•  

    pokaż komentarz

    Dekomunizacja w wykonaniu PIS.
    1. Andrzej Kryże - Wiceminister Sprawiedliwości IV RP- członek PZPR do jej końca. Skazywał działaczy opozycji w stanie wojennym.
    2. Wojciech Jasiński - Minister Skarbu IV RP, członek PZPR w latach 1976-1981, szef Wydziału Spraw Wewnętrznych w Płockim Urzędzie Miasta, przybudówki SB. Zasłynął umorzeniem milionowych długów PC, byłej partii Jarosława Kaczyńskiego.
    3. Karol Karski (PiS) - działacz władz centralnych socjalistycznego ZSP na Wydziale Prawa i Administracji UW. Pod koniec lat 80 startował z poparcia PRON (organizacji utworzonej przez PZPR w stanie wojennym) w wyreżyserowanych i sfałszowanych przez komunistów wyborach do rad narodowych.
    4. Andrzej Aumiller - Minister Budownictwa IV RP, zasłużony komunista, wieloletni członek PZPR.
    5. Anna Kalata - Minister Pracy i Polityki Społecznej IV RP. Członek PZPR jak i SLD, a dalej w Samoobronie.
    6. Zbigniew Graczyk - Wiceminister Gospodarki Morskiej IV RP - przez 20 lat należał do PZPR będąc między innymi członkiem jej Komitetu Wojewódzkiego w Szczecinie. Był również w kierownictwie nomenklaturowej spółki Interster, która była folwarkiem partyjnych dygnitarzy, m. in. Sekuły i Rakowskiego.
    7. Marek Grabowski - Wiceminister Zdrowia IV RP (członek PZPR i SLD) dzięki rekomendacji SLD był zastępcą głównego inspektora sanitarnego w rządach Leszka Millera i Marka Belki. 8. Ewa Sowińska - Rzecznik Praw Dziecka IV RP. W latach 1977-1980 należała do PZPR.
    9. Krzysztof Zaręba - Wiceminister Środowiska IV RP, były członek PZPR, od 2005 roku w Samoobronie.
    10. Bogdan Socha - Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej IV RP - był do samego końca członkiem PZPR.
    11. Romuald Poliński - kolejny Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej IV RP. Przez wiele lat członek PZPR, a w rządach SLD doradca ministra Kołodki
    12. Maciej Łopiński - Rzecznik Prezydenta IV RP; w okresie 1975 - grudzień 1981 należał do PZPR
    13. Ryszard Siewierski - Zastępca Komendanta Głównego Policji IV RP - członek PZPR do końca (1990).
    14. Stanisław Kostrzewski - od 25.02.2006 skarbnik i finansista PiS - był aktywnym członkiem PZPR do końca jej działalności. 15. Henryk Biegalski - nominowany na szefa Centralnego Zarządu Służby Więziennej IV RP, był członkiem PZPR od 1969 r. do końca lat 80.
    16. Jerzy Bahr - 19.05.2006 mianowany ambasadorem RP w Moskwie. W latach 1976 - 1980 w randze I sekretarza pracował w Ambasadzie PRL w Bukareszcie. Do stanu wojennego był członkiem PZPR.
    17. Krzysztof Czabański - mianowany 01.07.2006 na prezesa Polskiego Radia S.A. - były dziennikarz m.in. 'Sztandaru Młodych' i 'Zarzewia'. W latach 1967-1980 należał do PZPR.
    18. Stanisław Podlewski - mianowany 17.07.2006 dyrektorem departamentu rybołówstwa w ministerstwie rolnictwa - należał do PZPR do końca jej istnienia.
    19. Marcin Wolski - 21.07.2006 mianowany został dyrektorem I programu PR - od 1975 roku do końca był w PZPR, będąc m.in. sekretarzem POP w PR.
    20. Jan Sulmicki - kandydat na prezesa Narodowego Banku Polskiego, zgłoszony 11.12.2006 przez Kaczyńskiego - były aktywista PZPR w SGPiS (obecnie SGH), także w stanie wojennym.
    21. Janusz Kaczmarek - szef MSWiA, prokurator krajowy z ramienia PiS - Członek PZPR od 1986 r.
    22. Piotr Cybulski - poseł PiS. Były członek ZSMP i PZPR
    23. Aleksander Chłopek - poseł z Gliwic. Członek PZPR od roku 1978. W latach 80. był członkiem egzekutywy Komitetu Miejskiego PZPR.
    24. Halina Molka - posłanka na Sejm RP V kadencji. Były członek PZPR. Od 23 sierpnia 2007 posłanka PiS
    25. Stanisław Piotrowicz - W 1978 rozpoczął pracę w Prokuraturze Rejonowej w Dębicy, następnie w 1980 został przeniesiony do Prokuratury Wojewódzkiej w Krośnie, na początku lat 80. przeniesiony do Prokuratury Rejonowej w Krośnie. Od 1978 należał do Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Był członkiem egzekutywy PZPR w Prokuraturze Wojewódzkiej i Rejonowej w Krośnie.
    26. Katarzyna Łaniewska- W czasie studiów należała do socjalistycznej organizacji młodzieżowej ZMP, donosiła na kolegów. Następnie należała do PZPR.

