•  
    z....o

    +795

    pokaż komentarz

    Teraz trzeba czekać, aż Niemcy w ramach troski o środowisko zakażą zupełnie produkcji takich traktorów. To tylko kwestia czasu.

    •  

      pokaż komentarz

      @zippyo: już dawno o to zadbali dlatego ursus sprzedaje az do Etiopii, bo tam nie ma norm emisji spalin czy tam tierów, w UE nie uświadczysz ursusa na normalnym silniku, tylko na licencyjnym deutza które wiadomo gdzie są produkowane :) i niestety też są na cr i adblue. W dodadku u nas zakup Ursusa się nie opłaca, jakość wykonania porażka, wszystko w chamskim cieniutkim plastiku, cena jak za zachodni a bieda jak za prlu , lepiej kupić zetora lub NH w tej samej cenie wsiadając do kabiny czuć różnicę jak z fiata do mercedesa

    •  

      pokaż komentarz

      @zippyo: W trosce o środowisko traktory zacznie produkować VW

    •  

      pokaż komentarz

      @zippyo: statków zakazali to bym się nie zdziwił.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      już dawno o to zadbali dlatego ursus sprzedaje az do Etiopii, bo tam nie ma norm emisji spalin czy tam tierów, w UE nie uświadczysz ursusa na normalnym silniku, tylko na licencyjnym deutza które wiadomo gdzie są produkowane :) i niestety też są na cr i adblue. W dodadku u nas zakup Ursusa się nie opłaca, jakość wykonania porażka, wszystko w chamskim cieniutkim plastiku, cena jak za zachodni a bieda jak za prlu , lepiej kupić zetora lub NH w tej samej cenie wsiadając do kabiny czuć różnicę jak z fiata do mercedesa

      @brusse: Przed wyborami prezydenckimi JKM zwiedził fabrykę ursusa i rozmawiał z prezesem. Jakież było zdziwienie krula gdy prezes stwierdził, że gdyby nie unijne regulacje i normy to ciągnik kosztowałby połowę tego co teraz kosztuje.

    •  
      ZEO4 via iOS

      +23

      pokaż komentarz

      @zippyo: podobno taka sama historia dotyczy pralek Frania z lat 70tych. Nie potrzebuje bieżącej wody i jest mega prosta w obsłudze jak balia. I też sprzedaje się w Afryce.

    •  

      pokaż komentarz

      @pogas: każdy głupi ma swoje racje, nawet Ty

    •  

      pokaż komentarz

      @zippyo: @pogas: hurr durr Polska w ruinie zero przemysłu neokolonizacja!!!

      pokaż spoiler Polacy tworzą coś co się sprzedaje i nie tylko napędza naszą gospodarkę, przynosi zyski, ale jeszcze ułatwia Afryce wyjść z biedy

      OLABOGA Unia zaraz na pewno tego zakaże po co w ogóle cokolwiek robimy przecież to bez sensu!!!!!!1onejeden

    •  

      pokaż komentarz

      W dodadku u nas zakup Ursusa się nie opłaca, jakość wykonania porażka, wszystko w chamskim cieniutkim plastiku, cena jak za zachodni a bieda jak za prlu

      @brusse: I to przez licencje na silniki? Moze po prostu Ursus nie ogarnia?

    •  

      pokaż komentarz

      @ZEO4: Franie ciągle sprzedają się także w Polsce, w domach już się ich nie używa, ale do prania bielizny roboczej nadają się o wiele lepiej niż współczesne pralki, które się szybko psują jak próbujesz wyprać coś bardzo brudnego zawierającego syntetyki, chemikalia, itp.

    •  

      pokaż komentarz

      @pogas: oprócz obrażania masz jakieś argumenty? Oglądałeś chociażby ten filmik z wykopu z wczoraj: Niemcy i UE. Czy może żyjesz w medialnym świecie, gdzie UE jest organizacją charytatywną, a Niemcy nie realizują swoich interesów?

      @zippyo: na szczęście przepisy dotyczą dopuszczania produktów na rynek UE, nie słyszałem, żeby póki co regulowano produkcję na eksport.

    •  

      pokaż komentarz

      @brusse: dawno chyba w nowym fiacie nie siedziałeś

    •  

      pokaż komentarz

      @piotreek88: chodziło mi o starego fiata :), niemej jednak dalej jak by wsiąść do nowego fiata i do nowego merca różnica podobna
      @less_is_more: taką mają politykę chyba bo kiedyś było tak samo na kraj biedne wersje, eksportowe eleganckie, albo tyle płacą za silnik że muszą oszczędzać na materiałach żeby im się opłacało :)
      @Bladi89: pewnie że tak wstawili by swoją skrzynie swój silnik bo raczej nabyli prawa do tego co ursus produkował kiedyś , jakoś jeżdżą do dziś te silniki i palą porównywalnie do nowych jedynie z komina może co innego wylatuje

      Naprawdę chciałbym kupić polski dobry ciągnik, jednak z Ursusa został tylko znaczek ani to ładne ani wygodne ani tanie w eksploatacji i zakupie

    •  

      pokaż komentarz

      @ZEO4: chyba nie miałeś "szczęścia" prać za pomocą tego wynalazku ;) to jest pralka pół-ręczna i nijak ma się do automatu

    •  
      Z....a

      +71

      pokaż komentarz

      @zippyo: a ja mam taki i działa ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡º ͜ʖ͡º)

      źródło: image.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      Czy może żyjesz w medialnym świecie, gdzie UE jest organizacją charytatywną, a Niemcy nie realizują swoich interesów?

