@simperium: no chyba nie powiesz mi, że kierowcy BORu decydowali o chorym rozkładzie dnia Antka. Dostali zadanie zmieścić się w czasie i robili co mogli.
Zap%#!!@!ają nie patrząc na zwykłych ludzi.
Syndrom smoleński wychodzi i widać jacy są ci ludzie. Wszystko na "hura".
@simperium: @madrzew: @apee: O czym wy w ogóle piszecie? Przede wszystkim to nie kolumna rządowa była winna w tej dzisiejszej kolizji:
"Do zdarzenia doszło w Oświęcimiu. Kolumna samochodów rządowym jechała główną drogą, gdy z podporządkowanej wyjechało inne auto. Pojazd uderzył w jedną z rządowych limuzyn. Samochód, którym podróżowała premier Szydło musiał zjechać z drogi."
@sinusik: Dokładnie tak. Debile i oszołomy, nie wierzą w Jedyną Słuszną Opcję...
Dobrze, że Ty stoisz na straży rozsądku i niezależnej wiedzy popartej dowodami boskości JSO.
Chwała Ci piewco prawdy prawdziwej. Olać dezinformację szkalujących mediów i niepolaków plujących na godło w tak wyjątkowy dzień, w miesiączkę poległości.
@mikelson22: ta... juz my te bajki znamy. Podejrzewam ze jak zwykle gnali tak szybko ze ten wyjezdzajacy z podp. nie mial szancy zauwazyc. Poza tym trzea byc chyba uposledzonym... zeby tu sie przypadku dopatrywac... raz, dwa... ale nie kilka...
@Torrio: Albo Wałęsę, bo przecież on jest wrogiem numer jeden, największy polak, który stąpał po naszym globie, który jest jedynym zagrożeniem dla dyktatury Kaczyńskiego.
@madrzew: gdyby było jak mówisz to Tusk z komarem byli by co dzień na pierwszych stronach gazet i w tv. Ja wiem i sam widzę że za dużo sobie pozwalają ale i tak mniej niż PO z trybunałem konstytucyjnym oraz okradanie panstwa!
@sinusik: A teraz na poważnie.
Widać od razu, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Przy transporcie osób typu premier, prezydent BOR powinien mieć wspólnie z lokalną policją obstawioną trasę przejazdu. Nie piszę tu o jakimś ministrze pokroju parówy Maćka.
Chodzi o bezpieczeństwo państwa. Skrzyżowania powinny być zblokowane na parę minut przed przejazdem, a przynajmniej obstawione przez motoCOPów, na wszelki wypadek.
Szef BOR za to leci na zbity pysk, innej opcji nie widzę.
mogła sobie jechać nawet 300 km/h,mieli pierwszeństwo,nie dlatego,że byli uprzywilejowani na kogutach,ale dlatego,ze jechali główną drogą.
@lucer: ciekawe na jakich drogach w Polsce można jechać 300km/h. To raz.
Dwa: główna droga to autostrada. W Oświęcimiu nie ma autostrady, są najwyżej DK, gdzie jest ograniczenie do 90km/h.
I tu dochodzimy do punktu 3: jeśli ruch wynosi maks 90km/h to spodziewasz się pojazdów jadących taką prędkością. Prawdopodobnie koleś, który wymusił pierwszeństwo nie widział tej kolumny, a przynajmniej się pewnie nie spodziewał zapieprzającej grupy samochodów. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@k1fl0w: a co mieli zrobić? jaką dbałością ty byś się wykazał? Może powinni drogi dojazdowe blokować? W sumie dałoby się to przeprowadzić: kolumnę powinno wyprzedzać kilkadziesiąt samochodów policyjnych i rotacyjnie powinni zastawiać wloty z podporządkowanych
@lucer: Problem jest taki, że jak na drodze jest ograniczenie do 80 to nie spodziewasz się samochodów jadących 200. Jeszcze moze wyjdzie, że wypadek był za wzniesieniem i nie miał ich jak zauważyć.
Prawda jest taka, że mimo jechania po głównej drodze warto dać szansę zauważyć się przez wyjeżdżających z boku.
@lucer: Kurde, dobrze że przypomniałeś... Miałem gorączkę 36,7 tydzień temu. Wezmę jakiś apap czy cuś, może mi minie do czasu aż napiszesz coś sensownego.
@lucer: Nie w każdym przypadku jest tak jak piszesz. Znam wiele miejsc gdzie wyjeżdżasz z drogi podporządkowanej na główną która idzie po łuku i jeśli ktoś jedzie wyjątkowo szybko, to go zwyczajnie nie widać i nie może być widać zanim nie wyjedziesz na drogę. Więc jeśli ktoś w takim miejscu przekracza dozwoloną prędkość, to jest to tylko i wyłącznie jego wina. Ale oczywiście tutaj mogło być inaczej - nie mamy takich informacji :)
@k1fl0w: Polecam książkę Michała Majewskiego "Biuro. Ochroniarze władzy. Za kulisami akcji BOR-u". Nie jest tak, że kiedyś władza jeździła ostrożnie, a dopiero teraz szaleją na ulicach. Członkowie rządu i prezydent są wiecznie spóźnieni i traktują BOR jak szybką taksówkę i to wzajemnie napędza niebezpieczne sytuacje Często nie ma uzasadnienia dla łamania przepisów, ale inaczej chyba w ogóle nie jeżdżą. To tak jakby każde pogotowie, nawet wracając na pusto po interwencji jechało na sygnale i na czerwonym przez skrzyżowanie. "Jakoś to będzie" powinny się znaleźć w polskim hymnie.
@simperium przecież Oświęcim w stronę Kęt lub w stronę Bierunia to w większości 50-70 max. Dobrze piszesz. Jedzie ktoś nawet 150 w takich warunkach to trudno to ogarnąć dla "wymuszajacego" pierwszeństwo.
@emka_: No dobra, tylko że uderzył w drugie auto w kolumnie (tak mówił komendant Policji w tvn24). No to chyba widział mijające go pierwsze auto z kolumny :P
@lucer: Problem jest taki, że jak na drodze jest ograniczenie do 80 to nie spodziewasz się samochodów jadących 200. Jeszcze moze wyjdzie, że wypadek był za wzniesieniem i nie miał ich jak zauważyć.
Prawda jest taka, że mimo jechania po głównej drodze warto dać szansę zauważyć się przez wyjeżdżających z boku.
@Massad: skąd wy to 200 bierzecie? Zapierdzielali co najmniej 400.
@klepacz: quiz specjalnie dla Ciebie:
Jeżeli Twój samochód zostanie uszkodzony z winy innego kierowcy, to kto ponosi za to odpowiedzialność oraz ewentualne koszty (wzrost składki OC):
a) sprawca?
b) sprawca?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@mikelson22: Myślę, że w pojazdach rządowych powinny być montowane obowiązkowo tachometry i rejestratory z możliwością otwarcia i odczytu TYLKO I WYŁĄCZNIE komisyjnego - w tym z udziałem opozycji. I to niezależnie od składu i rządu i opozycji. Bo "Kowalskiemu" będzie trudno udowodnić, że jak wyjeżdżał, to kolumna gnała jak opętana.
@a4z4a4: Akurat w tym miejscu Oświęcimia jest ciąg rond maksymalnie co ok. 200 metrów, i osiągnięcie 300 na godzinę nie wchodzi w rachubę natomiast ja zwróciłem uwagę na kierowcę czerwonego Sejczento pod sklepem na parkingu (kierowca w sklepie) jak głośniki wyły na maksa. potem stałem za nim w kolejce a w sklepie było słychać dudnienie. Było to między 18 i 19 dziś wieczorem. Kierowca młody w wieku 20 25 lat ubrany na czarno w dresie i niechlujnych butach, jeżeli to on, to mógł nie słyszeć wycia kolumny, a tylko widział pierwszego i po nim odbił w lewo sądząc że już po wszystkim.
@jaclaw1951: miło przeczytać relację od kogoś miejscowego, dzięki za komentarz. Jeśli chodzi o te 300km/h, to była to tylko odpowiedź na przykład kolegi wyżej. Osobiście mam nadzieję, że jednak kolumna nigdzie takich prędkości nie zdobywa (no może poza wyjątkowo pustą autostradą).
"To tylko pokazuje posuniętą do granic absurdu nonszalancę w zapewnieniu bezpieczeństwa VIPów, łamanie procedur bezpieczeństwa i przepisów albo przestarzały sprzęt.
4 grudnia 2003: Premier Miller mało co nie zginął w katastrofie starego ruskiego śmigłowca.
Najlepszy fragment: "Po zdarzeniu ożyły rozmowy na temat potrzeby wymiany przestarzałej floty VIP-owskich maszyn Tu-154 i Jak-40."
23 stycznia 2008: Katastrofa CASY gdzie zginęło 20 oficerów Sił Powietrznych
"Komisja ustaliła czynniki mające wpływ na przyczynę katastrofy. Były to czynniki następujące:
- niewłaściwy dobór załogi,
- niewłaściwa współpraca załogi w kabinie,
- niekorzystne warunki atmosferyczne,
- dezorientacja przestrzenna załogi w wyniku niewłaściwego podziału uwagi w czasie lotu bez widoczności ziemi,(...)
- brak wyszkolenia drugiego pilota na samolocie CASA C-295M w warunkach, w jakich odbywało się wykonywanie zadania,
- brak doświadczenia dowódcy załogi w wykonywaniu lotów na tej wersji samolotu"
@albano: no przepuszczam. I co teraz? :)
@mikelson22: update z artykuły który linkujesz mówi, że "Początkowo świadek mówił, że cinquecento wyjechało z podporządkowanej drogi, ale to nie jest potwierdzone”
@k1fl0w: przeciez cały ten BOR to ruska ekipa , ja sie dziwię, że z nimi ktos chce gdzieś jeździć, przecież to samobójstwo, ...zamiast to rozwiązać i wynająć za 30% kosztów profi ochronę, oni sie bujaja z
tymi cudakami co co drugi to ruski szpicel
@Ruswelt: dokładnie "jakoś to bedzię tyle razy działało"a jak nie będzie tak jak w Smoleńsku to jest łolaboga i szukanie winnych na siłę, jak mnie to Wk$@?IA stary... to samo mam w firmie na własnym podwórku zawszę się udaje to i tym razem o nie poszło. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@nina_hagen: no widzisz ale za tę pensję, to ciężko jest znaleźć kogoś, kto będzie potrafił poruszać się po tej wąskiej granicy między "masz wykonywać rozkazy", a "powinieneś działać w zgodzie z własną wiedzą, doświadczeniem i rozsądkiem". W Stanach mogą sobie na to pozwolić i SS może np. wprost zakazać prezydentowi pewnych działań (np. Obama nie mógł uprawiać niektórych sportów, Reagan prowadzić samochodu), a u nas panuje prowizorka.
@simperium: Było to z grubsza tak; od ronda przy Galerii do krzyżówki z ul Orzeszkowej jest niespełna 100 m. Kolumna wyprzedzała Sejczento i kierowca przepuścił pierwszego i rozpoczął manewr skrętu, nie upewniwszy się że może to zrobić wymusił odbicie drugiego samochodu w kolumnie a przy ciasnocie na tej drodze maks 6 m pozostało zjechać na pobocze obsadzone jesionami lub klonami o średnicy ok 50 cm. Po stanie auta można ocenić że było rozpędzone do ok 60 na godz bo przy większej pasażerowie mogli by nie przeżyć. Kierowca dostał silnikiem po nogach tak że jest najbardziej poszkodowanym.
"Do zdarzenia doszło w Oświęcimiu. Kolumna samochodów rządowym jechała główną drogą, gdy z podporządkowanej wyjechało inne auto. Pojazd uderzył w jedną z rządowych limuzyn. Samochód, którym podróżowała premier Szydło musiał zjechać z drogi."
@mikelson22: Stek bzdur. Prawdziwy opis jest w znalezisku:
"Do wypadku doszło przed godziną 19. Podczas wyprzedzania Fiata Seicento, drugi samochód kolumny rządowej - auto z premier Szydło - uderzył w niego. Po wszystkim pojazd zjechał na pobocze i zatrzymał się na drzewie."
Przeanalizuj mapę tego miejsca oraz zdjęcia ze znaleziska - położenie oraz uszkodzenia pojazdów.
Podsumowując - samochód rządowy próbował wyprzedzać na skrzyżowaniu. Seicento chciał skręcić w lewo i w tym momencie wpadła w niego limuzyna rządowa, po czym odbiła i zakończyła jazdę na drzewie.
Rzecznik małopolskiej policji Sebastian Gleń powiedział, że kolumna nie jechała szybko. Wszystkie samochody biorące udział w wypadku jechały w tym samym kierunku. Kierujący fiatem seicento zauważył pojazd uprzywilejowany i zjechał na pobocze. Jednak zaraz potem - nie dostrzegających pozostałych aut z kolumny - wrócił na pas ruchu.
Janse,a samochód wyjeżdzajacy z drogi podporządkowanej to tez wina Pisu.
@lucer wiesz... Nie bylo mnie tam i nje moge powiedziec czy samochod z podporzadkowanej byl winny czy nie. Ale mysle ze doskonale sobie zdajesz sprawe , ze wyjezdzajac z podporzadkowanej na droge główną gdzie jest ograniczenie do 60 , oczekujesz odpowiedzialnego zachowania jadacych droga na ktkra wjezdzasz. Jesli ktos na 60 zap%@%#!@a 120 to chocbys nie wiem jak kombinowal . mozesz po prostu nie zauwazyc czy tez nie starczy ci czasum. Jezdzac po polsce kilka razy bylem swiadkiem jak jedzie kolumna samochodow rzadowych. To jest dramat.
