Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+391
pokaż komentarz
"To Twoja wina czy nasza ?"
xD
+366
pokaż komentarz
@rex1313: razem się dobrali, prędkości nie miał, z 50 metrów widział że mu wyjechała, a ten zamiast się spokojnie zatrzymać, to zachował się gorzej niż baba na drodze...
+51
pokaż komentarz
@mar111cin: ale ma za darmo klepanie starego zderzaka ;)
+193
pokaż komentarz
@Tylko_nocny: To zajebiscie bo nawet male iderzenie moze uszkodzic kregi szyjne. Mam szwagra ktory tez wychodzi z takiego zalozenia. Gdy ktos za nim jedzie to nawet przychamuje zeby "typ przyjebal" . Polska glupia mentalnosc...i co ci z tego wyklepanego zderzaka kretynie??
+6
pokaż komentarz
@wisdom_generator: biedni kaskaderzy
-65
pokaż komentarz
@rex1313: @mar111cin: @Tylko_nocny: Zaczynam się bać, że jestem debilem. A nawet podwójnie, bo mam prawo jazdy. Proszę, wyjaśnijcie mi coś. Na pierwszym klipie gostek wyjeżdża z drogi podporządkowanej - jest znak. I, co prawda, samochód, w który uderza wyjeżdża z nawrotki ale w momencie kolizji jest już na swoim pasie na drodze z pierszeństwem. Dziewczyna gościa pyta, a on "ich wina". Jak dla mnie jego wina.
pokaż spoiler
czy jednak debil? :)
+45
pokaż komentarz
@karbonowymuflon: Zauważ, że miał zielone światło. Gdyby sygnalizacja świetlna była wyłączona to inna sprawa.
+102
pokaż komentarz
@karbonowymuflon: Sygnalizacja jest ważniejsza niż znaki.
źródło: Beztytułu.png
+58
pokaż komentarz
@januszmirek92: hhaha, dzięki :) jednak debil ze mnie. Na usprawiedliwienie jestem w drugiej połowie sześciopaka :)
+52
pokaż komentarz
@karbonowymuflon: Uzyskujesz rozgrzeszenie ;)
-82
pokaż komentarz
@karbonowymuflon:
Tak zgadłeś jesteś debilem z prawem jazdy.
Bo na kursie powinni nauczyć, jaka jest hierarchia ważności na drodze:
1. Najważniejsze są sygnały i polecenia dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli,
2. Sygnały świetlne,
3. Znaki drogowe,
4. Normy zawarte w przepisach kodeksu drogowego, np. reguła prawej reki.
Tam jest sygnalizacja świetlna. Nagrywający jedzie prosto, więc ma pierwszeństwo przed skręcającym, który przecina jego pas ruchu.
Oddaj prawo jazdy.
+12
pokaż komentarz
ale ma za darmo klepanie starego zderzaka ;)
@Tylko_nocny: jakie za darmo?
Spisywanie oświadczeń, umawianie się z rzeczoznawcą, tłuczenie się z ubezpieczycielem o wypłatę godnego odszkodowania, potem co najmniej kilka dni bez samochodu (wiem - można walczyć o zastępczy, ale musisz mieć luźne ~2k zł na kaucję). Straty czasu większe niż to wszystko warte, nie mówiąc o nerwach i utracie wartości samochodu.
+14
pokaż komentarz
@rex1313: Ja bym odpowiedział "twoja" i byłby foch :D
+8
pokaż komentarz
@leon-san: "Tak zgadłeś jesteś debilem z prawem jazdy."
Albo Einsteinem, któremu po 4 piwach chce się odpisywać na takie komentarze
-3
pokaż komentarz
@kone: moze po prostu jechali na zakupy dla różowego i jak by była ich to by były nici z zakupów #logikarozowychpaskow co tam zdrowie zakupy ważniejsze
+1
pokaż komentarz
@sosna119: ja nie musialem dawac kaucji.
a gdybys sam chcial kupowqc nowa maske/zderzak to i tak czeka cie to samo...
