•  

    pokaż komentarz

    "czemu się śmiejesz" - różowy jak zwykle ogarnął sytuację na drodze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    I tak i nie, jeśli jest znak że będzie zwężenie to nie powinien jechać do oporu tylko zacząć sygnalizować że chce się włączyć do prawej bo jazda do oporu i wpychanie się później bardziej korkuje droge, juz nie wspomnę o jeździe na suwak w polsce, kto pierwszy ten lepszy, większość polskich kierowców uważa się za mistrzów kierownicy i każdemu ciągle się gdzieś spieszy

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: Mam do ciebie 2 pytania:

      1. Jesteś upośledzony?
      2. Masz prawo jazdy?

    •  

      pokaż komentarz

      nie powinien jechać do oporu tylko zacząć sygnalizować że chce się włączyć do prawej

      @havocki: j??@ne ameby na drodze (╯°□°)╯︵ ┻━┻

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: Witamy Szeryfa na Wykopie!
      Opowiedz nam coś jeszcze na temat jazdy po polskich drogach

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: Slyszal o jezdzie na zamek blyskawiczny ? Jak nie to niech poczyta.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: nie, jak kazdy sie bedzie wpychal w innym miejscu to wydluzaja korek, najlepiej wskakiwac co drugie auto w jednym miejscu. jak najlepiej ustalic to miejsce? jechac az skonczy sie droga.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: może zrobisz AMA? jeszcze z szeryfem nie było

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: Mam do ciebie 2 pytania:

      1. Jesteś upośledzony?
      2. Masz prawo jazdy?


      @gurken: 2. Oby nie miał.

    •  

      pokaż komentarz

      jazda do oporu i wpychanie się później bardziej korkuje drogę

      @havocki: zaraz odezwą się wykopki co to o jeździe na suwak wiedzą wszystko i dostaniesz minusy.

      Mnie osobiście wk..wia jak ktoś tłumacząc "jazdą na suwak" ciśnie samochodem do samego końca pasa by wepchnąć się przed wszystkich zatrzymując na chwilę ruch. Mógł 10 razy włączyć się płynnie na sąsiedni pas, "straciłby" kilka metrów. Ale skoro da się wytłumaczyć cwaniactwo modną ostatnio jazda na suwak, to czemu nie zatamować ruchu?

    •  

      pokaż komentarz

      @gurken: @amarantowy: @slodkijezu: @grzylen: @Wujek_Fester: @swinkapl: widze drogie dzieci ze prawko z chipsow macie albo za sterami swoich sebkowozow tylko do biedronki. Akurat zaskocze was bo duzo jezdze po Danii i Polsce, niestety nie umiecie jezdzic i tyle, nie jestem zadnym szeryfem tylko widze jaka kultura jazdy panuje w Danii a jaki brak kultury w Polsce, na ulicach ciagly wyscig, pospiech, wpychanie sie, trabienie, gestykulacja a prawda jest taka ze gdbyby wszyscy jezdzili jak nalezy zgodnie z przepisami na spokojnie bez problemow

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: A spróbuj sobie wyobrazić, że połowa tych ameb stojących na prawym pasie przenosi się na lewy i wjeżdżają sobie kulturalnie na końcu zwężenia. Wiesz co by się stało? Korek byłby o połowę krótszy.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: w dupie byłeś, gówno widziałeś

    •  

      pokaż komentarz

      Mógł 10 razy włączyć się płynnie na sąsiedni pas

      @piatek: No właśnie to jest cały problem tutaj. Takie myślenie powoduje, że zamiast proporcji 1:1 (jedno auto z lewego, jedno z prawego) robi się jakieś 3:1 (trzy z lewego, jedno z prawego). Bo zamiast dojechać do końca i łączyć auta w jednym miejscu, to ameby wpychają się dużo wcześniej. A potem jeszcze wpuszczają przed siebie kolejne auta "w ramach podziękowania".
      To powoduje narastającą irytację w kierowcach prawego pasa ("stoję grzecznie, a przede mną wpycha się już kolejne auto"), przez co niechętnie wpuszczają "kolejnych cwaniaków" dojeżdżających do końca pasa. Tym bardziej jak końcówka lewego pasa jest wolna i samochody na nim jadą szybciej niż na prawym.

      Rozumiesz już, że to nie dojeżdżanie do końca pasa, tylko wpychanie się na całej jego długości jest największym problemem?

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: a musisz wracać do Polski? Zostań na stałe w Danii.

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: a dlaczego samochody nie mogą się podzielić na 2 pasy i wjeżdżać na zmianę? Dlaczego ma włączać się w połowie wolnego pasa? Gdzie u jest cwaniactwo?

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki Mam nadzieję, że po prostu nas prowokujesz...

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki w ciągu ostatnich 4 lat najeździłem po UK ponad 115k mil I zapewniam Cię, że wszyscy używają obu pasów aż do zwężenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: do mnie przyjechał raz typ co się chwalił, że po Kanadzie j!%$ł tysiące kilometrów, a jak przyszło co do czego to z placu nie potrafił wyjechać tyłem.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki A jaki, urwa przepis mówi, że w korku nie wolno jechać lewym pasem albo, że nie należy z niego zjeżdżać na samym końcu?

    •  

      pokaż komentarz

      Rozumiesz już, że to nie dojeżdżanie do końca pasa, tylko wpychanie się na całej jego długości jest największym problemem?

      @sowiq: problemem jest brak myślenia a nie dojeżdżanie do końca pasa.

      Sytuację wpychania się na początek obserwuję nie w środku miasta, gdzie trzeba na przykład zapełnić równo 2 pasy by zmniejszyć sznurek aut o połowę. Tam o dziwo wszyscy ładnie jeżdżą na suwak. Jak po zjeździe ze skrzyżowania są dwa pasy zamieniające się w jeden to temat dojeżdżania do końca pasa (coby za mną jak najwięcej aut zdążyło opuścić skrzyżowanie) jest praktycznie konieczny.

      Sytuację wpier...lania się na początek sznura samochodu obserwuję najczęściej tam, gdzie długość tego sznura samochodów nie ma praktycznie żadnego znaczenia (jest długa prosta droga). Tam najczęściej widzę cwaniaków, co to przekraczając niejednokrotnie dozwoloną prędkość pędzą na początek pasa, by zatamować płynnie jadący sznur samochodów i być pierwszym.

    •  

      pokaż komentarz

      @wyrdrender:

      A spróbuj sobie wyobrazić, że połowa tych ameb stojących na prawym pasie przenosi się na lewy i wjeżdżają sobie kulturalnie na końcu zwężenia. Wiesz co by się stało? Korek byłby o połowę krótszy.

      Ameby, bo poruszają się prawym pasem? Rozumiem, jazda na suwak itp. ale przesadzasz z określeniami, bo jazda prawym pasem jest jak najbardziej zgodna z przepisami.

      Są różne sytuacje na drogach i bardzo różnie należy się zachowywać, na pewno nie zawsze jazda na suwak i dojeżdżanie do końca pasa będzie najlepszym rozwiązaniem, bo to stworzy korek, którego w ogóle mogłoby nie być, gdyby odpowiednio szybko znaleźli się na prawym pasie. Dobrze to widać na autostradzie, gdy przy krótkich zwężeniach tworzy się korek, bo stojące na lewym pasie samochody muszą jakoś wjechać na prawy pas.
      Gdyby zrobiły to 1-5 km wcześniej to przejachałyby bez większego zwalniania swoim pasem.