      @Jan_K: A na normy czystości spalin to się Europa się zgodziła bo im Niemcy przystawili pistolet do skroni?

    •  

      pokaż komentarz

      @zippyo: Unia z Tuskiem na czele pomoże !

    •  

      pokaż komentarz

      @janK: możliwe, nie wiem jak wyglądała ta konkretna sprawa, wiem za to jak wyglądało podejmowanie decyzji o przyjmowaniu imigrantów w UE. Masz po tym jeszcze jakieś wątpliwości kto decyduje w UE? To, że Niemcy mają najwięcej do powiedzenia jest chyba oczywiste? Tak samo jak to, że dążą do osiągnięcia swoich, a nie naszych celów i rozwój naszego przemysłu poza produkcją części dla niemieckich firm nie jest tym co ich interesuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @zippyo: O ile dobrze pamiętam to na rynek Niemiecki, czy Francuski Ursus potrzebuje osobnej homologacji żeby móc sprzedawać ciągniki. Firmy z Niemiec już takiej nie potrzebują w Polsce.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zdunda: Wiesz że to tak naprawdę zetor.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zdunda: o czterdziestka( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      Firmy z Niemiec już takiej nie potrzebują w Polsce.

      @Liberator19: Ależ ta bardzo łatwo zmienić. Daj znać komu trzeba i w najbliższym czasie pojawią się takie wymogi.

    •  

      pokaż komentarz

      możliwe, nie wiem jak wyglądała ta konkretna sprawa, wiem za to jak wyglądało podejmowanie decyzji o przyjmowaniu imigrantów w UE. Masz po tym jeszcze jakieś wątpliwości kto decyduje w UE?

      @Jan_K: Wiesz, z mentalnością Kalego to Polska daleko nie zajedzie. Do dzielenia pieniędzy unijnych to Polacy są pierwsi ale jak przychodzi wspomóc inne kraje unijne w kryzysie to już Polska kręci nosem.

    •  
      t..........9 via Mój Wykop (Android)

      0

      pokaż komentarz

      @brusse: ale zobacz jakim jestes januszem bo nie wiesz ze wspomniany przez ciebie NH to new holland czyli standartowy produkt grupy Fiata dla rolnictwa czyli po prostu NH -new holland to jest fiat januszku....i dlatego #bekazciebie

    •  
      t..........9 via Mój Wykop (Android)

      0

      pokaż komentarz

      @piotreek88: NH to fiat producent traktorow z plocka januszku

    •  
      t..........9 via Mój Wykop (Android)

      0

      pokaż komentarz

      @brusse: nie wiesz januszku ze new holland to fiat.zal mi ciebie..

    •  

      pokaż komentarz

      @pogas: nie pisz, bo szkoda klawiatury

    •  

      pokaż komentarz

      @tyszanin1979: januszku, zobaczyłeś chociaż od kiedy fiat dołączył do CNH Industrial N.V. , nh produkuje swój sprzęt od lat a kto jest w spółce nie ma znaczenia, jak z volvo co z tego że przejęli je Chińczycy czy zmieniło to jakość? Druga kwestia przyebałeś się o tego fiata a chodzi mi przecież o proste porównanie równie dobrze mogłem napisać polonez mercedes wtedy byłoby ok, dla mnie fiat w autach oznacza prostotę i plastik fantastik

    •  

      pokaż komentarz

      @tyszanin1979: dzizas żal mi ciebie że nie umiesz czytać ze zrozumieniem, i wiem że nh jest częścią grupy fiat jednak jest to osobna marka i pewne rzeczy w jej produkcji się nie zmieniają

    •  
      t..........9 via Android

      -3

      pokaż komentarz

      @brusse: nie wiesz,nie miales o tym pojecia.a to jest fiat wiwc nie porownuj mercedesa do fiata bo porownujesz fiata do fiata dlatego #bekazpodludzi

    •  

      pokaż komentarz

      @tyszanin1979: nie będę się kłucił z tagującym lemingiem . Podam ci przykłąd żeby dotarło, vag to grupa marek audi volksvagen seat skoda jednak skoda zawsze będzie skodą i będzie w lekkim tyle żeby nie zaszkodzić vw

    •  

      pokaż komentarz

      @Bladi89: No to dobrze, że w Etiopii nie ma absurdalnych regulacji, które utrudniałyby robienie biznesu... Oh, wait. Po prostu Ursus jest w innej pozycji w Etiopii i wykorzystuje absurdalne regulacje na swoją korzyść (np. chciało im się założyć tutaj fabrykę).

    •  
      t..........9 via Android

      -2

      pokaż komentarz

      @brusse: kolego new holland to typowy fiat z polski ,plocka ,nic nie wymyslisz.swija droga fiat to znakomity produkt.wiem bo odwiedzilem wiele fabryk motoryzacyjnych na kazdym(prawie)kontynencie.Wiec uwierz ze z laikiem nie gadasz..... w NH bylem pod wrazeniem nowoczesnej lini produkcyjnej a sam pracowalem przy uruchomieniu parunastu fabryk na swiecie takze wiem o czym gadam/pisze...

    •  
      Z....a

      +1

      pokaż komentarz

      @Liberator19: wiem.. Ale oficjalnie ursus 4011 ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @Zdunda: rura ci zardzewiała temu ciągniku :) jeździłem takim. Szaleństwo było :)

    •  

      pokaż komentarz

      @janK: co ma do tego mentalność Kalego? Dyskutowaliśmy o tym czy Niemcy mają decydujący wpływ na decyzje w UE, rozumiem, że się zgadzasz? Nie zaprzeczysz też chyba, że Niemcy działają w swoim interesie, który niekoniecznie jest zgodny z naszym.

