149,3 km/h - Rekord prędkości dla motocykla polskiej produkcji Junak 350 ccm

17 czerwca 2016 roku Karol Najmowicz pobił rekord prędkości dla motocykla polskiej produkcji Junak 350 ccm. Osiągnął prędkość 151,3 km/h.

  •  

    pokaż komentarz

    Wszystko dobrze tylko to juz nie jest silnik junaka

    •  

      pokaż komentarz

      @wiktorplock: to nie był rekord predkosci dla Junaka, tylko dla motocykla polskiej produkcji.
      Wiec o ile silnika nie sprowadził z zagranicy, czy nie przełozył z innego motocykla, a rzeczywiscie sam skonstruował i poskładał, to jak najbardziej wszystko jest ok.

    •  

      pokaż komentarz

      @nunu85: czytaj tytuł.Polskiej produkcji Junak 350.Dodac mozna turbosprezarke i wyciagnac dwa razy tyle mocy i tez bedzie to junak sle nie oryginal.Mozna przerobic glowice,stopien sprezania wydechy gaznik ale wieksza integracja w dilnik jak to ma miejsce w tym modelu to juz nie junak m10

    •  

      pokaż komentarz

      @wiktorplock: A co ma tytuł do rzeczywistosci?
      Pan Franciszek Stachewicz w 59 roku pobił rekord prędkosci na polskim motocyklu. I akurat był to Junak, bo ten był na owe czasy najszybszy.
      Nie ma reklordów prędkosci osobno dla Junaka, WSK, SHL, WFM, tylko jest jeden dla wszystkich polskich motocykli.

      Równie dobrze pan z filmiku mógłby przerobić starę Wueske i rozpędzic sie na niej do 150km/k i także pobiłby na niej rekord dla polskiego motocykla.

    •  

      pokaż komentarz

      @nunu85: daj mi odpowiednie dofinansowanie a syrenką tez osiagne predkosc 200km/h.Bede bazowal na starym silniku z innym korbowodem, tlokami z dosatkidm magnezu,inną glowicą i gaźnikiem ale czy to bedzie nadal syrena? na seryjnym silniku po tuningu typu inny gaznik albo dysze i obnizona glowicą oraz innymi tego typu przerobkami ciezko rozpedzic junaka do 130 a w zasadzue jest to prawie nie mozliwe.Mam junaki i znam je na wylot i ksiażkowa wiedza jest dla mnie zwykłą fantazją.Z poloneza tez mizna wycusnac 200KM ale czy to bedzie polonez? NIE! Bedzie to samochod wyczynowy z jednorazowym silnikiem.Zajjmuje sie potocznie mowiac tuningiem silnikow i wiem cis o tym

    •  

      pokaż komentarz

      @wiktorplock zbuduj więc ramę, silnik, niech to będzie nawet 500cc przejedz 152km/h I rekord będzie twój. Motocykl ma być polskiej produkcji. Niezależnie od marki czy pojemności.
      Co do syreny, jeśli sam zrobisz korowód, sam zrobisz głowice itd będzie to syrena po tuningu owszem, lecz na polskich podzespolach

    •  

      pokaż komentarz

      @PMV_Norway: jak niezaleznie jakiej produkcji?Mial byc stary rekord junaka pobity nowym rekordem przez junaka.Przerobiony w takim stopniu silnik junaka nie jest juz silnikiem junaka

    •  

      pokaż komentarz

      @wiktorplock: Gdyby w 15 kwietnia 1959r byl produkowany motocykl o nazwie nie wiem, osa, czy inny pelikan, ktory po wojnie zniknalby calkowicie, a mimo wszystko wlasnie wtedy padlby rekord to co? Juz nie do pobicia?
      Po wojnie nowo powstały Polski Związek Motorowy wprowadził nowy regulamin dotyczący krajowych rekordow prędkości. Podstawowym warunkiem było, aby motocykl był polskim produktem - co najmniej silnik powinien być krajowej konstrukcji i wykonany w kraju. Nota bene regulamin ten obowiązuje bez zmian do dziś.

      Wiec prosze nie imputuj nigdzie nie nikt nie mowil, ze ma byc pobity rekord junaka junakiem.

      Do bicia rekordu wykorzystano jeden z seryjnych motocykli , które dostarczyla fabryka do motocrossu - zasadniczej dyscypliny sportu uprawianej w klubie „Budowlani". Silnik poddany został niewielkim przeróbkom. Rozwiercono fabryczny gaźnik, zwiększono nieco stopień sprężania, wypolerowano kanały w głowicy, dostrojono wydech, zakładajać zamiast tłumika megafon. Silnik był precyzyjnie ustawiony i wyregulowany. Przełożenie było tak przystosowane, że pierwszy bieg był prawie tak szybki jak, standardowy drugi, a następne były zestopniowane w krótszych odstępach. Paliwem była zwykła benzyna, taka jaką wówczas można było kupić na każdej stacji benzynowej. Później te same przróbki stosowano w motocyklach startujących w mistrzostwach Polski w motocrossie. W podwoziu rekordowego Junaka nie poczyniono żadnych zmian. Nawet opony zostały te same, montowane fabrycznie marki „Dogum". Aby zmniejszyć ciężar z motocykla zdjęto wszystko co zdawało się niepotrzebne. Kierownicę zastąpiły niskie „clipnosy" przykręcone bezpośrednio do rur teleskopów.

    •  

      pokaż komentarz

      @PMV_Norway: nie chodzi mi o rekord.Tego motocykla nie mozna juz nazwac junakiem a raczej motocyklem SAM.Sam autor opowiada,ze z silnika zostala obudowa a cale wnetrze zostalo zaprojektowane od nowa.To nie jest juz polerowanie kanalow i planowanie chlodnicy.To nowa konstrukcja.

    •  

      pokaż komentarz

      @wiktorplock: No myslalem, ze planuje sie glowice, o planowaniu chlodnicy slysze po raz pierwszy.
      Chcialbym zauwazyc, ze junak ktorym pobito pierwszy rekord rowniez byl tuningowany, wiec nie mozna mowic o fabrycznym junaku, zreszta ciezko stwierdzic co i jak bylo robione 36 lat temu.
      Cala sprawa rozbijala sie o rekord czym dales wyraz wczesniej.

      jak niezaleznie jakiej produkcji?Mial byc stary rekord junaka pobity nowym rekordem przez junaka.Przerobiony w takim stopniu silnik junaka nie jest juz silnikiem junaka
      Wiec jak to jest?

  •  

    pokaż komentarz

    kawał dobrej roboty, szkoda ze juz nie produkują w Polsce motocykli

  •  
    A.......a

    0

    pokaż komentarz

    Zawrotna szybkość.

  •  

    pokaż komentarz

    Ktos moze zna nazwe tego kosmicznego Ambient music na poczatku filmiku i tez leci 6:43? I would really appreciate it...