
Jak działa spacja. Xkom zdradza jeden trik jak ominąć prawa konsumenta
Tldr: .. wyjaśniamy, iż klawisz spacji posiada stycznik w środku, w związku z czym polem roboczym klawisza jest jego centralna część, a nie krawędzie. Tak kuriozalnym stwierdzeniem uraczył mnie jeden z największych sprzedawców sprzętu w Polsce. .
+1017
pokaż komentarz
hehe a chcialem w przyszlym tygodniu kupowac u nich dell-a za 5 tys, chyba se odpuszcze....
+289
pokaż komentarz
@koniu1113: no ja następny jaki będę brał to Dell, albo Thinkpad z gwarancją next buisiness day. O ile uda mi się wywalczyć zwrot kasy od Xkomu.
Acera wziłąem, bo poprzedniego miałem 7 lat, ale jak widać teraz to totalny szmelc
-57
pokaż komentarz
@voidtec: jeżeli płaciłeś kartą to możesz zrobić chargeback i w ten sposób z nimi walczyć
+19
pokaż komentarz
@voidtec: ja pierwszego acera kupiłem 5 lat temu i jestem z niego mega zadowolony, śmiga do teraz. dwa lata temu kupiłem też acera mamie i też śmiga. może trafiła się jakaś wadliwa sztuka.
+6
pokaż komentarz
@ahaw: niestety przelew. Ale przez Allegro: zobaczę czy tam nie uda sie uderzyć
+205
pokaż komentarz
@Tien: to ze sie trafiawadliwa sztuka to jest normalne-przecież te sprzęty sa produkowane milionami i o to nie mam pretensji. Liczy sie to, jak producent podchodzi do sprawy: acer podchodzi kiepsko. O naprawę tez tam musiałem sie dopraszać, trwała 3 tygodnie pomogła na miesiąc. Wadę sie naprawia albo wymienia egzemplarz. Tym bardziej że koszt klawiatury to 100 pln karty wifi: 30.
Przy sprzęcie za 4tys tak iść w zaparte..
+12
pokaż komentarz
@voidtec: nie kupuj thinkpadów bo Lenovo ma beznadziejną obsługę klienta. Dell lub AsusPRO z gwarancją NBD.
+187
pokaż komentarz
@koniu1113: dell ma swój serwis. Akurat ostatnio pierwszy raz miałem z nim kontakt (zwykła gwarancja). Prawdopodobnie zalana klawiatura, bo nie kontaktowała. Serwisant mailowo mnie przeprowadził przez programy testujące, po czym sam z siebie umówił serwisanta, który na następny dzień dojechał i wymienił klawę na gwarancji. Od dzisiaj tylko delle.
+108
pokaż komentarz
@koniu1113: dell ma własny serwis, działa wyśmienicie
+273
pokaż komentarz
@gwynebleid dell jest do dupy
pokaż spoiler
Mam swojego inspirona 5 lub 6 lat, i nie chce się zepsuć, a obiecałem sobie, że zmienię kompa dopiero jak ten padnie. Ssd go odmłodził trochę, ale i tak już jest dość wiekowy, a w dniu zakupu też nie był demonem wydajności
+32
pokaż komentarz
@gwynebleid w moim Dellu dwa razy wymieniali płytę główną, raz lcd i raz wifi, praktycznie mam nowego laptopa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-102
pokaż komentarz
hehe a chcialem w przyszlym tygodniu kupowac u nich dell-a za 5 tys, chyba se odpuszcze....
@koniu1113: Wow pozbawiłeś ich dochodu 100 zł, musieli się przerazić
+35
pokaż komentarz
@koniu1113: będą naciągać Cię jak coś na tzw. dodatkowe ubezpieczenie od uszkodzeń mechanicznych etc. Wyrzucone pieniądze w błoto. Miałem z tym styczność i w regulaminie mają zapis(kiedyś punkt 26.), że nie podlega ubezpieczeniu NIEDBAŁE UŻYTKOWANIE SPRZĘTU. Oni de facto wszystko pod to podepną i wszystkiego się wyprą posługując się tym punktem.
+3
pokaż komentarz
@koniu1113: A ja chciałem kupić Dell U2715H monitor za 2k.
Niech się bujają skora takie mają standardy.
+22
pokaż komentarz
@koniu1113: ja chciałem na święta sprawić sobie radeona x480 za 1350. Chyba jednak dopłacę 50zl i wezmę z Morele ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-263
pokaż komentarz
@voidtec: Acer, Dell czy inny HP to bez znaczenia - złom.
Sami widzicie że nawet z gwarancją jak w lesie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Solucja? Kupić sprzęt Apple.
W razie niezmiernie rzadkich problemów ze sprzętem, idę do salonu obsługi Apple,
gdzie miła, zgrabna Pani z zębami jak perełki, z uśmiechem przyjmuje mój sprzęt i po
krótkim czasie kurier dostarcza mi go do domu.
A inne marki ? Brzydki grubas bierze laptopa na 2 miesiące, po to by oświadczyć wam że
laptop działa, mimo że nie działa. Tak kończy się oszczędzanie na sprzęcie, który
wykorzystuje się na co dzień.
"Trzeba mieć dużo pieniędzy, żeby kupować tanie rzeczy".
+15
pokaż komentarz
@xanio: Thinkpad na inna gwarancję jak konsumencki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+11
pokaż komentarz
no ja następny jaki będę brał to Dell
@voidtec: no raczej nie polecam... bo problemu sięnie pozbędziesz (jak widać) ;/.
PS. #xkom polem roboczym jest przycisku jest jego cała powierzchnia (właśnie po to spacja 'to to najdłuższe na klawiaturze) a mechanizm wyzwalający to że być dla mniei na sznurkach, byleby działał.
Weź się #xkom #x-kom @x-kom do roboty bo robicie gównianą reklamę Częstochowie!
-13
pokaż komentarz
@voidtec: miałem identyczną historię tyle że z telefonem i siecią t-mobile. Trzy razy wysyłałem telefon na gwarancję do lg. Potem chciałem skorzystać z rękojmi. Serwis dalej twierdził że telefon działa choć nie dalo sie przez niego rozmawiać. Kilka razy wizyty u rzecznika. Kilka pism pomiedzy rzecznikiem a operatorem ktory byl sprzedawcą. Skończyło się w sądzie cywilnym i co? I k?@@a przegrałem( jeszcze doplacilem 180zl kosztow zastepstwa procesowego i 30zl za pozew) Daruj sobie. Nic nie ugrasz. Szkoda twoich nerwow i pieniędzy. Instytucja rzecznika to kpina.
+11
pokaż komentarz
@voidtec: Lenovo to szmelc, kupiłem model T450s reklamowany jako testowane wg norm wojskowych i który kosztuje ok 6 tys. Po 2 miesiącach odpadł klawisz ctrl (tak po prostu podczas pisania poluzował się i w końcu wypadł), serwis lenovo nie uznaje gwarancji zasłaniając się uszkodzeniem mechanicznym, oceniają to na podstawie opisu mailowego, notorycznie odmawiają wizyty serwisanta mimo wykupienia gwarancji ON-SITE (wizyta serwisanta w następnym dniu roboczym). Polecam sobie poczytać o działaniach serwisu Lenovo w internecie, znalazłem dużo podobnych przypadków. Laptop zareklamowany do sklepu digitmedia, zobaczymy co oni powiedzą.
+18
pokaż komentarz
@Happyhippo: xD
+3
pokaż komentarz
@koniu1113: Ja kupilem 3,5 roku temu Della XPS za ponad 5k, tez w Xkom. I psuje się jak tani chińczyk. Miałem do tej pory wymieniany procesor, płytę główną, 2x klapę z powodu zawiasu. Po gwarancji siadła bateria i walczę z problemem chłodzenia. Na dodatek kabel z zasilacza się kruszy i guma pęka jakby miała z 30 lat. Jakość Della to mit.
+6
pokaż komentarz
@piotreek88: Mam ten sam "Problem". Dell Studio 1555 śmiga już 7 rok i prócz wymiany pasty przy radiatorach i przedmuch kurzu nic przy nim nie robiłem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+5
pokaż komentarz
@Geordi: > w moim Dellu dwa razy wymieniali płytę główną, raz lcd i raz wifi, praktycznie mam nowego laptopa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak nie do konca bo oni to wymieniaja na naprawiane/refubrished czesci :)
+2
pokaż komentarz
@koniu1113 to samo było ze solaris, połowa wykopków uroczyście oświadczyła, że żadnego już nie kupi.
-2
pokaż komentarz
@voidtec: ...chociaż faktycznie; mając Della zgłaszam, że nie działa i następnego dnia kurier daje mi nową klawiaturę :)
+2
pokaż komentarz
@kroolik1: a moj lenovo ideapad y530 dziala juz 8 lat i tylko raz byl w serwisie 2 miechy temu bo skopalem bios przy wlasnorecznej wymianie klawiatury;p a tak smiga az milo.
+2
pokaż komentarz
@voidtec:
Cytowany tekst...Zadzwoniłem do rzeczoznawcy ze strony UOKiK: generalnie rozmowa sprowadzała się do tego, że i tak jego opinia będzie guzik warta i dla xkomu i dla sądu, bo zapłacić za przychylną opinię może sobie każdy. Do sądu konsumenckiego sensu iść nie ma, bo zajmują się głównie zepsutym obuwiem, a wszystko co bardziej skomplikowane odrzucają. Do sądu cywilnego-ale też nie ma gwarancji, że zajmą się sprawą, a jak nawet się zajmą to będzie się ciągnąć latami, a na kocu zwrócą wartość sprzętu pomniejszoną o amortyzację-fajnie
To pokazuje na co płacimy tak duże podatki. Nie ma co wierzyć w instytucje publiczne bo to szmelc. Ci co siedzą tam na wiejskiej to są tylko od marnotrawienia pieniędzy.
0
pokaż komentarz
@voidtec Też miałem Toshibe, zakupiona w 2007r do tej pory służy bez problemu, Acera v3-581tg kupiłem w 2013r i już w końcówce 2015r po gwarancji zaraz dwa razy padł wentylator, dwa miesiące później taśma matrycy, kolejne dwa miesiące później klawiatura, w kolejnym miesiącu urwał się zawias od klapy, laptopa miałem niecałe trzy lata.....
+1
pokaż komentarz
@koniu1113: właśnie rekalmuje u nich myszkę, zobaczymy może też trafią na wykop
+1
pokaż komentarz
@xanio Dell ma za to świetny serwis i obsługę klienta. Jak zgłosiłem, że ekran migocze na zasilaniu bateryjnym i klawiatura kopie prądem to napisali, że wymienili taśmę od matrycy i problem już nie występuje. Oczywiście po tej pseudo naprawie nic się nie zmieniło. W rozmowie telefonicznej serwisant powiedział mi, że ten model ma taką wadę konstrukcyjną ale oficjalnie nikt się do tego nie przyzna i nie mam szans tego wygrać. Żałuję, że nie nagrywałem tej rozmowy. Laptop kosztował ponad 4500 zł.
0
pokaż komentarz
Acera wziłąem, bo poprzedniego miałem 7 lat, ale jak widać teraz to totalny szmelc
@voidtec:
Teraz większość to szmelc, jakość od mniej-więcej 2015 poleciała strasznie. Dobrym rozwiązaniem są biznesówki, ale też często produkowane są na bazie OEM-owej budy, która jest nieszczególnej jakości. Zerknij sobie jak wygląda hp 250 G1 czy Dell 3540 i unikaj wszystkiego, co jest w tej obudowie bo to bardzo kiepski projekt.
0
pokaż komentarz
@voidtec: tam gdzie sprzęt to narzędzie pracy to albo dell albo Apple. Od zawsze używam della i nie wiem jaki maja serwis. Ostatnią sztukę kupiłem chyba w 2014 i działa jak nowka, tylko dysk na ssd wymieniłem. Raz tez mi upadł i matryce musiałem wymienić. Ostatnio kupiłem Apple dla żony bo ładny i poręczny i tez jest super. Oczywiście Nigdy do pracy nie kupiłbym acera, Asusa itd.
