TLDR na dole jakby ktoś chciał :)
Nie kupię już nigdy nic od Świat Kierowcy (swiatkierowcy.pl) ani nic serwisowanego przez firmę Fix It (fixit.pl), a na pewno nic Prestigio.
Historia zaczęła się 11.12.2013, kiedy to moja żona postanowiła kupić mi pod choinkę kamerkę - rejestrator Prestigio RoadRunner 511. Na dowód fakturka:
Wszystko pięknie, kamerka rozpakowana w wigilię, zamocowana po świętach i tak sobie jeździła aż do mniej więcej lipca 2015, kiedy to się zaczęła psuć. Objawy takie, że kamerka co jakiś czas nie uruchamiała się, albo sama wyłączała. Czasem w trakcie działania, czasem z samego rana nie działała (podczas gdy dzień wcześniej działała do wieczora). Jestem w trasie sporo, więc i kamerka sporo nagrywała. Ale zawsze przestrzegałem instrukcji, kamera w aucie nie była zostawiana w dni bardzo upalne albo na mrozie itp.
Żonka wysłała zatem maila do sklepu Świat Kierowcy.pl z zastrzeżeniem, że gwarancja na stronie producenta to 2 lata (a nie 1 rok jak to było napisane gdzieś na ich stronie):
21.07.2015
Witam
Chciałabym zareklamować urządzenie Prestigio Road Runner 511. W załączeniu skan faktury. Numer urządzenia (...).
Opis usterki: nie włącza się ani na baterii ani na zasilaniu.
Ab ubiec państwa pytanie co do czasu gwarancji na państwa na stronie jest informacja iż produkt podlega gwarancji 12 m-cy, natomiast na stronie producenta znajduje się informacja iż produkt podlega gwarancji 2 lata.
Link do informacji producenta //www.prestigio.pl/support/reklamacje-prestigio
Powołując się na ten zapis składam reklamacje na urządzenie w ramach 2 letniego okresu gwarancyjnego.
pozdrawiam
(...)
Spoko, tutaj była odpowiedź, żeby im odesłać pocztą. W międzyczasie okazało się, że będę w Katowicach, to napisałem, że przywiozę im urządzenie osobiście. Po kilku dniach przywiozłem, i na miejscu zonk: kamera odpala się za każdym razem! Zrobiliśmy kilka prób i dupa, nie chce niedziałać :( Szkoda, ale mówię, że nie jestem nienormalny i ona naprawdę często nie działa, zróbcie testy. Po jakimś czasie odpowiedź, że u nich ciągle działa i żeby sobie odebrać. Nie napisałem wcześniej, że jestem z Łodzi, ale przez Katowice czasem przejeżdżam służbowo; pech chiał, że długo nie byłem przejazdem na śląsku, przez jakiś czas o niej zapomniałem, ale w końcu ją odebrałem. Sprawdzamy, no OK, niby działa, podpisałem że odbieram i instaluję w aucie. Jednak codziennie w zasadzie coś było nie tak, czasem pracowała dłużej, czasem krócej, ale i tak wyłączała się, zatem napisałem kolejnego maila już ja:
06.11.2015
Witam,
Piszę w sprawie niesprawnego rejestratora Prestigio Roadrunner 511,
którego jakiś czas temu reklamowała u Państwa moja żona - (...).
Odpowiedzieliście Państwo, że po wielu testach kamera jest sprawna, i
reklamacja nie jest uznana. Nie wiem, czy Państwo po prostu nas
okłamali, czy nie umieją sprawdzić sprzętu, który sprzedajecie, ale
kamera od momentu odebrania jej z serwisu jakiś czas temu ani razu
jeszcze nie zadziałała!
Po różnych próbach sprawdzenia co się dzieje (podkreślam, ze są to
czynności, które powinniście wykonać WY a nie ja jako konsument)
wydaje się, że problem leży albo w baterii albo w obwodzie jej
ładowania.
Stara bateria była zużyta lub uszkodzona, i zamiast się ładować i
podtrzymywać pracę urządzenia po prostu się grzała. W obawie, że może
np. pęknąć lub wybuchnąć (bateria lekko puchła) kupiłem nową (taki sam
akumulator BL-5C: tutaj też przypomnę, że nie byliście Państwo nawet w
stanie mi pomóc w doborze nowej baterii o co prosiłem na miejscu).
