@DeXteR25: To raczej z tego powodu, że jak coś jest nie tak z nowym autem, to od razu człowiek chce robić aferę, nic dziwnego, w końcu nikt nie inwestuje w nowe auto, żeby coś było nie tak.
@leon81: Weź pod uwagę to, że wszystkie auta z usterkami itd. po prostu nie przetrwały próby czasu, a pozostały tylko te o które dbano itd.
To raczej z tego powodu, że jak coś jest nie tak z nowym autem, to od razu człowiek chce robić aferę, nic dziwnego, w końcu nikt nie inwestuje w nowe auto, żeby coś było nie tak.
@FireDash: No właśnie. Jak w ogóle gupie konsumenty śmią być niezadowole z jakości samochodu? ( ͡º ͜ʖ͡º)
@leon81: bo tam jest kawał porządnej skóry i to w dodatku pewnie nie jest kubeł.
Napisze po raz kolejny: to jest tak standardowe w tego typu fotelach, że w ogóle nie powinno dziwić. Masz większe boczki oparcia, wsiadając i wysiadając codziennie kilka razy się o nie ocierasz ( ͡° ͜ʖ ͡°) Trochę szybko, rok, ale zależy jak używasz i haki przebieg. Jak wcześniej wspomniałem: a6c6 z 2004roku z kubłami- od nowości, przez 8 lat i 300kkm przebiegu fotel był oddawany 3 albo 4 razy do tapicera. Dokładnie to miejsce i takie sami uszkodzenie.
@DeXteR25 masz dobre wrażenie. Obniżanie kosztów produkcji l, kosztów utrzymania pracowników, czyli typowe oszczędności w każdym zakresie i części produkcji.
@fafarafa07 Dokładnie. Moja babcia posiada ,, Farelke '' kupiona w latach 80 która od prawie 40 lat jest używana i działa do tej pory. Ja kupiłem w 2012 roku nowa w sklepie to chwilę po tym jak się gwarancja skończyła to się zepsuła. Tak robi się teraz rzeczy
Mam 20 miesięczną Toyote Avensis, z przebiegiem 35 kkm z 2015 roku. Wczesniej przez 7 lat jeździłem Avensis z 2008 roku.
Plastiki i wykonanie w nowszym modelu to porażka. Skrzypią, ścierają się.
Wykończenie wnętrza na minus.
@DeXteR25: Taka prawda jak mi na Renault 99 rocznik nasrał ptak to się nie przejmowałem. Renault z 2012 roku w serwisie powiedzieli mi, że kupy od ptaków od razu czyścić bo wyżre lakier. Wiem, że oszczędności. No ale do c#?#$ wafla w 99 samochód kosztował 50 tysiaków, w 2012 62 tysiaki. Wiem, że inflacja no ale, żebym musiał na parkingu stać przy aucie i czekać czy ptak nie nasra bo mi wyżre lakier? "Nie śpię bo pilnuję czy ptaki nie srają mi na auto" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@konkretnykrakow ja jestem z innej bajki (działu) ale otarłem się o kilku ogarniętych inżynierów, kompy, tv, elektronika ogólnie. Goście którzy dosłownie programują tego typu urządzenia... Każdy powiedział to samo. Nie sztuką zaprojektować coś na wieki, sztuka zrobić na konkretny okres czasu. Mój dobry ziomek pracował dla jednej z fabryk telewizorów w Polsce. Wiele marek na jednej linii, ci którzy znają temat beda wiedzieli:p Gość dosłownie powiedział mi która marka po iluś tam cyklach włącz/wyłącz ma się zepsuć. To jest zakładane jeszcze w fabryce i wąska grupa specjalistów doskonale o tym wie.
Trzeba być niemiłosiernie ograniczonym debilem żeby wierzyc, że np z samochodami było inaczej.
@DeXteR25: to nie tak do końca, Skoda, ma gorsze materiały wykończeniowe niż volkswagen a tym bardziej Audi. Miałem Skodę i przy 270k gałka od biegów była zajechana, a kierownica niższa o 4mm. W Audi po ponad 300k nie ma tego problemu, chociaż skórzane siedzenia podobnie zmęczone jak w Skodzie ze zdjęcia. Nie zmienia to jednak faktu, ze w modelu za tyle kasy można wymagać trwałości tapicerki która to zreszta jest za dopłatą.
Moja babcia posiada ,, Farelke '' kupiona w latach 80 która od prawie 40 lat jest używana i działa do tej pory. Ja kupiłem w 2012 roku nowa w sklepie to chwilę po tym jak się gwarancja skończyła to się zepsuła.
@konkretnykrakow: Ale zdajesz sobie sprawę, że ta farelka babci kosztowała pewnie z 10 razy tyle?
Nie chodzi już nawet o cenę tylko o trwałość dawnych produktów
@konkretnykrakow: Jak głową w beton. Zapewniam Cię, że gdyby PRL wpadł na pomysł robienia produktów za 19,99 to rozlatywałyby się jeszcze szybciej. Wiertarka za 1/3 średniego wynagrodzenia wytrzyma tyle, co stara Celma która też by tyle kosztowała, gdyby socjalizm tego nie dotował.
Głosujcie portfelami, nie kupujcie badziewia w promocjach. Nie będzie popytu, to przestaną to sprzedawać.
@pachwin: W której fabryce w Polsce mają na miejscu biuro projektowe? LG to montownia, Toshiba-Philips raczej też, więc podziel chociaż się pierwszą literą marki :)
@DeXteR25: Niestety jak już kilka osób pisało - to smutna prawda.
Sam kupowałem nowy samochód na początku roku i ogólnie patrząc na "skórzane" tapicerki zdecydowałem się wziąć zwykłego "szmaciaka" bo zwyczajnie widać jakiej (marnej jakości) jest ta skóra w większości standardowych aut (nie premium) i po prostu nie ma sensu dopłacać do niej 4-5tys. W trzech wypadkach jak zapytałem sprzedawcę o skórę na kierownicy, czy wytrzyma chociaż 50tys km, to odpowiedzi były identyczne niezależnie od producenta - wymienimy na gwarancji. Żaden nie powiedział że spokojnie wytrzyma taki przebieg...
Nie będę pisał już o lakierze, który jest cienki jak cholera i blachach, które bardziej przypominają puszkę od piwa, niż karoserię samochodu.
@Acesello: z tymi nowymi lakierami to akurat głównie przez ekologię tak jest :( Chodzi o to, żeby były jak najmniej toksyczne, a afektem ubocznym jest niestety pogorszona ochrona antykorozyjna i m.in. brak odporności na ptasie kupy.
Moja babcia posiada ,, Farelke '' kupiona w latach 80 która od prawie 40 lat jest używana i działa do tej pory. Ja kupiłem w 2012 roku nowa w sklepie to chwilę po tym jak się gwarancja skończyła to się zepsuła.
@konkretnykrakow dla jej dobra wywal. Jak się wiatrak popsuje to spali siebie wraz z mieszkaniem bo zabiezpieczen termicznych zero
@DeXteR25: tu bardziej byn stwawial na to ze wlasciciel z metra ciety, fotel blisko przy kierownicy, zakladajac ze srednio kazdy przejazd 33 km, to juz 1000 razy wsiadl i wysiadl,
@DeXteR25: to nie kwestia jakości a użytkowania... fotel źle ustawiony i przy każdym wsiadaniu wysiadaniu jest ocierany... są przypadki że nawet po 10tys km już takie coś się dzieje i to nie w jakiej tam skodzie tylko znacznie droższych samochodzikach nawet takich za 900tys.. to jest kwestia tylko i wyłącznie kierowcy... a to że sam za 100 czy 900 to skóra i tak jest tej samej jakości....
@areczekdareczek: LC to po 15 tys miałem już przetarty w ten sam sposób ... do końca gwarancji wymieniali kilka razy za free.. ale czemu to nie wiem... ja się cieszyłem :)
@Corum: Posiadam 18letnie audi z seryjnymi kubłami i uwierz mi przez 6 lat od kiedy je mam fotele nadal są w takim stanie w jakim je kupowałem a nie dbam o nie w jakiś pedantyczny sposób, będą robiły out tylko ze względu redukcji masy auta i z pewnością jeszcze długo posłużą nowemu właścicielowi.
Trzeba pamiętać, że same 4 kółka na masce nie oznaczają prestiżu, dostajesz jakieś ekogówno zamiast prawdziwej skóry w większości przypadków nowych modeli.
A6C6 nie jest jakimś prestiżowym modelem i nie ma co się dziwić, że tapicerka sie sypie.
