Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+375
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: Dlaczego tyle czasu pozwoliłeś aby to trwało? Przecież już mogłeś interweniować wcześniej jak za długo trwało.
+71
pokaż komentarz
@WuDwaKa: Jak mogłem interweniować? Nie jestem roszczeniową osobą. Zdaje sobie sprawę, że takiej wielkości sklep ma procedury, ale sposób w jaki oni mnie dzisiaj potraktowali przelał czarę goryczy.
źródło: x0.cdn02.imgwykop.pl
+344
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: Nie przeszkadzało Ci, że trzymają go 5 miesięcy?
+257
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: Sam skopałeś sprawę. Bo w sklepie trzeba było odmówić odbioru sprzętu jako nadal niesprawnego i by go cofnęli na poprzednim zgłoszeniu. Druga sprawa nie wiem czy nie należy się przedłużenie gwarancji jeśli towar kwitnie podczas naprawy zbyt długo.
"TAK. Zasady liczenia terminu gwarancji w razie naprawy lub wymiany rzeczy przez gwaranta są uregulowane w art. 581 Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 121). Wynika z niego, że jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać."
Czyli należy ci się dodatkowa gwarancja za okres w którym sprzęt był w naprawie.
-92
pokaż komentarz
@r3m0: Gwarancja jest dobrą wolą producenta - jeśli nie ma określonego czasu, że np: naprawi sprzęt w ciągu 30 dni , może nawet trzymać 5 m-cy!
-6
pokaż komentarz
@ECONOMISTE:
Było kombinować, upominać się, pisać skargi, no cokolwiek. Chłopie, to trwało 5 miesięcy, a nie miesiąc. Dałeś się wydymać
+64
pokaż komentarz
@ECONOMISTE ale to nie jest roszczeniowość, a coś, co Ci się należy jak psu micha. Skoro nie walczyłeś o swoje, to dałeś się zrobić na szaro.
+75
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: Wybacz, ale nie trawię takiego podejścia. Przez pół roku nie miałeś jaj żeby zgłosić się po swoje i chowasz się za tym, że nie jest się roszczeniowym? Skoro nie jesteś roszczeniowy, to po co to znalezisko? Cierp w samotności i płacz, że nie potrafiłeś wziąć sprawy w swoje ręce. Wykopię, bo @x-kom dał (!) po całości, ale Ciebie mi nie żal.
+23
pokaż komentarz
Nie jestem roszczeniową osobą.
@ECONOMISTE: zachowałeś się jak osoba której nie zależy na własnej sprawie, bycie roszczeniowym tu nie ma nic do rzeczy i mam wrażenie, że nie znasz znaczenia tego słowa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
nie ogarniam, jak można się zgadzać na niczym nie poparte regulaminy sklepów - po pierwsze jeśli przekraczają termin rozpatrzenia gwarancji, to najpierw sprawdzamy czy sklep w takim wypadku zapewnia zwrot środków, jeśli nie, sprawdzamy co na to polskie prawo. Po drugie, odbierasz sprzęt pogwarancyjny to oceniasz go na miejscu (jeśli to możliwe) i ewentualnie kontynuujesz ten sam ticket, chociażby, żeby cała historia była w 1 miejscu.
Nie mniej - współczuję mirku, straszna lipa, mam nadzieję, że ostatecznie wyjdziesz na swoje :)
-9
pokaż komentarz
Skoro nie jesteś roszczeniowy, to po co to znalezisko?
@nerkin: bo nie jest roszczeniowy tylko głodny atencji. Próbuje wybielić swoją głupotę robiąc aferę, którą w zasadzie trochę sam nakręcił.
-2
pokaż komentarz
@SunnO: Z tym nakręceniem bym się nie zapędzał, bo jednak sklep zrobił niezły wał. Niemniej jednak z maskowaniem głupoty zgadzam się w 100%.
-2
pokaż komentarz
Z tym nakręceniem bym się nie zapędzał
@nerkin: według mnie zwlekanie z reakcją przez kilka miesięcy jest takim "nakręcaniem". A x-kom swoje za uszami też ma, o tym nie zapominam.
