•  
    t.....1

    +182

    pokaż komentarz

    Ciężarówki przecież moga jecać z prędkością nie większą niż 80km/h to może ktoś weźmie się za nich i sprawdzi że większość z nich lata 90-100km/h ? niby nie wiele ale 200 zł piechotą nie chodzi jak i 4 punkciki na konto buraka. 6 razy złapany i szukał by roboty przy łopacie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    A zakaz wyprzedania się takich pojazdów powinien być na stałe wprowadzony na ekspresówkach i autostradach.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 Też tak myślałem ale wtedy prawy pas będzie zablokowany dla rozbiegu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Anomalocaracid: Nie będzie - w Niemczech, gdzie na większości dwupasmowych autostradach obowiązuje zakaz wyprzedzania przez tiry, jest postawiony drugi znak - minimalna odległość pomiędzy nimi, która wynosi 50 metrów, a widziałem też znaki mówiące i o 70 metrach. I uwierz mi, że Policja, oraz ich odpowiednik ITD to sprawdza i kontroluje.

    •  
      t.....1

      -44

      pokaż komentarz

      @Anomalocaracid: aż tyle ciężarówek u nas raczej nie jeździ żeby nie można było włączyć się do ruchu, ez przesady. Zresztą nawet miejskie z 1,2 pod maską nie mają problemu osiągnąć 80km/h

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 Dwie ciężarówki wyprzedził normalnie i zaczal wyprzedzać 3 kiedy to podjechała karetka pogotowia. Wyprzedzajacy mógłby odpuścić ale karetka musiałaby też hamować. Ten tir co był wyprzedzany mógł depnac lekkość po hamulcu na 75km/h i moment byłby wyprzedzony. O czym ty gadasz chłopie? Ciężarówki mają ograniczenie do 85-90km/h więc nie wiem skąd wziąłeś 100km/h. Stałeś kiedykolwiek obok ciężarówki? Fakt że powinni zapewnić przejazd pojazdu uprzywilejowanego ale poczekal chwile. Często osobowki bardziej "odwalaja" na drodze. Nakreciliscie wielka gòwnoburze.

    •  
      t.....1

      +40

      pokaż komentarz

      @lastad: taak? a który bezpiecznik wyłącza ogranicznik? pewnie zaprzeczysz ja większość kierowców jednak mam ich 2 w dalszej rodzinie i sami przyznają się do tego że jeżdżą z wyłączonym ogranicznikiem bo po wykorzystaniu czasu tacho blokuje ich na 30km/h. Dodatkowo pracowałem w biurze gdzie rozliczałem kierowców z tarczek tacho (10 lat temu, około 30 kierowców ciężarówek i autobusów) w programie tachospeed więc nie mów mi co i jak bo znam wasze kombinacje. Program potrafił bardzo dobrze wykryć kiedy tarczka była podrobiona emulatorem żeby mogli ukręcić paliwo.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 Żaden bezpiecznik nie wyłącza tachografu - jedynie założenie magnesu/wyłącznika powoduje wyłączenie tachografu i odlaczenie blokady 90km/h. Normalny kierowca tego nie zrobi i nie zrobi tego w dzień bo od razu wybije się z tłumu ciężarówek co napewno poskutkuje kontrolą drogowa. Tir może jechać 100 km/h ale jedynie z dużej górki i maksymalnie 30 sekund bo wyskakuje przekroczenie na tachografie i na kontroli za to się płaci. Aby dobrać się do tachografu musisz zerwać plomby legakizacyjne a myślisz że producent ciężarówki zrobił magiczny bezpiecznik? Myślisz że firma Mercedes albo Volvo by na to poszli?