@Corum zgadzam sie. Nic dziwnego w sportowym fotelu. Zawsze szybciej sie przecieraja boczki niz w zwyklych. Kwestia uzytkowania i umiejetnego wsiadania/wysiadania. Mialem ostatnia taka RSke na sprzedaz z przebiegiem 154k i zero przetarc. To tak jak z kierownicami. Jedni wycieraja je szybciej drudzy wolniej.
@Acesello Zabezpiecz dobrym woskiem (zaznaczam - dobrym) przynajmniej 2x do roku i nic nie wyżre. Co nie zmienia faktu, ze aktualne eko-lakiery nijak sie maja do tych stosowanych wczesniej.
@Acesello Zabezpiecz dobrym woskiem (zaznaczam - dobrym) przynajmniej 2x do roku i nic nie wyżre. Co nie zmienia faktu, ze aktualne eko-lakiery nijak sie maja do tych stosowanych wczesniej.
@gibonxxl: teraz nie jest, pisze o aucie kupionym w salonie w 2004 roku za prawie 300k pln. To mie moje auto było wiec sam się trochę z tego śmiałem, ale fakt faktem nie raz widziałem takie zniszczenie, jest bardzo charakterystyczne. Z drugiej strony mogę OPowi powiedzieć ze poerdoli i nie umie wsiadać, bo sąsiada RSa 3 lata i nic się takiego nie dzieje.
@vegetassj1 w przypadku tv słyszałem o cyklach włącz/wyłącz i jakiś tam procent ma się zepsuc. Chodziło o to że to jest celowo robione. Jak jest w przypadku samochodów nie wiem ale na pewno nie robią najlepiej jak się da.
@pachwin moze tak byc z drobnym agd czy rtv-zarowki,drukarki: generalnie z tanim sprzetem.Samochody maja za duzo elementow od poddostawcow.Oszczednosci wystarcza.Juz w latach 80. GM wolal wyplacac milionowe odszkodowania niz wymienic w trakcie element kosztujacy 30 centow.
Teraz mozna w produkcji zaoszczedzic np.100 euro na roznych elementach.To sa MILIARDOWE oszczednosci-czyli zysk.
@FireDash: Nie rozumiem skad koligen ma tyle minusow. Sam mam Beemke z 2002 roku , przez poltora roku, zrobilem 76 tysiecy i wlozylem 15 tysiecy w naprawy i czesci eksploatacyjne.
@DeXteR25: jak jest wykonane z gównolitu to tak sie dzieje. Uczylem sie na studiach o tym ze istnieją już takie materialy i takie technologie ktore pozwalaja na wytworzenie produktów bardzo trwałych, wystarczy spojrzeć na satelity ktore od 40 lat działają bez zarzutu. Inżynierów powinna dotyczyć klauzula sumienia... ja sie ucze jednego a w praktyce takie zjawiska jak trwalosc wytrzymalosc czy jakosc nie występują jezeli chodzi o zwyklego konsumenta
@DeXteR25: Pracuję przy projektowaniu wnętrz samochodów. W dzisiejszych czasach, przy wszystkich wysoko rozwiniętych technologiach projektowania i produkcji części nie są przewymiarowane tak jak w starych autach. Wytrzymują dokładnie tyle ile chce tego producent i ile wymagają normy. Jest różnica w jakości wykonania pomiędzy np. Audi S4 a Skodą Octavia RS. Trzeba być bardzo naiwnym spodziewając się czegoś innego, jeśli ta Skoda jest kilka razy tańsza od sportowych Audi lub BMW :).
@Acesello: VW ma juz tak od ok 2005 roku. Sam mam VW z 2007 i kazda kupa ptaka ktora jest ok 1dnia na sloncu zostawia lekki slad na lakierze, ktory po jakims czasie znika. Niestety z zywica juz tak nie jest...i mam na dachu kilka plam z wyzartym bezbarwnym lakierem. Od tamtego momentu jak sie tylko pojawi jakies zanieczyszczeniew mkare mozliwosci od razu je zmywam. Rodzice maja Focusa 2003 i tam kupa ptaka moze byc i tydzien i nic sie z tym lakierem nie dzieje. Siostra ma Mitsubishi ASX z 2014 i wystarczy ze zima lod z auta spada i juz sa male ryski.
@czupakadabra Z tymi cienkimi blachami to juz chyba przesadzasz. Porownaj sobie auta z okolic 2006-2008 do samochodow sprzed 20-30 lat. Jesli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne to jest srednio duzo lepiej niz 20-30 lat temu (oczywiscie sa wyjatki w rodzaju mazdy 6). Podobnie sztywnosc nadwozi znaczaco wzrosla na przestrzeni lat. (patrz wyniki crash testow). Jakosci blacharki wiec generalnie duzo sie poprawila w stosunku do tego co bylo 20 czy 30 lat temu.
@pachwin: Każdy komponent ma określoną maksymalną żywotność w cyklach. Porównaj sobie stopień skomplikowania dzisiejszego telewizora z jakimś 30-letnim. Jeśli uwzględnisz, że każdy - nawet najmniejszy - element ma określoną maksymalną żywotność (ze względów fizycznie nie do przeskoczenia, nie ukrytej agendy) i niektóre elementy współpracują ze sobą, to nagle wyjdzie Ci, że nie da się wykonać nieśmiertelnych urządzeń hi-tech, bo jak jeden ważniejszy element padnie, to reszta leci za nim.
Myślisz, że włącz/wyłącz to jeden przełącznik/przycisk? W każdym z nowoczesnych telewizorów masz ileś sprytnych systemów zarządzania włączania (a to przez kino domowe, konsolę, smartfon itd.) oraz ekologicznych trybów czuwania, które zżerają minimalne ilości prądu. Jeśli chcesz mieć telewizor 4K o dużej przekątnej obrazu, którym możesz sterować przez każde urządzenie, odpalać Netfliksa, sprawdzać pogodę i kalendarz ze smartfona, to nie licz na zbyt długą żywotność. Jeśli chcesz mieć stary telewizor z wystawki, który ma tylko kilka archaicznych, prostych i głównie analogowych (po prostu fakt, nie że analog jest gorszy) elementów, bez obrazu wysokiej jakości i możliwością rozszerzenia jego funkcjonalności, to śmiało -- bądź hipsterem ze śnieżącym telewizorem i desynchronizacją pion-poziom. Przy okazji możesz porównać rachunki za prąd z kolegą z nowym telewizorem i dalej się wkurzać :)
Szkoda, że do większość wykopu nie dociera jedna prosta rzecz -- ludzie chcą mieć sprzęty z najnowszymi rozwiązaniami, dlatego tak dużo płacą za nowinki techniczne. Myślę, że nie ma nikogo, kto będzie chciał obcować z kiepskim, starym telewizorem, kiedy sąsiad ogląda mecze reprezentacji w FullHD i podpiętym kinem domowym. Jest oczywiście jakaś granica opłacalności, ale każdy będzie miał inną w zależności od bieżącej sytuacji finansowej.
Ludzie często mają małżeństwa krótsze niż gwarancja na najnowszych sprzętach, a jak smartfon to na wieki :)
#nieznamsiealesiewypowiem -- to nie jest przypadkiem tak, że samochody używają cieńszych plastików i innych materiałów, żeby dalej zejść z masą samochodu i ograniczyć spalanie kosztem mniej potrzebnych elementów? Nie bronię producentów, ale skoro u wszystkich skrzypi, to może jest jakiś bardziej rozsądny powód niż powszechny spisek producentów, żeby denerwować swoich klientów płacących grubą kasę za nowy samochód?
@areczekdareczek: i to nie raz tylko kilkukrotnie.... ale to było już dawno temu i modelu nie pamiętam dociągną do 350tys i poszedł za wschodnią granice..
@bolinoga ja zaznaczyłem, że się nie znam i przytaczałem opinie kogoś kto projektuje sprzęt i mówił mi o postarzaniu produktu. W tym wypadku programowo. Tag nietrafiony a szkoda bo widać, że się starałeś:)
Reszta to oczywistości do których nawet się ciężko odnieść.
Jakosci blacharki wiec generalnie duzo sie poprawila w stosunku do tego co bylo 20 czy 30 lat temu.
@TomAss83: Co do tego się zgodzę - mniej rdzewieje, ale sama karoseria jest koszmarnie cienka. Crashtesty wychodzą lepiej nie ze względu na blachę, a na konstrukcję wewnętrzną i... zmniejszenie powierzchni okien w stosunku do starszych aut.
Dla przykładu mój tata w nowym aucie nacisnął palcem na maskę (aby ją zamknąć) co poskutkowało wgnieceniem... Wprawdzie dało się to naprostować, ale niesmak jest.
W moim aucie (początek tego roku) też blacha jest tak cienka, że nie trzeba mocno naciskać ręką, aby się wygięła.
