•  

    pokaż komentarz

    W 100% się z tobą zgadzam, ale uważam że to walka wiatrakami.Ty i ja swoje ugramy, ale 95% klientów ma to w d..ie i firma i tak wychodzi na swoje, nawet liczą stratę w postaci np. dodatkowego pracownika zatrudnionego do prostowania takich spraw. A że jest to zjawisko powszechne, to strata wizerunkowa niewielka.

    W kwestii psującego się sprzętu zaraz po gwarancji to niestety niewiele można na to poradzić - należałoby powiedzieć "pech", bo z celowym postarzaniem produktu niestety nie możemy walczyć, dopóki nie będzie alternatywy w postaci np. dopłaty za dłuższą gwarancję. I nie mam tutaj na myśli usługi ubezpieczenia sprzętu na taką okoliczność, bo to nie jest odpowiedzialność producenta, tylko wygryw firm ubezpieczeniowych. chociaż sam do końca nie wiem co mam o takim ubezpieczeniu sądzić.

    Znajomi się ze mnie czasem śmieją, że oddaje do reklamacji "spaloną" żarówkę. Ale przecież żarówki LED po 3-6 miesiącach wcale się nie palą, tylko psują się tanie i mocno zminiaturyzowane zasilacze w nie wbudowane.

    •  

      pokaż komentarz

      dopóki nie będzie alternatywy w postaci np. dopłaty za dłuższą gwarancję

      @ekanwro: Ale to trzeba być albo wyjątkowo głupim albo przez ostatnie 10 lat nie wyjść z piwnicy. Dziś możesz sobie przedłużyć gwarancję do 5 lat na praktycznie wszystko. Zwykle to cena ok. 15-20% wartości urządzenia. Więc, to że "wszystko psuje się zaraz po gwarancji" to zwykłe p#!!#$!enie. Bo to nie trzeba zbyt inteligentnym być, żeby nie zauważyć, że awaryjność w ciągu 5lat to sporo mniej niż 20%, bo inaczej ubezpieczyciel byłby w plecy.

      Może inaczej. Jeśli kupisz pralkę, lodówkę, laptopa, tv i nawigację... to w ciągu 5 lat jedne z tych pięciu się prawdopodobnie zepsuje.

      Jeśli wypisujesz takie głupoty, że nie ma dopłat za dłuższą gwarancję, to ty prawdopodobnie to usłyszałeś od kolegi albo od mamy a nigdy nie kupiłeś nic oprócz batona.

      Więc zamiast robić kretyńskie wykopy i drzeć szaty, wystarczy (tadam!) te parę złotych dopłacić. I tu dochodzimy do sedna, tzn. dlaczego wszystko dziś częściej się psuje. A to dlatego, że ludzie nie chcą za przedłużoną żywotność płacić. Każdy normalny, zdrowy psychicznie człowiek woli co 2-4 lata wymienić lodówkę czy laptop na lepszy, lżejszy i bardziej oszczędny... niż korzystać przez 10 lat ze starego grata.

      I każdy normalny woli też te lekkie, oszczędne sprzęty które mamy teraz niż to gówno które było za komuny a które było ciężkie, toporne, nieporęczne i żarło prąd jak głupie.

    •  

      pokaż komentarz

      @ekanwro, @voyovnick,a u mnie jak na złość pralka i lodówka nadal działają i to po 10 latach i nie chcą się zepsuć a chętnie kupiłabym coś nowego:) , za to niedawno zepsuł mi się tablet , po roku użytkowania , złożyłam reklamację i dostałam nowy egzemplarz .Generalnie Warto poczekać na rozpatrzenie reklamacji zanim zacznie się robić aferę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kowalska: od siebie dodam, jako pracownik "z branży nie tylko nowych technologii" ze przez prawie 10 lat pracy zdarzył się może tylko jeden, dwa produkty które miały tzw. Epidemic failure i przekroczyły próg 0,5% awaryjności, a przerzuciłem tysiące sztuk.

    •  

      pokaż komentarz

      @ekanwro: @Orwell1984: ja raz dostałem około 100 czajników elektrycznych do sprzedania na allegro

    •  

      pokaż komentarz

      @sogen: wszytkie psuły siebpo ok 3 dniach, to była super fala reklamacji. xD

    •  

      pokaż komentarz

      Ależ trzeba być wyjątkowym debilem, aby z tekstu:

      dopóki nie będzie alternatywy w postaci np. dopłaty za dłuższą gwarancję. I nie mam tutaj na myśli usługi ubezpieczenia sprzętu na taką okoliczność, bo to nie jest odpowiedzialność producenta, tylko wygryw firm ubezpieczeniowych. chociaż sam do końca nie wiem co mam o takim ubezpieczeniu sądzić.

      wyciąć:

      dopóki nie będzie alternatywy w postaci np. dopłaty za dłuższą gwarancję

      i napisać
      @Xo-oX:

      Ale to trzeba być albo wyjątkowo głupim albo przez ostatnie 10 lat nie wyjść z piwnicy. Dziś możesz sobie przedłużyć gwarancję do 5 lat na praktycznie wszystko.

      moja wiara przyszłość narodu: -10

    •  

      pokaż komentarz

      @sogen moze to ten sam model co u mnie bo ten próg awaryjności tez kilka lat temu przekroczyły czajniki ;), oprócz tego jeden z modeli power banków. Chińczycy zle zaprojektowali "obudowę" i w każdej sztuce wpadał do środka port usb, po kilku dniach używania.