+2
pokaż komentarz
@darsoon: no bo Dell jest dobry.. ale też trzeba uważać na te tanie serie 'dom i rozrywka'. Trzeba brać te, które mają gwarancję NBD.
0
pokaż komentarz
@piotreek88: Też miałem inspirona przez 5 lat. Też był nie do zdarcia. Ale najprawdopodobniej padły mu luty przy karcie graficznej, więc w związku z tym wymiana całej płyty głównej. Koszt koło 400 zł. Więc uważaj niedługo. :P
0
pokaż komentarz
@Damik: ten śliczny xps z ekranem bez ramek?( ͡° ʖ̯ ͡°)
0
pokaż komentarz
@voidtec: Acer, Dell czy inny HP to bez znaczenia - złom.
Sami widzicie że nawet z gwarancją jak w lesie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Solucja? Kupić sprzęt Apple.
@Happyhippo: trolować to trzeba umić, słabo Ci to wyszło.
Apple rzeczywiście jest dość miłe jeśli chodzi o uznawanie gwarancji, ale co z tego jeśli musisz oddać komputer na kilka dni/tygodni do naprawy? W dellu następnego dnia roboczego przyjedzie serwisant i na miejscu wymieni wadliwy komponent.
-2
pokaż komentarz
@ahaw te chargebacki trzeba jakoś uzasadnić w banku? jak to działa
0
pokaż komentarz
@Firel oczywiście że musisz. Osobiście nie robiłem nigdy bo sama groźba użycia wiele spraw rozwiązywała
-2
pokaż komentarz
@koniu1113: w przyszłym tygodniu są święta. "HE HE"
-1
pokaż komentarz
@koniu1113: spoko ja miałem wydać 6k i se też odpuszczę.
+1
pokaż komentarz
@koniu1113: dlatego ja od wielu lat jestem wierny dello-om i ich gwarancji next business day. jeżeli tylko był jakiś problem z laptopem od ręki bez mrugnięcia okiem zawsze wszystko naprawili. niestety trzeba za to trochę dołożyć ale za to nie trzeba kopać się z januszami tylko wystarczy zawsze jeden telefon na infolinie i problem rozwiązany (czy to poprzez wysłanie nowego komponentu czy poprzez wysłanie technika)
-1
pokaż komentarz
@Nartenlener jednak nie, padło mi wifi, znaczy działa, ale wolniej niż wcześniej, pewnie kabel od anteny padł.
-1
pokaż komentarz
@xanio: thnikpady maja oddzielny serwis nie związany w żaden sposób z lenovo.
+1
pokaż komentarz
@Geordi: czyżby model xps m1330 ( ͡º ͜ʖ͡º)?
+2
pokaż komentarz
@voidtec: Tylko HP (i podobno Dell) z serii biznesowych, mówię to jako doświadczony użytkownik ich sprzętu i ich serwisu ( ͡° ͜ʖ ͡°). Miałem ten sam problem + wypadający prawy enter w Zbooku jak ty podczas pobytu za granicą, jeden telefon (tylko opis problemu) na drugi dzień przysłano nową przez UPS Express do samodzielnej wymiany z instrukcjami jak to zrobić itd. Awaria matrycy w EB840 -" Czy jest obraz na DP? Czy matryca ma jakieś widoczne uszkodzenia? Dobrze, jutro w godzinach 15-17 przyjedzie technik pod wskazany adres dokonać diagnozy i naprawy."
+2
pokaż komentarz
@piotreek88: Ja też sobie powiedziałem, że zmienię na nowy jak stary Dell padnie a ten k@!@a nic już osiem lat działa. Rzucanie na glebę i moczenie kawą nie pomaga. No ale może jeszcze tak z pięć lat i padnie.
0
pokaż komentarz
@Geordi: ja takze polecam Dell i gwarance nbd. Technik mi przychodzil do akademika 3 razy przez 3 lata i wymienil: dysk twardy, plyte glowna (bo jack luzny byl), chlodzenie :) zyc nie umierac!
0
pokaż komentarz
@rzaden_problem: Nie, starsza wersja z ramką, L702x.
-2
pokaż komentarz
@enron: Mylisz się, miałem Della z NBD i obecnie dość mocno zmieniły się warunki tej gwarancji, oczywiście na gorsze.
Serwisant przyjedzie tylko wtedy, gdy puścisz na swoim laptopie programik w Biosie, który diagnozuje laptopa i wypluje konkretny błąd. W innym wypadku po laptopa wpada kurier i nic nie poradzisz.
Dodam z własnego doświadczenia, że ten program w BIOSie gówno widzi, karta graficzna mi sypała artami, a wg. niego GPU działało poprawnie.
Poczytaj : Dell NBD after Remote Diagnosis.
0
pokaż komentarz
@rafcio_2 e5530, a propos wczoraj złamałem jeden zawias a 3 lata nbd już minęły (╥﹏╥)
+1
pokaż komentarz
@Damik: i masz naniego gwarancję nbd?
0
pokaż komentarz
Thinkpad z gwarancją next buisiness day
@voidtec: Lenovo w Polsce ma onsite, ale nie NBD.
W praktyce wygląda to tak, że dzwoni się na infolinie Lenovo (zgłoszenia z strony lądują chyba w /dev/null) gdzie umawiają zewnętrznego serwisanta i nie potrafią podać terminu jego przyjazdu. Partnerzy serwisowi są różni w zależności od regionu kraju. Później jest użeranie się z partnerem serwisowym który wciska, że nie dostał kompletu informacji od Lenovo, czeka na części itd itp.
+1
pokaż komentarz
@outsajder Potwierdzam. Miałem podobnie. Zgłoszenie telefoniczne wieczorem, następnego dnia, o 8 rano pod drzwiami był technik. Bez żadnych pytań wymienił wszystkie uszkodzone części. Jeśli zależy komuś na laptopie do pracy i nie ma czasu na pieprzenie się z serwisem januszexów, to wyborem powinien być Dell.
0
pokaż komentarz
@Sauron_Official czekam z niecierpliwością
0
pokaż komentarz
@zonk_2: co za myszka poszła do reklamacji? Kupiłem w ich strzale Roccata kone Pure Black, szlag trafił lewy przycisk. Napisałem do nich to kazali odesłać do siebie. Z tego co mi wiadomo padł microswitch, ale mam uszkodzoną otulinę. Boję się, że odrzucą mi reklamację tego właśnie przez otulinę i jeszcze będę musiał zapłacić za nieuzasadnioną reklamację towaru bo przecież otulinę uszkodziłem mechanicznie.
0
pokaż komentarz
@koniu1113: idź do moreli, ceny takie same lub niższe a problemu z serwisem niema
0
pokaż komentarz
@kroolik1: Ja od kilku lat kupuje tylko używane poleasingowe thinkpady i co prawda nigdy nic sie w nich nie zepsuło (dla mnie podstawowym parametrem jest wytrzymałość, sam używam thinkpada T420s i mimo, że spadł z milion razy nic się z nim nie dzieje), może to moje szczęscie, że trafiam na niepsujące się egzemplarze, ale przy cenie jaką oferują handlarze poleasingowym sprzętem, nie mialbym oporów w razie czego wywalić go do śmieci i kupić nowego. Taką mam niestety przypadłość z elektroniką, telefony też wymieniam co rok, bo nie nadają się do niczego wiecej niz do wyrzucenia, o róznych samsungach i iphoneach nawet nie myśle, tylko chińczyki.
0
pokaż komentarz
@voidtec: z rozłączaniem wifi może być myk- o ile jeszcze nie probowałeś - spróbuj we właściwościach sieciówki w opcji zarządzania energią wszystko odhaczyć.
0
pokaż komentarz
@voidtec: dlatego ja kupuje tylko uzywki, najlepiej wlasnie zza zachodniej granicy ;-) 2letni lapek klasy premium, ktorych nawet u nas nie bylo w sprzedazy bo to zbyt wysokie modele, jest do nabycia za polowe ceny a i tak osiagami bija na leb te, ktore sa teraz u nas promowane. jak sie cos zepsuje to sobie szukam czesci na alim a jak potrzebuje na juz cos typu zasilacz to na alledrogo biore. a w ogole to niezly z ciebie informatyk, ze sobie sam klawiatury w lapku nie potrafisz wymienic...
0
pokaż komentarz
@piotreek88: zgadzam się, jak mam sztukę z 2006 roku inspirona e1705 kupiony w USA za ciężkie $ (~2200) i j!%$ka nie chce paść, fakt grafika mi się raz spaliła wymieniłem bo jest na oddzielnej karcie i chodzi dalej, ekran jak patrze na dzisiejsze laptopy jest nawet lepszy oczywiście full HD, sprzęt trwały, podczas całej gwarancji żadnej najmniejszej usterki, nie wiem czy nadal trzyma poziom wykonania ale patrząc jak podchodzą do klienta to firma godna polecenia
-2
pokaż komentarz
@xanio: Błagam, nie wypisuj takich bzdur. Przez moje ręce przeleciały setki komputerów i sam zgłaszałem naprawy w trybie NBD. Absolutnie żadnego problemu, trafna diagnoza i duża ugodowość. Dla mnie najlepszy serwis w branży. Jeżeli będę kupował do domu lapka to tylko ThinkPad. Zapewne to będzie seria T.
0
pokaż komentarz
@enron: Mylisz się, miałem Della z NBD i obecnie dość mocno zmieniły się warunki tej gwarancji, oczywiście na gorsze.
Serwisant przyjedzie tylko wtedy, gdy puścisz na swoim laptopie programik w Biosie, który diagnozuje laptopa i wypluje konkretny błąd. W innym wypadku po laptopa wpada kurier i nic nie poradzisz.
@Happyhippo: uu, no to faktycznie kiepsko to wygląda :( Jeszcze jakieś 4 lata temu z serwisowcem Della byłem "na ty", tyle razy przyjeżdżał wymieniać felerną płytę w XPS z nvidią...
0
pokaż komentarz
@Happyhippo: no tak. Apple nie nadaje się do obslugi specjalistycznego oprogramowania, bo na.osx nie ma aplikacji. Dziękuję, dobranoc.
0
pokaż komentarz
@Happyhippo: aha, ale i tak byłem ostatnio pod wrażeniem tego jak się mną zajęli na infolinii Della gdy zgłosiłem problemy z serwerem. Byłem prowadzony za rączkę żeby zrobić wszystkie możliwe aktualizacje, a jak już serwer dzięki temu stał się stabilny to i tak serwisant jeszcze po kilku tygodniach się przypominał żeby mieć pewność że sprawa faktycznie załatwiona :)
Natomiast co do apple to obsługa faktycznie jest miła, uznali mi parę razy gwarancję mimo tego że w sumie mogli się czegoś uczepić - rzecz niespotykana np. w HP. Ale tydzień bez komputera przyjemny nie jest...
+2
pokaż komentarz
@rzaden_problem tego ślicznego xpsa bez ramek to jeszcze chyba nie było 3,5 roku temu :P
0
pokaż komentarz
@koniu1113 nie wiem jak oni to przezyja ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@koniu1113: Ja również.... jeśli mam się kopać z koniem to dziękuję...
-3
pokaż komentarz
hehe a chcialem w przyszlym tygodniu kupowac u nich dell-a za 5 tys, chyba se odpuszcze....
@koniu1113: jak się kupuje sprzęt marki Acer - to ma się tego typu problemy później. Dell jest akurat firma z wyższych półek jeśli chodzi o jakość i obsługę klienta
+2
pokaż komentarz
@rzaden_problem: Miałem NBD. Klapę i chłodzenie naprawiano na gwarancji. Ogólnie super sprawa. Na drugi dzień był serwisant w domu z kompletem części. Natomiast bateria ma tylko pół roku gwarancji więc to jej nie obejmje. Płyta i procesor padły 2 miesiące po minięciu gwarancji. Chłodzenie jest niewydolne bo zostało źle zaprojektowane i było to potem opisywane na forach. Procesor i7 i GeForce GT555 na 1 rurce miedzianej nie daje rady. Natomiast mocne stalowe zawiasy zamocowane do ramki plastikowej powodują wyrywanie się malutkich śrubek mocujących ten zawias. Dlatego jak sprzęt miał 2,5 roku to znów się urwał. W podświetlanej klawiaturze też przestał działać Esc. Ogólnie mogę powiedzieć, że szanuję sprzęt i z zewnątrz dalej wygląda jak nowy. Szczytem jest dla mnie kabel zasilania, któremu pęka izolacja i wychodzą kabelki, jeszcze się z takim czymś nie spotkałem w gumie która ma max 4 lata.