Miałem wcześniej kilka samochodów i fakt faktem - roczniki jeszcze naście lat temu blachy były naprawdę mocne i grubo polakierowane, choć mimo wszystko rdzewiały, ale od ok 10 lat karoseria po prostu jest coraz cieńsza i coraz słabiej polakierowana.
Następny przykład - sprzedawałem 8 letnie auto - miało oryginalny lakier i ~130 mikronów, teraz kupujesz nowe i u tego samego producenta masz 70 mikronów...
Ogólnie niby w niczym to nie przeszkadza, ale jednak łatwiej taką blachę i lakier uszkodzić, ot różowy zahaczy mocniej torebką, czy sam przypadkowo uderzysz lekko jakimś przedmiotem.
@czupakadabra
Pewnie masz racje co daje grubosci samego poszycia. Wady sa takie jak piszesz, z drugiej strony zyskuje sie na wadze nie tracac na bezpieczenstwie wiec rosnie ekonomika i osiagi. Cos za cos.
@pachwin: Projektant z centrali przyjechał do montowni i pochwalił się robolowi od składania jednym z najbardziej niby strzeżonych sekretów? A to ciekawe. Może po prostu przestań powtarzać plotki jak ciotka na imieninach?
@Daleki_Jones szkoda, że zrobiłeś z siebie kompletnego idiotę i nie przeczytałeś wątku od początku. Chciałeś być spryciarz a wyszło jak wyszło. Łap plusa, z litości....:)
@Funky666: niedbale użytkował - znaczy dotykał fotela przy wsiadaniu i podczas siedzenia. Grupa VAG kolejny raz udowadnia, że nie warto kupować ich produktów, niedawno wyszło że oszukiwali na emisjach i spalaniach, tutaj nie widać by nauczyli się pokory, nie ma prób poprawy zszarganego wizerunku.
@arczer: Nie Generalizuj, tutaj na wykopie był gość, który narzekał na Fiata Tipo, i że nigdy więcej Fiata. U mnie na siedlu jeden sąsiad ma właśnie Tipo i z ciekawości pytałem czy jest zadowolony....i mniej więcej co usłyszałem ..."Panie, za 43 tysiące nie kupisz Pan tak dużego i praktycznego samochodu, może z wygody to Mercedes nie jest, ale przejechałem już ponad 60 tysięcy i jedyne co to leje Paliwo i na przeglądy jeżdżę", także trzeba by było zrobić jakieś badanie wśród ludzi, a nie bazować na jednej opinii.
@Zibi23: czyli skoda część grupy volkswagen a właściwie VAG uznaje przecierający się fotel za normalność? Ciekawe jak odnoszą się gdy pojawiają się inne usterki lub samochód psuje się w czasie gwarancji Czy dobrze zinterpretowałem tę odpowiedź?
@Zibi23: oni ufają, że mogą robić z klientem polskim co się im podoba. W końcu VW jest kultowy na wszystkich wioskach a SKODA to niezagrożony lider sprzedaży od lat. Oni ufają, że mogą nawet opluć klienta.
czyli skoda część grupy volkswagen a właściwie VAG uznaje przecierający się fotel za normalność? Ciekawe jak odnoszą się gdy pojawiają się inne usterki lub samochód psuje się w czasie gwarancji Czy dobrze zinterpretowałem tę odpowiedź?
@Leniek: tak, ja też tak to rozumiem: "skoda część grupy volkswagen a właściwie VAG uznaje przecierający się fotel za normalność"
@Leniek Myślę że bardzo dobrze zinterpretowałeś że skoda część grupy volkswagen a właściwie VAG uznaje przecierający się fotel za normalność. Też tak to zrozumiałem. Prawdopodobnie też, gdy pojawiają się inne usterki lub samochód zepsuje się w czasie gwarancji to na roszczenia gwarancyjne odpowiedzą w tym samym stylu.
@jedyny_wolny_login: Jak masz do wyboru wysoką wersję skody, albo bidę VW, to wybierasz skodę. Nie mówiąc o późniejszych kosztach serwisowania. W Polsce ciągle istnieje przekonanie, że koszt samochodu, to to co zapłacisz przy kupnie. A potem nagle rachunek z serwisu na kilka tysięcy i już nie ma na paliwo.
@AlabamaMama: I którą porządną markę mi polecisz? BMW w którym hatchback kosztuje tyle co normalny sedan innej marki, a jakość i tak często pozostawia wiele do życzenia?
Ja na razie trzymam się koreańskich aut i nie jestem zawiedziony, cena o wiele niższa od niemieckich, a jeszcze z niczym nie miałem problemów.
@maciej-kossakowski: No właśnie to staram się tu kolegom przekazać. Mam znajomego który ujeżdżał Nissana GTR, moje marzenie, tuż przed moim kolejnym obiektem westchnień, Subaru Imprezą WRX STi. Wymiana klocków i tarcz w Nissanie kosztowała go kilkanaście tys zł. Sam samochód nie jest wcale taki drogi.
Poza tym, serwisowanie nawet kilkuletniego Audi jest sporym wyzwaniem finansowym.
@Pifpaf: Ale bzdury. Koszt ten sam co VW/Skoda. Skoro ten sam silnik, to jak może być inny koszt? Chyba że liczysz wyższy koszt np. foteli;))) to owszem droższe do Audi będą;)))
@FireDash: w szczegolnosci, ze np. hyundai genesis jest stworzone w europejskich standardach stylistycznych, czyli obecnie chyba najlepszych na swiecie.
do hyundaia dolacza ostatnio KIA ktora tez robi ladne auta i ma calkiem ciekawie zaprojektowane sport-pakiety.
Samochód nie składa się tylko z silnika ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Pifpaf: To co tam chcesz serwisować? Wszystko w Audi to samo co w VW/Skodzie, czym się różni - wnętrzem - chcesz wnętrze serwisować że taki duży koszt serwisowania?
@Jaromiarzmiarjaru: jak pierwszy raz je zobaczylem na zywo to zastanawialem sie co to jest do cholery... chrysler to byla pierwsza mysl ale potem troche poszperalem i znalazlem... HYUNDAI XD
ale sie pozniej zastanowilem i w sumie znow bylem zachwycony bo auto prezentuje sie niezle i ma dobre osiagi.
dobrze zrobili ze nie sygnuja tego marka hyundai tylko tworza cos na ksztalt tego co toyota zrobila z lexusem.
@FireDash: Kii i Hyundaia do BMW bym nawet nie równał, bo to zupełnie inne marki. Aczkolwiek Koreańczycy już mają swoją markę premium - Genesis i podobno bardzo fajne samochody.
BMW z jakością opuściło się już kilka lat temu i takie modele jak 1, X1, obecne 3 czy 5 F10, to lipa. Choć najnowsza 5 już jest znacznie poprawiona. Ogólnie jak teraz ktoś chce dobrze wykonane premium to do wyboru jest Audi i Lexus, bo BMW z Mercedesem odwalają lipy na potęgę. Nowe Alfy tak nie skrzypią jak ich odpowiedniki od Mercedesa i BMW, a ludzie się kiedyś z Włochów śmiali...
@DILERIUM: Ja od siebie polecę Mazde 3 w wersji sedan - moja wyszła 104k dokładnie, praktycznie full opcja ze skórami, automatem, kamerami cofania i co nie tylko. Ponad rok już użytkuje i żadnych problemów póki co nie zaobserwowano.
@Majk1989: Wiesz co...za tą cenę to znajdziesz dużo innych fajnych marek, które też trzymają jakość. Nie porównuj Skody do Lexusa. Jak chcesz porównywać do czegos Lexusa w grupie VW to raczej do Audi.
@FireDash: No więc jeśli chodzi o auta do 100 tys, to praktycznie każdy producent ma coś z segmentu C i w tej kwocie będzie to z reguły "full wypas", nawet idzie zahaczyć o coś z segmentu D w całkiem dobrym wyposażeniu (Hyundai, Mazda, Toyota).
Ogólnie mając te 100tys wystarczy odpuścić sobie szpanowanie logiem z segmentu premium i nagle okazuje się, że wybór jest całkiem spory.
Jak masz do wyboru wysoką wersję skody, albo bidę VW, to wybierasz skodę. Nie mówiąc o późniejszych kosztach serwisowania. W Polsce ciągle istnieje przekonanie, że koszt samochodu, to to co zapłacisz przy kupnie. A potem nagle rachunek z serwisu na kilka tysięcy i już nie ma na paliwo.
Nie sztuka kupić auto, sztuka je utrzymać.
@Pifpaf: po pierwsze to tak nie działa, obecnie skoda to praktycznie ta sama cena co w VW.
Po drugie skoda straci więcej w czasie, więc sumarycznie jest droższa. Do tego jest wykonana z gorszych jakościowo materiałów.
