@qunio: Hamowanie odpada, jeszcze bardziej odciążysz tył auta i oś przyczepy. Ja przyśpieszyłem aż się przyczepa uspokoiła i dopiero wtedy stopniowo ujmując gazu zwolniłem. Nie działo się to przy jakiejś zawrotnej prędkości 80-95 km/h
@iwadrian: Kiedyś woziłem pizzę Punciakiem, z kołami zimowymi w bagażniku. Wystarczyło gwałtowniej skręcić kierownicą i Punto latało bokami na suchej nawierzchni ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Melodykop: Myślę, że maksymalne hamowanie jedynie mogłoby "złamać" cały skład. Kolega wyżej już pisał, że z takiej sytuacji wyszedł poprzez przyspieszenie.
@qunio: niekoniecznie, jak jest hamulec najazdowy to przy hamowaniu przyczepa dociąża tył auta powinno pomóc opanować sytuację. Warunek hamulec najazdowy musi być sprawny i odblokowany.
@Filipix: Masz obowiązek poruszania się z dokumentem w którym wpisane masz ile towaru przewozisz oraz ile waży lub jak w przypadku towarów sypkich ciężarówka przejeżdża przez wagę co masz później wpisane w dokumencie cmr,w razie kontroli itd jeśli stwierdzą nieprawidłowości to...a zresztą niech ktoś się wypowie kto ma doświadczenie :) #transport #ciezarowki
@Reginald911: brana jest pod uwagę waga brutto, max 40ton plus 1-2%. W przypadku przekroczenia kierowca i firma, która ładowała samochód, płaci karę. Nie pamietam ile dokładnie, kilka tys zł za każda tonę.
@Reginald911: Niby są te wagi stacjonarne i przenośne, ale słyszałem, że nie są należycie wykorzystywane. Druga rzecz, że wiele wag nie ma wykonanej okresowej legalizacji i "Dziad-Trans" odmawia przyjęcia mandatu kwestionując wynik pomiaru. Nie ma woli politycznej by zająć się tym problemem. Debile wolą się zajmować handlem w niedzielę, aborcją, krzyżem, brzozą, samolotem i ch@% wie czym jeszcze byle nie tym co potrzebne ale co ja tam wiem...
@Reginald911: Ogarnięty kierowca podczas załadunku ciężkiego towaru jak papier w rolkach, stal czy kamień będzie pilnował rozkładu tegoż ładunku na naczepie bo nie można przeciążyć żadnej z osi. A rozchodzi się głównie o oś ciągnącą bo tutaj jest najłatwiej przesadzić. 8 ton dla każdej z osi to limit.
@LDevil: Mylisz się. W zeszłym roku w firmie w której pracuję, kierowca miał wypadek. Zestaw którym jechał (solówka + przyczepa), podczas manewru zmiany pasa złożył się do środka. Przyczyną było załadowanie ciężkich palet na samym tyle przyczepy (około 6 ton na 6 paletach). Był to błąd spedycji - całe szczęście kierowcy poza obtarciami nic się nie stało. Od tej pory zdecydowanie bardziej brany jest rozkład masy i towaru na pace, niż było to do tej pory.
Poza tym kierowcy którzy mają dość ciężko z tylu (czasem z własnej winy), że "dupa tańcuje" i teraz musi ostrożniej jechać.
Także dotyczy to zarówno mniejszych jak i większych pojazdów, z tym że skutki tych drugich zazwyczaj bywają dużo tragiczniejsze.
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
Polityka plików cookies
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
+306
pokaż komentarz
Bardzo ładnie pokazane. Przydatna wiedza na przyszłość.
+581
pokaż komentarz
@bajlando: Jak mawiali starożytni - jeden gif warty jest tysiąca słów.
+6
pokaż komentarz
Jak mawiali starożytni - jeden gif warty jest tysiąca słów.
@Freekson: Ale oni mówili o dżifach, nie gifach o ile dobrze pamiętam #pdk
+63
pokaż komentarz
@Pipok: Mój ulubiony gif w temacie "jifów"
http://imgur.com/0zp0Uin
0
pokaż komentarz
@Freekson: Bomba :D
+13
pokaż komentarz
@Freekson Jeden jpg warty więcej niż 1000 słów. Jeden gif wart więcej niż 10k słów.
+13
pokaż komentarz
@Pipok: hierodżify.
-7
pokaż komentarz
Przydatna wiedza na przyszłość.
@bajlando: ile razy jechałeś samochodem osobowym z przyczepą?
-24
pokaż komentarz
Jak mawiali starożytni - jeden gif warty jest tysiąca słów.