+6
pokaż komentarz
Sam skopałeś sprawę. Bo w sklepie trzeba było odmówić odbioru sprzętu jako nadal niesprawnego
@adam-skowyt: Nic nie skopał. Sprzedawca go oszukał. Wyraźnie jest napisane, że:
Pan który wydawał nam sprzęt nadał zgłoszeniu nowy numer w systemie zamiast przyjąć że reklamacja nie została odebrana - twierdził, że to standardowa procedura.
+5
pokaż komentarz
@ECONOMISTE 5 miesięcy dałeś im obiektyw trzymać, po miesiącu by mnie szlag trafił
0
pokaż komentarz
@friesee: nie rozumiem skąd te minusy skoro dobrze radzisz. @ECONOMISTE: gwarancja wynika z dobrej woli producenta i sklep za nią nie odpowiada. Poczytaj troszkę o tym, udaj się do Rzecznika Praw Konsumenta i wystosuj odpowiednie pismo bądź wytocz sprawę producentowi obiektywu. Siejesz ferment, który powstał z Twojej winy. 5 miesięcy, kto normalny tyle czeka?
+5
pokaż komentarz
@WuDwaKa: jeżeli była to gwarancja, mogli ten sprzęt trzymać i 5 miesięcy, o ile mają taki zapis w karcie gwarancyjnej. A jak karty gwarancyjnej nie ma to w ciągu dwóch tygodni muszą Ci sprzęt naprawić/wymienić ewentualnie zwrócić pieniądze.
Natomiast jeśli składamy na niezgodność towaru z umową sprzedawca ma 14 dni.
+2
pokaż komentarz
@ptasiek2: Sam nie wiem chyba walą minusy bo prawda w oczy ich kole!
+10
pokaż komentarz
@WuDwaKa: @ptasiek2: @unster:
Wy tak na serio? za wady odpowiada Sprzedawca, gwarancja gwarancją, ale jest rękojmia, tak czy siak, mógł sobie kulki z gówna lepić przez te 5 miesięcy, a sklep ma naprawić sprzęt i tyle, a jak nawet uznać ich koncepcje, to gwarancja i tak się przedłuża o te 5 mieisęcy gdy sprzęt był w naprawie. Wyobraźcie sobie, że może np. gość nie jest nolifem który będzie pisma pisał, tylko stwierdził, że jak odeślą to odeślą, a on ma inne rzeczy do roboty - jego sprawa. Jak pożyczysz od kogoś kase to też nie oddajesz jak się nie upomni?
+1
pokaż komentarz
gwarancja gwarancją, ale jest rękojmia, tak czy siak, mógł sobie kulki z gówna lepić przez te 5 miesięcy, a sklep ma naprawić sprzęt i tyle
@mazaken: gwarancja i rękojmia to dwie różne rzeczy. Jeśli korzystasz z jednego, to nie korzystasz z drugiego.
+1
pokaż komentarz
@leone: Ale jeśli wybierzesz gwarancje, to nie jest ona "dobrą wolą" tylko umową wiążącą. Do tego warto wspomnieć, że najczęściej warunki gwarancji są gorsze niż rękojmi.
-1
pokaż komentarz
@mazaken: tak, ale sprzedawca nie rozpatruje gwarancji. On jedynie odbiera przedmiot od klienta i wysyła do producenta, albo jego serwisu czy też innego miejsca, który jest podany w gwarancji. To czy przedmiot zostanie naprawiony / zostaną zwrócone pieniądze, nie zależy od sklepu, jeśli korzystasz z gwarancji.
-1
pokaż komentarz
@mazaken: i tutaj jest różnica co powiesz w trakcie zlecania naprawy. Jeżeli powiesz magiczny ciąg "niezgodność z umową" wtedy 14 dni. Jeżeli jednak tego nie powiesz tylko cos w stylu "nie działa, chciałbym oddać na gwarancję" to wtedy zlecenie podlega pod producenta a nie sklep i termin naprawy nie jest w żaden sposób prawnie opisany
0
pokaż komentarz
@ptasiek2: Właściwie to ten termin musi być ujęty w warunkach gwarancji, a jeśli nie, to z mocy prawa termin wynosi 14 dni.
(Podstawa prawna: art. 580 § 2 Kodeksu cywilnego)
+2
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: Jeśli oddajesz coś na gwarancję, to ten czas, który coś jest w serwisie dodaje sę do czasu gwarancji. Znaczy to tyle, że jeśli obiektyw był w serwisie 5 m-cy to tyle dłużej obowiązuje Twoja gwarancja.
