...
  •  

    pokaż komentarz

    Chyba trochę brakuje tam lusterka - krzaki przy samej drodze i to gęste.

    Ale też pokazuje, jak warto w takich warunkach naprawdę nawet nie wykorzystywać pełnej dopuszczalnej prędkości - droga hamowania jest potwornie długa na mokrym (szczególnie przy szerokich oponach)!

    •  

      pokaż komentarz

      @Dzyszla: nie powiedziałbym, żeby lustro było konieczne. Prędzej laweta dla tego fiata. Ewentualnie znak o skrzyżowaniu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dzyszla: Czegoś tu nie rozumiem. Dlaczego przy szerokich oponach. Przecież powierzchnia styku opony z nawierzchnią jest większa? Uważasz, że Ford na oponach z roweru zatrzymał by się na krótszym dystansie?

    •  

      pokaż komentarz

      @Dzyszla: Akurat widoczność jest dobra.

    •  

      pokaż komentarz

      @szukaj: Ponieważ więcej wody jest do oprowadzenia, a często opony w takich pojazdach raczej projektuje się pod kątem zwiększenia przyczepności na suchym - wówczas właśnie bardzo spada przyczepność na wodzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dzyszla: Przecież zależy kto jakie oponki sobie kupi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @ApacerPL: Tak. Ale długość drogi hamowania była dziwnie długa - podejrzewam te lepsze na suche. No albo łyse.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dzyszla: Lub wciskał hamulec lekko, myśląc, że jednak ciężarówka zatrzyma się w połowie, dopiero później przyhamował mocniej co widać po zachowaniu auta.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dzyszla: Trochę mylisz pojęcia, węższa opona jest lepsza na mokrym jeżeli chodzi o stabilność podczas jazdy, szersza jest lepsza właśnie przy hamowaniu. Mając takie same opony różniące się tylko szerokością, to szeroka lepiej hamuje

      > Hamowanie
      Szersze opony okazały się znacznie lepsze od węższych, zwłaszcza w próbach hamowania i to zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. W przypadku opon 225/40R18Y droga hamowania ze 100 km/h do 0 km/h wynosiła tylko 35,8 m, podczas gdy przy użyciu ogumienia 185/65 R15T było to 41 m, czyli aż o 5,2 metra więcej. Podobnie było w czasie prób hamowania na mokrej jezdni.


      Aquaplaning
      Pod tym względem wyraźnie lepiej wypadło węższe ogumienie, co wynika z fizycznych możliwości odprowadzania wody poprzez rowki. O ile Ceed na oponach 185/65 R15T "pływały" dopiero od 80 km/h, to na ogumieniu 225/40 R18Y już od 69 km/h. W obydwu przypadakch zastosowano opony z bieżnikiem o pełnej głębokości

    •  

      pokaż komentarz

      @brusse: @Dzyszla: do tego dołóżcie prawie 2t stali i beznadziejne rozłożenie masy... to samochód do lansu, a nie do bezpiecznej jazdy. Kilkuletnia Scania z pełnym ładunkiem bezpieczniej wyhamuje.

  •  

    pokaż komentarz

    To skrzyżowanie równorzędne?

  •  

    pokaż komentarz

    Czemu mustang nie wyhamował?

  •  

    pokaż komentarz

    k?##A debilu! Takie to polskie (szloch szloch)