•  

    pokaż komentarz

    Ale co ma zima do kalkulatora opon? Zimą na zimowych, latem na letnich. Ew na całorocznych. Rozmiar się nie zmienia.

    •  

      pokaż komentarz

      @alex512: Wykopałem bo za kilka tygodni przyjdzie czas na wymianę opon akurat na zimowe więc to chyba najlepszy czas na takie wykopalisko. Pewnie nie jednemu się przyda, a jak uda się przy okazji pare groszy przyoszczędzić to jego.

    •  
      a.....j

      +2

      pokaż komentarz

      Rozmiar się nie zmienia.

      @alex512: Możesz mieć różne rozmiary zimowych i letnich. Nie polecam natomiast zakładać jednocześnie opon o rożnych rozmiarach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @andryij: Wiem że mogę, i ten odwieczny spór. Ja mam na lato 195 na feldze 15 i 165 czy 175 na zimę na feldze 14.
      Tyle że statystyczny janusz patrzy na numery na oponie i kupuje takie same w markecie na promocji.
      Nie rozważa kwestii wpływu wysokości profilu na komfort jazdy i prowadzenie. Nie zastanawia się czy obniżyć ciśnienie zimą jak jest breja. Nie wie nic na temat ET, i tak dalej.

    •  
      a...........t

      +2

      pokaż komentarz

      @alex512: Obniżenie ciśnienia może pomóc tylko w przypadku próby wyjechania ze śniegu i to raczej suchego, normalna jazda z obniżnym ciśnieniem szybko zniszczy opony, ba producenci wręcz zalecają podwyższenie ciśnienia w oponach zimowych (pompujemy w warsztacie, temparutra w kole z racji sprężania będzie ze 20*C, potem wyjeżdżamy i mamy -10, ciśnienie spada poniżej normy)

    •  
      a...........t

      +2

      pokaż komentarz

      @adnim: Artykół z dupy, nic z zimą wspólnego nie ma a nawet niepotrzebne zamieszanie wprowadza. Większym problemem niż rozmiar zimówek jest indeks prędkości i tu jest spora nieścisłość. Artykuł zabrania montowania opon z indeksem prędkości niższym niż ten z homologacji. I tu pojawiają się absurdy, bo auta potrafiące rozpędzić się do 170km/h wg danych technicznych potrafią dostać opony z indeksem V dla tych co niewiedzą do 240km/h (bo burdel na linii produkcyjnej i kolejna homologacja są droższe niż szybsze opony)
      Z tego co mi wiadomo to europosłowie pochylili się nad sprawą i dopuścili montowanie opon zimowych z niższym indeksem prędkości, pod warunkiem umieszczenia informacji w miejscu widocznym dla kierowcy.

    •  

      pokaż komentarz

      Wykopałem bo za kilka tygodni przyjdzie czas...

      @adnim: Wykopałeś, bo wrzuciłeś. Nie oszukujmy się.

  •  

    pokaż komentarz

    Co w zasadzie liczy ten kalkulator? Bo wychodzą niezłe bzdury.

    Dla mojej opony 205/60/15 podaje zamiennik np. 155/80/15
    Tylko że 205 standardowo daje się na felgę o szerokości 7", a spokojnie może być montowana na szerszej.
    Dla 155 maksymalna felga to 5", może 5,5"
    Czyli gdzie ta oszczędność, jeśli po zakupie oponek (węższych o 5cm) klient dowie się, że musi do nich kupić nowe felgi.
    Nie mówiąc już nawet o np. dwutonowym samochodzie na oponkach 155...

    A jeśli chodzi o przekłamywanie licznika, to w większości samochodów liczniki mają zapas, więc to wcale nie jest to taki poważny problem. W moim poprzednim aucie było to ok 10% (!) wskazania licznika, czyli przy 100km na liczniku, jechałem 90 km/h.

  •  

    pokaż komentarz

    zrezygnowałem z rozmiaru jaki miałem firmowo i jestem zadowolony. samochod lepiej wygląda z opony faktycznie byłyo nieco tańsze.