•  

    pokaż komentarz

    w 2012 roku, średnia prędkość handlowa pociągów towarowych wynosiła ok 26km/h
    Ciekaw jestem dlaczego osoby podające tę informacje nie uwzględniają niewłaściwej metodologii, która doprowadziła do tego wyniku.

    W Polsce też są pociągi towarowe jadące szybko. Przykłady:
    https://www.youtube.com/watch?v=ukD9eE41uUA
    https://www.youtube.com/watch?v=uWCxPUlJsF4
    https://www.youtube.com/watch?v=NaBFaNjVCDg

    •  

      pokaż komentarz

      @jacekKobr: U nas przeważają pociągi z towarami masowymi, które takie prędkości osiągają na nielicznych odcinkach. Wysłużony tabor i zaniedbana infrastruktura w większej części kraju też nie pomagają. Idziemy jednak do przodu i mam nadzieję że wyrównamy niedługo poziom( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  
      S.....k

      +10

      pokaż komentarz

      @jacekKobr: Bo pociągi towarowe nie mają priorytetu przewozowego i często widzę jak taki biedak stoi 4 godziny w gdańsku na jakimś torze dodatkowym danej stacji i czeka aż w końcu dyżurny ruchu łaskawie da wolną drogę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Szwejkk: No mniej więcej o to mi chodziło :) Ten czas postoju jest wliczany do czasu przejazdu i potem wychodzi bardzo niska średnia, która niekoniecznie wynika z niskich prędkości rozkładowych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Szwejkk: @jacekKobr: jasne, tylko właśnie w tym problem, że zamawiającego przewóz nie interesuje sterowanie ruchem tylko chce mieć towar na czas. Jeżeli na zachodzie ten wskaźnik jest dwa razy wyższy to znaczy że błąd tkwi gdzieś w zarządzaniu ruchem. Tam przecież tak samo przewozy pasażerskie mają priorytet i jest ich nawet więcej?

    •  

      pokaż komentarz

      @dawajlogin: A skąd wiesz, że metodologia wyznaczania średniej jest taka sama? Może tam podają prędkość techniczną a nie handlową?

    •  

      pokaż komentarz

      @jacekKobr: sugerowałem się raportem UTK:
      http://www.utk.gov.pl/pl/analizy-i-monitoring/biuletyny-i-opracowania/2127,Srednia-predkosc-handlowa-kolejowych-przewozow-towarowych-w-Polsce-I-polrocze-20.html

      Średnia prędkość handlowa pociągów towarowych uruchamianych w I półroczu 2012 roku przez licencjonowanych przewoźników kolejowych wyniosła 25,75 km/h. Porównując z latami poprzednimi, uwzględniając przewozy na sieciach wszystkich zarządców infrastruktury, średnia prędkość znacząco się nie zmieniła, w 2010 roku wyniosła 25,63 km/h, w 2011 - 25,58 km/h.

      Dla porównania średnia prędkość handlowa w przewozach kolejowych w krajach Unii Europejskiej przekraczała poziom 50 km/h. Na sieci francuskiego zarządcy infrastruktury RFF (Réseau Ferré de France), drugiego w Europie pod względem długości zarządzanej infrastruktury liniowej, średnia prędkość pociągów towarowych oscylowała na poziomie 60 km/h, a dla pociągów długodystansowych (przekraczających 700-800 kilometrów długości trasy) wyniosła 65 km/h.

    •  

      pokaż komentarz

      @dawajlogin: UTK dostaje te dane od PLK, a ta liczy to tak jak wyżej opisałem. Wiadomo, że u nas jest gorzej niż we Francji. Ale powiedziałbym że raczej jest to 35 km/h a nie 25. To w zasadzie nie moja opinia, a informacje pozyskane na V Kongresie Kolejowym od przedstawicieli CTL-u, PLK i DB SRP. Przedstawiciel CTL-u podawał konkretne dane liczbowe na przykładzie ich pociągów na terenie Niemiec i Polski i w Polsce było to coś koło 32-35 km/h a w Niemczech 45 km/h. W jego opinii u nas nie jest więc tak tragicznie, ale poprawa jest konieczna.

    •  

      pokaż komentarz

      zamawiającego przewóz nie interesuje sterowanie ruchem tylko chce mieć towar na czas

      @dawajlogin: A nie dostaje go na czas? Co to za różnica jest, czy taki wungiel przyjedzie w 8 godzin czy w 16, skoro i tak węgla w elektrowni nie zabraknie?

    •  

      pokaż komentarz

      @Sibuyas:

      Węgiel nie jest przyszłością kolei.
      Jak przewozisz tysiące samochodów z fabryki to czas dostawy jest kluczowy
      http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/porsche-wybiera-awt-77226.html

      Niemal półtora tysiąca pociągów z samochodami, jakie zamierza uruchomić AWT, robi jeszcze większe wrażenie, gdy całemu procesowi przyjrzymy się bliżej. Zgodnie ze zweryfikowaną w końcu maja prognozą na ten rok będzie to oznaczało przewiezienie 66 tys. samochodów marki Porsche oraz 212 tys. aut na zlecenie Gefco – będą to Toyota, Citroen, Peugeot.
      – Jest to rodzaj transportu, który maga bardzo dużej sprawności i jakości, np. umowa z Porsche przewiduje kary za każde opóźnienie większe niż 1,5 godziny. W 2015 AWT zrealizowało 600 pociągów i nie zapłaciło żadnych kar – wszystkie przyjechały na czas – wyjaśnia Klepacki. Podobne zapisy znajdują się także w umowie z Gefco, która ustala karę wynoszące 5% wartości pociągu za opóźnienie przekraczające 3 h.
      Warto porównać to z czasami przejazdu. Z Trnavy samochody wożone są do Livorno (26 godz.), Partmy (25 godz.), Zeebrugge (46 godz.), Oosterhout (40 godz.). Z Kolín zaś do Zeebrugge (38 godz.), Oosterhout (29 godz.), Poissy (41 godz.) oraz Parmy (32 godz.). W każdym z tych miast znajdują się duże centra dystrybucyjne skąd ciężarówkami nowe samochody rozwożone są do dealerów.
      Niezwykle istotnym elementem przewozów tego rodzaju jest także zabezpieczenie ładunku. Porsche wymaga, by samochody Cayenne były transportowane tylko i wyłącznie w zamkniętych wagonach typu habbins. – To uniemożliwia potencjalnym złodziejom kradzież drogich części samochodowych, np. reflektorów biksenonowych. Żeby okraść pociąg, trzeba go zatrzymać lub znacząco spowolnić. My tak organizujemy transport, żeby uniknąć jakichkolwiek niepotrzebnych przerw – mówi prezes AWT.