+2
pokaż komentarz
@ECONOMISTE mam nadzieje ze Ty i wszyscy eksperci tutaj sie wypowiadajacy znaja roznice miedzy gwarancja a rękojmią. Ktos nawet wspomnial o niezgodnosci towaru z umową. Rece opadajo
-1
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: W takiej sytuacji składasz reklamacje nie na gwarancji ale na rękojmi. W ten sposób sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na jej rozpatrzenie i w przypadku przekroczenia limitu rękojmia uznawana jest za rozpatrzoną pozytywnie (sam tak negatywną reklamacje odwróciłem przez błąd sklepu, który 14 dni roboczych sobie bezprawnie w regulaminie zapisał).
0
pokaż komentarz
Nie jestem roszczeniową osobą
@ECONOMISTE: o to to
0
pokaż komentarz
@WuDwaKa: Zawszę stałem za nich bykiem , no ale tu @x-kom zj@%$liście po całości.Kierownicy do wyj@%$nia :)
0
pokaż komentarz
@dolnetgroup: Standardowa procedura w xkom, oddać niesprawny, nie do końca naprawiony i tyle, potem zlać klienta.
0
pokaż komentarz
Jak mogłem interweniować? Nie jestem roszczeniową osobą.
@ECONOMISTE: różnica między roszczeniową osobą a jeleniem jest subtelna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@nerkin:
A mnie żal takich wypowiedzi, bo wynika z nich, że wszyscy muszą się na wszystkim znać i jeszcze walczyć o swoje.
A chciałbym żyć w kraju, gdzie przepisy są proste i to sprzedawca musi znać przepisy oraz będzie się bał nawet pomyśleć o nieprawidłowym wywiązaniu się z umowy.
-1
pokaż komentarz
@walle15092017: Ja jestem nauczony, że jeśli człowiek sam czegoś sobie nie wywalczy, to nikt mu niczego nie da. W pracy również muszę być aktywny, poszukiwać możliwości i okazji, a jeśli ich nie znajduję, to muszę sam je sobie stworzyć. Ogólnie wychodzę z założenia, że od siedzenia na dupie, jeszcze nikt niczego nie osiągnął. Zamknięcie ryja na pół roku jest totalnym antyprzykładem postawy, która staram się przyjmować. A jeśli chcesz żyć w kraju, który opisałeś, to obawiam się że musisz opuścić tą planetę, bo sytuacje że ktoś ma Cię w poważaniu i trzeba o sobie przypominać są niezależne od szerokości geograficznej.
+1
pokaż komentarz
@adam-skowyt: Niestety, w X-kom to nie jest takie proste. Sama miałam sytuację (opisywaną na Wykopie zresztą), gdzie kilkukrotnie niesprawny sprzęt wracał do naprawy. Mimo mojego wyraźnego podkreślenia, że nie przyjmuję przedmiotu ze względu na nieusunięcie usterki, pracownik za każdym razem rozpoczynał nową procedurę, twierdząc, że "tylko tak może zrobić".
0
pokaż komentarz
A mnie żal takich wypowiedzi, bo wynika z nich, że wszyscy muszą się na wszystkim znać i jeszcze walczyć o swoje.
A chciałbym żyć w kraju, gdzie przepisy są proste i to sprzedawca musi znać przepisy oraz będzie się bał nawet pomyśleć o nieprawidłowym wywiązaniu się z umowy.
@walle15092017: Życie uczy, że jeśli sam nie zadbasz to nie dostaniesz nic - prosty przykład - taki sprzedawca to może być studenciak, dla którego to pierwsza praca i orze za 800zł brutto (czyt. ma w dupie robotę). Nie oczekuj od niego, że będzie znał zasady, że będzie nieomylny i każdorazowo pojawi się jak rycerz na białym koniu z rozwiązaniem dla Ciebie - rada - serio, należy dbać o swoje i być o krok przed ludźmi, którzy Cie obsługują. Durna sytuacja w kinie, która mnie spotkała ostatnio - kupiłem bilety na jakiś maraton, paragon do śmieci, na maraton jednak nie mogłem iść to wpadam i z hasłem: "siema, nie mogę wpaść, chce hajsy - oto potwierdzenie operacji z karty na telefonie" i Pani yyyyyyy eeeeeee ale paragon. A sytuacja jest inna i dopiero kierowniczka multikina wytłumaczyła miłej pani za kasą, że jednak ten ziomek (czyt. ja) ma rację i wyskakuj z hajsów...
