Nie znam Krakowa ale na postawie tego filmu wyraźnie widać że kierowcy w sposób naturalny wykorzystują drogę. Z tego wynika że to organizacja ruchu (w tym znaki poziome) są utrudnieniem i powodem zatykania się ronda. A gdyby na tym skrzyżowaniu ciągłą poprowadzić właśnie tak ny zmusić prawy pas do skrętu w prawo? Przy okazji: coś się zmieniło w przepisach że nie można skręcać z pasa wewnętrznego? Tylko nie piszcie o lini ciągłej.
@Krupier: Technicznie rzecz biorąc nie da się opuścić ronda z pasa wewnętrznego, bo chcąc nie chcąc, żeby zjechać z ronda, trzeba przejechać przez pas zewnętrzny, co już można uznać za zmianę pasa ruchu. Kto mi zabroni zmienić pas ruchu dosłownie 0,5m przed zjazdem z ronda? Oczywiście zachowując zasady pierwszeństwa. PS: Ronda tylko bezkolizyjne! :D
przecież ten prawy pas w godzinach szczytowych jest cały czas #!$%@?... szczerze gdyby tam każdy jeździł zgodnie z przepisami to rondo byłoby nieprzejezdne. zwłaszcza że większość kierujących z tego ronda skręca w kierunku r.mogilskiego lubię i oglądam "jedź bezpiecznie" ale ten odcinek w zderzeniu z rzeczywistością to 2/10
Nie minusujcje, @cerastes ma 100% rację. Jeżdżę tam niemal codziennie, prawy pas zawsze zakorkowany na kilkanaście samochodów, lewy - praktycznie nie używany! Dlaczego? Bo każdy kto chce jechać na rondzie prosto, zgodnie z przepisami, utyka na zakorkowanym prawym pasie skręcającym na dworzec.
Nie wiem po jaki #!$%@? robili tam 2 pasy skoro wewnętrzny jest praktycznie nie używany.
@cerastes: ale zamiast zająć się sprawą,bo ludzie sami znaleźli rozwiązanie, to postawili Policjanta który wlepia ludziom mandat za samodzielne myślenie, a "dziennikarz" nazywa ich "cwaniakami" jak #!$%@? za komuny..
A potem się dziwią, że ludzie nie myślą, jak mają myśleć jak ich się za myślenie każe.
Myślę, że wykonanie i projekt powinny wymuszać odpowiednie zachowanie. Dlaczego tutaj, za rondem jest druga dwujezdniowa? Może właśnie to myli ludzi. Druga sprawa to w 8:57 typowa baba. Zamiast zrozumieć swoje zachowanie i poprawić się to "już więcej nie będę tędy jeździć".
@m4kb0l: Myślę, że droga dwujezdniowa jest po to, żeby właśnie nie korkować ronda i jak najszybciej zapełniać jezdnię za rondem. Na filmie widać, że ludziska zjeżdżają z ronda praktycznie tylko na prawy pas, a mogą na lewy. Ale na lewy nie zjadą, bo ktoś z wewnętrznego pasa ich stuknie chyba.
Dlaczego tutaj, za rondem jest druga dwujezdniowa? Może właśnie to myli ludzi.
@m4kb0l: No bo kierowcy zjeżdżając z prawego pasa mają możliwość zajęcia obu pasów, ale ludzie nie znają zasady zamka ani przy zwężeniu ani w sytuacjach odwrotnych, czyli kiedy można zająć jeden z dwóch pasów, wszyscy ustawiają się w kolejce tylko na jednym pasie. To nie tylko problem z takimi rondami, ale i ze zwykłymi skrzyżowaniami gdzie z jednego pasa
Takie trochę #!$%@?. Bardzo łatwo jest pokazać poprawny sposób zjeżdżania z ronda w sytuacji, kiedy nie ma na nim prawie żadnych pojazdów: 1:00. Ale co mają zrobić kierowcy aut z 1:11 i 1:15? Zablokować swój pas, zostawić z przodu niewykorzystane wolne miejsce i czekać na wolny prawy pas? Przecież to całkowicie będzie zaburzało płynność ruchu, którą ronda mają poprawiać.
A może niech wszyscy jeżdżą zewnętrznym pasem. Tylko pytanie po co w takim
Ciągle się zastanawiam, dlaczego na rondach ruch nie jest zorganizowany w ten sposób co na rysunku? Z prawego pasa tylko w prawo a z lewego gdzie chcesz. Wtedy rondo stałoby się praktycznie bezkolizyjne. Może jest jakiś powód tego? Nie wiem, może korki się tworzą czy coś? Ktoś ma jakieś info?