@jaclaw1951: Street View się przejechałem i na tym odcinku to jest lewoskręt, "wyspa", podwójna ciągła. Jak się chciało w 3 auta na takim odcinku wyprzedzać to gratuluję im rozsądku.
@apee: Może BOR nie jest przyzwyczajony do pracy i napiętego grafika członków rządu. Za tego typu zdarzenie w normalnym kraju beknęłaby tylko osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo i oszacowanie ryzyka związanego z podróżą. W Polsce opinia jest w stanie oskrażyć nawet wysoko postawionego urzędnika, który nie ma pojęcia o bezpieczeństwie i pradopowodnie po prostu się spieszył, żeby nie zmarnować ani minuty. Zastanówcie się czasami dwa razy zanim coś napiszecie.
"Do zdarzenia doszło w Oświęcimiu. Kolumna samochodów rządowym jechała główną drogą, gdy z podporządkowanej wyjechało inne auto. Pojazd uderzył w jedną z rządowych limuzyn. Samochód, którym podróżowała premier Szydło musiał zjechać z drogi."
A jak macie inne źródła, które mówią o winie BOR w tej kolizji, to podajcie.
@mikelson22: Przede wszystkim nie wyjechał z podporządkowanej tylko jechał główną i skręcał w lewo, na skrzyżowaniu co zabrania wyprzedzania, a pojazdy uprzywilejowane powinny zachować szczególną ostrożność. Druga rzecz w relacjach przynajmniej kilku świadków zgodnie potwierdzają, że nie słyszeli aby samochody miały załączone sygnały dźwiękowe, więc to już zrównuje te samochody do zwykłych samochodów.
acha źródło TVP-INFO przed chwilą, prawdopodobnie dziennikarz mówiąc o tym nie rozumiał co to oznacza, czyli że potwierdza winę po stronie kierowców BOR.
Czy oni mają takiego pecha czy po prostu są tak niedbali?
@k1fl0w: Myślą, że są ponad prawem. Także ponad prawami fizyki...
Z drogi śledzie, panisko jedzie. Tylko przypadkowych ludzi, w których te bęcwały trafiają szkoda. No i nas podatników, co idiotom BORowcom te limuzyny kupujemy.
@eldonszaman: pamiętam wywiad z amerykańskim prezydentem (Bush) odnośnie ich secret service. Padały same słowa uznania i między innymi stwierdzenie, że czasem działali mu na nerwy, ale zawsze się ich słuchał w kwestii swojego bezpieczeństwa.
A u nas jest odwrotnie. To borowiki się słuchają poleceń służby cywilnej. Co z tego, że oficer powie "w 2 godziny nie da się bezpiecznie dojechać". Założę się, że tacy co tak mówili już tam nie pracują. Dotarcie na spotkanie jest ważniejsze od bezpieczeństwa.
Dla mnie sprawa jest prosta. Jak się nie potrafi zaplanować grafiku VIPa, to nie powinno się tego robić.
@k1fl0w: Komisja Macierewicza dotycząca katastrofy smoleńskiej, powinna zakończyć swoją działalność ze skutkiem natychmiastowym. Sami się pozabijają, a szukanie w tym jakiejkolwiek próby zamachu jest absurdalne.
@simperium: Było to z grubsza tak; od ronda przy Galerii do krzyżówki z ul Orzeszkowej jest niespełna 100 m. Kolumna wyprzedzała Sejczento i kierowca przepuścił pierwszego i rozpoczął manewr skrętu, nie upewniwszy się że może to zrobić wymusił odbicie drugiego samochodu w kolumnie a przy ciasnocie na tej drodze maks 6 m pozostało zjechać na pobocze obsadzone jesionami lub klonami o średnicy ok 50 cm. Po stanie auta można ocenić że było rozpędzone do ok 60 na godz bo przy większej pasażerowie mogli by nie przeżyć. Kierowca dostał silnikiem po nogach tak że jest najbardziej poszkodowanym.
@jaclaw1951: Przy 60 km/h nie ma opcji by silnik (szczególnie w takim aucie) wpadł do kabiny.
@jaclaw1951: Sprawdziłem odległości na Google Maps i od ronda do skrzyżowania z Orzeszkowej jest ponad 200 m(210 wg wujka Google). Sam dzisiaj wjeżdżając na drogę szybkiego ruchu startując z okolicy 20 km/h na odcinku ok 250 m osiągnąłem ponad 160 km/h. Tylko ja mam u siebie 215 koni a w tej Audicy pewnie 435. Także 100 km/h spokojnie mogli osiągnąć.
@Zydomasoneria: Tylko nie próbuj dalej wykorzystując na przykład, przeszkody stałe na poboczu tak jak ten jesion. Niedaleko tego miejsca też był wypadek kiedy klona o średnicy 30 cm ścięto przy 110 na zegarku a kierowca młody synek(nota bene kolega mojego syna) zrobił z siebie warzywo. Tutaj drzewo stoi jak by nigdy nic. Inaczej z kolei wygląda ocena odległości z samochodu gdzie wszystko wygląda na bliżej, może od ronda jest ze 150 m.
@simperium: jeśli chodzi o zdolności kierowania pojazdami to borowcy są bardzo dobrze wyszkoleni. Znajomy był w Afganistanie na misji i chwalił sobie bardzo ich jeśli chodziło np o zgubienie ogona. Mistrzowie kierownicy.
Niestety to co się tutaj dzieje w Polsce to podejrzewam, że naciski z góry i potem tak się własnie kończy.
@naocznyswiadek dokładnie wygląda to na niezachowanie szczególniej ostrożności przez BOR.
Wyprzedzając na skrzyżowaniu wiadomo że wyprzedzany może skręcić w lewo. Ostrożności nie zachowali i stąd ten wypadek, gdyby zwolnił do 20kmh wypadku by nie było
@Rogovic: nawet jak mieli sygnały i brożke w garsonce to wina samochodu BOR, który wyprzedzał.
Kierowca seja nie ma obowiązku sprawdzać czy nie wyprzedza go ktoś z lewej na skrzyżowaniu - co więcej ma pełne pierwszeństwo nawet przed uprzywilejowanym na którym ciąży obowiązek szczególnej ostrożności własnie z uwagi na nieprzewidywalnych pozostałych uczestników ruchu. Wina FIATA SC była by jedynie wtedy i to dyskusyjna, gdyby wjechał im w bok, co skończyło by się na porysowaniu A8.
Myślę że skończy się rumakowanie w borze po tej akcji, tym bardziej że kierowca BOR zj??$ł klasyczny manewr ominięcie przeszkody na drodze uderzając w drzewo, co pokazuje że nie był na to zupełnie przygotowany (nie widział co jest dalej na drodze) przez prędkość.
Do około 50 km/h manewr jest do opanowania przez normalnego kierowce, w borze to pewnie koło 70 więc prawdopodobnie w ogóle nie hamował i jebnął klasycznego dzwona.....
@jaclaw1951: Właśnie ze względu na to, że sporo jeżdzę i widziałem masę wypadków w mieście i na zwykłych drogach staram się ostrożnie jeździć. Na więcej sobie pozwalam na drogach szybkiego ruchu. Chociaż zdaje sobie sprawę, że każde przekroczenie prędkości zwiększa diametralnie ryzyko wypadku. No ale 215 koni kusi ( ͡° ͜ʖ ͡°). Współczuje Twojemu koledze straty syna:(. Co do odległości sam widzisz, że prędkości 100 km/h są osiągalne na takim krótkim dystansie. I właśnie bardziej bym na nią stawiał niż te 60-50 bo trzeba rownież zauważyć, że kierowca Audi oprócz odbicia w lewo na pewno użył hamulca.
@OloF1: Dokładnie o to mi chodziło. W 140 czy 160 nie wierzę bo owszem ta prędkość przy tych samochodach jest osiągalna na tym dystansie ale wątpię w taką bezmyślność borowików.
@Zydomasoneria: Toteż podałem info w tel. skrócie, sądząc po zdjęciu gondola silnika przemieściła się z 50 cm, zakładam po 10 cm z dwóch stron silnika, i z miejscem uderzenia lekko w stronę kierowcy, gdzie jest skrzynia biegów, i kolumna kierownicy, to one dokonały spustoszenia na kierowcy. Z kolei jak by to był wóz opancerzony to jego masa na biedę jest o 1 tonę większa od standardu, i to drugi czynnik spustoszenia, plus czterech pasażerów. Natomiast pisałem że kierowca Seicento był w niechlujnych butach i tak przyszło mi na myśl że pewnie biedak był po roboczemu i po szychcie co w skutek zmęczenia przyczyniło się do wypadku. Tak mi coś świta że nabył Pepsi i jakieś ciacho. Natomiast kiedyś jak przez Oświęcim przejeżdżały kolumny samochodów, to tuż przed zamykano trasę przejazdu by mogli zrobić to bez przeszkód, nawet jak notorycznie łamią przepisy. Pamiętam wizyty cesarza Etiopii, prezydenta Charlesa de Gaulle i innych kiedy jako dzieciaków spędzali nas do wymachiwania chorągiewkami wzdłuż trasy przejazdu. Bez względu na sympatię z rządzącymi jestem przeciwny łamaniu przepisów drogowych, i niech zaczną latać helikopterami, chociaż po TU 154 bieda ich teraz zmusić do latania.
@k1fl0w bylo, jest i bedzie. Takie zycie. Tylko jak wiesz w 2005-2007 media zajmowaly sie rzadem, 2007-2015 opozycja, teraz znowu rzadem. Nikt nie pamieta ile razy za porzednikow rozbijano limuzyny, bo media nie chcialy o tym informowac. Niestety, POlska :-/
@lucer nie warto sie nawet wysilac, by tlumaczyc. Wiadomo, dla nich, wyginiecie dinozaurow to tez wina PiSu. No i wiadomo na madere rychu tez polecial z mloda, bo mu jarek nakazal;-)
@Massad: o widzisz bo ja tu czytam że wyjeżdżał z podporządkowanej a o tym skrzyżowaniu rzecznik nic nie wspominał jedynie że wina jest po całości chłopaka i nawet przyznał się do spowodowania katastrofy drogowej zmieniając pas. Ładny przykład zakłamania prokuratury i stronniczości policji przecież każdy wie że nie jechali 50 i po czyjej stronie jest wina bo nikt tak nie jeździ rządowym BMW. A Błaszczak jeszcze straszy żeby nie śmieszkować. Dopiero dziś sie o tym dowiedziałem i żałuję bo rzygać się chce tak widać brak przyzwoitości i niesprawiedliwość że aż oczy bolą. Wszyscy winni tylko nie oni, wina tuska.
@seband14: A ja czytałem, że dotarli do tego chłopaka i z mediów dowiedziął się, że się przyznał.
I okazłao sie, że nie wyjeżdżał z podporządkowanej, tylko skręcał z głównej w lewo (rozważania o prędkości były związnae z możliwością niezauważenia kolumny)
@k1fl0w: "Dzien Kaczorka" :D
platny zabojca, znany w calej Europie - Kaczor, zostal wynajety by zlikwidowac caly polski rzad. Z pomoca drobnych lapowek - po 100e na leb zinfiltrowal ochrone i dowiedzial sie, w ktorym dniu wszyscy wyrusza do Torunia. Zalozyl na Fejsie grupe i oglosil, ze tylko w Wawie sprzedaja TV-HD za 500pln plus bonus do tego - tydzien wczasow. Zalozyl w rzadowych limuzanch stare opony. Na drogach bylo tak tloczno, ze prawdopodobienstwo wypadku wynosilo 99,99999999% :).
@mystaloba: Nawet jeśli to prawnie wina tamtego auta to jakoś dziwnym trafem coś ostatnio sporo wypadków z rządzącymi zap#?!?%%ającymi po drogach jakby były ich własnością, tym razem nawet bez sygnałów dźwiękowych mogących ostrzec kierowców.
@Herubin: Akurat w tym przypadku były syg. dźwiękowe. Dodatkowo jednak auto nie wyjeżdżało z drogi podporządkowanej tylko podczas wyprzedzania Seicento ten gwałtownie odbił w lewo w samochód pani premier. Dziwnym trafem najpierw pan prezydent, następnie premier w Izraelu [samochodem, który spowodował zdarzenie kierował kierowca izraelskiej ochrony], Macierewicz i znowu B. Szydło.
Mnie też się nie podoba jak jeżdżą BORowcy, ale to na całym świecie tak samo wygląda...
@mystaloba: Z początkowych informacji wiadomo było, że były wyłącznie sygnały świetlne bez dźwiękowych. Nawet sam rząd nie wierzy w żadne spiski i jasno mówi o wypadku ale widzę, że niektórzy są świętsi od papieża...
@Herubin: Bo PiS jest za miękkie dla POstkomuchów, ZSLowczyków i Nowocześniaków.PRL
Co do wypadku to już w T..skVNie wiedzieli jak było nie będąc na miejscu zdarzenia --> wina BORowca. Dzisiaj wypowiadał się młody kierowca uczestniczący w kolizji, że nic nie słyszał bo grała głośna muzyka... W USA za tak manewr jaki zrobił młokos byłby ostrzeliwany z tyłu i z przodu przez ochroniarzy i zapewne dostałby strzała z tej samej limuzyny w którą uderzył. U nas przez nagonkę niemieckich mediów strach cokolwiek zrobić bo będzie uznawane za atak wariatów z PiSu.
Kolumna jechała drogą główną. Z drogi podporządkowanej wyjechał inny samochód. Pojazd uderzył w drugie auto kolumny. Limuzyna z premier Szydło zjechała z drogi.
Raczej nie ich wina. Swoją drogą, obecni rządzący mają jakoś dziwnie dużo wypadków.