-2
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: "nie jestem osobą roszczeniową" jak jesteś dupa, i nie umiesz załatwić tak prostej sprawy to nie żal się z tego tytułu w internecie. Jak Cię pobiją i okradną na ulicy to też nie pójdziesz na policje, bo nie jesteś roszczeniowy. Uważasz, że sklep Cię oszukał czemu nie zgłosisz sie do rzecznika praw kosumenta?
Zakop i krzyżyk na drogę.
+1
pokaż komentarz
@adam-skowyt: dokładnie, jeśli sprzęt byl u nich 5 miesięcy to o tyle przedłuża się gwarancja. Jakis pracownik X-kom wykombinowal sobie zgodnie z ich wewnetrznym regulaminem, że tak się wywiną, bo wiedzial, że założą nowe zgłoszenie. Rzecznik praw konsumenta skutecznie załatwia takie cwaniackie praktyki.
+1
pokaż komentarz
@ECONOMISTE:
Zasada w przypadku reklamacji jest taka że sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji na poinformowanie Cię o tym czy ją uznał. Jeżeli tego w tym terminie nie zrobi reklamacja jest uznawana za przyjętą.
Więcej tutaj:
https://prokonsumencki.pl/blog/masz-14-dni-na-ustosunkowanie-do-reklamacji-klienta-i-ani-dnia-wiecej/
Ponadto tu też jest kilka podpowiedzi (szczególnie dział "Okres Ochrony Gwarancyjnej"
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/
0
pokaż komentarz
@mazaken: Niestety to prawda. Zawsze zaczynaj od rekojmi. Gwarancja w ostatecznosci.
0
pokaż komentarz
@WuDwaKa: UWAGA! X-KOM cenzuruje niewygodne komentarze pod produktami. @x-kom przyznajcie się !
0
pokaż komentarz
@mikelo303: No ja tam zawsze olewam gwarancje :)
0
pokaż komentarz
@SunnO: nie no co jak co ale to nie on nakrecil afere. Sklep go potraktowal c@@#%wo ale ze przez 5 miesiecy sie nie upominal to nie wiem
-1
pokaż komentarz
@monarchista no właśnie według mnie to nie upominanie się to takie nakręcanie afery. 4 miesiące temu nie byłoby takiego echa.
+446
pokaż komentarz
Pech chciał? Mają 2 tygodnie na ustosunkowanie się do reklamacji, jak sie nie uatosunkują to reklamacja jest zasadna, więc coś tu jest nie tak ;D
+165
pokaż komentarz
@haron: Tylko tutaj OP raz pisze o gwarancji raz o reklamacji.
@ECONOMISTE to co to była? Gwarancja czy reklamacja?
-16
pokaż komentarz
@carving85: Chodzi o gwarancje (w opisie jest przejęzyczenie) - sprzęt był w serwisie gwarancyjnym 5 miesięcy. Gdy chciałem odebrać obiektyw w sklepie to wspólnie ze sprzedawcą stwierdziliśmy, że sprzęt nadal nie ostrzy na nieskończoności tak jak powinien więc pracownik X-Kom wrzucił znów ten obiektyw w procedurę gwarancyjną - tym razem pod nowym numerem zgłoszenia.
źródło: x0.cdn02.imgwykop.pl
+296
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: No to zamiast od razu robić żale na wykopie pisać dzwonisz jeszcze raz informując że jak sprzęt jest na gwarancji czas jest zatrzymany. A w miedzy czasie poczytać jakieś prawa klienta odnoście gwarancji żeby może coś uzyskać za to że tylko to trwa. Tylko nadal to nie jest wina x-komu tylko serwisu gwarancyjnego producenta. X-kom zawinił jedynie niekompetentnym człowiekiem na infolinii.
+87
pokaż komentarz
@ECONOMISTE:
Myślę, że @x-kom raczej nie ma wpływu na serwis producenta, chociaż na mirko zadeklarowali pomoc.
Tytuł znaleziska trochę nietrafiony.
+3
pokaż komentarz
@haron: Do tego dochodzi błąd ludzi, system to system nie puszcza.
Aby było mało firma namawia aby złożyć zażalenie.