0
pokaż komentarz
@voidtec: kurczę.. sporo acerów wysyłałem na serwis (mam naprawy) i nigdy tak dziadowo nie podeszli do sprawy, tzn miałem czasem dziwne wyceny typu 1000zł za wymianę obudowy ale to raczej był zmęczony materiał po jakimś czasie :D próbowałeś wysyłać bezpośrednio do acera ?
0
pokaż komentarz
@voidtec: Aj tez swojego oddaje w X-komie
+3
pokaż komentarz
@Happyhippo: Ale masz sprany mozg. Dell wymiata Apple obecnie pod kazdym wzgledem i miaja nastepnego dnia gwarancje. Gowno wiesz i powtarzasz tylko starą mantre. Apple to gówno obecnie. Ich najnowszy laptop jest tego dowodem. Mase zwrotow. Mase awarii. Zbugowany system. Brak ekranu dotykowego. Cena z dupy i brak portow.
0
pokaż komentarz
@JJOkocza co do telefonów to pomysł nad seria note samsunga. To takie samsungowe thinkpady. Stworzone do pracy. Siedzę teraz na note4 i po przejściach z serią s, iphonami, nexusami, chinczykami nie wyobrażam sobie innego telefonu
0
pokaż komentarz
@mikelo303: https://youtu.be/rLTd6ziJOjg?t=18s
O a tutaj Cię nagrali gdy czytasz negatywne komentarze o Apple.
Ochłoń trochę, pomyśl ( umiesz? ) i wtedy napisz jeszcze raz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@voidtec: Na allegro bym nie liczył :-) nigdy nie są pomocni jak trzeba :-)
0
pokaż komentarz
@Happyhippo: Nie ma co z Toba rozmawiac. Jak pisalem, gowno wiesz o rynku laptopow. Pewnie nawet nowego xps13 nie wiedziales na oczy co mowic trzymac w reku. Albo MS Surface book. Apple jest w takim tyle, ze musieli pasek dac dotykowy aby wstydu nie bylo. Ta firma juz umiera. Deal with it.
-4
pokaż komentarz
@mikelo303: Hejterzy tak od zawsze powtarzają, podobnie jak Korwin że unia upadnie i gówno z tego jest ;)
0
pokaż komentarz
nie kupuj thinkpadów bo Lenovo ma beznadziejną obsługę klienta
@xanio: to thinkpada czy lenovo? bo mam na thinkpada z 3-letnią gwaracją NBD on-site, a góvno-lenovo będziesz tyrał do serwisu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@piotreek88: mam ten monitor i polecam.
@Damik: miałem go 5 lat i bardzo dobrze wspominam ten model. Mimo wad typu: bateria, luz kilkustopniowy w zawiasach matrycy tak że podczas drgań ekran sam się minimalnie otwierał lub zamykał, wypadający kabel od ładowarki, padło kilka klawiszy po 3 latach no i mocno się grzał podczas grania. Są też zalety: jakość dźwięku, pancerna odbudowa, dobra matryca, panel dotykowy, dobrze rozmieszczone porty. Ogólnie to bardzo udany sprzęt jak na laptop z 2011 roku.
0
pokaż komentarz
@Happyhippo: Dzięki, wolę jednak Della - jak mi się laptop zj$@@! to dzwonię na infolinię, następnego dnia roboczego podjeżdża technik z wszystkimi potrzebnym częściami i robi naprawę przy mnie - mogę patrzeć mu na ręce i mieć pewność że np. niczego nie porysuje. Dodatkowo sam podaję gdzie ma podjechać - mogę zabrać laptopa ze sobą do pracy i tam zamówić technika.
0
pokaż komentarz
@darsoon: Jaki model konkretnie?
-1
pokaż komentarz
@belwarg:NBD to konkretna przewaga, jednak teraz nbd after remote diagnosis jest slabe
0
pokaż komentarz
@Geordi: przykra sprawa ;/
ja mam w domu 2 sztuki m1330. I tak
- w jednym padła płyta główna 2x oraz DVD
- w drugim padła płyta główna 1x, DVD oraz dysk ;]
oba mam od ok 6-7 lat działają do dziś. Gwarancja 4 letnia również w weekendy i święta. Serwis oceniam 10/10 :)
-2
pokaż komentarz
dell-a za 5 tys,
@koniu1113: ten uczuć, gdy dla polaka 5k na sprzęt to dużo i warto się pochwalić. XD
0
pokaż komentarz
@Firel: Zgłaszasz reklamację transakcji kartą. Na infolinii tłumaczysz co i jak. Jeśli kwota nie kosmiczna i nie naduƶywasz tej opcji to bank prawdopodobnie odda Ci bez uruchamiania procedury Chargeback ("W nadziei na pańską dalszą pozytywną współpracę z bankiem" - czy jakoś tak - pozdrawiam @ZespolmBanku).
Odpowiedź była chyba następnego dnia, a kasa bodajƶe dzień po odpowiedzi..
0
pokaż komentarz
jak się kupuje sprzęt marki Acer - to ma się tego typu problemy później.
(przekroczony czas na edycję)
@Kajetan83: z 5 lat temu kupiłem acera... za ~1500zł. Większość czasu działa jako "desktop" z podpiętym monitorem, i peryferiami przez aktywnego HUBa usb... Przeszedłem na nim GTA V... grywałem w WoWa... Obecnie głownie pracuję.
I 0 problemów.
Jedyne co w ƶyciu mi się zepsuło to Radeon pod MXM w starym jak świat FujiSiemens Amilo... Po około 12 latach uƶytkowania.
Telefon ƶaden nie popsuł się przypadkowo.
Jak uƶytkownik dupa to nie ma co wymagać od sprzętu.
0
pokaż komentarz
@voidtec: w acerze zamiast narzekać ze masz drogiego desktopa to sam se wymień klawiaturę, nie lepiej będzie?
0
pokaż komentarz
@czarny_matt94 kiedyś sprzedawca w komputroniku chciał mnie przekonać do takiego ubezpieczenia tekstem że "będę mógł rzucić sprzętem o ścianę a gwarancja zostanie uznana". Chyba trochę przesadny przykład mi dał, podziękowałem.
+1
pokaż komentarz
@Damik a ja zamiast della wybrałem Samsunga bo w tej samej cenie miał lepsze parametry. I mogę powiedzieć że to był bardzo dobry wybór. Sprzęt ma 4, 5roku, jedyne co się popsuło to lewy przycisk przy touchpadzie. Nawet bateria jeszcze daje rade i trzyma do 1, 5 godziny ( nowy trzymał ok 3). Laptop był przeze mnie z 3 razy rozbierany, czyszczony, zmiana pasty na procku itp. Mimo że większość obudowy trzyma się na zatrzaskach czego nie lubię, to dalej nic nie odpada. Lekkiego życia sprzęt nie miał bo sprzęt podróżował w delegację w bagażniku, mnóstwo razy pracował na 100 % swoich możliwości (gry) i ciągle działa.
0
pokaż komentarz
@voidtec: Della bierz smialo, oni maja gwarancje producenta i nie smigaja sie - dbaja o marke. Mi nawet klawiature wymienili za free
0
pokaż komentarz
@noekid: pewnie bedzie, tylko a-tracę gwarancje, b-skad mam wiedzieć, że z nowa nie bedzie tego samego?
Poza tym to sprzedawca odpowiada za towar
0
pokaż komentarz
@voidtec:
a) na cholerę Ci gwarancja, skoro z niej nie korzystasz?
a1) rozkręcanie komputera najczęściej nie powoduje utraty gwarancji, wbrew obiegowej opinii, polecam zapytać się producenta komputera. dell, król podejścia do klienta nawet w Polsce, nawet zaleca (jeżeli ktoś czuje się na siłach) rozkręcenie komputera i samodzielną weryfikację usterki, by jak najszybciej ją naprawić gdy przyjedzie serwisant do Ciebie na gwarancji NBD
b) nie masz, ale nie psioczysz póki co na acera, tylko na x-kom, więc warto spróbować
Poza tym to wiem, ale sam widzisz, że to nieraz tylko teoria.
0
pokaż komentarz
@czarny_matt94 Nie koniecznie, znam osobę która oddala laptopa na tę gwarancję i otrzymała nowego laptopa - stary juz nie był produkowany :) a powód oddania (nie może być zniszczony z Twojej winy) - ktoś ją popchnal i laptop jej wyleciał z rąk.
0
pokaż komentarz
@koniu1113: no co Ty bierz spokojnie u nich dell'a
Jak ktos kupuje acera to niech sie liczy, że te laptopy są niedorobione - każdy, nie tylko 1 model :D
0
pokaż komentarz
@noekid: no mogę wymienić sam, ale wtedy sprzedawca też może sie wykpić pod pretekstem, że sam grzebałem. No i jeśli sie okaże, że kolejna jest wadliwa to w ramach rekojmi za drugim razem już modę domagać sie zwrotu. A wiesz dosyć szybko straciłem przekonanie do tego acera.
0
pokaż komentarz
next buisiness day
@voidtec: w firmie się przekonaliśmy już nie raz, że to gówno prawda. 1-2 tyg się czeka :P
0
pokaż komentarz
Solucja? Kupić sprzęt Apple.
W razie niezmiernie rzadkich problemów ze sprzętem, idę do salonu obsługi Apple,
gdzie miła, zgrabna Pani z zębami jak perełki, z uśmiechem przyjmuje mój sprzęt i po
krótkim czasie kurier dostarcza mi go do domu.
@Happyhippo: Tylko jakoś do błędu z kartami graficznymi przyznali się dopiero jak groził im w USA zbiorowy pozew i po 3 latach od wypuszczenia sprzędu zaoferowali bezpłatny program serwisowy.
Zaznaczę - wcześniej wypierali się, "soa#1". Dopiero groźba pozwu namówiła ich.
0
pokaż komentarz
@voidtec: jaki to model konkretnie?
0
pokaż komentarz
@Happyhippo: 2/10 bo odpisałem
-3
pokaż komentarz
właśnie rekalmuje u nich myszkę,
@zonk_2: Kto „rekalmuje”?
0
pokaż komentarz
@noekid: VN7-591G i7-4720HQ/8GB/7HP64X FHD (wiem, że wcześniej pisałem v15-ale cos mi sie pomyliło-soraski)
+6
pokaż komentarz
Generalnie z tego co tutaj widzę każdy opisuje swoje doświadczenia, i 90% wyrabia zdanie na posiadaniu danego modelu danej marki, ja jako osoba mająca styczność ze wszystkimi markami powiem tyle, nie kupuje lutowanych procesorów! Żadnych procesorów z u na końcu czy czymś takim, jak to dotrwa do 2 lat gwarancji to cud, potem ostry zjad z trwałością. Taki przykład, ostatnio dostałem lapki lenovo thinkpad carbon x1 i7 4600, 10 sztuk padniętych, wszystko procesory, żaden serwis nie podejmie się naprawy. To samo jest z dellami 4gen lutowanymi i hp 4gen, czekać aż te wyższe modele 5 i 6gen zaczną padać. Tutaj kwestia jest zbyt giętkiej obudowy, i płyta nie siedzi sztywno i rusza się jak hipopotam podczas imprezy, najbardziej widać to na plastikowych lenovo. Do tego dochodzi delikatna płytka procesora lutowanego i mamy to co mamy. Tak więc jak kupować to tylko i wyłącznie lapki na socketach, żadne bga! Marka też nie ma znaczenia zbyt dużego, jedynie lenovo trochę giętkie. Generalnie dell (latitude) i hp (probook i elitebook) stawiam wyżej jak thinkpady. Nie wpominam o xps'ach, bo to ładnie wygląda, ale i też ładnie pada ;) Jeszcze trochę i będzie dużo części zamiennych na rynku o sporej wartości. Aaa i generalnie nie polecam plastików ładnie nazwanych "multimedialne" jak ten acer z tematu, gówno robione po taniości, byle by parametry się zgadzały, a obudowa czy klawiatura najniższej jakości. Chcesz używać? Kup wersje biznesową. Chcesz pograć? To stacjonarka. Albo kompromis, to laptop i konsola. Tyle ode mnie, doświadczonego człowieka.
