•  

    pokaż komentarz

    kurrr a to co mają jeszcze zrobić.... zbiorowe samobójstwo?

  •  

    pokaż komentarz

    Akurat wlasciciele Maspexu sa mocno proPolscy. Jedna z najwiekszych Polskich firm ktora skupowala zagraniczne marki. Nie jest notowana na gieldzie ma w dupie zagraniczny kapital. Najgorsze jest to, ze jakies patafiany zarzadzaly profilem ich marki. Co niby mieli innego zrobic? To jest w dużej mierze wydźwięk firmy od PRu że zatrudnia gamoni na takie stanowiska.

    •  

      pokaż komentarz

      @Erwos nie widzieli ci proPolscy wlasciciele wczesniejszych wrzutek swojej afgencji PR? Mogli wtedy reagowac...

    •  

      pokaż komentarz

      @Erwos: widzisz, nie wspolczuje im bo skoro ich cyrk to i ich malpy. a tym bardziej ich jest gowno owych malp. moze i pozamiatali ale smrod i niesmak pozostal.

    •  

      pokaż komentarz

      @WyczesanyCzesiek myslisz ze Prezesi takiej duzej spolki maja czas na przegladanie instagrama... oni bardziej analizuja wyniki sprzedazy i omawiaja strategie na przyszlosc czy spedzaja czas z rodziną. Od tego maja ludzi z roznych działów. Marketingowy dział na pewno ma po dupie bo mimo ze dzialali dobrze od lat smrod po jednej akcji pozostal...

    •  

      pokaż komentarz

      @Erwos: widać jak są pro polscy, powiedz jeszcze że w powstaniu uczestniczyli
      niech giną, tęsknić nie będę

    •  

      pokaż komentarz

      @Erwos: Tacy proPolscy, że zlecają marketing jakimś Waltersom Thompsonom, a nie rodzimym firmom?

    •  

      pokaż komentarz

      Waltersom Thompsonom

      @merrimack: Może rodzime* są c@%#%we.

    •  

      pokaż komentarz

      @bonno: A może "patriotyzm konsumencki" jest tylko dla plebsu?

    •  

      pokaż komentarz

      @merrimack: plebsu na to nie stać, jest tylko dla szlachty.

    •  

      pokaż komentarz

      @Erwos: Nie prezesi ale zespół marketingu. Po coś te wszystkie szczebla kontroli zewnętrznych firm współpracujących z marką istnieją. Jeżeli w całej piramidzie już po plakatach z chociażby kwietnia nikt nie odpalił żółtego/czerwonego światła to wszystkie głowy powinny polecieć. Nie tylko sama agencja ale też wspomniany dział marketingu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Erwos: Prezesi nie mają, ale po to mają dział marketingu i po to zatrudniają tam ludzi, żeby oni mieli. Powiedzmy sobie wprost - ostatecznie każdy pomysł akceptuje klient. On za niego płaci podpisując faktury i on się pod nim podpisuje swoją marką do diaska!

      Żeby było smieszniej, do tej pory uchodziło Tigerowi na sucho, bo celowali w modny (i na wykopie) chamski ton, tylko skierowany przeciwko ludziom/grupom z których bezceremonialnie nasmiewać się wolno (np kobietom). Oberwało się więc Maspexowi nie dlatego że byli chamscy i niesmaczni. Ale dlatego, ze nie wcelowali z kolejną kreacją i nie wyczuli, że teraz Polska w targecie Tigera ma prawicowo-patriotycznego zajoba. Ale akcja z 1 sierpnia niczym nie różni się od poprzednich wypocin tej marki. I to ktoś z ich marketingu przecież zatwierdzał... a jeśli nie, to ciekawy jestem na jakiej zasadzie opierała się współpraca z Maspexem. Chętnie wezmę klienta który bezkrytycznie bierze wszystko co mu podsunę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Tacy proPolscy, że zlecają marketing jakimś Waltersom Thompsonom, a nie rodzimym firmom?

      @merrimack: nie wiem kiedy zaczęli zlecenie, ale agencje, które stosunkowo niedawno kupił JWT były jak najbardziej Polskie. IMHO wnieśli sporo wiedzy (świetne raporty o trendach) i doświadczenia, do naszych agencji, które sporo rzeczy robiły na czuja. No ale głupoty gimbusa, który odj#$@ł akcję na insta raczej nie przewidzieli.

    •  

      pokaż komentarz

      myslisz ze Prezesi takiej duzej spolki maja czas na przegladanie instagrama..