@janekplaskacz: to powiedz jaki newralgiczny punkt został zlikwidowany. Jakby ktoś chciał zjechać z wewnętrznego pasa to nadal może się zlutować z kimś kto nie zjeżdża z zewnętrznego, a według mnie to jest newralgiczne.
Kierowcy idealnie wykorzystują rondo, w bezpieczny sposób zjeżdżają z pasa lewego w lewy pas na jezdni za rondem. Gdyby nie linia ciągła to należało by ich WYCHWALAĆ!! bo oni robią to tak aby korki nie powstawały.
Zapraszam gościa do Szczecina - tam sie na wszystkich rondach z dwupasmowymi zjazdami tak jeździ. Oczywiście trzeba zwracać uwagę czy samochody na prawym zjeżdżają z ronda, czy kontynuują ruch okrężny, ale nie jest
@Krupier: Nie prawda. Rondo giedroycia stoi dlatego że NIE DA SIĘ zjechać z ronda - korek jest dalej - za rondem.
Zresztą - korkuje się zjazd w Kołłątaja, który jest JEDNOpasmowy - oczywiste jest że próba zjechania tam z lewego pasa skończy sie zakłóceniem ruchu. Tak samo wyzwolenia w kierunku słowackiego, czy piotra skargi - zjazdy z ronda jednopasmowe. Natomiast w wyzwolenia w kierunku niepodległości można zjeżdząć z lewego pasa. W
Komentarze (469)
najlepsze
Przy okazji: coś się zmieniło w przepisach że nie można skręcać z pasa wewnętrznego? Tylko nie piszcie o lini ciągłej.
Rondo opuszczasz z pasa zewnętrznego jeśli oznakowanie nie mówi inaczej.
PS: Ronda tylko bezkolizyjne! :D
lubię i oglądam "jedź bezpiecznie" ale ten odcinek w zderzeniu z rzeczywistością to 2/10
Nie wiem po jaki #!$%@? robili tam 2 pasy skoro wewnętrzny jest praktycznie nie używany.
A potem się dziwią, że ludzie nie myślą, jak mają myśleć jak ich się za myślenie każe.
Druga sprawa to w 8:57 typowa baba. Zamiast zrozumieć swoje zachowanie i poprawić się to "już więcej nie będę tędy jeździć".
@m4kb0l: No bo kierowcy zjeżdżając z prawego pasa mają możliwość zajęcia obu pasów, ale ludzie nie znają zasady zamka ani przy zwężeniu ani w sytuacjach odwrotnych, czyli kiedy można zająć jeden z dwóch pasów, wszyscy ustawiają się w kolejce tylko na jednym pasie. To nie tylko problem z takimi rondami, ale i ze zwykłymi skrzyżowaniami gdzie z jednego pasa
A może niech wszyscy jeżdżą zewnętrznym pasem. Tylko pytanie po co w takim
@sowiq: a jak na drodze dwupasmowej chcesz skręcić w prawo i prawy pas jest zajęty to skręcasz z lewego?
np. wypowiada się Pani Policjant rozumiem, że co Policjant to inna interpretacja, "ale wg. opina "redaktora" z filmu to "takie oczywiste. "
Kierowcy idealnie wykorzystują rondo, w bezpieczny sposób zjeżdżają z pasa lewego w lewy pas na jezdni za rondem.
Gdyby nie linia ciągła to należało by ich WYCHWALAĆ!! bo oni robią to tak aby korki nie powstawały.
Zapraszam gościa do Szczecina - tam sie na wszystkich rondach z dwupasmowymi zjazdami tak jeździ. Oczywiście trzeba zwracać uwagę czy samochody na prawym zjeżdżają z ronda, czy kontynuują ruch okrężny, ale nie jest
Rondo giedroycia stoi dlatego że NIE DA SIĘ zjechać z ronda - korek jest dalej - za rondem.
Zresztą - korkuje się zjazd w Kołłątaja, który jest JEDNOpasmowy - oczywiste jest że próba zjechania tam z lewego pasa skończy sie zakłóceniem ruchu.
Tak samo wyzwolenia w kierunku słowackiego, czy piotra skargi - zjazdy z ronda jednopasmowe. Natomiast w wyzwolenia w kierunku niepodległości można zjeżdząć z lewego pasa. W