•  

    pokaż komentarz

    Machnąłbym na to ręką...
    Każdy czasem coś odjebie, trzeba być czujnym, bo nie wiadomo, kiedy będzie się świadkiem, a kiedy bohaterem akcji, a reputację filmikiem i na stronie z rejestracjami łatwo zepsuć.
    Strąbić delikwenta przez 10 sekund, puknąć w czoło stojąc obok na światłach i jechać dalej przed siebie.

  •  

    pokaż komentarz

    Teraz będą wrzucać filmiki z każdego gwałtowniejszego hamowania?

  •  

    pokaż komentarz

    przecież nagrywający jechał wewnętrznym pasem na rondzie, a bmw wjechało na wolny zewnętrzny pas? to nagrywający próbował wymusić pierwszeństwo podczas zmiany pasa i jeszcze się ciepie.. zobaczcie dokładnie

    •  

      pokaż komentarz

      @blackmesa: Ale był obowiązany do ustąpienia pierwszeństwa pojazdom już znajdującym się na rondzie? A idąc dalej to na filmie widać, że czarne auto znalazło się wcześniej na rondzie od białego ale widząc idiotę się zatrzymało. Bo równie dobrze według twojej logiki, możesz wjechać na rondo na pełnym gazie i dogonić kogoś kto wjechał wcześniej i mu sprzedać boka?

    •  

      pokaż komentarz

      @raffciou: niestety pretensje do tego, kto tak zaprojektował te rondo, tu akurat dwa wjazdy znajdują się bezpośrednio obok siebie. zadaniem ronda jest spowalniać ruch, niestety część jest tak zbudowana że można na nie wjechać pełną p#%$ą

    •  

      pokaż komentarz

      @blackmesa: Projekt tego ronda nie jest istotnie za fortunny. Ale gość w bejcy olał znak P-15 przez co znalazł się bezpośrednio przed jadącym autem.

    •  

      pokaż komentarz

      @raffciou: ciężko stwierdzić co tu jest normalne, tzn gdyby bmw zderzyło się z nagrywającym ciężko by mi było ocenić czyja wina i chyba opotowałbyłm za opcją 50/50. z jednej strony kierowca bmw nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się już na rondzie, z drugiej strony kierowca nagrywający nie zachował ostrożności zmieniając pas na prawy (na który w przypadku jednoczesnej chęci wjazdu, pierwszeństwo ma pojazd włączający się z prawej..)

      na pewno jest to bardzo powszechne (mówię o zachowaniu bmw) i będąc na miejscu nagrywającego zdjąłbym lekko nogę z gazu, nawet nie musiał hamować, widać że kierowca bmw włącza się do ruchu 'dynamicznie'

      bo chyba o to w rondach włąśnie chodzi, aby ruch odbywał się płynnie, dynamicznie?

    •  

      pokaż komentarz

      rdzo powszechne (mówię o zachowaniu bmw) i będąc na miejscu nagrywającego zdjąłbym lekko nogę z gazu, nawet nie musiał hamować, widać że kierowca bmw włącza się do ruchu 'dynamicznie'

      " włącza się do ruchu 'dynamicznie' " - jak dla mnie niech się włącza jak dynamicznie mu się podoba byle to robił bezpiecznie a nie pod jadące auta.

    •  

      pokaż komentarz

      ...z drugiej strony kierowca nagrywający nie zachował ostrożności zmieniając pas na prawy (na który w przypadku jednoczesnej chęci wjazdu, pierwszeństwo ma pojazd włączający się z prawej..)

      @blackmesa: Przy zmianie pasa z prawego na środkowy i z lewego na środkowy, to oczywiście racja - pierwszeństwo ma ten z prawego pasa, ale tutaj to raczej nie ma zastosowania. W życiu bym się nie pchał na rondo, na którym duży mobil zmienia pas z lewego na prawy by zjechać... Nawet pod mały samochód bym się nie pchał.