      Imigranci to tutaj zupełny OT, ale moim zdaniem dzielenie ich na państwa UE jest taką samą "pomocą" jak zrzytka pieniędzy dla alkoholika, czy narkomana bez ich chęci wyjścia z nałogu. Niemcy (czy raczej Merkel) albo faktycznie uważają, że imigranci są potrzebni ich rynkowi pracy albo mają skłonności samodestrukcyjne, tak czy siak sami kryzys zaczęli i nie zamierzają go skończyć, tylko rozprowadzać po pozostałych państwach. Polska jak najbardziej pomaga przy okazji tego kryzysu - poprzez wysłanie pograniczników i samolotu czy też śmigłowca do ochrony granic.

    •  

      pokaż komentarz

      @brusse:
      New Holland od 1964 roku po zakupieniu firmy Claeys był producentem kombajnów zbożowych, następnie w 1986 roku kontrolę nad New Holland przejął Ford. W 1991 roku Fiat wykupił od Forda jego rolniczą sekcję zwaną Ford-New Holland i połączył ze swoim rolniczą częścią - FiatAgri. CNH powstało w 1996 roku po przejęciu przez Fiata - Case Corporation.
      Fiat być może miał dobre ciągniki ale ze względu na markę trudno mu się było przebić poza słoneczną Italię stąd wykupowanie kolejnych fabryk i marek.
      Dzisiejsze ciągniki produkowane przez CNH mają swoją genezę w produktach FiatAgri.

    •  

      pokaż komentarz

      Dyskutowaliśmy o tym czy Niemcy mają decydujący wpływ na decyzje w UE, rozumiem, że się zgadzasz?

      @Jan_K: Nie.

      migranci to tutaj zupełny OT, ale moim zdaniem dzielenie ich na państwa UE jest taką samą "pomocą" jak zrzytka pieniędzy dla alkoholika, czy narkomana bez ich chęci wyjścia z nałogu.

      Jak jest OT to po co o nich wspominasz?

    •  

      pokaż komentarz

      @janK: Śledzisz to co sam piszesz?
      W odpowiedzi na mój tekst:

      możliwe, nie wiem jak wyglądała ta konkretna sprawa, wiem za to jak wyglądało podejmowanie decyzji o przyjmowaniu imigrantów w UE. Masz po tym jeszcze jakieś wątpliwości kto decyduje w UE? To, że Niemcy mają najwięcej do powiedzenia jest chyba oczywiste? Tak samo jak to, że dążą do osiągnięcia swoich, a nie naszych celów i rozwój naszego przemysłu poza produkcją części dla niemieckich firm nie jest tym co ich interesuje.
      Odpisałeś:

      Wiesz, z mentalnością Kalego to Polska daleko nie zajedzie. Do dzielenia pieniędzy unijnych to Polacy są pierwsi ale jak przychodzi wspomóc inne kraje unijne w kryzysie to już Polska kręci nosem.
      Ja podałem sprawę imigrantów tylko jako przykład podejmowania decyzji w UE, Ty w żaden sposób tego nie podważyłeś, za to wyciągnąłeś jakąś moralność Kalego. Mimo iż to już prowadziło do znacznego oddalenia od tematu przedstawiłem Ci moje zdanie na ten temat, całkowicie odmienne od Twojego, ale dalej oczekuję od Ciebie odpowiedzi na to jak według Ciebie działają UE i Niemcy. Działają wbrew swoim interesom z dobroci serca? Wcale nie mają takich wpływów w UE jakie widać po przykładzie sprawy uchodźców, czy wypowiedzi wicekanclerza Niemiec podczas wizyty w Rosji, ponieważ...?

    •  

      pokaż komentarz

      Ja podałem sprawę imigrantów tylko jako przykład podejmowania decyzji w UE, Ty w żaden sposób tego nie podważyłeś, za to wyciągnąłeś jakąś moralność Kalego.

      @Jan_K: Przypomnę Ci chronologię. Zapytałem się czy normy Euro zostały wymuszone przez Niemców. Na co Ty wyjechałeś z imigrantam. Śledzisz komentarze na które odpowiadasz?

    •  

      pokaż komentarz

      @janK: a cały temat zaczął się od tego, że zippyo napisał:

      Teraz trzeba czekać, aż Niemcy w ramach troski o środowisko zakażą zupełnie produkcji takich traktorów. To tylko kwestia czasu.
      Ja poprzez przykład decyzji dotyczącej imigrantów pokazałem, że owszem, Niemcy potrafią przeforsować korzystne dla siebie decyzje. Zamierzasz w końcu użyć jakichś argumentów do dyskusji, czy tak sobie piszesz dla pisania?

    •  

      pokaż komentarz

      @zippyo:

      Przyczyną zarówno opóźnień, jak i świetnych wyników, jest kontrakt z Etiopią.

    •  
      z....o

      +1

      pokaż komentarz

      @koscik: no i co? Traktory produkują w Polsce. Wystarczy zakazać wytwarzania silników nie spełniających norm i tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      @zippyo: @brusse: jest dosyć prawdopodobna teoria, nawet nie spiskowa, że Niemcy zapewniają sobie konkurencyjność poprzez tworzenie wymogów technicznych, którym tylko sami potrafią sprostać.

    •  
      z....o

      +1

      pokaż komentarz

      @JohnnyFajf: albo jak pokazuje przykład VW sfałszować.