0
pokaż komentarz
@piotreek88: Oddaj go komuś biednemu na święta.
-1
pokaż komentarz
@voidtec: Delle się grzeją. Nie polecam.
0
pokaż komentarz
@JanuszSebaBach nie.
pokaż spoiler
Znając życie, trafię na kogoś roszczeniowego, kto będzie miał problem z tym, że najnowsze gry nie chodzą, a obudowa jest trochę porysowana.
0
pokaż komentarz
@niko4004: no chyba że chcesz im zrobić na złość , bo akurat ten model ma gwarancje next business day i 0 bright dot. Sam mam U2515H.
0
pokaż komentarz
@protuberator: A który laptop się nie grzeje? Takie gadanie jak babki pod płotem.
-1
pokaż komentarz
@zdzislawelektryk: Moja mama ma Asusa - jest zimny od roku przy codziennej na nim pracy. Kumpel ma Lenovo i też jest zimny, wiatrak delikatnie słychać przy grach tylko. U mnie przy scrollowaniu FB w rok po kupnie osiągał 70'C i wiatrak na maksa chodził. No sorry ale nie zgodzę się z Tobą.
źródło: screenshooterusnortheu.blob.core.windows.net
0
pokaż komentarz
@protuberator: No sorry, ale każdy laptop się grzeje, czy tego chcesz czy nie, temperatura układu chłodzenia zależna jest od budowy układu chłodzenia, zastosowanego układu, bądź układów które są chłodzone (procesor, grafika, mostek północny) nawet nie opisałeś co to za lapek z jakimi podzespołami, tylko wszędzie generalizowanie.
0
pokaż komentarz
@zdzislawelektryk: Powiem tylko że to Lenovo jest silniejsze od mojego. Ja mam coś takiego. Kumpel kupował rok po mnie sprzęt, więcej RAMu, szybszy procesor, dysk SSD (ja HDD), wydajniejsza grafika. Sprzęt Della to lipa jeśli chodzi o ciepło.
źródło: screenshooterusnortheu.blob.core.windows.net
0
pokaż komentarz
@protuberator: Kolejny raz generalizujesz... Ja mam na stanie jakieś 50 delli lepszych i gorszych niż Twój i żaden się nie przegrzewa, poziom głośności chłodzenia baardzo akceptowalny. Weź sobie jakiegokolwiek innego laptopa z podobną grafiką radeona i zobaczysz że będzie to samo. A co do lenovo, wiele osób które mają seri y coś tam narzeka na chłodznie, wysoki poziom głośności i cały czas throttling. Niestety lenovo to słaby przykład, oszczedzają na wszystkim byle parametry były lepsze od konkurencji, potem mamy słabe chłodzenie, słaby plastik, urywające się zawiasy. Więc nie generalizuj, a wyczyść chłodzenie i nową pastę termoprzewodzącą daj.
0
pokaż komentarz
@zdzislawelektryk: Rok temu było wszystko czyszczone. Nie umiem sam tego rozkręcić a nie po to kupiłem drogiego lapka żeby co roku chodzić z nim do serwisu i dlatego narzekam na to w jaki sposób ten producent porozmieszczał elementy w obudowie.
0
pokaż komentarz
@koniu1113: dell biznesowy ma inną gwarancję - naprawa u klienta.
No i coś mi śmierdzi - pracuje 15 lat w IT i kupuje Acera?! za 4koła? ;-)
0
pokaż komentarz
@cyna76: Jak ci się sprawuje. nie było problemów z podświetlaniem matrycy. Trochę się tego naczytałem.
0
pokaż komentarz
@voidtec: Acera miałem dobre 10 lat temu, ale z tego co pamiętam kumpel doradził mi odesłać go do serwisu w Czechach. 2 tygodnie trzymali, ale wentylator, termika i wadliwie zamontowany radiator zostały wymienione. Nie miałem potem z nim żadnych problemów.
0
pokaż komentarz
@CodeJunk: odsyłałem-mi naprawiali 3 tygodnie, najpierw stwierdzili, że nic nie jest zepsute, potem jednak naprawili, po miesiącu zepsuło sie znowu
, a teraz twierdzą, ze nic nie naprawiali
0
pokaż komentarz
@protuberator: Rok temu było czyszczone... Myślisz że kurz się nie dostanie do środka w ciągu roku?
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+1
pokaż komentarz
@niko4004: podświetlanie jest ok , ogólnie bardzo jasne , poczytaj test na tftcentral.co.uk oni się nie patyczkują z monitorami.
0
pokaż komentarz
@czarnulson: Ale nie na tyle żeby tak się sprzęt zachowywał
0
pokaż komentarz
@voidtec: "Wyższy model Acera..." A to dobre... ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
0
pokaż komentarz
hehe a chcialem w przyszlym tygodniu kupowac u nich dell-a za 5 tys, chyba se odpuszcze....
@koniu1113: No ja też mam zamiar kupić w najbliższym czasie laptopa, xkom na pewno se nie zarobi choć mu się jakiś czas temu przyglądałem.
więcej komentarzy(112)
+446
pokaż komentarz
Trzeba nagłaśniać takie sprawy, a sprzedawcę omijać szerokim łukiem. X-kom zaczyna się robić znane na Wykopie...
+118
pokaż komentarz
@paramedix: Ja już to robię, ostatnio kupowałem kartę graficzną i xkom miał najlepszą ofertę, ale przez te wszystkie afery wybrałem inny, trochę droższy sklep.
+32
pokaż komentarz
@paramedix: tyle razy widziałem jakieś afery z xkomem ze nie zamierzam u nich brać czegokolwiek lol wole w jakimś innym sklepie kupić
+12
pokaż komentarz
@Szlif: parę miesięcy temu też kupowałem kartę graficzną. Mimo już wielu znalezisk o nim wybrałem x-kom (jako jedyny oferował tę kartę, bo dopiero miała swą premierę - 3.8k). Trochę ryzyk, wiem. Jednak do teraz korzystam z opluwanego dhla, inpostu (ostatnio... wczoraj), moreli czy x-komu.
Trzy razy zdarzyło mi się wymienić coś na gwarancji (teraz muszę myszkę odesłać do starego agito, bo guma z boku się ściera strasznie) i problemów nie było. Może miałem szczęście - nie wiem.
Aż dziw, że tak często zdarzają się ludziom tutaj takie problemy. I że urząd konsumenta jest bezradny - bo jak op powiedział - gdyż służy tylko do zepsutego obuwia. Oni chyba tylko najlepiej graliby w pasjansa i pobierali wypłaty.
+18
pokaż komentarz
@paramedix: @Szlif: @terwer358: Statystyka ludzie. Nie bronię xkomu, ale takie rzeczy zdarzają się wszędzie. Po prostu xkom czy morele mają skalę dlatego o nich słychać najczęściej.
Dla mnie ogólnie chore jest, że sprzedawca musi za cokolwiek odpowiadać przy sprzedaży nowego sprzętu :(. Sprzedawca jest od tego, żeby ułatwić mi proces zakupowy, zadbać o prezentację produktu, dostawę do mnie i ogarnięcie mi dobrej ceny, czyli od handlu. Jeśli sprzedaje zapakowany fabrycznie towar to nie powinny go interesować wady sprzętu, to powinien być zawsze spór na linii producent-konsument.
A to wszystko ze szkodą dla konsumenta bo dziś i producent i sprzedawca muszą utrzymywać działy reklamacyjne, szacować w kosztach jakiś % klientów problematycznych itp, a to ma odbicie w cenie produktu. Wolę kupować elektronikę 3% taniej i roszczenia mieć tylko do producenta niż płacić drożej i móc dodatkowo mieć pretensje do sprzedawcy (o coś na co on w sumie kompletnie nie ma wpływu).
+14
pokaż komentarz
@Arrival: Chore dla Ciebie jest, ze za niewywiazanie sie z umowy odpowiada osoba, ktora ta umowe zawarla?
+23
pokaż komentarz
Statystyka ludzie.
@Arrival: Nie o statystykę chodzi, bo nikt nie ma pretensji do x-komu o to, że sprzedał wadliwy sprzęt. Tu chodzi o to, a jaki, kompletnie beznadziejny sposób, sklep wykręca się od rozwiązania tego problemu.
Totalna fuszera.
BTW: Sam miałem dzisiaj składać u nich zamówienie na Samsunga Gear S3, ale też sobie odpuszczę ten sklepik.
0
pokaż komentarz
Trzeba nagłaśniać takie sprawy, a sprzedawcę omijać szerokim łukiem. X-kom zaczyna się robić znane na Wykopie...
@paramedix: bo to duży sklep, odpowiadający za całkiem sporą część dystrybucji sprzętu elektronicznego w Polsce, zawsze się zdarzy jakaś wpadka. Sam oddawałem u nich do naprawy, oraz zwracałem bez podania przyczyny, i w obu przypadkach przyjęli bez problemu, mimo że w drugim przypadku im się to totalnie nie opłacało, bo już by tego nikomu nie odsprzedali.
0
pokaż komentarz
Chore dla Ciebie jest, ze za niewywiazanie sie z umowy odpowiada osoba, ktora ta umowe zawarla?
@saginata: Nie zgodzę się z tym, że się nie wywiązali. Zobowiązaniem sprzedawcy jest dostarczyć laptop Asusa w ustalonej cenie. Co więcej może zrobić? Mają otwierać każdy karton w magazynie i sprawdzać spację w laptopach? Sklep się wywiązał - dostał kasę, dał w zamian produkt określonego producenta. Produkt po czasie się zepsuł, co ma mieć sklep do tego? Producent zawinił, producent powinien gwarantować bezawaryjność itp. Jak się auto zepsuje na gwarancji to idę z usterką do aso, a nie ciągam sprzedającego.
Co sklep może zrobić? Też odeśle do serwisu bo sklep nie jest od naprawiania tylko od pośredniczenia w sprzedaży. Zajmuje się handlem, a nie produkcją.
Tu chodzi o to, a jaki, kompletnie beznadziejny sposób, sklep wykręca się od rozwiązania tego problemu.
@vostok: A co sklep może zrobić? Wysłał do serwisu acera, pewnie taką dostał wiadomość i odsyła do klienta z takim info. Sprzęt jest z tego co rozumiem jeszcze na gwarancji producenta, mają posadzić mietka z lutownicą i kazać mu naprawiać, stracić gwarancję producenta i potem mieć na sobie ew przyszłe wady fabryczne tego sprzętu?
-1
pokaż komentarz
A co sklep może zrobić?
@Arrival: Ale co mnie to obchodzi? Ja kupiłem sprzęt w sklepie, a nie w serwisie i to sklep ma określone obowiązki w związku z tym. Ja to nawet nie bawiłbym się w gwarancję, tylko od razu korzystał rękojmi i praw przysługujących mi na mocy ustawy.
-1
pokaż komentarz
@vostok: No dlatego mówię, że ustawa jest głupia. Kupiłeś w sklepie, ale nie sklep wyprodukował. Nie kupiłeś laptopa x-kom tylko np. laptopa Acer. Właśnie przez takie podejście jest jak jest i potem płacz, że w Polsce jak w lesie.
Dla mnie koniec tematu - mówię po prostu, że ustawa jest głupia i tyle, nie oceniam sytuacji opa.
0
pokaż komentarz
@Arrival: to jaka alternatywę proponujesz i jakie masz mądre rozwiązania problemów, które powstaną?