@Freekson: Nie gif, tylko Rafaello. Ale reszta się zgadza. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
źródło: konkursywsieci.pl
-1
pokaż komentarz
@bajlando: Komentarz pod filmikiem:
What happens if it hits 88 mph?
:D
+340
pokaż komentarz
Niby logiczne a jednak nie do końca zdawałem sobie z tego sprawę.
Dzięki @Freekson.
+165
pokaż komentarz
@defoxe: Zawinąłem z głównej reddita, ale nie ma za co ;-)
+180
pokaż komentarz
Teraz juz wiem, ze czerwone bagaze blizej auta. thx! @Freekson:
-149
pokaż komentarz
W połączeniu z nadsterownością tylnonapędowego Mustanga to serio zabójcze kombo.
+357
pokaż komentarz
@lostsheep: W przypadku tego testu nie ma to raczej znaczenia.
+104
pokaż komentarz
@iwadrian: wiem wiem. Po prostu dziwnie wygląda Mustang z przyczepką.
+168
pokaż komentarz
@lostsheep: Nadsterowność na prostej drodze? Będzie jechał za bardzo prosto?
+64
pokaż komentarz
@nieczytelny: chyba koledze chodzi o to, że jak zacznie bujać już nie będzie jechał prosto ;)
+13
pokaż komentarz
@nieczytelny: Mówię o tym gdy przyczepa już zacznie się miotać.
+79
pokaż komentarz
Po prostu dziwnie wygląda Mustang z przyczepką.
@lostsheep:
źródło: roa.h-cdn.co
+21
pokaż komentarz
@lostsheep: No chyba że się dopasuje przyczepkę ;) Ale i tak wygląda dziwnie. trochę jak warsztat blacharski Janusza ( ͡º ͜ʖ͡º)
źródło: s-media-cache-ak0.pinimg.com
+6
pokaż komentarz
@ozzmann: To wygląda jak błąd matrixa.
+137
pokaż komentarz
Wpadła mi kiedyś laweta w takie bujanie. Troche się strachu najadłem.
+264
pokaż komentarz
@iwadrian to za te przekręcone liczniki:)
+27
pokaż komentarz
@iwadrian: Mi przy wyprzedzaniu ciezarowki na autostradzie. Nie ma lepszej szkoły pokory.
-6
pokaż komentarz
@Sprawiedliwy_Jontek: Pudło. Woziłem auta do tuningu z DE.
+12
pokaż komentarz
@iwadrian: Jak to uspokoić? Gaz w podłogę? Hamowanie raczej pogłębi miotanie.
@bonifacy_pankracy: Przy wyprzedzaniu ciężarówki pewnie dostałeś bocznego wiatru jak już zza niej wyjechałeś.
+45
pokaż komentarz
@iwadrian: To spawanie to się teraz tuning nazywa? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@qunio Tak jak mowisz. Druga sprawa jest to ze zestaw byl przeladowany. Dobrze zs ta nauka nic nie kosztowala ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+2
pokaż komentarz
@ashmedai: Spawanie. Zależy czego.
+21
pokaż komentarz
@qunio: Hamowanie odpada, jeszcze bardziej odciążysz tył auta i oś przyczepy. Ja przyśpieszyłem aż się przyczepa uspokoiła i dopiero wtedy stopniowo ujmując gazu zwolniłem. Nie działo się to przy jakiejś zawrotnej prędkości 80-95 km/h
+80
pokaż komentarz
@qunio:
instrukcja z powszechnie znanego filmu na ten temat brzmi : "no k@?#a w p$%%e daj"
:D
+4
pokaż komentarz
@iwadrian: Kiedyś woziłem pizzę Punciakiem, z kołami zimowymi w bagażniku. Wystarczyło gwałtowniej skręcić kierownicą i Punto latało bokami na suchej nawierzchni ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-12
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+4
pokaż komentarz
@Melodykop: Myślę, że maksymalne hamowanie jedynie mogłoby "złamać" cały skład. Kolega wyżej już pisał, że z takiej sytuacji wyszedł poprzez przyspieszenie.
PS. Popracuj nad ortografią ;)
+12
pokaż komentarz
@iwadrian: to ty Musku?
źródło: youtube.com
+2
pokaż komentarz
@qunio: niekoniecznie, jak jest hamulec najazdowy to przy hamowaniu przyczepa dociąża tył auta powinno pomóc opanować sytuację. Warunek hamulec najazdowy musi być sprawny i odblokowany.
0
pokaż komentarz
@elvisiako nie, hehe.
+1
pokaż komentarz
@iwadrian: hehe, tuning optyczny zdaje się... prostowanie, spawanie, szpachlowanie :)
+1
pokaż komentarz
@elvisiako: tak, to muska auto
+1
pokaż komentarz
@iwadrian: czyli "w p!%?e daj" się sprawdza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Gunwiarz: Na to wygląda.
