•  

    pokaż komentarz

    Zakazany owoc, smakuje najlepiej.

  •  

    pokaż komentarz

    Tylko taka polityka narkotykowa ma sens. Dostęp do używek dla pełnoletnich a z zebranych podatków ze sprzedaży dodatkowa edukacja od samego początku, tylko bez żadnej demagogi. Z resztą tak samo powinno być z każdą inną używką jaką znamy nie tylko z marihuaną. W ogóle samo sztuczne tworzenie podziałów używek typu alkohol i narkotyki ma sugerować, że to pierwsze nie ma nic wspólnego z drugą grupą. Po tylu latach "war on drugs" już chyba tylko garstka głupków wierzy w jej skuteczność. Oby dalej w tym kierunku świat szedł, może powoli ale kierunek jest słuszny.

    •  

      pokaż komentarz

      Tylko taka polityka narkotykowa ma sens. Dostęp do używek dla pełnoletnich a z zebranych podatków ze sprzedaży dodatkowa edukacja od samego początku, tylko bez żadnej demagogi. Z resztą tak samo powinno być z każdą inną używką jaką znamy nie tylko z marihuaną. W ogóle samo sztuczne tworzenie podziałów używek typu alkohol i narkotyki ma sugerować, że to pierwsze nie ma nic wspólnego z drugą grupą. Po tylu latach "war on drugs" już chyba tylko garstka głupków wierzy w jej skuteczność. Oby dalej w tym kierunku świat szedł, może powoli ale kierunek jest słuszny.

      @betonowysedes Zgadzam się z Tobą. Edukacja w tym zakresie jest bardzo potrzebna, ponieważ na temat używek - zarówno tych legalnych jak i nielegalnych - rozprzestrzenia się bardzo dużo mitów. Ludzie wierzą w to, że alkohol jest względnie bezpieczny, a wcale tak nie jest. Podobnie z marihuaną - i jedna i druga strona rozpowszechnia mity. Marihuana jest o wiele mniej szkodliwa od alkoholu czy nikotyny, ale też potrafi uzależnić i powinno się o tym informować młodzież. Niby uzależnia na podobnym poziomie jak kawa, ale zawsze, więc warto wiedzieć jak się z nią obchodzić.

    •  

      pokaż komentarz

      @KuboX, @betonowysedes

      Takie paplanie. Przecież ludzie nie biorą narkotyków, nie chleją bez umiaru czy nie walą konia do ekranu bo są niededukowani. Robią to, aby uciec od rzeczywistości a później bo muszą.

      Alkohol nie jest psychotropem zatem nie jest to sztuczny podział.

    •  

      pokaż komentarz

      @UwielbiamGdySiePienisz: No nie jest psychotropem, za to spełnia definicję narkotyku. Ponadto jest głęboko zakorzeniony w naszej kulturze i społecznie akceptowany, no i jest legalny. Przy czym pamiętajmy, że czym innym jest wypicie kieliszka wina do obiadu czy zapalenie jointa w spokojny wieczór, a co innego zaczynać dzień od bonga czy setki.

    •  

      pokaż komentarz

      @altnume1: Co innego wypić lampkę wina, która rozluźnia a co innego spalić psychotrop. W pierwszym wypadku odprężasz się a w drugim uciekasz przed czymś od rzeczywistości.

    •  

      pokaż komentarz

      @UwielbiamGdySiePienisz: Wyobraź sobie, że zarówno po małej dawce etanolu jak i thc poczujesz rozluźnienie i lekkie zaburzenie percepcji, żeby doświadczyć mocniejszych efektów(ucieć od rzeczywistości) musiałbyś zażyć dużo więcej depresantów czy psychotropów. Skoro zamierzasz nazywać marihuanę psychotropem(zgodnie z prawdą) to nazywaj proszę alkohol etylowy depresantem i nie trywializuj jednego z tych narkotyków, obydwa są groźne.

    •  

      pokaż komentarz

      @UwielbiamGdySiePienisz: W zasadzie jakby te zdanie napisać odwrotnie, tj. 'W pierwszym przypadku uciekasz od rzeczywistości, a w drugim odprężasz się', to też będzie pasować.

    •  

      pokaż komentarz

      @Legion616: Czym różni się alkohol od narkotyków?

    •  

      pokaż komentarz

      @altnume1: Rozumiem. Natomiast dlaczego w postulatach o legalizacji marihuany nie ma nic o odpowiedzialności? Np. powiększenie kary za spowodowanie wypadku pod wpływem, zabicie kogoś pod wpływem? O kontroli kierowców pod kątem zawartości we krwi?

      Jak dla mnie to każdy ma wolną wolę i może sobie ćpać co chce. Ale powinna za tym iść odpowiedzialność i jej weryfikacja.