    •  

      pokaż komentarz

      @Xo-oX: a po co mi lodówkę wymieniać co 4lata? albo zmywarkę lub pralkę? wymienia się wtedy kiedy albo ma się za dużo kasy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kowalska: U mnie też nic się nie zepsuło. Laptop chodzi już 6 rok, drukarka laserowa 10 lat, telefon nie zdąży się zepsuć bo co 2 lata zmiana umowy. Myślę, że to zależy od egzemplarza i przypadku. Z drugiej strony, jak kupujemy szajs to nie ma się co dziwić. 4 miesiące temu nabyłem plecak turystyczny 55L z firmy 4F. Był stosunkowo tani i wiedziałem do czego go potrzebuje i ile ma wytrzymać. Przeliczyłem się lekko by tyram z nim codziennie na siłownie, a jedyne co się naderwało to taśma ściągająca od przedłużenia tunelu.

    •  

      pokaż komentarz

      zepsuł mi się tablet , po roku użytkowania , złożyłam reklamację i dostałam nowy egzemplarz .Generalnie Warto poczekać na rozpatrzenie reklamacji zanim zacznie się robić aferę.

      @Kowalska: O to właśnie chodzi. Z jednej strony należny dochodzić swoich praw, z drugiej korporacje maja to tak skalkulowane że koszty związane z celowym projektowaniem "łatwouszkadzalnych" urządzeń, ich serwisem i pogorszeniem wizerunku marki (niestety po równo każdej) bilansują się na plus z zyskami z robienia tandety wymagającej częstej wymiany.

    •  

      pokaż komentarz

      Znajomi się ze mnie czasem śmieją, że oddaje do reklamacji "spaloną" żarówkę.

      @ekanwro: Tu się nie ma z czego śmiać.

      Powinniśmy reklamować nawet produkty kupione za 2,99zł. Nieważne, że "wstyd" się upominać o 3zł. Ważne, że kilkuset takich klientów reklamujących tani sprzęt zniechęci importera/producenta to sprzedawania tandety. Jak 1/100 zwróci towar, to importer będzie ściągał z Chin coraz więcej tandety szukając coraz tańszego towaru. Bo mu się opłaci obsłużyć tak małą ilość reklamacji - i tak wyjdzie na swoje. Jak produkt zwróci 50% kupujących, to trzeba będzie szanować klienta i szybkie biznesy w stylu "naściągam tandety" przestaną się opłacać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Xo-oX: Żarło prąd jak głupie, ale działa do dziś ( ͡° ͜ʖ ͡°) stara frania dalej ciągnie na podwórku, stary prostownik 23 Lata nigdy nie zawiódł w porównaniu do 2 nówek sąsiada, a lutownica jest chyba nieśmiertelna ( ͡° ͜ʖ ͡°).
      Co do ubezpieczenia czy przedłużenia gwarancji na sprzęt.... to tak są bardzo do przodu, dlatego że wciskają je ludziom mniej inteligentnym a potem nie wypłacają gdyż np. zgłosiłeś 3dni po fakcie itp itd.
      Wystarczy wpisać w google ot np. o ubezpieczeniu "http://www.spidersweb.pl/2015/01/ubezpieczenie-smartfonu-w-warcie.html" Co do rozszerzonej prawdziwej gwarancji to mało jaki producent daje. Wiem że np corrsaira mam na 5L, i dysk ma 36m Segata.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kowalska: 10 Lat to jeszcze były w miarę sprzęty ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @ekanwro: Ustawowo nic nie załatwimy, dawajcie listy tych produktów, które spełniają nasze oczekiwania i listę tych produktów i modeli, które psują się na potęgę. Nic tak nie uczy jakości jak konkurencja. Bo to co teraz mamy to nic innego jak ZMOWA producentów. Dlatego wymieniajcie wszelkie marki, które w tym nie uczestniczą.

    •  

      pokaż komentarz

      @ekanwro: Dokładnie. Aktualnie walczę z jedną firemką, pewnie coś wywalczę, ale co z tego, jak inni mają ta gdzieś.
      W skrócie musiałem oddać smartfon: reklamacja z tytułu rękojmi - wada ekranu. Żądanie wymiany. Oczywiście na początku w sklepie usłyszałem, że nie mam prawa wybrać, w jaki sposób realizować reklamację-rękojmię, po krótkiej, ale intensywnej walce i kłóceniu się, że prawie od roku mam takie prawo, spisaniu żądania formalnie na kartce długopisem złożyłem, co miałem złożyć. Potem odpowiedź, że to wszystko jest jak trzeba, to taka cecha technologii. To czemu nie ma tego w opisie produktu w ofercie? Towar nie jest zgodny z opisem. "Ma Pan rację, ale i tak to jeszcze wyślemy do serwisu na ekspertyzę". Aha, no i 14 dniowy okres ustosunkowania się do reklamacji nie obowiązuje, bo się cwaniaki przecież ustosunkowały. To, że się odwołałem, to ich nie interesuje. Tak to właśnie omija się te 14 dni. Nawet w jakimś portalu dla przedsiębiorców-januszy przeczytałem "masz 2 tyg., ale spoko, nie przejmuj się. Od razu odrzuć, wtedy ominiesz ten zapis". Cudownie. No więc telefon pojechał do serwisu, zapewne do osławionego Teleplanu, który nieraz już był opisywany, jako nierzetelna firma. Więc jestem pełen obaw. Pewnie będę musiał się pogodzić z tą wadą, przyjdzie się przyzwyczaić... bo po co marnować psychikę dla telefonu. Ale właśnie, kiedy się poddam, to firma zyska i dalej będą ruchać pozostałych. Bo tylko jakiś procent walczy do końca.