    • więcej komentarzy(36)

  •  

    pokaż komentarz

    Rozmawiałem kiedyś z dilerem traktorów. W ofercie ma Case, Zetor, Ponar-MTZ (Białoruś). Plac zapchany Caseami, Zetorami a MTZa żadnego na placu. Pytam, czy rezygnuje że oferty MTZ? ON: Nie schodzą od razu z transportu.

    •  
      d...i

      +454

      pokaż komentarz

      @Filipix: ale przecinek to ty szanuj ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Filipix: kiedyś patrzyłem na ceny tych MTZ białoruś,to ceny faktycznie śmieszne w porównaniu do innych. Na niektórych budowach do tej pory jeszcze pracują te stare z lat 70-80 koparki

    •  

      pokaż komentarz

      @Filipix: Też kwestia klientów i ich areału ma ogromny wpływ. Rolnik, który ma powiedzmy 1000ha, przeważnie inwestuje w droższe marki, np. Fendt, John Deere, New Holland itp., gdyż to maszyny milion razy bardziej komfortowe od MTZ, a spędzając 10-12 godzin ma to ogromne znaczenie. Poza tym rozwój wszelkiej maści systemów przez producentów, urządzeń do precyzyjnego prowadzenia oraz innych, które można podłączyć pod monitor przy konsoli operatora i bez dodatkowych innych wyświetlaczy korzystać; chociażby z dobrodziejstwa wysiewania nawozów wg zapotrzebowania na danym obszarze. Nie widziałem jeszcze do tej pory w MTZ złącza IsoBus. Ponadto awaryjność, wiem że ostatnie lata, to znaczne pogorszenie jakości w tej kwestii przez czołowych producentów, ale wciąż to są maszyny, które jeszcze są w stanie wytrzymać trochę. Części są drogie, ale stosunkowo rzadko trzeba je wymieniać, co przekłada się na minimalne postoje w pracy. Podobnie sprawa ma się z samymi ciągnikami, niejednokrotnie dany egzemplarz o zbliżonych parametrach mocy jest dwukrotnie, a nawet więcej, droższy od tych białoruskiej produkcji.
      MTZ to raczej propozycja dla gospodarstw o stosunkowo niewielkiej powierzchni, gdzie ze względu na trudne warunki glebowe, np. mokre ziemie, przydałby się przedni napęd. Budżetowy ciągnik, do którego części są tanie, a prace naprawcze można nawet wykonać samodzielnie. Prosta konstrukcja, dość duża awaryjność, niski komfort nie jest to tak bardzo uciążliwe, gdy niewiele czasu spędza się w maszynie.

      Podsumowując, mój nieco chaotyczny komentarz,to każdy producent ma własnych odbiorców, więc duży popyt MTZ nie oznacza, że są to maszyny lepsze od innych producentów. Po prostu w Polsce najwyraźniej dominują gospodarstwa niskim areale. Czołowi producenci też nie są do końca uczciwi, jeśli chodzi o jakość swoich maszyn, ale wciąż są jedyną słuszną opcją, jeśli chce się w komfortowych warunkach i bez większych przestojów korzystać z maszyny, co ma swoje przełożenie w wyższej cenie.

    •  

      pokaż komentarz

      dość duża awaryjność,

      @Boyzee: Z tym się nie zgodzę. Reszta OK. Jednak znam osobiście rolnika ( jakieś 70-80ha) używającego MTZ-a. Ceni w nim: właśnie prostotę konstrukcji, proste - sprytne rozwiązania ułatwiające życie, bardzo dużą skuteczność w ciężkich pracach. Sam widziałem jak Zetor 90KM spuchł przy MTZcie (z 79 roku) - Orka sporego areału MTZ+Zetor jednakowymi pługami.
      Mankamentem natomiast jest spore zużycie paliwa. Znajomy mówi że jest niewielka różnica w spalaniu pod dużym obciążeniem i lekkim. Pali prawie jednakowo. Dlatego do lekkich prac używa ciapka c330

    •  

      pokaż komentarz

      @Filipix: i Pronar i MTZ szanuj... to Polska firma- jeden właściciel

    •  

      pokaż komentarz

      @Boyzee: Gdzie te czasy gdzie wystarczyło homonto i baba?

    •  

      pokaż komentarz

      @Filipix: mój wujek miał mtz. jakieś 10 lat temu kupił nowego, od tamtej pory śmiał się z każdego kto kupował mtz że kolejnego biedaka nie stać było na normalny ciągnik i że ten ciągnik nie oferuje nic prócz jako takiego wyglądu i ceny. Sprzedał zloma i kupił zetora i new holanda i sobie chwali. Mój teść ma zetora już 15 lat i mówi że to był jeden z lepszych zakupów bo dzisiaj sprzedały go za te same pieniądze co za niego dał.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie schodzą od razu z transportu.

      @Filipix:
      Skoro nie schodzą, to co się z nimi dzieje?

