•  

    pokaż komentarz

    Architektura projektowana metodami generatywnymi i drukowana, niedługo spowoduje niesamowity skok cywilizacyjny.
    w jaki sposób architektura wpłynie na rozwój cywilizacji?

    •  

      pokaż komentarz

      @nightwing2000:
      Zawsze w historii cywilizacji i sztuki architektura pełniła bardzo ważną rolę w. Było kilka momentów kluczowych w historii. Np. architektura romańska charakteryzowała się tym, że budowana budowle z kamienia. Niskie, z małymi oknami. Momentem przełomowym było wynalezienie cegły... tak powstał gotyk i możliwość budowania srzelistych, wysokich budynków. Technologa budowy do tej pory pozostaje nie zmieniona, tylko udoskonalana. Przewiduje się, że w niedługim czasie budynki będą drukowane przemysłowymi drukarkami 3d co umożliwi budowanie niesamowitych konstrukcji, które będą znakiem charakterystycznym naszych czasów.

      https://pl.pinterest.com/explore/parametric-architecture/ Tak może wyglądać architektura w niedalekiej przyszłości, projektowana generatywnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @fideriankoons:

      Technologa budowy do tej pory pozostaje nie zmieniona, tylko udoskonalana. Przewiduje się, że w niedługim czasie budynki będą drukowane przemysłowymi drukarkami 3d co umożliwi budowanie niesamowitych konstrukcji, które będą znakiem charakterystycznym naszych czasów.

      więc wychodzi na to że to nie architektura spowoduje skok cywilizacyjny tylko technologia.

    •  

      pokaż komentarz

      @nightwing2000: Tak jak mowisz, trochę źle to ująłem. Miałem na myśli, to że architektura jest jakby najbardziej rozpoznawalnym elementem każdej danej epoki.

    •  

      pokaż komentarz

      @fideriankoons: @nightwing2000:
      W tym wypadku ta architektura również może być "skokiem cywilizacyjnym" w sensie znacznej zmiany obowiązujących na wielu poziomach i w wielu dziedzinach paradygmatów, i idącym za tym standardzie życia. Organiczne kształty i rozkłady pomieszczeń mogą na przykład wymusić zupełnie inne myślenie o przestrzeni jako takiej. W skali mikro - w urządzaniu domu i w przedmiotach użytkowych. W skali makro, może to mocno wpłynąć na urbanistykę. Prostokąty i prostopadłościany przestaną być najbardziej uniwersalną z form, pojawią się najpewniej algorytmy optymalizacji przestrzennej pod nowe możliwości. Moim zdaniem takie sprzężenie zwrotne technologii (czy ogólnie myśli/ teorii) i sposobów jej wykorzystania również jest "skokiem cywilizacyjnym."

    •  

      pokaż komentarz

      Technologa budowy do tej pory pozostaje nie zmieniona

      @fideriankoons: co? Przeież to totalna bzdura. Nie wiem czy wiesz, ale drapaczy chmur nie buduje się z cegły. Podobnie jak wiele innych konstrukcji, których technologia powstawania jest diametralnie inna od cegły.

      Przewiduje się, że w niedługim czasie budynki będą drukowane przemysłowymi drukarkami 3d co umożliwi budowanie niesamowitych konstrukcji, które będą znakiem charakterystycznym naszych czasów.
      Ale co sie takiego zmieni, że te konstrukcje będą zupełnie inne? Wytrzymalsze materiały czy co? Bo to, że zamiast 20 robotników będziemy potrzebowali 2 i drukarki wcale nie musi zmienić wyglądu budynku tylko jego cenę. Co oczywiście może przełożyć sie na zbudowanie bardziej monumentalnych konstrukcji za tę samą kasę.

  •  

    pokaż komentarz

    Jakie masz parametry komputera na jakim pracujesz?

  •  

    pokaż komentarz

    1. Jakiego softu używasz do 'modelowania' i renderowania?
    2. Jaka jest finalna rozdzielczość dla gotowej grafiki? Ile zajume jej render?
    3. Istnieja jakieś tutoriale/making ofy Twoich prac?
    4. Ile godzin spędzasz nad projektem?
    5. Jak ciężkie są pliki?
    6. Skąd pomysły na prace?
    7. Gdzie sprzedajes swoje prace i jak załapałeś kontakt do galerii tym się zajmujących?