Policja nie blokuje dróg bocznych i skrzyżowań jak takie VIPy jadą?
Może warto jednak chronić taką kolumnę?
@canto: A może przede wszystkim warto, żeby kolumna wolniej jeździła i do tego dostosowywać rozkład dnia?
Właśnie obawiam się tego, że teraz zechcą wprowadzić "ochronę kolumny" i zaczną tworzyć się orszaki, jak gdzieś w krajach afrykańskich czy azjatyckich, gdzie zamyka się pół miasta, kiedy prezydent czy inna szycha gdzieś jedzie. Władza powinna rządzić tak, żeby jak najmniej przeszkadzać obywatelom.
@canto: zależy jak szybko jechali, czy dawali sygnały itp. Jak pędzili pod 200 na 90, to nie ma się co dziwić, że się wyjeżdżający nie spodziewał. Trzeba poczekać co tam ustalą.
Policja nie blokuje dróg bocznych i skrzyżowań jak takie VIPy jadą?
@canto: Ta, jeszcze powinni zagłuszać sieci komórkowe jak CIA w Iraku, ustalać przelot satelitów szpiegowskich zgodnie z trasą przejazdu premier i mieć ze dwa helikoptery szturmowe strzegące kolumny.
Właśnie obawiam się tego, że teraz zechcą wprowadzić "ochronę kolumny" i zaczną tworzyć się orszaki, jak gdzieś w krajach afrykańskich czy azjatyckich, gdzie zamyka się pół miasta, kiedy prezydent czy inna szycha gdzieś jedzie.
@luksus2: Daleko nie musisz szukać. W Berlinie tak jest. Jak Merkelowa jedzie to wszystko stoi.
Ta, jeszcze powinni zagłuszać sieci komórkowe jak CIA w Iraku, ustalać przelot satelitów szpiegowskich zgodnie z trasą przejazdu premier i mieć ze dwa helikoptery szturmowe strzegące kolumny.
@OnufryZagloba: Rozumiem, że dla Ciebie jakiś traktor wjeżdżający w premier 40 milionowego kraju to norma?
Moim zdaniem kolumny wiozące Państwowych VIPów (Prezydent, premier) powinny być zabezpieczane przez policję, skrzyżowania blokowane przez policyjne motocykle. Dla mnie to jest abstrakcja, że ktoś może po prostu z podporządkowanej wjechać sobie autem w prezydenta lub premier mojego kraju.
Moim zdaniem kolumny wiozące Państwowych VIPów (Prezydent, premier) powinny być zabezpieczane przez policję, skrzyżowania blokowane przez policyjne motocykle.
@canto: A moim zdaniem to oni powinni jeździć przepisowo jak każdy inny uczestnik ruchu. Nie widzę powodu dla którego za każdym razem jadą jako uprzywilejowani, to powinno być zarezerwowane dla nagłych wypadków (i wtedy owszem, niech policja na motocyklach zabezpiecza). I to nie zarzut dla obecnych, ale dla wszystkich: spotykałem na drodze kolumny rządowe od czasów Millera i wszyscy zap@$$#!$ali jakby się paliło. To są postsowieckie zwyczaje.
@OnufryZagloba: Nie postsowieckie tylko tak jeżdżą kolumny z VIPami! Łatwiej jest celować w auto, które jedzie 30km/h czy 130km/h?
Oczywistym jest to, że piastowanie wysokiego stanowiska w rządzie wiąże się z zagrożeniami. Nie rozumiem dlaczego tak oczywiste nie jest zapobieganie tym zagrożeniom.
@Amfidiusz: Brak powszechnej opieki zdrowotnej, brak macierzyńskiego, 40% dzieci rodzi się w biedzie a prezydenccy doradcy i ministrowie to oderwani od rzeczywistości bogacze... 3 świat jak nic ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie postsowieckie tylko tak jeżdżą kolumny z VIPami!
Może w USA, które prowadzą zawsze jakąś wojnę, a broni palnej jest więcej niż obywateli i tam co jakiś czas ktoś strzela do prezydenta. Dałeś sobie wmówić, że w Polsce byle minister (bo oni tak samo jeżdżą) jest stale pod jakimś zagrożeniem. Na Twoim przykładzie widać jak niektórym odpowiada, że tzw. "władza" traktuje ich z góry.
Oczywistym jest to, że piastowanie wysokiego stanowiska w rządzie wiąże się z zagrożeniami.
@canto: To myślenie właściwe albo dla tych krajów, gdzie władza nie ma oparcia w obywatelach, a jednocześnie obywatele są uzbrojeni i zdeterminowani (Ameryka Południowa, Afryka, Azja), albo tam, gdzie istnieją duże napięcia społeczne (np. USA). W Polsce nie ma takich zagrożeń. Kiedy w Polsce była jakakolwiek realna próba zamachu na głowę państwa?
Skoro rząd się chwali, że jesteśmy jednym z najbezpieczniejszych krajów na świecie, to niech i tak się zachowują, jakby w takim kraju żyli. Właśnie to jest oznaką pierwszego świata - bezpieczeństwo, nikt nie zagraża władzy, bo jest ona demokratyczna, a jednocześnie kraj ma na tyle sprawny wywiad i politykę migracyjną, że nie ma zagrożenia terrorystycznego.
Dla eliminacji pojedynczych świrów, którzy zdarzają się w każdym, nawet najbezpieczniejszym społeczeństwie, wystarczy kilku BORowików, nie potrzeba zamykać ulic.
@canto: @leleszek: "W telewizji świadek mowi nieco inaczej niż próbuje się mówić w policji czy u rzecznika rządu, mianowicie: Cinquecento skręcał w lewo a ci go wyprzedzali
Zapewne nie byli uprzywilejowani w postaci sygnałów dźwiękowych i świetlnych"
@canto: Chronič tak ale mędy smae stwarzają zagrożenie nie wsponinając o stosowniu się do przepisów. Czy ONI zawsze muszą jechać jak do pożaru? Kurczaka zostawiła Beatka w piekarniku? Ps. tak podróżuje z "klasą" Królowa. Szacunek i uznanie. Chylę czoła.
Dla eliminacji pojedynczych świrów, którzy zdarzają się w każdym, nawet najbezpieczniejszym społeczeństwie, wystarczy kilku BORowików, nie potrzeba zamykać ulic.
@luksus2: No właśnie widać jak nie trzeba zamykać. Może to świr z próbował w premier wjechać?
Wiesz, że uzbrojenie to też nóż albo kamień?
Co by było gdyby miesiąc po każdych wyborach prezydent dostawał kamieniem w głowę bo nie ma ochrony? Przecież nie potrzeba.
@canto: Ale wiesz ze to oznacza połowę Śródmieścia Warszawy stojące w korku cały dzień?
Zostawmy na boku osoby prywatne, choć mieszkańcy którzy muszą podjechać z chorym dzieckiem do szpitala też nie będą szczęśliwi, ale cała reszta transportu - karetki, ZTM, zaopatrzenie sklepów, firm, służby komunalne, dyplomaci ambasad, inni politycy i wysocy urzędnicy z ministerstw, też będą stali w korkach.
Śródmieście i Powiśle maja dużo wąskich uliczek, nawet na bok nie zjedziesz.
A jak oni staną to kolumna na sygnale też daleko nie zajedzie.
@Gixaar: Zastanów się jeszcze raz co Ty w ogóle gadasz. Twoim zdaniem to na cały dzień zamykają czy jak?
@luksus2: @DOgi:
Na początku w tym artykule było niewiele informacji.
Teraz mamy:
Fiata Seicento wyprzedzała kolumna rządowa. Pierwsze auto zrobiło to bez problemu. Dopiero drugi samochód rządowy - z premier Beatą Szydło - zderzył się z cywilnym autem, po czym zjechał na pobocze i zatrzymał się na drzewie.
Według relacji świadków, z którymi rozmawiała nasza dziennikarka Anna Kropaczek, kolumna jechała tylko na sygnałach świetlnych.
Czyli kolumna jechała po zmroku na sygnałach świetlnych, co się chwali bo nie trzeba non stop trąbić wniebogłosy, jedno auto z kolumny wyprzedziło seicento a następne seicento wp%%##?%iło się w kolumnę/auto z premier.
Jak dla mnie to jest ewidentnie celowe działanie, szczególnie dlatego, że gość był trzeźwy.
Narażone zostało życie szefa rządu naszego Państwa a wy tu p%%##?%icie jak potłuczeni, że to ich wina, bo jechali na sygnale, bo szybko bo coś tam.
Jak dla mnie to jest ewidentnie celowe działanie, szczególnie dlatego, że gość był trzeźwy.
@canto: "Jak dla mnie" to p%#!?@$isz, wypowiedziały się w tej sprawie już organy rządowe i policyjne i nikt nawet nie napomknął o tym, że mogło to być celowe.
Narażone zostało życie szefa rządu naszego Państwa a wy tu p%#!?@$icie jak potłuczeni, że to ich wina, bo jechali na sygnale, bo szybko bo coś tam.
Tak samo narażone zostało życie zwykłego człowieka, które nie jest mniej warte niż życie premiera, na razie nikt nie wskazuje jednoznacznie, kto był winny. Na tym polega przewaga demokracji parlamentarnej i ustroju republikańskiego nad autorytaryzmem - śmierć premiera nie powoduje żadnych większych turbulencji politycznych, a w związku z tym nie ma potrzeby chronić go w nadzwyczajny sposób i na każdą możliwą okoliczność. Państwo ma być przyjazne obywatelowi, a nie władzy.
@canto: mam biuro na Powiślu i wiem dobrze jak zabezpieczenie trasy przejazdu z blokowaniem ulic bocznych wygląda z takich czy innych okazji w takim lub innym rozmiarze.
W godzinach szczytu zamykasz boczne na pół godziny i jeśli kierowcy nie są tego wcześniej świadomi to korek potem rozładowuje się przez 2.
Wiesz czemu tego nie robią? Bo gdyby z powodu takiego korka karetka nie dojechała gdzieś na czas to gazety i telewizory rozerwą taką władze na strzępy, nieważne kto by akurat rządził.
Zastanów się jeszcze raz co Ty w ogóle gadasz. Twoim zdaniem to na cały dzień zamykają czy jak?
@canto: A ty uważasz, że w państwie tylko premier jeździ w kolumnach na sygnale? Tak samo jeździ każdy minister, prezydent, prezes pewnej partii i oni po Warszawie jeżdżą bez przerwy wte i wewte.
Bo gdyby z powodu takiego korka karetka nie dojechała gdzieś na czas
@Gixaar: karetki o tym wiedzą i nie jeżdżą przez rządowe blokady.
Na tym polega przewaga demokracji parlamentarnej i ustroju republikańskiego nad autorytaryzmem - śmierć premiera nie powoduje żadnych większych turbulencji politycznych, a w związku z tym nie ma potrzeby chronić go w nadzwyczajny sposób i na każdą możliwą okoliczność.
@luksus2: Cały świat się z Tobą nie zgadza ale spoko - to Ty masz rację.
Tak samo narażone zostało życie zwykłego człowieka,
Kolumna pojazdów uprzywilejowanych jest uprzywilejowana, więc jak jedzie taki pojazd - ba cała kolumna - drogą to zjeżdżasz i się zatrzymujesz i czekasz aż łaskawie przejedzie. Bez dyskusji. Nie skręcasz w lewo.
Sygnały świetlne po zmroku są bardzo widoczne, skoro 20 latek widział, że jeden samochód przejechał musiał widzieć, że jest więcej sygnałów za nim, nie mówię, że zrobił to specjalnie, mówię tylko, że na specjalne działanie to wygląda.
Szczególnie, że te samochody jadą w kolumnie bardzo blisko siebie.
Kolumna pojazdów uprzywilejowanych jest uprzywilejowana, więc jak jedzie taki pojazd - ba cała kolumna
@canto: A skąd on miał wiedzieć, że jedzie kolumna, a nie jeden samochód, to raz. Po drugie, jeśli kolumna nie dawała sygnałów dźwiękowych, to nie była uprzywilejowana.
Cały świat się z Tobą nie zgadza ale spoko - to Ty masz rację.
W jakim normalnym, pokojowo nastawionym kraju kolumna jest chroniona w jakiś szczególny sposób?
Proszę bardzo, tak w Japonii włącza się do ruchu rządowa kolumna z premierem. Gdzie masz tam jakąś ochronę i wyłączanie ulic z ruchu, co tak usilnie postulujesz?
@canto: Nie musi być niewidomy, tylko że jeśli kolumna nie była uprzywilejowana, to jest traktowana na takich samych zasadach jak każdy uczestnik ruchu, czyli m.in. nie może wyprzedzać na ciągłej. I tego może oczekiwać rozsądny kierowca.
A wyżej ci wkleiłem jak wygląda kultura jazdy VIPów w cywilizowanym kraju, gdzie władza nie boi się obywateli. USA takim krajem nie jest, bo tam władza ma powody, żeby swoich obywateli się obawiać. W Polsce - nie.
@OnufryZagloba @durielek macie racje to, że kolumny rządowe są uprzywilejowane nie zwalnia ich z myślenia bo zasad fizyki nie oszuka. I jak ktoś przekracza prędkość zwłaszcza w mieście gdzie jest pełno skrzyżowań stwarza zagrożenie i dla siebie i dla innych
@94pk217: ostatnie doniesienia medialne wskazują, że kolumna nie była uprzywilejowana, bo jechała bez sygnałów dźwiękowych i bez czerwonego sygnału świetlnego
@miki4ever: Mirku skup się. W znalezisku, w źródle, w artykule było tak napisane. W artykule, do którego prowadzi znalezisko ;] Teraz jest tam obszerny opis ale na początku były 2 zdania.