    •  
      t.....1

      -36

      pokaż komentarz

      @lastad: widzę że znasz te kombinacje więc napewno z tego korzystasz. brawo za przyznanie się do celowego okłamywania tachografu magnesem na impulsatorze w skrzyni. Znam i ten patent ale przykładowo scania ma taki bezpiecznik. Większość ciężarówek zapewne również. Volvo nie jest jakimś świętym gralem chłopie. Zejdź na ziemię i jeździj przepisowo.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 Nie jestem na tyle głupi, żeby korzystać z takich rzeczy bo nawet jak wjedzie w ciebie pijany a bedziesz miał nie tak tachograf to będziesz miał problemy. Patrzę, że ty się znasz na impulsatorze na skrzynii więc ty oszukujesz jeżdżąc na magnesie. Sam zejdź na ziemię. Skąd wiesz że nie jeżdżę przepisowo? Jesteś żałosny a większość wykopów ma wielki ból dupy jak widzą ciężarówke na wykopie.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21: W niezabudowanym ciężarówki mają ograniczenie nawet do 70 km/h i... chciałbym, żeby kierowców ciężarówek jeżdżących przepisowo było jak najmniej.
      Raz na ruski rok zdarzy się taka i od razu powoduje zagrożenie, bo jest zawalidrogą.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 kolego większych bzdur nigdy nie słyszałem. To że siedziałeś sobie w fotelu przed komputerem to nie znaczy, że masz pojęcie o pracy kierowcy. Wam jest najlepiej mówić zza biurka, ale jakbyś usiadł za kierownicę to byś się bardzo zdziwił jak mało wiesz.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vanni taka anegdotka: w UK przez długi czas na zwykłych drogach jedniojezdniowych było ograniczenie dla ciężarówek 40mph(ok 65km/h), gdzie osobówki mogły tą samą drogą pruć 60mph (ok 96km/h).
      Powodowało to, że osobówki wyprzedzały ciężarówki na chama i przez to powodowały sporo wypadków. Rząd stwierdził, że trzeba podnieść limit prędkości dla ciężarówek do 50mph (80km/h). Teraz lepiej się jeździ wszystkim. I bezpieczniej, bo mniej osobówek decyduje się wyprzedzać, a Ci co wyprzedzają mają mniejszą różnicę prędkości miedzy ciężarówką i osobówką, więc nie muszą ostro hamować po wyprzedzaniu za kolejną ciezarowką jadącą 65km/h.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21: Może wystarczy powiedzieć chłopakom, że w dłuższym okresie czasu, ten szekiel albo dwa (za spalone paliwko, no chyba że wyprzedzając żeby kogoś wkurzyć), zwrócą im się. I na prawdę nie trzeba wyprzedać. Wystarczy hołdować zasadzie - jak jest przed tobą to niech będzie przed tobą. Ty też kiedyś będziesz przed kimś.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 niestety problem jest z kierowcami którzy nie naciskają na gaz więcej niż do 1/4 i potem mają problemy z włączaniem się do ruchu

    •  

      pokaż komentarz

      @Lukaszeu07: Nawet nie policja co głównie kamery, a mandaty za te odległości są spore.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 człowieku co ty p##@$!$isz za przeproszeniem. Bezpiecznik? Tak można było zrobić w starych autach. W większości nowych są one powiązane z innymi systemami więc nie opłaca się ich wyjmowac.

    •  
      t.....1

      -7

      pokaż komentarz

      Patrzę, że ty się znasz na impulsatorze na skrzynii więc ty oszukujesz jeżdżąc na magnesie

      @lastad: jestem mechanikiem osobówek, wcześniej pracowałem jako mechanik autobusów więc wiem co jest grane. Sam zresztą chwilę wcześniej zarzuciłeś mi że pewnie nawet nie stałem koło ciężarówki. jesteś zdrowo chory człowieku bo sie gubisz w tym co piszesz. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Nie chodzi o b tyłka tylko o problem nagłego hamowania i waszego wyprzedzania się przez 2 kilometry bo ty masz 90km/h a kolega 89,5 km/h. ile go wyprzedzisz? 2 km na trasie? przyjedziesz przed nim wcześniej do bazy? i tak będziesz stał na bramie. Jeździsz z magnesem i tyle. Puki tego nie udowodnisz jesteś dla mnie krętaczem i tyle.

      Kierowca i leśnik to c...j nie rzemieślnik
      przysłowie jednak prawdziwe i sam to udowadniasz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      @bylymylypyly: O czym ty mówisz? zarzucasz mi pisanie bzdur jednak nie podajesz co konkretnie jest nie prawdą. Jesteś aż tak niedorozwinięty że masz problem ze sklejeniem jakiejś treści? gratuluję.
      Jeździcie a wasze żony jeżdżą po mechanikach na "przeglądy" bo chłopa wiecznie nie ma w domu (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

      źródło: 3.bp.blogspot.com

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21: ciagniki z naczepa jezdza 90 a cysterny 80, 100 natomiast jezdza autokary

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21: które ciężarówki latają 100 km/h ekspercie?