      @Erwos: za co według Ciebie odpowiadają ludzie na wyższym szczeblu? Za liczenie gotówki?

    •  

      pokaż komentarz

      Chętnie wezmę klienta który bezkrytycznie bierze wszystko co mu podsunę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @adawidowicz: Napisałeś chyba jedyny rozsądny komentarz na wykopie. Jak my robimy coś dla klienta to jest osoba odpowiedzialna u zleceniodawcy za akcept. I nie jest to przysłowiowa Kasia z sekretariatu. A i ona bardzo często uzyskuje akcept u swojego szefa. Czasem trzeba się ostro naprosić o zaakceptowanie projektu.

      Zleceniodawca musiał akceptować chamskie kreacje od dawna Były na tyle chamskie, że ta nie wyróżniała się tak naprawdę niczym szczególnym i być może akcept poszedł z automatu. Ale akurat obraził niewłaściwe osoby i zrobił się dym. Więc firma przyjęła pozycję "pochylamy głowy i udajemy że nam jest przykro", ale tak naprawdę mają to w d...pie.

    •  

      pokaż komentarz

      @wrrior:

      za co według Ciebie odpowiadają ludzie na wyższym szczeblu? Za liczenie gotówki?

      Za kontakty z firmą PR jednego produktu - max jakiś zastępca dyrektora do spraw marketingu będzie osobą decyzyjną choć na co dzień pewnie jakiś jeden marketingowiec.

      Czym zajmuję się prezes - np negocjacjami z większymi sieciami, zarządzaniem inwestycjami itp itd

    •  

      pokaż komentarz

      @Aeny: i co, poleciał jakiś zastępca?

  •  

    pokaż komentarz

    pracowałem w agencjach reklamowych i PRowych, więc - w odróżnieniu od większości bóldupiących tutaj - znam się i się wypowiem. Duże firmy w Polsce (a takich klientów też mieliśmy) pod względem marketingowym to kompletny chaos. Mają swój pokaźny dział marketingu, a i tak zlecają większość zadań zewnętrznym agencjom. Działania w internecie i SM są weryfikowane w formie raportów. Nikt nie siedzi i nie sprawdza na bieżąco, co tam się pojawiło. Dostają na koniec miesiąca suchą informację: tyle i tyle zrobiliśmy, taki i taki ruch, takie i takie koszty. Koniec. Naprawdę fala tego wysrywania się na Maspex jest smutna i niesmaczna. Nikt w firmie nie wiedział o tym, co się wyczynia na ich kontach SM - dobra, powinni sprawdzać i dozorować, ale w olbrzymich konsorcjach wcale nie jest o to łatwo, a pewnie większość kadry zarządzającej to roczniki, które kiepsko znają się na internecie i marketingu w sieci - zlecili, płacili gruby hajs, liczyli, że będzie śmigało. Popełnili błąd, mogli sprawdzać i reagować na bieżąco (zwłaszcza ich pion marketingu), ale nie jest to powód do bojkotów i gnojenia rodzimej firmy. Tym bardziej, że szkodę naprawili z nawiązką. Teraz patriotyczni konsumenci powinni okazać im wsparcie.

    •  

      pokaż komentarz

      nie jest to powód do bojkotów i gnojenia rodzimej firmy

      @camelinthejungle: Ale jeszcze trochę można ich podręczyć - czysto na pokaz. Inne firmy muszą odebrać wyrazny sygnał że takie zachowania są niedopuszczalne.

    •  

      pokaż komentarz

      @grzegorzx86: agencji powinno się dostawać bardzo mocno aż do jej finalnego upadku. Swoją drogą, Maspex powinien im w sądzie - jak to powiedział Ajtuj Szpilka - dziecko zrobić.

    •  

      pokaż komentarz

      Nikt w firmie nie wiedział o tym, co się wyczynia na ich kontach SM

      @camelinthejungle: Hitler też nie wiedział o holocauście

    •  

      pokaż komentarz

      Nikt w firmie nie wiedział o tym, co się wyczynia na ich kontach SM

      @camelinthejungle: Zabawne, identyczną linię obrony przyjęła większość Niemców sądzonych w Norymberdze. Też nikt nic nie wiedział. Poza tym na pewno było im smutno i bardzo żałowali.

    •  

      pokaż komentarz

      Teraz patriotyczni konsumenci powinni okazać im wsparcie.