    •  

      pokaż komentarz

      @ekanwro: co chcesz wykopowy ekspert od wszystkiego i niczego zawsze czyta po łebkach a ze zrozumieniem tekstu jeszcze gorzej. Norma i to oburzenie bo ktoś twardo dochodzi swoich praw.

    •  

      pokaż komentarz

      @Xo-oX: no tak kazdy potrzebuje lodowki z wifi i panelem lcd. Za 2 lata zrobia lodowke ze spotify-
      Juz odkladasz hajs?

    •  

      pokaż komentarz

      @Orwell1984: Ja jako pracownik w branży RTV dodam tylko że TV znanej firmy na S (tej dłuższej) rozklejają się jeszcze na ekspozycji po 2 miesiącach. Ale to tylko seria premium za 20k :)

    •  

      pokaż komentarz

      @ekanwro: gdyby każdy oddawał wadliwe żarówki na gwarancje to producent musiałby poprawić jakość, żeby nie tracić na zwrotach.

    •  

      pokaż komentarz

      @Xo-oX: jestes totalnym idi... nie dosc ze pieprzysz glupoty to jeszcze z ryjem, zrozum czlowieku na ch?# mi Twoja przedluzona gwarancja na np lodowke czy pralke na ch?# mi ubezpieczenie jak np przez miesiac jestes bez pralki czy lodowki, sprzet powinienes wymieniac nie dlatego ze musisz tylko dlatego ze chcesz bo nowy jest lepszy fajniejszy nie wiem wiekszy oszczedniejszy wstaw sobie k@!?a co chcesz w kazdym badz razie wymieniasz jak masz powod lub taki kaprys a nie dlatego ze praktycznie nieuzywany sprzet sp%%%##$il sie po 1,2,3,4,5 latach

    •  

      pokaż komentarz

      @zenon07:

      (...) listy produktów (...)
      (...) listę produktów i modeli (...)

      Nie wiem czy to tylko moje wrażenie, bo nie siedzę w branży a jedynie kupuję, ale wydaje mi się, "oni" się już dawno na takie akcje zabezpieczyli i od dobrych kilku lat "cykl życia produktów" jest sztucznie dostosowany to celowego postarzania produktu:( Już tłumacze o co mi chodzi:

      W epoce już internetu, a jednocześnie w czasach tak odległych, że pewnie połowa wykopu ich nie może pamiętać, produkt pod swoim symbolem/numerem był dostępny na rynku przez co najmniej kilka(naście lat) i konsumenci mogli sobie wyrobić zdanie na jego temat i potem je przekazać innym.
      Czasem zdarzył się dopisek "-ng" "2" "eu" itp. ale odnalezienie go po modelu nie było większym problemem.

      Dziś zdecydowana większość produktów na które ja trafiam nie ma opinii, a te które posiadam w domu nie są dostępne w sprzedaży - oczywiście pod swoim modelem. I teraz chyba najważniejsze: mam po prostu wrażenie, że jedyne co zmienia się w wielu nowych urządzeniach to ich model, tylko po to aby nie można było znaleźć negatywnych opinii o "nowych seriach".

      (...) ZMOWA producentów (...) wszelkie marki

      EDIT:
      i nie mam tutaj absolutnie żadnych pretensji do elektroniki, bo jej rozwój jest tak szybki, że po gwarancji należałoby oddawać sprzęt to muzeum. Chociaż boli mnie brak kompatybilności wstecznej software'u.

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: i pomyslcie ile śmieci generuje taki handlowiec importujacy chłam ze wschodu. Ja tez juz nie chce kupowac szajsu.

    •  

      pokaż komentarz

      @ekanwro: Problemy z postarzaniem sprzętu zaczęły się, gdy koncerny elektroniczne za bardzo się rozrosły. Marka została wyrobiona, więc nie muszą już przyciągać klientów "solidną jakością". Dlatego dobrze jest szukać alternatyw. Ja wiem, że uczucie "znane jest pewne" jest mocniejsze w przypadku lodówki niż słuchawek, ale warto przed zakupem pogrzebać w sieci i poczytać opinie.

      @voyovnick Możesz napisać od kogo lodówka i zmywarka?

    •  

      pokaż komentarz

      @ekanwro: Dlatego zawsze kupuję z głową. Czytam opinie w internecie i wtedy decyduję się na zakup. Jest to męczące bo naprawdę trzeba poświęcić trochę czasu ale później człowiek jest spokojny, bo w większości opinie się potwierdzają. tak miałem z lodówką, piecykiem gazowym (terma), samochodem

    •  

      pokaż komentarz

      @Kowalska: to wystaw na Allegro za 10 zł i się pozbędziesz starego 'grata'. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Xo-oX: Sam nie wiesz co piszesz. Coś byś tam chciał napisać, chciałbyś pokrzyczeć ale nie masz pojęcia o tym.
      1. próbowałeś kiedyś wymienić/oddać do naprawy sprzęt, któremu minęła "zwykła" gwarancja, ale jest jeszcze w terminie tej dokupionej "gwarancji" - a poprawniej powiedzieć: UBEZPIECZENIA (bo nie dokupujemy gwarancji jak nam wmawiają, tylko kupujemy ubezpieczenie ładnie ukryte - próbowałeś? pewnie nie, polecam spróbować. Wtedy będziesz wiedział o czym piszesz.
      2. Co to za pierydolenie że lepiej kupić co 2 lata lodówkę? tym gnojom właśnie o to chodzi aby co dwa lata kupować nowe. Tak się rodzi nasza bieda, że zamiast mieć kasę na inne rzeczy, MUSIMY kupować co 2 lata nowe gówno warte sprzęty - nie widzisz różnicy - WYBÓR - PRZYMUS?
      3. nie klep na kolegę, któremu się coś nie podoba bo nie każdy będzie miał takie "nowoczesne" podejście do sprzętów jak Ty.
      4. opanuj się, bo atakujesz ludzi za ich własne zdanie!!!
      5. też mnie wk?!%ia to co opisał kolega @voyovnick i dokładnie jak on walczę z dziadostwem na co dzień.