      Zupełnie inaczej, gdy jest już korek ze względu na jakieś wydarzenie i ten prawy pas i tak będzie stał. Wtedy idealnie jest dojechać do końca lewego pasa i skracać w ten sposób korek.

      Bardzo różnie bywa. Najlepsze rozwiązanie nie zawsze jest jedno.

    •  

      pokaż komentarz

      a dlaczego samochody nie mogą się podzielić na 2 pasy i wjeżdżać na zmianę? Dlaczego ma włączać się w połowie wolnego pasa? Gdzie u jest cwaniactwo?

      @vitek6: cały pic polega właśnie na płynności:
      - dwa sznury samochodów zjeżdżają się na końcu wzajemnie przeplatając (jazda na suwak) - jest płynnie
      - jedzie jeden sznur samochodów (płynnie!), ktoś z sąsiedniego pasa włącza się w lukę pomiędzy samochodami - jest płynnie
      - jedzie jeden sznur samochodów (płynnie!), ktoś ciśnie sąsiednim pasem do końca i wpycha się przed płynnie jadący sznur aut - wszystkie auta hamują, nie ma mowy o płynności

      Czy widzisz różnicę pomiędzy dwoma pierwszymi przykładami a trzecim? Bo ja mam wrażenie że wykopki nie widzą różnicy.

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: czyli co proponujesz? Powinien stać jak debil na prawym czy blokować lewy próbując się włączyć na środku pustego pasa?

    •  

      pokaż komentarz

      Są różne sytuacje na drogach

      @rpawelek: dostajesz minusy, bo dla wykopków nie ma różnych sytuacji na drogach. Włączenie myślenia to dla nich za dużo, głoszenie utartych haseł jest prostsze...

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: wracaj do chlewu amebo, bo na drogę bez znajomości przepisów to ty się nie nadajesz...

    •  

      pokaż komentarz

      jeśli jest znak że będzie zwężenie to nie powinien jechać do oporu tylko zacząć sygnalizować że chce się włączyć do prawej bo jazda do oporu i wpychanie się później bardziej korkuje droge

      @havocki: https://www.youtube.com/watch?v=7IdYN5ghtI8

      i ogólnie: https://www.youtube.com/results?search_query=jed%C5%BA+bezpiecznie+suwak

      ale coś czuję, że tobie nawet długie godziny oglądania tego nie pomogą.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: Wiem o czym piszesz. Kultura w ruchu drogowym. A minusy dostajesz pewnie dlatego, że można takie sytuacje różnie sobie wyobrażać i interpretować. No i jak to już słyszałem od kogoś jak to jest z plusami i minusami na wykopie. Jak minusy są dajesz minusa, jak plusy to plus :)

      Pozdrawiam (-;

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: gdyby kazdy wjezdzal na prawy daleko przed zwezeniem to co by to dalo?
      wlasnie chodzi o to zeby jechac rowno obok siebie i na koncu jedzie raz auto z prawej raz z lewej

    •  
      rafaon

      -37

      pokaż komentarz

      Mam do ciebie 2 pytania:

      1. Jesteś upośledzony?
      2. Masz prawo jazdy?


      @gurken: Cóż za merytoryczna odpowiedź... @havocki dobrze opisał sytuację.

    •  
      rafaon

      -35

      pokaż komentarz

      @havocki:

      @piatek:

      @rpawelek:

      Rozsądne posty, ale głupkom z wykopu nie wytłumaczycie. Jak mają na coś zajawkę to dostają małpiego rozumu... suwak i huj... nie wytłumaczysz.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: p#!%!@%isz pan. na całym zachodzie (jak i północy) wszyscy jeżdżą na zamek/suwak. Jak każdy Ci tłumaczy, pas się zmienia na samym końcu żeby nie wydłużać niepotrzebnie korka. Na tysiące kilometrów za granicami naszego kraju, tylko raz widziałem szeryfa i był to polak ( ಠ_ಠ)
      To samo dotyczy tworzenia korytarza ratunkowego. U nas dopiero jest reakcja jak słychać przykładowo karetkę. A za granicą jak już kierowcy widzą betonowy korek to przytulają się do lewej lub prawej krawędzi.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki:

      I tak i nie, jeśli jest znak że będzie zwężenie to nie powinien jechać do oporu tylko zacząć sygnalizować że chce się włączyć do prawej bo jazda do oporu i wpychanie się później bardziej korkuje droge, juz nie wspomnę o jeździe na suwak w polsce, kto pierwszy ten lepszy, większość polskich kierowców uważa się za mistrzów kierownicy i każdemu ciągle się gdzieś spieszy

      jakiego smaku były te czipsy?

    •  
      j......9 via Android

      +6

      pokaż komentarz

      @piatek
      @havocki
      Prosty przykład skręt w lewo przed którym korek bo na światłach przejeżdżaja może dwa auta.
      Gdy skrecilem zrozumiałem dlaczego.
      Otóż prawy pas po 300 metrach od skrętu był przed samą sygnalizacją zamknięty.
      Wszyscy zajmowali 1 pas i blokowali dwa skrzyżowania.
      Gdyby skrócić o połowę korek przez zajęcie dwóch pasów i płynnie wjeżdżać przed zwężenie dużo plynniejszy byłby ruch chociażby na wcześniejszych skrzyżowaniach.
      Na drugi dzień jechałem motocyklem to wielu takich jak ty nie chciało wpuścić cwaniaka.
      Oddaje PJ.

    •  

      pokaż komentarz

      cały pic polega właśnie na płynności:
      - dwa sznury samochodów zjeżdżają się na końcu wzajemnie przeplatając (jazda na suwak) - jest płynnie
      - jedzie jeden sznur samochodów (płynnie!), ktoś z sąsiedniego pasa włącza się w lukę pomiędzy samochodami - jest płynnie
      - jedzie jeden sznur samochodów (płynnie!), ktoś ciśnie sąsiednim pasem do końca i wpycha się przed płynnie jadący sznur aut - wszystkie auta hamują, nie ma mowy o płynności


      @piatek: Mylisz się.

      Włączanie się "w lukę" w środku kolejki jest najgorszym co może być.
      Bo jazda prawym pasem przestaje być przewidywalna.
      Przy suwaku - niezaleznie od tego ile samochodów do końca lewym dojedzie jazda jest przewidywalna - jedynym miejscem gdzie ktoś się włącza jest koniec pasa, cała reszta porusza się płynnie.
      Jak lewopasowcy zaczynają się dołączać w środku długości kolejki to nagle prawy pas przestaje jechać zupełnie.

    •  

      pokaż komentarz

      Akurat zaskocze was bo duzo jezdze po Danii i Polsce

      @havocki: Zapraszam do Niemiec, ojczyzny jazdy na zamek. Tutaj filmik jak ADAC doucza do jeszcze lepszej jazdy przy zwezeniach (czerwone zle, zielone dobrze) https://www.facebook.com/ADAC/videos/1292690457440746/

      Zebym nie byl goloslowny, bo @rafaon czuwa.