@przemomemoo:
był już winny za nim opadł kurz po wypadku, zarobi wyrok i wpis do krk, tylko dlatego, że znalazł się w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiednim czasie.
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
Polityka plików cookies
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
+1212
pokaż komentarz
Czy oni mają takiego pecha czy po prostu są tak niedbali?
źródło: screenshot-2017-01-30.png
+840
pokaż komentarz
@k1fl0w: po prostu u nas w kraju panuje zasada "jakos to bedzie" na kazdym szczeblu ;D
+1892
pokaż komentarz
@k1fl0w: Nie, oni po prostu kieruja kolumna pojazdów w taki sam sposób jak krajem.
+501
pokaż komentarz
@k1fl0w: BORowcy jeżdżą jak idioci, więc tak się kończy.
Aczkolwiek zupełnie inną kwestią jest to, czy jeżdżą tak ze względu na naciski, czy ze względu na pychę.
+33
pokaż komentarz
Czy oni mają takiego pecha czy po prostu są tak niedbali?
@k1fl0w: Albo szczęście, że wykonawca daje dupy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+591
pokaż komentarz
@simperium: no chyba nie powiesz mi, że kierowcy BORu decydowali o chorym rozkładzie dnia Antka. Dostali zadanie zmieścić się w czasie i robili co mogli.
Zap%#!!@!ają nie patrząc na zwykłych ludzi.
Syndrom smoleński wychodzi i widać jacy są ci ludzie. Wszystko na "hura".
+153
pokaż komentarz
Czy oni mają takiego pecha czy po prostu są tak niedbali?
@k1fl0w: Putin poluje. Z Tuskiem.
+196
pokaż komentarz
BORowcy jeżdżą jak idioci, więc tak się kończy.
@simperium: raczej chodzi o presję i nierealnie ułożone plany dnia. Jakoś sobie nie przypominam tylu sytuacji za poprzedniego rządu.
+165
pokaż komentarz
@k1fl0w: macierewicz, duda, szydło .. następny będzie Jarosław?
-80
pokaż komentarz
@madrzew: Janse,a samochód wyjeżdzajacy z drogi podporządkowanej to tez wina Pisu.
-5
pokaż komentarz
@k1fl0w: oni sa po prostu debilami.
+2
pokaż komentarz
po prostu u nas w kraju panuje zasada "jakos to bedzie" na kazdym szczeblu ;D
@Ruswelt: nie u nas w kraju tylko w PiSie
+122
pokaż komentarz
@simperium: @madrzew: @apee: O czym wy w ogóle piszecie? Przede wszystkim to nie kolumna rządowa była winna w tej dzisiejszej kolizji:
"Do zdarzenia doszło w Oświęcimiu. Kolumna samochodów rządowym jechała główną drogą, gdy z podporządkowanej wyjechało inne auto. Pojazd uderzył w jedną z rządowych limuzyn. Samochód, którym podróżowała premier Szydło musiał zjechać z drogi."
źródło: http://www.rp.pl/Rzad-PiS/170219885-Wypadek-samochodu-Beaty-Szydlo-w-Oswiecimiu-Premier-jest-potluczona.html#ap-1
A jak macie inne źródła, które mówią o winie BOR w tej kolizji, to podajcie.
-2
pokaż komentarz
@mikelson22: Oni mają oczy czerwone od nienawiści do PiSu. Czy to ważne, jak to się stało? Ważne, że mogą znów ponap!$#?!$ać sobie na PiS.
+159
pokaż komentarz
Samochód,
@mikelson22: To był Fiat Cinquecento :)
-44
pokaż komentarz
@k1fl0w: k#$@a pewnie do kasacji seria 7, co tam obywatele zapłacą
+16
pokaż komentarz
@k1fl0w: Ty koloru bordo to raczej za dedukcję i łączenie wątków nie dostałeś, prawda?
+297
pokaż komentarz
@mikelson22: a może po prostu nie spodziewał się kolumny jadącej z prędkością 220km/h ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-148
pokaż komentarz
@emka_: mogła sobie jechać nawet 300 km/h,mieli pierwszeństwo,nie dlatego,że byli uprzywilejowani na kogutach,ale dlatego,ze jechali główną drogą.
-19
pokaż komentarz
@k1fl0w: Może to jest obmyślona strategia i za jakiś czas oskarżą Ryszarda Petru i Schetynę o próby zamachów.
-19
pokaż komentarz
@sinusik: Dokładnie tak. Debile i oszołomy, nie wierzą w Jedyną Słuszną Opcję...
Dobrze, że Ty stoisz na straży rozsądku i niezależnej wiedzy popartej dowodami boskości JSO.
Chwała Ci piewco prawdy prawdziwej. Olać dezinformację szkalujących mediów i niepolaków plujących na godło w tak wyjątkowy dzień, w miesiączkę poległości.
+280
pokaż komentarz
@lucer: myślisz, że jak jedziesz 300km/h i ktoś ci wyjedzie z podporządkowanej, to jest to wyłącznie jego wina?
-13
pokaż komentarz
@mikelson22: ta... juz my te bajki znamy. Podejrzewam ze jak zwykle gnali tak szybko ze ten wyjezdzajacy z podp. nie mial szancy zauwazyc. Poza tym trzea byc chyba uposledzonym... zeby tu sie przypadku dopatrywac... raz, dwa... ale nie kilka...
-32
pokaż komentarz
@Torrio: Albo Wałęsę, bo przecież on jest wrogiem numer jeden, największy polak, który stąpał po naszym globie, który jest jedynym zagrożeniem dla dyktatury Kaczyńskiego.
-14
pokaż komentarz
Czy oni mają takiego pecha czy po prostu są tak niedbali?
@k1fl0w: Albo mają tak bardzo wyj!$!ne, i tak zapłacimy im za nowe samochody
-13
pokaż komentarz
@madrzew: gdyby było jak mówisz to Tusk z komarem byli by co dzień na pierwszych stronach gazet i w tv. Ja wiem i sam widzę że za dużo sobie pozwalają ale i tak mniej niż PO z trybunałem konstytucyjnym oraz okradanie panstwa!
+11
pokaż komentarz
@apee Skoro im się tak spieszy to nie mogą polecieć śmigłowcem?
+27
pokaż komentarz
@retoosh: Czy to ja od razu założyłem jedyną słuszną wersję czy wy? Bo widzę, że tutaj jest tylko pojazd bez żadnej informacji o tym co się stało.
+3
pokaż komentarz
@klepacz "co tam obywatele zapłacą"
No, albo wiesz.. ubezpieczalnia czy coś.
+80
pokaż komentarz
mogła sobie jechać nawet 300 km/h,mieli pierwszeństwo,nie dlatego,że byli uprzywilejowani na kogutach,ale dlatego,ze jechali główną drogą.
@lucer: Ale to, że mieli pierwszeństwo jeszcze nie znaczy, że nie spowodowali/przyczynili się do wypadku.
-35
pokaż komentarz
@retoosh: Nie gorączkuj się tak,bo ci żyłka pęknie i nie doczekasz ponownego zwycięstwa Pisu w 2019 roku.
-8
pokaż komentarz
@sinusik: A teraz na poważnie.
Widać od razu, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Przy transporcie osób typu premier, prezydent BOR powinien mieć wspólnie z lokalną policją obstawioną trasę przejazdu. Nie piszę tu o jakimś ministrze pokroju parówy Maćka.
Chodzi o bezpieczeństwo państwa. Skrzyżowania powinny być zblokowane na parę minut przed przejazdem, a przynajmniej obstawione przez motoCOPów, na wszelki wypadek.
Szef BOR za to leci na zbity pysk, innej opcji nie widzę.
-7
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-12
pokaż komentarz
@mikelson22 dodaj jeszcze ile pruli.. i sam sobie odpowiedz na pytanie..
+101
pokaż komentarz
mogła sobie jechać nawet 300 km/h,mieli pierwszeństwo,nie dlatego,że byli uprzywilejowani na kogutach,ale dlatego,ze jechali główną drogą.
@lucer: ciekawe na jakich drogach w Polsce można jechać 300km/h. To raz.
Dwa: główna droga to autostrada. W Oświęcimiu nie ma autostrady, są najwyżej DK, gdzie jest ograniczenie do 90km/h.
I tu dochodzimy do punktu 3: jeśli ruch wynosi maks 90km/h to spodziewasz się pojazdów jadących taką prędkością. Prawdopodobnie koleś, który wymusił pierwszeństwo nie widział tej kolumny, a przynajmniej się pewnie nie spodziewał zapieprzającej grupy samochodów. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
-2
pokaż komentarz
@lucer nie mogli
+4
pokaż komentarz
@k1fl0w jedno i drugie.
-1
pokaż komentarz
@sinusik: Jacy "wy"? Dzielisz piszących o błędach ochrony na "Nas" i szczujących na "Was"? k?!$a, facet...
+6
pokaż komentarz
@simperium: wszystko prawda,ale on nie uderzył w pierwszy samochód,ale w drugi,więc musiał się zwyczajnie zagapić.
-4
pokaż komentarz
@k1fl0w: jedno słowo ZAMACH(y)! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-5
pokaż komentarz
@k1fl0w: a co mieli zrobić? jaką dbałością ty byś się wykazał? Może powinni drogi dojazdowe blokować? W sumie dałoby się to przeprowadzić: kolumnę powinno wyprzedzać kilkadziesiąt samochodów policyjnych i rotacyjnie powinni zastawiać wloty z podporządkowanych
+1
pokaż komentarz
@Tulismanore2000 mógłbym podyskutować, ale nie chcę się zniżać do twojego poziomu.
+428
pokaż komentarz
@k1fl0w:
źródło: comment_dCIdK42QKoMFluAkeLZc4lT9tNyAKOXt,w400.jpg
+72
pokaż komentarz
@lucer: Problem jest taki, że jak na drodze jest ograniczenie do 80 to nie spodziewasz się samochodów jadących 200. Jeszcze moze wyjdzie, że wypadek był za wzniesieniem i nie miał ich jak zauważyć.
Prawda jest taka, że mimo jechania po głównej drodze warto dać szansę zauważyć się przez wyjeżdżających z boku.
-13
pokaż komentarz
@lucer: Kurde, dobrze że przypomniałeś... Miałem gorączkę 36,7 tydzień temu. Wezmę jakiś apap czy cuś, może mi minie do czasu aż napiszesz coś sensownego.
-2
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+17
pokaż komentarz
@lucer: Nie w każdym przypadku jest tak jak piszesz. Znam wiele miejsc gdzie wyjeżdżasz z drogi podporządkowanej na główną która idzie po łuku i jeśli ktoś jedzie wyjątkowo szybko, to go zwyczajnie nie widać i nie może być widać zanim nie wyjedziesz na drogę. Więc jeśli ktoś w takim miejscu przekracza dozwoloną prędkość, to jest to tylko i wyłącznie jego wina. Ale oczywiście tutaj mogło być inaczej - nie mamy takich informacji :)
+4
pokaż komentarz
to, że ktoś jedzie na drodze głównej nie sprawia automatycznie, że jest zwolniony z wszelkiej odpowiedzialności.
Jeżeli kolumna zapierdzielała tak jak ostatnio z Maciarem, to kierowca z podporządkowanej mógł nawet nie mieć szansy ich zauważyć lub zareagować.
A to, że kolumna na sygnale jest uprzywilejowana nie daje jej prawa do zap!$!#$?ania 200 km/h bez wyraźnego powodu.
-2
pokaż komentarz
@lucer: niestety się mylisz, były już orzecznictwa sądu które mówiły inaczej, ale skąd masz to wiedzieć skoro nie masz pojęcia o czym mówisz
+24
pokaż komentarz
@k1fl0w: Polecam książkę Michała Majewskiego "Biuro. Ochroniarze władzy. Za kulisami akcji BOR-u". Nie jest tak, że kiedyś władza jeździła ostrożnie, a dopiero teraz szaleją na ulicach. Członkowie rządu i prezydent są wiecznie spóźnieni i traktują BOR jak szybką taksówkę i to wzajemnie napędza niebezpieczne sytuacje Często nie ma uzasadnienia dla łamania przepisów, ale inaczej chyba w ogóle nie jeżdżą. To tak jakby każde pogotowie, nawet wracając na pusto po interwencji jechało na sygnale i na czerwonym przez skrzyżowanie. "Jakoś to będzie" powinny się znaleźć w polskim hymnie.
+5
pokaż komentarz
@simperium przecież Oświęcim w stronę Kęt lub w stronę Bierunia to w większości 50-70 max. Dobrze piszesz. Jedzie ktoś nawet 150 w takich warunkach to trudno to ogarnąć dla "wymuszajacego" pierwszeństwo.
-2
pokaż komentarz
@dziaru: jak już to chyba z Komorowskim-gajowym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+8
pokaż komentarz
@emka_: No dobra, tylko że uderzył w drugie auto w kolumnie (tak mówił komendant Policji w tvn24). No to chyba widział mijające go pierwsze auto z kolumny :P
-5
pokaż komentarz
@lucer: Problem jest taki, że jak na drodze jest ograniczenie do 80 to nie spodziewasz się samochodów jadących 200. Jeszcze moze wyjdzie, że wypadek był za wzniesieniem i nie miał ich jak zauważyć.
Prawda jest taka, że mimo jechania po głównej drodze warto dać szansę zauważyć się przez wyjeżdżających z boku.
@Massad: skąd wy to 200 bierzecie? Zapierdzielali co najmniej 400.
