Zarobki i wnioski po wydaniu pierwszej gry mobilnej na android/iOS
Zebrałem w całość parę rzeczy związanych z wydaniem mojej gry mobilnej Note Fighter. Zarobki z wersji płatnej/darmowej (z reklam) oraz trochę o piractwie na androida.
JavaDevMatt z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 271
Komentarze (271)
najstarsze
@DawidWarsaw: A co jeszcze można robić "w grę". Można wsadzać np.: fiuta w grę ale nie wiem dla czego ktoś miałby to robić
Mały protip: po pobraniu wersji darmowej z reklamami wystarczy wyłączyć internet -> mamy identyczną wersję jak wersja płatna.
Wersję płatną traktuję jako małe podziękowanie dla twórcy i widać mimo wszystko ludzie płacą. Tzn. głównie USA płaci. :D
1) Jeśli grę robisz też z myślą o konsolach i PCtach to możesz spróbować wydawać płatną wersje mobilną. Jak nie, to celuj tylko w wersję darmową (IAP* + reklamy). Dzielenie na dwie wersje (darmowa i płatna) raczej nie ma sensu.
2) Darmowa mobilna gra z reklamami ma większy sens, bo gracze i tak spiracą i dzięki temu będziesz miał większy zasięg. Poza tym np. w Chinach nie
W kolejnej grze zrobię lepiej! ;)
2. Czy testowałeś grę na prawdziwych targetach czy na emulatorach? Jeśli na prawdziwych to koszta zakupu ze 2 urządzeń do testowania jest też trochę wysoki.
testowałem grę na moim galaxy s1 plus, tablecie nexus 7 oraz iphone 5s. + trochę na emulator by sprawdzic jak radzi sobie z rozciąganiem ekranu