•  
    u...s

    +734

    pokaż komentarz

    Jak @leeshay zakopał to ja wykopie.

    •  

      pokaż komentarz

      @uppss: jak by złotówy, takie jak On które się tak skupiają na hejtowaniu w internecie i organizowaniu akcji anty skupiły tą energię na pracy, zadbaniu o swoje pojazdy i powtórce przepisów ruchu drogowego to by nie musieli się bać konkurencji... :) Im nadal się wydaje, że w Uberze chodzi tylko o niższą cenę.

    •  

      pokaż komentarz

      @MikiPL: jak zlikwidujesz bezprawie w tym temacie to wolny rynek zadziała i żaden taksówkarz nie będzie miał powodu do protestu.

    •  

      pokaż komentarz

      @uppss: poniżej przedstawiam jeszcze lepszą propozycję dla każdego kto ma dość złotów i ich oszustw, roszczeniowej postawy itd ( ͡º ͜ʖ͡º)

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: uber.png

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4: mam sąsiada Taksówkarza, który jeździ w normalnej korporacji wożącej "ludzi biznesu". Bierze zlecenia głównie od hoteli. Ma stosunkowo nowego S-Max'a i mówił, że jemu Uber nie przeszkadza, bo to dla niego żadna konkurencja. Czyli jak widać da się.

    •  

      pokaż komentarz

      @MikiPL: A ja znam innego który twierdzi że to dla niego żadna konkurencja bo u mnie Ubera nie ma. O czym to świadczy? O niczym.
      Dopóki oba podmioty nie działają na takich samych zasadach taksiarze mają prawo protestować.

    •  

      pokaż komentarz

      Dopóki oba podmioty nie działają na takich samych zasadach taksiarze mają prawo protestować.

      @ediz4: niech protestują, żeby działać na takich zasadach jak Uber, a nie żeby zakazali Ubera.

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4: To nie jest takie proste z punktu widzenia ustawy. Gorąco kibicuje pomysłom takim jak Uber... ale prawnie ciężko uregulować pomiar kilometrów i opłatę na podstawie urządzenia które nie jest w jakiś sposób standaryzowane i homologowane. Zostawiamy furtkę mówiącą, jeżeli podasz opłatę za przejazd z góry z tolerancją 10-15% to możesz nie liczyć kilometrów... Ciężko sobie wyobrazić, że ustawodawca coś takiego napisze... Tak samo jak ciężko jest objąć przepisami dynamiczny mnożnik Ubera. Coś, czego taksówkarzom zabroniono w pewnym sensie dając miastom możliwość ustalenia maksymalnej stawki za kilometr... Wszystko to powoduje, że ciężko zrobić jakiekolwiek regulacje... oznaczałoby to całkowitą deregulację... a to oznaczałoby, że musisz jeszcze bardziej uważać na taksówkarzy i pewnie w efekcie wolny rynek by ich wyeliminował, ale ile osób by się wcześniej nacieło?

    •  

      pokaż komentarz

      @MikiPL: Jak ciężko? Wystarczy ryczałt za działalność + wpis w OC że auto jest używane jako taksówka. Nie zamierzam za nich płacic wyższego OC. Powinien również mieć obowiązek wystawienia rachunku czy faktury na życzenie - i tyle

    •  

      pokaż komentarz

      @ghostface: To nie oni tworzą prawo. Jak zrobią takie zasady jak ma uber dla każdego to ich protest straci rację bytu.

    •  

      pokaż komentarz

      To nie oni tworzą prawo.

      @ediz4: no to dlaczego w ogóle protestują i chcą zakazania Ubera - czyli zmianę prawa. O jedną zmianę można protestować, o inną nie?

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4:

      Dopóki oba podmioty nie działają na takich samych zasadach taksiarze mają prawo protestować.

      Idę jutro protestować w okolicznych kancelariach notarialnych. Wszak i ja prawnik, i notariusz prawnik, oboje działamy na rynku usług prawniczych, więc dlaczego on ma prawo sporządzać akty notarialne, a ja już nie? Czuję się dyskryminowany!