      Prawidłowe wykonanie
      Pojazd wpuszczany:
      - dojeżdża aż do końca dostępnego dla niego pasa jezdni,
      - nigdy nie zmienia pasa jezdni wcześniej niż przed końcem swojego pasa, nawet jeśli widzi wolne miejsce na pasie sąsiednim,
      - będąc już wpuszczonym nie wpuszcza nikogo innego.


      Pojazd wpuszczający:
      - wpuszcza dokładnie jeden pojazd z pasa, który się kończy i robi to dopiero przy końcu tego pasa, nie wcześniej,
      - nie wpuszcza nikogo więcej ponad pojazd, który właśnie wpuścił.
      - zachowuje odpowiedni odstęp od pojazdu poprzedzającego by nie tworzyć fantomowego korka.


      Definicja z Niemieckim kodeksie drogowym apropo zachowania sie przy zwezeniu:

      Jeżeli na jezdni o wielu pasach ruchu w tym samym kierunku niemożliwa jest dalsza jazda jednym pasem lub też jeden z pasów się kończy, kierujący pojazdami znajdującymi się na sąsiadującym pasie jest obowiązany umożliwić zmianę pasa ruchu pojazdom znajdującym się na kończącym się pasie w taki sposób, aby pojazdy te zajmowały miejsce na pasie umożliwiającym kontynuację jazdy naprzemiennie z pojazdami już tam się znajdującymi ("postępowanie na zamek błyskawiczny").
      Zrodlo i wiecej informacji

      Co do blokowania pasa ruchu (niedojezdzania do konca, szeryfowania), polecam lekture kodeksu drogowego. Grozi mandat 500 PLN i 2 punkty karne. Co ciekawe w Polsce dosc czesto mowi sie, ze to kwestia kultury jazdy, rownoznaczne jest powiedzenie, ze ktos jest chamem.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki Ten lewy pas to na pusty sobie stać? przecież korek mógłby być o połowę krótszy..

    •  
      w..............m

      +30

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  
      rafaon

      -27

      pokaż komentarz

      @Hakamairi: Oczywiście, że szeryfowanie jest głupie. Ale jeśli wszystkie auta już ten suwak zastosowały tylko 200m przed zwężeniem, to co za różnica? W jaki istotny sposób zwiększy się przepustowość zwężenia jeśli auta dojadą 200 czy 300m dalej?

      Ma to znaczenie jak są skrzyżowania z tyłu i przez wydłużony korek jest blokowane niepotrzebnie. W tym wypadku to czy ludzie się powpuszczali 300m przed zwężeniem w sposób płynny i naturalny, czy też 2m przed zwężeniem wymuszając niepotrzebne hamowanie, to na zwykłą logikę - przepustowości nie zwiększysz.

      Zauważ, że twoje cytaty tyczą się tego, jak wpuszczać się nawzajem. Tutaj ludzie się już powpuszczali, więc po co ten proces masz powtarzać? Chyba nie wiesz po co są te zalecenia - po to, aby nikt nie utknął na lewym pasie, gdy się skończy. W przypadku z filmu nikomu to nie grozi.

      To jak z wodą w wężu. Nie ma znaczenia w którym miejscu jest przewężenie. Więcej wody nalejesz żeby napełnić instalacje, ale przepustowość rury jest taka na jaką pozwala zwężenie i za przewężeniem przelejesz jej tyle samo.

      Tego szeryfa trochę rozumiem, stado umówiło się, że zjeżdżają 300m przed przewężeniem i grzecznie jadą, płynnie zmienili pas zachowując kolejność do zwężenia - przecież oni nie jechali cały czas prawym, tylko zjechali jak zobaczyli znak o przewężeniu.. Skoro już wszyscy zjechali w sposób zachowujący płynność jazdy, to po co kombinuje ten jeden? Jak pojawia się ktoś kto chce "oszukać" innych to znajdzie się zawsze szeryf. Gdyby wszyscy zjeżdżali 300m dalej, to facetowi nic by to nie dało, bo przejechał by w tym samym czasie - jechał by w korku tak samo długo lewym co prawym, lub tylko prawym pasem. Tutaj jest tylko chęć wyminięcia jak największej liczby pojazdów, a nie żadne promowanie wpuszczania się na suwak bo ten suwak już został zastosowany wcześniej

      Także gadanie - "nie rozumiem ludzi co jadą prawym, jak można lewym są bezsensu". Pojechali by wszyscy prawym i lewym i dało by to taki sam efekt jak w przypadku widocznym wszystkich prawym, tylko bez efektu tych sprytniejszych i szeryfów.

      Innych plusów w tym wypadku nie ma. Jeśli się mylę, to wykaż to merytorycznie. W mieście ze skrzyżowaniami ma to sens, żeby jechać do końca. W tym przepadku nie ma to sensu.

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: Przede wszystkim nie ma mowy o 'płynnej' jeździe jeśli przepustowość drogi spadni o połowę przy natężeniu ruchu przekraczającym maksymalną przepustowość jednego pasa. Więc całe to marudzenie, że ktoś ciśnie lewy i się włącza to tylko marudzenie, bo zasadniczo w zatłoczonym ruchu zepchniętym na jeden pas i tak płynności nie ma.

    •  

      pokaż komentarz

      wpychanie się później bardziej korkuje droge

      @havocki: Ty chyba sobie kpisz? To właśnie wbijanie na jeden pas przed zwężeniem blokuje drogę. Po to ludzie wymyślili jazdę na zamek, żeby dojeżdżać do końca pasa i rozładowywać obciążenie w jednym punkcie, a nie na całej linii.
      Tak to jest jak takie janusze 40 lat temu wyjechali na wioskę, zrobili kółko wokół PGRU i dostali prawo jazdy...

    •  

      pokaż komentarz

      a prawda jest taka ze gdbyby wszyscy jezdzili jak nalezy zgodnie z przepisami na spokojnie bez problemow

      @havocki: masz rację, u nas tak łamią przepisy, że jeździć się nie da! Lepiej zostań w Danii! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Odczuwam_Dysonans: super, to musi byc unikat na skale kraju skoro jest na wykopie i wszyscy pieja ze sie jednak da haha no rewelacja, to powinien byc standard a nie news na wykop

    •  

      pokaż komentarz

      Tutaj ludzie się już powpuszczali (..) suwak już został zastosowany wcześniej

      @rafaon: Masz 110% racji, ale i tak przez wykopowych lemingów zostaniesz okrzyknięty tym, co znalazł prawo jazdy w chipsach.

      Wykop to taka społeczność, która lubi utarte mądrości. Jazda na suwak? SUPEEEER!!! Ktoś tak wymyślił, więc to jest mądre i nie trzeba wysilać własnej mózgownicy po co zostało to wymyślone. Lepiej powtarzać to jak mantrę, wtedy wykopek jeden z drugim czuje się mądrzejszy. I nie musi główkować, bo jeszcze wyjdzie że nie ma racji. I co wtedy?

    •  
      rafaon

      -10

      pokaż komentarz

      Ale z ciebie prymityw...