    Przecież kur.... to ten sam j@!@ny układ.

  •  

    pokaż komentarz

    Trochę kalki z wywiadu z Cejrowskim. Ale nie da się ukryć, że o wzroście budżetu mówi prawdę. I o ZUSie dla przedsiębiorców, który zabija połowę polskich firm. To NIE JEST prawe i sprawiedliwe.

    •  

      pokaż komentarz

      @obywatel_83: Z oskładkowaniem przedsiębiorców od zawsze był problem. Płacą składki od takich samych stóp procentowych jak wszyscy polacy ubezpieczeni w ZUS. Tylko, że realnie muszą je wyjąć z kieszeni (ja pracuję na etacie, płace proporcjonalnie to samo, ale tej kasy nie widzę, bo szefowa potrąca mi to z pensji i przekazuje do ZUS).
      No i od 16 lat nikt nie wymyślił co z tym zrobić. Bo jak uzależnić składkę od np. przychodu, to zaraz wszyscy będą wykazywać stratę, żeby unikać składek (co jest relatywnie łatwo zrobić). A skoro nie będzie wpłat, to skąd brać kasę na świadczenia. Przedsiębiorcy chorują, mają wypadki, rodzą dzieci itd. Temat rzeka.

    •  
      u..........a

      +2

      pokaż komentarz

      @piesiak1975:

      No i od 16 lat nikt nie wymyślił co z tym zrobić.

      Rozwiązanie na AD 2015 (wcześniej mogło być mniej boleśnie).

      Najbliższe 2 pokolenia płaciłyby ZUS, ale nie dostałyby emerytury. Obecni emeryci umieraliby co pozwalałoby z czasem zmniejszać podatek.

    •  
      L........c

      +2

      pokaż komentarz

      Bo jak uzależnić składkę od np. przychodu, to zaraz wszyscy będą wykazywać stratę, żeby unikać składek (co jest relatywnie łatwo zrobić)

      @piesiak1975: Skoro to jest takie łatwe, to po co w ogóle wykazują zysk? Tylko podatek trzeba płacić...

    •  
      t.....n

      +14

      pokaż komentarz

      Bo jak uzależnić składkę od np. przychodu, to zaraz wszyscy będą wykazywać stratę, żeby unikać składek (co jest relatywnie łatwo zrobić).

      @piesiak1975: Ale znaj chociaż pojęcie "przychód" i "dochód" jak się wypowiadasz.

    •  

      pokaż komentarz

      @obywatel_83: Przedsiębiorca którego nie stać na zus w kwocie NIŻSZEJ niż płaci pracownik zarabiający średnią krajową to żaden przedsiębiorca i najwyraźniej marnuje swój czas...

      Tak to wygląda.

    •  

      pokaż komentarz

      @obywatel_83: Korwin na debacie też niemal to samo mówił. Taki dobry argument którym fajnie się rzuca

    •  

      pokaż komentarz

      @troodon: Tak. Masz rację. Myślałem o dochodzie. Moja pomyłka.

    •  

      pokaż komentarz

      @piesiak1975: Konsekwentnie obniżać podatki i zabierać socjal, żeby nie było szoku - załóżmy dać sobie na to 1 lub 2 kadencję - nawet przy dwóch ludzie sami dali by szansę na drugą, bo widzieliby pozytywne efekty gospodarcze. Pewne umowy musiałyby zostać tak jak są, ale już dziś można obniżyć chociażby do 5%-10% podatek dochodowy i i tak ludzie będą zadowoleni, a w przyszłości całkowicie. Co do ZUS i ubezpieczenia trzebaby to dobrze przemyśleć co i jak, ale jest to do zrobienia. 100 lat socjalizmu nie sprawdziło się czy tak trudno to zrozumieć ?

