@MaddoxX1911: jako ciekawostkę dodam, ze dokładnie ten sam silnik był montowany w autobusach Autosan H9 o takich jak ktos nie kojarzy (jeszcze do dzis całkiem popularnych w mniejszych PKS czy jako autobusy szkolne
W kazdym razie w tym autobusie już tak pięknie nie ryczał. A to wszystko przez inną nastawę pompy wtryskowej i dołożenie turbiny. Bizony (Nie wiedzieć czemu) miały fabrycznie ustawiony bardzo wczesny kąt wtrysku i stąd ten cgarakterystyczny odgłos
Do czego teen silnik ma być? Toż to jest konstrukcja sprzed paru dekad. Tam jeszcze siedzi pompa wtryskowa rzędowa, a wiec najprostsze, ale przy tym najmniej ekonomiczne i najbardziej kopcące rozwiązanie, wiec dziś ten silnik nie miałby szansy na zadną homologacje (no chyba, ze do jakichś czołgów czy innych pojazdów wojskowych, ktore z natury maja być proste, odporne na trudne warunki i łatwonaprawialne.
@nunu85: Mylisz się, rzędowa pompa potrafi być ekonomiczna. Wszystko zależy od samej konstrukcji i sprawności silnika. Np. mercedesowskie OM606 na rzędowej pompie i pośrednim wtrysku generowało 177KM z 3L pojemności i było przy tym całkiem ekonomiczne.
@nunu85: Zgadzam się, że rotacyjne są dokładniejsze ale rzędówka jest bardziej bezawaryjna. Moim marzeniem jest np. TDI na rzędowej pompie wtryskowej bez elektroniki. Mercedes nie bez powodu ładował rzędowe pompy do swoich diesli. Dopiero w E290 zastosowano pompy rotacyjne.(pomijam pompy Lucasa bo to straszne ścierwo)
Ciekawe jak długo może chodzić bez wymuszonego chłodzenia ;) Co prawda przy takim użebrowaniu chłodzenie i tak jest niezłe, ale jednak ten wentylator na jednym końcu od czegoś jest.
@mkmal: Tam jest wentylator i się kręci, napędzany tym wałkiem co idzie z tyłu silnika, normalnie musi być założona jakaś pokrywa od góry wymuszająca przy okazji przepływ powietrza przez chłodnice oleju.
Komentarze (58)
najlepsze
W kazdym razie w tym autobusie już tak pięknie nie ryczał. A to wszystko przez inną nastawę pompy wtryskowej i dołożenie turbiny.
Bizony (Nie wiedzieć czemu) miały fabrycznie ustawiony bardzo wczesny kąt wtrysku i stąd ten cgarakterystyczny odgłos
Mercedes nie bez powodu ładował rzędowe pompy do swoich diesli. Dopiero w E290 zastosowano pompy rotacyjne.(pomijam pompy Lucasa bo to straszne ścierwo)
@mkmal: Tam jest wentylator i się kręci, napędzany tym wałkiem co idzie z tyłu silnika, normalnie musi być założona jakaś pokrywa od góry wymuszająca przy okazji przepływ powietrza przez chłodnice oleju.
V24 i na dodatek dwusuw.