-3
pokaż komentarz
@karbonowymuflon: a ch%? kogo boli czy i ile tam wypiłeś, pijesz to nie komentuj, albo się potem głupio nie tłumacz
+7
pokaż komentarz
@karbonowymuflon: @januszmirek92: @vesterr: @leon-san: Owszem, było zielone, ale nagrywający wjechał na skrzyżowanie, z którego nie zjechał jeszcze inny samochód. Nie wiem, czy nie podpada to pod art. 27 ust. 4 pkt 1. PoRD. No i z pewnością nie zachował ostrożności. Jeśli policja widziała ten filmik to nie wiem, czy nagrywający nie będzie winny kolizji (a ten drugi dostanie mandat za wjazd na czerwonym lub coś podobnego).
0
pokaż komentarz
@rex1313: haha czemu też tylko na to zwróciłem uwagę? :D
+6
pokaż komentarz
@leon-san: Najważniejsze to jest k??%a unikanie kolizji! Kolizję spowodował koleś, który nagrywał. Nie jest istotne, że miał zielone światło. Zielone światło daje bezwględne pierwszeństwo, ale nie daje prawa do uderzenia w kogoś w sytuacji, gdy jest dość czasu na bezpieczną reakcję.
+1
pokaż komentarz
@sosna119: ale p!#@!?!isz z tym zastepczym autem. Nalezy Ci sie jak psu micha, masz auto uszkodzone i dostajesz od strzala zastepcze na koszt OC sprawcy bez zadnych kaucji. Nie siej herezji na wykopie. Straty czasu wieksze niz to warte ? Akurat mam druga kolizje w tym roku i koszt naprawy rzedu 1500-2000zl a wyplata prawie 5000 + auto zastepcze na prawie 30 dni. Poprostu trzeba umiec nie dac sie wyj!!@c ubezpieczalniom a nie siedziec i plakac jaki to swiat zły.
0
pokaż komentarz
koszt naprawy rzedu 1500-2000zl a wyplata prawie 5000
@endryoou: i naprawione tak, że samochód jest identyczny jak przed kolizją? Bo większość ludzi wymienia to co się potłukło, za poduszki wkłada zaślepki, resztę klepie, szpachluje, maluje u Heńka w garażu i cieszy się, że tyle z OC dostali. Ale jak przychodzi do sprzedaży to wciskają kit, że auto nie bite, albo się dziwią, że ludzie kręcą nosem na malowane elementy i nie chcą przepłacać za walone auto.
0
pokaż komentarz
@sosna119: Tak, samochod doprowadzony do stanu poprzedniego. Poduszki nie kombinowane bo nie strzelily. Wymieniony zderzak i blotnik przedni. Maska pomalowana, nie byla uszkodzona. Pas przedni tez nie ucierpial. Kupione czesci uzywane ale oryginalne. Malowane u lakiernika - znajomego ale nie Henia w szopie. Grunt to nie dac sie walic na kosztorysie. Maja Ci zaplacic za to co bylo w aucie, jesli byly oryginaly to za nie masz dostac, a to co kupisz to juz Twoja sprawa.
Jakby to mialo byc zrobione na odwal sie to moznaby pospawac zderzak, wyklepac blotnik i nawalic kitu a na to lakier i do żyda. Ale auto dobre i bedzie sluzyc a przynajmniej grosz wpadl.
+1
pokaż komentarz
Na usprawiedliwienie jestem w drugiej połowie sześciopaka :)
@karbonowymuflon: Już wiesz dla czego nie jeździmy po alkoholu! ( ͡º ͜ʖ͡º)
+2
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@karbonowymuflon: tu z innej perspektywy
źródło: embed.jpg
+4
pokaż komentarz
@miken1200: wreszcie ktoś zauważył podstawowe prawo: nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie dopóki są na nim inne pojazdy.