Od siebie powiem że na nich nie narzekam.
+1
pokaż komentarz
to co to była? Gwarancja czy reklamacja?
@carving85: ale reklamacja moze byc z tytulu gwarancji. Jedno nie wyklucza drugiego.
+2
pokaż komentarz
@haron: 2 tyg to maja jak w trakcie procedury do nich skrobniesz pismo, chyba ze cos sie zmienilo
+11
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: jest dokładnie tak jak @Armo11 mówi - serwis producenta jest niezależny od x-komu. Ty nie kupuj więcej obiektywów tej firmy, a nie czepiaj się xkomu :P
+3
pokaż komentarz
@carving85: Reklamacja może być z tytułu rękojmi albo gwarancji.
+1
pokaż komentarz
@karer: dobrze to czy to jest reklamacja z tytułu gwarancji czy z tytułu rękojmi.
+12
pokaż komentarz
Reklamacja może być z tytułu rękojmi albo gwarancji.
@jakuboslaw: Tylko rekojmi a wlasciwie niezgodnosci towaru z umową to u sprzedawcy. Gwarancji u gwaranta, tego czy adres widnieje na gwarancji. Gwarancja jest oświadczeniem woli i nie jest obligatoryjna. Sprzedawca w imieniu klienta pewnie wyslal sprzet do gwaranta. Na tym konczy sie jego odpowiedzialność w przypadku reklamacji z gwarancji. Nawet nie musiał tego robic. Mogli olac klienta i kazac mu samemu wysylac do gwaranta. Zrobili przysługę a teraz ten na nich pomyje wylewa.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+5
pokaż komentarz
@haron: 2 tygodnie jest w przypadku "rękojmi", gwarancja często nie wskazuje konkretnego terminu wykonania naprawy
-1
pokaż komentarz
Nawet nie musiał tego robic. Mogli olac klienta i kazac mu samemu wysylac do gwaranta. Zrobili przysługę a teraz ten na nich pomyje wylewa.
@tas2000: nieprawda. Klient ma prawo reklamowac u sprzedawcy i wybrac czy ma byc niezgodnosc czy gwarancja. Sprzedawca jest zobowazany wyslac sprzet do gwaranta. Tak wiec nie jest to przysluga ale OBOWIAZEK.
Oczywiscie klient mial prawo bezposrednio do gwaranta przekazac sprzet. Ale nie musial oczywiscie.
Tak wiec to ty powinienes zastanowic sie nad tym czy przypadkiem nie wylewasz pomyj na OP.
0
pokaż komentarz
@tas2000: Co nie zmienia faktu że jeżeli była gwarancja na produkt to konsument może albo z tytułu rękojmi albo gwarancji. Rękojmia i gwarancja to instytucje z zakresu reklamacji.
+3
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: Jeżeli sprzęt był w naprawie 5 miesięcy, to automatycznie przedłuża ci się okres gwarancyjny o czas, w którym był w serwisie.
0
pokaż komentarz
@carving85: Korzystanie z gwarancji to też reklamacja.
0
pokaż komentarz
@mazaken: No ale czytajcie cały wątek i wszystkie wpisy danej osoby już rozwinąłem moją myśl.
"dobrze to czy to jest reklamacja z tytułu gwarancji czy z tytułu rękojmi."
-1
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: zakup przez internet czy stacjonarnie ? A druga sprawa to warto zasięgnąć od razu opinii Rzecznika Praw Konsumenta, a co do braku Twojej roszczeniowości to przemyśl to czy warto. Ja kiedyś miałam podobnie, a dzisiaj walczę o swoje bo zwyczajnie mi się należy i inni ludzie nie mają prawa zarabiać moim kosztem. Co do x-kom to kwestia ludzi, którzy tam pracują i na kogo trafiłeś, jeśli to tylko wina jednego 'ludzia' to poleć po nim - np mail/list z zażaleniem do kierownictwa ...
0
pokaż komentarz
@karer: Możesz mi podać konkretny zapis? Szukalem i nic nie znalazłem na temat obowiazku przyjęcia przez sprzedawcę sprzętu do naprawy gwarancyjnej w której to on nie jest gwarantem.