-1
pokaż komentarz
@klepacz: quiz specjalnie dla Ciebie:
Jeżeli Twój samochód zostanie uszkodzony z winy innego kierowcy, to kto ponosi za to odpowiedzialność oraz ewentualne koszty (wzrost składki OC):
a) sprawca?
b) sprawca?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
+12
pokaż komentarz
@mikelson22: Myślę, że w pojazdach rządowych powinny być montowane obowiązkowo tachometry i rejestratory z możliwością otwarcia i odczytu TYLKO I WYŁĄCZNIE komisyjnego - w tym z udziałem opozycji. I to niezależnie od składu i rządu i opozycji. Bo "Kowalskiemu" będzie trudno udowodnić, że jak wyjeżdżał, to kolumna gnała jak opętana.
-2
pokaż komentarz
@k1fl0w: Jak to jest, że nie chciało Ci się doczytać w znalezisku przyczyn wypadku, ale znalazłeś czas na przygotowanie obrazka?
+1
pokaż komentarz
@zagorzanin: Do zdarzenia doszło na skrzyżowaniu Orzeszkowej z Powstańców Śląskich. Nie znam Oświęcimia ale na googlach wygląda na teren zabudowany.
-6
pokaż komentarz
Zap%#!!@!ają nie patrząc na zwykłych ludzi.
@apee: Tak tak. Oni zap!#%?%?ają, a ty taki uprzejmy, że na pasach
tych zwyklych ludzi z uśmiechem przepuszczasz.( ͡º ͜ʖ͡º)
0
pokaż komentarz
@a4z4a4: A sytuacje z obrzuceniem Prezydenta Komorowskiego jajkami na Ukrainie?
+4
pokaż komentarz
@k1fl0w: nie chce nikogo z kolumny bronic - ale czy doczytane zostalo ze ktos im wyjechal i w nich przyp??$$%%il z bocznej ulicy? ;f
-3
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1
pokaż komentarz
@k1fl0w Nie, to zamachowcy są na razie nieskuteczni ;)
-13
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-2
pokaż komentarz
@k1fl0w: nie pozwolić im wsiadać do samolotu!
+44
pokaż komentarz
@a4z4a4: Akurat w tym miejscu Oświęcimia jest ciąg rond maksymalnie co ok. 200 metrów, i osiągnięcie 300 na godzinę nie wchodzi w rachubę natomiast ja zwróciłem uwagę na kierowcę czerwonego Sejczento pod sklepem na parkingu (kierowca w sklepie) jak głośniki wyły na maksa. potem stałem za nim w kolejce a w sklepie było słychać dudnienie. Było to między 18 i 19 dziś wieczorem. Kierowca młody w wieku 20 25 lat ubrany na czarno w dresie i niechlujnych butach, jeżeli to on, to mógł nie słyszeć wycia kolumny, a tylko widział pierwszego i po nim odbił w lewo sądząc że już po wszystkim.
-7
pokaż komentarz
@k1fl0w To nie może być przypadek. Zapewne byli SBecy przygotowują zamach na najwyższych notabli naszego rządu.
+8
pokaż komentarz
@jaclaw1951: miło przeczytać relację od kogoś miejscowego, dzięki za komentarz. Jeśli chodzi o te 300km/h, to była to tylko odpowiedź na przykład kolegi wyżej. Osobiście mam nadzieję, że jednak kolumna nigdzie takich prędkości nie zdobywa (no może poza wyjątkowo pustą autostradą).
+1
pokaż komentarz
@simperium 50 na 50. W BORze też jest masa plecaków więc i o idiotę nietrudno.
+4
pokaż komentarz
@k1fl0w: @k1fl0w: W Japoni wygląda to tak http://imgur.com/gallery/Fz11DuI
0
pokaż komentarz
@k1fl0w: po prostu życie na krawędzi ;)
a potem wszędzie doszukują się zamachu
-3
pokaż komentarz
@k1fl0w: to byla kolejna proba ratowania tego kraju.
-1
pokaż komentarz
@k1fl0w kierowali amerykańscy żołnierze
0
pokaż komentarz
@grandmasterRob: rządowe chyba nie są ubezpieczone. Jak i radiowozy
-2
pokaż komentarz
@madrzew: oby zdechł ci kot
+1
pokaż komentarz
@simperium troche zbyt duzo tych wypadkow-przypadkow :) wczesniej borowiki potrafily jezdzic a nagle zapomnieli? stare komuchy ze sluzb dzialaja :)
+8
pokaż komentarz
@k1fl0w: Wklejam tradycyjną pastę:
"To tylko pokazuje posuniętą do granic absurdu nonszalancę w zapewnieniu bezpieczeństwa VIPów, łamanie procedur bezpieczeństwa i przepisów albo przestarzały sprzęt.
4 grudnia 2003: Premier Miller mało co nie zginął w katastrofie starego ruskiego śmigłowca.
Najlepszy fragment: "Po zdarzeniu ożyły rozmowy na temat potrzeby wymiany przestarzałej floty VIP-owskich maszyn Tu-154 i Jak-40."
23 stycznia 2008: Katastrofa CASY gdzie zginęło 20 oficerów Sił Powietrznych
"Komisja ustaliła czynniki mające wpływ na przyczynę katastrofy. Były to czynniki następujące:
- niewłaściwy dobór załogi,
- niewłaściwa współpraca załogi w kabinie,
- niekorzystne warunki atmosferyczne,
- dezorientacja przestrzenna załogi w wyniku niewłaściwego podziału uwagi w czasie lotu bez widoczności ziemi,(...)
- brak wyszkolenia drugiego pilota na samolocie CASA C-295M w warunkach, w jakich odbywało się wykonywanie zadania,
- brak doświadczenia dowódcy załogi w wykonywaniu lotów na tej wersji samolotu"
Archiwalne (wybrane) artykuły o awariach Tupolewa przed 2010:
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/196715,Awaria-rzadowego-Tupolewa-ratownicy-utkneli-na-Haiti
http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/151290,koniec-sporu-o-samolot-tupolew-sie-popsul.html
http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-cesarz-japonii-nie-przyjmie-kaczynskiego,nId,163801
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/rzadowe_nieloty_czyli_o_krok_od_katastrofy_109817.html
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/rzadowe-tutki-zepsute-prezydent-leci-rejsowym,109138.html
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Rzadowy-tupolew-naprawiony-w-ostatniej-chwili,wid,11511698,wiadomosc.html
http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/254107,1,jak-nie-kupiono-nowych-samolotow.read
http://www.tygodnikprzeglad.pl/o-krok-od-katastrofy/
Ten tytuł lubię najbardziej:
http://www.se.pl/wiadomosci/polska/lech-kaczynski-leci-do-davos-latajaca-trumna_128017.html
+3
pokaż komentarz
@Armo11 jaka opozycja tacy terroryści :D
-1
pokaż komentarz
@k1fl0w: są po prostu tak zapatrzeni w siebie, pewni swojej nieomylności i tego że mogą wszystko...
0
pokaż komentarz
Aczkolwiek zupełnie inną kwestią jest to, czy jeżdżą tak ze względu na naciski, czy ze względu na pychę.
@simperium jeżdżą tak ze względów bezpieczeństwa. Brzmi dziwnie ale tak właśnie jest.
-11
pokaż komentarz
@simperium: BORowcy jeżdżą jak odioci, piloci polscy latają jak idioci... Ciekawe co jeszcze obcokrajowe medie wymyślą na Polaków?
+1
pokaż komentarz
@mikelson22 jak Antek rozj!@#ł 4 samochody to też nie z jego winy... Nie zdziwił bym się gdyby jechali w zabudowanym 120.
+2
pokaż komentarz
@albano: no przepuszczam. I co teraz? :)
@mikelson22: update z artykuły który linkujesz mówi, że "Początkowo świadek mówił, że cinquecento wyjechało z podporządkowanej drogi, ale to nie jest potwierdzone”
-3
pokaż komentarz
@k1fl0w: przeciez cały ten BOR to ruska ekipa , ja sie dziwię, że z nimi ktos chce gdzieś jeździć, przecież to samobójstwo, ...zamiast to rozwiązać i wynająć za 30% kosztów profi ochronę, oni sie bujaja z
tymi cudakami co co drugi to ruski szpicel
0
pokaż komentarz
@Xianist: on nie jezdzi w kolumnach Boru.
-2
pokaż komentarz
@m50m: jeździ rządową limuzyną z ochroną
0
pokaż komentarz
@a4z4a4: presję mogą próbować wywierać. Powinni zatrudniać mądrych ludzi, którzy tej presji sie nie poddadzą
0
pokaż komentarz
no przepuszczam. I co teraz? :)
@apee: ano zobaczymy, tyle, że nie teraz.
0
pokaż komentarz
@lucer: nie, nie mogli. Sad coraz czesciej potwierdza, ze nawet jak masz pierwszenstwo to nie mozesz zap#@$@??ac ile ci sie podoba.
0
pokaż komentarz
@Ruswelt: To jest rak, który toczy ten kraj. Nas wszystkich.
0
pokaż komentarz
@k1fl0w: tudzież nic nie dzieje się bez przyczyny...?
0
pokaż komentarz
@Ruswelt: dokładnie "jakoś to bedzię tyle razy działało"a jak nie będzie tak jak w Smoleńsku to jest łolaboga i szukanie winnych na siłę, jak mnie to Wk$@?IA stary... to samo mam w firmie na własnym podwórku zawszę się udaje to i tym razem o nie poszło. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@a4z4a4 na przykladzie syna Wałęsy widać, ze tak.
+2
pokaż komentarz
@nina_hagen: no widzisz ale za tę pensję, to ciężko jest znaleźć kogoś, kto będzie potrafił poruszać się po tej wąskiej granicy między "masz wykonywać rozkazy", a "powinieneś działać w zgodzie z własną wiedzą, doświadczeniem i rozsądkiem". W Stanach mogą sobie na to pozwolić i SS może np. wprost zakazać prezydentowi pewnych działań (np. Obama nie mógł uprawiać niektórych sportów, Reagan prowadzić samochodu), a u nas panuje prowizorka.
-1
pokaż komentarz
@k1fl0w: jak borowik ma polamane nogi po zderzeniu z seicento to chyba matizem jechali
+1
pokaż komentarz
@dziaru ja myśle że kierowca fiata ceicequento jest prawdopodobnie frankowiczem
-1
pokaż komentarz
@k1fl0w: maja pechą, że maja taka ochronę, która ma ich w d...
+3
pokaż komentarz
@k1fl0w: wyprzedzali sejko, ktore skrecalo w lewo. i teraz pytanie, czy sejko mialo juz kierunek czy jeszcze nie...
0
pokaż komentarz
@mikelson22 nawet nie próbuj im tłumaczyć.
+21
pokaż komentarz
@simperium: Było to z grubsza tak; od ronda przy Galerii do krzyżówki z ul Orzeszkowej jest niespełna 100 m. Kolumna wyprzedzała Sejczento i kierowca przepuścił pierwszego i rozpoczął manewr skrętu, nie upewniwszy się że może to zrobić wymusił odbicie drugiego samochodu w kolumnie a przy ciasnocie na tej drodze maks 6 m pozostało zjechać na pobocze obsadzone jesionami lub klonami o średnicy ok 50 cm. Po stanie auta można ocenić że było rozpędzone do ok 60 na godz bo przy większej pasażerowie mogli by nie przeżyć. Kierowca dostał silnikiem po nogach tak że jest najbardziej poszkodowanym.
0
pokaż komentarz
@a4z4a4 tak, słyszałem o takiej sprawie
0
pokaż komentarz
@Armo11: W holenderskim gazie. :-)
https://youtu.be/2CVzh3K29TQ
+6
pokaż komentarz
@lucer pojazd uprzywilejowany nie ma pierwszeństwa.
0
pokaż komentarz
@Xianist: jako kto nią niby jezdzi ? Pełni jakąś funkcje w rządzie ?
0
pokaż komentarz
@k1fl0w: raczej maja opiekunów
+13
pokaż komentarz
"Do zdarzenia doszło w Oświęcimiu. Kolumna samochodów rządowym jechała główną drogą, gdy z podporządkowanej wyjechało inne auto. Pojazd uderzył w jedną z rządowych limuzyn. Samochód, którym podróżowała premier Szydło musiał zjechać z drogi."
@mikelson22: Stek bzdur. Prawdziwy opis jest w znalezisku:
"Do wypadku doszło przed godziną 19. Podczas wyprzedzania Fiata Seicento, drugi samochód kolumny rządowej - auto z premier Szydło - uderzył w niego. Po wszystkim pojazd zjechał na pobocze i zatrzymał się na drzewie."
Przeanalizuj mapę tego miejsca oraz zdjęcia ze znaleziska - położenie oraz uszkodzenia pojazdów.
Podsumowując - samochód rządowy próbował wyprzedzać na skrzyżowaniu. Seicento chciał skręcić w lewo i w tym momencie wpadła w niego limuzyna rządowa, po czym odbiła i zakończyła jazdę na drzewie.
-2
pokaż komentarz
@WybranyLoginJestZaj: Głupoty piszesz.
Rzecznik małopolskiej policji Sebastian Gleń powiedział, że kolumna nie jechała szybko. Wszystkie samochody biorące udział w wypadku jechały w tym samym kierunku. Kierujący fiatem seicento zauważył pojazd uprzywilejowany i zjechał na pobocze. Jednak zaraz potem - nie dostrzegających pozostałych aut z kolumny - wrócił na pas ruchu.
0
pokaż komentarz
@k1fl0w: Sprawdz pogode i wyjdź z piwnicy. Jest okropnie ślisko.
-3
pokaż komentarz
Janse,a samochód wyjeżdzajacy z drogi podporządkowanej to tez wina Pisu.