@karbonowymuflon: @vesterr: @leon-san: oddawajcie prawa jazdy.
+1
pokaż komentarz
Od kilku lat przepisy są jakieś,
@Melodykop: Nie przepisy, ale wyroki sądów, tzn. uzasadnienia. Tylko że w Polsce nie ma prawa precedensowego i każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie. Po tym filmiku wątpię, by jakikolwiek sąd oparł się na stwierdzeniu "kierujący ma prawo oczekiwać od innych przepisowej jazdy".
+1
pokaż komentarz
@simperium: A ja dalej się upieram, że winny kolizji jest koleś na skrzyżowaniu. Przy skręcie w lewo masz obowiązek przepuścić jadących prosto.
nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie dopóki są na nim inne pojazdy.
A o wymuszeniu pierwszeństwa kiedyś słyszałeś?
0
pokaż komentarz
@mar111cin: 80% aut na naszych drogach to chrupki <2000 pln :( #polskabieda
+266
pokaż komentarz
Pierwsze zdarzenie i już wielkie ja pi****! OK - rozumiem, że gość miał pierwszeństwo, no ale jakby ruszył komórkami i przyhamował to nic by się nie stało, ale nie! On miał pierwszeństwo! No ja pierdzielę... Jełop.
+132
pokaż komentarz
@lordgargu: Może musiał zderzak albo maske robić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+28
pokaż komentarz
@lordgargu: musiał się zagapić, chyba nie ma innej opcji. Chyba że faktycznie zderzak do roboty był
+7
pokaż komentarz
@MercedesBenizPolska: oczywiście, że do roboty, nawet jeszcze specjalnie skręcił, bo się bał że tamten ucieknie...
+10
pokaż komentarz
musiał się zagapić, chyba nie ma innej opcji
@MercedesBenizPolska: No raczej bez sensu, bo nie jechał prosto a "skręcał" żeby wjechać w swój zjazd. Dodatkowo słychać, że przyspiesza. Kawał ciula i tyle. Ktoś pomyślał że się wyrobi - jego błąd, ale takie coś mu odj#$!ć to już przesada. Raz, że koszty dwa, że ktoś mógł ucierpieć.
0
pokaż komentarz
@lordgargu:
Nie jestem pewien czy Policja nie mogłaby orzec że wina jest po jego stronie. Wjechał w samochód który już był na skrzyżowaniu i to sporo przed nim. Mało tego - to nie jest sygnalizator kierunkowy, więc przejazd jest kolizyjny - chociaż w tym przypadku nie ma to znaczenia, ale powinno to wymusić zachowanie szczególnej ostrożności (ale tej szczególnej szczególnej, nie tej szczególnej którą trzeba zachować normalnie #pdk)
Jak dla mnie facet się mocno zagapił.
Mało kto wie w ogóle że światło zielone na sygnalizatorze S-1 nie oznacza wcale bezwzględnego pierwszeństwa. Dla większości sygnalizator S-1 i S-3 to dokładnie to samo (niestety).
0
pokaż komentarz
@lordgargu: albo gdyby nie ruszał komórki
+1
pokaż komentarz
@lordgargu: gosc ? to jakas c$%% co nie wie nawet ktore to hamulec, pewnie nie odroznia lewej od prawej
0
pokaż komentarz
@jam_nick: Pewnie tak właśnie było
+229
pokaż komentarz
6:50
Gośc na motorze może dziękować Bogu że typ z czarnego auta nie spanikował i nie wjechał w niego ...
+83
pokaż komentarz
@jam_nick: Na miejscu tego motocyklisty miałbym gacie pełne.
+13
pokaż komentarz
@Rick_Sanchez: Który taki "motocyklista" tak szybko pomyślałby o pełnych gaciach?
-20
pokaż komentarz
@jam_nick: po pierwsze to tego auta nie powinno tam byc.