    •  

      pokaż komentarz

      @Elryk: Zjadają interpunkcję ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  
      B.......b

      -1

      pokaż komentarz

      @pierwszapomoc: W starych zetorach były silniki zaprojektowane przez inżynierów Ursusa wysłanych do Czechosłowacji w ,,delegację" Obecne Zetory to tez stare silniki nie spełniające norm a zapewne to modyfikacje tych starych Ursusowkich a nowe Zetory to takie same składaki jak Ursusy http://www.agrofoto.pl/forum/topic/76115-od-2015-zetor-b%C4%99dzie-sk%C5%82adakiem/

    •  

      pokaż komentarz

      @BogusSnob: nie wiem jak jest od tego roku ale wiem, że zetor zakupiony kilka lat temu to były o wiele lepiej wydane pieniądze niż na zakup mtz. Mam porównanie w bliskiej rodzinie gdzie o tego typu problemach mówi się przy tak po prostu przy spotkaniu. Z tego co się orientuję to nie chodziło o silnik (który faktycznie palił tyle co czołg)

    •  
      k.................p

      0

      pokaż komentarz

      @Boyzee: Pamiętam wywiad z kimś dość wysoko postawionym w Ursusie i mówił, że głównym ciężarem przy cenie są wysokie restrykcje co do emisji spalin, filtry i ogólnie przystosowanie maszyny do tego, a nie ogólnie pojęte nowe technologie poprawiające komfort i jakość pracy. Na pewno podnosi to trochę cenę, ale nie aż tak, skoro sam ten pan nie wskazał na to w pierwszej kolejności, ba nawet o tym nie wspomniał. ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @dixvi: szacuj! Z przecinkiem jak z "kurwą". Zastosowanie niekoniecznie musi odbywać wg. reguł gramatycznych moim zdaniem. Ważne, aby było dobrze użyte - co można przełożyć na komunikację w te i we, bo dlaczego tu je jest przecinek?

    • więcej komentarzy(4)

  •  
    O.........................y

    +185

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @OdlotowyWzbogacaczKulturowy: Jak chcesz prosty technicznie samochod ktory naprawisz w garazu to sobie kup Lade albo Dacie... Nikt w dzisiejszych czasach nie wsadzi do samochodu dobrej marki silnika z gaznikiem, dwoma zaworami na cylinder, resorami piorowymi i szybami na korbke.

    •  
      O.........................y

      +59

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  
      T.......f

      +31

      pokaż komentarz

      @OdlotowyWzbogacaczKulturowy: niva, nawet pole idzie zaorać

    •  

      pokaż komentarz

      @kernelstrog: orzeszku rwałeś kwiatki w ogródku?

    •  

      pokaż komentarz

      @OdlotowyWzbogacaczKulturowy: Niestety ale sie nie da. Jak chcesz miec silnik ktory ma sporo mocy ale malo pali to musi nim sterowac komputer i musi musi miec do tego odpowiednie czujniki. Musisz miec nawalone zaworow zeby lepiej napelniac i cylinder.

      Chcesz miec przyzwoite zawieszenie ktore dobrze tlumi i jednoczesnie trzyma sie drogi? Musisz dac rozwiazania typu wielowachacz.

      Do tego rozwiazania typu kontrola trakcji, ABS, elektryka w szybach, lusterkach, siedzeniach. Jakas klima itp.
      To wszystko sila rzeczy bedzie sie po jakims czasie psulo... tyle ze przewaznie 3 wlascicelowi ;)

      Masz alternatywy.. chociazby wspomniana Dacie... Tyle ze jakos poza specyficznymi zastosowaniami rynku nie zawojowaly... Bo wbrew temu co mowia ludzie to jak przychodzi co do czego to chca cos wygodnego, bezpiecznego co malo pali i jest wygodne.

      Wsiadz w nawet najbardziej wychuchanego Poloneza, zrob trase 1000km w jeden dzien i powiedz ze dalej chcesz prosty, latwy w naprawie samochod

    •  

      pokaż komentarz

      @OdlotowyWzbogacaczKulturowy: Co ciekawe, np w Rosji na licencji Mercedesa produkują model Sprinter z okresu lat 00-05, który w europie już dawno został wycofany. Tutaj artykuł:
      http://40ton.net/mercedes-sprinter-classic-odpowiedz-niemieckiej-marki-na-rosyjskie-potrzeby/

    •  
      O.........................y

      +6

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @OdlotowyWzbogacaczKulturowy: To swoja droga... z drugiej strony nie chcial bym mieszkac w miescie gdzie masz na drogach 2 miliony kopcacych dieseli.

      Maluch mial prosty silnik 650cm, zawrotne 24 konie, do 100 rozpedzal sie ~25 sekund a z gorki z wiatrem do 120 i palil 6,5 na setke.

      Nowe passeratti ma 3 razy wiekszy silnik, 10 razy wiecej mocy i pali 5,5 a do setki rozpedza sie w 6,5 sekundy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Taco_Polaco: i kosztuje +/- 100k pln a używany maluch w dobrym stanie 2-3k - gdyby liczyć różnicę w spalaniu tylko to jesteś do przodu 1l / 100km czyli 4,5 pln. Aby wyjeździć 95k pln różnicy trzeba by przejechać 2 mln km kaszakiem aby wyjść na zero w stosunku do passata :)

    •  

      pokaż komentarz

      @OdlotowyWzbogacaczKulturowy: polecam starego jeepa albo inną terenówkę (sprzed 2000 roku - ceny 10-15k a jak masz kasę to G klasę z tych lat), na wartości praktycznie nie tracą już a do tego naprawiasz młotkiem lub wymieniasz czujnik ew. - jest wada - spalanie (i ew. ruda - trzeba pilnować!) ale za do silniki są duże więc nie zajeżdżone, przy prędkości 90 km/h masz obrotów 1200-1500 :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Taco_Polaco: Ale jemu nie tyle chodzi o konkretne silniki co o samo auto.
      Kiedyś aby wymienić głupi filtr kabinowy wystarczyło 10 minut roboty i 20zł na części. Teraz często trzeba demontować całą deskę rozdzielczą (a słyszałem o autach, w których odbywa się to przez przednią szybę) i jeśli człowiek zna się na robocie to zajmuje mu to cały dzień, a jeśli nie, to kilka stów w serwisie.
      Sam miałem rok temu problem z silniczkiem klimatyzacji (wystarczyło go przesmarować jakimś dziadostwem aby znowu zadziałał), który nie przestawiał temperatury i wiał mi 30 stopniami. Operacja w starszych autach (przed 2005 rokiem) banalnie prosta i byle mechanik zrobi to bez problemu. Dzisiaj taka zabawa wymaga demontażu deski rozdzielczej co spowodowało, że żaden lokalny mechanik nie chciał się tego tknąć, a w serwisie kosztowało mnie to 600zł - najlepsze, że silniczek zostawili jak był - bo dobry, tylko nasmarować trzeba było, skasowali tylko za robociznę.