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21: Chyba nikt normalny nie chciał by żeby ciężarówki jeździły 80km/h.
      Jeszcze na dwupasmówkach to by było pół biedy, ale na normalnych drogach były by przej@@$ne jeśli za każdym tirem ustawiała by się kolejka osobówek nerwowo próbujących go wyprzedzić.

    •  
      t.....1

      -12

      pokaż komentarz

      @h0gan: niech koledzy ci powiedzą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Chyba nikt normalny nie chciał by żeby ciężarówki jeździły 80km/h.

      @Lisiu: Tak? dziwne bo za granicą jakoś mogą... czyżby za granicą byli sami nienormalni?( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 Nie jeżdżę i nawet mnie nie denerwuj bo w ten sposób mi ublizasz i to ty mi pierszwy to zarzuciles. 1-1,5 tys wiecej PLN za jazdę na wyłączniku mogą zmarnować twoje życie i możesz wylądować w wiezieniu - nie opłaca się. Te informacje o magnesach masz o kierowców kiedy rozmawiasz na parkingu albo czekasz na załadunek. Patrze jesteś najmadrzejszy w kwestii wyprzedzania a nie do końca tak to wygląda jak opisujesz.
      Wielki alwaro z ciebie, zapewne przyjeżdżają do ciebie nasze kobiety na przeglądy a ty taki robota zaj?$@ny ,że nie masz kiedy samochodów naprawiać.
      Kolego powiem ci ,że w innych okolicznościach byśmy zapewne się dogadali a źle zaczęliśmy i tylko obrzucamy się błotem co do niczego nie prowadzi. Mimo wszystko powodzenia tobie.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 Chłopie, takich głupot co tu powypisywales to jeszcze nigdzie nie czytałem. Właśnie stoję na pauzie za miedzą, Twoje głupoty dałem do poczytania 2 innym Polakom co stoją obok. Niezły ubaw mieli jak to przeczytali. Przecież Ty nawet nie ogarniasz podstaw tacho ani jak tego używać.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 jeżdżą z wyłączonym ogranicznikiem bo po wykorzystaniu czasu tacho blokuje ich na 30km/h" - ale ci kit wciskaja, stary jestes a glupi! Masakra:)

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 w cywilizowanym kraju sa zakazy wyprzedzania dla ciezarowek w konkretnych godzinach, a wysoki mandat obliguje do przestrzegania prawa

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21: "Hurr durr za granico"
      Byłeś w ogóle gdzieś dalej niż 50km od rodzimej wsi?
      W takiej Francji czy Niemczech ciężko jest spotkać tira na drodze która nie ma przynajmniej dwóch pasów w jednym kierunku.
      W Polsce większość dróg krajowych ma tylko po jednym pasie w obu kierunkach i jedzie nimi tir za tirem.
      Jadąc osobówką po takiej drodze musiałbyś abo się wlec za ciężarówkami 80km/h, albo wyprzedzać co kilometr.

    •  

      pokaż komentarz

      w Niemczech, gdzie na większości dwupasmowych autostradach obowiązuje zakaz wyprzedzania przez tiry, jest postawiony drugi znak - minimalna odległość pomiędzy nimi, która wynosi 50 metrów, a widziałem też znaki mówiące i o 70 metrach. I uwierz mi, że Policja, oraz ich odpowiednik ITD to sprawdza i kontroluje.

      @Lukaszeu07: w Niemczech rzadko występuje stały, bezwzględny zakaz wyprzedzania dla ciężarówek, większość albo obowiązuje tylko w określonych godzinach, kiedy ruch jest największy, albo w ogóle jest podpięta do systemu aktywnego oznakowania i uzależniona od sytuacji na danym odcinku drogi.

      Stały zakaz wyprzedzania, taki jak proponuje autor filmu, to pomysł debila.

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: OK, tu masz rację, bo na większości autostrad masz zakaz wyprzedzania od około 5 - 6 rano do około 18 - 19 to fakt.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21:

      większość z nich lata 90-100km/h

      Wszystkie pojazdy ciężarowe mają blokadę prędkości na max 89km/h. Piszesz bajeczki.

      @robert-humorek-zgleniorek:

      Skąd informacja, że wyprzedzające się ciężarówki są główną przyczyną wypadków? Nie brzmi to ani trochę wiarygodnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 chyba mało wiesz o ciężarówkach. Mogą jechać 90 km/h i do tej prędkości są ograniczone.