    •  
      t.....n

      +20

      pokaż komentarz

      Przedsiębiorca którego nie stać na zus w kwocie NIŻSZEJ niż płaci pracownik zarabiający średnią krajową to żaden przedsiębiorca i najwyraźniej marnuje swój czas...

      @graf_zero: Zegarmistrz prowadzący swój salonik czy Kaziu hydraulik, Halina kosmetyczka i inne osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą też marnują czas?

    •  

      pokaż komentarz

      @piesiak1975: nie jest łatwo zrobić... Masz kontrolę i głupie koszty masz naprawdę spory problem. W takiej branży jak ja - grafika ciężko mieć koszty. Mogę sprzęt foto-video i komputerowy wrzucać plus standardowe wydatki. Mam znajomych, którzy też płącą całkiem sporo podatków. Wrzucanie wszytskiego w koszty to mit. JEden znajomy tak robił to już nie ma działalności po kontroli. Unikać opodatkowania potrafią duże firmy z solidną księgowośćią i prawnikami, a nie małe żuczki....

    •  

      pokaż komentarz

      @troodon: Tak - bo są nieefektywni.
      Jeśli z twojej działalności, którą podejmujesz na WŁASNE RYZYKO, i na WŁASNYM MAJĄTKU, masz dochód który nie pozwala ci zapłacić stawki ZUS podobnej do tej która płaci kasjerka w Biedronce to podjąłeś kilka BARDZO GŁUPICH ZYCIOWYCH decyzji...

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero:

      A powiedz mi kto jest bardziej efektywny - przedsiębiorca zapieprzający w tygodniu 70h i mający 10 000 zysku czy przedsięiorca2 robiący 15h i mający 2 500 zysku?

    •  

      pokaż komentarz

      @troodon: Zakładając że następnie obaj płacą 1000zł składki to ten pierwszy.

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: No to fajnie masz w swoim komunistycznym świecie. Praca jest dla ludzi a nie ludzie dla pracy.

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: @troodon: Ja mam wrażenie ze te podatki, certyfikaty, zezwolenia, zusy to specjalny zabieg aby ci co się dorobili przed tymi wszystkimi ograniczeniami prawnymi co są dzisiaj i utrudniają ludziom dorobienie się od zera, nie byli zagrożeni przez tzw świeżą krew, bo tych się na dzień dobry gnoi opodatkowaniem, certyfikatami, płatnymi zezwoleniami itp.

    •  

      pokaż komentarz

      @troodon: Nazywaj jak chcesz, jestem realistą.
      Jak ktoś wytwarza wartości dodanej tyle co kasjerka w biedronce, to naprawdę żadne osiągnięcie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pabick: Jakimi znowu certyfikatami i ograniczeniami... Ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej owszem istnieją ale w bardzo niewielkiej liczbie branż, zwłaszcza po masowym uwolnieniu za rządów PO...

      Przeszkodą w dorobieniu się od zera są.
      - brak kapitału
      - brak dostępu do know-how/technologii
      - brak odpowiednich pracowników.
      - opóźnienia płatnicze ze strony innych uczestników rynku
      - zmienne prawo

    •  

      pokaż komentarz

      @Pabick: Tak działa socjalizm i regulacja gospodarki.

      A i jeszcze:
      @graf_zero: Jest mnóstwo ludzi, którzy robią właśnie takie "mało efektywne" usługi i gdyby była prosta księgowość i państwo gwarantujące to co gwarantuje na papierze oraz właśnie brak tego ZUS-u to płaciliby podatek dochodowy/obrotowy. A tak nie płacą nic pracując w szarej strefie. A Ty to nazywasz efektywnością.

    •  

      pokaż komentarz

      @troodon:
      A PO CO państwu te drobniaki które on zapłaciłby w podatku dochodowym?
      Chodzi o to aby osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą wykonywaną osobiście zapłaciła składki na ubezpieczenia społeczne. Bo jest to działalność RÓWNOWAŻNA zatrudnieniu i podobne obciążenia powinna generować
      Bo ZUS/NFZ to świadczenia które on też będzie pobierał tak samo jak pracownik.

      Jak chce robić business, to ma od tego osobę prawną taką jak spółkę - tutaj zusów/srusów od samej spółki nie masz.