Obecnie urządzenie nawet się nie włącza. Być może włączyłoby się,
gdyby bateria była naładowana z innego źródła, ale takiego nie
posiadam.
(...)
Pozdrawiam,
(...)
(dla oszczędzenia znaków wyciąłem kilka moich płaczków i opisów zachowania się urządzenia na ładowarce, i kablu USB itp.)
No OK, może trochę jestem opryskliwy, ale doświadczony życiem zwykłem już tylko tak reagować na takie sytuacje. Poproszono mnie, aby wysłać im kamerkę jeszcze raz, więc na początku listopada 2015 zrobiłem paczkę i wysłałem. Już po kilku dniach odpowiedź od Świat Kierowcy.pl:
18.11.2015
Witam, dzień dobry
10.11.2015 dotarło do nas urządzenie i znów po kilkudniowych testach
urządzenie u nas działa bez problemów - w załączeniu zdjęcia uruchomionego
rejestratora, więc naprawdę nie roumiemy zgłaszanej usterki.
Proszę nam również nie zarzucać niekompetencji jak to było czynione w mailu, gdyż
osoba przyjmująca od Pana zgłoszenie reklamacyjne zademonstrowała w sklepie że rejestrator działa oraz wyszła do Pańskiego samochodu i pokazała że rejestrator bez problemów również działa, więc Pan był świadkiem naszego pierwszego testu i mimo to, iż urządzenie na dzień składania reklamacji było sprawne zostało ono pozostawione na dalsze testy.
Prosimy w takim razie o doprecyzowanie usterki, gdyż zgłoszenie usterki
nie uruchamiania urządzenia nie potwierdziło się.
Pozdrawiam / Best Regards
(...)
i moja odpowiedź tego samego dnia:
Witam,
OK, ja to rozumiem, ale podczas gdy urządzenie było u mnie - praktycznie nie zadziałało ani razu. Ja też przekazałem filmy obrazujące zachowanie się kamery uruchamianej zarówno z przycisku ON jak i z podpięcia zasilania USB. Aby wykluczyć uszkodzoną baterię - kupiłem nową. Aby wykluczyć nieprawidłowe zasilanie - próbowałem na ładowarce samochodowej i sieciowej USB.
Nie umiem wyjaśnić, dlaczego u mnie nie działa, a u Państwa działa. Tym bardziej, że działała u mnie przez ponad rok. Nie znam się na tych urządzeniach na tyle, aby je samodzielnie diagnozować, dlatego chciałem pozostawić to do oceny Państwu jako podmiotowi realizującemu gwarancję.
(...)
Pozdrawiam,
(...)
i odpowiedź już na drugi dzień:
19.11.2015
Witamy, dzień dobry
(...)
W dniu dzisiejszym odsyłamy urządzenie w stanie niezmienionym.
Przesyłka zostaje nadana za pomocą usług
Poczty Polskiej
Rodzaj przesyłki: paczka kurier pocztex 48h
(w dwóch mailach wyżej wyciąłem wątek związany z moim pomysłem, że może walnięta karta SD powoduje te objawy - żeby oszczędzić na ilości znaków w artykule; pomysł okazał się nietrafiony)
Super. Jednodniowe testy usterki, którą przy zgłoszeniu opisałem jako występującą czasami po kilku dniach. Ale OK. Kamerka dotarła, ja już zgłupiałem, może rzeczywiście coś robię źle, ale po zainstalowaniu jej znowu w aucie i przejechaniu się kilka dni już 3 grudnia wysłałem do Świat Kierowcy.pl taką wiadomość:
Witam
Wczoraj i przedwczoraj kamerka działała normalnie, ale dzisiaj od rana nie włączała się. Dopiero ręczne uruchomienie z przycisku ON i wciśnięcie REC uruchomiło kamerkę i rozpoczęła nagrywanie, więc chwilowo działa. Ale powinno to się zadziać automatycznie, jak do tej pory, po włączeniu zasilania z USB. Karta SD jest wsadzona inna, bateria nowa, nic nie było zmieniane, wczoraj kamera normalnie się wyłączyła a dzisiaj już nie włączyła się. Nagrałem filmik, ale prześlę go Państwu dopiero jak się zauploaduje na YT, bo teraz jestem w trasie i bez WiFi nie chce się załadować.