      @fnaczek: uzasadnij. A najlepiej wytłumacz mi jak dziecku w jaki sposób sposób jazdy pokazany na filmie zmniejsza przepustowość zwężenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: nie, po prostu jeżdżę swoje lata i nawet moja matka, która ma prawko już kilkadziesiąt lat, pracuje samochodem, zauważa, jak przez ostatnie lata to wszystko idzie w dobrą stronę i jeździ się przyjemnie. Mamy coraz więcej pasów rozbiegowych itp, a ludzie zaczynają to ogarniać. Sam te ~10 lat temu myślałem tak jak ty, że lepiej włączać się jak tylko jest miejsce, a nie jechać jak cham do końca i liczyć że mnie ktoś wpuści. Och, mea culpa, do dzisiaj wstyd mi tych błędów młodości. Właśnie takim jak ty, trzeba pokazywać takie filmiki, żeby zrozumieli, że tak to ma działać. I żebyś się zastanowił, że jak tylu osobom się to podoba, to może warto następnym razem spróbować.

    •  
      rafaon

      -10

      pokaż komentarz

      zoba: jedziesz sobie kulturalnie do baru na obiad, poloneza wziąłeś by było szybciej, bo głodny motzno. Ale w biedronce jest akurat promocja. A kierowcy prawilnie zasuwają jak w Dunii

      @wieprza_pieprzem: tutaj jest wykroczenie, bo nie masz prawa wjeżdżać na skrzyżowanie, jeśli warunki nie pozwalają ci go opuścić. Także suwak tu nie ma nic do znaczenia. W twoim przykładzie stali by na obydwu pasach...

      Jednak w twoim przykładzie jest jedna racje. Możliwe, że ktoś skręca w prawo i szybciej zjedzie z zakorkowanej drogi dzięki suwakowi i jak pisalem już - w mieście przy skrzyżowaniach ma to znaczenie, na zwykłej dwupasmówce nie ma żadnego gdzie był suwak, wcześniej, czy później.

    •  

      pokaż komentarz

      @rafaon: Fragmentu o blokowaniu pasa ruchu nie zacytowalem, wiec docytuje - Kodeks wykroczen.

      Art. 90. Kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania, podlega karze grzywny albo karze nagany.

      Masz dwa pasy i jeden tamujesz. Dodaj dwa do dwoch i wyciagnij wnioski.

      Analogicznie rozumiem przejezdzasz na czerwonym i wyprzedzasz na pasach?
      Nie? Bo jest jakas roznica? Moim zdaniem to idealny przyklad Spolecznego dowodu slusznosci, zasdy jakies moze gdzies sa, ale skoro grupa z ktora sie identyfikujesz robi tak, to popierasz.

      Rozumiem. Trzeba doczytac, doedukowac sie jak byc powinno, a potem miec jaja robic tak jak trzeba mimo tlumu owieczek tloczacych sie na prawym pasie i ignorujacych lewy.

    •  

      pokaż komentarz

      @piatek: jasne, lepiej robić samowolkę, wpuszczać się pośrodku pustego pasa "uznaniowo", zamiast stosować się do przepisów... Chuje jadą do końca pasa, a przecież 500m wcześniej wpuszczaliśmy się na suwak, idioci!

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: To weź sobie idioto teraz wyciągnij co drugie auto z tego korka i postaw na lewy pas. ?? i jak kumasz? korek byłby o 50% krótszy, a tempo przejazdu pozostało by to samo. I weź się ogranji bo przykład Danii gdzie na ich autostradopodomniej drodze możesz jechać max 110 km/h jest z dupy. Może zacznij jeździć autem po mieście a nie po duńskich zadupiach ciągnikiem rolniczym.

    •  

      pokaż komentarz

      @JaroSubaru82: Oho typowy cham, tu toczy sie dyskusje osob doroslych i nikt nikomu nie ubliza, wlasnie o takich burakach za kolkiem mowie jak ty, zestresowany, niedowartosciowany i ciagle wsciekly i niezadowolny janusz ktory mysli ze zjald wszystkie rozumy

    •  

      pokaż komentarz

      @LukCzu: Dobre! :D ps. dobra mycha! Co ciekawe mialem dwie wersje jedna srebrno czarna druga "ice" biala, niby ten sam model ale biala super lekka i lepiej sie prowadzi :)

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: nie cham tylko k#$$ mnie strzela jak czytam takie p??$%%#enie. Pojeździj sobie po krajach w których jest więcej aut niż maszyn rolniczych i tam ze swoimi mądrościami się zkonforntuj. najlepiej przy policji. Minusy świadczą o dorosłości twojej opinji.

    •  

      pokaż komentarz

      @JaroSubaru82: to jest tylko moja opinia, mozna sie z nia zgadzac lub nie i tyle, dlaczego prawie każda dyskusja miedzy polakami o odmiennych pogladach kończy się skakaniem sobie do gardel? Wlasnie dlatego wyjechałem bo wole rozwiazywac problemy dyskutując a nie naskakiwać i pyskować do każdego kto ma inne zdanie niz ja.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki:

      a prawda jest taka ze gdbyby wszyscy jezdzili jak nalezy zgodnie z przepisami na spokojnie bez problemow

      to co wtedy? Już całkiem mózg się wyłaczył? Dokończysz co by było gdyby?

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: super, więc zastosuj swoje opinie i postępowanie np. w Niemczech wtedy sobie podyskutujesz z policjantem na ten temat. i to nie jest dyskusja tylko opinie nagranego zjawiska. i albo popełniasz wykroczenie albo jest wszystko super. I to właśnie jest przykre, że do stwierdzenia prostych wniosków ty chcesz dyskutować. Przejechał na czerwonym. Nie no, ale przecież w sumie tam było ciemno żółte albo jasno zielone. Czyli rozumiem że w Danii lubisz sobie podyskutować z policjią jeśli złamiesz prawo? lub stwarzasz niebezpieczeństwo na drodze? A oni też podyskutują. Właśnie dlatego wyjechałeś z kraju?. Hmm a może właśnie dlatego, że w Polsce jest za duża takich jak ty co to by tylko dysktowali (mowa trawa) po co sędzia ma dać szybki i zrozumiały wyrok jak można dyskutować o zasadności, potrzebie, wsaniałych czynach obwinionego, a zresztą po co karać dobry chłopak jest itd. itd..

    •  

      pokaż komentarz

      @wyrdrender nie prawda. Polowa z tych jadacych prawym pasem musieliby zachowac odstpe przynajmniej na dlugosc wlasnego pojazdu a to oznacza ze korek bylby tak dlugi jak jest. Co do jazdy na suwak pelna zgoda i malo kto to stosuje. ale jak jedziesz prawym pasem i i masz przed soba zwezke na lewym to nie pchaj sie na lewy bo robisz tylko zamieszanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki:

      nie powinien jechać do oporu tylko zacząć sygnalizować że chce się włączyć do prawej bo jazda do oporu i wpychanie się później bardziej korkuje droge

      xD

      oczywiście na zmiane wpuszczanie lewego i prawego samochodu przekracza moce obliczeniowe mózgu typowego polaka, ale:

      jeżeli korek zapycha tylko prawy pas, jest dwa razy dłuższy, i może zablokować skrzyżowanie za nim, tworząc korki na innych drogach krzyżujących się z tą

      QED

    •  

      pokaż komentarz

      @Sleepwalker: to by sie ludzie tak nie pchali kto pierwszy tylko sie wzajemnie przepuszczali, nie rozjedzali by ludzi na pasach albo nie pyskowali na fotoradary, jesli jedziesz przepisowo to fotoradar nie powinien byc nikomu straszny

    •  

      pokaż komentarz

      @JaroSubaru82: ale tu poruszam temat wpychania sie na sile gdy powinien czekac az ktos go przepusci, chyba ze ogladalem inny film?