    •  

      pokaż komentarz

      @par-in-parem-non-habet-imerium: Nie wiem jak tą głupotę skomentować
      @ghostface: Ja widziałem sporo transparentów dotyczących łamania prawa. Ale nie ma to większego znaczenia bo to nie oni tworzą prawo. Sprawa jest do rozwiązania jedną ustawą a tymczasem cyrk ciągnie się już lata.

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4:
      OK, w takim razie przykład bardziej adekwatny.
      Prawnicy korporacyjni (adwokaci i radcowie) kontra prawnicy stowarzyszeni (doradcy prawni).
      Działają na tym samym rynku (rynek usług prawniczych) i mają niemalże tożsamy zakres obowiązków (z wyjątkami).
      Czy adwokaci i radcowie powinni protestować z tego powodu, że istnieje konkurencja, która nie musi odbywać aplikacji specjalistycznej, a świadczy te same usługi, mogąc się przy tym reklamować w dowolnych mediach i przy pomocą dowolnych środków?
      Czy doradcy prawni powinni protestować z tego powodu, że istnieje konkurencja, która może reprezentować swych klientów w dowolnych sprawach przed sądami (podczas gdy doradcy tylko w oparciu o stałe zlecenie lub zarząd majątkiem określone w przepisie art. 87 § 1 KPC, z absolutnym wyłączeniem spraw karnych)?
      Niemalże tożsame kompetencje obu grup, ale nie mogą działać oni na tych samych zasadach.

      Zgadzam się z Tobą w tym zakresie, że zarówno taksówkarze, jak i uberowcy powinni działać na tych samych zasadach podatkowych (tak jak w przykładzie powyżej: adwokatów, radców prawnych i doradców obowiązują te same przepisy podatkowe a do tego obejmuje ich ubezpieczenie OC), jednak w pozostałym zakresie nie uważam, iż te zasady powinny być "takie same". Nie wymagałbym od kierowcy Ubera ukończenia jakichkolwiek szkoleń, zdania egzaminu z zakresu „wykonywania transportu drogowego taksówką” czy z topografii miasta. Niechaj taksówkarze walczą o szerszą deregulację swojego zawodu, a nie o specjalną regulację dla kierowców Ubera.

    •  

      pokaż komentarz

      @par-in-parem-non-habet-imerium: A gdzie ja napisałem że mają odbywać jakiś egzamin? Ta forma działalności powinna zostać zderegulowana - ryczałt + wyższe OC + ewentualnie obowiązek posiadania sprzętu do wystawiania rachunków. Jak taksiarz nie ma aplikacji to niech ma taksometr. Nic więcej nie potrzeba. Teraz jedni płacą wyższe OC, inni nie. Jedni płacą takie podatki, inni inne. A taksiarze nie będę walczyć o deregulacje zawodu bo to spowoduje wyższą konkurencję. Nie zmienia to jednak faktu że mają rację protestując przeciwko innym zasadom tej samej działalności dla Ubera.

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4:
      Tylko idąc tą drogą naprawdę możemy dojść do argumentów ad absurdum, gdzie firmy remontowo-budowlane będą ścigać "złote rączki", adwokaci doradców prawnych i tak można by wymieniać.

      Reasumując,
      1. Czy kierowca Ubera powinien posiadać stosowną licencję? Tak (chyba, że załapie się na konstrukcję przewozu okazjonalnego);
      2. Czy kierowca Ubera powinien posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą? Tak (bo to działalność zarobkowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły);
      3. Czy kierowca Ubera powinien płacić podatki? Tak (na kierowcach Ubera ciąży obowiązek podatkowy, choć z rzadka go wypełniają).

      Rozumiem, że to są te trzy newralgiczne punkty, o których tutaj mówimy. We wszystkich tych przypadkach zasady działalności dla obu grup są tożsame (inna sprawa, że kierowcy Ubera często nie wywiązują się ze swoich obowiązków). Skoro zgadzamy się, że kierowcy Ubera nie muszą zdawać egzaminu z zakresu „wykonywania transportu drogowego taksówką” czy z topografii miasta to wystarczy jednak przypilnować by kierowcy Ubera respektowali obowiązujące ich przepisy, a nie protestować z tego powodu, że Uber działa na preferencyjnych zasadach (bo osobiście nie widzę tych preferencji).