-1
pokaż komentarz
@Armo11: Mogę się mylić ale skoro sprzęt był kupiony w X-KOM to X-KOM odpowiedzialny jest za gwarancję. Nie pamiętam w tym momencie przepisu ale kupując towar to z reklamacją zgłaszasz się do sprzedawcy i nie interesuje Cię, gdzie sprzedawca wykona naprawę gwarancyjną. Czy kupując coś w jakimkolwiek sklepie, który nie jest producentem towaru sprzedawca odsyła Cię do fabryki producenta? Były takie wałki na allegro ale sprzedawcy zasłaniali się tym, że nie są sprzedawcą tylko czymś w rodzaju "pośrednika" i wszystkie zażalenia trzeba było sobie załatwiać u "chińczyka", który był producentem/sprzedawcą - temat znany na wykopie na pewno niejednej osobie.
0
pokaż komentarz
@jakuboslaw: Tylko z rekojmi u sprzedawcy a Gwarancji u gwaranta. Sprzedawca nie odpowiada za postanowienia gwarancji wydanej przez gwaranta ktorym najczesciej jest inna firma niż sprzedawca. W przepisach jest podane, że mozna reklamowac z gwarancji lub rękojmi. Ale nic nie znalazlem na temat obowiazku swiadczem uslug gwarancyjnych przez sprzedawcę w wypadku gdy nie jest on gwarantem. Bardzo chetnie poznam takowy zapis w prawie. I nie mówię tego złośliwie, chcę dotrzeć do prawdy.
0
pokaż komentarz
Szukalem i nic nie znalazłem na temat obowiazku przyjęcia przez sprzedawcę sprzętu do naprawy gwarancyjnej w której to on nie jest gwarantem.
@tas2000: bo zle przeszukiwales. Poszukaj w temacie praw koncumenta a nie w temacie obowiazkow sprzedawcy. Jest zapis mowiacy o tym ze to reklamujacy wybiera tytul z jakiego reklamuje towar. W prosty sposob implikuje to obowiazek przyjecia przez sprzedawce reklamacji z tytulu gwarancji jak i ustawy.
0
pokaż komentarz
@karer: @karer: Ok, ma prawo wyboru z czego chce reklamowac. Jednak nigdzie nie znalazłem zapisu, że sprzedawca, który nie jest gwarantem ma obowiązek przyjąć reklamacje z tytułu gwarancji. On tu nie jest stroną. W federacji konsumentów do ktorej kiedyś dzwoniłem w tej sprawie, również twierdzili, że nie ma obowiązku przyjąć nie swojej naprawy gwarancyjnej.
0
pokaż komentarz
@karer: Zresztą pamietam szkolenie, jednak to bylo przy wchodzeniu w życie poprzedniej ustawy konsumenckiej i prawnik wspominał o braku obowiazku rozpatrzania roszczen gwarancyjnych bo my nie jestesmy stroną. Jrdnak ja zawsze przyjmowałem od ludzi produkty z obcą gwatancją. Nawet przy sprzedaży pros8lem by sami nie wysyłali gdy cos będzie nie tak tylko przynieśli do mnie a ja za darmo sprawdzę i jak bedzie faktycznie cos uszkodzone to wyślemy to w jego imieniu. Klienci często źle opisy uszkodzenia robili. Laptop który powinien mieć opis, ze uruchamia się losowo szedł z opisem nie uruchamia sie. Serwis po rozpakowaniu paczki uruchomił sprzęt wiec reklamacja odrzucona. Pomijam tez przypadki typu wylaczona karta wifi za pomocą sprzętowego wylacznika bo to potrafily nawet serwisy komputerowe przeoczyć.
0
pokaż komentarz
Jednak nigdzie nie znalazłem zapisu, że sprzedawca, który nie jest gwarantem ma obowiązek przyjąć reklamacje z tytułu gwarancji.
@tas2000: napisalem juz o co chodzi. Konsument ma prawo skladac reklamacje do sprzedawcy a jednoczesnie konsument ma prawo wybierac czy chce reklamowac z gwarancji czy z ustawy. Skoro moze zlozyc do sprzedawcy i ma prawo wybrac gwarancje to jasnym jest to sprzedawca ma obowiazek przyjecia towaru reklamowanego z tytulu gwarancji.
Wiaze sie to z tym ze konsument musi miec prawo lawego reklamowania przedmiotu w punkcie w ktorym go nabyl. W innym wypadku skorzystanie z gwarancji byloby nadmierna niedogodnoscia dla konsumenta (na przyklad wyslanie do chin).