Pozdrawiam
(...)
i po chwili:
Witam
I kolejna rzecz: bateria pokazuje, że jest pusta, urządzenie było podłączone do ładowarki ostatnie dwie godziny. Całość jest mocno nagrzana. Kamerka nadal nie uruchamia się z kabla. Raz na jakiś czas uruchamia się z ON/OFF ale już nie nagrywa podając błąd karty SD, albo pisząc, żeby kartę wyjąć i włożyć ponownie co nic nie daje. Próbowałem kilka różnych kart.
Czy Państwo testowali kamerę w warunkach trasy? Co ja mam teraz zrobić? Chcę tylko aby kamerka działała, a nie działa. Wieczorem podeślę również drugi film z obecnymi objawami, ale nie wiem czy coś to pomoże Państwu w diagnozie.
Pozdrawiam
(...)
Odpowiedź z super pomysłem od sklepu:
(...)
Jeżeli kamerka na noc jest przechowywana w samochodzie to niszczy się bateria
tj. bardzo szybko jej żywotność spada to tak jakby zostawić swój telefon
na 2 noce w samochodzie i potem łatwo zauwazyć ogrmny spadek pojemności baterii.
Urządzenie takie jak rejestrator jest przystosowane do pracy w niskich temperaturach, ale do pracy
a nie do przechowywania dlatego proszę napisać czy takie objawy są przy przechowywaniu
urzadzenia w domu czy w samochodzie.
(...)
na co ja:
Kamerka była w domu w nocy, ale za dnia została w aucie jak byłem np. w pracy.
i konkluzja super-pomocnego działu reklamacji Świat Kierowcy.pl:
To ciężko nam zrozumieć ta sytuację.
U nas kamera zachowuje się normalnie i w biurze
i w samochodzie.
Jeżeli ma Pan jakieś zastrzeżenia to można zgłosić do serwisu
producenta w systemie door-to-door i napisać aby oni tam długotrwale
przetestowali i może zauważą jakieś odstepstwa od normy.
My niestety sprawnego sprzetu nie możemy zgłosić
do serwisu, gdyż jako sklep zobowiązani jestesmy do sprawdzenia usterki i jeżeli ona
nie wystepuje jesteśmy obciążeni kosztami obsługi serwisowej.
Wszystkie informację pod linkiem:
//www.fixit.pl/?zasady-reklamacji-prestigio,35
No niestety, nie mogą zgłosić sprzętu do serwisu, bo wg nich jest sprawny. To nic, że klient twierdzi, że jest popsuty. Klient zapewne jest pojeb**y.
No nic, traktuję to jako odesłanie sprzedawcy na serwis bezpośrednio, jak rozumiem zgłoszenie reklamacyjne ciągle trwa i jest nierozwiązane, ale na tydzień musiałem wyjechać, więc po tygodniu napisałem dopiero do Fix It:
10.12.2015
Witam
Proszę o pomoc w naprawieniu mojej kamery prestigio roadrunner 511. Od sierpnia próbuję zgłosić niesprawną kamerę do sklepu świat kierowcy z Katowic, ale pomimo dwukrotnej wysyłki odsyłają mi moje urządzenie, twierdząc, że jest sprawne.
Nie będę przytaczał całej historii próby zgłoszenia mojej reklamacji, odsyłam do cytowanych maili oraz do sklepu bezpośrednio (zresztą odesłali mnie oni do Was).
(...)
Proszę o pomoc, i o informację gdzie mogę OSTATECZNIE wysłać moje urządzenie, żebym miał świadomość, że je ktoś obejrzy, zdiagnozuje i naprawi lub wymieni. Nie chciałbym do sprawy mieszać żadnych instytucji, bo nie o to chodzi. Chcę mieć tylko działającą kamerę.
Pozdrawiam
(...)
(Wyciąłem część gdzie opisywałem raz jeszcze w skrócie całą sprawę. Nie żebym miał coś do ukrycia, ale jest kurde limit 20000 znaków :( )
A więc zgłosiłem im jeszcze 10 grudnia! To ważne, bo jak zapewne uważny czytelnik pamięta - gwarancja jest do 11.12.2015. Już na drugi dzień odpowiedź od Fix It:
11.12.2015
Witam,
Uprzejmie proszę, o podanie numeru seryjnego urządzenia, sprawdzę czy produkt ma historię serwisową w naszym autoryzowanym serwisie.
Pozdrawiam
(...)