    •  

      pokaż komentarz

      1. Czy kierowca Ubera powinien posiadać stosowną licencję? Tak (chyba, że załapie się na konstrukcję przewozu okazjonalnego);
      Obecnie tak bo tego wymaga prawo

      2. Czy kierowca Ubera powinien posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą? Tak (bo to działalność zarobkowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły);
      Oczywiście

      3. Czy kierowca Ubera powinien płacić podatki? Tak (na kierowcach Ubera ciąży obowiązek podatkowy, choć z rzadka go wypełniają).
      Oczywiście

      Skoro zgadzamy się, że kierowcy Ubera nie muszą zdawać egzaminu z zakresu „wykonywania transportu drogowego taksówką” czy z topografii miasta to wystarczy jednak przypilnować by kierowcy Ubera respektowali obowiązujące ich przepisy, a nie protestować z tego powodu, że Uber działa na preferencyjnych zasadach (bo osobiście nie widzę tych preferencji)...
      Obecnie muszą. W przyszłości nie widzę powodu aby ten obowiązek podtrzymywać.
      Pozostaje jeszcze kwestia OC - taksówkarze płacą znacznie wyższe stawki, Uber płaci jak każdy inny. Jak zniesiemy obowiązek wbijania taksówki do dowodu to wszyscy zapłacimy wyższymi stawkami. Jestem za tym żeby Uber również płacił taksówkarskie stawki.
      Czy naprawdę ma znaczenie co konkretni taksiarze mają na sztandarach skoro sam widzisz że jest problem?

      @par-in-parem-non-habet-imerium:

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4:
      Tak, ale problemem nie jest to, że Uber działa na preferencyjnych zasadach czy też "innych zasadach", ale to, że jego kierowcy często nie stosują się do obowiązujących ich zasad (mówię często, bo znam przypadki, gdy kierowca Ubera ma i licencję, i zarejestrowaną działalność, i rozlicza się ze skarbówką...ba, znam nawet jednego rodzynka, który jest jednocześnie taksówkarzem i kierowcą Ubera).

    •  

      pokaż komentarz

      @par-in-parem-non-habet-imerium: Ale wiesz że gro tych kierowców tej licencji nie posiada?

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4:
      Oczywiście, zgadzam się z Tobą - ubezpieczyciel powinien wiedzieć, że konkretny pojazd jest wykorzystywany do zarobkowego przewozu osób, ale - znów - kierowca świadczący tego typu usługi powinien poinformować o tym ubezpieczyciela (problemem jest to, że część kierowców tego nie robi, pomimo ciążącego na nich obowiązku, a nie to, że takiego obowiązku nie mają).

      Tak, po raz kolejny - problemem jest to, że znaczny odsetek kierowców Ubera nie stosuje się do obowiązujących ich zasad, a nie to, że zasady te ich nie obowiązują.

    •  

      pokaż komentarz

      @par-in-parem-non-habet-imerium: To się wiąże z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym pojazdu a nie oświadczeniem użytkownika.

      Tak, po raz kolejny - problemem jest to, że znaczny odsetek kierowców Ubera nie stosuje się do obowiązujących ich zasad, a nie to, że zasady te ich nie obowiązują...
      Hmm. Nie do końca. Kierowcy Ubera uważają że skoro rozliczają się poprzez aplikację to niepotrzebna im kasa fiskalna czy taksometr który taksówkarz musi posiadać bez względu w jaki sposób się rozlicza z klientem. To jak to jest? Potrzebują tych urządzeń czy nie?

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4:
      Wiesz gdzie między nami jest kość niezgody, prawda? Utożsamiasz "zarobkowy przewóz osób samochodem osobowym" z "„wykonywaniem transportu drogowego taksówką”. Ja rozróżniam te pojęcia i uznaję, że skoro Uber to (pomimo szeregu podobieństw) nie taksówka, to jednak nie wszystkie przepisy dotyczące taksówkarzy mają tutaj zastosowanie. W związku z tym, że Uber to nie taksówka, to ciężko o to by w dowodzie rejestracyjnym znalazła się adnotacja "TAXI" (dlatego też piszę o obowiązku informacyjnym względem ubezpieczyciela).