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: ale jaki ma to związek z jazdą na suwak?
      Uprzejmość na drodze zawsze na propsie.
      Jazda w kolejce prawym pasem przy dwóch dostępnych pasach to postkomuna, debilizm.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: @rafaon: @piatek:
      Nie ma się czym tu zajmować.Większość nawet czytać ze zrozumieniem nie potrafi i zachowuje się tak jakby ktoś z nas pisał, że jazda na suwak jest czymś złym, a nie to, że czasami nie upłynnia ruchu, bo bywają sytuacje w których lepszym rozwiązaniem jest wcześniejszy zjazd na prawy pas.

      Z resztą poziom tutejszych ekspertów najlepiej pokazuje ta, stara już sonda i ponad 70% błędnych odpowiedzi.
      https://www.wykop.pl/wpis/19652025/kto-ma-pierwszenstwo-a-czy-b-skrzyzowanie-prawojaz/

    •  
      rafaon

      -6

      pokaż komentarz

      @Hakamairi: nie popieram blokowania pasa. Dlaczego mi wkładasz w usta poglądy których nie użyłem.

      Wszyscy się mądrują jazdą na suwak, nawet nie zastanawiając się po co one zostały wymyślone:żeby ułatwić pojazdom zmianę pasa na czynny a także włączenie się do ruchu z podporządkowanej (ciekawe czy wszyscy tak chętnie stosujecie suwak, jak trzeba kogoś z prawej wpuścić, bo jest zakorkowane tak, że nie mają możliwości wjechać)

      Nie po to, żeby wyprzedzać ludzi w korku.

      Jeśli już pojazdy zmieniły pas na czynny wcześniej, to takie zachowanie poprostu i po ludzku wqurwia i tak naprawdę jest wbrew powodom dla których je wprowadzono. Chodzi o to, żeby ci na lewym pasie nie stali w korku, bo jest zwężenie i nikt ich nie chce wpuścić. Ale skoro już płynnie pas zmienili, to nie ma potrzeby, żeby ktoś nagle mieszał i wyprzedzał wszystkich. Bo tak, hur dur suwak kurwa.

      Dla niego widziałbym po prostu nie wpuszczenie go na prawy, bo skoro się już wszyscy umówili, że nie czekają do końca tylko zmieniają pas trochę wcześniej, to powinni go nie wpuścić na prawy. Powinien to zrobić dopiero który jechał za nim wcześniej. Nikt by nic nie blokował, a koleś wrócił by do punktu wyjścia, czyli sytuacji gdyby wszyscy zastosowali suwak kilkaset metrów później.

      Rozumiem. Trzeba doczytac, doedukowac sie jak byc powinno, a potem miec jaja robic tak jak trzeba mimo tlumu owieczek tloczacych sie na prawym pasie i ignorujacych lewy.

      To mnie do edukuj. Poproszę o argument, że w tej sytuacji gdyby wszyscy zmienili pas na prawy 300 m później, to zwiększyła by się przepustowość zwężenia. Według mnie minimalnie by się zmniejszyła i jak chcesz napiszę ci argumenty, ja poproszę o twoje..

    •  

      pokaż komentarz

      zaraz odezwą się wykopki co to o jeździe na suwak wiedzą wszystko i dostaniesz minusy.

      @piatek: i to wszystko, co wiedza na temat jazdy samochodem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @rafaon: Skoro cytowanie Ci kodeksow i definicji nie dziala, a materia stawia opor, pozwol, ze wytlumacze Ci w inny sposob.

      Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka.

      Skoro pas jest wolny, mam prawo nim jechac do konca.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: @piatek: @rpawelek: @Cyanobacteria: @rafaon: @sfxwombat: @wszystkiefajneloginysajuzzajete:

      Może ten odcinek programu „Jedź bezpiecznie” nauczy was jeździć:

      źródło: youtu.be

    •  

      pokaż komentarz

      @LukCzu: Pytanie co jest w stanie nauczyć Cię czytać?

    •  

      pokaż komentarz

      Dla niego widziałbym po prostu nie wpuszczenie go na prawy, bo skoro się już wszyscy umówili, że nie czekają do końca tylko zmieniają pas trochę wcześniej, to powinni go nie wpuścić na prawy.

      @rafaon: jakie "wszyscy"? Ja się na nic nie umawiałem, zawsze jadę do końca i śmiać mi się chce z tych idiotów co tak stoją bez sensu. I zawsze mnie ktoś wpuszcza, na szczęście nie wszystkich taka normalna jazda "wqrwia" a prostaki mające w głowie jakąś wyimaginowaną kolejność to są wyjątki (tylko jakim cudem zdali teorię? pewnie to jeszcze były te stare testy których mógł się nauczyć byle kretyn).

      Powinien to zrobić dopiero który jechał za nim wcześniej.

      i tacy głupcy po drogach jeżdżą... (╯︵╰,)

      https://www.youtube.com/watch?v=7IdYN5ghtI8

      https://www.youtube.com/results?search_query=jed%C5%BA+bezpiecznie+suwak

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: robię sobie właśnie komentarz przy Twojej postaci i zastanawiam się jaki najbardziej treściwy opis będzie pasował. Pomóż proszę. Artur Szpilka przepisów ruchu drogowego czy Marcin Najman za kierownicą?

    •  
      rafaon

      -2

      pokaż komentarz

      @LukCzu: dziekuje za rozsądne i merytoryczne wytłumaczenie mi w jaki sposób zastosowanie przez wszystkich suwaka 300m później zwiększy przepustowość drogi.

      to co wtedy? Już całkiem mózg się wyłaczył? Dokończysz co by było gdyby?

      @Sleepwalker: nic wtedy... wtedy by wszyscy czekali odrobinę dłużej.

      Skoro cytowanie Ci kodeksow i definicji nie dziala, a materia stawia opor, pozwol, ze wytlumacze Ci w inny sposob.

      @Hakamairi: i sobie jedź. Ale nikt wtedy nie ma obowiązku cię wpuszczania. Tak powinien zrobić "szeryf" a nie blokować. Powinni go wpuścić dopiero jak przegoni go facet jadący przed nim wcześniej. Tu nie ma łamania przepisów. > jasne, lepiej robić samowolkę, wpuszczać się pośrodku pustego pasa "uznaniowo", zamiast stosować się do przepisów... Chuje jadą do końca pasa, a przecież 500m wcześniej wpuszczaliśmy się na suwak, idioci!

      @Odczuwam_Dysonans: Skoro już się wpuścili to co tu masz niezgodnego z przepisami?

      A teraz. Ostatni raz was drodze minusujący experci i ci od prawka w czipsach oraz ci bardziej silący się na jakieś argumenty...

      Błagam was. Wyprowadźcie mnie z błędu. Proszę. Nie każcie mi być więcej takim głupcem i ignorantem zbierającym minusy. Proszę o rzeczową analizę w jaki sposób zwiększy się przepustowość drogi, gdy wszyscy z lewego zaczną zjeżdżać na prawy kilkaset metrów później? Błagam was panowie. Jedna p%!$%!?ona rzeczowa wypowiedź.

      pokaż spoiler Dać minusa każdy potrafi, ale o rzeczową analizę w konteście sytuacji z filmu to troszkę trudniej co? trzeba pomyśleć?