+21
pokaż komentarz
@eduu:
Typ na wykopie przyznawał, że miał włączone długie światła, także znaleźli się na drodze.
Dodatkowo wyliczyli mu, że jechał około 120 km/h.
+2
pokaż komentarz
@eduu: ale jednak się tam znalazł i mogło się to skończyć znacznie gorzej gdyby kierowca spanikował
+3
pokaż komentarz
@jam_nick: każdy motocyklista powinien coś takiego przeżyć. Taka akcja daję duużo pokory na przyszłość.
+2
pokaż komentarz
@zackson:
rowerzystom tez tak robią
+19
pokaż komentarz
Dodatkowo wyliczyli mu, że jechał około 120 km/h.
@El_Duderino: Łał, faktycznie. Jadąc te 120km/h jedziesz w bardzo zbliżonym tempie, co reszta użytkowników drogi, w trasie "przelotówka" w granicach 100-120km/h to norma, tak samo wśród blach jak i moto.
+2
pokaż komentarz
każdy motocyklista powinien coś takiego przeżyć.
@zackson: myślę, że nie każdy trafił by na kierowcę, który uciekł by na pobocze zamiast na swój pas ;). Nie, nie życzę nikomu żeby przeżył sytuację w której ociera się o własne życie, tak samo jak nie życzę nikomu zostania świadkiem śmiertelnego wypadku, tym bardziej z udziałem motocyklisty. Taka jest prawda. Nie życz nikomu sytuacji, w której sam nie chciał byś się znaleźć.
+2
pokaż komentarz
@Glenroy:
Co mnie to interesuje, że to norma?
Przekroczył dopuszczalną prędkość, dodatkowo geniusz jechał z włączonymi długimi światłami.
To też norma?
-5
pokaż komentarz
Co mnie to interesuje, że to norma?
@El_Duderino: To, że sam tak pewnie jeździsz, ale inni tak jeżdżący to wariaci ;). Taki stereotypowy polski kierowca, sami debile, nieudacznicy i chamy jeżdżą po drogach, aby Ty jesteś ten prawy i sprawiedliwy :).
Przekroczył dopuszczalną prędkość
Jak większość kierowców, co już zdążyliśmy ustalić.
dodatkowo geniusz jechał z włączonymi długimi światłami.
Czyli nie dało się go nie zobaczyć :), nie popieram tego, niektórzy jeżdżą tak w trasie, inni przeciskając się w korkach, ja tego nie stosuję i nie popieram, bo to głupota, ale z drugiej strony, mogło tutaj gościowi w pewnym sensie też uratować tyłek.
+1
pokaż komentarz
@Glenroy:
Tak się składa, że jeżdżę przepisowo, bo:
- nie chcę płacić mandatów
- samochód to tylko środek komunikacji, więc nie pędzę na złamanie karku
Ponadto argumentacja, że "skoro wszyscy tak robią, to jest ok" oraz "wszyscy tak robią, więc pewnie i ty też" to jest intelektualne lenistwo.
Wysil się bardziej.
Ponadto proszę bardzo, udowodnij mi przez kabel, że jeżdżę nieprzepisowo.
> Taki stereotypowy polski kierowca, sami debile, nieudacznicy i chamy jeżdżą po drogach, aby Ty jesteś ten prawy i sprawiedliwy :).
To ty jesteś raczej stereotypowym wykopowiczem - nieważne fakty, lepiej sobie pogdybać i rzucać frazesami w szczeniackiej manierze, może ktoś pomyśli, że to pewność siebie.
Więc... dowody.
Czyli nie dało się go nie zobaczyć :),
Ręce opadają...
Długie światła oślepiają, nie wspomagają ostrość wzroku.
Widzę jednak, że po tobie to się wszystkiego można spodziewać na drodze.
0
pokaż komentarz
@eduu: Niezły tekst na nagrobek.
0
pokaż komentarz
@zackson: przeżyć. W sedno :).