    •  

      pokaż komentarz

      @xnb: zauważ, że znak rondo to znak informacyjny i każde można wyprostować do serii zwykłych skrzyżowań. może kierowca BMW nie widział ani nie zakładał chęci zmiany pasa przez nagrywajacego?

      Nie powinno się zmieniać pasów na środku skrzyżowania, a na rondzie dwupasmowym staram się to robić pomiędzy wjazdami a nie na nich

    •  

      pokaż komentarz

      @blackmesa:

      zadaniem ronda jest zmniejszenie prędkości ruchu, że co k%#@a? rondo to zabieg który upłynnia ruch przy założeniu że jest odpowiednia ilość miejsca na rondo i że każda nitka ma w przybliżeniu podobne obłożenie ruchem.

    •  

      pokaż komentarz

      @blackmesa: Zauważ oznaczenie poziome jakie jest przed tym BMW i weź pod uwagę że dużym samochodem nie zmienisz pasa tak sprawnie jak małym. Poza tym na tym rondzie, to gdzie wg Ciebie ten kierowca miał zmienić pas przed zjazdem? Przecież nie będzie wyjeżdżał z wewnętrznego pasa. To rondo ma delikatnie mówiąc "oryginalną" konstrukcję. Szkoda, że nie słychać "przerywacza" kierunkowskazów, to by tu wiele mogło wnieść.

    •  

      pokaż komentarz

      @larvaexotech: pomyśl, potem k#@#uj. płynność nie równa się prędkość. Przez skrzyżowanie ze światłami możesz np przejechać 80kmh na zielonym, ale i stać 1min na czerwonym. Przez rondo przyjeżdżasz około. 20kmh, ale płynnie i często w ogóle się nie zatrzymując.

    •  

      pokaż komentarz

      zadaniem ronda jest spowalniać ruch

      @blackmesa: odniosłem się do tej częsci komentarza. zadaniem ronda nie jest spowalnianie ruchu, do tego masz wysepki, pagórki, progi zwalniające, fotoradary. rondo ma na celu upłynnienie ruchu, co napisałeś w późniejszym komentarzu i jest to prawda, ale że rondo jest zabiegiem mającym na celu spowolnić ruch to jest bzdura na kółkach - dobre rondo (tak jak pisałem przy założeniu że nitki są równomiernie oblegane) ma na celu zwiększyć przepustowość skrzyżowania. jeśli jest to droga typu krzyżyk gdzie jedna linia jest cholernie oblegana a druga rzadko to o wiele lepsze są światła priorytetowe, natomiast jeśli każda odnoga ma podobne natężenie to nie ma nic lepszego niż rondo.

    •  

      pokaż komentarz

      Popatrzcie dokładnie na zachowanie kierowcy BMW widać na filmie dobrze, że nawet nie raczył w żadnym momencie spojrzeć czy jego manewr nie spowoduje zagrożenia. Jak u konia, klapki i tylko to co na wprost.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale był obowiązany do ustąpienia pierwszeństwa pojazdom już znajdującym się na rondzie?

      @raffciou: Na wszystkich pasach czy na tym którego jego manewr dotyczy?

    •  

      pokaż komentarz

      @raffciou:
      @blackmesa: z tego co kiedyś czytałem, to faktycznie tak jest, że powinno się ustąpić tym którzy są na rondzie, przed wjazdem na niego

    •  

      pokaż komentarz

      @blackmesa: Kolego jak dwa auta ładują się na jeden pas to pierwszeństwo ma ten z prawej, jak piszesz. Jednak jak ktoś wjeżdża na rondo i ma znak ustąp pierwszeństwa to musi ustąpić wszystkim na rondzie i nie ma ta zasada już zastosowania. Ponadto kierowca BMW wjechał na pas nagrywającego.

