•  

      pokaż komentarz

      @karolburza: Na chwilę obecną ze względu na stan torowisk średnia prędkość to ok. 120 km/h. Na niektórych odcinkach CMK osiąga do 200 km/h, a jego maksymalna prędkość eksploatacyjna to 250 km/h.

    •  

      pokaż komentarz

      @karolburza: 9,7% tras Pendolino jest przystosowanych do prędkości 161-200 km/h, 62% do prędkości 121-160 km/h. Za 5 lat ma to być odpowiednio: 44% i 20% (tak, to nie pomyłka - znaczny przyrost w zakresie największych prędkości, kosztem tych średnich). Pozostałe 36% to głównie prędkości 100-120 km/h. Handlowa na CMK powinna skoczyć do ~150 km/h (obecnie 121 km/h), na trasie do Trójmiasta do ~130 km/h (obecnie 110 km/h). Lepsze prędkości handlowe tylko po wybudowaniu Y (Vmax 300-320 km/h, Vhandl ~180 km/h). Zdarzają się oczywiście już teraz przejazdy na poziomie 2 godzin i 5 minut z Warszawy Zachodniej do Krakowa (Vśr = 138 km/h), ale żeby czas ok. 2 h był w rozkładzie, to trzeba "dokończyć" całą CMK (gotowa jest mniej więcej połowa).

      PS Jak chcesz dokładniejszych danych, to postaram się zrobić %tras z podziałką co 10 km/h.

    •  

      pokaż komentarz

      @jacekKobr: Jak masz takie umiejętności graficzne, aby te % prędkości przedstawić jakąś grafiką, to bardzo proszę :) z chęcią bym udostępnił na moim fanpage jak będzie fajne.

    •  

      pokaż komentarz

      @kakaowymistrz: Nie wiem czy zdążę przed banem. Jakiś dzielny wykopowicz ( @h86Ilk ) uznał, że jestem trollem opłacanym przez PO i zdaje się, że mogę mieć z tego powodu nieprzyjemności ( ͡° ͜ʖ ͡°) A mówiąc poważnie - zdolności graficznych nie posiadam za specjalnych. Jedyne co sensownego przychodzi mi do głowy, to wykres kolumnowy.