      A co do polskiego systemu. Jest kiepski ale da się prowadzić działalność płacąc 3% podatku obrotowego i płacąc efektywnie jakieś 70zł składek ubezpieczeniowych miesięcznie. Faktycznie - strasznie to drogie i skomplikowane.

    •  

      pokaż komentarz

      A PO CO państwu te drobniaki które on zapłaciłby w podatku dochodowym?

      @graf_zero: A poc o państwu drobniaki z moich umów o dzieło i o zlecenie?

      Chodzi o to aby osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą wykonywaną osobiście zapłaciła składki na ubezpieczenia społeczne. Bo jest to działalność RÓWNOWAŻNA zatrudnieniu i podobne obciążenia powinna generować
      Bo ZUS/NFZ to świadczenia które on też będzie pobierał tak samo jak pracownik.

      Ale to może niech przedsiębiorca decyduje, ile chce zarabiać?

      A co do polskiego systemu. Jest kiepski ale da się prowadzić działalność płacąc 3% podatku obrotowego i płacąc efektywnie jakieś 70zł składek ubezpieczeniowych miesięcznie. Faktycznie - strasznie to drogie i skomplikowane.
      I dlatego Polacy otwierają firmy w Niemczech i Czechach?

    •  

      pokaż komentarz

      Ale to może niech przedsiębiorca decyduje, ile chce zarabiać?
      A tam "przedsiębiorca" od razu. W praktyce od pracownika najemnego się nie różnią ci "przedsiębiorcy".

      I dlatego Polacy otwierają firmy w Niemczech i Czechach?

      Bo każdy lubi płacić mniej
      @troodon:

      Pewnie że fajnie byłoby płacić mniej podatków czy składek.
      Ale wiesz jaki jest do tego najlepszy środek - aby obciążenia były możliwie równo rozłożone i aby nie dało się ich uniknąć, otrzymując nieuczciwą przewagę nad konkurencją.

    •  

      pokaż komentarz

      A tam "przedsiębiorca" od razu. W praktyce od pracownika najemnego się nie różnią ci "przedsiębiorcy".

      @graf_zero: A czym jest jednoosobowa działalność jak nie pracą najmeną? Powiedz mi jak formalnie ma taka kosmetyczka działać jak nie właśnie na jednosoobowej działalności?

      Bo każdy lubi płacić mniej

      @graf_zero: Takich dużo niższych podatków tam nie ma. Bardziej coś takiego (zdarzenie i komentarz do którego linkuję);
      http://www.wykop.pl/link/2070608/urzad-celny-w-katowicach-wykonczyl-legalnie-dzialajacy-sklep-internetowy/#comment-22288156

      Ale wiesz jaki jest do tego najlepszy środek - aby obciążenia były możliwie równo rozłożone i aby nie dało się ich uniknąć, otrzymując nieuczciwą przewagę nad konkurencją.
      Praca powinna być nieopodatkowana. Opodatkowane powinny być nieruchomości i konsumpcja - dużo żresz, dużo płacisz.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dezynwoltura: Ale jak na razie wygląda na to, że socjal będzie jeszcze wyższy (500 na dziecko, 1000 przez rok dla matek, podwyższenie macierzyńskich, wydłużenie rodzicielskiego i ojcowskiego). A na socjal trzeba mieć kasę. Więc obawiam się, że podatki mogą wzrosnąć.

    •  

      pokaż komentarz

      @piesiak1975: Pamiętaj że pieniądze biorą się z rządu, tak samo jak z bankomatu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pabick: Nieprawda. Pieniądze przynosi listonosz. Spytaj mojej babci. Ona zawsze ma rację.

    •  

      pokaż komentarz

      @troodon: Nieruchomości wysoko-opodatkowane - czyli że za sam fakt posiadania mam płacić...

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: Za fakt korzystania z infrastruktury i ziemi, która jest państwa. Nie, nie muszą być wysokie. I tak zresztą podatki dochodowe to są podatki od konsumpcji, tylko bardziej skomplikowane mniej bezpośrednie i premiujące cwaniactwo a nie wydajność.

    •  

      pokaż komentarz

      @troodon: Dajmy na to że będę miał 100 ha łąki na której sobie zioła rosną. Mam od samego faktu posiadania płacić podatek?
      Zwróć uwagę że założyłeś likwidację podatku dochodowego.