    •  

      pokaż komentarz

      @lastad: no nie, tachografu już się nie da oszukać magnesem bo zamiast metalu użyta jest ceramika. I to już od kilku lat.

    •  

      pokaż komentarz

      jeżdżą z wyłączonym ogranicznikiem bo po wykorzystaniu czasu tacho blokuje ich na 30km/h.

      @tommo21: musze cie zmartwic ale te dwie osoby z rodziny robia cie w przyslowiowego uja bo żaden producent czegos takiego nie wymyslil :D tacho ci bedzie mrugac i sygnalizowac ze czas na przerwe ale mozesz jechać w normalnych warunkach pracy silnika nawet i 30 godzin bez przerwy, ciezarowki jezdzace 90-100 km/h??? co dwa lata mamy legalizowane liczniki i ustawiane wzgledem wysokosci bieżnika opon wiec przekłamanie jest minimalne ale ty w passacie jadac z tylu widzisz u siebie te 100 km/h, zgadnij kto ma dokladniejsze pomiary ?? Na dzien dzisiejszy zdecydowana przewaga na drogach to auta euro 5-6 a to juz era elektroniki i mozesz wszystkie bezpieczniki wyciagnac na raz próbujac przyspieszyć ale marne twe szanse na suksces.
      Wiedze masz duża ale nie na ten temat.

    •  

      pokaż komentarz

      A zakaz wyprzedania się takich pojazdów powinien być na stałe wprowadzony na ekspresówkach i autostradach.

      @tommo21: To by groziło długimi kolumnami ciężarówek. Nie wiem co gorsze?

    •  
      s......n via iOS

      +1

      pokaż komentarz

      @tommo21: ale czemu ta biała ciężarówka nie mogła k!@$a zwolnić i wpuścić tego co wyprzedzał! Chore to jest dla mnie

    •  
      t.....1

      -2

      pokaż komentarz

      bo żaden producent czegos takiego nie wymyslil :D

      @svempa: mało wiesz chłopcze. w scanii jest taki bezpiecznik
      https://etransport.pl/forum89103.0.html
      przeczytaj i naucz się nim powiesz coś co może ciebie tylko skompromitować. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Elektronikę da się zawsze zmanipulować więc nie gadaj bzdur bo wystarczy jechać na przegląd z mniejszym kapciem gdzie zrobią legalizację. chyba że tobie szef tak ufa że masz plomby na śrubach kół. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @szczotkadokiblazadlugie: bajeczki to mama ci na dobranoc może opowiadać. Bo nawet i z nich nie dowiesz się tego co w życiu widziałem, jakie patenty kierowców ciężarówek żeby tylko mogli szybciej i dłużej jechać albo żeby ukręcić kilka litrów ropy mając nawet sondę w zbiornikach.

      To by groziło długimi kolumnami ciężarówek. Nie wiem co gorsze?

      @Jotgie: czytaj to co wcześniej napisane a nie rzucasz się jak wsza na grzebieniu

      Nie będzie - w Niemczech, gdzie na większości dwupasmowych autostradach obowiązuje zakaz wyprzedzania przez tiry, jest postawiony drugi znak - minimalna odległość pomiędzy nimi, która wynosi 50 metrów, a widziałem też znaki mówiące i o 70 metrach. I uwierz mi, że Policja, oraz ich odpowiednik ITD to sprawdza i kontroluje.

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21 taaa, i nagle wszyscy/większość jeżdżą na nielegalu, ryzykując odsiadkę. Robię po 40-50kkm rocznie i mi się nie zdarzyło przez tyle lat jechać w Polsce za ciężarówką więcej niż rzeczywiste 90km/h (licznik może pokazywać trochę więcej). W skrócie, p!%##%%isz jak potłuczony.

    •  
      t.....1

      -1

      pokaż komentarz

      @szczotkadokiblazadlugie: dobry jesteś. idziesz w zaparte mimo wyjawienia sposobów jak kombinujecie. Ale żaden nie ma jaj żey nagrywać filmiki kamerką z GPS-em i pomiarem prędkości. Żaden jeżdżący "legalnie" tak jak ty cebulko ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21: Robię w TSL od nastu lat. Pierd*lisz takie głupoty, że nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.