@instinCtoriginal: Trochę szydziłem.
Doczytałem potem, że w ogóle Genesis i Equus (taka limuzyna Hyundaia, nigdy nie sprzedawana w Polsce) zakończyły produkcję w 2016 ze względu na jakąś restrukturyzację oddziałów, ale powrócą w przyszłości.
@Fallriv: czyli masz podejście, jak ja - trochę tańsze auto w full opcji. Pytam, bo sam niedawno szukałem auta w podobnych cenach. Stanęło na Auris w kombi, hybryda, full opcja, 103k
@ziomal-84: Spoko gdyby nie to, że 80% kupowanych używek to szrot, szczególnie właśnie jeśli chodzi o audi, bmw itd.
Widzę jaki jest problem czasami ze sprzedaniem auta dobrego, bo nikt po prostu nie chce tyle zapłacić. Każdy woli zapłacić za składaka i cieszyć się, że taniej.
@FireDash widzę nigdy nie miałeś dobrego Audi skoro piszesz że wszystkie to szroty. Masz rację kupuj szkodę albo wieswagena na pewno będzie korzystniej.nie to żebym był uszczypliwy ale skoda nigdy nie dorówna audi pod względem jakości wykonania czy ilości wyposażenia.
@ziomal-84: Jeździłem wieloma markami, w tym x6, mercedesami za 300k i wiem, że lepiej się jeździ dobrymi autami, ale widzę jakie te super używki ludzie kupują i ja za takie coś podziękuję.
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
Polityka plików cookies
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
+575
pokaż komentarz
Ogólnie mam wrażenie, że nowe samochody są coraz bardziej gówniane ( ͡° ʖ̯ ͡°)
+340
pokaż komentarz
@DeXteR25: to nie wrażenie, to smutna prawda. W moim starym bmw z 1999roku skóra wygląda dużo lepiej.
-154
pokaż komentarz
@DeXteR25: To raczej z tego powodu, że jak coś jest nie tak z nowym autem, to od razu człowiek chce robić aferę, nic dziwnego, w końcu nikt nie inwestuje w nowe auto, żeby coś było nie tak.
@leon81: Weź pod uwagę to, że wszystkie auta z usterkami itd. po prostu nie przetrwały próby czasu, a pozostały tylko te o które dbano itd.
+201
pokaż komentarz
@DeXteR25: nie tylko samochody ale 90% produktów z różnych gałęzi gospodarki
+76
pokaż komentarz
To raczej z tego powodu, że jak coś jest nie tak z nowym autem, to od razu człowiek chce robić aferę, nic dziwnego, w końcu nikt nie inwestuje w nowe auto, żeby coś było nie tak.
@FireDash: No właśnie. Jak w ogóle gupie konsumenty śmią być niezadowole z jakości samochodu? ( ͡º ͜ʖ͡º)
+5
pokaż komentarz
@leon81 a ile rzeczy ci w nim nie działa?
+109
pokaż komentarz
@leon81: bo tam jest kawał porządnej skóry i to w dodatku pewnie nie jest kubeł.
Napisze po raz kolejny: to jest tak standardowe w tego typu fotelach, że w ogóle nie powinno dziwić. Masz większe boczki oparcia, wsiadając i wysiadając codziennie kilka razy się o nie ocierasz ( ͡° ͜ʖ ͡°) Trochę szybko, rok, ale zależy jak używasz i haki przebieg. Jak wcześniej wspomniałem: a6c6 z 2004roku z kubłami- od nowości, przez 8 lat i 300kkm przebiegu fotel był oddawany 3 albo 4 razy do tapicera. Dokładnie to miejsce i takie sami uszkodzenie.
-3
pokaż komentarz
@DeXteR25 Bo są, cena ma czynić cuda więc...
+112
pokaż komentarz
@DeXteR25: A no i warto jeszcze dodać, że za 10 lat ludzie nadal będą narzekać na nowe auta i jeździć dzisiejszymi, które będą zachwalać xD
+2
pokaż komentarz
@DeXteR25 masz dobre wrażenie. Obniżanie kosztów produkcji l, kosztów utrzymania pracowników, czyli typowe oszczędności w każdym zakresie i części produkcji.
+11
pokaż komentarz
@leon81 miałem bmw z 2003. Skóra w 2015 również lepiej się prezentowała.
-7
pokaż komentarz
@ErikSkurveson raczej działa wszystko. Tak samo w mercedesach
+2
pokaż komentarz
@DeXteR25 masz bardzo dobre wrażenie, optymalizacja kosztów na każdym etapie produkcji vw chce mieć taniej fotele to ma
+28
pokaż komentarz
@fafarafa07 Dokładnie. Moja babcia posiada ,, Farelke '' kupiona w latach 80 która od prawie 40 lat jest używana i działa do tej pory. Ja kupiłem w 2012 roku nowa w sklepie to chwilę po tym jak się gwarancja skończyła to się zepsuła. Tak robi się teraz rzeczy
-5
pokaż komentarz
@DeXteR25: To nie wrażenie to fakt. To samo jest ze sprzętem IT. Niby coraz bardziej zaawansowane a coraz gorsze materiały.
+18
pokaż komentarz
@leon81: ale wiesz ze porownujesz scode octavie i BMW?
-3
pokaż komentarz
@FireDash nie sądzę żeby dzisiejsze wytrzymaly w takim stanie jak obecne 10latki
+71
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+26
pokaż komentarz
@DeXteR25 Bo są.
Mam 20 miesięczną Toyote Avensis, z przebiegiem 35 kkm z 2015 roku. Wczesniej przez 7 lat jeździłem Avensis z 2008 roku.
Plastiki i wykonanie w nowszym modelu to porażka. Skrzypią, ścierają się.
Wykończenie wnętrza na minus.
+74
pokaż komentarz
@DeXteR25: Taka prawda jak mi na Renault 99 rocznik nasrał ptak to się nie przejmowałem. Renault z 2012 roku w serwisie powiedzieli mi, że kupy od ptaków od razu czyścić bo wyżre lakier. Wiem, że oszczędności. No ale do c#?#$ wafla w 99 samochód kosztował 50 tysiaków, w 2012 62 tysiaki. Wiem, że inflacja no ale, żebym musiał na parkingu stać przy aucie i czekać czy ptak nie nasra bo mi wyżre lakier? "Nie śpię bo pilnuję czy ptaki nie srają mi na auto" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-2
pokaż komentarz
@konkretnykrakow ja jestem z innej bajki (działu) ale otarłem się o kilku ogarniętych inżynierów, kompy, tv, elektronika ogólnie. Goście którzy dosłownie programują tego typu urządzenia... Każdy powiedział to samo. Nie sztuką zaprojektować coś na wieki, sztuka zrobić na konkretny okres czasu. Mój dobry ziomek pracował dla jednej z fabryk telewizorów w Polsce. Wiele marek na jednej linii, ci którzy znają temat beda wiedzieli:p Gość dosłownie powiedział mi która marka po iluś tam cyklach włącz/wyłącz ma się zepsuć. To jest zakładane jeszcze w fabryce i wąska grupa specjalistów doskonale o tym wie.
Trzeba być niemiłosiernie ograniczonym debilem żeby wierzyc, że np z samochodami było inaczej.
+2
pokaż komentarz
@pachwin za duzo kombinacji.Nie taniej i latwiej cebulic na materialach?
+12
pokaż komentarz
@DeXteR25: to nie tak do końca, Skoda, ma gorsze materiały wykończeniowe niż volkswagen a tym bardziej Audi. Miałem Skodę i przy 270k gałka od biegów była zajechana, a kierownica niższa o 4mm. W Audi po ponad 300k nie ma tego problemu, chociaż skórzane siedzenia podobnie zmęczone jak w Skodzie ze zdjęcia. Nie zmienia to jednak faktu, ze w modelu za tyle kasy można wymagać trwałości tapicerki która to zreszta jest za dopłatą.
+4
pokaż komentarz
Moja babcia posiada ,, Farelke '' kupiona w latach 80 która od prawie 40 lat jest używana i działa do tej pory. Ja kupiłem w 2012 roku nowa w sklepie to chwilę po tym jak się gwarancja skończyła to się zepsuła.
@konkretnykrakow: Ale zdajesz sobie sprawę, że ta farelka babci kosztowała pewnie z 10 razy tyle?
+1
pokaż komentarz
@DeXteR25: niezależnie od marki. Czy premiom czy budżetowe się rozlatuje.