I moja do nich z tego samego dnia:
Witam,
Dziękuję za odpowiedź.
Podaję numer seryjny: (...) (jeśli go dobrze odczytuję). Z tego co pisał Świat Kierowcy - nigdy się do Państwa nie zwracali, gdyż twierdzili, że "u nich działa". Pierwsze zgłoszenie ode mnie w tej sprawie wyszło dnia 21.07.2015 (z adresu e-mailowego mojej żony, która składała reklamację).
(...)
Tak więc sprawa jasna, uszkodzenie zgłoszone, nic tylko czekać aż wreszcie ktoś dobry i uczciwy zajmie się moim problemem. Już po 3 dniach (przypadek, żeby przeczekać gwarancję? - nieee, przecież by tego nie zrobili) dostaję kolejne instrukcje:
14.12.2015
Witam,
Proszę o zgłoszenie reklamacji bezpośrednio w naszym serwisie.
W załączniku przesyłam procedurę zgłoszenia reklamacji, jest ona również dostępna po zalogowaniu w naszym systemie, w zakładce Procedury. Uprzejmie proszę się z nią zapoznać i postępować zgodnie z jej wskazówkami.
Pozdrawiam,
(...)
No super, pracuję również z masą sprzętu, RMA to norma, chcą mieć porządek, kimże jestem aby im nie pomóc w tym, aby mieli wszystko w systemie in order? Wypełniłem zgłoszenie, dostałem etykietkę do paczki, no miodzio. Potem kilka maili z automatu serwisowego, jakieś paczkomatowe informacje. Paczka zrobiona, nadana, SMS kiedy kurier po nią do paczkomatu podjechał, kiedy otworzył paczkomat, kiedy zamknął, kiedy zrobił kupę, kiedy dostarczył do Fix It no po prostu malina. I nagle 22 grudnia wielki siusiak:
22.12.2015
Szanowni Państwo,
Naprawa urządzenia Prestigio PCDVRR511 (S/N: (...), Zlecenie Serwisowe: (...)) nie może zostać zrealizowana w ramach gwarancji udzielonej przez producenta z powodu wygaśnięcia okresu gwarancyjnego. Konieczna jest wymiana płyty głównej.
Pragniemy nadmienić, że uszkodzenie mechaniczne jednego podzespołu wpływa na wygaśnięcie gwarancji Producenta na cały przedmiot zlecenia, a naprawa mechanicznie uszkodzonego elementu nie przywraca praw gwarancyjnych. Po wykonaniu naprawy pozagwarancyjnej serwis udziela 6 miesięcznej gwarancji na wymienioną część oraz 3 miesięcznej na część naprawioną.
W tej sytuacji serwis proponuje wykonanie naprawy w ramach serwisu pogwarancyjnego. Szacowany minimalny koszt odpłatnej usługi w/w urządzenia wyniesie 195,00 zł brutto. Podana kwota jest wyceną wstępną, obejmującą znany już na tę chwilę koszt części, usługi oraz transportu. Wszelkie czynności serwisowe będą mogły odbyć się dopiero po akceptacji opcji odpłatnej usługi naprawy. Jeżeli w trakcie naprawy okaże się, że w urządzeniu konieczna jest wymiana dodatkowych podzespołów i koszt naprawy urządzenia ulegnie zmianie, zostaniecie Państwo o tym fakcie poinformowani drogą mailową.
W przypadku braku zgody na naprawę lub braku odpowiedzi w terminie 10 dni od daty otrzymania niniejszej wiadomości, urządzenie zostanie odesłane w niezmienionym stanie na adres podany w zgłoszeniu.
W przypadku odsyłki bez podejmowania czynności naprawczych, zostaną naliczone koszty obsługi serwisowej w wysokości 49,00 zł brutto. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość przekazania urządzenia do nieodpłatnej utylizacji w naszym serwisie.
Szczegółowe warunki gwarancji dostępne są na stronie producenta //www.prestigio.pl/support/warranty-terms .
Prosimy o zachowanie ciągłości niniejszej korespondencji.
Z wyrazami szacunku,
Pozdrawiam,
Michał Sz(...)