    •  

      pokaż komentarz

      @troodon: Tym tokiem myślenia to należałoby płacić podatek Watykanowi, bo przecież Ziemię i ludzi stworzył Bóg, a papież jest jego namiestnikiem na niej jednocześnie będąc zarządcą Watykanu ( ͡º ͜ʖ͡º) Taka nowa forma komunizmu.

    •  

      pokaż komentarz

      @piesiak1975: "Z oskładkowaniem przedsiębiorców od zawsze był problem. "
      Tak naprawdę problemu nie ma, to prawodawcy tworzą problem.
      "Bo jak uzależnić składkę od np. przychodu" składka powinna być uzależniona od wysokości przyszlego świadczenia, bo to jest odkładanie na czas, kiedy nie będę miał siły pracować. To żadne ubezpieczenie, bo jak nie kopnę w kalendarz starość na pewno przyjdzie.

      "zaraz wszyscy będą wykazywać stratę" to nie tak, żeby wykazać strate musisz mieć sensowny koszt, który obronisz w razie kontroli, jak będziesz miał koszt, ktoś będzie miał zysk.

      "(co jest relatywnie łatwo zrobić)." nieprawda, ja np. pracuje glowa i nie mam zadnych dużych kosztów.

      " A skoro nie będzie wpłat, to skąd brać kasę na świadczenia. Przedsiębiorcy chorują, mają wypadki, rodzą dzieci itd."
      Żaden problem, nie jesteś w systemie, nie masz prawa do świadczeń. Ja np. nie placę chorobowego i dobrze mi z tym. Urodzenie dziecka to nie przypadek losowy.

      "Temat rzeka. " tylko w świecie urzędniczego umysłu, który z prostych spraw zrobi gmatwaninę.

    •  

      pokaż komentarz

      @tomaszk-poz: Mądrze piszesz. Tylko, że niewiele osób myśli podobnie. Gdyby ludzie wiedzieli co robić ze swoimi pieniędzmi, to niepotrzebna byłaby opieka społeczna, ubezpieczenia społeczne itd. Życie pokazuje, że nie każdy potrafi o siebie zadbać.

    •  

      pokaż komentarz

      @piesiak1975: Z wiekiem człowiek więcej widzi i wk?!@ienie mnie bierze, bo widze, ze w Polsce nie będzie lepiej. Osobiscie zaluje, ze nie wyjechałem w 2004 do normalniejszych krajów.

      Opieka spoleczna zawsze będzie potrzebna (czy w postaci państwowej organizacji czy prywatnych fundacji), bo czesc ludzi ma pecha i wymaga opieki.
      Idea emerytury w obecnej postaci nie jest glupia, bo bedac w szerszej organizacji korzysta sie na tym,
      ze czesc nie dozyje emerytury a składki płacili, wiec przy odpowiednich składkach korzystne jest przystąpienie do funduszu. Ale nie może być tak, ze z tej kasy świadczenia dostają tez ci, którzy placa nic lub grosze (KRUS). Za dużo jest uprzywilejowanych, co rozbija system.
      Moim zdaniem najlepszy jest system dobrowolny z obywatelska emerytura - płacisz mało, ale masz pewne niewiele, reszte odkładasz i albo skorzystasz jak dożyjesz albo odziedzicza dzieci. Malzenstwa moglyby być traktowane jak jedność w sensie placa srednio 1,5 składki (bo kobieta rodzi dzieci etc) ale maja wspolna emeryture wyplacana do śmierci ostatniego z malzonkow.
      Do tego nalezaloby podnieść poziom służby zdrowiai obnizyc koszty pracy, aby mloszych było stać na regularny odpoczynek a później oplacalo sie zatrudnić starsze osoby.

      Marzenia. Obecny system jest tak chory, ze aż żal, np. emerytury po 15 czy 25 latach lub prokuratorskie. To wszystko jest chore, a państwo miesza zaburzając naturalną kolej rzeczy (np. dopłaty do wsi mimo, że oni nie płacą dochodowego)

    •  

      pokaż komentarz

      bo przecież Ziemię i ludzi stworzył Bóg, a papież jest jego namiestnikiem na niej jednocześnie będąc zarządcą Watykanu

      @Dezynwoltura: #mapandowut?

      Dajmy na to że będę miał 100 ha łąki na której sobie zioła rosną. Mam od samego faktu posiadania płacić podatek?
      @graf_zero: A nie płacisz?