    •  

      pokaż komentarz

      @Graven: Lodówka Amica - zaczął się zacinać przycisk który włącza światło przez co czasami po otwarciu nie ma światła lub mruga jak guzik do połowy odskoczy. Zmywarka Hotpoint Ariston - tutaj wogóle nie wiem co się dzieje. Niby pracuje, ale nie grzeje wody, nie otwiera pojemnika na tabletkę podczas pracy i jak już jest wyłączona to sama się włącza co jakiś czas i syczy jakby jakaś pompa pracowała. Czekam na serwisanta.

    •  

      pokaż komentarz

      @ekanwro: Z żarówkami mam to samo - OSRAM - padły równo po 3 miesiącach, najpierw jedna, za parę dni druga - w Castoramie od razu wymienili bez gadania i zaskoczeni tym faktem nie byli. Ale wiem że kolejne też pewnie poświecą 3 miesiące :(

      Na sprzęty kuchenne da się urwać 5 letnią gwarancję (Ikea, czasem jakieś promocje) i jakaś metoda to jest. Lodówkę najlepiej kupić prostą, bez no-frosta i innych udziwnień - zwykle takie "chodzą" dłużej. Kuchenka indukcyjna nic nie zrobisz, ale gazówkę da się kupić bez elektroniki (o ile nie liczyć zegarka albo iskrownika).

      Pralka - no cóż - chyba nikt nie ma złudzeń że zdechnie zaraz po gwarancji. Kupiłem Siemensa (to samo co bosch) i liczę że podziała, gwarancja jest 2 lata i łożyska podobno da się wymienić (bęben rozbieralny). Ale nie będę zaskoczony jak padnie zaraz po gwarancji, liczę że te 5 lat wytrzyma.

      Oczywiście że nie jestem z tego zadowolony. 10 lat to dla mnie dobry wynik i na taką żywotność się jestem w stanie zgodzić (pralka, lodówka, piekarnik z bajerami) ale póki takich sprzętów nie spotkałem staram się kupować te z 5 letnią gwarancją.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      Czytam opinie w internecie i wtedy decyduję się na zakup

      @zenon07: Niby ok, ale wkur...jące jest doktoryzowanie się przez 2-3 tygodnie z jakiegoś tematu, bo chcemy kupić zwykłą pralkę. Nie chcemy sprzętu do latania w kosmos, tylko najzwyczajniejszą pralkę do prania.

      Za chwilę będziemy kupować suszarkę, lodówkę, tableta, telefon, odkurzacz, samochód, szczoteczkę elektryczną do zębów, laptopa, dvd, myszkę, mikrofalówkę, itd, itp, etc. I za każdym razem trzeba będzie marnować mnóstwo czasu, by nie trafić na tandetę. Życia nam nie starczy...

    •  

      pokaż komentarz

      @ekanwro: życzę dużo zdrowia, bo krwi to Ty sobie chłopie napsujesz jeszcze dużo. A jeszcze po drodze imigranci, służba zdrowia, podatki i ocieplenie klimatu... dużo dużo zdrówka życzę:-)

    •  

      pokaż komentarz

      @voyovick: no, a już myślałem, że jestem sam :).

      1. Dzisiaj rano była ekipa serwisantów od pieca gazowego - permanentne naprawy od roku (Vissman Vitodens 333). Dzisiaj wymienili oprócz płyty głównej, całą armaturę CES i elektrodę jonizującą.
      2. Równocześnie z nimi serwisanci zabrali wideofon Genway, który zepsuł się po 4 dniach użytkowania.
      3. Po 17 przyjeżdża gościu od zmywarki Bosch - wymiana pompy
      4. Rano Renault Espace stanęł w poprzek drogi - rozp??@!iły się wtyczki na dwóch cewkach.
      5. Dzwonili z serwisu Boscha - dwumiesięczne żelazko, które wysadzało korki w domu, nie nadaje się do naprawy - zwrot kasy
      6. Elektroniczny czytnik "ekey" przestał odczytywać wcześniej zaprogramowany paluchy domowników - trzeba zdemontować i wysłąć do jedynego serwisu w Łodzi.
      7. Kontakt w kuchni zaczął robić zwarcia
      8. Syfon pod zlewem w kuchni cieknie.
      9. W piątek przychodzi instalator wymienić 7 termostatów w kaloryferach, bo po 5 latach wszystkie popękały tak, że nie da się nimi ustawić temperatury, a do tego mają nietypowe śrubunki.
      10. 2 tygodnie temu podczas ładowania telefonu Sony bateria rozgrzała się do takiej temperatury, że pękła tylna szklana ściana.

      no i na końcu numer 1 listy jeżeli chodzi o stopień wk!$@ienia: PAN KRET Z RODZINĄ, który pokrył działkę piramidami i porył siecią labiryntów.