+2
pokaż komentarz
Jeśli sprzedaje zapakowany fabrycznie towar
@Arrival: jeśli za fabrycznie zapakowany towar uznajemy taki, którego pudełko jest zaplombowane jakąś producencką naklejką czy inną taśmą, to nie przypominam sobie, kiedy ostatnio zdarzył mi się taki luksus w przypadku sklepów internetowych; zawsze widać, że pudełko było ewidentnie otwierane i nie było to otwieranie z przesadną czułością (a gdzieś w połowie przypadków istnieją poszlaki tego, aby sądzić, że towar jest z czyjegoś zwrotu). Podobnie w stacjonarnych salonach telefonicznych, tak trafiałem, że zazwyczaj karton ze sprzętem miał przeciętą plombę już w momencie przyniesienia z zaplecza. Być może na żądanie można dostać egzemplarz zaklejony, tego nie wiem, nigdy nie robiłem o to specjalnych afer.
+2
pokaż komentarz
To dlatego mówię, że ustawa jest głupia. Kupiłeś w sklepie, ale nie sklep wyprodukował.
@Arrival: chyba nie do końca przemyślałeś swój wywód.
Jak kupisz coś w sklepie internetowym, sprzedawca wyśle, a poczta zgubi, to do kogo będziesz miał pretensje? Od kogo będziesz żądał zwrotu pieniędzy?
Ciebie nie obchodzą pośrednicy, to od kogo sprzedawca kupował, przez kogo dostarczał itp, ciebie obchodzi tylko strona z którą robiłes interesy, czyli sklep.
Ustawa jest jak najbardziej sensowna w tym względzie.
Właśnie przez takie podejście jest jak jest i potem płacz, że w Polsce jak w lesie.
Ogarnij się, bo to jest jak najbardziej normalne podejście. Jak np. kupisz w Amazonie smartwatcha Motoroli, który okazał się wadliwy, to Amazon robi wszystko abyś dostał sprawny i nie miałczy, że musiał wadliwy oddać do ichniego serwisu (bo nie oni go wyprodukowali), a serwis to czy tamto powiedział.
W Polsce jest średniowiecze w podejściu sklepów do konsumenta, bo w każdym innym kraju x-kom miałby już pozew w sądzie.
+1
pokaż komentarz
to jaka alternatywę proponujesz i jakie masz mądre rozwiązania problemów, które powstaną?
@saginata: Przerzucenie 100% odpowiedzialności za towar na producenta. Każdy producent w PL niech ma oficjalny lub parnterski system, każdy producent niech ma konkretny obowiązek informacyjny gdzie można odsyłać towar, z kim się kontaktować w tej sprawie itp (oczywiście w przypadku wad fabrycznych/napraw gwarancyjnych). Oczywiście nikt nie broni wtedy producentowi podpisać umowy z dużym sklepem, żeby on w jego imieniu to ogarniał i będą się między sobą rozliczać, ale nie powinno to być obowiązkowe.
jeśli za fabrycznie zapakowany towar uznajemy taki, którego pudełko jest zaplombowane jakąś producencką naklejką czy inną taśmą, to nie przypominam sobie, kiedy ostatnio zdarzył mi się taki luksus w przypadku sklepów internetowych
@kokosanki: No i zgadnij dlaczego :) Akurat zajmuję się m.in. ehandlem (nie elektronika), mam sporo znajomych z branży i % zwrotów jest kosmiczy. W branżach odzieżowych są źródła ruchu, z których potrafi wrócić np. 80% paczek. Kosmos. I co, 80% towaru na śmietnik? Ciuch jeszcze da się łatwo sprawdzić, ale jak łatwo i szybko sprawdzić laptopa i być na 100% pewnym, że klient niczego nie poukrywał ;).
I o ile w ciuchach jak najbardziej rozumiem prawo zwrotów, to już w przypadku laptopa czy tv dla mnie to głupota (prawo zwrotu bez podania przyczyny). Każdy dobrze wie jaki towar kupuje, o jakich parametrach itp. W necie nie zobaczy wiele więcej niż w sklepie offline. Potem laptop wraca i sklep przecież nie wyrzuci go na śmietnik, ani nie sprzeda za pół ceny bo znów wteyd ceny nowych by musiały iść o 50% w górę.
Jak kupisz coś w sklepie internetowym, sprzedawca wyśle, a poczta zgubi, to do kogo będziesz miał pretensje? Od kogo będziesz żądał zwrotu pieniędzy?
@vostok: Pretensję będę miał do poczty, a sprawę będę się starał załatwić przy pomocy sklepu bo oni są jedyną stroną uprawnioną do złożenia reklamacji na poczcie/kuriera. Jeśli prawo pozwoliłoby mi reklamować to na poczcie, to bym nawet do sklepu nie zadzwonił bo po co wydłużać cały proces. Na pewno nie będę od razu żądał zwrotu pieniędzy od sklepu aż sprawa się nie wyjaśni. Wybór dostawcy jest moją decyzją, a nie sklepu. Jasne, sklep wybiera "kim" dostarcza paczki, ale to ja się decyduję na kupno w tym sklepie za pomocą tej spedycji. Jeśli np. nie lubię paczkomatów ani poczty a sklep X ma tylko te formy dostawyt to przecież nie kupię u nich tylko poszukam sklepu, który będzie miał to co mi pasuje. Wybór firmy dostarczającej jest tak samo ważny i tak samo decyzją klienta, jak wybór marki laptopa, który kupuje.
Ogarnij się, bo to jest jak najbardziej normalne podejście. Jak np. kupisz w Amazonie smartwatcha Motoroli, który okazał się wadliwy, to Amazon robi wszystko abyś dostał sprawny i nie miałczy, że musiał wadliwy oddać do ichniego serwisu (bo nie oni go wyprodukowali), a serwis to czy tamto powiedział.
Ale ja to rozumiem tylko nie lubię kiedy to jest wymuszone. Niech sklepy same ze sobą konkurują takimi zasadami. Coś jak prawne 14 dni na zwrot a masa sklepów i tak daje 1-12 miesięcy bez żadnej ustawy, ot żeby być lepszym od konkurencji. Jako konsument lubię kiedy firma o mnie dba, ale jednocześnie zawsze mam świadomość, że nie jest to darmowe dbanie tylko płacę za to w cenie produktu. I to mnie boli, że przez ustawę nie mam wyboru. Gdyby wybór był to mógłbym zdecydować czy kupuję "normalnie" laptopa za 3 tys z serwisem producenta i do sklepu mam roszczenia tylko do momentu dostarczenia do mnie paczki, czy kupuję za 3100 zł, ale od sklepu, który w zamian pozwala mi mieć do siebie pretensje, kiedy za rok przestanie działać mi spacja.
+3
pokaż komentarz
@Arrival: A co mi powiesz. Kupilem nowego Acera z 5K. Po 3 tygodniech (niestety po 3 bo jakbym po 2 zobaczyl to bym oddal) okazalo sie ze matryca ekrany przebija podswietlenie i jak jest ciebno to na czarnym widac biale plamy wszedzie. Poslalem do acera na serwis. W serwisie wraz z przesylka laptop byl - uwaga 2 Miesiace! Po otrzymaniu laptopa stwierdzam. Ekran nadal przebija a teraz perełki - Zawias trzymajacy ekran przez naprawe zostal poluzowany i dziala tak jakby mial ze 2 lata uzywania, wiatrak wyje non stop na maksa bo procesor sie przegrzewa i przy przegladaniu internetu mam temp 72 stopni procesora non stop. Co za tym idzie zywotnosc baterii z 6h spadla do 2,5h. Czyli po 2 miesiacach czekania mam jeszcze bardziej rozpieprzonego laptopa niz byl. I wiesz co? I nic. Wszyscy sie wypieraja wszystkiego. Dopiero jak Acerowi napisalem na FB jakie ich serwis naprawy odp@$$$%!a, i ze mam pieczateke Passed, czyli przeszedl testy kontrolne a sie malo nie zapali, to dopiero wtedy zadzwonili z Acera serwisu, ze go jeszcze raz naprawia. Czaisz. 2 miesiace czekalem a oni jeszcze raz chca abym im go odeslal? TO co oni robili przez tyle czasu? Laptop od tego czasu potsanial o 700 zl. Kto mi to odda? Ja go nie mialem, nie uzywalem. Kupilem do pracy i 2 miechy bez laptopa. Teraz pisze do X-Komu i mowia, zeby odeslac to to rozpatrza. I jak myslisz jak to rozpatrza. Wezma go na 2 tygodnie ich super spec powie, ze wszystko jest OK, ale go pewnie posla do acera. Acert powie tez ze wszystko ok alebo jeszcze gorzej, ze jednak trzeba znowu plyte glowna wymienic i znowu bede czekac 6-7 tygodni na naprawe. Wszystko legalnie. Zgodnie z prawem. Po tym poscie widze, zeby X-kom mi na rękojmi wymienil laptop na nowy sa zerowe. I tak czas sobie leci a ja mam bubla i jak tak zawany goracy ziemniak kazdy go z raczki do raczki przekauzuje i mowi - ty potrzymaj. A ja nie mam narzedzia do pracy. I huj.
0
pokaż komentarz
@Arrival: Czyli jak w sklepie na zapleczu ktos upusci na podloge, to producent powinien za to ponosic odpowiedzialnosc?
+1
pokaż komentarz
Czyli jak w sklepie na zapleczu ktos upusci na podloge, to producent powinien za to ponosic odpowiedzialnosc?
@saginata: Skąd taki wniosek? Analogicznie - jeśli na magazynie u producenta ktoś upuści na podłogę to sklep powinien za to ponosić odpowiedzialność? Takie sprawy są zawsze trudne. Konsument najczęściej nie chce zrozumieć, że po prostu "zdarza się" i choćby nie wiem co robić to nie da się uniknąć pewnego % problemów w zamówieniach. Sklep/producent/poczta nie są w stanie na 100% dojść czyją winą jest uszkodzenie. Np. dostaniesz laptopa, będzie pęknięta obudowa. I teraz mógł taki wyjść od producenta, mógł wyjść ze sklepu albo mógł upaść komuś na poczcie. Nie dojdziesz tego, firmy muszą to rozwiązać między sobą, a konsument musi wykazać się cierpliwością i tyle. Taka jest cena niższych cen i wygody dostawy do domu.
Teraz pisze do X-Komu i mowia, zeby odeslac to to rozpatrza. I jak myslisz jak to rozpatrza.
@mikelo303: No ale co ci mam powiedzieć, co innego xkom ma ci odpisać? "Dziękujemy za zgłoszneie, proszę oto nowy laptop?" Każda strona ma takie same prawa i nikt nie chce być wydymany, sklep też się jakoś musi bronić przed tym. To co ci mogę poradzić to droga sądowa z producentem a nie słanie od serwisu do serwisu. Acer odesłał, dalej nie działa to kolejne zgłoszenie do nich. Nie chcą pomóc - to 50 zł i esąd i tyle. Co sklep może zrobić jeśli w sklepie pracownik stwierdzi "kurde, acer znów przysłał zj#??ny towar, wada fabryczna". No mogą jedynie dalej odesłać do nich bo dlaczego mają płacić za błędy acera?
W którym miejscui x-kom się nie wywiązał. Zażyczyłeś sobie od nich nowegfo acera. Dostarczyliu ci nowego acera, dokładnie to co chciałeś. A że się zepsuł? Zdarza się, wszystko się psuje, jest gwarancja i tyle. Kompletnie nie widzę tu winy xkomu. Jak ty byś na ich miejscu biznes poprowadził. Co byś zrobił? Wyskoczył z własnej kieszeni z kilku tysięcy? Wiesz ile osób dziennie próbuje oszukać sklepy na rózne sposoby? One też się muszą bronić. Ludzie potrafią wmawiać inne kwoty zwrotów, albo odsyłać zwrot z podmienionym towarem na podróbkę z chin i to nie jest 0,001% przypadków. Są okresy gdzie z 50% zwrotów to różne próby wyłudzeń i oszukania sklepu. No to też się bronią na tyle ile mogą. Dla ciebie ta sprawa to emocje, ale taki gosc od reklamacji w sklepie nie zna twojej sprawy, dostaje dziennie 100 laptopow do zerknięcia i ma wydac opinie i tyle. No to patrzy, widzi, ze wada fabryczna, wydaje opinie i bierze nastepny. Musza byc jakies procedury, zeby taki mechanizm jak wiekszy sklep sensownie dzialal.