+30
pokaż komentarz
czy dlatego w usa tak pilnują równomiernego nacisku na osie w ciężarówkach?
+141
pokaż komentarz
@Filipix: Nie tylko w Usa,u nas też tego pilnują a przynajmniej powinni..
+106
pokaż komentarz
@Filipix: Nie, robią to w trosce o drogi. Zresztą w ciągniku siodłowym chyba ciężej jest wywołać taki efekt złym załadunkiem.
-33
pokaż komentarz
@Reginald911: U nas nie ma tak rozpowszechnionych wag
+90
pokaż komentarz
@Filipix: Są wagi stacjonarne i przenośne na wyposażeniu Itd
źródło: bi.gazeta.pl
+27
pokaż komentarz
@Reginald911: Tak ale nie obligatoryjne tak jak tam. Dodatkowo by równomiernie rozłożyć nacisk na osie, Przesuwają siodło i osie naczepy
źródło: youtu.be
+15
pokaż komentarz
U nas nie ma tak rozpowszechnionych wag
@Filipix: Powiedz to krokodylkom ( ͡° ͜ʖ ͡°)
pokaż spoiler
ITD
0
pokaż komentarz
@Filipix: Obligatoryjnie kolego zaczytaj
-7
pokaż komentarz
@Reginald911: A jest gdzieś w Polsce obowiązkowy przejazd przez wagę, tak że możesz się poruszać ciężarówką tylko z kwitem z wagi?
+10
pokaż komentarz
@Filipix: Masz obowiązek poruszania się z dokumentem w którym wpisane masz ile towaru przewozisz oraz ile waży lub jak w przypadku towarów sypkich ciężarówka przejeżdża przez wagę co masz później wpisane w dokumencie cmr,w razie kontroli itd jeśli stwierdzą nieprawidłowości to...a zresztą niech ktoś się wypowie kto ma doświadczenie :) #transport #ciezarowki
-1
pokaż komentarz
@Reginald911: brana jest pod uwagę waga brutto, max 40ton plus 1-2%. W przypadku przekroczenia kierowca i firma, która ładowała samochód, płaci karę. Nie pamietam ile dokładnie, kilka tys zł za każda tonę.
+7
pokaż komentarz
@Reginald911: Niby są te wagi stacjonarne i przenośne, ale słyszałem, że nie są należycie wykorzystywane. Druga rzecz, że wiele wag nie ma wykonanej okresowej legalizacji i "Dziad-Trans" odmawia przyjęcia mandatu kwestionując wynik pomiaru. Nie ma woli politycznej by zająć się tym problemem. Debile wolą się zajmować handlem w niedzielę, aborcją, krzyżem, brzozą, samolotem i ch@% wie czym jeszcze byle nie tym co potrzebne ale co ja tam wiem...
-3
pokaż komentarz
@Reginald911 itd bardzo pilnują tonażu
0
pokaż komentarz
@Reginald911: Ogarnięty kierowca podczas załadunku ciężkiego towaru jak papier w rolkach, stal czy kamień będzie pilnował rozkładu tegoż ładunku na naczepie bo nie można przeciążyć żadnej z osi. A rozchodzi się głównie o oś ciągnącą bo tutaj jest najłatwiej przesadzić. 8 ton dla każdej z osi to limit.
0
pokaż komentarz
@echelon_: Jeszcze kupią więcej wag ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pozdro z ŁDZ :P
0
pokaż komentarz
@KendziorSC: jakie kilka tysięcy za przeładowanie. W Polsce mandaty za przeładowanie są śmiesznie niskie - max 600zł.
0
pokaż komentarz
@LDevil: Mylisz się. W zeszłym roku w firmie w której pracuję, kierowca miał wypadek. Zestaw którym jechał (solówka + przyczepa), podczas manewru zmiany pasa złożył się do środka. Przyczyną było załadowanie ciężkich palet na samym tyle przyczepy (około 6 ton na 6 paletach). Był to błąd spedycji - całe szczęście kierowcy poza obtarciami nic się nie stało. Od tej pory zdecydowanie bardziej brany jest rozkład masy i towaru na pace, niż było to do tej pory.
Poza tym kierowcy którzy mają dość ciężko z tylu (czasem z własnej winy), że "dupa tańcuje" i teraz musi ostrożniej jechać.
Także dotyczy to zarówno mniejszych jak i większych pojazdów, z tym że skutki tych drugich zazwyczaj bywają dużo tragiczniejsze.
0
pokaż komentarz
@grzesiu_id: Dzięki za ciekawy komentarz, ale ja pisałem o ciągniku siodłowym. I myślę że one są mniej na to narażone. Ale to tylko moje domysły.