    •  

      pokaż komentarz

      @rafaon: bo jak wszyscy się nauczą, że jeden wpuszcza jednego (ja tak robię i widzę, że tak to działa świetnie), to będzie porządek i płynność ruchu. Koniec pasa -> kierunkowskaz -> ktoś cię wpuszcza, z drugiej strony dojeżdżam do zwężającego się pasa po lewej -> robię miejsce -> wpuszczam jednego -> jadę dalej. Systematyka. Porządek.
      Jedziesz prawym pasem, widzisz że ktoś na lewym, w połowie pasa chce się zmienić pas na twój. Okej, ale jesteś zdezorientowany, jesteś na skrajnym prawym pasie, więc ta osoba nie chce się przebić przez twój pas na prawy. Blokuje przy tym osoby za nią, które są już nauczone "porządku". Więc nie będzie sytuacji, gdzie jeden puszcza jednego, bo ten jeden się wbije, następny za nim pojedzie dalej, do końca pasa, jeszcze jeden za nim stwierdzi że chyba coś się dzieje, skoro tamten zmienia pas już teraz. Brak organizacji, zaburzenie płynności ruchu. Oczywiście, nie zawsze to tak wygląda, ale może tak wyglądać, nieraz widziałem sytuacje tego typu stojąc w korkach. Zupełna anarchia.
      Na ulicy ma być dyscyplina, ściśle wyznaczone, proste zasady. Nie ma miejsca na "ja się wciskam jak jest miejsce" albo "ja na zaś włączę się tutaj, jakby dalej nie było miejsca". Nie, nie może tak być. Jazda na suwak na końcu pasa i puszczanie 1:1 jest proste, intuicyjne i łatwe do przyswojenia, funkcjonuje wszędzie tak samo.

    •  

      pokaż komentarz

      @Odczuwam_Dysonans: Czyli dokladnie jak w definicji jazdy na zamek. Niestety @rafaon dyskutowac nie uczyl sie w kolku filozoficznym czy na lekacjach logiki, a na budowie (jako kierownik). Takze merytoryczna dyskusja z nim to jak granie z golebiem w szachy.

    •  
      rafaon

      -3

      pokaż komentarz

      @Hakamairi: @Odczuwam_Dysonans: a argumentow brak.

      @Odczuwam_Dysonans: Czyli dokładnie to się stało, zgodnie z definicja suwaka i przepisami. Dlaczego musiało to kolesiowi przeszkadzać, bo 300m za wcześnie? Co to zmieniło w jego życiu? Żadna anarchia. Wszyscy zachowali się bardzo poprawnie i z szacunkiem dla innych uczestników ruchu. Jeden koleś stwierdził, że fred was wyrucha, bo na wykopie piszą, że suwak cool... a reszta jak debile karnie czeka w kolejce... ech... frajerzy... ruchać ich, nagrać kamerkę i jeszcze plusy na wykopie... co wy k?#$a pochwalacie ludzie... dajcie spokój.
      Brak argumentów. Kiedy wpuszczacie z prawej co drugiego zgodnie z suwakiem? Dla was suwak to dobry tylko wtedy jak można innych frajerów ominąć. Jak by ktoś przed wami kogoś z prawej wpuścił, to jeszcze byście obtrąbili wielcy suwakowcy.

      @Hakamairi: Próbowałem merytorycznej dyskusji. Jedyne argumenty "suwakowców do końca" to takie, ze tak powinno być... tyle. Nic na temat tego co to zmienia. Nawet nie wiedzą po co ta definicja sie pojawiła. Ja dałem wam argumenty, ale łatwiej minusować. Poprosiłem i błagałem o argumenty, że jest to w tej sytuacji korzystne dla rozładowania korku... nie stać was na taki argument, bo takiego nie ma.

      Nikt z was nie dał żadnego argumentu, który by stwierdził, że to jak zachowali się wszyscy kierowcy poza jednym wyjątkiem jest gorsze od takiego samego zachowania się kilkaset metrów później. No ale ok - czujcie się mądrzejsi, mam to w dupie.

      Dobranoc.

    •  

      pokaż komentarz

      @rafaon: wykorzystujemy w ten sposób pełną powierzchnię i przepustowość drogi. Drogi są po to, żeby je wykorzystywać. Całe. Przecież to jest logiczne. Co za koleś. Jakie są twoje argumenty, że zmiana pasa wcześniej i stanie w "sznureczku" gdy obok jest wolny pas, jest lepszą sytuacją? Gdzie w dużym mieście na zachodzie byłaby możliwa taka sytuacja, gdy tam wykorzystują każdy centymetr drogi, dzięki czemu choćby służby porządkowe mają łatwiej? Tego właśnie powoli się uczymy. Pokazałem, jaki nieporządek wprowadza proponowany przez ciebie porządek, gdzie każdy zmienia pas akurat jak mu się podoba. Jaki jest twój kontrargument, możesz wybrać za jakim autem stoisz?

    •  
      rafaon

      -3

      pokaż komentarz

      @Odczuwam_Dysonans: > Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony

      Przepisy ruchu drogowego nie mówią nic o suwaku. to tylko uprzejmość. A koleś z kamerkami wykazał się totalnym brakiem uprzejmości, więc do suwaka mu daleko. Nie wiem czy odróżniasz zasady ruchu drogowego, a zalecaną zasadą ruchu.

      Wypaczyliście zalecaną uprzejmość do rangi cwaniactwa - bo skoro inni już wszystkich wpuścili, to sru - wyprzedzamy frajerów - taki suwak cool. To nie o to chodzi... ludzie k#%%a... no szkoda słów.

      Nie zmienia się pasa ruchu jak się podoba, a wtedy, gdy nie wymuszasz pierwszeństwa na innych, sami chyba macie prawko z czipsów.

      Jak mówiłem - powinni go nie wpuścić trzymając się na zderzaku - za zwykły brak szacunku dla innych.
      Jeśli ludzie nie chcąc wymuszać pierwszeństwa wykorzystują lukę, która jest korzystniejsza, bo nie spowalnia az tak bardzo ruchu. Zmieniają pas płynnie to co w tym złego? W imię jakiegoś mitycznego wykorzystywania pasu ruchu... no i co to daje. O to pytam, a nie że cała jezdnia zajęta. CO CI TO k#%%A DAJE. Nie ma żadnej korzyści z zajęcia całej jezdni w tym przypadku, za wyjątkiem typa który się wp!@%$%%ił przed innych.

      O to pytam. Nie wiem czy zauważyłeś, ale w mieście się tak dzieje. Nikt nie marnuje powierzchni. Na autostradzie czy ekspresówce nie ma takiej potrzeby, bo lepiej pozmieniać pas płynnie. Ile masz filmów z szeryfami w mieście w korku? Jakoś dziwnym trafem zawsze są na autostradzie/obwodnicy przy zwężeniu, gdzie sznureczek nikomu nie przeszkadza... ciekawe.