    •  

      pokaż komentarz

      @sipos:
      1. Jakiego softu używasz do 'modelowania' i renderowania?
      Rhino, grashopper, processing, programów do fractali... wszystkie są wyminione w powiązanych.

      2. Jaka jest finalna rozdzielczość dla gotowej grafiki? Ile zajume jej render?
      Renderuje przeważnie w rodzielczości 25.000 pixli dłuższy bok. Standardowa wielkosc moich prac to 70cm x 100cm w 300 dpi, jednak przerednerowane zródła pozwalaja mi drukowac prace w super jakosci nawet 100 cm x 200 cm.

      Czas renderowania od jednej nocy do 3ch dni :)

      3. Istnieja jakieś tutoriale/making ofy Twoich prac?
      Nie. Wszystko powstaje na zasadzie prób i błędów i łączenia różnych pomysłów.

      4. Ile godzin spędzasz nad projektem?
      Czasami jeden dzień, czasami miesiące. Mam sporo pozaczynanych, które czekają na swój czas :)

      5. Jak ciężkie są pliki?
      Są dwa rdzaoje plików. Pliki *.obj któe renderuje czyli siatka i pliki *.psb z renderem. Największy plik zajmował ok 2,5 giga, i otwierał się kilka minut. Pliki photoshopowe z renderami często zajmują więcej niz 2 giga.

      6. Skąd pomysły na prace?
      Z głowy :)

      7. Gdzie sprzedajes swoje prace i jak załapałeś kontakt do galerii tym się zajmujących?
      Prace sprzedaję w różnoraki sposób.
      a/ Jako licencję do wykorzystania. Okładki książek, płyt, plakaty itd. - głównie zachód.
      b/ Najlepsze sprzedawane są jako limitowane edycje. Np. 12 sztuk. - zakupują je galerie, lub pośrednicy.
      c/ Cześć sprzedaję np. na curios lub bezpośrednio przez moja firmę. Głównie do wnętrz.

  •  

    pokaż komentarz

    Pomijając już grafikę generatywną. Jak zaczynałeś całą przygodę z grafiką, od początku wybrałeś skonkretyzowaną specjalizację czy dochodziłeś do tego po krokach? Ja myślę coś nad tym od dłuższego czasu ale nie mam pojęcia właśnie jak ogarnąć temat.
    A prace swoją drogą sztos.

    •  

      pokaż komentarz

      @walictowszystkozajete: Przerobiłem wszelkie zagadnienia z grafiką. Zaczynając od fotografii produktowej, poprzez realizacje do tv, projektowanie opakowan i wszystko co możliwe. Miałem na to 20 lat. Faktycznie warto się specjalizować w jednej dziedzinie, natomiast, wszystko gdzieś jest ze sobą powiązane. Jedne tematy wychodziły mi lepiej, inne gorzej, jedne sprawiały mi przyjemność, inne cierpienie:) U mnie specjalizacja w grafice generatywnej, została "wygenerowana" przez sytuacje. Po prostu prace zaczęły być dostrzegane, zdobywać nagrody i daje mi fun.
      Natomiast to co tu zaprezentowałem jest dla mnie odskocznią od rzeczy komercyjnych. W którymś momencie swojego życia stwierdziłem, że zrobiłbym coś co może ludziom sprawiać przyjemność i będą chcieli mieć to w domu, a nie przeklinać leżące na wycieraczce ulotki mojego autorstwa.

    •  

      pokaż komentarz

      @fideriankoons: Dzięki za odpowiedź. 20 lat? Ile miałeś kiedy zaczynałeś? Ja do tej pory coś tam skrobałem hobbistycznie ale uznałem, że chciałbym poświęcić się grafice również zawodowo, boje się jednak że już za późno na to i jestem za stary by zaczynać od zera.

    •  

      pokaż komentarz

      @walictowszystkozajete: Prawie od dzieciaka. Studiowałem plastykę i jednocześnie prowadziłem firmę projektową. Nigdy nie jest za późno! Jest naprawde sporo materiałow do nauki! Kiedyś czytałem, że najlepsi reżyserzy swoje najlepsze filmy zrobili po 40tce i wtedy zaczynała się ich kariera.

  •  

    pokaż komentarz

    To Twoja praca? Widziałem ją już jakiś czas temu i bardzo i bardzo mi się spodobał. Pasowałoby na okładkę płyty(。◕‿‿◕。)