AMA - (były) Sprzedawca/Doradca Klienta w EuroNet (RTV Euro AGD)

AMA - (były) Sprzedawca/Doradca Klienta w EuroNet (RTV Euro AGD)

@M............a wykop.pl #ama #pytanie #rtveuroagd #elektronika #agd #praca

Cześć! Oto zapowiedziane w tym wpisie AMA na temat pracy w RTV Euro AGD oraz ich oferty dla klientów / poziomu obsługi. Zapraszam do zadawania pytań, jednakże zastrzegam sobie prawo do nieodpowiadania na takie, które mogłyby...

  •  

    pokaż komentarz

    Ile zarabiałeś? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  
      M............a

      +890

      pokaż komentarz

      @Eriksen: żenujące 1100 zł brutto podstawy + prowizje. Jeśli nie "dorobiłeś" z prowizji do minimalnej krajowej (1850 zł brutto) to oni dokładali, bo takie prawo, ale oznaczało to prawie pewne zwolnienie.

    •  
      M............a

      +423

      pokaż komentarz

      @Eriksen: towary sprzedawane na sklepie są odpowiednio punktowane. Nowości i wysokiej jakości, często schodzące mają najmniej pkt, a złogi magazynowe i starsze modelowo sprzęty dają więcej pkt. Potem te punkty (2 ostatnie cyfry kodu PLU na etykietkach w sklepie) mnożymy przez cenę produktu / 100.
      Oprócz tego są punkty za Przedłużone Gwarancje, Akcesoria i Usługi (transportowe, konfiguracyjne etc.)
      No i żenująca premia za jakość obsługi. To zazwyczaj mniej niż 200 zł brutto.

    •  
      M............a

      +157

      pokaż komentarz

      @hektor190: to było zależne od miesiąca, ale całkiem sporo. Załóżmy, że żeby wyjść na 100% ze sprzedaży produktów potrzeba było 1800 pkt to laptop Della za 3000 zł dawał ok 60-120 pkt. Sprzęt AGD był jeszcze gorzej punktowany.
      Do tego podobnie sprawa się miała z akcesoriami, usługami i przedłużeniami gwarancji. Tam też są plany do wyrobienia.

    •  
      M............a

      +362

      pokaż komentarz

      @Izumi:
      1. Da się. Ani razu nie miałem poniżej minimalnej. Trzeba tylko wciskać ludziom końcówki serii lub sprzęty, które zalegają. Ma się wtedy dużo punktów i szybko przeskakuje się na wyższe progi prowizyjne.
      2. Oni Ci nie powiedzą, że to przez to, że muszą Ci dołożyć do minimalnej, ale podziękują Ci, bo dorobienie tych 750 zł brutto w prowizjach to obowiązek (tzw. 100% planu sprzedażowego).
      3. Łamanie prawa pracy i inne takie ;)
      4. Zdarzało się "picowanie" np. telefonów z gabloty i sprzedawanie ich jako nówki. Przykaz kierownictwa na sklepie.

    •  
      M............a

      +274

      pokaż komentarz

      @venomik: Na okresie próbnym masz zagwarantowane 2200 brutto (czyli ok. 1600 netto), a potem robisz tylko za 1100 podstawy + to, co wypracujesz.

      Ja się kręciłem ok. 1600-2000 netto. Za dużo sumienia miałem żeby wciskać wysokopunktowe szmelce ludziom. ;)

    •  
      M............a

      +221

      pokaż komentarz

      @Jezus_z_Galileii: jak liżesz dupę i poświęcisz życie to tak, ale tylko do rangi "menedżera". Wyżej nie podskoczysz, bo Kierownik Sklepu i tak psie pieniądze zarabia (może ze 3500 netto), a swojej fuchy Ci nie odda :P

    •  
      M............a

      +167

      pokaż komentarz

      @Janusz_Lubikwasa: każdy z pracowników miał 1100 brutto w umowie z zapisem, że jak nie nadrobisz tych brakujących 750 zł z prowizji to oni Ci to uzupełnią.
      Czego nie było na umowie to fakt, że taka sytuacja prowadzi najczęściej do wypowiedzenia (a rzadziej do "rozmowy motywującej", w której grożą wypowiedzeniem).
      @Jezus_z_Galileii: Wszędzie jest podobnie. Podobno inne punkty wywalczyły sobie jakieś wyższe podstawy, ale to różnica 100-200 zł brutto. Także i tak poniżej minimalnej i musisz tyrać.
      W necie są opinie, że przez ostatnie 7 lat podnieśli z 1000 na 1100 podstawę. To świadczy o firmie, nie?

    •  
      M............a

      +68

      pokaż komentarz

      @FrAnSiS: ja tylko piszę co widziałem. Przecież dalej napisałem, że byli ludzie, co robili ponad 3000 netto i nie ma problemu. Rzecz w tym, że podstawa wpisana w umowę mnie zbulwersowała akurat.

    •  
      M............a

      +49

      pokaż komentarz

      @FrAnSiS: Sorry, może to tak niefortunnie wyszło.
      Do minimalnej dorobisz, a jak pracujesz w dobrym punkcie to już kompletna łatwizna, bo ludzie sami się pchają, ale zrozum, że pisanie 1100 brutto podstawy jest dziwne, bo każdego miesiąca dostajesz stan pensji na poziomie -750zł.
      PS. Sam pisałem, że nie miałem problemu z wyrobieniem przecież ;)

      Nie zrozumieliśmy się zatem.

  •  

    pokaż komentarz

    Też tam macie sprzęt od " Panie,ale to straszny szmelc jest. Ale za to..."?

  •  

    pokaż komentarz

    Czy przedłużona gwarancja to ściema ? Czy jak kupię dodatkową gwarancję od wypadku (np kot przewróci mi telewizor - kiedyś coś takiego mi proponowali) to rzeczywiście mi sprzęt wymienią czy będą robić problemy jak z butami w ccc ?

  •  

    pokaż komentarz

    Były jakieś zniżki z okazji bycia pracownikiem? Również na okoliczne sklepy.

  •  

    pokaż komentarz

    @MagnaPomerania: mit o tym że produkt który polecacie jako "lepszy" nie zawsze jest "lepszy", ale polecacie go bo macie takie wytyczne z góry. Prawda czy fałsz?

    •  
      M............a

      +364

      pokaż komentarz

      @Ponczo88: w sklepie poleca się produkt, który daje więcej punktów, bo od punktów zależą premie. Jak widzisz, że sprzedawca poleca Ci coś, co ma na etykietce PLU z numerem zakończonym na "06" lub "07" to wiedz, że wciska Ci najprawdopodobniej sprzęt słabo schodzący.

      Za takie jest najwięcej punktów do premii.

    •  
      M............a

      +97

      pokaż komentarz

      @neptus: @ostoja: są końcówki "12", ale to w akcesoriach (dyski zewnętrzne, pady do konsol etc.)
      Numer PLU to taki numer, który masz na tych karteczkach z cenami w sklepie. Jak się przyjrzysz to powinien być u góry w rogu, małym druczkiem.

1 2 3 4 5 6 7 ... 18 19 następna