    •  

      pokaż komentarz

      zadaniem ronda nie jest spowalnianie ruchu

      @larvaexotech: chodziło mi o to, że ruch na skrzyżowaniu typu rondo odbywa się z relatywnie niskimi prędkościami (a przynajmniej powinien), nie chodziło mi o przepustowość, którą rondo ma dużo.

    •  

      pokaż komentarz

      @Maciejos00: @Jacolex: @raffciou: @xnb: może to trochę rozjaśni sytuację i pokaże udupność tego ronda. czerwony bmw, żółty nagrywający.

      źródło: 2015-07-09 07_53_43-poznań lidl Mapy Google.png

    •  

      pokaż komentarz

      @Maciejos00: @Jacolex: @raffciou: @xnb: @blackmesa: znam to rondo, bo mieszkam blisko i przejeżdżam tam codziennie. Dlatego znam ten problem i sam szukałem odpowiedzi na to pytanie. Moim zdaniem właśnie jest tak, że znaki ustąp pierwszeństwa są tu kluczowe. Oznaczają one, że trzeba ustąpić tym na rondzie i nie ma tu znaczenia, jakim pasem oni jadą. Tak jest i najbezpieczniej i zgodne z kodeksem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jacolex: http://prawo.money.pl/kodeks/drogowy/dzial-ii-ruch-drogowy/rozdzial-3-ruch-pojazdow/art-22

      4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    •  

      pokaż komentarz

      @blackmesa: cytujesz przepis odnoszący się do zmiany pasa ruchu na jezdni, a nie o wjeździe na skrzyżowanie

    •  

      pokaż komentarz

      @Jacolex: wjazd na skrzyżowanie to również zmiana pasa ruchu. (no chyba, że jedziesz prosto nadal swoim pasem)

    •  

      pokaż komentarz

      @blackmesa: Nie masz racji. Znak ustąp pierwszeństwa nakazuje ustąpić wszystkim na drodze z pierwszeństwem, wszystkim, nawet tym którzy poruszają się po niej w sposób nie zgodny z przepisami. Zresztą w 4 sekundzie widać jak prawą częścią BMW jest na pasie nagrywającego, ponieważ przekracza poziomy znak oznaczający pas.

    •  

      pokaż komentarz

      @blackmesa: Nie ma nic do rzeczy z którego nagrywający chciał opuścić rondo. W tej sytuacji oczywiście.

    •  

      pokaż komentarz

      @blackmesa: mi się wydaje, że tutaj chodzi o to, że jak wjadę już na rondo, to ten na lewym pasie nie może zjechać na prawy. I tutaj zgoda - ci co tak jeżdżą, tak jak ten na filmiku, również robią źle. No ale teraz jest zagwozdka, bo z jednej strony mamy znak ustąp pierwszeństwa, a z drugiej strony wjeżdżam sobie na pas prawy, a gość na lewym przecina pasy i trąbi