    •  

      pokaż komentarz

      @UwielbiamGdySiePienisz:

      Czym różni się alkohol od narkotyków?

      A czym się różnią Audi od samochodów?

      Natomiast dlaczego w postulatach o legalizacji marihuany nie ma nic o odpowiedzialności? Np. powiększenie kary za spowodowanie wypadku pod wpływem, zabicie kogoś pod wpływem? O kontroli kierowców pod kątem zawartości we krwi?

      W tej chwili policja dysponuje możliwością sprawdzenia kierowcy pod kątem bycia pod wpływ środków odużających, w tym tych nielegalnych. Dyskusja nt. wypadków pod wpływem trwa cały czas, tylko jest związana głównie z najcześciej używanym narkotykiem w Polsce - alkoholem.

      Jak dla mnie to każdy ma wolną wolę i może sobie ćpać co chce. Ale powinna za tym iść odpowiedzialność i jej weryfikacja.

      Pełna zgoda, tylko co rozumiesz poprzez 'weryfikację'? Państwo policyjne?

    •  

      pokaż komentarz

      @UwielbiamGdySiePienisz: To tak jakby napisać "Czym się rożni gołąb od ptaków". W sumie się czymś się wyróżnia - jest najbardziej pospolity.

    •  

      pokaż komentarz

      @Legion616: No nie wiem. Możesz pić masę alkoholu ale zmysły nie zaczną Ci się mieszać. Ale ok, definicje ktoś tworzy i podejrzewam że w dzisiejszym świecie nie ma żadnej różnicy pomiędzy alkoholem a narkotykami. Tak jak podobno woda jest trucizną, bo w dużej ilości może zabić człowieka. Takie czasy, że każdy tworzy sobie swój świat.

    •  

      pokaż komentarz

      @KuboX, @betonowysedes

      Takie paplanie. Przecież ludzie nie biorą narkotyków, nie chleją bez umiaru czy nie walą konia do ekranu bo są niededukowani. Robią to, aby uciec od rzeczywistości a później bo muszą.

      Alkohol nie jest psychotropem zatem nie jest to sztuczny podział.

      @UwielbiamGdySiePienisz Masz racje, alkohol nie jest psychotropem, bo psychotropy oddziałują na konkretne receptory, a alkohol wali po wszystkich- opioidowych też. Rozregulowuje też GABA, przez co ludzie łatwo się uzależniają.

    •  

      pokaż komentarz

      @UwielbiamGdySiePienisz Od alkoholu nie mieszają się zmysły, dobry żart

    •  

      pokaż komentarz

      @UwielbiamGdySiePienisz:

      Możesz pić masę alkoholu ale zmysły nie zaczną Ci się mieszać

      Tak jak wspomniałeś, każdy tworzy swój świat, nawet taki, w którym alkohol nie miesza w zmysłach. Takie czasy.

  •  

    pokaż komentarz

    Hura marihuanem najlepsza na świecie, walczy z narkomanami i dotuje szkoły...
    Chwila moment...
    https://www.aspenridgerecovery.com/blog/44-addiction-statistics-in-colorado-that-you-need-to-know/

    According to a 2011 federal survey, 4% of the United States population 12 and older admitted to using any illicit drug – in Colorado, that rate was 11.3%. For further comparison, Iowa’s rate was 5.3%.

    Dalej heroina

    Among 18-24-year-old Coloradans, there has been a 27% increase in heroin abuse since 2008.
    In the last four years, heroin deaths in Colorado have tripled.
    In 2014, there were 151 fatalities due to an overdose of heroin.
    In 2000, there were only 37.
    A generation ago, in 1993, 1643 people were admitted to state drug treatment programs for heroin abuse.
    By 2013, that number had almost tripled, to 4556.
    In Colorado’s northeast corner, the increase during the same period was more than sixteen-fold, 32 to 524.
    Focusing on Denver – in 2014, heroin killed more individuals than any other illicit drug.


    Meta

    Federal agents at the border seized 15,000 pounds of meth in 2014 – the highest amount ever.
    In Denver and Aurora, meth possession arrests have shot up more than 140% since 2010.
    In Colorado Springs, there were 416 arrests for meth possession in 2014. That is double the number from 2010.
    19.1% of all Colorado treatment admissions are for methamphetamines.
    That is the highest rate for any substance except for alcohol.
    In 2012, that number was only 3%.
    Approximately two-thirds of all ID thefts are committed by users of methamphetamines.