    •  
      t.....1

      -2

      pokaż komentarz

      @szczotkadokiblazadlugie: Widzisz , ty robisz a ja pracuję. Więc jak nie szanując pracy można grać fair? sam się wysypujesz koleś ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21: Ja się rzucam? Nie podniecaj się bo grdyka Ci strzeli? Ja wyraziłem tylko swoją subiektywną opinię zakończoną zresztą "pytajnikiem".
      Ale nadal twierdzę, ze na naszych autostradach może się nie sprawdzić mimo wymogu odległości.

    •  
      t.....1

      -1

      pokaż komentarz

      @Jotgie: skoro u innych sprawdza się to czemu na naszych autostradach nie sprawdzi się? mamy inny asfalt? węższe drogi? niewłaściwy odcień białego malowania? a może poprostu większość z was ma worki cebuli w bagażniku?

    •  

      pokaż komentarz

      @tommo21: Tak wspominasz tutaj artykuł z etransportu o scani 124L których na drogach jest jak na lekarstwo, dodam ze w nowszym modelu z silnikami euro3 i 4 max (do 2006 roku produkcji) wyciagalo sie szósty bezpiecznik,ale tych samochodow z dnia na dzien coraz mniej na naszych drogach a jak juz to tłuka sie po lasach,kopalniach i hutach.Ja od poczatku przytoczyłem info czego dzisiaj na drogach jezdzi najwiecej

  •  
    p..........j

    +71

    pokaż komentarz

    Czego się spodziewałeś. Większość tiroców to bezmózgie zwierzęta, nie można wymagać od nich logicznego myślenia.
    Całe szczęście, że za dekadę czy dwie autonomiczne ciężarówki przejmą rynek.

    •  

      pokaż komentarz

      Całe szczęście, że za dekadę czy dwie autonomiczne ciężarówki przejmą rynek.

      @pelen_spokoj: nie ma na to nawet matematyczych możliwości

    •  
      p..........j

      +22

      pokaż komentarz

      @peszmerd: W latach 80 to samo mówili o komórkach a nieco wcześniej o PCtach.

    •  

      pokaż komentarz

      Czego się spodziewałeś. Większość tiroców to bezmózgie zwierzęta, nie można wymagać od nich logicznego myślenia.

      @pelen_spokoj: 44 plusy, 8 minusów. Quo vadis, wykopie?

    •  

      pokaż komentarz

      @pelen_spokoj: kolejny wizjoner i wyznawca Muska? ( ͡° ͜ʖ ͡°) jak poszło z autonomicznymi samolotami pasażerskimi (autopilot...)? ups

    •  
      p..........j

      0

      pokaż komentarz

      @peszmerd: Bez sensu porównanie. Flota samolotów to o wiele większy koszt w porównaniu do floty ciężarówek. Poza tym transport lotniczy nie jest zbyt opłacalny.
      Autonomiczne ciężarówki są biznesowo opłacalne, więc ich pojawienie się i ekspansja jest po prostu kwestią czasu.

    •  

      pokaż komentarz

      @pelen_spokoj ta, ciezarowka sama zabezpieczy towar, zmieni kolo na trasie, zatankuje, no na bank!

    •  

      pokaż komentarz

      @pelen_spokoj: ciekaw jestem gdzie bys kupował różne rowary np. tanie piwo z biedronki gdyby nue Ci "bezmózdzy" kierowcy "tirów"

    •  
      p..........j

      -2

      pokaż komentarz

      @roman-cojapacze:
      1. Wystarczy dobrze zaplombować i zabezpieczyć pakę.
      2. + 3. i tutaj jest pole do rozwoje nowej branży. Serwis drogowy dla autonomicznych ciężarówek. Dzisiaj każde auta ma milion czujników więc jak coś będzie nie tak, co za problem automatycznie wezwać pomoc czy zjechać na stację gdzie jej obsługa zatankuje zestaw.

    •  

      pokaż komentarz

      @pelen_spokoj: ja bym powiedział że większość ludzi to bezmózgie zwierzęta. Słabe jest wrzucanie grup społecznych do jednego worka... Co powiedzieć o wykopie?

    •  

      pokaż komentarz

      @roman-cojapacze: Przecież taka ciężarówka będzie poruszać się z punktu A do B bez zatrzymywania się. Obsługa naczepy z załadunkiem, ustawieniem pod rampą będzie zajmować się obsługa magazynu.