      Najgorsza jest bezsilność. Nie jesteś w stanie sprawdzać wszystkiego, pilnować wszystkich gwarancji paragonów, itp itd. MA-SA-KRA.

      Pozdrawiam

    •  

      pokaż komentarz

      @Xo-oX: Popieram w całej rozciągłości. I dodam od siebie, że np telefony to praktycznie sprzęt bez awaryjny dziala non stop nie wylaczany "whole day every day"

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: masz całkowitą rację, jest to wkur....ce ale nie wiem czy interwencja rządu to odpowiednie narzędzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @ekanwro: Z własnego podwórka wiem że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Każdy oszczędza:
      - deweloper na jakości
      - producent sprzętu AGD kupując tanio niesprawdzone elementy
      - bank na testach.
      Kiedyś sam kłóciłem się z deweloperem i zatkał mnie jednym stwierdzeniem 'a czego Pan oczekiwał za cenę niższą o 10% od konkurencji'.
      Chyba każdy pracujący widzi to we własnej firmie.

  •  

    pokaż komentarz

    5 lat temu kupiłem mieszkanie od dewelopera. Wyposażyłem je we wszystkie sprzęty RTV i AGD, mam lodówkę Samsunga, zmywarkę Amica, telewizor Sony, pralkę Bosch, kino domowe Onkyo itp. Przed zakupem orientowałem się jakie sprzęty są dobre i czy z deweloperem nie ma kłopotów. Nie oszczędzałem. Nic mi się przez te 5 lat nie zepsuło, nic nie musiałem oddać na gwarancje. Nie wiem czy jestem w czepku urodzony (raczej nie), czy dobrze używam RTV i AGD (raczej tak), ale wydaje mi się, że nie można mieć dobrego sprzętu w przystępnej cenie, stąd raczej u mnie wszystko bez awaryjnie. Bank nie nalicza mi jakiś złych opłat, operatorzy nie robią mnie w konia. Wydaje mi się, że twój wpis to sprytna reklama blogu, do którego podałes link. Dlatego zakop za spam. Pozdrawiam. (Kolejna sprawa, że co niby w twoim życiu zmieni ten wykop? Sprzęty się twoje naprawią? Firmy będą uczciwsze?).

    •  

      pokaż komentarz

      @bahanadala: Pozostaje mi pogratulować Ci szczęścia, albo sobie współczuć pecha. Chyba nie sądzisz, że celowo kupuje badziewie. A na to jak świadczone są usługi i że bank lub operator naliczy coś źle to w ogóle nie wiem jak mogę wpłynąć. Odnośnie linku to oczywiste jest, że nie pisałem tego dla siebie ale żeby inni mogli przeczytać, ale gdybym chciał to wypromować to bym zrobił osobny wykop bo temat jest wystarczająco interesujący. Odnośnie Twoich pytań na końcu, to z takim podejściem żaden wykop nie ma sensu bo co w ogóle może zmienić jakikolwiek wykop - może poza kilkoma historiami gdy udało się na coś zebrać pieniądze.

    •  

      pokaż komentarz

      @voyovnick: Generalnie dziwi mnie najbardziej, że kupiłeś od Wechty mieszkanie. Oni cenowo zawsze byli konkurencyjni, ale mają fatalne opinie i jeszcze gorszą obsługę. Jestem z Poznania, i nie znam nikogo kto by ich chwalił. Na tej podstawie wysnułem wniosek, że może podejmujesz decyzje bez większego rozeznania. Mogę się mylić.
      Ten wykop nic nie zmieni. W jednym miejscu podajesz kilka problemów, bez szczegółów, bez dowodów. Powinieneś każdą sprawę nagłaśniać pojedyńczo. Na początku reklamacja, jak nie pomoże to nagłaśniać w mediach czy na wykopie. Jest jeszcze rzecznik praw konsumenta.
      To tak jak ja bym w jednym znalezisku zarzucił 15 reżyserom, że robią złe filmy, 10 artystom, że nagrywają słabą muzykę oraz policji, że nie jest dla obywateli :)

    •  

      pokaż komentarz

      @bahanadala: kupując mieszkanie znałem opinie o deweloperze, ale to nie tak łatwo pogodzić jakość dewelopera, cenę, lokalizacje, układ, termin oddania i kilka innych cech. Z czegoś musiałem zrezygnować. Padło na jakość i okazało się gorzej niż w najgorszych opiniach jakie o nich czytałem. Wykop jest jaki jest bo rano szału dostałem po kolejnym naliczeniu jakiejś opłaty w banku. Bank już mnie raz przepraszał po reklamacji, nawet długopis przysłali:) Jak widzisz Wechta jest opisana dokładnie. O Heyah i robocie kuchennym robiłem wykopy. Nie mogę wszystkiego opisać bo bo mi czasu nie starczyło. A jak pokazały wykopy o Heyah i Kenwood trafiło to do kilkunastu osób. Dopiero teraz jest główna:)

    •  

      pokaż komentarz

      @voyovnick: czyli wiedziałeś że robią bubel i kupiłeś? "Chytry traci dwa razy".

    •  

      pokaż komentarz

      @bahanadala: to samo jak w 2007 kupowałem lapka i konfiguracja jaka mnie interesowała kosztowała mniej wiecej średnio koło 3tys wśród "wszystkich"., kupiłem compaqa z tej półki konf. tylę że trochę "przepłaciłem" bo dałem powyżej 4tys. W standardzie miał 3lata gwarancji, a śmiga mi do dziś, pamięć i ssd dokupiłem.