      Stanie w sznureczku daje to samo, co wykorzystanie całej powierzchni drogi. NIC.Daje czekanie na swoją kolej. A jeśli już taka sytuacja jest, to wyprzedzający na zanikającym pasie jest jak typ wyprzedzający korek poboczem i wp$%#$??ający się przed pierwszego na światłach. Jest to po prostu nieuprzejme dla innych.
      No nie wierzę, że można tego nie zrozumieć.
      Ludzie zmieniali pas w miejscu gdzie było to najmniej uciążliwe dla ciągłości ruchu, bo nie mają wtedy pierwszeństwa. Zrobili to płynnie. Trzeba mieć wyczucie, a nie jak ten ślepy koń w kopalni: tak powiedzieli na wykopie więc tak jest lepiej - alleluja i do przodu. No nie jest.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: jazdę na suwak wymyślili mądrzejsi od ciebie, zaakceptuj, że jesteś idiota i nie udawaj mądrego

      PS
      Na szeryfa jeszcze nigdy nie trafiłem, ale miałem już podobną sytuacje jak na filmie, sznurek samochodów na kilkaset metrów, jadę do końca i ktoś mnie kulturalnie wpuszcza, potem ja wpuściłem przed siebie kogoś, pełna kulturka.

      Dla mnie sytuacja, że na drodze jest tylu idiotów co nie rozumieją znaku jest nawet na plus, mniej czekam, jakby wszyscy jeździli na suwak, to w najgorszym wypadku byłbym na zero

    •  
      rafaon

      -3

      pokaż komentarz

      jasne, lepiej robić samowolkę, wpuszczać się pośrodku pustego pasa "uznaniowo", zamiast stosować się do przepisów

      @Odczuwam_Dysonans: jakich przepisów? Bo chyba nie ruchu drogowego. Twoje uznaniowo znaczy bez wymuszania pierwszeństwa, więc zupełnie zgodnie z przepisami. Znajdź mi w kodeksie drogowym konieczność wpuszczania się na suwak dopiero na końcu drogi.

    •  
      rafaon

      -3

      pokaż komentarz

      @LukCzu: widze, ze cytujesz polski kodeks ruchu drogowego. a nie... to chyba nie to? no popatrz. No piękna animacja. Nawet po angielsku. No i? gdy tą sytuację przenisiesz kilkaset m wcześniej dopasowaną do warunków bez konieczności hamowania to takie złe?

      Ty naprawdę nie rozumiesz po co to wymyślono prawda?

    •  

      pokaż komentarz

      @danielo86 ale po co ublizanie od razu? Czy w realnym świecie każdy w trakcie kulturalnej rozmowy ktoś mówi ty debilu? Widzę że z wykopu korzysta dużo zwyczajnie nie kulturalnych i źle wychowanych ludzi co jest smutne bo nie można normalnie czegoś skomentować nie będąc zgnojonym w wulgarny sposób.

    •  
      rafaon

      -3

      pokaż komentarz

      jazdę na suwak wymyślili mądrzejsi od ciebie, zaakceptuj, że jesteś idiota i nie udawaj mądrego

      @danielo86: oczywiście. W pewnym celu. Gdybyś zadał sobie trud sprawdzenia w jakim też mógłbyś nawet nie koniecznie udawać.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: jak ktoś jest w błędzie to go dosadnie z tego błędu staram się wyprowadzić, poza tym jest pewien poziom głupoty którego nie akceptuje i nie zamierzam w sobie tłumić emocji

    •  

      pokaż komentarz

      @rafaon: żyjesz w swoim świecie baśni i fantazji

    •  

      pokaż komentarz

      @rafaon: ty serio nie rozumiesz, że to jest po prostu skuteczniejsze? Serio pytasz o to, dlaczego ludzie w ruchu nie używają suwaka? Jak bezsensowne jest to pytanie? Przy suwaku puszczasz 1:1, nie ważne, co czeka, uważasz, że gdy ruch zaczyna zwalniać, jadąc składem równie bezproblemowo zmienisz pas, jak jadąc matizem?
      Albo prawy pas stoi, ty i tak musisz czekać, żeby się włączyć, no bo nie ma miejsca. Ludzie za tobą czekają, aż łaskawie ktoś cię wpuści. Do tego wystarczy, że będziesz chciał się włączyć kawałek dalej i już ktoś może uznać, że cwaniakujesz, bo ten przed tobą włączył się 50m wcześniej.
      Jazda na suwak eliminuje tego typu problemy. Ty piszesz o chamstwie i kozakowaniu, a jakby wszyscy ludzie po prostu stosowali się do jazdy na suwak, to nie byłoby miejsca na chamstwo i kozakowanie. I teraz uwaga:
      Nikt nie broni ci zmienić pasa wcześniej. Serio, to nie o to w tym chodzi.
      Możesz nawet jechać cały czas PRAWYM pasem. Tak, serio.
      Pokazujesz, że kompletnie nie rozumiesz, po co są zwężające się pasy ruchu. Piszesz, że ludzie zmieniają pas, bo płynność, po czym zauważasz, że na np obwodnicy najczęściej się tak nie dzieje. Wiesz dlaczego?
      Bo zwężające się pasy są zaprojektowane pod względem KORKÓW. Rozumiesz, jak auta stoją. Normalnie na takiej obwodnicy, albo zaraz po skręcie, gdzie lewy pas jest krótki ludzie NIE zajmują tego pasa gdy utrzymana jest ciągłość ruchu. Nie ma takiej potrzeby, bo po prostu zmieniasz pas, i nawet jeżeli robisz to na końcu pasa zwężającego się, to nie stosujesz suwaka, tylko zmieniasz pas normalnie.
      W optymalnym scenariuszu, gdy tylko ruch na danej ulicy zaczyna się tamować, auta powinny "rozpierzchnąć" się po całej powierzchni w celu utrzymania płynności. Bo, rozumiesz, będą przyjeżdżać następni, na przykład lewym pasem i będą CWANIAKOWAĆ. W zamian za to powinni wcześniej zmienić pas - tylko, że cała ulica stoi, a ja wyjeżdżam spod posesji. Albo skręcam na światłach na lewym pasie, a za skrzyżowaniem pas się zwęża. Czyli mam blokować ten lewy pas i czekać aż ktoś się włączy? Czy lepiej jechać do końca, przepuścić więcej osób przez skrzyżowanie, tak, żeby ruch się rozładowywał podczas kolejnych świateł? Po prostu trzymać się jednej, p#%%!%$onej zasady.
      No i jedna osoba szybciej wmontuje się pomiędzy samochody, a np świeżo upieczona blondyneczka za kółkiem może robić to trzy razy dłużej, nawet jeżeli ktoś ją puści.
      Jak ktoś nie umie jeździć to niech się frajer nauczy, nie?

      Widzę już, skąd się biorą szeryfy (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: No kolego lecisz na rekord minusów! Dawno tylu przy jednym wpisie nie widziałem. Może to oznaczać że nie masz racji co do jazdy na zamek.

      pokaż spoiler ps przebije 1000?

      źródło: rekord.jpg

    •  
      rafaon

      -3

      pokaż komentarz

      @LukCzu: Chłopie, wrzucasz cały czas to samo. Ja znam ten argument. I jak najbardziej w mieście jest przydatny.
      Na autostradzie/ekspresowej/obwodnicy wcale nie aż tak, jeśli nie blokuje się skrzyżowań za sobą.
      Nie musisz mi wrzucać tego samego w formie animacji i pliku wideo.

      Ty naprawdę nie rozumiesz, że ci ludzie już na suwak się ładnie poskładali? To co mieli wyjechać na prawy wszyscy zebyś był zadowolony?

      Może to oznaczać że nie masz racji co do jazdy na zamek.