+2
pokaż komentarz
@prawde_powiadam_Wam Nie chodzi już nawet o cenę tylko o trwałość dawnych produktów
+13
pokaż komentarz
Nie chodzi już nawet o cenę tylko o trwałość dawnych produktów
@konkretnykrakow: Jak głową w beton. Zapewniam Cię, że gdyby PRL wpadł na pomysł robienia produktów za 19,99 to rozlatywałyby się jeszcze szybciej. Wiertarka za 1/3 średniego wynagrodzenia wytrzyma tyle, co stara Celma która też by tyle kosztowała, gdyby socjalizm tego nie dotował.
Głosujcie portfelami, nie kupujcie badziewia w promocjach. Nie będzie popytu, to przestaną to sprzedawać.
+3
pokaż komentarz
@pachwin: W której fabryce w Polsce mają na miejscu biuro projektowe? LG to montownia, Toshiba-Philips raczej też, więc podziel chociaż się pierwszą literą marki :)
+7
pokaż komentarz
@DeXteR25: Niestety jak już kilka osób pisało - to smutna prawda.
Sam kupowałem nowy samochód na początku roku i ogólnie patrząc na "skórzane" tapicerki zdecydowałem się wziąć zwykłego "szmaciaka" bo zwyczajnie widać jakiej (marnej jakości) jest ta skóra w większości standardowych aut (nie premium) i po prostu nie ma sensu dopłacać do niej 4-5tys. W trzech wypadkach jak zapytałem sprzedawcę o skórę na kierownicy, czy wytrzyma chociaż 50tys km, to odpowiedzi były identyczne niezależnie od producenta - wymienimy na gwarancji. Żaden nie powiedział że spokojnie wytrzyma taki przebieg...
Nie będę pisał już o lakierze, który jest cienki jak cholera i blachach, które bardziej przypominają puszkę od piwa, niż karoserię samochodu.
+2
pokaż komentarz
@Acesello: z tymi nowymi lakierami to akurat głównie przez ekologię tak jest :( Chodzi o to, żeby były jak najmniej toksyczne, a afektem ubocznym jest niestety pogorszona ochrona antykorozyjna i m.in. brak odporności na ptasie kupy.
-1
pokaż komentarz
@DeXteR25: Są coraz bardziej gówniane poza wyjątkami jak Lexusy czy Toyoty Land Cruiser. Ale to są samochody za grubą kasę.
-1
pokaż komentarz
@DeXteR25 planowe postarzanie produktu
+1
pokaż komentarz
@DeXteR25: te samochody są jak tostery z marketu
+3
pokaż komentarz
@Acesello: "lakiernicy go nienawidza odkryl sposob na wzery na lakierze" (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
0
pokaż komentarz
Moja babcia posiada ,, Farelke '' kupiona w latach 80 która od prawie 40 lat jest używana i działa do tej pory. Ja kupiłem w 2012 roku nowa w sklepie to chwilę po tym jak się gwarancja skończyła to się zepsuła.
@konkretnykrakow dla jej dobra wywal. Jak się wiatrak popsuje to spali siebie wraz z mieszkaniem bo zabiezpieczen termicznych zero
-3
pokaż komentarz
@DeXteR25: tu bardziej byn stwawial na to ze wlasciciel z metra ciety, fotel blisko przy kierownicy, zakladajac ze srednio kazdy przejazd 33 km, to juz 1000 razy wsiadl i wysiadl,
-7
pokaż komentarz
@DeXteR25: to nie kwestia jakości a użytkowania... fotel źle ustawiony i przy każdym wsiadaniu wysiadaniu jest ocierany... są przypadki że nawet po 10tys km już takie coś się dzieje i to nie w jakiej tam skodzie tylko znacznie droższych samochodzikach nawet takich za 900tys.. to jest kwestia tylko i wyłącznie kierowcy... a to że sam za 100 czy 900 to skóra i tak jest tej samej jakości....
+2
pokaż komentarz
@DeXteR25: Co do aut to nie ma jak proste 1.9 tdi ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
0
pokaż komentarz
@areczekdareczek: LC to po 15 tys miałem już przetarty w ten sam sposób ... do końca gwarancji wymieniali kilka razy za free.. ale czemu to nie wiem... ja się cieszyłem :)
+2
pokaż komentarz
@Acesello: Op$@$!$# folią i po kłopocie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
+3
pokaż komentarz
@DeXteR25: To zapewne jakaś eko skóra z cygańskich kurtek. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale faktycznie Skoda ma coś z materiałami od kilku lat.
+2
pokaż komentarz
@Corum: Posiadam 18letnie audi z seryjnymi kubłami i uwierz mi przez 6 lat od kiedy je mam fotele nadal są w takim stanie w jakim je kupowałem a nie dbam o nie w jakiś pedantyczny sposób, będą robiły out tylko ze względu redukcji masy auta i z pewnością jeszcze długo posłużą nowemu właścicielowi.
Trzeba pamiętać, że same 4 kółka na masce nie oznaczają prestiżu, dostajesz jakieś ekogówno zamiast prawdziwej skóry w większości przypadków nowych modeli.
A6C6 nie jest jakimś prestiżowym modelem i nie ma co się dziwić, że tapicerka sie sypie.
+2
pokaż komentarz
@Acesello to akurat normy ekologiczne. Teraz lakiery muszą je spełniać i z tego powodu są mniej trwałe.
0
pokaż komentarz
@be_a_st no właśnie,porównaj lanosa a nie auto segmentu E
+1
pokaż komentarz
@Corum zgadzam sie. Nic dziwnego w sportowym fotelu. Zawsze szybciej sie przecieraja boczki niz w zwyklych. Kwestia uzytkowania i umiejetnego wsiadania/wysiadania. Mialem ostatnia taka RSke na sprzedaz z przebiegiem 154k i zero przetarc. To tak jak z kierownicami. Jedni wycieraja je szybciej drudzy wolniej.
0
pokaż komentarz
@DeXteR25
Są robione tak aby po 5 latach zmielić plastik, metal przetopić i zrobić kolejego gniota na 5lat
0
pokaż komentarz
@Acesello Zabezpiecz dobrym woskiem (zaznaczam - dobrym) przynajmniej 2x do roku i nic nie wyżre. Co nie zmienia faktu, ze aktualne eko-lakiery nijak sie maja do tych stosowanych wczesniej.
+2
pokaż komentarz
@Acesello Zabezpiecz dobrym woskiem (zaznaczam - dobrym) przynajmniej 2x do roku i nic nie wyżre. Co nie zmienia faktu, ze aktualne eko-lakiery nijak sie maja do tych stosowanych wczesniej.
+7
pokaż komentarz
@DeXteR25: Volkswagen to g#wno przecież, szczególnie teraz jak bo robią oszczędności po ostatnim oszustwie jakie zrobili.
0
pokaż komentarz
@gibonxxl: teraz nie jest, pisze o aucie kupionym w salonie w 2004 roku za prawie 300k pln. To mie moje auto było wiec sam się trochę z tego śmiałem, ale fakt faktem nie raz widziałem takie zniszczenie, jest bardzo charakterystyczne. Z drugiej strony mogę OPowi powiedzieć ze poerdoli i nie umie wsiadać, bo sąsiada RSa 3 lata i nic się takiego nie dzieje.
+1
pokaż komentarz
@Acesello: Z lakierami jest inna historia, chodzi o ekologię. Ekologiczne lakiery są miękkie.
+1
pokaż komentarz
@i-meble_eu: lc j200 po 15 tysiącach przetarte?
+1
pokaż komentarz
) Ale faktycznie Skoda ma coś z materiałami od kilku lat.
@Kierownik_: VAG ma. Od Skody aż po tańsze Porsche na bazie VW.
-1
pokaż komentarz
@vegetassj1 w przypadku tv słyszałem o cyklach włącz/wyłącz i jakiś tam procent ma się zepsuc. Chodziło o to że to jest celowo robione. Jak jest w przypadku samochodów nie wiem ale na pewno nie robią najlepiej jak się da.
-1
pokaż komentarz
@Fairplay2016 "pracował dla jednej z fabryk telewizorów w Polsce."
a gdzie ja napisałem, że on te telewizory montował na linii?:)
+1
pokaż komentarz
@pachwin moze tak byc z drobnym agd czy rtv-zarowki,drukarki: generalnie z tanim sprzetem.Samochody maja za duzo elementow od poddostawcow.Oszczednosci wystarcza.Juz w latach 80. GM wolal wyplacac milionowe odszkodowania niz wymienic w trakcie element kosztujacy 30 centow.
Teraz mozna w produkcji zaoszczedzic np.100 euro na roznych elementach.To sa MILIARDOWE oszczednosci-czyli zysk.
+1
pokaż komentarz
@FireDash: Nie rozumiem skad koligen ma tyle minusow. Sam mam Beemke z 2002 roku , przez poltora roku, zrobilem 76 tysiecy i wlozylem 15 tysiecy w naprawy i czesci eksploatacyjne.