      Co do drugiego pytania, odpowiem Ci szczerze, że nie wiem. Czy centrala Ubera rozlicza swoich kierowców ze skarbówką na podstawie danych z aplikacji? Jeśli tak, to w relacji kierowca Ubera-klient opisywany przez Ciebie dokument elektroniczny określający w sposób ścisły kierowcę (lub umożliwiający jego jednoznaczną identyfikację) wraz z kosztami przejazdu byłbym w stanie uznać za wystarczający.

    •  

      pokaż komentarz

      @par-in-parem-non-habet-imerium: Rozumiem ale na tej podstawie ubezpieczyciel wylicza kwotę ubezpieczenia. Tu jest więc pole do nadużyć. I sam właśnie udowodniłeś że są zasady które według Ciebie ich nie obowiązują choć obowiązują taksówkarzy. Jedni wbijają TAXI a drudzy nie a kierowca Ubera równie dobrze może wykonywać tylko taką pracę.

      Co do drugiego pytania, odpowiem Ci szczerze, że nie wiem. Czy centrala Ubera rozlicza swoich kierowców ze skarbówką na podstawie danych z aplikacji? Jeśli tak, to w relacji kierowca Ubera-klient opisywany przez Ciebie dokument elektroniczny określający w sposób ścisły kierowcę (lub umożliwiający jego jednoznaczną identyfikację) wraz z kosztami przejazdu byłbym w stanie uznać za wystarczający.
      Nadal jednak w przepisach jest obowiązek posiadania takich urządzeń. Jest więc kolejny powód do zmiany.

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4:
      Tak, bo nigdy nie przyznałem, że kierowcy Ubera wykonują transport drogowy taksówką, dlatego nie wszystkie przepisy obowiązujące taksówkarzy obowiązują również kierowców Ubera. Gdyby Uber przekształcił się w korporacje taksówkarską to wtedy nie miałbym żadnego pola do polemiki.

      Nie wiem czy Uber ubezpiecza zbiorczo swoją flotę, czy też obowiązek ten obciąża kierowców. Jeśli jest to ta druga opcja, to ubezpieczyciel musi zostać poinformowany o wykorzystaniu pojazdu do świadczenia odpłatnego przewozu osób (dlatego też składka z tego tytułu będzie adekwatnie wyższa), przy czym - skoro kierowca Ubera nie wykonuje transportu drogowego taksówką - nie musi wbijać w dowód rejestracyjny adnotacji TAXI.

      Co do drugiej kwestii:
      Podczas zakładania konta w aplikacji Uber kierowca określa, czy jest czynnym podatnikiem VAT, czy korzysta ze zwolnienia. W oparciu o te informacje Uber w imieniu kierowców wystawia imienne faktury VAT lub rachunki (faktury bez VAT) na rzecz pasażerów (klientów indywidualnych).

      Jednak jak troszkę poszperałem, par. 4 pkt 2 lit. a oraz lit. b rozporządzenia w sprawie zwolnień z kas fiskalnych stanowi, iż zwolnień z obowiązku ewidencjonowania kasy fiskalnej nie stosuje się w przypadku świadczenia usług przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Oznacza to, że kierowcy Ubera co do zasady powinni wystawiać paragony i korzystać z kas fiskalnych, chyba, że wożą wyłącznie przedsiębiorców (przy czym część urzędów skarbowych wystawia mandaty karne skarbowe w wysokości 200 zł na kierowców współpracujących z Uberem za wykroczenie polegające na braku księgowania przychodów przy użyciu kasy fiskalnej).

    •  

      pokaż komentarz

      @niepojete: tez dorzucę cegiełkę od tych niedobrych uberowcow, jechałem fabią, focusem, a4 i avensis żadne z nich nie było starsze jak 3 lata :),

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: embed.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @MikiPL: takim s-maxem to my z korpo na lotniska i spowrotem pędzimy po 200km w jedną stronę

    •  

      pokaż komentarz

      @MikiPL kiedyś przyjechał po mnie Uber z "kogutem" taxi jednej z firm, typek się zatrzymał, zdjął "koguta" i zawiózł mnie gdzie trzeba. Z rozmowy wyszło, że Uber to dla niego drugie źródło dochodu i w niczym mu nie przeszkadza

    •  

      pokaż komentarz

      @MikiPL: takim s-maxem to my z korpo na lotniska i spowrotem pędzimy po 200km w jedną stronę

      @Leniek: no i? szkoda, że nie 300

    •  

      pokaż komentarz

      @par-in-parem-non-habet-imerium: No i widzisz. Jest jeden wielki burdel. Jeśli uznać że to okazyjne to faktycznie nie powinni mieć obowiązku wbijania Taxi ale OC jednak powinni płacić większe. Kto to wszystko jednak sprawdzi.