      @camelinthejungle: Jak zmienią nazwę napoju z "Tiger" na "Polski Tygrys" ᕦ(òóˇ)ᕤ
      Albo nie, źle. Bo to dalej kojarzy się z niemieckim "PzKpfw VI".
      Lepiej będzie "Husarz" albo, jeśli koniecznie chcą trzymać się świata zwierząt "Orzeł Bielik"

      pokaż spoiler ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @camelinthejungle: Zgodnie z logiką Twoje doświadczenia nie mogą być argumentem w dyskusji, bo żaden z nas tutaj ich nie przeżył. Jeżeli chcesz coś udowadniać, to musisz przytoczyć wywód oparty na czymś w miarę obiektywnym.

      Bo np. ja powiem Ci, że widziałem wiele dużych firm od środka i było zupełnie odwrotnie, niż napisałeś. I co teraz? Twoje słowo przeciwko mojemu.

    •  

      pokaż komentarz

      @camelinthejungle: nie powiesz że kompletnie nikt z firmy która zleca jakaś robotę nie sprawdza i nie widzi tego co się wokół dzieje , np. że agencje produkują jakieś zyebane reklamy ?

    •  

      pokaż komentarz

      @camelinthejungle: Ale tak szczerze powiedz jak mężczyzna mężczyźnie. Nie wstyd ci pracować w branży reklamowej i oszukiwać ludzi?

    •  

      pokaż komentarz

      Teraz patriotyczni konsumenci powinni okazać im wsparcie

      @camelinthejungle: Czasy takie (jak gdyby kiedyś, może, były inne), że prawdyniepoznasz, a cała sprawa mogła zarówno wynikać z głupoty i braku profesjonalizmu jak i podłej kalkulacji. Tak więc jak piszesz, że zapłacili 500k i powinno się im okazać wsparcie, hymm ... mam tym bardziej i i tym wincyj wątpliwości. Zysk dobra rzecz, a na frajerach trzeba zarabiać skoro sobie na to pozwalają.
      Jeżeli by konsumenci byli uprzejmi zniknąć takiego tigerka czy maspexa z rynku okazało by się, że u następnych można dopilnować. A jakość rynku w dużym stopniu zależny od jakości klienta.

    •  

      pokaż komentarz

      @camelinthejungle: Nie wiem z jakimi markami współpracowałeś ale z mojego doświadczenia account musiał wraz z brand managerem czy inną odpowiedzialną jednostką zaakceptować dosłownie wszystko. Od najmniejszych bannerów po każdy post na social media.

    •  

      pokaż komentarz

      @camelinthejungle: p#@!@@?isz synu jak potłuczony, gdzie ten ogrom konsorcjum, jak tam 8 ludzi zatrudnionych w polskim dziale?

    •  

      pokaż komentarz

      @camelinthejungle: Nie chce mi się wierzyć że taka reklama nie przeszła przez wiele rąk, oczu. Nikt nie wyłapał. Może bali się wychylić. Mleko się wylało. Przeprosiny i zwolnienie i przerwanie współpracy nic nie znaczą. Tylko spore pieniążki i niestety likwidacja nazwy produktu. To jest bolesne. Chociaż wątpię czy się zdecydują.

    •  

      pokaż komentarz

      @camelinthejungle: zawsze mnie dziwi ten poziom outsourcingu w marketingu, szczególnie internetowym

      Jest sobie firma, która ma dział od marketingu
      Dział od marketingu outsoursuje to do domu mediowego
      dom mediowy do agencji marketingowej
      a agencja marketingowa często jeszcze dalej i to nawet 2x xD

      I powodzenia jak przy takim łańcuchu prezes firmy ma sie orientować jak i co sie dzieje, jak dostaje raporty z cyferkami

    •  

      pokaż komentarz

      Jest sobie firma, która ma dział od marketingu
      Dział od marketingu outsoursuje to do domu mediowego
      dom mediowy do agencji marketingowej
      a agencja marketingowa często jeszcze dalej i to nawet 2x xD


      @rdy: a na końcu jest mała agencyjka, która ma ze 3 stałych pracowników i zleca to jakiemuś studencinie na umowie o dzieło za 20zł/h ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @camelinthejungle: co za pierdolenie.

      Osobami odpowiedzialnymi za złe zarządzanie jest właśnie zarząd. Jeśli wybrali sobie dyrektora marketingu, który nie zna się na promocji w internecie... to wybrali sobie złego dyrektora marketingu.
      To tak jakbyś napisał, że firma wybrała sobie dyrektora finansowego, który nie zna się na finansach - bo księgi prowadzi się w większości na komputerze.