+2
pokaż komentarz
@DeXteR25: jak jest wykonane z gównolitu to tak sie dzieje. Uczylem sie na studiach o tym ze istnieją już takie materialy i takie technologie ktore pozwalaja na wytworzenie produktów bardzo trwałych, wystarczy spojrzeć na satelity ktore od 40 lat działają bez zarzutu. Inżynierów powinna dotyczyć klauzula sumienia... ja sie ucze jednego a w praktyce takie zjawiska jak trwalosc wytrzymalosc czy jakosc nie występują jezeli chodzi o zwyklego konsumenta
0
pokaż komentarz
@arre: Mirku, masz może TouchAndGo2?
+3
pokaż komentarz
@DeXteR25: Pracuję przy projektowaniu wnętrz samochodów. W dzisiejszych czasach, przy wszystkich wysoko rozwiniętych technologiach projektowania i produkcji części nie są przewymiarowane tak jak w starych autach. Wytrzymują dokładnie tyle ile chce tego producent i ile wymagają normy. Jest różnica w jakości wykonania pomiędzy np. Audi S4 a Skodą Octavia RS. Trzeba być bardzo naiwnym spodziewając się czegoś innego, jeśli ta Skoda jest kilka razy tańsza od sportowych Audi lub BMW :).
+1
pokaż komentarz
@Acesello: VW ma juz tak od ok 2005 roku. Sam mam VW z 2007 i kazda kupa ptaka ktora jest ok 1dnia na sloncu zostawia lekki slad na lakierze, ktory po jakims czasie znika. Niestety z zywica juz tak nie jest...i mam na dachu kilka plam z wyzartym bezbarwnym lakierem. Od tamtego momentu jak sie tylko pojawi jakies zanieczyszczeniew mkare mozliwosci od razu je zmywam. Rodzice maja Focusa 2003 i tam kupa ptaka moze byc i tydzien i nic sie z tym lakierem nie dzieje. Siostra ma Mitsubishi ASX z 2014 i wystarczy ze zima lod z auta spada i juz sa male ryski.
+1
pokaż komentarz
@czupakadabra Z tymi cienkimi blachami to juz chyba przesadzasz. Porownaj sobie auta z okolic 2006-2008 do samochodow sprzed 20-30 lat. Jesli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne to jest srednio duzo lepiej niz 20-30 lat temu (oczywiscie sa wyjatki w rodzaju mazdy 6). Podobnie sztywnosc nadwozi znaczaco wzrosla na przestrzeni lat. (patrz wyniki crash testow). Jakosci blacharki wiec generalnie duzo sie poprawila w stosunku do tego co bylo 20 czy 30 lat temu.
0
pokaż komentarz
@pachwin: Każdy komponent ma określoną maksymalną żywotność w cyklach. Porównaj sobie stopień skomplikowania dzisiejszego telewizora z jakimś 30-letnim. Jeśli uwzględnisz, że każdy - nawet najmniejszy - element ma określoną maksymalną żywotność (ze względów fizycznie nie do przeskoczenia, nie ukrytej agendy) i niektóre elementy współpracują ze sobą, to nagle wyjdzie Ci, że nie da się wykonać nieśmiertelnych urządzeń hi-tech, bo jak jeden ważniejszy element padnie, to reszta leci za nim.
Myślisz, że włącz/wyłącz to jeden przełącznik/przycisk? W każdym z nowoczesnych telewizorów masz ileś sprytnych systemów zarządzania włączania (a to przez kino domowe, konsolę, smartfon itd.) oraz ekologicznych trybów czuwania, które zżerają minimalne ilości prądu. Jeśli chcesz mieć telewizor 4K o dużej przekątnej obrazu, którym możesz sterować przez każde urządzenie, odpalać Netfliksa, sprawdzać pogodę i kalendarz ze smartfona, to nie licz na zbyt długą żywotność. Jeśli chcesz mieć stary telewizor z wystawki, który ma tylko kilka archaicznych, prostych i głównie analogowych (po prostu fakt, nie że analog jest gorszy) elementów, bez obrazu wysokiej jakości i możliwością rozszerzenia jego funkcjonalności, to śmiało -- bądź hipsterem ze śnieżącym telewizorem i desynchronizacją pion-poziom. Przy okazji możesz porównać rachunki za prąd z kolegą z nowym telewizorem i dalej się wkurzać :)
Szkoda, że do większość wykopu nie dociera jedna prosta rzecz -- ludzie chcą mieć sprzęty z najnowszymi rozwiązaniami, dlatego tak dużo płacą za nowinki techniczne. Myślę, że nie ma nikogo, kto będzie chciał obcować z kiepskim, starym telewizorem, kiedy sąsiad ogląda mecze reprezentacji w FullHD i podpiętym kinem domowym. Jest oczywiście jakaś granica opłacalności, ale każdy będzie miał inną w zależności od bieżącej sytuacji finansowej.
Ludzie często mają małżeństwa krótsze niż gwarancja na najnowszych sprzętach, a jak smartfon to na wieki :)
#nieznamsiealesiewypowiem -- to nie jest przypadkiem tak, że samochody używają cieńszych plastików i innych materiałów, żeby dalej zejść z masą samochodu i ograniczyć spalanie kosztem mniej potrzebnych elementów? Nie bronię producentów, ale skoro u wszystkich skrzypi, to może jest jakiś bardziej rozsądny powód niż powszechny spisek producentów, żeby denerwować swoich klientów płacących grubą kasę za nowy samochód?
+1
pokaż komentarz
@areczekdareczek: i to nie raz tylko kilkukrotnie.... ale to było już dawno temu i modelu nie pamiętam dociągną do 350tys i poszedł za wschodnią granice..
0
pokaż komentarz
@bolinoga ja zaznaczyłem, że się nie znam i przytaczałem opinie kogoś kto projektuje sprzęt i mówił mi o postarzaniu produktu. W tym wypadku programowo. Tag nietrafiony a szkoda bo widać, że się starałeś:)
Reszta to oczywistości do których nawet się ciężko odnieść.
0
pokaż komentarz
@abramek Tak
0
pokaż komentarz
Jakosci blacharki wiec generalnie duzo sie poprawila w stosunku do tego co bylo 20 czy 30 lat temu.
@TomAss83: Co do tego się zgodzę - mniej rdzewieje, ale sama karoseria jest koszmarnie cienka. Crashtesty wychodzą lepiej nie ze względu na blachę, a na konstrukcję wewnętrzną i... zmniejszenie powierzchni okien w stosunku do starszych aut.
Dla przykładu mój tata w nowym aucie nacisnął palcem na maskę (aby ją zamknąć) co poskutkowało wgnieceniem... Wprawdzie dało się to naprostować, ale niesmak jest.
W moim aucie (początek tego roku) też blacha jest tak cienka, że nie trzeba mocno naciskać ręką, aby się wygięła.
Miałem wcześniej kilka samochodów i fakt faktem - roczniki jeszcze naście lat temu blachy były naprawdę mocne i grubo polakierowane, choć mimo wszystko rdzewiały, ale od ok 10 lat karoseria po prostu jest coraz cieńsza i coraz słabiej polakierowana.
Następny przykład - sprzedawałem 8 letnie auto - miało oryginalny lakier i ~130 mikronów, teraz kupujesz nowe i u tego samego producenta masz 70 mikronów...
Ogólnie niby w niczym to nie przeszkadza, ale jednak łatwiej taką blachę i lakier uszkodzić, ot różowy zahaczy mocniej torebką, czy sam przypadkowo uderzysz lekko jakimś przedmiotem.
0
pokaż komentarz
@czupakadabra
Pewnie masz racje co daje grubosci samego poszycia. Wady sa takie jak piszesz, z drugiej strony zyskuje sie na wadze nie tracac na bezpieczenstwie wiec rosnie ekonomika i osiagi. Cos za cos.
0
pokaż komentarz
@ErikSkurveson mi w Volvo z 03r wszystko działa
+1
pokaż komentarz
@pachwin: Projektant z centrali przyjechał do montowni i pochwalił się robolowi od składania jednym z najbardziej niby strzeżonych sekretów? A to ciekawe. Może po prostu przestań powtarzać plotki jak ciotka na imieninach?
-1
pokaż komentarz
@Daleki_Jones szkoda, że zrobiłeś z siebie kompletnego idiotę i nie przeczytałeś wątku od początku. Chciałeś być spryciarz a wyszło jak wyszło. Łap plusa, z litości....:)
+636
pokaż komentarz
TL:DR
źródło: scr.png
+13
pokaż komentarz
@Funky666: Potwierdzam, to prawdziwa odpowiedź. 100% no scam legit, tak było.