    •  

      pokaż komentarz

      @k900: a to że jak ma być dla niego konkurencją uber, jeśli ktoś ma porządny samochód i świadczy usługi na poziomie to na taxi robi dobry hajs i nie jest cierpem

    •  

      pokaż komentarz

      @MikiPL: Mam sąsiada taksówkarza, który zajmuje dwa miejsca na osiedlu. Oczywiście nie ma na to paragrafu, zajmuje dla żony, jak ta przyjedzie ładnie się przestawia. Przypieprzył się do mnie, że parkuję na osiedlu mimo, że tam nie mieszkam a mieszkam od 36 lat. Jak mu wytknąłem jego występek to sam nie wiedział jak się tłumaczyć :D Ogólnie nie znam uczciwego taksówkarza, choć mam kilku takich znajomych.

    •  

      pokaż komentarz

      @MikiPL Pozniej nagrajcie i wrzuccie na YT ile wydajecie w agencjach i jak oszukuja prostytutki na drinkach . Potem ile wydajecie na rozrobione piwo w klubie przez oszusta barmana .A potem po zsumowaniu wydatkow znow poskarzycie sie na taxi bo musieliscie zaplacic CALE 30 zl za kurs a w uber by wyszlo 20 zl ..Straszna historia .Straszna poprostu. Wasza hipokryzja nie zna granic . I nagrajcie jeszcze koniecznie naszych politykow .Kradna najwiecej .

  •  

    pokaż komentarz

    Pozostawie bez komentarza

    . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

    źródło: Screenshot_2017-07-12-20-55-40.png

  •  

    pokaż komentarz

    Środek nocy, z baru wychodzi nawalony facet i chce iść do domu, jednak nogi odmawiają mu posłuszeństwa. Pod barem stoi jedna taksówka, więc facet sprawdza swój portfel i wylicza że ma 15zł. Podchodzi więc do @leeshay i pyta:
    - Panie ile za kurs na Sienkiewicza?
    - O tej porze to 20.
    - A za 15 nie da rady?
    - Za 15 zł nie opłaca mi się silnika odpalać.
    - Panie niech Pan się zlituje, późno jest, zimno, ja jestem wcięty, do domu daleko.
    - Facet spadaj i nie zawracaj mi głowy.
    Więc nie było wyjścia facet poszedł na pieszo do domu. Następnego dnia idzie ten sam facet ulicą i widzi długą kolejkę taksówek a na samym końcu kolejki stoi @leeshay #zlotowazasrana. Facet podchodzi więc do pierwszej taksówki i mówi:
    - Ile za kurs na Sienkiewicza?
    - 20zł. - mówi taksiarz.
    - Ja dam panu 50zł za kurs ale w czasie jazdy zrobi mi pan loda.
    - Spadaj zboku bo zaraz ci dowalę.
    Facet podchodzi do 2 taksówki:
    - Ile za kurs na Sienkiewicza?
    - 20zł. - mówi taksiarz.
    - Ja dam panu 50zł za kurs ale w czasie jazdy zrobi mi pan loda.
    - Spadaj zboku, bo nie ręczę za siebie.
    Facet podchodził do każdej taksówki i sytuacja powtórzyła się. Podchodzi do ostatniej taksówki - tej spod baru - i mówi do @leeshay:
    - Ile za kurs na Sienkiewicza?
    - 20zł. - mówi taksówkarz.

    pokaż spoiler - Ja dam panu 50zł za kurs ale pod warunkiem że ruszy pan powoli i pomacha do wszystkich swoich kolegów taksówkarzy. ( ͡° ͜ʖ ͡°) #suchar #heheszki #uber #taxihiv

  •  
    Jowanka

    +26

    pokaż komentarz

    Proponuję nazwę GAZ - Grupa AntyZłotówiarska