+208
pokaż komentarz
Kilku wypadków można by uniknąć, gdyby nie myślenie "przyp$@#$@%ę bo przecież mam pierwszeństwo".
-23
pokaż komentarz
@Daleki_Jones: Ten koleś na rowerze jak walił w słupka zabezpieczającego roboty drogowe tez?
+24
pokaż komentarz
@Daleki_Jones: ten z 0:40 widać, że na chwilę odpuścił hamulec i dlatego przywalił.
+42
pokaż komentarz
@Daleki_Jones: Niektórzy tylko czekają na takie okazje.
0
pokaż komentarz
@Daleki_Jones: albo 1:30 ... Białystok :(
-1
pokaż komentarz
ten z 0:40
@mar111cin: no cześć, to ja (ale minus dla Ciebie to już nie ode mnie).
Tutaj trochę na ten temat.
+7
pokaż komentarz
@Daleki_Jones: Przez parę miesięcy jeździłem ze zderzakiem i blacharką z przodu do zrobienie z myślą - "zrobię sobie to na cudzy koszt". Ostatecznie, mimo wielu okazji do władowania w kogoś z nie moją winą kończyło się zawsze na ostrym hamowaniu, odbijaniu - jakoś nie potrafiłem tego odruchu okiełznać. No i dobrze! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@WatchYourBack: Spoko, w tym znalezisku przy każdym komentarzu dostałem dokładnie 1 minus :) i dobrze wiem od kogo :) tzn przeczuwam, ponieważ nie mogę powiedzieć że wiem, jak nie mam dowodów, a ten ktoś będzie robił z siebie debila, że to nie on :)
Co do sytuacji - zwalniaj zawsze w takich miejscach, mniej problemu niż rozwalony samochód.
0
pokaż komentarz
@Daleki_Jones: Cmentarze są pełne ludzi którzy mieli pierwszeństwo :)
0
pokaż komentarz
@Daleki_Jones: Ciekaw jestem co w sytuacji gdy np skręcając w lewo w terenie zabudowanym zatrzymam się na przeciwległym pasie blokując ruch. Np. awaria, samochód zgasł. Czy jak ktoś jadący w przeciwnym kierunku przejedzie 400 metrów widząc mnie przed sobą to i tak tylko ja bym odpowiadał za taki wypadek?
+1
pokaż komentarz
@WatchYourBack: fajnie Wena leci, co to za numer? Bo nie jestem na bieżąco.
0
pokaż komentarz
@NiechKtosCos: płyta Monochromy EP, kawałek Od Wiernej.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
-1
pokaż komentarz
@mar111cin: W tym nie dostałeś i dałem ci plusik na osłodę :)
+125
pokaż komentarz
1:05, czy w takiej sytuacji moze policja ukarac świętą krowe w civicu która zaparkowała sie na awaryjnych na środku ulicy? Ja wiem ze winny jest seicento, ze nie popatrzyl, ale tej babie tez by sie jakas nauczka przydala. Park anyhwere wlaczony i idzie w sina dal krolowa szos i parkowania...
+61
pokaż komentarz
@pussyrider: Może za tamowanie lub utrudnianie ruchu, za parkowanie przed przejściem, za niestosowanie się do znaku zakaz postoju.
+30
pokaż komentarz
@pussyrider: Policja powinna ukarać za coś takiego. Myślenie pokroju: "Panie, ja tylko na 5 minut"- trzeba być naprawdę nieodpowiedzialnym kretynem.
+4
pokaż komentarz
@pussyrider: to #rzeszow Moje miasto, takie piękne (。◕‿‿◕。)
-1
pokaż komentarz
@iknife: I co z tego? Ta patologia jest wszędzie.
0
pokaż komentarz
@pussyrider: Kolega kiedyś wyprzedzał traktor zaparkowany na łuku i zaliczył czołówkę. Winę dostali z traktorzystą pół na pół.