+130
pokaż komentarz
@Funky666:
GIF
źródło: wykop.pl (1.76MB)
0
pokaż komentarz
@KamDG: to ten fotel z niedźwiedziej skóry był ?
-1
pokaż komentarz
@maciej-kossakowski: Albo z drewna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+19
pokaż komentarz
@Funky666: niedbale użytkował - znaczy dotykał fotela przy wsiadaniu i podczas siedzenia. Grupa VAG kolejny raz udowadnia, że nie warto kupować ich produktów, niedawno wyszło że oszukiwali na emisjach i spalaniach, tutaj nie widać by nauczyli się pokory, nie ma prób poprawy zszarganego wizerunku.
+1
pokaż komentarz
@Funky666: ten kto wymyślił ten dokument powinien zostać premierem ....
+3
pokaż komentarz
@arczer: Nie Generalizuj, tutaj na wykopie był gość, który narzekał na Fiata Tipo, i że nigdy więcej Fiata. U mnie na siedlu jeden sąsiad ma właśnie Tipo i z ciekawości pytałem czy jest zadowolony....i mniej więcej co usłyszałem ..."Panie, za 43 tysiące nie kupisz Pan tak dużego i praktycznego samochodu, może z wygody to Mercedes nie jest, ale przejechałem już ponad 60 tysięcy i jedyne co to leje Paliwo i na przeglądy jeżdżę", także trzeba by było zrobić jakieś badanie wśród ludzi, a nie bazować na jednej opinii.
0
pokaż komentarz
@Funky666: Powinno być STOLCWAGEN
0
pokaż komentarz
@KamDG: musisz nosic ubrania z delikatych szlachetnych materialow wtedy fotel nie bedzie sie tak przecieral
(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
+16
pokaż komentarz
@mamFAJNYnick: spokojnie, już kupiłem pokrowce "racing" i koraliki które pasują jak świni siodło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: pokrowce-maty-koraliki-mata-na-siedzenia-3-3465079826.jpg
+23
pokaż komentarz
@KamDG: to od razu machnij kierownice bo sie wytrze i napisza ze masz za szorstkie rece ( ͡º ͜ʖ͡º)
źródło: wulmarex.pl
-2
pokaż komentarz
@mamFAJNYnick: nie mogę mieć szorstkich rąk, w domu chodzę w rękawiczkach a na pilotach mam folie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+14
pokaż komentarz
@KamDG: trzeba bylo kupic poloneza ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: adrenalinemotorsport.pl
+308
pokaż komentarz
Ufamy, że powyższa odpowiedź będzie dla pana wystarczającą
Nie daruj.
+118
pokaż komentarz
@Zibi23: czyli skoda część grupy volkswagen a właściwie VAG uznaje przecierający się fotel za normalność? Ciekawe jak odnoszą się gdy pojawiają się inne usterki lub samochód psuje się w czasie gwarancji Czy dobrze zinterpretowałem tę odpowiedź?
#pdk (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
+19
pokaż komentarz
Ufamy, że
@Zibi23: oni ufają, że mogą robić z klientem polskim co się im podoba. W końcu VW jest kultowy na wszystkich wioskach a SKODA to niezagrożony lider sprzedaży od lat. Oni ufają, że mogą nawet opluć klienta.
-3
pokaż komentarz
czyli skoda część grupy volkswagen a właściwie VAG uznaje przecierający się fotel za normalność? Ciekawe jak odnoszą się gdy pojawiają się inne usterki lub samochód psuje się w czasie gwarancji Czy dobrze zinterpretowałem tę odpowiedź?
@Leniek: tak, ja też tak to rozumiem: "skoda część grupy volkswagen a właściwie VAG uznaje przecierający się fotel za normalność"
+1
pokaż komentarz
@Leniek: coś w stylu
Fotel się niszczy bo robimy gówniane fotele i co nam zrobisz
( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@Leniek Myślę że bardzo dobrze zinterpretowałeś że skoda część grupy volkswagen a właściwie VAG uznaje przecierający się fotel za normalność. Też tak to zrozumiałem. Prawdopodobnie też, gdy pojawiają się inne usterki lub samochód zepsuje się w czasie gwarancji to na roszczenia gwarancyjne odpowiedzą w tym samym stylu.
-56
pokaż komentarz
Pisz do czeskiej centrali.
+106
pokaż komentarz
@Jarython: Przecież napisał, że napisze
+321
pokaż komentarz
@1boszcz:
źródło: paczaizm.pl
-28
pokaż komentarz
@KamDG jest zielone daje plusik, jest czerwone daje minusik. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-150
pokaż komentarz
masz 100000 cebulionów, kupujesz skodę, fak lodżik
+209
pokaż komentarz
@jedyny_wolny_login: Jak masz do wyboru wysoką wersję skody, albo bidę VW, to wybierasz skodę. Nie mówiąc o późniejszych kosztach serwisowania. W Polsce ciągle istnieje przekonanie, że koszt samochodu, to to co zapłacisz przy kupnie. A potem nagle rachunek z serwisu na kilka tysięcy i już nie ma na paliwo.
Nie sztuka kupić auto, sztuka je utrzymać.
-18
pokaż komentarz
@jedyny_wolny_login: To zaproponuj coś sam?
-56
pokaż komentarz
@Pifpaf albo starsze AUDI na pewno lepiej niz SKODA
+41
pokaż komentarz
@Pifpaf: o japońskich czy koreańskich autach nie słyszałeś?
0
pokaż komentarz
@FireDash: Mercedes ACTROS 1844
+22
pokaż komentarz
@jedyny_wolny_login: co byś Ty kupił za 100 000?
-11
pokaż komentarz
@k_suchy: One jeszcze bardziej trzymają cenę, i podobny wypas i rocznik będzie jeszcze droższy.
+2
pokaż komentarz
@Pifpaf: od tego jest gwarancja
-44
pokaż komentarz
Jak masz do wyboru wysoką wersję skody, albo bidę VW, to wybierasz skodę.
@Pifpaf: To wybierasz kilkuletnią Toyotę klasy premium.
+43
pokaż komentarz
@ziomal-84: Starsze audi to już trochę strach. Poza tym, serwisowanie nawet kilkuletniego Audi jest sporym wyzwaniem finansowym.
+6
pokaż komentarz
@AlabamaMama: Mówimy o nowym aucie.
@ziomal-84:
+12
pokaż komentarz
@AlabamaMama: Ile kosztuje Toyota w tym roczniku i gabarytach? Serio już się nie orientuję, ale Toyota była zawsze bardzo droga i trzymała cenę.
-37
pokaż komentarz
@FireDash: Jak cię nie stać na porządne auto to kupujesz używane. Albo nowe niższej klasy, ale porządnej marki.
+21
pokaż komentarz
@Pifpaf: zawsze mówię, że jak by mi dawali gratis ferrari i kazali przez 5 lat jeździć i serwisować to bym nie wziął
+40
pokaż komentarz
@AlabamaMama: I którą porządną markę mi polecisz? BMW w którym hatchback kosztuje tyle co normalny sedan innej marki, a jakość i tak często pozostawia wiele do życzenia?
Ja na razie trzymam się koreańskich aut i nie jestem zawiedziony, cena o wiele niższa od niemieckich, a jeszcze z niczym nie miałem problemów.
źródło: youtube.com
+9
pokaż komentarz
@DILERIUM: pewnie jakąś starą limuzyne dla lansu gdzie korek od oleju kosztuje kilkaset zł nie mówiąc o częściach eksploatacyjnych.
+26
pokaż komentarz
@maciej-kossakowski: No właśnie to staram się tu kolegom przekazać. Mam znajomego który ujeżdżał Nissana GTR, moje marzenie, tuż przed moim kolejnym obiektem westchnień, Subaru Imprezą WRX STi. Wymiana klocków i tarcz w Nissanie kosztowała go kilkanaście tys zł. Sam samochód nie jest wcale taki drogi.
-4
pokaż komentarz
Poza tym, serwisowanie nawet kilkuletniego Audi jest sporym wyzwaniem finansowym.
@Pifpaf: Ale bzdury. Koszt ten sam co VW/Skoda. Skoro ten sam silnik, to jak może być inny koszt? Chyba że liczysz wyższy koszt np. foteli;))) to owszem droższe do Audi będą;)))
+4
pokaż komentarz
@Pifpaf: najmocniejsze wersja silnikowa w Avensisie, w najwyższej wersji wyposażeniowej 128 900pln
-3
pokaż komentarz
@Jokker: Samochód nie składa się tylko z silnika ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-5
pokaż komentarz
@FireDash: Przecież napisałem, że Toyotę. Koreańskie też są ok. Byleby nie te wszystkie volkswageny, audi, beemwu, fiaty czy inne peugeoty.