@lucer wiesz... Nie bylo mnie tam i nje moge powiedziec czy samochod z podporzadkowanej byl winny czy nie. Ale mysle ze doskonale sobie zdajesz sprawe , ze wyjezdzajac z podporzadkowanej na droge główną gdzie jest ograniczenie do 60 , oczekujesz odpowiedzialnego zachowania jadacych droga na ktkra wjezdzasz. Jesli ktos na 60 zap%@%#!@a 120 to chocbys nie wiem jak kombinowal . mozesz po prostu nie zauwazyc czy tez nie starczy ci czasum. Jezdzac po polsce kilka razy bylem swiadkiem jak jedzie kolumna samochodow rzadowych. To jest dramat.
+9
pokaż komentarz
@jaclaw1951: Street View się przejechałem i na tym odcinku to jest lewoskręt, "wyspa", podwójna ciągła. Jak się chciało w 3 auta na takim odcinku wyprzedzać to gratuluję im rozsądku.
0
pokaż komentarz
@Xianist: Jeszcze amerykanie się rozbijali wcześniej kilka razy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+8
pokaż komentarz
@mikelson22: https://www.google.pl/maps/@50.0430992,19.2034205,3a,75y,202.57h,75.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1sF_uJg25Lkx6B4zFxMLyHqA!2e0!7i13312!8i6656
Masz to drzewo. Seicento skręcało w Orzeszkowej - po lewej. Oni go wyprzedzali. Na skrzyżowaniu i podwójnej ciągłej. Resztę sobie dopowiedz. :-)
0
pokaż komentarz
@apee: Może BOR nie jest przyzwyczajony do pracy i napiętego grafika członków rządu. Za tego typu zdarzenie w normalnym kraju beknęłaby tylko osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo i oszacowanie ryzyka związanego z podróżą. W Polsce opinia jest w stanie oskrażyć nawet wysoko postawionego urzędnika, który nie ma pojęcia o bezpieczeństwie i pradopowodnie po prostu się spieszył, żeby nie zmarnować ani minuty. Zastanówcie się czasami dwa razy zanim coś napiszecie.
+10
pokaż komentarz
"Do zdarzenia doszło w Oświęcimiu. Kolumna samochodów rządowym jechała główną drogą, gdy z podporządkowanej wyjechało inne auto. Pojazd uderzył w jedną z rządowych limuzyn. Samochód, którym podróżowała premier Szydło musiał zjechać z drogi."
A jak macie inne źródła, które mówią o winie BOR w tej kolizji, to podajcie.
@mikelson22: Przede wszystkim nie wyjechał z podporządkowanej tylko jechał główną i skręcał w lewo, na skrzyżowaniu co zabrania wyprzedzania, a pojazdy uprzywilejowane powinny zachować szczególną ostrożność. Druga rzecz w relacjach przynajmniej kilku świadków zgodnie potwierdzają, że nie słyszeli aby samochody miały załączone sygnały dźwiękowe, więc to już zrównuje te samochody do zwykłych samochodów.
acha źródło TVP-INFO przed chwilą, prawdopodobnie dziennikarz mówiąc o tym nie rozumiał co to oznacza, czyli że potwierdza winę po stronie kierowców BOR.
+14
pokaż komentarz
Czy oni mają takiego pecha czy po prostu są tak niedbali?
@k1fl0w: Myślą, że są ponad prawem. Także ponad prawami fizyki...
Z drogi śledzie, panisko jedzie. Tylko przypadkowych ludzi, w których te bęcwały trafiają szkoda. No i nas podatników, co idiotom BORowcom te limuzyny kupujemy.
+10
pokaż komentarz
@eldonszaman: pamiętam wywiad z amerykańskim prezydentem (Bush) odnośnie ich secret service. Padały same słowa uznania i między innymi stwierdzenie, że czasem działali mu na nerwy, ale zawsze się ich słuchał w kwestii swojego bezpieczeństwa.
A u nas jest odwrotnie. To borowiki się słuchają poleceń służby cywilnej. Co z tego, że oficer powie "w 2 godziny nie da się bezpiecznie dojechać". Założę się, że tacy co tak mówili już tam nie pracują. Dotarcie na spotkanie jest ważniejsze od bezpieczeństwa.
Dla mnie sprawa jest prosta. Jak się nie potrafi zaplanować grafiku VIPa, to nie powinno się tego robić.
+1
pokaż komentarz
@madrzew: tak, powiedz jeszcze ze to BMW to przypadek że taka marka xD bo wszyscy w BMW...
+6
pokaż komentarz
@k1fl0w: Komisja Macierewicza dotycząca katastrofy smoleńskiej, powinna zakończyć swoją działalność ze skutkiem natychmiastowym. Sami się pozabijają, a szukanie w tym jakiejkolwiek próby zamachu jest absurdalne.
+1
pokaż komentarz
No, albo wiesz.. ubezpieczalnia czy coś.
@grandmasterRob: Obawiam się, że rządowe auta są nieubezpieczone:
http://superauto24.se.pl/moto-news/limuzyny-prezydenta-i-inne-auta-bor-sa-nieubezpieczone_792185.html
+1
pokaż komentarz
@simperium: Było to z grubsza tak; od ronda przy Galerii do krzyżówki z ul Orzeszkowej jest niespełna 100 m. Kolumna wyprzedzała Sejczento i kierowca przepuścił pierwszego i rozpoczął manewr skrętu, nie upewniwszy się że może to zrobić wymusił odbicie drugiego samochodu w kolumnie a przy ciasnocie na tej drodze maks 6 m pozostało zjechać na pobocze obsadzone jesionami lub klonami o średnicy ok 50 cm. Po stanie auta można ocenić że było rozpędzone do ok 60 na godz bo przy większej pasażerowie mogli by nie przeżyć. Kierowca dostał silnikiem po nogach tak że jest najbardziej poszkodowanym.
@jaclaw1951: Przy 60 km/h nie ma opcji by silnik (szczególnie w takim aucie) wpadł do kabiny.
+4
pokaż komentarz
@bialy100k: Dokładnie. Wydają na samochody po pół bańki, to chyba znajdzie się 300-500zł na rejestrator...
0
pokaż komentarz
@k1fl0w: Jak amerykańscy żołnierze?
+1
pokaż komentarz
@jaclaw1951: Sprawdziłem odległości na Google Maps i od ronda do skrzyżowania z Orzeszkowej jest ponad 200 m(210 wg wujka Google). Sam dzisiaj wjeżdżając na drogę szybkiego ruchu startując z okolicy 20 km/h na odcinku ok 250 m osiągnąłem ponad 160 km/h. Tylko ja mam u siebie 215 koni a w tej Audicy pewnie 435. Także 100 km/h spokojnie mogli osiągnąć.
+1
pokaż komentarz
@Zydomasoneria: Tylko nie próbuj dalej wykorzystując na przykład, przeszkody stałe na poboczu tak jak ten jesion. Niedaleko tego miejsca też był wypadek kiedy klona o średnicy 30 cm ścięto przy 110 na zegarku a kierowca młody synek(nota bene kolega mojego syna) zrobił z siebie warzywo. Tutaj drzewo stoi jak by nigdy nic. Inaczej z kolei wygląda ocena odległości z samochodu gdzie wszystko wygląda na bliżej, może od ronda jest ze 150 m.
0
pokaż komentarz
@simperium Już widzę jak Beata Szydło wystawia głowę z tylnej kanapy BMW i "dawaj Mati,pełna pizda!".
0
pokaż komentarz
@Xianist: Przecież prezes nigdzie być nie musi, to cała reszta musi być u prezesa. Wiec jest bezpieczny
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
0
pokaż komentarz
@Armo11 byłeś blisko, ale to była sześćsetka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+2
pokaż komentarz
@mikelson22: http://faktyoswiecim.pl/fakty/wypadek-kolumny-rzadowej-wiozacej-premier-beate-szydlo-film-foto/
Wyprzedzali Fiata Seicento które chciało skręcić w lewo. O tym czy fiat sygnalizował manewr i czy kolumna rządowa jechała na sygnałach nie wiadomo.
+1
pokaż komentarz
@k1fl0w i ten wypadek w Izraelu gdzie kierowca był z mosadu to też wina boru?
+2
pokaż komentarz
BORowcy jeżdżą jak idioci, więc tak się kończy.
@simperium: jeśli chodzi o zdolności kierowania pojazdami to borowcy są bardzo dobrze wyszkoleni. Znajomy był w Afganistanie na misji i chwalił sobie bardzo ich jeśli chodziło np o zgubienie ogona. Mistrzowie kierownicy.
Niestety to co się tutaj dzieje w Polsce to podejrzewam, że naciski z góry i potem tak się własnie kończy.
+1
pokaż komentarz
@naocznyswiadek dokładnie wygląda to na niezachowanie szczególniej ostrożności przez BOR.
Wyprzedzając na skrzyżowaniu wiadomo że wyprzedzany może skręcić w lewo. Ostrożności nie zachowali i stąd ten wypadek, gdyby zwolnił do 20kmh wypadku by nie było
+1
pokaż komentarz
@k1fl0w: to po prostu k@?$a karma
+3
pokaż komentarz
chodz
@Zydomasoneria: też mam podobne wnioski i doświadczenia....nawet ja nie miał buta w podłodze to na tych 100m @ 100 km/h spokojnie się rozpędził
+6
pokaż komentarz
@Rogovic: nawet jak mieli sygnały i brożke w garsonce to wina samochodu BOR, który wyprzedzał.
Kierowca seja nie ma obowiązku sprawdzać czy nie wyprzedza go ktoś z lewej na skrzyżowaniu - co więcej ma pełne pierwszeństwo nawet przed uprzywilejowanym na którym ciąży obowiązek szczególnej ostrożności własnie z uwagi na nieprzewidywalnych pozostałych uczestników ruchu. Wina FIATA SC była by jedynie wtedy i to dyskusyjna, gdyby wjechał im w bok, co skończyło by się na porysowaniu A8.
Myślę że skończy się rumakowanie w borze po tej akcji, tym bardziej że kierowca BOR zj??$ł klasyczny manewr ominięcie przeszkody na drodze uderzając w drzewo, co pokazuje że nie był na to zupełnie przygotowany (nie widział co jest dalej na drodze) przez prędkość.
Do około 50 km/h manewr jest do opanowania przez normalnego kierowce, w borze to pewnie koło 70 więc prawdopodobnie w ogóle nie hamował i jebnął klasycznego dzwona.....
0
pokaż komentarz
@mikelson22: @sinusik: Nie mieli sygnałów dźwiękowych i 3 tonowe auto by zmiażdżyło seicento, gdyby kierowca nie spanikował.
+2
pokaż komentarz
@jaclaw1951: Właśnie ze względu na to, że sporo jeżdzę i widziałem masę wypadków w mieście i na zwykłych drogach staram się ostrożnie jeździć. Na więcej sobie pozwalam na drogach szybkiego ruchu. Chociaż zdaje sobie sprawę, że każde przekroczenie prędkości zwiększa diametralnie ryzyko wypadku. No ale 215 koni kusi ( ͡° ͜ʖ ͡°). Współczuje Twojemu koledze straty syna:(. Co do odległości sam widzisz, że prędkości 100 km/h są osiągalne na takim krótkim dystansie. I właśnie bardziej bym na nią stawiał niż te 60-50 bo trzeba rownież zauważyć, że kierowca Audi oprócz odbicia w lewo na pewno użył hamulca.
@OloF1: Dokładnie o to mi chodziło. W 140 czy 160 nie wierzę bo owszem ta prędkość przy tych samochodach jest osiągalna na tym dystansie ale wątpię w taką bezmyślność borowików.
+2
pokaż komentarz
@Zydomasoneria: Toteż podałem info w tel. skrócie, sądząc po zdjęciu gondola silnika przemieściła się z 50 cm, zakładam po 10 cm z dwóch stron silnika, i z miejscem uderzenia lekko w stronę kierowcy, gdzie jest skrzynia biegów, i kolumna kierownicy, to one dokonały spustoszenia na kierowcy. Z kolei jak by to był wóz opancerzony to jego masa na biedę jest o 1 tonę większa od standardu, i to drugi czynnik spustoszenia, plus czterech pasażerów. Natomiast pisałem że kierowca Seicento był w niechlujnych butach i tak przyszło mi na myśl że pewnie biedak był po roboczemu i po szychcie co w skutek zmęczenia przyczyniło się do wypadku. Tak mi coś świta że nabył Pepsi i jakieś ciacho. Natomiast kiedyś jak przez Oświęcim przejeżdżały kolumny samochodów, to tuż przed zamykano trasę przejazdu by mogli zrobić to bez przeszkód, nawet jak notorycznie łamią przepisy. Pamiętam wizyty cesarza Etiopii, prezydenta Charlesa de Gaulle i innych kiedy jako dzieciaków spędzali nas do wymachiwania chorągiewkami wzdłuż trasy przejazdu. Bez względu na sympatię z rządzącymi jestem przeciwny łamaniu przepisów drogowych, i niech zaczną latać helikopterami, chociaż po TU 154 bieda ich teraz zmusić do latania.
+1
pokaż komentarz
@k1fl0w po prostu spieszą się żeby zdążyć wszystko sp$?@$?%ić ;-)
0
pokaż komentarz
i teraz pytanie, czy sejko mialo juz kierunek czy jeszcze nie.
@alkoholik000: A skąd wątpliwość. W większości przypadków, pojazdy skręcające mają włączony kierunek. Dlaczego z góry wątpić w to, że ten też miał?
+1
pokaż komentarz
@pink_avenger ja nie mowie, ze nie mial. Z pewnoscia mial, ale te luje z bor to zignorowaly. Szkoda chlopaka.