-1
pokaż komentarz
Skąd taki wniosek
@Arrival: No to jezeli bledny wniosek, to powiedz kto bedzie ta odpowiedzialnosc ponosil i w jaki sposob sie to odbedzie? Jezeli klient bedzie sie musial zglaszac do producenta, to co producent w tej sytuacji zrobi?
Drugie pytanie. Producent sprzedaje cos sprzedawcy za 10zl, sprzedawca sprzedaje to za 100. Przychodzi zepsute. Klient zglasza sie do producenta. Producent juz tego czegos nie produkuje. Naprawic sie nie da. Co teraz?
0
pokaż komentarz
Zażyczyłeś sobie od nich nowegfo acera. Dostarczyliu ci nowego acera,
@Arrival: Zazyczyl sobie nowego acera bez wad. Nie dostarczyli nowego acera bez wad.
+7
pokaż komentarz
@paramedix: > Trzeba nagłaśniać takie sprawy, a sprzedawcę omijać szerokim łukiem. X-kom zaczyna się robić znane na Wykopie...
@paramedix: ja ostatnio dostałam od pewnego sklepu z obuwiem reklamację odrzucona, podpisaną przez kierownika sklepu, z argumentem, że wada powstała prawdopodobnie z powodu zbyt luznego sznurowania butów. Buty jakie są każdy widzi. To są żarty jak w Polsce traktuje się klientów.
. . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .
źródło: 20161205_110207.jpg
+2
pokaż komentarz
Zazyczyl sobie nowego acera bez wad. Nie dostarczyli nowego acera bez wad.
@saginata: Czyli oczekujesz od sklepu dokładnego sprawdzenia towaru przed sprzedażą? W jaki sposób sklep ma sprawdzić czy matryca padnie po roku użytkowania, albo czy się odklei podeszwa w bucie po 3 miesiącach?
Nie zgodzę się z tym "bez wad". Klient kupuje dany produkt. Sam go wybrał, sam wybrał producenta tego produktu, sam wybrał jego parametry. Sklep jest pośrednikiem, który ma mu go dostarczyć. "Bez wad" odnosi się do związku konsumenta z producentem, a nie konsumenta ze sklepem (w kontekście wad fabrycznych). Po prostu sklep ma klientowi dostarczyć to co sobie wybrał od producenta w stanie takim w jakim to od producenta wyszło. Sklep powinien odpowiadać za wszystko co się stanie z towarem po drodze producent-konsument czyli kiedy sam był jego właścicielem.
No to jezeli bledny wniosek, to powiedz kto bedzie ta odpowiedzialnosc ponosil i w jaki sposob sie to odbedzie? Jezeli klient bedzie sie musial zglaszac do producenta, to co producent w tej sytuacji zrobi?
Producent odeśle do klienta z info, że jest to wada nabyta i ktoś walnął tym o podłogę a klient będzie mógł się wtedy zgłosić do sklepu. W praktyce jest to ciężka sytuacja bo bez względu na czy czy prawo by było "po mojemu" czy "po twojemu" to jak udowodnić, ze to nie ty walnąłeś lapkiem w nerwach? Sklep wysyła towar, upada ci w domu i odsyłasz go, nawet nie rozpakowujesz. Jak udowodnić w dzisiejszym systemie prawnym twoją winę? Nie da się, takie przypadki będą zawsze.
Drugie pytanie. Producent sprzedaje cos sprzedawcy za 10zl, sprzedawca sprzedaje to za 100. Przychodzi zepsute. Klient zglasza sie do producenta. Producent juz tego czegos nie produkuje. Naprawic sie nie da. Co teraz?
Producent nie może "nie produkować" bo producent ma obowiązek respektować gwarancje na swoje produkty w określonym czasie. Takie już ryzyko producenta właśnie. Ale nawet idąc twoim tokiem rozumowania to co ma sklep zrobić w takiej sytuacji? Sam ma na pewno mniejsze możliwości naprawy tego/wymiany części niż producent, który chociaż miał jakieś know how, albo ma pojęcie, że gdzieś tam jeszcze w jakiejs hurtowni coś może leżeć. Sklep nie ma takiej wiedzy, co ma zrobić? Ani nie naprawi, ani nie wymieni na nowe, ani nie powinien oddawać pieniędzy bo i za co, sklep się wywiązał z dostawy, a nie mógł przewidzieć, że za rok coś się zepsuje.
Podsumowując moje wywody - chciałbym po prostu aby jakakolwiek strona nie musiała odpowiadać za coś na co nie ma wpływu. Sklep nie ma wpływu na jakość i trwałość wyrobu producenta, więc nie powinien za to odpowiadać. Producent ma na to wpływ więc niech odpowiada. Tak samo jak sklep nie ma wpływu na to, że w magazynie firmy kurierskiej ktoś zagra paczką w piłkę, ciężko żeby być złym na sklep bo paczka przyszła uszkodzona. Jedynie sklep powinien w tym momencie dopilnować reklamacji u kuriera jako strona nadająca.
I teraz, żebyś mnie źle nie zrozumiał. Sam jestem ehandlowcem, moi klienci zawsze mieli obsługę na wysokim poziomie, zawsze przyjmowałem zwroty nawet po wielu miesiącach, a jak poczta zawaliła to sam ogarnialoem reklamację i ryzykowałem wysyłając klientowi na swój koszt kurierem paczkę albo wsiadałem w auto robiąc konkretne przebiegi, żeby tylko klient 100km dalej dostał towar warty 50 zł boo wiem, że miał to być prezent. Nie brałem za to ani grosza. Podobnie jeśli klient odsyłał, że coś jest uszkodzone to nie dochodziłem - oddawałem pieniądze z automatu albo wysyłałem nowy towar i sam się bawiłem w wojenki z producentami.
Mi tylko chodzi o to, że to nie powinno być przymusem bo taki przymus jest nielogiczny. Robiłem to sam z siebie, żeby pracować na swoją markę i dobre imię. Najbardziej bolało kiedy będąc miłym rozpatrywałem wszystko na korzyść klienta, a ten i tak rzucał paragrafami, żeby mnie niby nastraszyć itp. Nie ma nic gorszego niż osoba fizyczna wyposażona w paragrafy, których najczęściej jeszcze nie rozumie :D
-1
pokaż komentarz
@wtf2012: co to była za wada?
0
pokaż komentarz
@kekemot: gąbka wokół pięty sie przekrecila i wyszla bokiem w obu butach przy czym drugi zarzut zlego uzytkowania brzmiał, źle dobrany rozmiar, ale sam zapiętek nie jest uszkodzony, material nie jest przetarty, nawet nie jest zmechacony, buty byly uzywane 4 miesiące. Rozmiar byl dobrze dobrany, dziecko miało mierzona w sklepie stope, sprzedawca doradzal rozmiar, wszystko bylo jak trzeba.
źródło: 20161205_110334.jpg
-1
pokaż komentarz
@wtf2012: ciężka sprawa.
więcej komentarzy(14)
-656
pokaż komentarz
@voidtec: bardzo nam przykro z powodu problemów z Twoim laptopem. Jesteśmy w trakcie analizy Twojego zgłoszenia, skontaktowaliśmy się już z serwisem z prośbą o komentarz w tej sprawie. Gdy tylko uzyskamy odpowiedź niezwłocznie skontaktujemy się z Tobą
+551
pokaż komentarz
@x-kom: A co tu analizować? Debilną odpowiedź o budowie spacji?
+89
pokaż komentarz
@paramedix: no firma firmą, ale mógł pracownik serwisu zaszaleć z opisem na odpier..l. Zobaczymy co x-kom zrobi dalej, odpowie na poziomie, czy pośle na drzewo.
+419
pokaż komentarz
@x-kom: Czy żeby skorzystać z praw klienta w waszym sklepie trzeba napisać na stronce ze śmiesznymi obrazkami o perypetiach z wami a znalezisko musi trafić główną?
+4
pokaż komentarz
@inver: przyślą spację z demobilu :)
+2
pokaż komentarz
@x-kom: może się walić z waszym serwisem i oszustwem.
Kto jest prezesem tego czegoś? Ma na imię Janusz?
+72
pokaż komentarz
@inver: teraz, jak się zrobił dym, to będą grać niewiniątka. Zaraz napiszą, że upomnieli pracownika i to się więcej nie powtórzy. Wszyscy wiemy jak to działa, prawda @x-kom?
+42
pokaż komentarz
@x-kom: Robicie z ludzi idiotów, wasze analizowanie sprawy możecie sobie wsadzić gdzie słońce nie dochodzi, bo pewnie takich osób jak autor jest pełno tylko nieświadomi np. siły wykopu. Napiszę tak, miałem u was kupować sprzęt bo koniec roku, ale pierdziele to, wolę kupić u kogoś innego, przynajmniej nie będą mi tłumaczyć działania spacji. OMG.
+13
pokaż komentarz
@x-kom teraz już musztarda po obiedzie. Powiem wam tak: za takie akcje, jak ta nic u was nie kupię i będę odradzał znajomym .
Nie trawię cwaniactwa.
+11
pokaż komentarz
@x-kom: czyli rozumiem, że Pani Anna z działu wsparcia technicznego i RMA zostanie dyscyplinarnie zwolniona z pracy za oszukiwanie klienta i uchylanie się od odpowiedzialności za wadliwy towar, a pieniądze zostaną niezwłocznie zwrócone oszukanemu klientowi? 126 minusów w 38 minut. mam nadzieję, że wasze kolejne przekręty będą nagłaśniane na tyle, że pierwszym po wpisaniu w google "xcom" będą właśnie te wykopy.
+6
pokaż komentarz
@x-kom: Rozumiem, że jeśli coś u was kupię też będziecie mnie olewać tak długo jak nie pójdę z tym do prasy/mediów społecznościowych? Każdego klienta traktujecie jak złodzieja?
+69
pokaż komentarz
@x-kom: k#!#a zajebisty marketing xD ktoś kto prowadzi Wam tu konto powinien stracić pracę. Protip: w takich sprawach nie pisze się gównobełkotu, który nic nie wnosi, tylko żeby ratować wizerunek firmy to od razu załatwia sprawę, a post pisze po fakcie w stylu "sprawa załatwiona - przepraszamy. Nowy laptok już do odbioru - był to błąd pracownika serwisu, a nie stanowisko całej firmy bla bla bla". I wizerunek wygląda o niebo lepiej.
+26
pokaż komentarz
@x-kom: Żenada, nie pierwsza z resztą. Właśnie odpuściłem noworoczny zakup sprzętu w waszym sklepie, dam zarobić konkurencji.
+3
pokaż komentarz
@x-kom: Ale z was szmaciarze. Co tu analizować, jak w pismach widać, że jesteście szmaciarzami. Też kiedyś coś od was kupiłem i nigdy więcej tego nie zrobię. Wszystkim na około odradzam zakupy u was. Mam nadzieję, że znikniecie z rynku.
0
pokaż komentarz
Kto jest prezesem tego czegoś? Ma na imię Janusz?
@fujiyama:
O ile dobrze kojarzę ten sklep jest spadkobiercą innego, który miał tak fatalną opinię, że musiał zmienić nazwę, a popularne forum o notebookach nie chce z nimi współpracować za jakieś oszustwa.
+3
pokaż komentarz
@x-kom: Żenujące, ale pewnie taki był plan "biznesowy" janusza prezesa. Rozkręcić firmę, zdobyć zaufanie ludzi a potem zacząć cwaniakować żeby się hajs bardziej zgadzał. W końcu kolejny merol się sam nie kupi. Nic już od was nie kupię
+5
pokaż komentarz
@MendaDesuu: Od tego mają PR'owca i mu płacą, jak widać adekwatnie do kwalifikacji. Za takie porady powinieneś brać kasę ;)
0
pokaż komentarz
+7 -328
@x-kom: bredzisz, nic nie zrobicie jak zwykle. PR sobie w d wsadz.