    •  

      pokaż komentarz

      @voyovnick: mnie 3 instytucje finansowe wydymały, 1 już oddała całą kasę, a 2 kolejne sprawy w sądzie, nie ma zmiłuj,
      prawnik twierdzi, że przegrają na 99% - tak często podobne sprawy przegrywają, że już nawet nie opaca im się prawników wysyłac do sądu i przestali oszukiwać klientów, wycofali te 'produkty' złodziejskie, nie jst tak źle, ale trzeba walczyć. KNF przyznała, że to były wałki, ale stanęła na stanowisku, że interes lichwy wazniejszy....

    •  

      pokaż komentarz

      @bahanadala: kiedyś mało kogo było stać na kupno nowego, produkowało się mało i dobrze. Dzisiaj tak samo produkuje się mało i dobrze, ale poza tym powstała dolna warstwa tanich produktów imitujących to "mało i dobrze". Ludzie kupują tanie produkty, a potem się dziwią że to kiepska inwestycja.

    •  

      pokaż komentarz

      @bahanadala: Bezawaryjne to jedno słowo.
      Dziękuję

    •  

      pokaż komentarz

      @voyovnick:
      Smartfona (Samsung) mam od 4.5 roku i nie chce się dziad zepsuć, żebym miał pretekst do wymiany na nowy :-/ W ogóle wygląda niemal jak nówka. TV (Samsung) mam ok. 5 lat - wszystko działa. Laptopy (różnie) trzymają u mnie średnio ok. 4-6 lat, po czym stają się za słabe, zawiasy puszczają, itp. Pralka Electrolux - również 5 lat, byłem z niej bardzo zadowolony (zostawiłem przy zmianie mieszkania, ale wciąż działa). "Markową" mikrofalówkę Alaska mam z 6 lat, ale mikrofale się ponoć nie psują. Nie zauważyłem, aby sieci komórkowe, czy banki mi gdzieś coś błędnie doliczały, choć być może nie jestem dość uważny. Natomiast dosyć szybko wykańczam buty, choć ja celuję w półkę 100zł, więc to może dlatego ;-) Udało mi się zepsuć zewnętrzny dysk twardy (znów Samsung) a drugi też coś zaczyna szwankować.

      Suma sumarum chyba nie jest tak najgorzej.

    •  
      K..................i

      0

      pokaż komentarz

      @voyovnick: po co bawić się w reklamację. Jak zauważysz tylko złe intencje skrobnij zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa (oszustwa, etc.) a resztą niech się już martwią organy ścigania. Mniej papierologii, większy kaliber i ewentualny efekt. Poczytaj wybrane art. kk z komentarzem, orzecznictwo.

    •  

      pokaż komentarz

      @voyovnick: Czyli zaraz: zrezygnowałeś z jakości po to, żeby mieć tanio i teraz narzekasz, że jakość jest do dupy? To jest jakiś mindfuck?

    •  

      pokaż komentarz

      @bahanadala: Nie chce nic mówić, ale sam sobie robisz problemy.

      Jakiej firmy masz zmywarkę?

      Na pewno kartę PEKA możesz reklamowac , jest jakas historia transakcji itp. Może to tylko bład systemu? Może jakiś koder nawalił? każdy wykonuje jakąś prace jedni lepiej inni gorzej. Wszystko robisz idealnie?

      Heyah? A słyszałeś o czymś takim jak abonament bez limitu? Zakładając że jesteś dorosłym facetem, to czemu nadal korzystasz z prepaida? Abo bez limitu, polecenie zapłaty z konta, i raz na rok podpisać nową umowę u kuriera. I zapominasz o operatorze.

      Bank naliczył opłatę? To zgłoś reklamacje. Może to jakiś błąd. Pewnie narobiłeś rumoru o 7 zł.... (ok, też nie lubię jak banki nas okradają, ale wystarczy grzecznie wysłać dobrze napisaną reklamację i poczekać a nie wylewać gorzkie żale).

      Chłopie, zajmij się czymś w życiu bo są dużo lepsze pomysły na spędzenie czasu niż użalanie się nad sobą. Nie wiem, babę sobie znajdź czy coś.

    •  

      pokaż komentarz

      @flito: Ej, o co ci chodzi? Gdzie ja sie nad sobą użalałem? Chyba pomyliłeś osoby.

    •  

      pokaż komentarz

      @bahanadala wybacz! Miało byc do autora wykopu

      Zatem @voyovnick zobacz post wyżej bo był do Ciebie :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Prezes_roku: Kto powiedział, ze zrezygnowałem z jakości. To, że deweloper miał dużo złych opinii nie znaczy, że nie mógł wybudować dobrze. Cena wcale nie była niska. Kluczowa dla mnie była lokalizacja i układ pomieszczeń. Będziesz kiedyś kupował mieszkanie to zrozumiesz, że nie da się pogodzić wszystkiego. Deweloper który miał względnie najlepsze opinie budował w nieodpowiadających mi miejscach. A jak wykańczałem mieszkanie to osoba która mi to robiła strasznie się skarżyła na jakość tamtego dewelopera tak więc i tak wszystkim nie da się dogodzić. U każdego dewelopera coś się uda a coś nie.

    •  

      pokaż komentarz

      @KsiegaRekordowSzutki: No brawo, takie podziały udało się wytworzyć obecnie odchodzącym złodziejom.
      Kłócić społeczeństwo ze sobą - brawo!
      Donosić, donosić, donosić.
      O to chodzi prawda?
      Przyzwyczaić ludzi do donoszenia na siebie nawzajem!.
      Widzę Twoje złe intencje, idę donieść na Ciebie!