Czyli wielki CH ci w D kliencie, zesraj się, a nie naprawimy ci sprzętu cebularzu za darmo i mało tego, jeszcze nam wyrzygaj za to, że musieliśmy schodzić na dół do recepcji po twoją zafajdaną paczkę! Szach mat, #
tamsomdrzwi, nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi? Ale oczywiście z wyrazami szacunku, nasz klient nasz pan. Szanowny pan życzy to może się pan sam wyp*****ć.
Coś tam próbowałem kontrować, się bronić:
Witam
Nie mogę zgodzić się ze stwierdzeniem, że nie można naprawić sprzętu w ramach gwarancji z powodu jej wygaśnięcia.
Jak już w poprzedniej korespondencji pisałem Państwu - to sklep swiatkierowcy.pl nie był w stanie od LIPCA (!) zdiagnozować usterki - a wtedy urządzenie było jeszcze na gwarancji. Sprzęt powinien zostać przez Państwa naprawiony nieodpłatnie lub wymieniony przez sklep swiatkierowcy.pl na nowy. Nie zgadzam się na żadną odpłatną naprawę, ani na ponoszenie żadnych innych kosztów z tego tytułu. W przypadku nie wywiązania się przez Państwa z obowiązku naprawy sprzętu skieruję sprawię do UOKiK.
Jeśli macie Państwo jakiekolwiek inne wątpliwości - proszę wyjaśnić to ze sklepem swiatkierowcy.pl
(...)
Ale szybko zostałem przez Fix-It naprostowany:
Witam,
Serwis nie docieka okoliczności oraz przyczyn, ocenia natomiast ich charakter w oparciu o jasne wytyczne udostępnione przez producenta urządzenia i na tej podstawie kwalifikuje urządzenie do ewentualnej naprawy odpłatnej. Stan urządzenia jest oceniany przez naszych inżynierów po dotarciu sprzętu do centrum serwisowego i na podstawie tej oceny wydawana jest opinia - w tym przypadku o braku możliwości naprawy sprzętu w ramach gwarancji.
Pozdrawiam,
(...)
Poszło jeszcze kilka takich słodkich wymian zdań. W skrócie:
FIX-IT: Co mamy robić s pana kamerom? Naprawić za 200 czy odeslac zepsute za 50?
LE ME: Nie zaplace, naprawicie w ramach gwarancji!
for (1=1) {
FIX-IT: Ale to jusz je po gwarancji. Naprawić za 200 czy odeslac zepsute za 50?
LE ME: Zglaszane bylo na gwarancji, naprawiacie/wymieniacie, a ja nie płacę za to.
}
Dzisiaj pętlę przerwali. Poinformowali mnie radośnie, że mi odesłali urządzenie. Nie ma słowa czy naprawione, czy wymienione, czy nic nie zrobione. Nie ma słowa, czy mam zapłacić za ekspertyzę czy nie. Za to ciekawych rzeczy dowiedziałem się z mojego RMA:
OPIS WYKONANIA:
Przesłane urządzenie zostało dokładnie przetestowane pod kątem wystąpienia opisanej usterki. Urządzenie zostało również poddane testom w normalnych warunkach pracy. Żaden z testów przeprowadzonych w naszym centrum serwisowym nie wykazał nieprawidłowości w działaniu. Testy przeprowadzone w naszym centrum serwisowym wykazały nieprawidłowości w działaniu akumulatora. Zgodnie z warunkami gwarancji okres gwarancji na akcesoria dołączone do urządzenia wynosi 6 miesięcy od daty sprzedaży, w związku z czym gwarancyjna naprawa/wymiana uszkodzonego akumulatora nie może zostać wykonana. Urządzenie testowane na karcie pamięci Kingston 16GB, klasy 10.
Na dowód obrazeen:
No czujecie to? Nie dało się pałką, to kijem. "W ogóle to siem myleliśmy od poczontku. To nie płyta gunwa była uszkodzona, tylko baterie. A baterie ma tylko 6 miesięcy gwarki. Sory taki mamy klimat".
Sprawa idzie do sądu konsumenckiego/UOKiK delegatura Łódź. Komplet doków już leży na biurku pachnący tonerem. Nie popuszczę dziadom, w życiu nie pomyślałbym, że ktoś kto ma takie fajne logo i profesjonalną stronę okaże się takim Januszem :) Ale jednak.
Dla
Komentarze (4)
najlepsze
Ale jaja... jak żyć? :D
A tak serio co mam z tym zrobić? Odesłać tej pani? Na koszt Fix-It?
Komentarz usunięty przez moderatora