    •  

      pokaż komentarz

      @pelen_spokoj: ale co Ty porownujesz. Co ma transport do oplacalnosci? Chce ci pokazac, ze automatyczne systemy sterowania juz istnieja i nadal maszyna nie zastepuje czlowieka, wciaz pilot jest obecny i odpowiedzialny. Dokladnie tak samo bedzie na drodze, o ile prowadzenie samochodu czy kolumny przejmie komputer, na ciasne, precyzyjne i nieprzewidywalne manewry na placu + rozladunek zawsze bedzie potrzebny kierowca. Chyba, ze mowimy o w pelni automatyzowanych liniach dystrybucji od jednej fabryki do drugiej, ale na to potrzeba 50-100 lat, a nie 10-20. Pozdrawiam

    •  

      pokaż komentarz

      @pelen_spokoj: No juz juz, nie ma co innych obrazac.
      jezdze A4, wiec co prawda to prawda, nieprzestrzeganie zakazu wyprzedzania to norma, ale kto jezdzi na A4 to wie, ze tam policja jest talko od wielkiego dzwona (doslownie i w przenosni)...

    •  

      pokaż komentarz

      @Rogovic ale nadal beda istniec miejsca ktorych nawet Google maps nie ma, a bedzie trzeba tam cos zaladowac. To co piszesz juz jest chyba testowane u Niemca, miedzy magazynami i najlepiej na oddzielnym pasie na autostradzie to ma sens, bo wpuszczac samojezdzace bez zadnej kontroli 42t kloce miedzy osobowki jest skrajnie niebezpieczne.
      Tesla przeciez jezdzi sama, ma autopilota itp, ale w instrukcji jest napisane, że za wszystko odpowiada człowiek, komputerowi nie mozna ufac w 100% i watpie zeby to sie zmienilo za naszego zycia.

    •  

      pokaż komentarz

      @peszmerd Sam jezdze i tez tak uważam. Ci co tak pisza zawsze pisza z taka satysfakcja. Wyglada to tak, że zazdroszcza takim w swoim mniemaniu idiotom zarobkow 3-6k. Nie wiedza jak ciezka psychicznie jest ta praca nawet jak pracujesz zgodnie z przepisami o pracy kierowcy.

      Na chwilę obecną stopien skomplikowania dnia pracy jest zbyt duza dls autonomicznych ciezarowek. Tak jak piszesz. Najwyzej praca kierowcy bedzie łatwiejsza bo bedzie on operatorem.

    •  

      pokaż komentarz

      ta, ciezarowka sama zabezpieczy towar, zmieni kolo na trasie, zatankuje, no na bank!

      @roman-cojapacze:
      towar - taniej zatrudnić kogoś kto będzie go zabezpieczał na magazynie
      serwis - już dziś kierowca coraz mniej może zrobić sam przy aucie. Fakt że na zachodzie, ale coraz częściej spotyka się firmy, gdzie nawet płynu do spryskiwaczy dolewa serwis, a jakakolwiek awaria to dzwoni się po serwisanta. Tu też bardziej się opłaci jak taka ciężarówka wezwie sobie raz na jakiś czas serwisanta z dojazdem, niż wozić cały czas kierowcę.
      tankowanie - to już w ogóle pikuś, nawet dziś można by zrobić system w którym pracownik stacji leje wskazaną ilość paliwa do ciężarówki. Jak wyżej taniej zapłacić sieciom stacji, by tankowali im pojazdy, jeszcze nie tak dawno temu musieli tankować lpg i nie mięli z tym problemu, a taka ciężarówka do zbiornika bierze znacznie więcej paliwa.

      Zwróć uwagę jakie są korzyści. Ładowanie towaru, tankowanie czy serwis pojazdu to niewielki kawałek z czasu pracy kierowcy, Ci głównie kierują. Przerzucenie tych czynności na pracowników lokalnych to znaczne oszczędności, bo nawet jak taki magazynier do ładowania kosztuje tyle samo co kierowca, to jeden magazynier wystarczy na wiele ciężarówek. Usunięcie kierowców to również uniknięcie problemu zmęczenia kierowców i koniecznych pauz, dla maszyny kurs Rosja - Hiszpania z postojami tylko na tankowanie, to żaden problem.

