiju.

      A teraz czego to mogą spodziewać się Rosjanie w razie poddania się zachodowi ? Powtórki z rządów pijaka Jelcyna i sytuacji jak na Ukrainie ? Większość Rosjan na to zwyczajnie nie pójdzie.A ta cała "Rosyjska opozycja" realnie nie istnieje jako licząca się siła.

    •  
      z.......7

      +3

      pokaż komentarz

      Dziecko,bo chyba dzieckiem jesteś.

      @k87l: Nie jestem. Jestem prawdopodobnie starszy od Ciebie, skoro to ma dla Ciebie znaczenie. Jeżeli potrzebujesz używania ad personam w dyskusji, bo brakuje Ci argumentów, to nie mamy o czym rozmawiać, bo nie potrafisz utrzymać zimnej głowy podczas rozmowy. W myśl tego, co napisałeś, sam zachowujesz się jak dziecko. A mi szkoda tracić słów na takie rozmowy.

      Ale odpowiadając :

      Całe dziesięciolecia wrzenia przedrewolucyjnego,aktów terrorystycznych narodnej woli których kulminacją było zamordowanie cara (nie,nie Mikołaja II,a Aleksandra II)

      Czy w Rosji nie ma terrorystów? Czy sytuacja Czeczenii jest Ci obca?

      masowa agitacji w całej Rosji przez całe lata i nieudana rewolucja w 1905.

      OK - w jaki sposób oceniasz wpływ internetu na to, co ludzie myślą? Kojarzysz pojęcie "rewolucja facebookowa" np. z Egiptu? Czy w XXI wieku nie było obaleń rządu w innych krajach?

      Do tego w 1917 - przegrana wojna, utrata sporej części kraju oraz masowy głód

      Czy Rosja wygrywa wojnę na Ukrainie? Czy nie brakuje akurat teraz żywności w Rosji? Czy rubel się dobrze trzyma w stosunku do dolara, co pozwala na swobodne zakupy dóbr produkowanych globalnie?

      To wszystko pytania retoryczne.

      A teraz czego to mogą spodziewać się Rosjanie w razie poddania się zachodowi ?

      Zmiany rządu i liberalizacji społeczeństwa.

      To tyle, dzięki.

    •  
      N......x via Android

      0

      pokaż komentarz

      @zerozero7: ogolnie standardy zycia w rosji sa przez media zanizane a w polsce zawyzane. Roznice sa ale nie tak duze jak nam sie wydaje, popytaj ludzi ktorzy mieszkali w rosji.

    •  

      pokaż komentarz

      @zerozero7: No i po co się wysilać.
      1.Czeczenia to nie cała Rosja - a tak wogóle to to nie są "prodemokratyczni" terroryści,tylko islamiści
      2.VKontaktie - kontrolowany przez FSB, FB - nadzorowany media nadzorowane, opozycja też.
      3.Gdyby Rosjanie mieli w 1917 taką sytuację jak teraz Romanowowie panowaliby do tej pory.
      4.Czyli dla przeciętnego Rosjanina - przekrętów jak za Jelcyna,braku emerytur totalnego chaosu itd.

    •  

      pokaż komentarz

      @Bialy88: Ja myślę że gdyby Niemcom udało się dotrzeć do pól roponośnych Kaukazu i zabezpieczyć transport surowców tam pozyskanych to już wtedy byłoby Rosjanom i Aliantom bardzo pod górkę, sprawę mogłaby rozstrzygnąć dopiero wspomniana przez Ciebie broń jądrowa. No nic, oby nikt nigdy nie musiał odrabiać tej lekcji ponownie...

    •  

      pokaż komentarz

      @tank_driver: gdyby, gdyby ..... gdyby reptalianie nie zwlekali tak długo z obiecają III Rzeszy pomocą ...

    •  

      pokaż komentarz

      @uhu8: Nie wiem w co ty tam wierzysz ale ja znam co nieco z historii i jedyne co to próbowałem odgadnąć przebieg dziejów jeśli pewne wydarzenia miałyby inny finał...

    •  

      pokaż komentarz

      @tank_driver: ależ jaki to ma sens? Zbyt wiele zmiennych, od twardszych, typu:
      - gdyby jesienią 39 francuzi zeszli z leżaków i ruszyli z atakiem
      - gdyby zamach na Hitlera się udał
      aż po miększe, wymierzone w "efekt motyla":
      - gdyby Stalina nie wywalono z seminarium lub gdyby jego pierwsza żona nie zmarła na tyfus

    •  

      pokaż komentarz

      @uhu8: To są abstrakcje, ja mówiłem o polach roponośnych do których Niemcom zabrakło niewiele a których bardzo mocno potrzebowali jako państwo toczące wojnę. Nie zajmuję się detalami tylko machiną wojenną jako całością.

    •  
      P............a

      +1

      pokaż komentarz

      @tank_driver: Tylko jak zwykle kasy nie ma, i to by było na tyle co do tych nowości.

    •  
      y......s via iOS

      +1

      pokaż komentarz

      @tank_driver: tak tylko w ramach ciekawostki - Niemcom jeszcze wtedy ropy jeszcze tak bardzo nie brakowało, ze strategicznego punktu widzenia ważniejsze było trwałe przerwanie linii Wołgi (Stalingrad!!!) bo to tamtędy szło 70% LL. Tylko... Czy udałoby się to zrobić na długie miesiące? Na frontach IIWŚ ważniejsze od świeżej dywizji na froncie były pociągi z zaopatrzeniem na jego zapleczu. Tymczasem udany Wariant Niebieski wydłużał linię frontu o kolejny 1000 km, którego i tak nie było kim obsadzić a linie zaopatrzenie praktycznie nie istniały, większość logistyki opierała się o transport kołowy i ciąg konny na przestrzeni setek kilometrów stepu. Cały front południowy zamienił się w domek z kart. Tak więc szansa była raczej matematyczna niż realna. Realna była rok wcześniej, III Rzesza przegrała wojnę na wschodzie w grudniu 1941 roku. Potem było kilka szans aby ją przedłużyć, może o rok, może nieco dłużej ale to wszystko.

      A pola roponośne Abchazji były po środku niczego, bez infrastruktury do jej przetwarzania, bez możliwości transportu na zachód. To dopiero musiałoby powstać. Zanim Niemcy zatankowaliby pierwszy zbiornik benzyną z tych pól, to już dawno by je utracili.

    •  

      pokaż komentarz

      @alpag: nie za rządów Obamy... ale to kwestia czasu ! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @tank_driver: ależ jakie abstrakcje?
      Niemcom do roponośnego Kaukazu nieco zabrakło; a Hitler podczas zamachu miał dużo szczęścia.

  •  

    pokaż komentarz

    k?#$a mać. Mam bilety do Kijowa na czerwiec.

  •  

    pokaż komentarz

    Rosja - napadniemy was, ale tak powoli, by nikt nie zauważył. A jak zaczniecie krzyczeć lub bronić to ukatrupimy jak psa. To co, że brakuje żywności, Korea północna też niema, a rządzący nie wyglądają na głodnych.