Mixmedia Ty !@#$%^, oddawaj moje 1500zł!
Mireczki, ciąg dalszy sprawy z
tego wpisu. Reklamacja oczywiście nieuznana, zgodnie z przewidywaniami.
tL;dr:
Sklep dostarczył mi uszkodzoną zmywarkę za 1500zł i nie chce uznać reklamacji wymyślając sobie nie zgodne z prawem warunki uznania reklamacji.
Dla tych co nie znają historii:
2.11 zamówiłem w sklepie internetowym MixMedia.pl zmywarkę za 1400zł, wraz z usługą wniesienia i rozpakowania towaru w mieszkaniu.
W poniedziałek, 6.11, zmywarka została dostarczona i odebrana przez moją żonę. Tutaj zaczyna się problem, bo kurier nie rozpakował zmywarki zgodnie z zamówieniem.
Kolejnego dnia rozpakowałem zmywarkę i moim oczom ukazało się to:
Natychmiast przystąpiłem do procedury reklamacyjnej. Niestety na stronie nie działał formularz reklamacyjny, a infolinia milczała, więc skontaktowałem się na adres z dotychczasowej korespondencji.
Odpowiedź, którą otrzymałem była dla mnie od razu podejrzana, bo jak ktoś prosi o rzeczy, których wymagać nie ma prawa, w dodatku chce oglądać, w związku z czym wrzuciłem temat na Mirko, o czym już wcześniej wspominałem. Postąpiłem też zgodnie z instrukcją z maila i wysłałem całą sprawę jeszcze raz do MixMedia na podany adres do reklamacji. (jak się później okazało, zupełnie niepotrzebnie, bo odpowiedź otrzymałem od tej samej osoby.
W międzyczasie postępując zgodnie z radami Mireczków skontaktowałem się z firmą kurierską, która zadeklarowała że sporządzi protokół, ale to się jeszcze nie stało i coś czuję, że się nie stanie, bo został im na to 1 dzień roboczy.
Wczoraj otrzymałem odpowiedź na moje zgłoszenie z Mixmedia, które po prostu mnie rozwaliło - wprost piszą, że reklamacja została odrzucona z powodów, które są niezgodne z prawem!
Na pewno nie zostawię tak sprawy, bo to jest po prostu skandal. Wspomniane klauzule niedozwolone mówią wyraźnie, że sklepy nie mogą stosować takich praktyk.
Wpisy oo których mowa w rejestrze klauzul:
(Numer wpisu 2519, data wpisu 19.09.2011)
Postanowienie uznane za niedozwolone: "Uszkodzenia powstałe w czasie dostawy i transportu będą rozpatrywane tylko wtedy, gdy usterka zostanie odkryta w obecności pracownika firmy kurierskiej. W takim przypadku niezbędne jest spisanie protokołu szkody w obecności pracownika firmy kurierskiej"
(numer wpisu 2503, data wpisu 13.09.2011)
Postanowienie uznane za niedozwolone: "Po otrzymaniu przesyłki należy rozpakować ją w obecności doręczyciela i w razie stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych produktu powstałych w czasie transportu, sporządzić protokół przez Klienta i doręczyciela. Tylko w tym przypadku uznajemy reklamacje z tytułu wad powstałych w czasie transportu"
//uokik.gov.pl/rejestr/
Jestem po prostu srogo wkurwiony. Nie dość, że nie mam zmywarki, straciłem pełno czasu, to jeszcze ktoś mnie tu ostro dyma i bezczelnie łamie prawo.
Zatem Mirki, w Wykopie siła. Dodaję znalezisko z dwóch powodów:
- Absolutnym przestrzeżeniem przed robieniem zakupów w sklepie Mixmedia, a także MyCenter (spółki są jakoś powiązane z tego co zrozumiałem i na fakturze widnieje MyCenter), bo firma łamie prawo! Taka nieuczciwość wymaga napiętnowania.
- Zebraniu porad dotyczących dalszego procesowania sprawy. Na pewno wyląduje to w sądzie w UOKiK, ale może ktoś ma doświadczenie w takich przypadkach i jest w stanie sprzedać jakieś cenne uwagi co do dalszego postępowania.
Dziś chcę po prostu zamówić zmywarkę w innym sklepie, odzyskać kasę, ale jednocześnie doprowadzić do sytuacji, w której sklep zrozumie w końcu w jaki sposób działa w Polsce prawo dotyczące sprzedaży przez internet, bo ewidentnie brakuje im wiedzy. A wiadomo, akcja uświadamiająca może przynieść bardzo pozytywne efekty.
Komentarze (240)
najstarsze
@kot-z-cheshire @ppawel @waciak @Orwell1984 @ecco @Jade @karer
Druga klauzula tez nie ma znaczenia poniewaz z powodu nieuznania reklamacji nie wynika ze odrzucona zostala przez brak protokolu. Wynika ze zostala odrzucona z powodu braku dowodow ze uszkodzenie bylo w momencie odebrania. Trzeba bylo zadbac o przedstawienie firmie dowodow.
@Iudex: protokol szkody bylby taki dowodem.
@Iudex: nie wiem jak. Nie zadbales o zebranie dowodow wiec ich nie masz teraz.
@Iudex: mozesz odstapic a oni moga ci potracic koszt doprowadzenia przedmiotu do stanu wyjsciowego.
PS oczywiscie chodzi mi o odstapienie bez podania przyczyny.
@Opalen: Amica to dobra firma, z dobrą relacją ceny do jakości. Bezawaryjnej pracy po gwarancji nie jest w stanie zapewnić żaden producent, dlatego wybranie tego, który ma części zamienne w cenie niemal nowego produktu, jest głupotą.
- gdy zamawiasz coś droższego z neta otwierasz to przy kurierze i nie ma że boli, jeśli nie chce poczekać to niech podpisuje protokół in blanco ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- nagrywasz całe otwieranie kamerką z telefonu
- elektroniki i droższych rzeczy nie zamawia się z jakichś dziwnych
@ecco: XD
Komentarz usunięty przez moderatora
2) Jeśli kupiłeś usługę wniesienia i rozpakowania to usługa nie została wykonana, skoro sam rozpakowałeś
3) Kurier pewnie widział wyrąbany narożnik kartonu i dlatego zwiał nie rozpakowując - niby za to zapłaciłeś
@jack_: dokładnie to samo pomyślałem. Oczywiście nie zwalnia to Mixmedia z odpowiedzialności, bo o ile wiem firma sprzedająca ponosi również odpowiedzialność za właściwe i terminowe dostarczenie przesyłki do kupującego.
#pdk
@kapitan-Korkoran: tylko że to on wykopowe afery nakręca
Prawda jest taka, że kurierzy w dupie mają nasze paczki i rzucają nimi jak kamieniami. Nieważne czy jest to metalowa