    •  

      pokaż komentarz

      @bahanadala: @voyovnick: Ja piernicze, trzeba być ślepym aby kupić mieszkanie od Wechty. Wystarczyło sobie pojeździć po Poznaniu aby się przekonać ile kosztuje nowe mieszkanie w przyzwoitym standardzie. Jazda się dopiero zacznie, bo tam najpodlejsze okna, instalacje, izolacje przeciwwilgociowe zakładali chyba niepełnosprawni umysłowo i to za karę. Na prawdę znalazłoby się kilka konkurencyjnych realizacji pod względem lokalizacji i ceny które miażdzą jakością Wechte.

    •  

      pokaż komentarz

      @voyovnick: Ja Ciebie rozumiem. Nie powinno tak być, i mam nadzieje, że Wechcie nie odpuścisz.

    •  

      pokaż komentarz

      @bahanadala: Mam wrażenie, że czasy "pewnych marek" się już skończyły. Sam przed każdym zakupem godzinami czytam portale tematyczne, fora itp a zdarzały mi się "niczym nie sprowokowane" awarie. Niedawno padł mi głośniczek w słuchawkach Sennheiser, akurat 2 miesiące po gwarancji. Złe użytkowanie chyba odpada z gry bo jedyne co robiłem to zakładałem je na głowę albo odkładałem na biurko:D 3 tały nie moje a wcześniej ok 6 lat jechałem na słuchawkach za 150 zł od Creativa, który akurat ma słabe opinie dotyczące awaryjności. Także szczęście też ma tu trochę do rzeczy.

    •  

      pokaż komentarz

      @ZostaneMistrzem: To się tak łatwo mówi. To pokaż mi mieszkanie które na przełomie 2012/13 stało gotowe do odbioru, w układzie 2 pokoje i osobna kuchnia, z balkonem, w porównywalnej lokalizacji. mógłbym oczywiście mieszkać teraz w Luboniu w bezawaryjnym mieszkaniu, ale nie sądzę bym czuł się z tym lepiej.

    •  

      pokaż komentarz

      2 pokoje i osobna kuchnia, z balkonem
      @voyovnick: Wkopałeś się w Saperską?

    •  
      K..................i

      0

      pokaż komentarz

      @leon-zawodowiec: Donoś ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Większość nieuczciwych firm przeciąga w nieskończoność procedury reklamacyjne licząc, że klient sobie odpuści na jakimś etapie, nie będzie konsekwentny, etc. Innymi słowy spuszcza się klienta w kibel
      Rozwiązanie z zawiadomieniem o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przynosi klientowi same korzyści:
      - piszemy jedno pismo
      - firma podchodzi poważnie do organów ścigania
      - oszczędzamy wiele czasu i nerwów
      - nie musimy się znać na prawie
      Przy okazji to firma musi się tłumaczyć z oszukańczych działań, a nie klient, który został oszukany. Po takim zawiadomieniu firma będzie rzetelniej podchodzić do klienta, a co najmniej przestanie oszukiwać.
      OBECNIE JEST TO JEDYNE DOBRE ROZWIĄZANIE NA OSZUKUJĄCE FIRMY. Przy innych procedurach/drogach prawnych klient jest już na starcie skazany na porażkę. Ooo, przepraszam, czasem pożalenie się w mediach z dużą ilością wyświetleń pomaga.

    •  

      pokaż komentarz

      @bahanadala: a kredyt we frankach ma?( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @remotecontrol: Jeden w PLN, jeden w EURO. Nie narzeka :)

    •  

      pokaż komentarz

      @bahanadala: Dokładnie tak. Kisne z cebulaków co wszystko bioro za pół ceny a potem afera bo się ojej popsuło. Kiedy korzystasz z usług / produktów firm, które dbają o klienta wtedy nie ma takich ekscesów. I to jest właśnie te frajerskie płacenie za znaczek. Wole być zadowolonym frajerem niż sfrustrowanym cwaniaczkiem-cebulaczkiem.

      Pozdro i poćwiczcie

  •  

    pokaż komentarz

    kupiłem ostatnio w Netto z rozpędu coś takiego ale po jednym (w zasadzie pół) użyciu musiałem sięgnąć po starą żółtą maszynkę polsilver i dokończyć golenie bo miałem wrażenie jakbym golił się kawałkiem stalowej zardzewiałej blachy. Czy ci importerzy nie mają sumienia? Oczywiście pozostałe 7 szt. wylądowało w koszu nie używane.

    źródło: supershop.net.pl

  •  
    w............i

    +32

    pokaż komentarz

    Masz mój wykop. Tak samo się na to nie godzę. I nie zgadzam się, że należy machnąć ręką. Gdybym nie walczył wertując tony papierów to PGNiG wydymałoby mnie na 1200 zł dopłaty, którą sobie wzięli z powodu błędnych odczytów ich pracownika. Kosztowało to kilka miesięcy, nie powiedzieli "przepraszam", ale nie wydymali mnie.

  •  

    pokaż komentarz

    To wybieraj produkty/usługi z głową. Jak ci dzwoni bank albo operator z nową super promocją/taryfą to zastanów się dwa razy, przeczytaj regulamin, jak ci podpadną to idź do konkurencji która jest mniej problematyczna. Jak znajdziesz firmę której usługi/produkty ci odpowiadają to się jej trzymaj i nie daj się skusić niższą ceną u konkurencji czy nową taryfą. Jak kupujesz AGD - RTV - komputer - telefon to sprawdź wcześniej na internecie co się psuje, jak z gwarancją i serwisem.