0
pokaż komentarz
@agent_tomek: Ciekawe gdzie uczą pisac takie G
-5
pokaż komentarz
@k1fl0w bylo, jest i bedzie. Takie zycie. Tylko jak wiesz w 2005-2007 media zajmowaly sie rzadem, 2007-2015 opozycja, teraz znowu rzadem. Nikt nie pamieta ile razy za porzednikow rozbijano limuzyny, bo media nie chcialy o tym informowac. Niestety, POlska :-/
-5
pokaż komentarz
@lucer nie warto sie nawet wysilac, by tlumaczyc. Wiadomo, dla nich, wyginiecie dinozaurow to tez wina PiSu. No i wiadomo na madere rychu tez polecial z mloda, bo mu jarek nakazal;-)
0
pokaż komentarz
@agent_tomek: brawo Tomek ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
0
pokaż komentarz
Problem jest taki, że jak na drodze jest ograniczenie do 80 to nie spodziewasz się samochodów jadących 200
@Massad: dziś prokuratura potwierdziła że jechali 50 i prędkość była odpowiednia do warunków i otoczenia( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@seband14: ale wyprzedzanie na skrzyżowaniu już nie.
+2
pokaż komentarz
@Massad: o widzisz bo ja tu czytam że wyjeżdżał z podporządkowanej a o tym skrzyżowaniu rzecznik nic nie wspominał jedynie że wina jest po całości chłopaka i nawet przyznał się do spowodowania katastrofy drogowej zmieniając pas. Ładny przykład zakłamania prokuratury i stronniczości policji przecież każdy wie że nie jechali 50 i po czyjej stronie jest wina bo nikt tak nie jeździ rządowym BMW. A Błaszczak jeszcze straszy żeby nie śmieszkować. Dopiero dziś sie o tym dowiedziałem i żałuję bo rzygać się chce tak widać brak przyzwoitości i niesprawiedliwość że aż oczy bolą. Wszyscy winni tylko nie oni, wina tuska.
+1
pokaż komentarz
@seband14: A ja czytałem, że dotarli do tego chłopaka i z mediów dowiedziął się, że się przyznał.
I okazłao sie, że nie wyjeżdżał z podporządkowanej, tylko skręcał z głównej w lewo (rozważania o prędkości były związnae z możliwością niezauważenia kolumny)
+1
pokaż komentarz
@Massad: Dokładnie tak. Dlatego prokuratura kłamie to jest dezinformacja. Zobacz tutaj drugi filmik poniżej http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-budka-o-wypadku-szydlo-kierowca-seicento-przesluchany-bez-ad,nId,2351109
0
pokaż komentarz
@k1fl0w: "Dzien Kaczorka" :D
platny zabojca, znany w calej Europie - Kaczor, zostal wynajety by zlikwidowac caly polski rzad. Z pomoca drobnych lapowek - po 100e na leb zinfiltrowal ochrone i dowiedzial sie, w ktorym dniu wszyscy wyrusza do Torunia. Zalozyl na Fejsie grupe i oglosil, ze tylko w Wawie sprzedaja TV-HD za 500pln plus bonus do tego - tydzien wczasow. Zalozyl w rzadowych limuzanch stare opony. Na drogach bylo tak tloczno, ze prawdopodobienstwo wypadku wynosilo 99,99999999% :).
+320
pokaż komentarz
Słowo klucz
źródło: fromapp.jpg
+164
pokaż komentarz
@Lotczyk: Wyklepie się ją i będzie jak nowa, hehe
-5
pokaż komentarz
@Lotczyk: a co juz sie wypowiedziala? :D
+71
pokaż komentarz
@Lotczyk: no tak p?$?%%?i ze to by sie zgadzalo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+7
pokaż komentarz
@YouCanCallMeBillieGates: A potem na otomoto sprzeda się jako bezwypadkowa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+48
pokaż komentarz
jest potłuczona
@Lotczyk: a oprócz tego miała dzisiaj wypadek. Biedna :(
+2
pokaż komentarz
@Lotczyk: fakt - wystarczy posłuchać co mówi, choćby przez przypadek bo nikt normalny nie będzie słuchał bełkotu specjalnie...
-1
pokaż komentarz
Wyklepie się ją i będzie jak nowa
@YouCanCallMeBillieGates: Jeszcze dwie igły z niej jednej wyjdą, zobaczycie.
+414
pokaż komentarz
Ja p$??#??e. Znowu? Oni się sami pozabijają i znowu będzie płacz o zamachu...
+105
pokaż komentarz
@Herubin: może amerykanie prowadzili ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+56
pokaż komentarz
Oni się sami pozabijają
@Herubin: A może bym im w tym nie przeszkadzać...
+32
pokaż komentarz
@Herubin: #winatuska
+4
pokaż komentarz
@Herubin: Gorzej, ze oni za wola suwerena pilotuja naszego Tupolewa/BMW o nazwie Polska...
-6
pokaż komentarz
@Herubin: Wcale mi nie będzie szkoda :)
-1
pokaż komentarz
@maniac777: Po nich przyjdą jeszcze gorsi...
+1
pokaż komentarz
@Herubin: Kilka dni temu Merkel odbyla nieprzyjemna rozmowe z Kaczynskim, BMW -> Niemcy -> Przypadek?
-6
pokaż komentarz
@Herubin: Nie zaskoczyły by mnie izraelskie blachy na sejczaku (ewentualnie ruskie lub niemnieckie).
+14
pokaż komentarz
@Bool1410: Wiadomo. Wywiady zawsze robią zamachy samochodami na swoich blachach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-4
pokaż komentarz
@Herubin: Z drogi podporządkowanej wyjechał samochód i walnął w limuzynę. No ale dla Ciebie i tak wina PiSu ( ͡€ ͜ʖ ͡€)
+6
pokaż komentarz
@mystaloba: Nawet jeśli to prawnie wina tamtego auta to jakoś dziwnym trafem coś ostatnio sporo wypadków z rządzącymi zap#?!?%%ającymi po drogach jakby były ich własnością, tym razem nawet bez sygnałów dźwiękowych mogących ostrzec kierowców.
-6
pokaż komentarz
@Herubin: Akurat w tym przypadku były syg. dźwiękowe. Dodatkowo jednak auto nie wyjeżdżało z drogi podporządkowanej tylko podczas wyprzedzania Seicento ten gwałtownie odbił w lewo w samochód pani premier. Dziwnym trafem najpierw pan prezydent, następnie premier w Izraelu [samochodem, który spowodował zdarzenie kierował kierowca izraelskiej ochrony], Macierewicz i znowu B. Szydło.
Mnie też się nie podoba jak jeżdżą BORowcy, ale to na całym świecie tak samo wygląda...
-1
pokaż komentarz
@Herubin: i wez tu wierz w zamach smolenski. Samochodami nie potrafia jezdzic, a co dopiero samoloty...
+2
pokaż komentarz
@mystaloba: Z początkowych informacji wiadomo było, że były wyłącznie sygnały świetlne bez dźwiękowych. Nawet sam rząd nie wierzy w żadne spiski i jasno mówi o wypadku ale widzę, że niektórzy są świętsi od papieża...
-5
pokaż komentarz
@Herubin: Bo PiS jest za miękkie dla POstkomuchów, ZSLowczyków i Nowocześniaków.PRL
Co do wypadku to już w T..skVNie wiedzieli jak było nie będąc na miejscu zdarzenia --> wina BORowca. Dzisiaj wypowiadał się młody kierowca uczestniczący w kolizji, że nic nie słyszał bo grała głośna muzyka... W USA za tak manewr jaki zrobił młokos byłby ostrzeliwany z tyłu i z przodu przez ochroniarzy i zapewne dostałby strzała z tej samej limuzyny w którą uderzył. U nas przez nagonkę niemieckich mediów strach cokolwiek zrobić bo będzie uznawane za atak wariatów z PiSu.
+40
pokaż komentarz
Kolumna jechała drogą główną. Z drogi podporządkowanej wyjechał inny samochód. Pojazd uderzył w drugie auto kolumny. Limuzyna z premier Szydło zjechała z drogi.
Raczej nie ich wina. Swoją drogą, obecni rządzący mają jakoś dziwnie dużo wypadków.
Policja nie blokuje dróg bocznych i skrzyżowań jak takie VIPy jadą?
Może warto jednak chronić taką kolumnę?
-11
pokaż komentarz
@canto no jasne że nie wina kolumny, wyjechał ktoś z podporządkowanej i wymusił pierwszeństwo.
+122
pokaż komentarz
@canto: A może przede wszystkim warto, żeby kolumna wolniej jeździła i do tego dostosowywać rozkład dnia?
Właśnie obawiam się tego, że teraz zechcą wprowadzić "ochronę kolumny" i zaczną tworzyć się orszaki, jak gdzieś w krajach afrykańskich czy azjatyckich, gdzie zamyka się pół miasta, kiedy prezydent czy inna szycha gdzieś jedzie. Władza powinna rządzić tak, żeby jak najmniej przeszkadzać obywatelom.
+38
pokaż komentarz
@canto: zależy jak szybko jechali, czy dawali sygnały itp. Jak pędzili pod 200 na 90, to nie ma się co dziwić, że się wyjeżdżający nie spodziewał. Trzeba poczekać co tam ustalą.
+46
pokaż komentarz
Policja nie blokuje dróg bocznych i skrzyżowań jak takie VIPy jadą?
@canto: Ta, jeszcze powinni zagłuszać sieci komórkowe jak CIA w Iraku, ustalać przelot satelitów szpiegowskich zgodnie z trasą przejazdu premier i mieć ze dwa helikoptery szturmowe strzegące kolumny.
+15
pokaż komentarz
Właśnie obawiam się tego, że teraz zechcą wprowadzić "ochronę kolumny" i zaczną tworzyć się orszaki, jak gdzieś w krajach afrykańskich czy azjatyckich, gdzie zamyka się pół miasta, kiedy prezydent czy inna szycha gdzieś jedzie.
@luksus2: Daleko nie musisz szukać. W Berlinie tak jest. Jak Merkelowa jedzie to wszystko stoi.
Ta, jeszcze powinni zagłuszać sieci komórkowe jak CIA w Iraku, ustalać przelot satelitów szpiegowskich zgodnie z trasą przejazdu premier i mieć ze dwa helikoptery szturmowe strzegące kolumny.
@OnufryZagloba: Rozumiem, że dla Ciebie jakiś traktor wjeżdżający w premier 40 milionowego kraju to norma?
Moim zdaniem kolumny wiozące Państwowych VIPów (Prezydent, premier) powinny być zabezpieczane przez policję, skrzyżowania blokowane przez policyjne motocykle. Dla mnie to jest abstrakcja, że ktoś może po prostu z podporządkowanej wjechać sobie autem w prezydenta lub premier mojego kraju.
+11
pokaż komentarz
Moim zdaniem kolumny wiozące Państwowych VIPów (Prezydent, premier) powinny być zabezpieczane przez policję, skrzyżowania blokowane przez policyjne motocykle.
@canto: A moim zdaniem to oni powinni jeździć przepisowo jak każdy inny uczestnik ruchu. Nie widzę powodu dla którego za każdym razem jadą jako uprzywilejowani, to powinno być zarezerwowane dla nagłych wypadków (i wtedy owszem, niech policja na motocyklach zabezpiecza). I to nie zarzut dla obecnych, ale dla wszystkich: spotykałem na drodze kolumny rządowe od czasów Millera i wszyscy zap@$$#!$ali jakby się paliło. To są postsowieckie zwyczaje.
+6
pokaż komentarz
@canto:
to, że ktoś jedzie na drodze głównej nie sprawia automatycznie, że jest zwolniony z wszelkiej odpowiedzialności.
Jeżeli kolumna zapierdzielała tak jak ostatnio z Maciarem, to kierowca z podporządkowanej mógł nawet nie mieć szansy ich zauważyć lub zareagować.
A to, że kolumna na sygnale jest uprzywilejowana nie daje jej prawa do zap@?#@%#ania 200 km/h bez wyraźnego powodu.
-2
pokaż komentarz
@OnufryZagloba: Nie postsowieckie tylko tak jeżdżą kolumny z VIPami! Łatwiej jest celować w auto, które jedzie 30km/h czy 130km/h?
Oczywistym jest to, że piastowanie wysokiego stanowiska w rządzie wiąże się z zagrożeniami. Nie rozumiem dlaczego tak oczywiste nie jest zapobieganie tym zagrożeniom.
+23
pokaż komentarz
jak gdzieś w krajach afrykańskich czy azjatyckich, gdzie zamyka się pół miasta, kiedy prezydent czy inna szycha gdzieś jedzie
@luksus2: Masz tu kraj trzeciego świata:
źródło: youtube.com
+8
pokaż komentarz
@Amfidiusz: Brak powszechnej opieki zdrowotnej, brak macierzyńskiego, 40% dzieci rodzi się w biedzie a prezydenccy doradcy i ministrowie to oderwani od rzeczywistości bogacze... 3 świat jak nic ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+9
pokaż komentarz
@canto:
Nie postsowieckie tylko tak jeżdżą kolumny z VIPami!
Może w USA, które prowadzą zawsze jakąś wojnę, a broni palnej jest więcej niż obywateli i tam co jakiś czas ktoś strzela do prezydenta. Dałeś sobie wmówić, że w Polsce byle minister (bo oni tak samo jeżdżą) jest stale pod jakimś zagrożeniem. Na Twoim przykładzie widać jak niektórym odpowiada, że tzw. "władza" traktuje ich z góry.
+2
pokaż komentarz
Masz tu kraj trzeciego świata:
@Amfidiusz: czy na tym video kolumna jedzie 200 km/h?
przecież wizyty polityków w centrum miasta są odpowiednio zabezpieczane. ale nie szaleńczy przejazd z kancelarii na mszę i z powrotem.