    Alkohol

    Colorado and other states in the region have the highest death rates attributable to alcohol in the country.
    Among Colorado citizens between the ages of 18 and 25, 5% – almost half – admitted to engaging in binge-drinking within the last month, compared to 41.4% nationwide.
    Counting all age groups, approximately 18% of all Colorado adults engaged in heavy or binge drinking monthly – 1 out of every 5.
    According to the Centers for Disease Control, Alcohol is the “main factor” in 2% of all deaths for Colorado adults between the ages of 20 and 64.
    The national average for that age group is 8%.
    One out of every three Colorado drivers arrested for a DUI has a previous one.
    The worst rates of problem drinking are in Routt and Pitkin counties, where approximately 30% of adults drink at unhealthy levels.
    Pitkin and Summit counties are #2 and #3 in the entire country for any type of alcohol usage –6% and 78%, respectively.


    Oh czyli jednak palacze marihuany się przerzucili na coś "lepszego", kto by pomyślał czy nie było ludzi, którzy mowili że palacze będą próbowali "większych" wrażeń?

    Raport policji colorado mówi wprost, zwiększa się liczba przestępstw na tle ciężkich narkotyków jak i zwiększa się pula ich użytkowników.

    https://coag.gov/sites/default/files/contentuploads/oce/Substance_Abuse_SA/SATF-annual-reports/10th_annual_substance_abuse_task_force_report_2015_final.pdf

    A teraz mnie minusujcie, bo rujnuje wam świat, śmiało. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Nedkely: Niepotrzebnie podawałeś te statystyki. W dzisiejszych czasach ludzie raczej nie szukają prawdy ale raczej poparcia swoich przekonań. Wykopki chcą legalizacji narkotyków bo będą przywoływać korzystne badania, opinie itp. a Twoje skwitują, że to nieprawda albo nie ma żadnego związku z ziołem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Nedkely: To rozwiązaniem tego problemu ma być zamykanie ludzi w więzieniach za posiadanie zielska? Bo do tego prowadzi kryminalizacja posiadania narkotyków.

      Warto też wspomnieć, że w USA nie jest tak jak u nas i posiadanie narkotyków jest tam traktowane jako poważne przestępstwo - na zasadzie, że wpada ci oddział SWAT na chatę, zastrzelą psa, w papierach masz nasrane do końca życia, przez co możesz pomarzyć o znalezieniu normalnej pracy, a jak cię złapią za 3 razem to w wielu stanach masz gwarantowane co najmniej kilkanaście lat odsiadki w więzieniu. To jest według ciebie "lepsze" rozwiązanie?

    •  

      pokaż komentarz

      @TJ_Laser: Nie za posiadanie, ale za handel i plantacje większą niz 2 rośliny.
      Tak jest w UK dla przykładu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Nedkely: Zakazany owoc kusi. Skoro marihuana przestała nim być, przerzucili się na inne. Teraz już dile nie sprzedają marihunaen, bo się nie opłaca i namawiają gówniarzerię na inne specyfiki. Jednak to nie powód przeciwko legalizacji. Teraz ci, którzy faktycznie chcą palić zioło dla zioła, a nie dla adrenaliny, bo nielegalne, mogą palić bez ryzyka.

    •  

      pokaż komentarz

      @marcinwlo: Bo chore prawo za posiadanie narkotyków to nie argument na to, by je wszystkie legalizować.
      Argumentem przeciw jest natomiast realna liczba osób, która się przerzuciła na gorsze gówno, bo się im marihuana znudziła. Legalizacja marihuany sprawiła, że poczuwają przez posiadanie cięższych narkotyków mniejsze ryzyko, bo i tak wcześniej ryzykowali z marihuaną to co robi im za różnice?
      Więcej służba zdrowia wyda pieniędzy na leczenie tego przyrostu ciężkich narkotyków, niż będzie kiedykolwiek miała z akcyzy na zioło.

    •  

      pokaż komentarz

      @Nedkely: Te statystyki które podałeś są z 2014, a to jest ten sam rok, w którym została zalegalizowana marihuana, co jest stanowczo za krótkim okresem by wyciągać jakiekolwiek wnioski.

      According to a 2011 federal survey, 4% of the United States population 12 and older admitted to using any illicit drug >– in Colorado, that rate was 11.3%. For further comparison, Iowa’s rate was 5.3%.

      To badanie, przeprowadzone przed legalizacją, absolutnie o niczym nie świadczy w kontekście tego tematu.

      Brakuje porównania, jak liczba uzależnionych od heroiny i innych "twardych" narkotyków wygląda w innych stanach. Od kilku lat narastającym problemem w USA jest nadmierne przepisywanie przez lekarzy leków przeciwbólowych na bazie opioidów i uzależnianie się od nich pacjentów - i raczej to jest przyczyną nadużywania tego rodzaju narkotyków, a nie marihuana.