-5
pokaż komentarz
@x-kom: Martwicie mnie wykopki - przecież piszą w tym poście chłopaki z x-koma, że analizują sytuację, moze ta interwencja @voidtec na wykopie sprawi, ze załatwi swoją sprawę. Jeśli nie załatwi- wtedy może posypać się hejt. a skoro teraz sytuacja jest przetwarzana to dajcie x-komowi szansę, a nie minusujecie. Kuźwa, zero empatii
+1
pokaż komentarz
@Lumir: po ostatniej odpowiedzi x-komu na problem naszego mireczka- cofam. Jazda z dziadami !
+1
pokaż komentarz
@Lumir: a co tu analizować? Typowi nie działa głupia spacja, złożył reklamacje to dostał odpowiedź że ta spacja działa tylko na środku... i jest wszystko OK, więc już mieli szanse. Piszesz że sytuacja jest analizowana/przetwarzana, ale powiedz kiedy to się stało? Dopiero jak typ tu napisał, tak mieli na niego wywalone. Więc nic nie mów mi o empatii... teraz jest to bul tyłka i próba ratowania wizerunku.
+7
pokaż komentarz
Jesteśmy w trakcie analizy
@x-kom: Przeanalizujcie sobie krew i kał. Dajcie znać czy oszustwo macie we krwi, czy prawo i klienta w dupie
-1
pokaż komentarz
@pablo183: co nie zmienia faktu, że mieli szansę, aby ten wizerunek uratować. Może jestem naiwny, ale z mojego punktu widzenia jeśli piszą, że ponownie podchodzą do sprawy to są u mnie na "0". Oczywiście, gnoju sobie narobili i tego postrzegania już nic nie zmieni, ale tutaj komentujemy ten konkretny przypadek a nie instytucję. Jakby się odnieśli pozytywnie to w stosunku do tej sprawy ode mnie minusa by nie uświadczyli mimo, że jako firma zrujnowali sobie zaufanie. ale jako, ze odpisali mirkowi to co odpisali to jest to dyskusja czysto akademicka i wizerunku w tej sprawie sobie u mnie nie odbudowali.
+2
pokaż komentarz
@Lumir: TO nie jest odosobniony przypadek
-1
pokaż komentarz
@Leniek: no widzę widzę, nie odrobiłem pracy domowej :( A szkoda, bo kupowałem z x-komu, mam w Gdańsku ich punkt. Nigdy nic tam jeszcze nie reklamowałem, ale patrząc po ich podejściu to raczej juz tam nie zajrze. Człowiek idzie do eleganckiego sklepu, liczy, że będą traktować go poważnie a tu się okazuje, że niejednokrotnie Pan Mietek z budki z telefonami potraktuje sprawę poważniej niż oni.
+4
pokaż komentarz
@x-kom: takie gówno, jakie odp!@$!##a wasz serwis to aż szkoda gadać.
Czemu ktoś musi robić gównoburzę w Internecie żeby ktokolwiek zaczął zachowywać się jak człowiek?!
No tak - lepiej robić "dynamiczny zespół", który bazują na dużej rotacji i znikomych kompetencjach.
Do tego dochodzi cwaniactwo przełożonych, którzy chcą się pochwalić niskimi wydatkami i cisną ludzi żeby traktowali Klientów jak gówno. No tak - przecież on już wydał u was pieniądze, można więc go olać.
Kupuję mobilne stacje robocze i NIGDY u was nie kupię (dodatkowo odradzam wasz sklep wszystkim znajomym).
0
pokaż komentarz
@Vokil: i ładnymi kotkami
0
pokaż komentarz
@Leniek: zajebisty komentarz o krwi i kale - szanuję :-)
0
pokaż komentarz
@x-kom: Nemo iudex in causa sua ;]
więcej komentarzy(18)
-276
pokaż komentarz
@voidtec zgodnie z obietnicą wracamy z wyjaśnieniem Twojej reklamacji. Podczas zgłoszenia urządzenie zostało szczegółowo zweryfikowane przez inżyniera naszego serwisu. Nie stwierdzono wówczas zgłaszanych przez Ciebie problemów. Przeprowadzona weryfikacja wskazała, że urządzenie jest w pełni sprawne technicznie. Charakterystyką klawiatury zamontowanej w produktach Acer z tej serii jest spacja działająca tylko centralnie na środku. Pragniemy również podkreślić, że proponowaliśmy wysyłkę urządzenia do autoryzowanego serwisu producenta w celu weryfikacji naszej decyzji, jednak nie zdecydowałeś się na to rozwiązanie. Nie otrzymaliśmy również żadnej ekspertyzy wskazującej na podjęcie przez nas błędnej decyzji. Jeśli w Twoim urządzeniu nadal występują problemy z Wi-Fi zachęcamy do kontaktu z naszym serwisem i ponownego zgłoszenia reklamacyjnego. Jeżeli masz dodatkowe pytania zachęcamy do kontaktu z nami, szczegółowych informacji udzieli Ci także nasz serwis (serwis@x-kom.pl. 34 377 00 30)
+160
pokaż komentarz
@x-kom: Czyli towar jest wadliwy.
+115
pokaż komentarz
@chwilowynick: Gówno prawda @x-kom jesteście firmą, która nie zasługuje nawet na konto na wykopie. Usuń konto!
+107
pokaż komentarz
@x-kom:
dziękujemy za szybkie wyjaśnienie sprawy
teraz wszystko jest już jasne - x-kom dołącza do moreli w zaszczytnym gronie sklepów w których nic już nie kupię
+155
pokaż komentarz
@x-kom: przecież wiadomo jak skonstruowana jest spacja - element stykowy umiejscowiony jest na środku natomiast aby przycisk działał na całej szerokości stosowane są dodatkowe zaczepy. Jeśli te zaczepy nie działają to przycisk przy asymetrycznym wcisnięciu blokuje się i przekrzywia. Nie trzeba być INŻYNIEREM SERWISU (interesting) aby wiedzieć, że należy wymienić przycisk, albo całą klawiaturę ( jeśli jest to kwestia ułamanych/wypaczonych zatrzasków w gnieździe ). Wstyd mi, że was przed chwilą broniłem mówiąc, żeby was nie minusowali zanim się nie odniesiecie. Klienta należy traktować jak klienta a nie zło konieczne. A wykręcanie się, że taka jest charakterystyka tej serii acer tylko bardziej was pogrąża, bo niewiarygodnym jest to, aby spacja mimo swej powierzchni działała tylko na środku- po co więc jest taka długa ? To daje koledze @voidtec podstawę do walczenia o rękojmie- czyli niezgodność towaru z umową, bo jest oczywistym, że jest to w takim razie ukryta wada produktu.
+68
pokaż komentarz
@x-kom: ale za to stwierdzenie że problemem był linux toście u mnie przegli pauke ( ͡° ͜ʖ ͡°) skreślam z listy zakupowej was sklepik
+175
pokaż komentarz
@x-kom: bullshit-spacja na początku działała. Poza tym sprawdzałem ten sam model w Waszym sklepie w reducie na półce-tam ten produkt nie miał tej cechy.
Nie zdecydowałem się, bo to na Was ciąży odpowoedzialność a nie producencie.
Ten laptop już raz był naprawiany przez producenta i producent dokonał naprawy, czyli uznał, że to nie ekst cecha produktu: wysłałem wam dokumenty.
Ja wysłałem Wam własną ekspertyzę i własne wyjaśnieni: mam jak wspomniałem 9 lat komercyjnego doświadczeni w IT. Jestem ekspertem. W czym ekspertyza jakiegoś randomowego serwisu bedzie lepsza?
Jeśli tu w tym miejscu obiecanie mi, że zwrocicie mi poenoądze jeszcze dziś ją dostarczę.
Z serwisem wymieniłem kilka maili. Na infolini odbiera jakaś fruzia która nic nie wie, a na prośbę o połączenie z serwisantami w celu opisania problemu albo kontakt mówi, że to niemożliwe.
W dupę sobie wsadźcie taki kontakt i taką odpowiedź
-75
pokaż komentarz
@voidtec: Łoo idzie na maczety ( ͡º ͜ʖ͡º) Uważaj, bo jak będziesz tak brzydko do nich mówił, to nasrają Ci do laptopa :D
źródło: vignette2.wikia.nocookie.net
+36
pokaż komentarz
@Lumir: ehh sory. Bo mnie wkurza już słuchanie 15 raz tego samego
-13
pokaż komentarz
@voidtec: spoko, yaycowałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) każdego ogarnęła by frustracja. Szczególnie, że mieli jedyną i niepowtarzalną szansę jeszcze to wyprostować skoro odnieśli się bezpośrednio na wykopie a spieprzyli to koncertowo, bo pewno odpisali Ci dokładnie to samo co 15 maili temu... Dziwi mnie to bardzo, bo marketingowo chyba bardziej opłaca im się w takim (nagłośnionym) wypadku rozpatrzyć to pozytywnie, albo przynajmniej rzetelnie podejść do ekspertyzy i odnieść się rzeczowo do sprawy. I nawet jakby na uznaniu takiej rękojmi stracili wartość Twojego laptopa, bo oddali by kasę to przynajmniej PR by się zgadzał. a tak, to moja noga więcej w ich salonie nie postanie a trochę u nich pierdół kupowałem.
+19
pokaż komentarz
@x-kom: januszeodpisywania-żeWamniewstydwciskaćtakiekity.Spacjęnależywciskaćtylkonaśrodku-nogeniusztonapisał.Jestpewnazasada-chceciesiębawićwsocialmedia,pizgaćdoklientównaTy-tojedynatreśćwaszychpisanychwypocinpowinnabrzmieć"sorki-wymienimyijeszczerazsorki".
sorkizabrakspacjialemójkomptakma-oryginalnybrandowanyX-KOM
pokaż spoiler
janusze odpisywania - że Wam nie wstyd wciskać takie kity.
Spację należy wciskać tylko na środku - no geniusz to napisał.
Jest pewna zasada - chcecie się bawić w social media, pizgać do klientów na Ty - to jedyna treść waszych pisanych wypocin powinna brzmieć "sorki - wymienimy i jeszcze raz sorki".
+15
pokaż komentarz
Charakterystyką klawiatury zamontowanej w produktach Acer z tej serii jest spacja działająca tylko centralnie na środku
@x-kom: Czyli gdzies w opisie produktu to jest? Czy po prostu charakterstyka tej serii, jest ze sie latwo psuje i nie dziala tak jak powinna? Nie wstyd wam publicznie takie bzdury pisac?
+16
pokaż komentarz
@x-kom: Nie spodziewałem się, że nawet w publicznej dyskusji olejecie klienta ciepłym moczem. Dobrze wiedzieć. Kupowałem u was często i na szczęście sprzęt był sprawny, ale widzę, że w razie problemu umywacie ręce. Są inne sklepy, z lepszym podejściem do klienta.
Brak mi słów, żeby opisać jak bardzo gardzę waszą postawą.
+15
pokaż komentarz
@x-kom: Czy to konto prowadzi jakiś sabotażysta? Tak to wygląda.
+3
pokaż komentarz
@x-kom: jak można w ogóle oferować takie gówno? Macie charakterystykę takiego działania klawiatury w opisie strony?