+1
pokaż komentarz
@tas2000: Wyłącznik WLAN i podobne pierdoły zawsze sprawdzam jako pierwsze... Kilka lat na infolinii wsparcia technicznego, jednego z operatorów, skutecznie przekonało mnie, że w ten sposób załatwia się 3/4 usterek :)
-1
pokaż komentarz
@haron: 30 dni (✌ ゚ ∀ ゚)☞
+1
pokaż komentarz
@Ektrom: Mam gdzies checklistę. Typu rodzaj usterki i co trzeba sprawdzić. Rutyna zabija.Kiedys mialem klient z laptopem ktory byl w 3 serwisach i dalej lan nie działał. W jednym mu nawet kartę wifi wymienili. Jak sie domyślasz wyłacznik wifi był w złej pozycji :) Mialem tez kliena u którego komputer nie otwierał stron. Był podlaczony do jakiejś gownianego dostawcy internetu przez wifi. Dostawca nie dal rady, moja konkurencja nie dala rady. Nabralem w ch$! sprzętu, przekonany, że szykuje sie dłuższe grzebanie. Klientowi szczena opadls bo zrobilem to w 5 minut. DNS był źle wpisany. Zamiast 194.204.152.34 było na poczatku 192. .Na pewno to sprawdzali ale zgubila ich rutyna i przez proste przeoczenie klient był bez netu.
0
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: radze się zapoznac z terminem rękojma bo to jest ustosunkowane prawnie i mocniejsze niż jakaś śmieszna gwarancja producenta
-1
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: Nie chce mi się czytać tych wszystkich komentarzy, większość to bzdury. Wal na rękojmię, ponieważ masz rok (albo pół, nie pamiętam już) na zgłoszenie niezgodności z umową. Więc, zasadniczo masz sprawę wygraną. Tylko dokształć się co i jak.
Jak zgłosisz na rękojmię, mają 14 dni na realizację.
-2
pokaż komentarz
@ECONOMISTE: Kupowałem u nich nie raz sprzęt. Złożyłem jedną reklamację i wadę usunęli, ale jednocześnie byli bardzo opryskliwi, więc nie polecam.
To nie pierwszy raz kiedy X-Kom odwala tego typu numer, więc z pewnością będę ich omijał z daleka.
Poza tym, mam gdzieś stosowaną obstrukcję konsumencką i tracenie czasu na pisemne potyczki. Po prostu skorzystam z konkurencji.
Z pewnością na wykopie jest wiele kont powiązanych z x-kom, więc trzeba mieć wywalone na większość krzykaczy, próbujących wmówić ci, że to twoja wina lub jej część.
0
pokaż komentarz
Klientowi szczena opadls bo zrobilem to w 5 minut. DNS był źle wpisany. Zamiast 194.204.152.34 było na poczatku 192. .Na pewno to sprawdzali ale zgubila ich rutyna
@tas2000: Samo życie :) Gratuluję profesjonalizmu i wyczucia. Mało takich techników w dzisiejszych czasach. Pozdrawiam.
0
pokaż komentarz
ze uruchamia się losowo szedł z opisem nie uruchamia sie. Serwis po rozpakowaniu paczki uruchomił sprzęt wiec reklamacja odrzucona. Pomijam tez przypadki typu wylaczona karta wifi za pomocą sprzętowego wylacznika bo to potrafily nawet serwisy
@tas2000: Profesjonalny serwis, nie odsyła sprzętu tylko dlatego, że się włączyło. Powinien nastąpić kontakt z klientem i komputer powinien przejść pełną diagnozę. Takie serwisy istnieją to nie S-F.
0
pokaż komentarz
@tas2000: Właśnie takiego zapisu nie ma. Zgłaszamy na gwarancję do producenta, lub na rękojmię do sprzedawcy.
Grzecznościowo sprzedawca może pośredniczyć w zgłoszeniu gwarancyjnym do producenta, ale wtedy jego odpowiedzialność jest minimalna i jeśli zechce, to się wybroni. Zaobserwowałem, że większość sprzedawców nie robi pod górkę klientom, a X-KOM jest bardzo pro kliencki i idzie się polubownie dogadać, nawet w poważnych przypadkach i problemach z producentem/gwarantem.
