Oto jak Orange Polska S.A. dba o ochronę naszych danych osobowych:
Złożyłem 17.12.2016 zamówienie na nju mobile z przeniesieniem numeru. Dostałem na maila od nju (Orange) informacje o zamówieniu wraz załącznikami w postaci regulaminów oraz wzoru umowy jaka zostanie wysłana kurierem.
Jak dotąd niby wszystko ok.
Parę dni później otwieram ten wzór umowy po czym widzę, że pola jak np seria i nr dowodu osobistego mają przerwaną linię (obwódkę).
Z ciekawości odpalam edytor PDF i patrzę o co chodzi - okazało się, że ktoś zakrył czyjeś dane osobowe białymi polami w PDF, a nju to rozsyła klientom jako wzór umowy!
Umowa, którą do mnie przysłali jest datowana na 01.12.2016, więc sprzed 2 i pół tygodnia od mojego zamówienia!
Mail jaki napisałem w związku z tą sprawą na sklep@njumobile.pl:
Witam,
w pliku njubuzzMNP.pdf przesłaliście do mnie czyjeś dane osobowe. W formularzu PDF wszystkie dane są zakryte białym polem, które da się odsłonić edytorem PDF.
W związku z powyższym proszę o
1. natychmiastowe poinformowanie Pana Dariusza XXX, którego dane są zawarte w niniejszym pliku PDF, że rozpowszechniliście jego dane osobowe bez jego wiedzy i zgody (i nie tylko) w postaci:
imienia i nazwiska
numeru i serii dowodu osobistego
pełnym adresie
adresie email
numerze PESEL
numerze telefonu
numerze abonenta
kodzie SUPERPIN
numer umowy (zawarta w dniu 2016-12-01)
2. pisemnego zawiadomienia przesłanego na mój adres z umowy (zamówienia), czy moje dane wyciekły w podobny sposób.
W związku z naruszeniem Ustawy o Ochronie Danych Osobowych o sprawie powiadomię GIODO oraz UOKiK, ponieważ mam uzasadnione podejrzenie, że moje (jak i innych abonentów) dane rozsyłacie w świat.
Powiadomiony już został niebezpiecznik.pl
Z poważaniem
XXX
Mail dopiero poszedł, czekam na jakąkolwiek odpowiedź.
W celu weryfikacji mogę przesłać do Administracji kompletnego maila wraz z załącznikami.
@
niebezpiecznik-pl: wy już wiecie o sprawie :)
@
OrangeEkspert: macie coś do powiedzenia?
Komentarze (272)
najlepsze
wiesz miałem inna sytuację. Przy rejestracji firmy nie podawałem żadnego numeru telefonu. A i tak dzwonili na stacjonarny zarejestrowany na rodzinę (nie na mnie).
Nigdy w oficjalnej korespondencji nie rozpoczynaj w ten sposób.
@Mickie_Black: a co jak ktoś przeczyta tego maila wieczorem?
#niewiemalesiewypowiem
"Witam" (czyli powitanie kogoś) ma sens, gdy jesteś gospodarzem, organizatorem, zapraszającym i w takiej sytuacji jego użycie jest właściwe. Nie ma nic wspólnego z byciem podwładnym, czy brakiem kultury.
Zaczynanie maila od "dzień dobry" czy "witam" to wynik ignorancji i braku wiedzy na poziomie podstawówki. Korespondencję poprawnie zaczyna się:
"Szanowny
Rodzice mieli telefon stacjonarny w Orange. Ten sam numer od 15 lat, dzwonił pół dnia non stop - różne firmy namawiały na dosłownie wszystko: ubezpieczenia, garnki, nowy telefon, itd. Zlikwidowali telefon i co?
I cała ta szarańcza rzuciła się na ich numery komórkowe, bo takie mieli podane w umowach z Orange jako kontaktowe. Zastrzegam, iż nie były to firmy związane
Telefon stacjonarny dzwonił przez pół dnia, od 11 do 21. Jak jednych się spławiło to dzwonili drudzy.
Ankiety, garnki, prezentacje, telekomy, usługi finansowe... wszystko.
Jak telefon stacjonarny został zlikwidowany, to oni nagle zaczęli masowo dzwonić na numery komórkowe które Orange miało w swojej bazie jako numery kontaktowe. Przypadek?
Zawiadomię giodo, uokik, komendanta w Pcimiu, papieża i niedowiary.pl
Człowieku naucz się pisać listy formalne, bo brzmisz jak gimnazjalista, który za bardzo nie wie jak, ale chce postraszyć. Sprawdź najpierw jaki urząd jest w tej sprawie kompetentny. Warunki też musisz na jakiejś podstawie wystosować, poprzeć czymś, a nie że "jak nie spełnicie moich żądań to pójdę na wypokpeel".
Afera zasadna, ale sam autor nie bardzo wie, jak postąpić, żeby brzmieć poważnie