      Także ja całkowicie rozumiem to co chce przekazać @OdlotowyWzbogacaczKulturowy - jemu nie chodzi o silniki, elektronikę i inne duperele, tylko o zwykłe proste części eksploatacyjne.
      Auto powinno być łatwe w serwisie podstawowych rzeczy, które bez większej wiedzy można naprawić bądź wymienić w domu. Niestety producenci celowo komplikują życie i budują auta tak, by nawet dobry mechanik miał problem z wymianą głupiego filtra. Ot tylko po to, aby poza ceną auta, zarobić na serwisie, który w ASO potrafi pożreć gigantyczne kwoty.

    •  

      pokaż komentarz

      @OdlotowyWzbogacaczKulturowy: producent sprzedaje nowe auto, pierwszy Klient kupuje i jeździ bez stresu przez 3lata. Później auto kupuje Kowalski, 50tys przejechane i narzeka że te nowe technologię to takie pasujące i serwis serwis. kiedyś auta moim zdaniem psuly się jeszcze bardziej niż teraz, tylko teraz dzieje się to częściej i szerzej ponieważ jest duuuzo więcej użytkowników i odległości jakie pokonują dzisiaj samochody są nieporównywalnie większe niż kiedys

    •  

      pokaż komentarz

      @Taco_Polaco: Czyli nie mieszkasz w Polsce?
      W Polsce mamy kopcące diesle.
      Nikt nie ponosi konsekwencji za wycinanie dpf.
      Proceder jest bezkarnie uprawiany.
      Jak planowano wprowadzić zakaz wjazdu do miasta samochódami, które nie spełniają normy Euro5 to Janusze protestowali.

    •  

      pokaż komentarz

      @czupakadabra: Ale teraz się czasy zmieniły. Mamy to, co kiedyś było tylko na zachodzie. Nie musisz teraz się znać na wszystkim. Jak jesteś ekspertem w jednej dziedzinie zarabiasz na tyle dobrze, że stać cię, żeby oddać auto do mechanika, a nie musisz koniecznie grzebać przy nim sam. Czasy warszawy, dużego fiata i poloneza, gdzie ciągle trzeba było coś smarować i zmieniać minęły. I dobrze. Ja sam lubię grzebać przy samochodzie, mam narzędzia, ale czasem zwyczajnie wolę odstawić auto do warsztatu na wymianę wahacza, niż sam spędzić cały dzień w brudnym garażu. Chyba, że akurat mam wolny czas i ochotę na zabawę. Pominę tu kwestie mechaników naciągaczy, ale nie ma co płakać nad tym, że auta są teraz zaawansowane technicznie. Chcesz proste auto? Kup dacie. Tylko się nie zdziw, że pomimo prostej konstrukcji i możliwości naprawy ten strucel się ciągle psuje i rdzewieje. Coś na wzór poloneza.

    •  

      pokaż komentarz

      @kaczor: Bład silniki diesla i benzynowe nie są projektowane do takich obrotów, nawet nie wiesz jak cierpi wał.

    •  

      pokaż komentarz

      @kajttek: może jeszcze W124 zaczną produkować ;)

    •  

      pokaż komentarz

      Co ciekawe, np w Rosji na licencji Mercedesa produkują model Sprinter z okresu lat 00-05, który w europie już dawno został wycofany. Tutaj artykuł:

      @kajttek: @OdlotowyWzbogacaczKulturowy: Kamaz 5460 - "Ciężarówka sprzedawana w Rosji już od około dwóch lat ma oferować naszym przewoźnikom sprawdzoną technikę w atrakcyjnej cenie. W tym celu na rosyjskim podwoziu postawiono 428-konny silnik firmy Mercedes-Benz, sprawdzony na całym świecie OM457LA".

      źródło: youtu.be

    •  

      pokaż komentarz

      @kajttek: To jeszcze coś na bazie W124/W210 z lepszymi blachami i będzie bestseller

    •  

      pokaż komentarz

      @Taco_Polaco: lada xray oraz lada vesta tylko 600 tys rubli (1zl = 17rubli) gwarancja 3 lata.

    •  
      O.........................y

      +12

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  
      n.....2

      +1

      pokaż komentarz

      Może pojawia się właśnie nisza na auta będące kompromisem pomiędzy tym co zawiera nowinki technologiczne i tym co nie stwarza aż takich wymagań serwisowych i eksploatacyjnych.
      Tak już widzę, jak ludzie się rzucają na samochody które kosztuję tyle co obecne, palą więcej, są mniej dynamiczne a ich jedyną zaletą jest to, że jesteś w stanie go sam naprawić. Wydając 50k na samochód raczej nie chcę się babrać w smarze i jeździć przestarzałym samochodem.
      @OdlotowyWzbogacaczKulturowy:

    •  

      pokaż komentarz

      @perevod_pl: No to z VATem bedzie 43 tysiace. Dacia Duster zaczyna sie od 39.99 a Logan i Sandero od 29.99. Dacia i Lada sa na technologiach od Renault wiec spodziewam sie czegos podobnego.