0
pokaż komentarz
@GROMix: Serwisy gwarancyjne wielu producentów są nic nie warte. Jest tez często duza roznica pomiedzy poszczegolnymi dzialami serwisu. Serwis HP laptopow dla uzytkownikow domowych wypadal slabiutko. Natomiast HP dla lini biznesowej jest bardzo dobry.
+203
pokaż komentarz
Pan z infolinii powiedział mi bym składał oficjalne zażalenie - stąd to znalezisko
Wykop - miejsce składania oficjalnych zażaleń.
+5
pokaż komentarz
@mrt13554: Ja myślałem, że to internetowy sklep z rogalami. k!%?a czekam prawie 3 lata a rogali dalej nie mam
+67
pokaż komentarz
W razie wu, @x-kom cho no ino
+47
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+29
pokaż komentarz
@Hugenot111: uwaga odpowiadam za xkom: bardzo proszę podaj nam w wiadomości prywatnej numer zamówienia, postaramy się pomóc. xD to u nich klasyka. Jeden z najgorzej prowadzonych firmowych profili na Wykopie.
+22
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+23
pokaż komentarz
@Hugenot111: oni juz odpowiedzieli we wpisie na mirko ( ͡° ʖ̯ ͡°)
http://www.wykop.pl/wpis/20475905/#comment-73250341
bla bla bla, nie na forum bulwo... bla bla bla... i tak mamy cie gdzieś ale nie rób nam antyreklamy please
źródło: Beztytułu.png
+2
pokaż komentarz
@marianoitaliano Czyli klasyka
+3
pokaż komentarz
@Pete1: Okej, ale co osoba z PRu odpowiedzialna za profil może innego? Szef pewnie kazał przekazywać do działu reklamacji, a żeby przekazać musi mieć te dane.
0
pokaż komentarz
@Ipaq: ja nie obwiniam osoby odpowiedzialnej za profil, tylko xkom jako firmę. ,
xkom traktuje Wykop tylko i wyłącznie jako platformę do komunikacji z klientami, jak pocztę email czy zwykły telefon. Jeżeli ma się konto na Wykopie, to sprawy powinno się załatwiać na forum publicznym, jeżeli nie jest się kretynem, to mogą być z tego tylko i wyłącznie same profity. Osoba zarządzająca profilem firmowym na Wykopie (mam na myśli szefa działu, nie szeregowych pracowników) nie ma o tym zielonego pojęcia, a i chyba o samym Wykopie wie niewiele.
0
pokaż komentarz
sprawy powinno się załatwiać na forum publicznym,
@Pete1: ale po co publicznie, jak wystarczy napisać do nich na priv? Potwierdzam, że to faktycznie działa.
0
pokaż komentarz
@DOgi: po co im profil na Wykopie, skoro ich działalność tutaj nie różni się niczym od kontaktu z nimi via email/facebook/telefonicznie?
Mają niepowtarzalną szansę udowodnienia dużej społeczności, że działają sprawnie i w jakiś sposób Wykopowicze są przez nich uprzywilejowani, co tylko zwiększy ich popularność, świadomość marki, jako tej, która pomaga klientom, a zamiast tego wszystko załatwiają na PW - to znaczy nie mam nic przeciwko temu, ale dla mnie to jest marnowanie potencjału tego portalu.
+51
pokaż komentarz
A co jest x-kom winny serwisu producenta? Gównoburza o nic. Oddałeś towar na GWARANCJĘ, a nie REKLAMACJĘ z tytułu rękojmi, także za naprawę jest odpowiedzialny Samsung i x-kom niewiele może
+57
pokaż komentarz
@SiergiejLapczydow: a co ma do tego wszystkiego samsung? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+48
pokaż komentarz
@wojto00: winny jest posiadania nazwy zblizonej do Samyang ( ͡° ʖ̯ ͡°)
+15
pokaż komentarz
@wojto00: hahaha pomylilo mi się (ʘ‿ʘ)
0
pokaż komentarz
@SiergiejLapczydow: https://www.youtube.com/watch?v=ca1nQa2Feb0
0
pokaż komentarz
@SiergiejLapczydow: To sprzedawca ponosi wszelkie obowiązki prawne i jeśli okaże się że reklamacja jest zasadna to potem sprzedawca ma się bujać z producentem a nie klient.