+49
pokaż komentarz
@x-kom: Dalej w zaparte. Ale wy jestecie tępi. Szkoda pisać. Zamiast wymienic klawiaturę i przeprosić to blablabla bo klawisz, bla bla bla bo acer. Popatrzcie debile ile tym postem straciliście klientów i potencjalnych i obecnych. Policzcie sobie ilu ludzi to przeczytalo. Ilu zdeklarowalo, ze nic u was nie kupi. Ilu napisalo, ze wlasnie zminili zdanie z zakupem. I to wszystko przez glupia klawiaturę i opinie dupy nie serwisanta. Jestescie zalosni. I do tego dalej publicznie idziecie w zaparte. Pisze to oficjalnie Jestescie skonczonymi debilami a ludzie w waszym PR powinni cegly klasc na budowie a nie pracowac z opinia publiczna w internecie. Amatorka. To nie czasy PRLu ze "Nie mamy pana plaszcza i co pan nam zrobi?" Żałosne. Dodam tylko, że w styczniu miałęm oddać do was laptopa na wymianę, bo serwis Acera jeszce bardziej rozpieprzył ale po tym poście będę ządac zwrotu pełnej kwoty. Aha i od razu piszę do prawnika i od niego dostaniecie moje żadanie bo widze zabawa w kotka i myszke bedzie od początku. Myslalem, ze zalatwici emoja prosbe profesjonalnie ale widze po tym poscie, ze nieznane wam to slowo wiec od razu startuje od prawnika. Pozdrawiam.
+7
pokaż komentarz
@x-kom: jeszcze strzelców sobie w łeb bo widzę, że w stopy i kolana nie wystarczy. Według Was dlaczego spacja jest taka duża? To jakaś kpina
+16
pokaż komentarz
Charakterystyką klawiatury zamontowanej w produktach Acer z tej serii jest spacja działająca tylko centralnie na środku.
@x-kom: Nie wierzę w to co czytam (ʘ‿ʘ)
Przepraszam, konto na wykopie prowadzą wam moderatorzy tego serwisu?
Jakbym usłyszał handlarza Janusza: Panie, charakterystyką tego auta jest to, że mocno ściąga w lewo jak się nie trzyma kierownicy - to całkowicie normalne u tego producenta.
+7
pokaż komentarz
@x-kom: @voidtec jest Waszym kolegą, że zwracacie się do niego przez "Ty"?.
+1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+5
pokaż komentarz
@x-kom:
Charakterystyką klawiatury zamontowanej w produktach Acer z tej serii jest spacja działająca tylko centralnie na środku
To jest jakiś żart?!
Dziwnym trafem kupiłem w ubiegłym roku IDENTYCZNY model laptopa u was, i do tej pory nie spotkałem się z takim czymś, aby klawisz spacji działał tylko centralnie na środku (╥﹏╥)
+3
pokaż komentarz
@x-kom: Co za cebulaki, jeszcze w żywe oczy kłamać, że spacja działająca tylko na środku to charakterystyka tego modelu XDDDDDDDDD Beka z januszy j%%!nych
-61
pokaż komentarz
@voidtec: pragniemy poinformować, że skontaktowaliśmy się serwisem producenta z prośbą o komentarz dotyczący wcześniejszych reklamacji. Otrzymaliśmy informacje, że laptop znajdował się w serwisie tylko raz i producent nie stwierdził wówczas problemów z WiFi oraz klawiaturą. Więcej informacji udzieli Ci nasz konsultant, który niebawem skontaktuje się z Tobą.
+4
pokaż komentarz
producent nie stwierdził wówczas problemów z WiFi oraz klawiaturą
@x-kom: Skoro takie dzialanie klawiatury, ze spacje trzeba na srodku wciskac, jest dla tego modelu charakterystyczne, to znaczy ze producent stwierdzil dzialanie niecharakterystyczne, tak? Skoro spacja zachowywala sie nie tak jak powinna (bo wedlug was powinna dzialac tylko na srodku i sprawiac problemy) to czemu nie zostala wtedy naprawiona?
+6
pokaż komentarz
@x-kom: Jesteście bandą żałosnych sk#?$ieli.
+23
pokaż komentarz
@x-kom: a ja pragnę poinformować, że serwis acera kłamie, dlatego odrzuciłem Państwa propozycje sprzed chwili, żeby odesłać ponownie laptopa na Bógwie ile
. . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .
źródło: IMG_1860.PNG
+35
pokaż komentarz
@x-kom: dawno nie widziałem takiej pijarowej porażki. Marketerze dokształć się. Właśnie sp...eś wizerunek marki dla której pracujesz w oczach przynajmniej kilkudziesięciu tys osób.
+1
pokaż komentarz
@voidtec: Jak mnie wk$$#ia to "nie stwierdzono". Zeby nie stwierdzic, to wystarczy nie probowac, albo byc idiota, wiec z tego nic nie wynika. Powinni pisac jaki test zrobili i jakie konkretnie poprawne dzialanie potwierdzili.
+3
pokaż komentarz
@x-kom: Na taką postawę istnieje tylko jedno słowo: samozaoranie.
+4
pokaż komentarz
Charakterystyką klawiatury zamontowanej w produktach Acer z tej serii jest spacja działająca tylko centralnie na środku.
@x-kom: Czyli produkt wadliwy.
O czym tu jeszcze w ogóle dyskutować? Klawisz spacji działa tylko jak się go naciska w specjalny sposób? Serio?? Mam sobie zaznaczyć ołówkiem gdzie mam go naciskać?
Nikt się u was nie podjął refleksji, dlaczego akurat ten właśnie klawisz jest dłuższy od pozostałych? Otóż służę pomocą. Klawisz spacji jest dłuższy od pozostałych dlatego, aby można go było przyciskać również na krawędziach za pomocą kciuków, bez odrywania rąk od klawiatury i zerkania, czy akurat trafia się w sam środeczek.
A jak jest w innych modelach Acera? Też są takie kijowe? Może lepiej wycofajcie je ze sprzedaży zamiast wciskać taki szmelc.
@voidtec: przykro mi, aż żal patrzeć na te odpowiedzi serwisu. Ja w firmie biorę już sprzęt tylko z gwarancją next business day..
0
pokaż komentarz
@x-kom: możecie klęknąć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Crea: morele odpadły, x-kom odpadł - problemy z dostępnością towaru niby dostępnego (moje własne doświadczenie) , komputronik - drogi jest. Czy poza Proline jeszcze jakiś sklep jest "spoko"?
+1
pokaż komentarz
@x-kom: nigdy więcej u was nie kupię, Bóg wie ile było takich sytuacji, a jak sprzedaję klientowi laptopa to chcę mieć pewność i czuć się spokojnie. Będę odradzał wasz sklep.
+2
pokaż komentarz
Charakterystyką klawiatury zamontowanej w produktach Acer z tej serii jest spacja działająca tylko centralnie na środku.
@x-kom: takiego czegoś od dawna nie widziałem. Moje palce wiele razy naciskały spację w wielu klawiaturach, nawet w laptopach marki Acer i nie wierze w to co czytam. Coś czuje, że telefon kupiony u was we wrześniu, będzie ostatnim zakupem w x-kom. Zawsze szanowałem ten sklep, ale czytając takie coś, mam nadzieje, że telefon nie będzie się psuł i nie wyląduje u "inżyniera" waszego "sklepu".
+2
pokaż komentarz
@x-kom: Jednak ja to mam szczęście. Rok temu niewiele brakowało żebym kupił u was laptopa. Uff.
Swoją drogą spec od PR'u/mediów społecznościowych właśnie spowodował starty idące w tysiące (kilkanaście osób po takim wyczynie faktycznie u was nie kupi). Niby z czasem ucichnie, ale jak ktoś się będzie radził online odnośnie kupna sprzętu z dużym prawdopodobieństwem dostanie link do całej sprawy. Chyba zbiednieliście, a mając na uwadze robienie takiego janusza to chyba z hajsem u was niezbyt kolorowo.
Ale jesteście 4k do przodu! Zawsze coś! XD
więcej komentarzy(24)
+244
pokaż komentarz
@voidtec
Za wcześnie odrzuciłaś drogę sądową. Mi udało się wygrać w internetowym sądzie w Lublinie z RTV EURO AGD. Moje koszty to porada prawnika, koszty sądowe i opinia rzeczoznawcy. RTV dostał wyrok nakazowy i się nie odwołał., sąd zasądził tez zwrot kosztów (o zwrot za poradę prawną nie wystąpiłem).
Niestety ludzie za rzadko się sądzą w takich sprawach i to powoduje tak bezczelne odpowiedzi jak X-kom, bo pozwie ich jeden na kilkanaście tysięcy, czyli dla nich czysty zysk.
+115
pokaż komentarz
@GeraltRedhammer: jeszcze nic nie odrzuciłem:) podszedłem do tego tak, że najpierw spróbuje wykorzystać inne drogi i załatwić sprawę polubownie-przed sądem to też bedzie inaczej wyglądać-klient który próbował sie dogadać. Liczyłem ze jeśli rzecznik tego nie załatwi to przynajmniej podpowie co dalej robić. Teraz będę sam to musiał ugryźć, ale nie odpuszczę
+1
pokaż komentarz
@GeraltRedhammer: W razie przegrania sprawy trzeba ponieść koszta, tego ludzie obawiają się, nie są pewni czy w 100% mają rację.
Jak duże są to koszta?
+71
pokaż komentarz
tego ludzie obawiają się, nie są pewni czy w 100% mają rację.
@TRop3r: Ludzie się obawiają, że sądowe k!#@y nie staną po ich stronie, a nie tego czy mają racje.
+7
pokaż komentarz
@voidtec @TRop3r: Od takiej kwoty i przez e-sąd jest to 50zł
+5
pokaż komentarz
@voidtec: @GeraltRedhammer: dokładnie, sąd odpuściłeś za wcześnie. Mój ojciec poszedł do sądu z telewizorem Samsunga (naprawili pseudo metodą i oddali pod koniec gwarancji). Trwało to pół roku albo i więcej, nikt się nawet nie pojawił na rozprawie, obciążył ich kosztami procesu i zwrócili równowartość kwoty zapłaconej za TV :) Tutaj akurat chodziło o jakiś inny sklep RTV.
0
pokaż komentarz
@brylek: przecież gwarancja sie przesuwa o czas naprawy
-1
pokaż komentarz
@terwer358: sprawa była bardziej skomplikowana, nie chcieli przedłużyć o ten czas
+18
pokaż komentarz
@voidtec: Jak widzisz dotychczas polubowna próba rozwiązania problemu skonczyła się tym, że banda gnoji siedząc przed komputerem śmieje się z Ciebie pisząc "Dobra Janusz, napisz mu coś takiego - w spację można klikac tylko na środku". Ja innaczej nie potrafię zdefiniować takiej odpowiedzi z ich strony
+1
pokaż komentarz
@terwer358: dokładnie, ale może mu chodzi o to, że cwaniaczki oddały tuż przed końcem, a potem udawali, że o tym przesunięciu nie wiedzą i nie będą tego respektować
+1
pokaż komentarz
@neoandrew: z mocy prawa sie przesuwa niezależnie od tego czy im sie to podoba czy nie
0
pokaż komentarz
@GeraltRedhammer: mi z EURO pomogła mediacja, darmowa, ugięli się :)
-1
pokaż komentarz
@GeraltRedhammer: serio jest cos takiego jak sad internetowy? jak to dziala?
+5
pokaż komentarz
Ludzie się obawiają, że sądowe k?$$y nie staną po ich stronie, a nie tego czy mają racje.
@Flypho: xD, krotko i na temat
+2
pokaż komentarz
@Tapirro: Tutaj fajnie opisali procedury (wszystko ewoluuje i niestety obecnie mogą być inne):
http://www.komputerswiat.pl/poradniki/poradnik-kupujacego/internet/e-sad/2010/01/e-sad-jak-dziala-pierwszy-polski-sad-internetowy.aspx
Sąd przeznaczony do szybkiego załatwiania prostych spraw.
0
pokaż komentarz
@terwer358: no ja wiem, ale uprą się jak konie, będą ci twierdzić, że nie, o takich cwaniaczkach piszę, uprą się i co zrobisz, to jest polska niestety
0
pokaż komentarz
@Tapirro: kilka spraw tam założyłem, trzeba czekać kilka miesięcy, ale załatwiasz wszystko w kapciach bez wychodzenia z domu
0
pokaż komentarz
sąd zasądził tez zwrot kosztów (o zwrot za poradę prawną nie wystąpiłem)
@GeraltRedhammer: No to super. Czyli na tym wszystkim straciłeś, prawda? XD
0
pokaż komentarz
@protuberator: Jednak sporo do przodu, sprzęt był warto o wiele więcej niż porady prawne.
więcej komentarzy(8)