    Niestety jakoś produktów danej firmy zmienia się w czasie, to co było dobre 10 lat temu teraz może być znacznie gorsze.
    Niektóre firmy robią dobre pralki i zmywarki, ale za to kiepskie suszarki czy odkurzacze.

    Inna sprawa że ludzie kupują sprzęt nawet lepszej jakości a nie czytają instrukcji obsługi i nie dbają o sprzęt tak jak powinni.

    No i na koniec. Niestety zawsze się coś może zepsuć, dlatego należy wybierać firmy z dobrym serwisem.

    •  

      pokaż komentarz

      @TytusBombaHD: Problemem dziś u ludzi jest to, że chcą wszystko na już od zaraz w tej chwili. Sam bym się dał złapać na to jakiś czas temu, ale wstrzymałem sie i spokojnie poczytałem o sprzęcie, który chcę kupić. Zdecydowanie najgorszym wyjściem jest podejmowanie decyzji pod wpływem emocji, nie ma chyba nic gorszego.
      Druga sprawa- jak się kupuje "tańsze ale lepsze" to nie do końca zawsze tak jest. Ja kupując na ali na przykład wiem, że niektóre z tych rzeczy mogą się popsuć i się z tym zgadzam. Jak mam mieć coś, co mi posłuży kilka lat to kupię porzadną, sprawdzoną firmę i przedłuże gwarancję (już trudno, nie zbiednieje).

    •  
      k.....a

      +2

      pokaż komentarz

      @TytusBombaHD: @EliotImperio:
      Mówi się, że "kiedyś było lepsze", ale zauważcie, że kiedyś było również droższe i nie każdego było stać.

      Na przykład weźmy takie buty. Kiedyś były szyte ręcznie, przez szewca, ze skóry, służyły przez lata... a teraz rozwalają się po jednym sezonie... ALE! Kosztowały kiedyś tyle, co miesięczna wypłata robotnika, a może i więcej. Nie każdy mógł sobie na buty pozwolić - można było mieć albo bardzo dobre buty, albo chodzić boso. Nie było taśmowej produkcji, pozwalającej produkować szybko i tanio, dzięki czemu można było dać niższą cenę za produkt. Teraz buty ten sam robotnik może kupić za dniówkę pracy. ALE!... Dostaje buty warte tej dniówki pracy.

    •  

      pokaż komentarz

      Mówi się, że "kiedyś było lepsze", ale zauważcie, że kiedyś było również droższe i nie każdego było stać.

      @katinka: dokładnie tak. Dziś też lepszy sprzęt jest bardzo drogi i nie każdego stać np. na pralkę Miele za 10k.

    •  
      k.....a

      +3

      pokaż komentarz

      @TytusBombaHD: Ani za ręcznie szyte przez szewca, wykonane w całości ze skóry, buty, które podobnie jak kiedyś - kosztują miesięczny zarobek robotnika (od 1200 zł w górę) i wytrzymają przez lata :)

      Chcielibyśmy produkty, które były "jak kiedyś", porządnie wykonane i z dobrych materiałów, ale za cenę masówki produkowanej jak najtaniej w Chinach. No niestety, coś za coś, lepsza jakość pociąga za sobą większe nakłady pracy, koszty materiałów, a co za to idzie - cenę.

    •  
      k.....a

      +2

      pokaż komentarz

      @TytusBombaHD: Zamiast narzekać, powinniśmy się cieszyć, że ludzi z naszej klasy społecznej stać na więcej, chociażby gorszej jakości namiastek, niż naszych przodków, których nie stać było wcale :)

    •  

      pokaż komentarz

      nie czytają instrukcji obsługi i nie dbają o sprzęt tak jak powinni.

      @TytusBombaHD: no przecież prawdziwy mężczyzna w życiu nie zajrzy do instrukcji! A potem płacz, bo sprzęt się zepsuł chwilę po gwarancji, to na pewno spiseg!

    •  

      pokaż komentarz

      @TytusBombaHD: no w tym komentarzu autor w sumie sam się przyznał, ze celowo wybrał źle

    •  

      pokaż komentarz

      Na przykład weźmy takie buty. Kiedyś były szyte ręcznie, przez szewca, ze skóry, służyły przez lata... a teraz rozwalają się po jednym sezonie...

      @katinka: A to ciekawe, gdzie takie buty są? Mi się nie rozlatują "po jednym sezonie" nawet buty do biegania, a robię kilometraż liczony w dziesiątkach km tygodniowo.

    •  

      pokaż komentarz

      @TytusBombaHD: Problemem jest to, że ludzie nie myślą logicznie przy podejmowaniu decyzji o zakupie czegoś konkretnego, co ma służyć niby lata. Teraz każdy producent ma szeroką gamę danych urządzeń, w całej rozpiętości cenowej - te urządzenia muszą się czymś różnić i nie są to tylko dodatkowe bajery, nawet kraj produkcji jednego modelu pralki Boscha jest inny, niż drugiego modelu też pralki, też Boscha. Idzie taki ktoś do sklepu, kupuje najtańszy model, a potem płacz. Wybierajmy z głową, nie przepłacajmy za zbędne bajery, ale kupujmy modele konkretne, kierując się nie tylko ceną.

    •  

      pokaż komentarz

      @EliotImperio: naj większą głupotą jest kupowanie nowości. Rok minimum niech ludzie potestuja.

1 2 3 4 5 6 7 ... 16 17 następna