@silnik-9s był niedawno wykop z tym silnikiem i któryś mirek napisał, że są problemy z rozmiarem dolotu i wylotu oraz z szczelności całej konstrukcji, więc moje pytanie, w czym jest lepszy od zwykłego silnika spalinowego?
@sid127: Pewnie w niczym, sam zauważam tutaj kilka wad które nie rekompensują zalet. Ja bym się nawet nie zastanawiał czy obrotowy cylinder ma sens, z powodu m.in. tego że uszczelnienie na powierzchni tłok-cylinder to trudna sprawa, a po drugie samo przeniesienie momentu też powoduje duży problem
Poza tym warto wykopać, coraz mniej wartościowych znalezisk na Wypoku ( ͡°͜ʖ͡°)
@ZajebbcieTrudnyNick: Czyli co, mam wykopać taki beznadziejny silnik bo nie ma nic lepszego? Silnik jest beznadziejny z wielu powodów, które ciężko systematycznie wymienić ale tak na szybkości: bardzo skomplikowany system obracania tłoka, który implikuje bardzo dużo złych rzeczy: szybsze ścieranie powierzchni tłoka lub wyższe zużycie oleju smarującego; bardzo krótki czas otwarcia zaworów, co skutkuje bardzo słabym współczynnikiem wymiany gazów w cylindrze, co pociąga za sobą przede wszystkim niską sprawność oraz duże
Warto by z tym iść do NCBiR po kesz na rozwój. Tylko trzeba by dobrze projekt rozpisać, ale szansa jest, bo to nie te czasy kiedy wszyscy urzędnicy w PL odpowiadają że to się nie uda.
@KokiX: Ciekawe za co te minusy ( ͡°͜ʖ͡°) Patent mam na elektrownie wodną i mogę powiedzieć, że brak zaufania do kogokolwiek to najlepszy przyjaciel. Nawet do własnego rzecznika patentowego. Jeśli nie wyczują kasy i znajomości to nawet patent ich nie obchodzi bo zanim sąd przyzna rację (jeśli wgl) to oni już się obłowią. Kierownictwo polibudy, startupy to samo. Jedna sitwa ( ͡°ʖ̯
Ciężka sprawa żeby uszczelnić taki silnik - wszelkiego rodzaju uszczelniacze zużywałyby się nawet od samego patrzenia. Sam model teoretyczny czy model pokazujący zasadę działania jest prosty do wykonania, gorzej jak trzeba wyprodukować prototyp który ma działać. Potem testy i niestety okazuje się że albo wymieniamy uszczelniacze co 5tyś km. albo wracamy do zwykłej rzędówki.
Potem testy i niestety okazuje się że albo wymieniamy uszczelniacze co 5tyś km. albo wracamy do zwykłej rzędówki.
@Gr4b3Q: albo wymieniamy uszczelniacze co 5 tyś i lejemy olej do cylindrów jak w Wanklu, żeby jako tako działało :-/
Przetestowano wiele różnych alternatywnych rozwiązań i te silniki które obecnie mamy są najlepszym kompromisem który udało się osiągnąć. Według mnie nic rewolucyjnego na skalę masową już w silnikach spalinowych nie zrobimy. Jedyna rewolucja
@Gr4b3Q: @lSandwichl: na pierwszy rzut oka wydaje mi sie ze rozszczelnienie jednego tloka spowoduje ze drugi tlok bedzie smigal szybciej i nie bedzie prawidlowego cyklu. Mam racje?
@destabilizacja Gość w genialny sposób połączył wszystkie wady silnika przeciwsobnego oraz silnika Knighta (chyba pokęciłem nazwisko).
Chłodzenie, smarowanie obrotowych zaworów, napełnianie i opróżnianie cylindra jednym otworem, oddzielenie układu chłodzenia od olejowego... Tak na szybko spostrzeżenia z piątkowymi promilami.
Chyba coś się nie zgadza, wtrysk paliwa po sprężeniu powietrza zamiast razem z powietrzem? Wygląda jak drobna zmiana do silnika Junkersa. Nie wiem czy obrotowy cylinder jest tym mniej problematyczny niż zwykły rozrząd.
Komentarze (56)
najlepsze
był niedawno wykop z tym silnikiem i któryś mirek napisał, że są problemy z rozmiarem dolotu i wylotu oraz z szczelności całej konstrukcji, więc moje pytanie, w czym jest lepszy od zwykłego silnika spalinowego?
Poza tym warto wykopać, coraz mniej wartościowych znalezisk na Wypoku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Silnik jest beznadziejny z wielu powodów, które ciężko systematycznie wymienić ale tak na szybkości:
bardzo skomplikowany system obracania tłoka, który implikuje bardzo dużo złych rzeczy:
szybsze ścieranie powierzchni tłoka lub wyższe zużycie oleju smarującego;
bardzo krótki czas otwarcia zaworów, co skutkuje bardzo słabym współczynnikiem wymiany gazów w cylindrze, co pociąga za sobą przede wszystkim niską sprawność oraz duże
Sam model teoretyczny czy model pokazujący zasadę działania jest prosty do wykonania, gorzej jak trzeba wyprodukować prototyp który ma działać. Potem testy i niestety okazuje się że albo wymieniamy uszczelniacze co 5tyś km. albo wracamy do zwykłej rzędówki.
@Gr4b3Q: albo wymieniamy uszczelniacze co 5 tyś i lejemy olej do cylindrów jak w Wanklu, żeby jako tako działało :-/
Przetestowano wiele różnych alternatywnych rozwiązań i te silniki które obecnie mamy są najlepszym kompromisem który udało się osiągnąć. Według mnie nic rewolucyjnego na skalę masową już w silnikach spalinowych nie zrobimy. Jedyna rewolucja
Chłodzenie, smarowanie obrotowych zaworów, napełnianie i opróżnianie cylindra jednym otworem, oddzielenie układu chłodzenia od olejowego...
Tak na szybko spostrzeżenia z piątkowymi promilami.
silnik-9s
silnik-9s
silnik-9s
@silnik-9s
silnik-9s.pl
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@eloar: chyba chodziło, że jak w dieslu