      @grzylen: A może to oznacza, że tak wam się cwaniactwo spodobało, że czujecie się jak byście znali jakąś wiedzę tajemną co to wam pozwala przykozaczyć... patrz grażyna jaki cwany jestem. Barany se stojo a my jedziemy do końca... suwak k$#$a XD

    •  

      pokaż komentarz

      @grzylen albo że 3/4 wypoku to gimbusy bez prawka, szklanka jest do połowy pełna czy do połowy pusta? rekord to rekord, zawsze coś

    •  

      pokaż komentarz

      @danielo86 ja również mam czasami ochotę napisać do kogoś ty siatki czy owaki ale kultura nakazuje powstrzymać się, tak zostałem wychowany i staram się nie ubliżać osobom których nawet nie znam osobiście, każdy bohater w sieci a w realnym świecie szara myszka

    •  

      pokaż komentarz

      @danielo86 w świecie kultury i dobrego zachowania, w cywilizowanym świecie a nie w buszu

    •  

      pokaż komentarz

      A może to oznacza, że tak wam się cwaniactwo spodobało, że czujecie się jak byście znali jakąś wiedzę tajemną co to wam pozwala przykozaczyć... patrz grażyna jaki cwany jestem. Barany se stojo a my jedziemy do końca... suwak kurwa

      @rafaon: Ty tak na serio?! Naprawdę tak walecznie obalasz ideę jazdy na zamek? Czy zwyczajnie trolujesz? Nie wierzę że ktoś może być takim ignorantem!

      albo że 3/4 wypoku to gimbusy bez prawka,

      @havocki: ale nawet jeśli ktoś jest gimbusem i nie ma prawka to i tak możne być przekonany do metody zamka błyskawicznego.

    •  

      pokaż komentarz

      @grzylen: @rafaon: @havocki: Cały cywilizowany świat to wprowadza, a niektórzy ciężko myślący dalej nie wpuszczają ludzi na wolny pas uznając poprawnie jadących za cwaniaków.

      źródło: x3.wykop.pl

    •  
      rafaon

      -3

      pokaż komentarz

      Naprawdę tak walecznie obalasz ideę jazdy na zamek?

      @grzylen: nie obalam idei jazdy na zamek/suwak. Obalam pochwałę dla chamstwa, która to właśnie się podoba wykopkom. Nie zrozumienie ideologii po co to wprowadzono promuje pochwałę dla buractwa.

    •  

      pokaż komentarz

      po co to wprowadzono promuje pochwałę dla buractwa.
      @rafaon: Co masz na myśli?

    •  
      rafaon

      -4

      pokaż komentarz

      @grzylen: Jak cytujesz to przynajmniej całość zdania:

      Nie zrozumienie ideologii po co to wprowadzono, promuje pochwałę dla buractwa.

      Uciekł przecinek
      To że dla wykopków cała ideologia suwaka to "ale fajnie cały pas lewy wolny to sobie wymijam tych co na prawym, bo po co ma się droga marnować"
      A suwak nie jest po to. On jest po to, żeby ludzie mieli sprawiedliwą szanse wjechać na prawy pas, gdy lewy się kończy. I to się już wydarzyło, co podkreślałem wielokrotnie.
      Gdyby sytuacja była w mieście i nie było by miejsca, cały suwak odbył by się na końcu zwężenia. Jednak ilość miejsca pozwalała, aby każdy na spokojnie mógł pas zmienić troszkę wcześniej, bez potrzeby przyhamowywania przed samym zwężeniem co drugiego samochodu, żeby wpuścić, co tak naprawdę przepustowość zwężenia zwiększa.

      Jestem ciekaw ilu zapaleńców suwaka tak chętnie wpuszcza z prawej z podporządkowanej pojazdy, gdy jest duży ruch i nie ma tam świateł, a droga z prawej stoi. Wiecie, że to też suwak? Czy to już mniej wygodny suwak, bo nie można przyszpanować jakim to się jest znafcom i cwaniakiem.

    •  

      pokaż komentarz

      Gdyby sytuacja była w mieście i nie było by miejsca, cały suwak odbył by się na końcu zwężenia.

      @rafaon: Proszę, przeanalizuj to co napisałeś na przykładzie powyższego nagrania z pomocą tej mapy (miejsce zdarzenia) https://www.google.pl/maps/@53.4467295,14.5654017,163m/data=!3m1!1e3

    •  
      rafaon

      -3

      pokaż komentarz

      @grzylen: Przecież na nagraniu widać, że "sznureczek" nie blokuje żadnych skrzyżowań i gdyby był o połowę krótszy, to w tej sytuacji nic by nie zmieniło się z przepustowością dla ogółu ruchu. O kilka % zmniejszyła by się gdyby co drugi samochód zatrzymywał się przed samym zwężeniem, żeby wpuszczać ludzi z lewej.

      Koleś chciał jak najszybciej ominąć korek, a nie żadne promowanie suwaka. .
      Nawet szkoda, że wszyscy nie zastosowali suwaka później, bo przynajmniej koleś by swoje odstał normalnie jak człowiek, bez szukania sposobu jak tu innych ominąć jak najszybciej. Choć znając takich, to by poboczem wyminął i by się wcisnął.

    •  

      pokaż komentarz

      Koleś chciał jak najszybciej ominąć korek, a nie żadne promowanie suwaka. .

      @rafaon: skoro inni woleli czekać w ogonku...
      Czyli rozumiem że proponujesz zamknąć wszystkie lewe pasy w Polsce bo ich budowa nie ma sensu zwłaszcza w miastach?

    •  
      rafaon

      -3

      pokaż komentarz

      skoro inni woleli czekać w ogonku...

      @grzylen: to nie kwestia wyboru. Ilość samochodów przejeżdżająca przez zwężenie nie zwiększy się magicznie, jeśli kolejkę podzielisz na 2 krótsze, ale zostawisz jeden przejazd. Jeśli ludzie byli by uczciwi, sami wiedzieli by kto za kim jechał i takiej kolejności by się wpuszczali. Ludzie o tym wiedzą, bo to logiczne. Dlatego to czy jadą w 2 kolejkach do końca, czy w jednej dłuższej ale poruszającej się 2 razy szybciej to jest to samo.
      Gorzej jak ktoś chce zaburzyć równowagę którą wypracowali w korku, wtedy wszyscy są wqurwieni na niego, a niektórzy na tyle mocno, że zachowują się jak ten szeryf.

      To jak w poczekalni do lekarza: czy stoją wszyscy w ogonku przed drzwiami, czy też siedzą sobie w nieładzie, ale każdy wie za kim wchodzi - nie ma dla tych ludzi znaczenia. Dotrą do lekarza w tym samym czasie.
      Ale jak przychodzi jakiś typ i wmawia ci, że przecież on był przed tobą, to wszyscy są na niego wqurwieni, bo łamie tą niepisaną zasadę stada, którą wszyscy zaakceptowali i zgodzili się na sprawiedliwe czekanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @havocki: czyli stoicie wszyscy na jednym pasie i przedłużacie korek a drugi jest caly pusty? XD

  •  
    b......r

    +660

    pokaż komentarz

    do kompletu brakowało tylko żeby nagrywający jeździł dla ubera ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    nie dość, że szeryf to jeszcze taxi, dwie pieczenie na jednym ogniu (。◕‿‿◕。)

1 2 3 4 5 6 7 ... 12 13 następna