    •  

      pokaż komentarz

      @TJ_Laser: Zalegalizowana została w 2012 dla osób mieszkających w colorado.

    •  

      pokaż komentarz

      Raport policji colorado mówi wprost, zwiększa się liczba przestępstw na tle ciężkich narkotyków jak i zwiększa się pula ich użytkowników.

      @Nedkely: Ja nie będę niczego bronił, ale czy to nie jest całokształt wojny z narkotykami i ogólnego wzrostu spożycia helupy?

    •  

      pokaż komentarz

      @TJ_Laser: Plasuje się na 3 miejscu wśród wszystkich stanów.
      https://wallethub.com/edu/drug-use-by-state/35150/
      Ma najwyższą liczbę (na 1k mieszkańców) dzieci używających narkotyki
      Najwyższą liczbę narkomantów wśród wszystkich stanów.

      http://www.denverpost.com/2016/05/23/colorado-first-in-drugs-survey/

      Colorado stands out as the only state which is a top consumer of all four substances. The state’s heavy > consumption of marijuana is predictable given that the drug is legal there. The other three legalization states are heavy consumers of pot, too (Washington, Alaska and Oregon; the latter is also a leader in non-medical use of prescription opioids). But Colorado residents are also heavy consumers of all non-marijuana intoxicants as well.

    •  

      pokaż komentarz

      @Nedkely: Ma, i miał także przed legalizacją, co wynika z przytoczonych przez ciebie wcześniej statystyk.

    •  

      pokaż komentarz

      @Nedkely: Poza tym korelacja nie jest równoważna z przyczynowością. Samo to, że wzrost nadużywania narkotyków zgrał się w czasie z legalizacją marihuaen o niczym nie świadczy. Tak jak pisałem wcześniej - rosnąca liczba uzależnionych od twardych narkotyków jest najlepiej tłumaczona przez wzrost użycia środków przeciwbólowych na bazie opioidów. Istnieje udokumentowany związek między tymi dwoma zjawiskami. Natomiast rola marihuany w tym wszystkim jest co najwyżej minimalna.

    •  

      pokaż komentarz

      @Nedkely:

      Ale w jaki sposób to przeczy temu, co mówią wykopowicze? To jest dokładne potwierdzenie tego o czym mówimy, spożycie narkotyków rośnie gdy są one nielegalne, nielegalne narkotyki = więcej ćpunów. To nie potwierdza wcale tego, że MJ to "gateway drug" bo jej spożycie maleje. Żeby udowodnić, że ktoś spróbuje MJ i potem szuka wrażeń, to spożycie musiałoby wzrosnąć lawinowo.

      Po prostu marihuana już nie jest edgy przypałem, więc trzeba imponować w inny sposób. Jak to było powiedziane w Trainspottingu "ćpalibyśmy Witamine C gdyby była nielegalna".

    •  

      pokaż komentarz

      @Nedkely: Musisz być bardzo bystrym człowiekiem skoro połączyłeś legalizacje marihuany do wzrostu popularności innych narkotyków.
      Był problem z marihuaną, zalegalizowaną ją,statystyki spożywania jej maleją, są pieniądze na edukacje młodzieży co przyczynia się do spadkowej tendencji spożycia, a ty rzucasz statystyki które pokazują że rośnie spożywanie innych dragów. Wszystko fajnie tylko brakuje tutaj logicznego argumentu który połączy te 2 fakty, ponieważ idąc twoim tokiem
      (nie)myślenia, można wywnioskować że zniesienie prohibicji przyczyniło się do wzrostu popularności narkotyków.
      Dodatkowo założę się że takie dane statystyczne które pokazują wzrost przypadków śmiertelnych przez narkotyki w odstępie jakiegoś czasu można znaleźć także w innych przedziałach czasu. Ale tego nie szukałeś bo nie pasowałoby ci do tezy.

    •  

      pokaż komentarz

      A teraz mnie minusujcie, bo rujnuje wam świat, śmiało. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Nedkely:
      niczego nie rujnujesz, po prostu statystki nei mogą udowodnić związku przyczynowo-skutkowego. powodów może być mnustwo. wzrost spożcia twardych narkotyków był również przed legalizacją, co wynika z twoich cytatów.

  •  

    pokaż komentarz

    Doszli do wniosku, że palenie zielska g***o daje. Też wolę napić się sprawdzonych i od lat docenianych za właściwości interpersonalne oraz lecznicze trunków wysokoprocentowych :)

  •  

    pokaż komentarz

    "Rzeczpospolita Polska w zakazy ubrana, nikogo nie zabiła a jednak zakazana" ( ͡° ʖ̯ ͡°)