1. Dlaczego nie w warsztacie tylko na ziemi na kolanie?
2. Dlaczego jako negatywu używa drewnianego kołka,a nie stalowego? Widać, niedokładność odlewu.
@john:
@ 1. W warsztacie jest posadzka nieodporna na wysokie temperatury i są składowane duże ilości różnych smarów itp, a to miejsce gdzie odbywało się warzenie stopu cynku jest tuż przed bramą wjazdową na stanowisko lokomotywowni.
@ 2. Po pierwsze łatwiejsza obróbka (toczenie na odpowiednią średnicę), po drugie drewno jest tańsze, po trzecie po nagrzaniu się stalowego trzpienia skręconego tak jak ten kołek razem z korpusem panewki stop mógłby trwale połączyć się także z nim i wtedy raczej trudno było by go wybić.
P.S.
To nie ja jestem na filmie, ale znam tego człowieka i co jakiś czas mam okazję z nim pracować na wąskich torach.
@edek_z_fabryki, @john: : Przede wszystkim niedokładność odlewu nie ma żadnego znaczenia ponieważ panewka będzie skrobana by dopasować ją do czopa wału a utoczyć klocek drewniany jest taniej i szybciej.
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
Polityka plików cookies
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
+24
pokaż komentarz
A tak z ciekawości, do czego to służy?
+44
pokaż komentarz
@koniu23: Panewka to rodzaj łożyska, dokładniej łożysko ślizgowe.
+23
pokaż komentarz
@lukaszts: dzięki, a pajac co minusował nich bierze z Ciebie przykład( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@lukaszts: dodam tylko, że smar odgrywa w nim rolę zmniejszającą tarcie.
0
pokaż komentarz
@zielony_ludek: Owszem, przeważnie mają zewnętrzne źródło smarowania. Zdarzają się czasem jednak pracujące "na sucho" zazwyczaj z teflonu.
-2
pokaż komentarz
@lukaszts: tak, jednak ta smarowania potrzebuje. Bez tego by się zatarła.
+47
pokaż komentarz
Tak w sumie nie wiem czy wykop za ciekawy materiał, czy zakop za gimbo teksty :I
+6
pokaż komentarz
@MiernaBabcia: am niam niam dobra zupka
+4
pokaż komentarz
1. Dlaczego nie w warsztacie tylko na ziemi na kolanie?
2. Dlaczego jako negatywu używa drewnianego kołka,a nie stalowego? Widać, niedokładność odlewu.
+33
pokaż komentarz
@john:
@ 1. W warsztacie jest posadzka nieodporna na wysokie temperatury i są składowane duże ilości różnych smarów itp, a to miejsce gdzie odbywało się warzenie stopu cynku jest tuż przed bramą wjazdową na stanowisko lokomotywowni.
@ 2. Po pierwsze łatwiejsza obróbka (toczenie na odpowiednią średnicę), po drugie drewno jest tańsze, po trzecie po nagrzaniu się stalowego trzpienia skręconego tak jak ten kołek razem z korpusem panewki stop mógłby trwale połączyć się także z nim i wtedy raczej trudno było by go wybić.
P.S.
To nie ja jestem na filmie, ale znam tego człowieka i co jakiś czas mam okazję z nim pracować na wąskich torach.
+3
pokaż komentarz
@edek_z_fabryki, @john: : Przede wszystkim niedokładność odlewu nie ma żadnego znaczenia ponieważ panewka będzie skrobana by dopasować ją do czopa wału a utoczyć klocek drewniany jest taniej i szybciej.
+3
pokaż komentarz
@john: prze, cinki.
+20
pokaż komentarz
Właśnie nauczyłem się jak niec$$?#wo odlewać panewki do lokomotywy...
pokaż spoiler
I zastanawiam się czy kiedykolwiek mi się to w życiu przyda:)
+8
pokaż komentarz
@tank_driver: ja już sobie wpisałem do CV
+12
pokaż komentarz
Tylko trzeba wyłączyć dzwięk.
+9
pokaż komentarz
@dzikiknur: widzę, że nie tylko mnie wkurzało te gimbusiarskie p%#@?#?enie