    •  

      pokaż komentarz

      Lepiej będzie "Husarz" albo, jeśli koniecznie chcą trzymać się świata zwierząt "Orzeł Bielik"

      @worldmaster: White Eagle ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
      #pdk #angielskiztuskiem

    •  

      pokaż komentarz

      @camelinthejungle: Łap minusa, za wybielanie Maspexu. Z mojego doświadczenia. Firma w TOP10 największych w Polsce zarówno budżet na reklamę i na liście przychodów. Potrzebowaliśmy 20 słownie: dwadzieścia koszulek, na udział w zamkniętym evencie. Projekt koszulki (pełna wizualizacja wraz z napisami i gramaturą bawełny) musiały dostać akcept V-ce dyra ds. marketingu, bo... TAKIE są procedury. Więc nie pisz mi tutaj o chaosie organizacyjnym przy kampaniach na miliony. Poprzez raporty sprawdza się docieralność i odbiór kampanii. Jeśli warstwa wizualna szła bez akceptu, to do zwolnienia jest COO od marketingu w MASPEX, jak był akcept to ten co go wydał. Koniec i kropka. Jak dla mnie marka Tiger - do wycofania z rynku.

    •  

      pokaż komentarz

      @camelinthejungle: J. Walter Thompson nie powinien liczyć na żadną łaskę w tej sprawie, Maspex powinien ustami prezesów wypowiedzieć się i załagodzić sprawę. Moim zdaniem w reklamie pracuje wiele osób o bardzo niskich kwalifikacjach.

    •  

      pokaż komentarz

      @rskk jest dużo firm, które mocno nadzorują niemal każdą zlecaną pracę - to jest zauważalne zwłaszcza w firmach rodzinnych, które bardzo się rozrosły i zajmują się wąskimi specjalizacjami. Mam takiego klienta, który czyta każdą linijkę tekstu, który ma się gdzieś ukazać i wnosi poprawki nawet w detalach, a obroty ma olbrzymie. Kiedy pojawia się zbyt wiele marek, zaczyna się problem i to, o czym pisał @rdy - nie wiadomo już w pewnym momencie kto za co odpowiada. Spece od marketingu w takich molochach nie mają zazwyczaj o nim pojęcia i po prostu odpuszczają. Tam przez lata sadzało się wszystkie Mariolki i inne niezbyt rozgarnięte kuzynki po śmiesznych studiach i rozmowy z nimi to jest naprawdę kupa śmiechu. Potem zatrudniają modną agencję z dzieciakami, którzy naoglądali się madmanów i chcą wciągać koks, zamiast opierać się na logicznym myśleniu, i takie są efekty.

    •  

      pokaż komentarz

      @moocker
      20 za godzinę? Toż to brzmi jak normalna pensja:) najgorsi są praktykanci i wieczni stażyści

  •  

    pokaż komentarz

    Akcje pokazową to zrobił LOTOS i jakaś tam firma , gdyby nie informacja o ich "rezgynacji z Tigera" to bym w ogóle nie pamiętał że taka stacja benzynowa jest.

  •  

    pokaż komentarz

    Cała akcja pokazuje jakim gównem jest świat reklamy. Gównem tak mocno pudrowanym hasłami o wyszukanych 'kejsach' i 'targetach", wysokich standardach i innych podniosłych obcobrzmiących słowach. Prymitywne pomysły i akcje łechcące ego "kreatywnych" bo zrobili gówno i był szum. Agencje szczycące się kto zrobi większe gówno i zamęt w internecie jako dowód skuteczności i pomysłowości. Nie ważne jak mówią, byle z nazwiskiem. Choć zdaje się pożądane jest mówić jak najgorsze... Z drugiej strony prezesi firm labo machający ręką, albo co gorsza sami wymagający takich akcji, tudzież wysługujący się "specjalistami" od marketingu którzy uważają się za władców, a inni to tylko narzędzia do realizowania ich pomysłów. Bo choć umieją i wiedzą wszystko to nie mieli tylko czasu nauczyć się Photoshopa więc ktoś musi tylko wyklikać ich pomysły.

    •  

      pokaż komentarz

      Cała akcja pokazuje jakim gównem jest świat reklamy.

      @przemomemoo: W sumie bardzo wymowny jest język, którego używają ludzie z branży reklamowej. W artykule ze znaleziska jest kilka wartościowych wypowiedzi, ale jest też kilka łamańców, które tylko wzbudzają litość.

      Jeden executive creative director szuka copy i arta. Inny mówi o okolicznościach powstawania contentu. Jeszcze inny zachwyca się niesamowicie utalentowanym copy, który zdania nie potrafił sensownie napisać po polsku.
      Kolejny główkuje: kto zawinił? creative group head czy account director?