      Całe szczęście, że za dekadę czy dwie autonomiczne ciężarówki przejmą rynek.

      @pelen_spokoj: niestety o ile popieram ideę i uważam, że to tylko kwestia czasu, to nie ma szans na dominację ciężarówek autonomicznych w ciągu dekady. Z tego co wiem, nigdzie nie ma jeszcze regulacji prawnych pozwalającej na poruszanie się autonomicznych pojazdów bez nieustannego nadzoru człowieka. Nie ma dostępnych komercyjnie pojazdów. Poza tym floty nie wymieni się z dnia na dzień.

    •  

      pokaż komentarz

      @HetmanPolnyKoronny spoko, to co piszesz jest ok, ale moim zdaniem zawsze ktos w tej kabinie bedzie siedzial, nie ma innej opcji.

    •  

      pokaż komentarz

      @roman-cojapacze: ale właśnie dlaczego nie ma innej opcji? Transport znacznie bardziej zyska na automatyzacji niż ruch osobowy, a już dziś trwają bardzo zaawansowane prace nad pojazdami autonomicznymi. Nie widzę tu przeszkód nie do pokonania, ale sporo jest takich które jeszcze wymagają lat pracy, nie będzie autonomicznych ciężarówek za rok czy dwa, ale w dłuższej perspektywie na pewno się pojawią.

    •  

      pokaż komentarz

      @HetmanPolnyKoronny bo sytuacje na drogach bywaja na tyle specyficzne, ze zaden inzynier nie wezmie na siebie odpowiedzialności zeby puscic ciezarowke w tlum setek tysięcy osobowek z cywilami, troche niebezpieczne.

    •  

      pokaż komentarz

      @roman-cojapacze: puszczamy kierowców, którzy są tylko ludźmi i też robią błędy. Już dziś prototypy są całkiem bezpieczne, nie wiem nawet czy jak na ilość kilometrów nie jeżdżą bezpieczniej niż statystyczny kierowca. W dodatku o ile mówimy o ruchu mieszanym (ludzie i maszyny), to masz racje, niektóre zachowania ciężko przewidzieć, ale gdybyśmy mieli do czynienia z ruchem w pełni złożonym z maszyn, to te mogłyby się komunikować między sobą w czasie jazdy - nagła awaria (np pęknięta opona) i pojazdy za takim od razu zaczęłyby awaryjnie hamować.
      Chociaż zagadnienie odpowiedzialności za wypadek pojazdu autonomicznego jest bardzo ciekawe, prawdopodobnie mielibyśmy tu bardzo duże zmiany, bo rynek ubezpieczeń w dzisiejszym kształcie nie bardzo by się sprawdził w nowych realiach.

  •  

    pokaż komentarz

    Jako mirek jeżdżacy na codzień karetka stwierdzam, że ten kierowca nie mógł nic zrobić. I zjechał natychmiast jak tylko było to możliwe.

  •  

    pokaż komentarz

    W8 ale co miał zrobić jak się za nim ta karetka znalazła? Zwolnić i wjechać za ten zestaw który wziął się wyprzedzać? Przecież aby to wykonać płynnie i bez stwarzania zagrożenia, to zajęłoby tyle samo czasu co dokończenie manewru.
    Nie robię rocznie jakiś setek tysięcy kilometrów autostradami, ale jakoś mnie tam nie przeszkadzają wyprzedzające się ciężarówki czy autobusy póki nie wyjeżdżają mi przed maskę (co się parę razy zdarzyło). Tak trudno koegzystować na jednej drodze?

  •  
    n......g

    +5

    pokaż komentarz

    Ostatnio jechałem z Rzeszowa do Katowic a4. Do rzedzow-krakow jeszcze przyjemnie się jedzie, ale Kraków-katowice to piekło. Samochód na samochodzie, remonty, ale i tak najgorsze są właśnie tiry. Niesamowite Zamulacze ruchu. Jedzie taki 80km/h drugi 100km/h, wyprzedzają siebie nawzajem co długo trwa, lewym pasem jak wyprzedzamy to zaraz jakiś narwaniec 160km/h zaraz na zderzak się zbliża... I tak człowiek musi lawirowac z pasa na pas, bo jeden jedzie za wolno, a drugi pop?$%?%!a za szybko. A.gdyby tak wszyscy z odstepami jechali prawym pasem jedna stała prędkość...