    •  

      pokaż komentarz

      @OdlotowyWzbogacaczKulturowy: miały potencjał - które? ile ich było? i w jakim czasie robiły ten mln km?
      jeździły po 200? robiły 150-200tys rocznie?

    •  

      pokaż komentarz

      @Samael16: To dziwne, na tempomacie jadąc 90km/h mam w 4.0 1500 obrotów

    •  

      pokaż komentarz

      @kaczor: Super a powiedz mi przy jakich prędkościach obrotowych jaki masz moment?
      Polecam zapoznać się z określeniem obroty krytyczne.

      Ja mam 3.0 benzyna R6 i też uzyskam małe wartości obrotowe przy takiej prędkości i 5 biegu i będzie moc żeby się zebrać jednak to jest tożsame z katowaniem silnika a nie tożsame z ogólnie pojętą właściwą eksploatacją.

    •  

      pokaż komentarz

      @Samael16: on się zbiera tak, że ma kickdown ...

    •  

      pokaż komentarz

      @Taco_Polaco:
      @OdlotowyWzbogacaczKulturowy: > Niestety ale sie nie da.

      Oczywiście, że się da, tylko się nie opłaca! Problemem nie jest zaawansowana technologia tylko brak chęci ze strony producentów. Zaawansowanie technologiczne jest tutaj tylko wymówką.. Nowoczesne samochody/ ciągniki itd mogłyby być jeszcze prostsze w obsłudze i naprawie od starszych odpowiedników.. niestety ktoś by na tym stracił pieniądze! Mówię z punktu widzenia inżyniera.. Stworzenie działającego sprzętu opartego na niezależnych komponentach jest łatwiejsze, szybsze, łatwiej jest wyłapać usterki a powstałe naprawić -- PC są tego przykładem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Taco_Polaco: Jak już wybierać to chyba Dacię, oglądałem prezentacje rosyjskich auto i nie powiem, że wzbudziły zachwyt Rosjan. Z drugiej strony nie można od auta za taką cenę oczekiwać jakości toyoty lub VAG

    •  

      pokaż komentarz

      @Taco_Polaco: 1000km w jeden dzień? Phi, też mi wyczyn. Choć nie wiem, czy na zwykłych fotelach byłoby komfortowe. Ale w Recaro to był żaden problem i było nie mniej wygodnie niż w Fiacie czy innym VW.

    •  

      pokaż komentarz

      @AvK: No to prosze... zaprojektuj mi tani, prosty silnik ktory da mi 240 koni, przyzwoity moment w calym zakresie obrotow i spalanie na poziomie 5,5 litra. Ciekawy jestem jak chcesz to zrobic bez uzycia elektroniki i czujnikow?

      Jak bedziesz dobieral sklad mieszanki? Przepustnica w gazniku?

      Zrobisz mi zawieszenie ktore jest jednoczesnie komfortowe i dobrze trzyma sie drogi na resorze piorowym albo na sztywnej belce?

    •  

      pokaż komentarz

      @Taco_Polaco: żal! nie zrozumiałeś nic co napisałem. Tu nie zaawansowana technologia utrudnia diagnostykę i naprawę lecz niechęć producentów, którym na rękę jest że ich sprzęt trafia do autoryzowanych zakładów naprawczych, które się nie p?$$#@$ą i zamawiają nowe części z fabryki producenta! Przeszkodą nie jest technologia ale pieniądze! Budowanie systemów opartych na wymienialnych komponentach usprawniłaby zarówno proces projektowania, diagnostyki i naprawy -> tak jak ma to miejsce w telekomunikacji czy też ogólnie w całej informatyce. Jak była Amiga, Comadore itd to wszystko było na jednej płycie. Zepsuł ci się dźwięk oddawałeś cały komputer do naprawy albo kupowałeś nowy.. później przyszła era PCów nie działał dzwięk wymieniałeś słuchawki, kartę dźwiękową bądź reinstalowałeś sterowniki i mogłes zrobić to w zasadzie sam.

    •  
      O.........................y

      +9

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @Taco_Polaco: Jakie 24s do 100 kmh złomo maluchem, niemożliwe. Za darmo bym tym nie chciał jeździć. Aby miał 24s musiałby mieć przy tym silniku, wadze, osprzęcie i jego stratach itp około 30KM.

      594 cm³, 17 kW (23 KM),
      652 cm³, 17,7 kW (24 KM),
      126 Bis: 703 cm³, 18,5kW (25,2KM)

      Przyspieszenie przy pełnym obciążeniu w [s] (modele: 600/650/Bis):
      0-100 km/h – 54,4 / 46,6 / 35,0 s

      A passeratii 6,5 s to pojechałeś 10x więcej mocy to by miał 240KM i te 6,5s by miał ale nie przy spalaniu 5,5l nawet i wtrasie chyba, że jadąc 80kmh na tempomacie.

      std 1.9tdi pali 5,5L jadąc 110kmh stale i mając 130KM i ma około 9,5s do 100 kmh.

      I nie jestem pasjonatem fan bojem VW i ich samochodów B5 dobre poczciwe i przystępne w naprawie, eksploatacji auto stąd jego fenomen oczywiście większość na rynku to trupy.