+2
pokaż komentarz
@canto: To już lepiej niech latają helikopterami.
+6
pokaż komentarz
Oczywistym jest to, że piastowanie wysokiego stanowiska w rządzie wiąże się z zagrożeniami.
@canto: To myślenie właściwe albo dla tych krajów, gdzie władza nie ma oparcia w obywatelach, a jednocześnie obywatele są uzbrojeni i zdeterminowani (Ameryka Południowa, Afryka, Azja), albo tam, gdzie istnieją duże napięcia społeczne (np. USA). W Polsce nie ma takich zagrożeń. Kiedy w Polsce była jakakolwiek realna próba zamachu na głowę państwa?
Skoro rząd się chwali, że jesteśmy jednym z najbezpieczniejszych krajów na świecie, to niech i tak się zachowują, jakby w takim kraju żyli. Właśnie to jest oznaką pierwszego świata - bezpieczeństwo, nikt nie zagraża władzy, bo jest ona demokratyczna, a jednocześnie kraj ma na tyle sprawny wywiad i politykę migracyjną, że nie ma zagrożenia terrorystycznego.
Dla eliminacji pojedynczych świrów, którzy zdarzają się w każdym, nawet najbezpieczniejszym społeczeństwie, wystarczy kilku BORowików, nie potrzeba zamykać ulic.
0
pokaż komentarz
@luksus2: Masz tu kraj trzeciego świata:
@Amfidiusz: potwierdzam, USA to kraj trzeciego świata gdzie panuje policyjna dykratura ale może Trump coś zmieni.
+6
pokaż komentarz
Raczej nie ich wina.
@canto: @leleszek: "W telewizji świadek mowi nieco inaczej niż próbuje się mówić w policji czy u rzecznika rządu, mianowicie: Cinquecento skręcał w lewo a ci go wyprzedzali
Zapewne nie byli uprzywilejowani w postaci sygnałów dźwiękowych i świetlnych"
+19
pokaż komentarz
Może warto jednak chronić taką kolumnę?
@canto: Chronič tak ale mędy smae stwarzają zagrożenie nie wsponinając o stosowniu się do przepisów. Czy ONI zawsze muszą jechać jak do pożaru? Kurczaka zostawiła Beatka w piekarniku? Ps. tak podróżuje z "klasą" Królowa. Szacunek i uznanie. Chylę czoła.
źródło: cdn.images.express.co.uk
-2
pokaż komentarz
Dla eliminacji pojedynczych świrów, którzy zdarzają się w każdym, nawet najbezpieczniejszym społeczeństwie, wystarczy kilku BORowików, nie potrzeba zamykać ulic.
@luksus2: No właśnie widać jak nie trzeba zamykać. Może to świr z próbował w premier wjechać?
Wiesz, że uzbrojenie to też nóż albo kamień?
Co by było gdyby miesiąc po każdych wyborach prezydent dostawał kamieniem w głowę bo nie ma ochrony? Przecież nie potrzeba.
0
pokaż komentarz
@canto: Ale wiesz ze to oznacza połowę Śródmieścia Warszawy stojące w korku cały dzień?
Zostawmy na boku osoby prywatne, choć mieszkańcy którzy muszą podjechać z chorym dzieckiem do szpitala też nie będą szczęśliwi, ale cała reszta transportu - karetki, ZTM, zaopatrzenie sklepów, firm, służby komunalne, dyplomaci ambasad, inni politycy i wysocy urzędnicy z ministerstw, też będą stali w korkach.
Śródmieście i Powiśle maja dużo wąskich uliczek, nawet na bok nie zjedziesz.
A jak oni staną to kolumna na sygnale też daleko nie zajedzie.
Gx
0
pokaż komentarz
@Gixaar: Zastanów się jeszcze raz co Ty w ogóle gadasz. Twoim zdaniem to na cały dzień zamykają czy jak?
@luksus2: @DOgi:
Na początku w tym artykule było niewiele informacji.
Teraz mamy:
Fiata Seicento wyprzedzała kolumna rządowa. Pierwsze auto zrobiło to bez problemu. Dopiero drugi samochód rządowy - z premier Beatą Szydło - zderzył się z cywilnym autem, po czym zjechał na pobocze i zatrzymał się na drzewie.
Według relacji świadków, z którymi rozmawiała nasza dziennikarka Anna Kropaczek, kolumna jechała tylko na sygnałach świetlnych.
Czyli kolumna jechała po zmroku na sygnałach świetlnych, co się chwali bo nie trzeba non stop trąbić wniebogłosy, jedno auto z kolumny wyprzedziło seicento a następne seicento wp%%##?%iło się w kolumnę/auto z premier.
Jak dla mnie to jest ewidentnie celowe działanie, szczególnie dlatego, że gość był trzeźwy.
Narażone zostało życie szefa rządu naszego Państwa a wy tu p%%##?%icie jak potłuczeni, że to ich wina, bo jechali na sygnale, bo szybko bo coś tam.
0
pokaż komentarz
Jak dla mnie to jest ewidentnie celowe działanie, szczególnie dlatego, że gość był trzeźwy.
@canto: "Jak dla mnie" to p%#!?@$isz, wypowiedziały się w tej sprawie już organy rządowe i policyjne i nikt nawet nie napomknął o tym, że mogło to być celowe.
Narażone zostało życie szefa rządu naszego Państwa a wy tu p%#!?@$icie jak potłuczeni, że to ich wina, bo jechali na sygnale, bo szybko bo coś tam.
Tak samo narażone zostało życie zwykłego człowieka, które nie jest mniej warte niż życie premiera, na razie nikt nie wskazuje jednoznacznie, kto był winny. Na tym polega przewaga demokracji parlamentarnej i ustroju republikańskiego nad autorytaryzmem - śmierć premiera nie powoduje żadnych większych turbulencji politycznych, a w związku z tym nie ma potrzeby chronić go w nadzwyczajny sposób i na każdą możliwą okoliczność. Państwo ma być przyjazne obywatelowi, a nie władzy.
0
pokaż komentarz
@canto: mam biuro na Powiślu i wiem dobrze jak zabezpieczenie trasy przejazdu z blokowaniem ulic bocznych wygląda z takich czy innych okazji w takim lub innym rozmiarze.
W godzinach szczytu zamykasz boczne na pół godziny i jeśli kierowcy nie są tego wcześniej świadomi to korek potem rozładowuje się przez 2.
Wiesz czemu tego nie robią? Bo gdyby z powodu takiego korka karetka nie dojechała gdzieś na czas to gazety i telewizory rozerwą taką władze na strzępy, nieważne kto by akurat rządził.
Gx
+2
pokaż komentarz
Zastanów się jeszcze raz co Ty w ogóle gadasz. Twoim zdaniem to na cały dzień zamykają czy jak?
@canto: A ty uważasz, że w państwie tylko premier jeździ w kolumnach na sygnale? Tak samo jeździ każdy minister, prezydent, prezes pewnej partii i oni po Warszawie jeżdżą bez przerwy wte i wewte.
-3
pokaż komentarz
Bo gdyby z powodu takiego korka karetka nie dojechała gdzieś na czas
@Gixaar: karetki o tym wiedzą i nie jeżdżą przez rządowe blokady.
Na tym polega przewaga demokracji parlamentarnej i ustroju republikańskiego nad autorytaryzmem - śmierć premiera nie powoduje żadnych większych turbulencji politycznych, a w związku z tym nie ma potrzeby chronić go w nadzwyczajny sposób i na każdą możliwą okoliczność.
@luksus2: Cały świat się z Tobą nie zgadza ale spoko - to Ty masz rację.
Tak samo narażone zostało życie zwykłego człowieka,
@luksus2: Sam naraził swoje życie.
Kolumna pojazdów uprzywilejowanych jest uprzywilejowana, więc jak jedzie taki pojazd - ba cała kolumna - drogą to zjeżdżasz i się zatrzymujesz i czekasz aż łaskawie przejedzie. Bez dyskusji. Nie skręcasz w lewo.
Sygnały świetlne po zmroku są bardzo widoczne, skoro 20 latek widział, że jeden samochód przejechał musiał widzieć, że jest więcej sygnałów za nim, nie mówię, że zrobił to specjalnie, mówię tylko, że na specjalne działanie to wygląda.
Szczególnie, że te samochody jadą w kolumnie bardzo blisko siebie.
To tak jakby się zagapić i nie zauważyć słonia.
+1
pokaż komentarz
Kolumna pojazdów uprzywilejowanych jest uprzywilejowana, więc jak jedzie taki pojazd - ba cała kolumna
@canto: A skąd on miał wiedzieć, że jedzie kolumna, a nie jeden samochód, to raz. Po drugie, jeśli kolumna nie dawała sygnałów dźwiękowych, to nie była uprzywilejowana.
Cały świat się z Tobą nie zgadza ale spoko - to Ty masz rację.
W jakim normalnym, pokojowo nastawionym kraju kolumna jest chroniona w jakiś szczególny sposób?
+2
pokaż komentarz
@canto:
http://i.imgur.com/Fz11DuI.gifv
Proszę bardzo, tak w Japonii włącza się do ruchu rządowa kolumna z premierem. Gdzie masz tam jakąś ochronę i wyłączanie ulic z ruchu, co tak usilnie postulujesz?
-2
pokaż komentarz
@luksus2: Jeśli jest niewidomy to nie powinien prowadzić.
Usuń konto.
+2
pokaż komentarz
@canto: Nie musi być niewidomy, tylko że jeśli kolumna nie była uprzywilejowana, to jest traktowana na takich samych zasadach jak każdy uczestnik ruchu, czyli m.in. nie może wyprzedzać na ciągłej. I tego może oczekiwać rozsądny kierowca.
A wyżej ci wkleiłem jak wygląda kultura jazdy VIPów w cywilizowanym kraju, gdzie władza nie boi się obywateli. USA takim krajem nie jest, bo tam władza ma powody, żeby swoich obywateli się obawiać. W Polsce - nie.
+1
pokaż komentarz
@canto: skąd masz takie info? Oficjalnie podają, ze samochód jechał ta sama droga i skręcał w lewo.
+1
pokaż komentarz
@OnufryZagloba @durielek macie racje to, że kolumny rządowe są uprzywilejowane nie zwalnia ich z myślenia bo zasad fizyki nie oszuka. I jak ktoś przekracza prędkość zwłaszcza w mieście gdzie jest pełno skrzyżowań stwarza zagrożenie i dla siebie i dla innych
+1
pokaż komentarz
@94pk217: ostatnie doniesienia medialne wskazują, że kolumna nie była uprzywilejowana, bo jechała bez sygnałów dźwiękowych i bez czerwonego sygnału świetlnego
-1
pokaż komentarz
@miki4ever na początku jak artykuł miał tylko dwa zdania taką informację podali.
0
pokaż komentarz
@canto: kto?
0
pokaż komentarz
@miki4ever w znalezisku. Zacytowalem fragment znaleziska. Po jakims czasie znalezisko zmieniło treść.
0
pokaż komentarz
@canto: moja rada, nie bierz tego co piszą na wykopie za prawdę objawiona.
0
pokaż komentarz
@miki4ever: Mirku skup się. W znalezisku, w źródle, w artykule było tak napisane. W artykule, do którego prowadzi znalezisko ;] Teraz jest tam obszerny opis ale na początku były 2 zdania.
I nie biorę tego co czytam na wykopie za prawdę.
0
pokaż komentarz
@a4z4a4: ustalili że jechali 50 XD
+1
pokaż komentarz
@canto: oni go wyprzedzali na skrzyżowaniu a tu podali że wyjechał z podporządkowanej żeby jego wina była. masz przykład dezinformacji
0
pokaż komentarz
@seband14 przecież poprawili artykuł. Dezinformacja by była gdyby nie poprawili.
+278
pokaż komentarz
może kierowca, który zajechał drogę kolumnie, nie zobaczył że pani premier śmiga 150km/h w terenie zabudowanym...
-28
pokaż komentarz
@janusz0: Bym się śmiał jak to był kamikadze... Ziomek zobaczył kolumnę i pomyślał p!??%@%nę w drugie auto, to może jakiegoś zajebie...
+58
pokaż komentarz
@janusz0 wcale bym się nie zdziwił. Pewnie 50tką nie jechali, jak to BOR
-5
pokaż komentarz
@Wolvi666: Taaaa te BMW zmiotłoby te Seicento, zobacz sobie masę obu pojazdów do tego Seicento pewnie skorodowane.
+7
pokaż komentarz
@forever__green:
zderzyć bym się z nimi nie chciał:
"Czy pojazd o numerze rejestracyjnym WE56551 posiadał ubezpieczenie OC w ruchu krajowym na dzień 11/02/2017?"
Treść odpowiedzi:
Brak danych
+3
pokaż komentarz
@janusz0: samochody i samoloty rzadowe nie maja ubezpieczenia. Bo kto im zabroni?
+7
pokaż komentarz
@janusz0: wiesz, może ubezpieczalnie nie chcą ubezpieczać BORu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+4
pokaż komentarz
może kierowca, który zajechał drogę kolumnie, nie zobaczył że pani premier śmiga 150km/h w terenie zabudowanym...
@janusz0: Postraszyli chłopaka i od razu się przyznał... http://www.rmf24.pl/fakty/news-stan-premier-szydlo-stabilny-zarzuty-dla-kierowcy-ktory-dopr,nId,2351031
+4
pokaż komentarz
@przemomemoo:
był już winny za nim opadł kurz po wypadku, zarobi wyrok i wpis do krk, tylko dlatego, że znalazł się w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiednim czasie.