    •  

      pokaż komentarz

      @blackmesa: tutaj znalazłem ciekawą interpretację
      http://www.word.siedlce.pl/artykuly/dantejskie-sceny-na-siedleckich-rondach,2,2,971,739,971
      Natomiast sedno nieporozumień polega na tym, że kierowcy oczekujący na ulicy podporządkowanej, widząc wolny (zewnętrzny) pas ruchu wjeżdżają nań, stając się automatycznie uczestnikami ruchu na zewnętrznym pasie ronda. Kolizje zdarzają się na wyjeździe. Ten, który jechał na skróty pasem wewnętrznym ( i nie zmienił pasa wcześniej przed zjazdem na zewnętrzny) uważa, że on ma pierwszeństwo, bo był na rondzie, a pojazd wjeżdżający na rondo musi mu ustąpić. Tak owszem by było, gdyby na wysokości ostatniego zjazdu włączył prawy kierunkowskaz, sygnalizujący zamiar zmiany pasa ruchu. Wtedy wjeżdżający na rondo nie ma prawa na nie wjechać. Ale jeśli kierowca pomyka pasem wewnętrznym, nic nie sygnalizuje, to mając wolny pas zewnętrzny, można wjechać na rondo. Wtedy sytuacja zmienia się diametralnie. Ten z pasa wewnętrznego musi mu ustąpić pierwszeństwa, bo pas z którego musi zjechać z ronda jest zajęty. Ot i cała filozofia z tymi rondami, ale tylko w teorii.
      W praktyce zdarzają się sytuacje dwuznaczne i nie do końca możliwe do rozstrzygnięcia w razie kolizji ; Odcinki między wlotami na rondo są czasem bardzo krótkie. Decyzję o włączeniu prawego kierunkowskazu, informującego o zamiarze zmiany pasa ruchu, kierujący muszą zasygnalizować w odpowiednim bardzo krótkim czasie i miejscu. Za wcześnie włączony prawy kierunkowskaz będzie świadczył o zamiarze opuszczenia ronda na najbliższym zjeździe i to dezinformuje innych, którzy mogą wtedy podjąć próbę wjazdu na rondo.
      Kierunkowskaz na pasie wewnętrznym włączony za późno, upoważnia oczekujących przed rondem, do wjazdu na wolny pas zewnętrzny. To właśnie najczęściej powoduje nieporozumienia i kolizje


      Kluczem jest zasygnalizowanie kierunkowskazem. Nigdy wcześniej się nie spotkałem z taką interpretacją, ale moim zdaniem ma to sens

    •  

      pokaż komentarz

      @Jacolex: moje zdanie jest takie, że jeśli dwie osoby chcą jednocześnie wjechać na pas, to pierwszeństwo zawsze ma ten z prawej. obojętne czy wjeżdża z pasa równoległego, czy z drogi podporządkowanej. tak samo masz na drodze dwupasmowej, jeśli włącza się do niej samochód z podporządkowanej, główną jedzie samochód lewym pasem, a ten włączający zajmie prawy pas.

    •  

      pokaż komentarz

      @blackmesa: zgadzam się z tym kierunkowskazem. oraz z jeszcze jednym zdaniem z tego artykułu: "W razie sytuacji dwuznacznych lepiej poczekać i przepuścić, niż „klepać" samochód mając rację.". oraz z tym, że dwa zjazdy/wjazdy na tym rondzie są zdecydowanie za blisko siebie.

    •  

      pokaż komentarz

      a tak jeszcze abstrachując, najbardziej przesrane ma czarne audi, które nie dość, że musi obserwować oba pasy dwupasmowego ronda, to jeszcze ten wjazd z którego wjeżdza BMW czy czasem tak jak one nikt z tamtąd nagle nie pojawi się na zewnętrznym pasie ronda...

    •  

      pokaż komentarz

      moje zdanie jest takie, że jeśli dwie osoby chcą jednocześnie wjechać na pas, to pierwszeństwo zawsze ma ten z prawej. obojętne czy wjeżdża z pasa równoległego, czy z drogi podporządkowanej

      @blackmesa: No właśnie nie obojętnie, na jezdni trzypasmowej ok, ale nie jak masz dwa pasy i skrzyżowanie, no chyba że jest to skrzyżowanie równorzędne (ale wówczas nie jest to droga podporządkowana, bo to by się wykluczało). Idąc tym tokiem rozumowania, dojdziemy do etapu, gdzie włączanie się do ruchu z prawej strony uznamy za uprzywilejowane, a to się skończy wielkim dzwonem! ;)

  •  

    pokaż komentarz

    1. Nagrywający to jest gość, który był ostatnio bohaterem wypoków bo zgasił płonącego diesla różowemu paskowi.
    2. Na tym filmiku nie chodzi tylko o wymuszenie, ale też reakcję kierowcy srebrnego rydwanu z Bawarii - celowo hamował i spowalniał bo poczuł się urażony.

  •  

    pokaż komentarz

    Wo willst du hin, so ganz allein treibst du davon
    Wer hält deine Hand wenn es dich nach unten zieht

    + za Rammsteina :P