    •  

      pokaż komentarz

      – Jest to rodzaj transportu, który maga bardzo dużej sprawności i jakości, np. umowa z Porsche przewiduje kary za każde opóźnienie większe niż 1,5 godziny.

      @dawajlogin: W Polsce też są ekspresy towarowe, których PLK oraz przewoźnik pilnują, żeby się wyrobić w rozkładowym czasie :)
      Można o tym przeczytać np. na blogu byłego maszynisty PKP Cargo.
      http://trakcja.bloog.pl/id,339416899,title,Krzywe-rydle,index.html

      Niedzielny poranek....mogłem się spodziewać, że będę wcześniej wzywany do pracy - w sobotę był spory ruch, więc specjalnie nie zdziwił mnie telefon od dyspozytora o godz. 05:10. Cześć...pociąg aktualnie jest w Warlubiu, także mam nadzieję, że za dobrą godzinę dasz radę przyjechać. Pociąg pilny - jak to "kontener" - usłyszałem w słuchawce....Pociąg jak pociąg - pomyślałem, ale wiedząc jaki jest nacisk na pociągi kontenerowe zagęściłem nieco swoje ruchy: golenie, kanapki, szybka kawa i w drogę.

    •  

      pokaż komentarz

      Średnia prędkość handlowa pociągów towarowych uruchamianych w I półroczu 2012

      @dawajlogin: Tyle, że teraz mamy już II półrocze 2016. Takie raporty sprzed kilku lat to jednak trochę słabo.

    •  

      pokaż komentarz

      @krootki: na pewno jest lepiej, nie zaprzeczam. W ostatnich latach zainwestowano w kolej miliardy, jednak zapóźnienie sporych części kraju jest nadal spore. Urządzenia sterowania ruchem na sporej części linii kolejowych (nawet tych głównych) pamiętają czasy cara Mikołaja( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @dawajlogin: Problemem jest przepustowość linii kolejowych, i tych większych węzłów (Warszawski WK, Katowicki WK) i mniejszych linii na których jest jednotor, a jak jeszcze się coś zepsuje na jednotorze...

    •  

      pokaż komentarz

      czas dostawy

      @dawajlogin: Ale zrozum, że nie ma większego znaczenia czy pociąg jedzie 15 km/h czy 100 km/h. Liczy się to, czy dojedzie na ustaloną godzinę. W przypadku pasażerskich jest spora różnica czy trasę zrobi w 3 czy w 5 godzin, a w przypadku towarowych to niezbyt - towar sobie spokojnie poczeka (chyba, że się szybko psuje, ale to inna bajka)

    •  

      pokaż komentarz

      @Sibuyas:

      towar sobie spokojnie poczeka

      Właśnie takie złe podejście do tematu jest widoczne na kolei. Firmy, fabryki itp chcą mieć towar o określonym czasie, inaczej wybierają transport drogowy.
      10 godzinne opóźnienia są nie do przyjęcia.

      http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23444/pociagi-towarowe-opoznione-srednio-o-10-godzin.html

      W 2014 roku punktualność kolejowych przewozów towarowych wyniosła zaledwie 33,49%
      średni czas opóźnień pociągów towarowych w IV kwartale zwiększył się z poziomu 485 minut do 605 minut

  •  

    pokaż komentarz

    Wołam dyżurnego specjalistę @Hailer bo chyba 6.1 wyprzedza nam 5.1 ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Tiry na tory!
    jeżeli teraz jest już problem z przepustowością sieci i pociągi towarowe niejednokrotnie oczekują na wolny tor, to co by się stało, jakbyśmy nawet 10% obecnego transportu ciężarowego przerzucili na tory? Paraliż. Nie ma ku temu infrastruktury, a ponadto nie wolno zapominać o najważniejszych czynnikach: czasie i kosztach. Szybciej jest wysłać ciężarówkę drogą lądową bezpośrednio "od drzwi do drzwi", niż najpierw na stację kolejową, później przeładować ładunek do wagonów/załadować się autem na platformy, a w stacji docelowej wyładować towar/auto i znów wrócić na drogę. A jak wiadomo, czas to pieniądz, więc transport drogowy po prostu znacznie bardziej się opłaca (nawet pomimo wyższych jednostkowych cen przewozu za kilometr w porównaniu do transportu kolejowego).

    Nie dziwię się więc, że kolejne rządy inwestują większość środków w drogi, zamiast w rozbudowę sekcji towarowej na kolei.

  •  

    pokaż komentarz

    aha czyli jak 50 tirów wyprzedza inne 50 tirów, pół godziny, lewym torem jazdy to wszystko ok? ((ʘ‿ʘ))

  •  

    pokaż komentarz

    Brakuje tylko Chucka Norrisa przeskakującego z jednego składu na drugi