    •  

      pokaż komentarz

      A nie płacisz?

      @troodon: Nie w kwocie która wyrównywałaby braki wynikające z braku podatku dochodowego.

      Zresztą podatek rolny jest dziwny i polską szlachecką zalatuje. W kwintalach żyta rozliczać...
      Dobrze że nie w prosiakach.

      Chodzi o to że podatek od "posiadania majątku" jest bardzo drapieżny. W nie mniejszym stopniu ogranicza twoją wolność niż podatek dochodowy. Bo ZMUSZA cię do osiągania dochodu na każdym elemencie majątku, inaczej TRACISZ.

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: Powiem tyle - p#?%#$$isz. Siedzisz na etacie?

    •  

      pokaż komentarz

      @Speed666: Pewnie że siedzę. Składki na zus płacę ze dwa razy większe niż wasi przedsiębiorcy.

      A dodatkowa własna działalność jest niskokosztowa.

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: To nie jest podatek od posiadania majątku, tylko podatek od posiadania ziemi, która jest wspólną własnością wszystkich polaków, czyli państwa, czyli budżetu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Chodzi o to że podatek od "posiadania majątku" jest bardzo drapieżny. W nie mniejszym stopniu ogranicza twoją wolność niż podatek dochodowy. Bo ZMUSZA cię do osiągania dochodu na każdym elemencie majątku, inaczej TRACISZ.
      Zmusza, jeżeli masz posiadłość. Jak nie masz to nie płacisz.

    •  

      pokaż komentarz

      @troodon: No dokładnie - czyli nie możesz mieć dla mienia. Każdy fragment terenu w tej sytuacji musi pracować...

      W takim systemie nie ma miejsca na "parki"... bo park to wówczas nie tylko koszt utrzymania, ale dodatkowo koszt podatku od tego terenu.
      Park to przykład terenu który nie przynosi zysków a znajduje się w miejscu gdzie ziemia ma dużą wartość...

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero:
      I jest w rękach państwa. Widział kiedy prywatny park?

      Poza tym podatek zawsze może mieć wyjątki.

    •  

      pokaż komentarz

      @troodon: Park był przykładem nieruchomości o mniejszym od optymalnego wykorzystaniu finansowym.
      W Polsce aktualnie pewnie trudno o prywatny park, ale na pewno niektóre mają takie pochodzenia.
      Jak wspominałem - to był przykład.

      Chodzi mi o to że taki podatek, w wersji "wysokiej", skutkowałby albo wolną amerykanką mającą na celu maksymalną finansową utylizację przestrzeni, albo skutkowałby bardzo ostrymi zoning laws, czyli szczelnym systemem odgórnego planowania jak ziemia może być wykorzystana.

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero:
      I to właśnie zwiększa efektywność :-) I to znacznie lepiej niż 1000zł ZUSu. A poza tym główny dochód powinien być ze zwiększonego opodatkowania konsumpcji. Co też usprawnia efektywność. Wszystkich.

    •  

      pokaż komentarz

      @troodon: Zgadzam się - vat i akcyza to optymalne formy opodatkowania.
      Ale i tak najlepiej byloby zrobić porządny wysoki CIT, tak aby firmy inwestowały w ludzi/sprzęt/wiedzę.
      W stanach i 45% podatek korporacyjny nie przeszkadzał w rozwoju.

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero:
      Firmy inwestują w omijanie tego podatku. Oraz przeprowadzają nieoptymalne inwestycje (bo nad głową mają podatek). Podatek CIT jest bardzo fajny, jeżeli wprowadza się go na kilka lat, żeby radzić sobie z kryzysem - wtedy działa tak jak mówisz, bo zanim się porobią firemki i specjaliści do optymalizacji to trochę czasu minie. Na razie to 2/3 firm w Polsce nie ma dochodu. Mamy chyba najwięcej organizacji charytatywnych na świecie w takim razie :-)

  •  
    M......e

    +39

    pokaż komentarz

    Widzę że Korwin jednak przesiąkł Ciastka swoimi poglądami.. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    źródło: youtube.com

  •  

    pokaż komentarz

    Chyba Kukizełowi pierwszy raz wystąpienie w całości napisał Jacek Wilk a ten nauczył się go i wyrecytował na mównicy.

  •  

    pokaż komentarz

    No jak to. Socjalisci wiedza lepiej co robic z pieniedzmi. Zwlaszcza cudzymi.