    • więcej komentarzy(27)

  •  

    pokaż komentarz

    zaraz przyjdą niemcy z jakąs unijna regulacją i takie klody rzucą pod nogi ze ursus wróci do hibernacji

  •  
    k.....x

    +23

    pokaż komentarz

    no wlasnie i to jest ich idea proste niezawodne, bez komputera i synchronizacji skrzyni ale nie wszystkie, ursus sklada takze ciagniki z full opcja, poza tym moze za niedlugo skonstruuja swoja skrzynie, bo poki co chyba sie tym zajmuja, tak naprawde ursus to skladakm silnik perkins, skrzynia carraro, pompa paliwowa bosch itp

    •  

      pokaż komentarz

      @kha_zix: Tak jak komputery. Dajmy na to Optimus: Procesor Intel, płyta MSI, grafika nVidia , dysk Seagate. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @kha_zix: Wszyscy producenci praktycznie korzystaja z podzespolow producentow co wymieniles. Oczywiscie np. taki fendt to moze sobie na autorska skrzynie pozwolic itp. Ursus robi skrzynie pewnie do tych prostych ciagnikow, zeby nie placic licencji :)

      2 i 4 lata temu brat wymienial traktory i wzial 2 jd, bo jednak nowy ursus to wielka niewiadoma, ale niech im sie wiedzie.

    •  
      k.....x via Android

      +1

      pokaż komentarz

      @Filipix:
      @Wloczykij2:
      roznie jest z nowymi ciagnikami ursusa, czytam o awariach to i na new hollanda narzekaja i na ursusa a na deutz fahra ze drogie czesci. moim zdaniem najlepszym wspolczynnikiem jakosci do crny charakteryzuje sie zetor.

    •  

      pokaż komentarz

      @kha_zix: ja znow slyszalem o zetorach, ze awaryjne strasznie :P Co rolnik to opinia :D Przydalyby sie jakies konkretne badania zewnetrznej grupy jak to jest( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @kha_zix: Z tego co pamiętam to niektóre duże zetory miały chyba silniki czołgowe ze słowacji.
      Uszczelnienie cylindra było olejem silnikowym.
      Albo to były ursusy, nie pamiętam

    •  
      B.....g

      +1

      pokaż komentarz

      @kha_zix: Tak jak większość producentów autobusów robi składaki: Solaris, Bova, Van Hool, Irizar. Tylko te firmy, które produkują jednocześnie i autobusy i samochody ciężarowe ma swoje silniki i skrzynie (Mercedes-Setra, Man-Neoplan), ale z kolei część nadwozia autokarowe robi z pomocą podwykonawców (Scania, Volvo).

    •  

      pokaż komentarz

      tak naprawde ursus to skladakm silnik perkins, skrzynia carraro, pompa paliwowa bosch itp

      @kha_zix: Ej, Mati, no weź. W aucie mam Boscha i silnik, który jest stosowany przez cztery inne marki. Czy też mam składaka? #icoteras

      Z tego co pamiętam to niektóre duże zetory miały chyba silniki czołgowe ze słowacji.

      @bleblebator: Kirowiec miał V12 podobny do tego z T-34 (głównie z racji tego, że to V12 i Diesel), ale nie ta pojemność i moc, niestety. Czechosłowackie silniki z wojskowym rodowodem to chyba z ich floty wojennej pochodziły.

    •  
      k.....x via Android

      0

      pokaż komentarz

      @teh_m: cala konstrukcja bpavhe wszystko robila marka. a ty tylko plastikowa maska blotniki i kabina a reszta to wszystko kupione z zewnatrz

    •  
      f...r

      +2

      pokaż komentarz

      @kha_zix: @Wloczykij2: @Babadag:
      ludzie jak idą do piekarni, to nie przeszkadza im, że rolnik miał pole, ktoś mu to skosił, ktoś kupił, ktoś zmielił, ktoś sprzedał i dopiero na końcu upiekli z tego chleb ( ͡° ʖ̯ ͡°)

      jak kupuje telewizor, samochód, telefon to nagle jest hurr sk@%!syny wszystko kupujo, polacy nic nie zrobio tylko wszystko od Boscha

    •  

      pokaż komentarz

      @Wloczykij2: Powiem ci tak, jak kto dba tak ma. Połowa ludzi którzy są właścicielami nowych maszyn nie miała w rękach instrukcji obsługi, więc nie ma się co dziwić że się psują.

    •  

      pokaż komentarz

      @bleblebator: Ciężkie ciągniki Ursusa i Zetora to jedno i to samo, efekt współpracy obu producentów. Z tego co czytałem głównymi inżynierami byli Polacy.

    •  

      pokaż komentarz

      @bleblebator: @Liberator19: W 1968 roku powstała seria ciężka Ursusa C-385 w Czechach znana jako Zetor Crystal 8011 (URII) efekt działającego w Brnie Polsko-Czechosłowackiego Ośrodka badawczo Rozwojowego, rewolucyjna konstrukcja jak na tamte czasy. Czesi produkowali silnik i skrzynię, my tylny most i podnośnik hydrauliczny. W między czasie wybuchła praska wiosna i stosunki pomiędzy fabrykami mocno oziębły po bratniej interwencji wojsk Układu Warszawskiego stąd do lat 80' nie było praktycznie żadnych modernizacji. Czesi w między czasie sami pracowali nad rozwojem tej konstrukcji w dziedzinie trochą lżejszych ciągników średnich URIII (protoplasta ciągnika Zetor Forterra) oraz mocniejszych URIV (produkowanych później przez ZTS). Czechosłowaccy komuniści zdecydowali o przeniesieniu produkcji Crystala z Brna do zakładów ZTS w Martinie na Słowacji. Fabryka ta później słynęła z tego, że w dzień wyjeżdżały z niej traktory a w nocy czołgi. ZTS padł około 1999 roku ale producent silników DS Martin jeszcze długo produkował je do naszych Ursusów ciężkich.

    • więcej komentarzy(2)