Generalnie europejskie marki to gówno.
+21
pokaż komentarz
Ja na razie trzymam się koreańskich aut
@FireDash: w szczegolnosci, ze np. hyundai genesis jest stworzone w europejskich standardach stylistycznych, czyli obecnie chyba najlepszych na swiecie.
do hyundaia dolacza ostatnio KIA ktora tez robi ladne auta i ma calkiem ciekawie zaprojektowane sport-pakiety.
źródło: inopowers.net
+5
pokaż komentarz
Samochód nie składa się tylko z silnika ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Pifpaf: To co tam chcesz serwisować? Wszystko w Audi to samo co w VW/Skodzie, czym się różni - wnętrzem - chcesz wnętrze serwisować że taki duży koszt serwisowania?
+16
pokaż komentarz
@instinCtoriginal: Genesis zawsze spoko i to logo przypominające Bentleya. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+3
pokaż komentarz
@Jaromiarzmiarjaru: jak pierwszy raz je zobaczylem na zywo to zastanawialem sie co to jest do cholery... chrysler to byla pierwsza mysl ale potem troche poszperalem i znalazlem... HYUNDAI XD
ale sie pozniej zastanowilem i w sumie znow bylem zachwycony bo auto prezentuje sie niezle i ma dobre osiagi.
dobrze zrobili ze nie sygnuja tego marka hyundai tylko tworza cos na ksztalt tego co toyota zrobila z lexusem.
+17
pokaż komentarz
@FireDash: Kii i Hyundaia do BMW bym nawet nie równał, bo to zupełnie inne marki. Aczkolwiek Koreańczycy już mają swoją markę premium - Genesis i podobno bardzo fajne samochody.
BMW z jakością opuściło się już kilka lat temu i takie modele jak 1, X1, obecne 3 czy 5 F10, to lipa. Choć najnowsza 5 już jest znacznie poprawiona. Ogólnie jak teraz ktoś chce dobrze wykonane premium to do wyboru jest Audi i Lexus, bo BMW z Mercedesem odwalają lipy na potęgę. Nowe Alfy tak nie skrzypią jak ich odpowiedniki od Mercedesa i BMW, a ludzie się kiedyś z Włochów śmiali...
0
pokaż komentarz
@szczym_do_ludzi limuzyna do lansu xdd
0
pokaż komentarz
@instinCtoriginal: No chyba dobrze zrobili, bo u konkurentów jest przecież Lexus, Infiniti, Acura.
0
pokaż komentarz
hyundai genesis jest stworzone w europejskich standardach stylistycznych
@instinCtoriginal: Pewnie dlatego przestali sprzedawać Genesis w Polsce.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@oficer-prowadzacy: Ktoś kto chce kupić nowe auto w salonie, raczej nie kupi auta 20-letniego ( ͡° ͜ʖ ͡°) Starsze miałem na myśli 5-latka
0
pokaż komentarz
@jedyny_wolny_login: nawet nie potrafie sobie wyobrazic takiego bogactwa... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@DILERIUM: Ja od siebie za tyle sprzedam lanosa. Alufelgi będą gratis. Przebieg do negocjacji ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
-2
pokaż komentarz
ale sie pozniej zastanowilem i w sumie znow bylem zachwycony bo auto prezentuje sie niezle i ma dobre osiagi.
@instinCtoriginal: mi też się to auto podoba, jednak już widziałem 2 na poboczu z otwartą maską... Niby hujdaj dobry, ale ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@FireDash jedna marka trzyma poziom lexus
0
pokaż komentarz
co byś Ty kupił za 100 000?
@DILERIUM: Ja od siebie polecę Mazde 3 w wersji sedan - moja wyszła 104k dokładnie, praktycznie full opcja ze skórami, automatem, kamerami cofania i co nie tylko. Ponad rok już użytkuje i żadnych problemów póki co nie zaobserwowano.
+1
pokaż komentarz
@FireDash: kia optima
0
pokaż komentarz
@ziomal-84: Jak chłop chce mieć np. adaptacyjne reflektory to raczej w starszym audi nie doświadczy.
+1
pokaż komentarz
@Majk1989: Wiesz co...za tą cenę to znajdziesz dużo innych fajnych marek, które też trzymają jakość. Nie porównuj Skody do Lexusa. Jak chcesz porównywać do czegos Lexusa w grupie VW to raczej do Audi.
0
pokaż komentarz
@FireDash: talisman #pdk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@OnufryZagloba: przestali sprzedawac w polsce bo ma europejska stylizacje? to sie nie dodaje
swoja droga wlasnie sie zastanawialem czemu w PL jest tak malo sztuk (na otomoto obecnie 7 ofert z czego czesc rozwalona i czesc stare roczniki).
@animuss: tutaj mnie zaskoczyles ( ͡° ʖ̯ ͡°)
-2
pokaż komentarz
Toyotę klasy premium
@AlabamaMama: xD
0
pokaż komentarz
To zaproponuj coś sam?
@FireDash: No więc jeśli chodzi o auta do 100 tys, to praktycznie każdy producent ma coś z segmentu C i w tej kwocie będzie to z reguły "full wypas", nawet idzie zahaczyć o coś z segmentu D w całkiem dobrym wyposażeniu (Hyundai, Mazda, Toyota).
Ogólnie mając te 100tys wystarczy odpuścić sobie szpanowanie logiem z segmentu premium i nagle okazuje się, że wybór jest całkiem spory.
0
pokaż komentarz
tutaj mnie zaskoczyles ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@instinCtoriginal: mocno rozglądałem się za kilkulatkiem i te 2 przypadki plus opinie o awaryjności w internecie jednak wyleczyły mnie z tego auta ;>
0
pokaż komentarz
masz 100000 cebulionów, kupujesz skodę, fak lodżik
@jedyny_wolny_login: ale to sportowa skoda ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
Jak masz do wyboru wysoką wersję skody, albo bidę VW, to wybierasz skodę. Nie mówiąc o późniejszych kosztach serwisowania. W Polsce ciągle istnieje przekonanie, że koszt samochodu, to to co zapłacisz przy kupnie. A potem nagle rachunek z serwisu na kilka tysięcy i już nie ma na paliwo.
Nie sztuka kupić auto, sztuka je utrzymać.
@Pifpaf: po pierwsze to tak nie działa, obecnie skoda to praktycznie ta sama cena co w VW.
Po drugie skoda straci więcej w czasie, więc sumarycznie jest droższa. Do tego jest wykonana z gorszych jakościowo materiałów.
0
pokaż komentarz
@instinCtoriginal: Trochę szydziłem.
Doczytałem potem, że w ogóle Genesis i Equus (taka limuzyna Hyundaia, nigdy nie sprzedawana w Polsce) zakończyły produkcję w 2016 ze względu na jakąś restrukturyzację oddziałów, ale powrócą w przyszłości.
0
pokaż komentarz
Equus
@OnufryZagloba: genesis = bmw 7, equus = s klasa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Fallriv: czyli masz podejście, jak ja - trochę tańsze auto w full opcji. Pytam, bo sam niedawno szukałem auta w podobnych cenach. Stanęło na Auris w kombi, hybryda, full opcja, 103k
0
pokaż komentarz
@Fairplay2016 A4 B7 lub A6 C6 masz skrętne bixenony dzienne LED i auto światła coś jeszcze ?
0
pokaż komentarz
@FireDash wolę starsze sprawdzone a4 B8 niz nowa Skodę większy wypas w standardzie i wyciszenie poza tym quattro w Skodzie nie ma
-3
pokaż komentarz
@ziomal-84: Spoko gdyby nie to, że 80% kupowanych używek to szrot, szczególnie właśnie jeśli chodzi o audi, bmw itd.
Widzę jaki jest problem czasami ze sprzedaniem auta dobrego, bo nikt po prostu nie chce tyle zapłacić. Każdy woli zapłacić za składaka i cieszyć się, że taniej.
0
pokaż komentarz
@FireDash widzę nigdy nie miałeś dobrego Audi skoro piszesz że wszystkie to szroty. Masz rację kupuj szkodę albo wieswagena na pewno będzie korzystniej.nie to żebym był uszczypliwy ale skoda nigdy nie dorówna audi pod względem jakości wykonania czy ilości wyposażenia.
-4
pokaż komentarz
@ziomal-84: Jeździłem wieloma markami, w tym x6, mercedesami za 300k i wiem, że lepiej się jeździ dobrymi autami, ale widzę jakie te super używki ludzie kupują i ja za takie coś podziękuję.
0
pokaż komentarz
@ziomal-84: Czy ja coś pisałem o Audi ? wiem co jest w Audi :) nie porównuj segmentu premium do jakiejś padliny w stylu Avensis